Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-02-07, 12:50   #1126
 
Reg.datum: aug 2016
Inlägg: 161
Sharp$: 435
Standard

Hej DonYolo.

Vi kontaktar dig gällande ditt konto och informerar om att det är nu stängt utav vår säkerhetsavdelning.

Anledningen till varför vi har valt att stänga ditt konto är per följande regel från våra regler&villkor:

“Om spelaren visar sig ha lurat eller försökt att lura Legolasbet.se tjänst på något sätt, inklusive men inte begränsat till, spelmanipulation, markerdumpning, överföring eller betalningsbedrägeri, eller om spelaren fäller osanna och/eller skadliga kommentarer om Legolasbet.se verksamhet i någon typ av media eller forum förbehåller sig Legolasbet.se rätten att stänga spelarens konto och att returnera alla pengar till spelaren.”
DonYolo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-07, 12:56   #1127
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 102
Sharp$: 136
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DonYolo Visa inlägg
Hej DonYolo.

Vi kontaktar dig gällande ditt konto och informerar om att det är nu stängt utav vår säkerhetsavdelning.

Anledningen till varför vi har valt att stänga ditt konto är per följande regel från våra regler&villkor:

“Om spelaren visar sig ha lurat eller försökt att lura Legolasbet.se tjänst på något sätt, inklusive men inte begränsat till, spelmanipulation, markerdumpning, överföring eller betalningsbedrägeri, eller om spelaren fäller osanna och/eller skadliga kommentarer om Legolasbet.se verksamhet i någon typ av media eller forum förbehåller sig Legolasbet.se rätten att stänga spelarens konto och att returnera alla pengar till spelaren.”
Haha, så om man berättar hur man blivit behandlad av Legolas på forum så blir man avstängd
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-07, 12:58   #1128
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Haha, så om man berättar hur man blivit behandlad av Legolas på forum så blir man avstängd

Förutom att man säkerligen glömmer att återbetala pengarna...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-07, 13:14   #1129
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 367
Sharp$: 231

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DonYolo Visa inlägg
Hej DonYolo.

Vi kontaktar dig gällande ditt konto och informerar om att det är nu stängt utav vår säkerhetsavdelning.

Anledningen till varför vi har valt att stänga ditt konto är per följande regel från våra regler&villkor:

“Om spelaren visar sig ha lurat eller försökt att lura Legolasbet.se tjänst på något sätt, inklusive men inte begränsat till, spelmanipulation, markerdumpning, överföring eller betalningsbedrägeri, eller om spelaren fäller osanna och/eller skadliga kommentarer om Legolasbet.se verksamhet i någon typ av media eller forum förbehåller sig Legolasbet.se rätten att stänga spelarens konto och att returnera alla pengar till spelaren.”
Legolas visar mer och mer sitt rätta jag. Jag hoppas verkligen att Spelinspektionen drar in licensen förr eller senare för det här bolaget är spelosäkert till max. Helt horribelt att de kunnat få licens alltså - men för 700 000 kan man nog ha vilken skitsajt som helst!

Uppmanar alla att hålla sig borta från Legolas helt och hållet. Varnar även för mobilautomaten som jag tidigare skrivit om!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-07, 13:20   #1130
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 558
Sharp$: 7770
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Legolas visar mer och mer sitt rätta jag. Jag hoppas verkligen att Spelinspektionen drar in licensen förr eller senare för det här bolaget är spelosäkert till max. Helt horribelt att de kunnat få licens alltså - men för 700 000 kan man nog ha vilken skitsajt som helst!

Uppmanar alla att hålla sig borta från Legolas helt och hållet. Varnar även för mobilautomaten som jag tidigare skrivit om!
Oseriösa pajasar och parasiter!
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-07, 13:20   #1131
 
Reg.datum: aug 2016
Inlägg: 161
Sharp$: 435
Standard

Yes det var så det slutade. Lite roligt, känns så oerhört seriöst av ett företag att stänga av en kund för att man "snackar skit om dem" :O

Jag har begärt ut papper i enlighet med GDPR, jag har begärt svar angående flera saker som blivit fel samt att jag har begärt historik från mitt spelkonto. (Historiken lär inte finnas)

Jag har bestämt mig för att anmäla detta till tingsrätten, det är ju ett mål under 23 papp så kostar "bara" 900.
Men blir så oerhört svårt för mig att bevisa något eftersom jag inte kommer åt min historik , och ni som spelar på Legolas vet ju hur usel deras historik där är.

To be continued
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+5)
DonYolo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-07, 14:29   #1132
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 870
Sharp$: 102
Standard

Blev strul med mitt första konto hos legolas så jag öppnade ett nytt.

Gick dåligt ibörjan och jag gjorde 3 insättningar a 2000 kr om jag minns rätt.

Sen vände det och när kontot var på all-time high på ca 19000 så helt plötsligt så var kontot spärrat.

Efter kontakt med support så fick jag igen en insättning på 2000:- som de satte in på mitt första konto , som jag efter mkt strul lyckades plocka ut till bank-konto.

Gick in på twitter och skrev lite om vad som hade hänt.

Dagen efter så var även mitt första konto spärrat , och efter kontakt med support så fick jag klart för mig att jag var spärrad livet ut .


Så gott folk , passa er för att ha mkt pengar på Legolas och att twittra elakt om dom
Ante30 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-07, 15:13   #1133
 
Reg.datum: aug 2016
Inlägg: 161
Sharp$: 435
Standard

Synd man inte kunde få tag på Rune, hade varit kul o höra hur stolt han är över hur sitt bolag sköts.

Har iaf mailat Martin Bengtsson (CEO)
och sammanfattat så får vi se om han vill svara.

