|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2019-02-07, 12:50 | #1126 |
Hej DonYolo.
Vi kontaktar dig gällande ditt konto och informerar om att det är nu stängt utav vår säkerhetsavdelning. Anledningen till varför vi har valt att stänga ditt konto är per följande regel från våra regler&villkor: “Om spelaren visar sig ha lurat eller försökt att lura Legolasbet.se tjänst på något sätt, inklusive men inte begränsat till, spelmanipulation, markerdumpning, överföring eller betalningsbedrägeri, eller om spelaren fäller osanna och/eller skadliga kommentarer om Legolasbet.se verksamhet i någon typ av media eller forum förbehåller sig Legolasbet.se rätten att stänga spelarens konto och att returnera alla pengar till spelaren.” |
|
2019-02-07, 12:56 | #1127 | |
Citat:
|
||
2019-02-07, 12:58 | #1128 | |
Citat:
Förutom att man säkerligen glömmer att återbetala pengarna...
__________________
YNWA --------------------------------------------------- Sverige är förlorat - välkommen kaos! |
||
2019-02-07, 13:14 | #1129 | |
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 367
Sharp$: 231AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
Citat:
Uppmanar alla att hålla sig borta från Legolas helt och hållet. Varnar även för mobilautomaten som jag tidigare skrivit om! |
|
2019-02-07, 13:20 | #1130 | |
Citat:
|
||
2019-02-07, 13:20 | #1131 |
Yes det var så det slutade. Lite roligt, känns så oerhört seriöst av ett företag att stänga av en kund för att man "snackar skit om dem" :O
Jag har begärt ut papper i enlighet med GDPR, jag har begärt svar angående flera saker som blivit fel samt att jag har begärt historik från mitt spelkonto. (Historiken lär inte finnas) Jag har bestämt mig för att anmäla detta till tingsrätten, det är ju ett mål under 23 papp så kostar "bara" 900. Men blir så oerhört svårt för mig att bevisa något eftersom jag inte kommer åt min historik , och ni som spelar på Legolas vet ju hur usel deras historik där är. To be continued Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+5) |
|
2019-02-07, 14:29 | #1132 |
Blev strul med mitt första konto hos legolas så jag öppnade ett nytt.
Gick dåligt ibörjan och jag gjorde 3 insättningar a 2000 kr om jag minns rätt. Sen vände det och när kontot var på all-time high på ca 19000 så helt plötsligt så var kontot spärrat. Efter kontakt med support så fick jag igen en insättning på 2000:- som de satte in på mitt första konto , som jag efter mkt strul lyckades plocka ut till bank-konto. Gick in på twitter och skrev lite om vad som hade hänt. Dagen efter så var även mitt första konto spärrat , och efter kontakt med support så fick jag klart för mig att jag var spärrad livet ut . Så gott folk , passa er för att ha mkt pengar på Legolas och att twittra elakt om dom |
|
2019-02-07, 15:13 | #1133 |
Synd man inte kunde få tag på Rune, hade varit kul o höra hur stolt han är över hur sitt bolag sköts.
Har iaf mailat Martin Bengtsson (CEO) och sammanfattat så får vi se om han vill svara. Senast redigerad av DonYolo den 2019-02-07 klockan 17:17. |
|
2019-02-07, 15:20 | #1134 |
Ja , undra vad han tänker när går in på Legolas och ser att deras flaggskepp P76 har omsatt 2200 :-
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DonYolo (+22) |
|
2019-02-07, 19:10 | #1135 |
Då jag var anställd av Legolas en kort period och kände till att anställda inte får öppna konto hos Legolas var jag oerhört noggrann och ställde en uttrycklig fråga där jag frågade vad som gällde för tidigare anställda.
Svar: Det var ok att som tidigare anställd ha konto hos dem. Ca 18 månader senare upptäcker jag via omvägar att en annan tidigare anställd fått beskedet att han inte var aktuell för att ha konto hos dem pga tidigare anställningen. Då skickar jag en fråga igen till dem i ärendet. Svar: Nej, du får som tidigare anställd hos Legolas inte ha konto hos oss. Slutsats: Virrighets-VM. Inte särskilt stor koll på något alls. Minst av allt hur man driver ett totalisatorspelbolag.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! |
|
2019-02-07, 19:21 | #1136 |
|
|
2019-02-12, 11:57 | #1137 | |
Citat:
Pratade med Martin via Linkedin, han lovade att svara på mitt mail (Detta var i torsdags) Fick såklart inget svar... Pratade även med Legolas i torsdags, som lovade svar på 5 frågor jag har, om tekniska fel mm. De lovade svar under torsdagen, eventuellt fredagen. Ännu inget svar... Får jag inte tillbaka mina pengar så KOMMER jag köra på till domstol, även om det antagligen blir en förlustaffär för mig så lär man väl prova med nya lagarna.. Är bara så sorgligt att SI inte bryr sig, ARN lär ju knappast bolagen rätta sig efter. Legolas har to m vägrat lämnat ut min spelhistorik... Edit Frågade lite om hur lång tid de har på sig att fixa fram det jag önskat " Elsa 11:59 Vi har ingne tidsbegränsning på oss alls." Senast redigerad av DonYolo den 2019-02-12 klockan 11:59. |
||
2019-02-12, 12:04 | #1138 |
DonYolo skriver till chatten och önska få spelhistorik från en specifik dag. Legolas kräver då jag gör GDPR utdrag från dem... Orkar inte mer, de vägrar alltså skicka spelhistorik.
Elsa 12:02 Du har blivit frågad om att fylla i GDPR och du får vänligen göra detta. Elsa 12:02 Direkt du har gjort detta så kommer de att skicka all nödvändig historik till dig. Det är så vår process och du kan inte kräva saker utav oss på dina egna villkor. Elsa 12:07 Detta är direktiv från vår säkerhetsavdening, du som spelare har ej koll på hur casino sköter sina procedurer. Aldrig blivit mer hånad av en supportkärring (Ursäkta) Helt plötsligt ska jag fylla i 2-3 GDPR blanketter för att få ut min historik? Trotts att jag har hela historiken på datorn och redan påvisat att den blivit fel. Dessutom har jag ju alla prt screen där jag bettat på lag 1 men när spelet går igenom så har jag bettat på lag 4a. Istället för att svara på varför det blivit så försöker de nu istället kväva mig genom att kräva att jag skriver ut och skickar in blanketter... Senast redigerad av DonYolo den 2019-02-12 klockan 12:16. |
|
2019-02-12, 13:19 | #1139 |
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 367
Sharp$: 231AmaerildeRimfrost Expertre Stats: 70 - 95 - 9 ROI: 101.99% Vinstprocent: 42.42% |
Tycker vi borde ordna något gemensamt och dra flera bolag inför domstol som inte sköter det som de ska eftersom Spelinspektionen är så flata. Dock borde vi samla ihop en kassa som kan täcka eventuella förluster i domstol då risken är stor att man får betala kostnaderna vid en förlust!
Så som Legolas hanterar detta är ju varken korrekt eller snyggt. Otroliga svar man kna få från vissa maffiaverksamheter! |
2019-02-12, 13:44 | #1140 | |
Citat:
Vår säkerhetsavdelning: lol: hela stället verkar ju bedrivas på 2-3 halvtidstjänster samt ett par praktikanter som jobbar 0-2 timmar om dagen typ! kan svära på att " säkerhetsavdelningen" består av 1 person som kommer dit 1-2 timmar 2 dagar i veckan.. MAX... |
||
|