Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-10-05, 11:05   #571
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 287
Sharp$: 58007
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
De stora vinsterna finns hos ATG. Storspelarna lär knappast vara intresserade av något annat.
Jag tillhör inte dom. Men 77000 plus hos dom nu på fyra månader är finfina pengar för mig. Har aldrig haft så stort nettoresultat hos atg ett enda enskilt år under alla de år jag spelat på trav och gissar att förutsättningarna med mer tillbaka till spelarna än vad det spelas för är huvudanledningen till det och inte tur och skicklighet.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-05, 11:24   #572
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 22 054
Sharp$: 37498
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jag tillhör inte dom. Men 77000 plus hos dom nu på fyra månader är finfina pengar för mig. Har aldrig haft så stort nettoresultat hos atg ett enda enskilt år under alla de år jag spelat på trav och gissar att förutsättningarna med mer tillbaka till spelarna än vad det spelas för är huvudanledningen till det och inte tur och skicklighet.
Det är ett bra facit, men grejen är den att skulle Legolas få ett större antal spelare så är det slut med övergödda pooler och då kan man fråga sig hur intressant det är.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-05, 11:31   #573
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 287
Sharp$: 58007
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det är ett bra facit, men grejen är den att skulle Legolas få ett större antal spelare så är det slut med övergödda pooler och då kan man fråga sig hur intressant det är.
Det är väl en fråga man får överväga då. Just nu är spelvärdet hos dom fortfarande helt sjukt bra.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-05, 11:44   #574
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 287
Sharp$: 58007
Standard

Då kom första numret av tidningen Sulkysport gratis. Hade funderingar på att prenumerera på den . Fint att få den gratis som legolaskund.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-05, 13:13   #575
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Då kom första numret av tidningen Sulkysport gratis. Hade funderingar på att prenumerera på den . Fint att få den gratis som legolaskund.
Jaså? Trodde det bara var på nätet man fick se den.

Senast redigerad av coolmanriver den 2017-10-05 klockan 13:23. Anledning: Såg att jag precis hade fått den på mail,hade föredragit brevlådan
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-05, 13:37   #576
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 287
Sharp$: 58007
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av coolmanriver Visa inlägg
Jaså? Trodde det bara var på nätet man fick se den.
Ja. E tidning. Enda papperstidningen jag vill ha är Travronden för att kunna göra noteringar i startlistorna .
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-05, 14:56   #577
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 710
Sharp$: 891
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det är ett bra facit, men grejen är den att skulle Legolas få ett större antal spelare så är det slut med övergödda pooler och då kan man fråga sig hur intressant det är.
Övergödda pooler är inget man kan räkna med särskilt långsiktigt. Förr eller senare måste man gå över till mer hållbara modeller. Modeller som fortfarande innebär någon slags fördel mot t ex ATG.

Man kan tänka sig att.om poolerna växer till sig så tillkommer inte bara bra/starka spelare. Om man når ATG fördelning så blir det fortsatt intressant. Ingen jackpot-konfiskering och genomgående lägre spelavdrag räcker långt då.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-05, 15:06   #578
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 710
Sharp$: 891
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
De stora vinsterna finns hos ATG. Storspelarna lär knappast vara intresserade av något annat.
Det stämmer bra. Och det är det ingen som ifrågasatt.

Däremot kan man ju undra varför det skulle vara fiffigt av alla andra som intebär storspelare att ge storspelarna lämpliga förutsättningar att ta deras pengar.

För den som ändå inte spelar rader med miljonvinnar-potential är det egalt om omsättningen är 80 mille eller 40 mille eller 5 mille. Om man spelar relativt favoritbetonade rader så är spelavdraget mycket mer väsentligt. ( Och naturligtvis även extrapengsar i poolen om arrangören vill bjuda på det. )
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-05, 15:37   #579
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 287
Sharp$: 58007
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det stämmer bra. Och det är det ingen som ifrågasatt.

Däremot kan man ju undra varför det skulle vara fiffigt av alla andra som intebär storspelare att ge storspelarna lämpliga förutsättningar att ta deras pengar.

För den som ändå inte spelar rader med miljonvinnar-potential är det egalt om omsättningen är 80 mille eller 40 mille eller 5 mille. Om man spelar relativt favoritbetonade rader så är spelavdraget mycket mer väsentligt. ( Och naturligtvis även extrapengsar i poolen om arrangören vill bjuda på det. )
Spelar man som småspelare V75or för miljonutdelningar är väl chansen inte ens en promille att man lyckas nå målet även om man spelar varje lördag hela livet. Tror shooter grovt underskattar hur svårt det är att få in system som ger sådan utdelning. Det spelas väl typ en miljon system varje lördag på V75, många miljoner varje månad, men hur många av dom blir V75 miljonärer.

