Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-10-06, 21:44   #586
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 287
Sharp$: 58007
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
Nej, nr 1 i sista var inte den mest spelade. Den hade nr 1 på vojlocken. Jag kanske borde ha valt ett mer vardagsrealistiskt exempel, men poängen var att när man reducerar bort svåra rader bara för att potten är liten, så reducerar man förr eller senare bort fina vinster på ett eller två fel (6 o 5 rätt på V76) när omgången blir svår.

Jag spelar inte själv hos Legolas, men som jag fattat det får man pengar på 5 rätt om ingen har satt 7 rätt. Som det ser ut idag kan det ge ganska bra på ett eller två fel. Säkerligen mycket bättre än hos ATG.

Som jag skrev så finns det en bra logik i att reducera bort kombinationer som ger "alltför" hög utdelning. Men om alla gör likadant så kan det även vara en bra spellogik att göra annorlunda. Det beror lite grann på hur stora system man gör och vad man har för speltycke o smak i största allmänhet.
Du får bara pengar på fem rätt om ingen har 7 eller 6 rätt. Om det skulle bli så svårt att det bara finns en rad med 6 rätt tar den raden hela 7 och 6 rättspoolen. Ingen med 7 eller 6 och allt läggs i femrättspoolen.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-06, 22:27   #587
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Du får bara pengar på fem rätt om ingen har 7 eller 6 rätt. Om det skulle bli så svårt att det bara finns en rad med 6 rätt tar den raden hela 7 och 6 rättspoolen. Ingen med 7 eller 6 och allt läggs i femrättspoolen.
Ok, det visste jag inte. Mitt resonemang blir ändå detsamma, bara att ett fel då ger dubbelt så mycket och två fel normalt inget.
Det väsentliga är ändå att spelvärdet är högt med extrapengar i potten. Sen finns det olika sätt att spela.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-07, 00:16   #588
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Legolas idag kan väl sammanfattas = för småspelare?

Och för de som som bara lirar och skiter i svensk travsport.
För ingen krona har skänkts dit.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-07, 02:27   #589
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 710
Sharp$: 891
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Legolas idag kan väl sammanfattas = för småspelare?

Och för de som som bara lirar och skiter i svensk travsport.
För ingen krona har skänkts dit.
Än.....men det finns ingen anledning att inte tro att de fonderade pengarna kommer att tillföras svensk travsport inom en fullt rimlig framtid. När Legolas har en svensk spellicens kommer det inte att gå att tacka nej till dessa pengar.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiritus (+1)

Senast redigerad av Strappa71 den 2017-10-07 klockan 02:33.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-07, 02:31   #590
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 710
Sharp$: 891
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
Nej, nr 1 i sista var inte den mest spelade. Den hade nr 1 på vojlocken. Jag kanske borde ha valt ett mer vardagsrealistiskt exempel, men poängen var att när man reducerar bort svåra rader bara för att potten är liten, så reducerar man förr eller senare bort fina vinster på ett eller två fel (6 o 5 rätt på V76) när omgången blir svår.

Jag spelar inte själv hos Legolas, men som jag fattat det får man pengar på 5 rätt om ingen har satt 7 rätt. Som det ser ut idag kan det ge ganska bra på ett eller två fel. Säkerligen mycket bättre än hos ATG.

Som jag skrev så finns det en bra logik i att reducera bort kombinationer som ger "alltför" hög utdelning. Men om alla gör likadant så kan det även vara en bra spellogik att göra annorlunda. Det beror lite grann på hur stora system man gör och vad man har för speltycke o smak i största allmänhet.
Nej. Det är aldrig bra spellogik att spela kombinationer vars utdelning inte ger rätt odds från potten sett till radens svårighetsgrad.

Generellt sett är grundresonemanget att det är bra att försöka göra lite tvärtom jämfört med övriga spelare. Men ovan nämna exempel passar inte in på det.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-07, 08:07   #591
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 287
Sharp$: 58007
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Legolas idag kan väl sammanfattas = för småspelare?

Och för de som som bara lirar och skiter i svensk travsport.
För ingen krona har skänkts dit.
Det är nog inte en enda legolaskund som inte också spelar, köper premium abonnemang mm hos atg, och därmed kan dom sova med gott samvete även om legolas inte skulle skicka en krona till travet.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-07, 08:29   #592
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Atg med indragna jackpottar för att fylla på till nyår inget en travspelare vill ha Legolas kommer öka på sikt tror jag.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.