Senast redigerad av DonYolo den 2019-02-07 klockan 17:17.
DonYolo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-07, 15:20   #1134
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 870
Sharp$: 102
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DonYolo Visa inlägg
Synd man inte kunde få tag på Rune, hade varit kul o höra hur stolt han är över hur sitt bolag sköts.
Ja , undra vad han tänker när går in på Legolas och ser att deras flaggskepp P76 har omsatt 2200 :-
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DonYolo (+22)
Ante30 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-07, 19:10   #1135
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 718
Sharp$: 963
Standard

Då jag var anställd av Legolas en kort period och kände till att anställda inte får öppna konto hos Legolas var jag oerhört noggrann och ställde en uttrycklig fråga där jag frågade vad som gällde för tidigare anställda.

Svar: Det var ok att som tidigare anställd ha konto hos dem.

Ca 18 månader senare upptäcker jag via omvägar att en annan tidigare anställd fått beskedet att han inte var aktuell för att ha konto hos dem pga tidigare anställningen. Då skickar jag en fråga igen till dem i ärendet.

Svar: Nej, du får som tidigare anställd hos Legolas inte ha konto hos oss.


Slutsats: Virrighets-VM. Inte särskilt stor koll på något alls. Minst av allt hur man driver ett totalisatorspelbolag.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-07, 19:21   #1136
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 870
Sharp$: 102
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DonYolo Visa inlägg
Synd man inte kunde få tag på Rune, hade varit kul o höra hur stolt han är över hur sitt bolag sköts.

Har iaf mailat Martin Bengtsson (CEO)
och sammanfattat så får vi se om han vill svara.

Förvänta dig inget , Skrev till Martin på Twitter. Fick inget svar
Ante30 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-12, 11:57   #1137
 
Reg.datum: aug 2016
Inlägg: 161
Sharp$: 435
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ante30 Visa inlägg
Förvänta dig inget , Skrev till Martin på Twitter. Fick inget svar
Nä, jag blev lurad.

Pratade med Martin via Linkedin, han lovade att svara på mitt mail (Detta var i torsdags) Fick såklart inget svar...

Pratade även med Legolas i torsdags, som lovade svar på 5 frågor jag har, om tekniska fel mm. De lovade svar under torsdagen, eventuellt fredagen.
Ännu inget svar...

Får jag inte tillbaka mina pengar så KOMMER jag köra på till domstol, även om det antagligen blir en förlustaffär för mig så lär man väl prova med nya lagarna..


Är bara så sorgligt att SI inte bryr sig, ARN lär ju knappast bolagen rätta sig efter. Legolas har to m vägrat lämnat ut min spelhistorik...

Edit

Frågade lite om hur lång tid de har på sig att fixa fram det jag önskat
"
Elsa 11:59
Vi har ingne tidsbegränsning på oss alls."

Senast redigerad av DonYolo den 2019-02-12 klockan 11:59.
DonYolo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-12, 12:04   #1138
 
Reg.datum: aug 2016
Inlägg: 161
Sharp$: 435
Standard

DonYolo skriver till chatten och önska få spelhistorik från en specifik dag. Legolas kräver då jag gör GDPR utdrag från dem... Orkar inte mer, de vägrar alltså skicka spelhistorik.

Elsa 12:02
Du har blivit frågad om att fylla i GDPR och du får vänligen göra detta.

Elsa 12:02
Direkt du har gjort detta så kommer de att skicka all nödvändig historik till dig.
Det är så vår process och du kan inte kräva saker utav oss på dina egna villkor.

Elsa 12:07
Detta är direktiv från vår säkerhetsavdening, du som spelare har ej koll på hur casino sköter sina procedurer.

Aldrig blivit mer hånad av en supportkärring (Ursäkta)

Helt plötsligt ska jag fylla i 2-3 GDPR blanketter för att få ut min historik? Trotts att jag har hela historiken på datorn och redan påvisat att den blivit fel.
Dessutom har jag ju alla prt screen där jag bettat på lag 1 men när spelet går igenom så har jag bettat på lag 4a. Istället för att svara på varför det blivit så försöker de nu istället kväva mig genom att kräva att jag skriver ut och skickar in blanketter...

Senast redigerad av DonYolo den 2019-02-12 klockan 12:16.
DonYolo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-12, 13:19   #1139
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 367
Sharp$: 231

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Tycker vi borde ordna något gemensamt och dra flera bolag inför domstol som inte sköter det som de ska eftersom Spelinspektionen är så flata. Dock borde vi samla ihop en kassa som kan täcka eventuella förluster i domstol då risken är stor att man får betala kostnaderna vid en förlust!

Så som Legolas hanterar detta är ju varken korrekt eller snyggt. Otroliga svar man kna få från vissa maffiaverksamheter!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-12, 13:44   #1140
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DonYolo Visa inlägg

Elsa 12:02
Du har blivit frågad om att fylla i GDPR och du får vänligen göra detta.

Elsa 12:02
Direkt du har gjort detta så kommer de att skicka all nödvändig historik till dig.
Det är så vår process och du kan inte kräva saker utav oss på dina egna villkor.

Elsa 12:07
Detta är direktiv från vår säkerhetsavdening, du som spelare har ej koll på hur casino sköter sina procedurer.

Aldrig blivit mer hånad av en supportkärring (Ursäkta)

Vår säkerhetsavdelning: lol:

hela stället verkar ju bedrivas på 2-3 halvtidstjänster samt ett par praktikanter som jobbar 0-2 timmar om dagen typ!

kan svära på att " säkerhetsavdelningen" består av 1 person som kommer dit 1-2 timmar 2 dagar i veckan.. MAX...
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td