Jag tror det mer realistiska målet för dom som spelar på shooters och mina nivåer är

1. Vinna mer än man förlorar. Förutsättningarna för det är ju enormt mycket större hos legolas när dom betalar ut mycket mer i vinster än vad det spelas för jämfört med hos atg som alltid har väldigt höga spelavdrag och en V75a utan jackpot kan aldrig betala tillbaka mer än max 65 kr på varje satsad hundralapp.

2. Att hoppas på någon eller ett par lite större vinster per år. Vad som då menas med större kan variera, men om man gör system för några hundralappar får väl femsiffrigt belopp på vinsten betraktas som det.

3. Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket. Det är i princip omöjligt att bli mångmiljonär på V75 och V86 om man har en begränsad spelkassa. Det är betydligt lättare att nå mål 1 om man spelar smart och framförallt inte på allt som rör sig. Man ska ha respekt för de höga spelavdragen och inse att man inte kommer förbi dom om man lirar på allt som rör sig varje dag. Spelas det för 100 miljoner på V75 så förlorar spelarna minst 35 miljoner av dom. Atg och staten är de enda som går plus.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-05, 16:44   #580
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 22 054
Sharp$: 37498
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det stämmer bra. Och det är det ingen som ifrågasatt.

Däremot kan man ju undra varför det skulle vara fiffigt av alla andra som intebär storspelare att ge storspelarna lämpliga förutsättningar att ta deras pengar.

För den som ändå inte spelar rader med miljonvinnar-potential är det egalt om omsättningen är 80 mille eller 40 mille eller 5 mille. Om man spelar relativt favoritbetonade rader så är spelavdraget mycket mer väsentligt. ( Och naturligtvis även extrapengsar i poolen om arrangören vill bjuda på det. )
Jag tror helt enkelt att de flesta småspelare drömmer om just de stora vinsterna och många som jag sett skriva på olika travforum på nätet under åren säger sig hellre vinna stort någon enstaka gång än vinna mindre och mellanstora vinster ofta.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-05, 17:48   #581
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 710
Sharp$: 891
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag tror helt enkelt att de flesta småspelare drömmer om just de stora vinsterna och många som jag sett skriva på olika travforum på nätet under åren säger sig hellre vinna stort någon enstaka gång än vinna mindre och mellanstora vinster ofta.
Det stänmer bra det också.

Men de flesta spelar inte på det sättet även om många av dem tror att de gör det.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-06, 01:05   #582
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Man kan säkert finna flera anledningar att inte spela hos Legolas. Men att som småspelare avstå från att spela om gratispengar/till superspelvärde, för att man är rädd att få 7 rätt?????

Skulle ni råka vinna 200 000, samtidigt som ATG ger 2 milj. på samma rad, så är det en smäll ni får ta.

Spelvärde är spelvärde, det är (jämfört med ovanstående) större chans att ni en svår omgång får 200 000 genom att vara ensamma om 6 rätt, samtidigt som ATG ger 20 000.

Det är därför inte helt givet att man ska reducera bort alla kombinationer som ger högt betalt, även om det finns en bra logik i det. Det beror lite på hur man spelar. Med så små potter, som Legolas, får man räkna med att ganska ofta vinna hyggligt på ett fel eller t o m två fel.

Om man tar bort alla kombinationer som borde ge minst 1 milj. för att potten är för liten, så tar man samtidigt bort alla 6-rätts o 5-rättsutdelningar som den kombinationen skulle gett. Exempel:

Kombinationen 1-1-1-1-1-1-1 beräknas ge 2 milj. Förutsatt att potten är tillräckligt stor. Men det är den inte, så den kombinationen reducerar jag bort. Men sannolikheten att den raden ger 6 eller 5 rätt är mycket större än sannolikheten för 7 rätt.
Och just så blir det i detta exempel! Rätt rad blir 1-1-1-1-1-1-2. Den sista tvåan är givetvis en storskräll och ingen är i närheten av 7 rätt. Det finns en ensam vinnare på 6 rätt hos Legolas. Utdelning 200 000. Det kunde varit två, men jag reducerade bort vinstkombinationen för den var för svår på 7 rätt.

Ett användbart system om man vill öka chansen att få ett fel svåra omgångar är gamla godingen "1 av 4 A - 25 % chans" på 9 kuponger. Observera att B och C finns med lika ofta, så ranken har liten betydelse. Annat än att man bör välja lämpliga A-hästar.

A-A-A-A
A-B-B-C
A-C-C-B
B-A-B-B
C-A-C-C
B-C-A-B
C-B-A-C
B-B-C-A
C-C-B-A.

Detta system ger alltid 3 rätt med alla vinnare inom ramen. Och chansen till 4 rätt finns ju också, förstås. Tillsammans med ett Matematiskt lopp kan man få ett rätt slagkraftigt V54-system för svåra omgångar.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-06, 01:13   #583
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

För övrigt anser jag att man bör införa V87 med 15 hästar (eller fler) i alla 8 lopp. Radpris 5 öre eller 10 öre. Absolut inga jackpots.