Senast redigerad av Spiken64 den 2017-10-07 klockan 08:47.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-07, 08:35   #593
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Atg med indragna jackpottar för attfyllapåtill nyår inget en travspelare vill ha Legolas kommer öka på sikt tror jag.
Legolas är i förlängningen ett alternativ för den duktige travspelaren som inte
vill vinna för mycket. Konkurrens kan vara förödande.

Mvh Uffe
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+3)
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-07, 08:40   #594
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 287
Sharp$: 58007
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Legolas är i förlängningen ett alternativ för den duktige travspelaren som inte
vill vinna för mycket. Konkurrens kan vara förödande.

Mvh Uffe
Ja. Alla som bara spelar hos atg vinner såklart miljoner om inte ofta så ibland. Det är ju reklam i stort sett dagligen för hur många miljoner en ensam vinnare kan kamma hem på deras olika streckspel.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-07, 08:45   #595
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Wink

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Ja. Alla som bara spelar hos atg vinner såklart miljoner om inte ofta så ibland. Det är ju reklam i stort sett dagligen för hur många miljoner en ensam vinnare kan kamma hem på deras olika streckspel.
Inte riktigt det jag menar Olle. Jag tänkte på procenten.

MU
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-09, 11:55   #596
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 287
Sharp$: 58007
Standard

Veckans poolökningar släppta

- 1000 kr på alla v spel i alla lopp hela veckan. Ganska väntat. Det har gjort att det spelas till alla lopp, tom Tyskland igår, och för så mycket att bolaget inte förlorar något på det. Blir typ 100 procent tillbaka till spelarna med nuvarande omsättning . Samma med dd. 5000 läggs in alla dagar och det gör också att spelavdraget blir i stort sett noll.

- 100 000 lördag, 50 000 onsdag och 10 000 torsdag extra på P54. Är fina extrapengar men inte alls på tidigare nivåer med 250 onsdag och 500 tusen lördagar.

Sammantaget gör det att det blir intressant för oss småspelare. Väldigt förmånligt att spela 50-100 kr vinnarspel jämfört med hos atg. Oddsen hos legolas har varit betydligt bättre än hos atg i stort sett i alla lopp och på alla hästar hittills när poolerna dopats med 1000 kr.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-09, 18:47   #597
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 365
Sharp$: 2098
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Veckans poolökningar släppta

- 1000 kr på alla v spel i alla lopp hela veckan. Ganska väntat. Det har gjort att det spelas till alla lopp, tom Tyskland igår, och för så mycket att bolaget inte förlorar något på det. Blir typ 100 procent tillbaka till spelarna med nuvarande omsättning . Samma med dd. 5000 läggs in alla dagar och det gör också att spelavdraget blir i stort sett noll.

- 100 000 lördag, 50 000 onsdag och 10 000 torsdag extra på P54. Är fina extrapengar men inte alls på tidigare nivåer med 250 onsdag och 500 tusen lördagar.

Sammantaget gör det att det blir intressant för oss småspelare. Väldigt förmånligt att spela 50-100 kr vinnarspel jämfört med hos atg. Oddsen hos legolas har varit betydligt bättre än hos atg i stort sett i alla lopp och på alla hästar hittills när poolerna dopats med 1000 kr.
Mantorp lopp 4 idag... Vinnaroddset på H.S No Fooling, 13.90 på Legolas mot ATG's 5,95.
NAFETS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-09, 18:53   #598
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 287
Sharp$: 58007
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NAFETS Visa inlägg
Mantorp lopp 4 idag... Vinnaroddset på H.S No Fooling, 13.90 på Legolas mot ATG's 5,95.
Det tog jag betalt på. Dock bara en liten slant. I nästa lopp 13,23 på Veijos vinnare mot 5,22 hos svenska atg. Det tog jag tyvärr inte betalt på. Grymt spelvärda odds med dopad pool så länge omsättningen inte stiger mer.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-09, 19:09   #599
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 365
Sharp$: 2098
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det tog jag betalt på. Dock bara en liten slant. I nästa lopp 13,23 på Veijos vinnare mot 5,22 hos svenska atg. Det tog jag tyvärr inte betalt på. Grymt spelvärda odds med dopad pool så länge omsättningen inte stiger mer.
Verkligen! Provar en liten slant på Nurmos i nästa
NAFETS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-09, 19:15   #600
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 287
Sharp$: 58007
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NAFETS Visa inlägg
Verkligen! Provar en liten slant på Nurmos i nästa
53 ggr på vinnaren mot 24 hos svenska atg.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td