För att undvika spårstrykningar införs en halvstor anmälningsavgift som inte återfås vid strykning, medan däremot startande häst återfår anmälningsavgiften + en eventuell bonus. Kanske måste man minska tiden mellan anmälan och lopp, och kanske även ha en utökad veterinärkontroll så sjuka hästar inte startas för bonus. Men det är görbart.

Senast redigerad av overpace den 2017-10-06 klockan 01:23.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-06, 11:20   #584
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 606
Sharp$: 3351
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
Man kan säkert finna flera anledningar att inte spela hos Legolas. Men att som småspelare avstå från att spela om gratispengar/till superspelvärde, för att man är rädd att få 7 rätt?????

Skulle ni råka vinna 200 000, samtidigt som ATG ger 2 milj. på samma rad, så är det en smäll ni får ta.

Spelvärde är spelvärde, det är (jämfört med ovanstående) större chans att ni en svår omgång får 200 000 genom att vara ensamma om 6 rätt, samtidigt som ATG ger 20 000.

Det är därför inte helt givet att man ska reducera bort alla kombinationer som ger högt betalt, även om det finns en bra logik i det. Det beror lite på hur man spelar. Med så små potter, som Legolas, får man räkna med att ganska ofta vinna hyggligt på ett fel eller t o m två fel.

Om man tar bort alla kombinationer som borde ge minst 1 milj. för att potten är för liten, så tar man samtidigt bort alla 6-rätts o 5-rättsutdelningar som den kombinationen skulle gett. Exempel:

Kombinationen 1-1-1-1-1-1-1 beräknas ge 2 milj. Förutsatt att potten är tillräckligt stor. Men det är den inte, så den kombinationen reducerar jag bort. Men sannolikheten att den raden ger 6 eller 5 rätt är mycket större än sannolikheten för 7 rätt.
Och just så blir det i detta exempel! Rätt rad blir 1-1-1-1-1-1-2. Den sista tvåan är givetvis en storskräll och ingen är i närheten av 7 rätt. Det finns en ensam vinnare på 6 rätt hos Legolas. Utdelning 200 000. Det kunde varit två, men jag reducerade bort vinstkombinationen för den var för svår på 7 rätt.

Ett användbart system om man vill öka chansen att få ett fel svåra omgångar är gamla godingen "1 av 4 A - 25 % chans" på 9 kuponger. Observera att B och C finns med lika ofta, så ranken har liten betydelse. Annat än att man bör välja lämpliga A-hästar.

A-A-A-A
A-B-B-C
A-C-C-B
B-A-B-B
C-A-C-C
B-C-A-B
C-B-A-C
B-B-C-A
C-C-B-A.

Detta system ger alltid 3 rätt med alla vinnare inom ramen. Och chansen till 4 rätt finns ju också, förstås. Tillsammans med ett Matematiskt lopp kan man få ett rätt slagkraftigt V54-system för svåra omgångar.

Nja med ditt resonemang så skulle det inte finnas någon häst i sista avdelningen som givit under en miljon.
Om nu nr1 i sista var den mest spelade och det ändå skulle gett omkring 2 miljoner så borde det med jätte skrällen nr2 vara risk för ingen vinnare på 7-rätt hos ATG samt ett par hundratusen för 6-rätt.
Jag ser ingen fördel med att spela för svåra rader hos Legolas med tanke på 6-rätt.

Senast redigerad av GGS den 2017-10-06 klockan 15:22.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-06, 21:33   #585
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Nja med ditt resonemang så skulle det inte finnas någon häst i sista avdelningen som givit under en miljon.
Om nu nr1 i sista var den mest spelade och det ändå skulle gett omkring 2 miljoner så borde det med jätte skrällen nr2 vara risk för ingen vinnare på 7-rätt hos ATG samt ett par hundratusen för 6-rätt.
Jag ser ingen fördel med att spela för svåra rader hos Legolas med tanke på 6-rätt.
Nej, nr 1 i sista var inte den mest spelade. Den hade nr 1 på vojlocken. Jag kanske borde ha valt ett mer vardagsrealistiskt exempel, men poängen var att när man reducerar bort svåra rader bara för att potten är liten, så reducerar man förr eller senare bort fina vinster på ett eller två fel (6 o 5 rätt på V76) när omgången blir svår.

Jag spelar inte själv hos Legolas, men som jag fattat det får man pengar på 5 rätt om ingen har satt 7 rätt. Som det ser ut idag kan det ge ganska bra på ett eller två fel. Säkerligen mycket bättre än hos ATG.

Som jag skrev så finns det en bra logik i att reducera bort kombinationer som ger "alltför" hög utdelning. Men om alla gör likadant så kan det även vara en bra spellogik att göra annorlunda. Det beror lite grann på hur stora system man gör och vad man har för speltycke o smak i största allmänhet.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td