|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2017-10-02, 17:10 | #526 |
P76 har en annan nackdel V75 också.
När atg har jackpot, eller dubbeljackpot eller tänk er decembers Megajackpot. Vem vill inte då lägga sina pengar hos atg den lördagen? Svårt att locka spelare till P76 oavsett hur mycket man saltar när Atg har jackpot. Om jag inte missminner mig var det dubbeljackpot på V75 en vecka när Legolas saltade P76 med en halv miljon. Tror Legolas P76 omsatte straxt över 200k den omgången. Kan inte vara kul för Rune att skänka bort 3-400 k på en dag. Det fanns ingen chans till att Legolas skulle fått tillbaka i närheten av vad som saltades den dagen. Kul för oss som spelade den P76:an men pengarna kunde använts bättre. Min grundtanke är att salta allt med lite mindre istället för massor 1-2 ggr i veckan. Gör alla spelformer intressanta. Personligen saknar jag de dagliga 50k extra på P54. De veckorna hade jag P54 som huvudspel för dagen. Överlägsen spelform mot atgs V64. Som travtokig pluggar jag så klart kvällens intressantaste lopp. Nu kan jag de flesta dagar inte spela alls hos Legolas, är tvungen att spela hos atg när jag hellre skulle spelat P54 hos Legolas. Tror många tycker som mig angående P54. Att det är Legolas bästa spelform, men nu saltas det endast/oftast i P76 :-/ |
|
2017-10-02, 17:23 | #527 | |
Citat:
|
||
2017-10-02, 17:38 | #528 | |
Citat:
|
||
2017-10-02, 17:50 | #529 | |
Citat:
Svårt att få 6 rätt och misslyckas man (som oftast) inte en krona tillbaka. Är väl ungefär lika svårt att få 5 rätt på P54 med 3 kr i insats, men på det spelet kan det bli väldigt bra pengar ändå om man missar ett lopp. |
||
2017-10-02, 17:56 | #530 |
|
|
2017-10-02, 18:52 | #531 | |
Citat:
Omvänt så gör man nog rätt i att inte försöka tävla alls mot ATG-jackpotts förrän man är riktigt redo. För varje spelform finns gränser för hur lite man kan salta poolen och förvänta sig någon effekt alls. Så att sprida ut det man har att jobba med är en svår balansgång.
2017-10-02, 19:08 | #532 | |
Citat:
Tror det jag ser denna vecka kommer innebära väldigt små förluster för bolaget. Är tyvärr upptagen med annat torsdag kväll men ska bli intressant att se vad v poolerna blir då första icke onsd/lörd/sönd dom är dopade med en tusenlapp. Krävs väl bara en omsättning på under 7000 per lopp med 15 procent i spelavdrag för att det ska gå ihop. Vore en dröm om omsättningen kom upp i de nivåer du pratar om . Då kan man i princip överge svenska atg helt och slippa deras skitspel, höga spelavdrag och ständiga omflyttningar av pengar för att generera nya jackpottar. |
||
2017-10-02, 20:00 | #533 | |
Citat:
Exakt hur mycket det finns i kassan vet naturligtvis ingen utanför ledningen ( eller t o m kanske bara ägarna ). Så där handlar det om gissningar. Men nivåerna på satsningarna har hittills nästan helt säkert legat lägre än vad man skulle kunna satsa om allt annat var på plats. Bl a så är det ju känt att ATG satt käppar i hjulen för var man ens KAN köpa mediautrymme. Och när man inte kan ösa på där så är det ganska meningslöst att ösa på för fullt med pool-promos också. Sedan finns det ju en del kvar att lösa tekniskt med. Dels fil-spelet som har en bit kvar. men även andra godsaker som skulle ha kunnat finnas på en sajt som nyligen byggts upp från grunden. Så några större förväntningar av vad den här nivån av extrapengar skulle ge fanns nog inte. ( Tvärtom visste man nog mycket väl att om man satsar lite för lite så kommer det inte att hända särskilt mycket alls. ) Utan det är snarare att man gör något, istället för inget alls.
2017-10-02, 20:29 | #534 | |
Citat:
|
||
2017-10-02, 21:03 | #535 | |
Citat:
Ur askan reser sig ett Legolas helt utan spelavdrag. Och det går ju att spela på Maltesiskt trav, spel ala Malta, det blir mumma det. När det regnar mumma från Malta har en fattige ingen sked heter det ju. Mvh Uffe |
||
2017-10-02, 21:10 | #536 | |
Citat:
|
||
2017-10-02, 21:31 | #537 | |
Citat:
|
||
2017-10-02, 21:36 | #538 |
Varför skulle det inte finnas kvar med ett licenssystem? Finns väl alla förutsättningar att det kommer öka travets intäkter. Men du verkar tro att alla slutar spela på hästar när det blir fler licensierade spelbolag att välja mellan. Slutade folk ringa när televerkets monopol upphörde? Slutade folk titta på tv när TV4 fick licens att konkurrera med SVT om marksänd tv?
|
|
2017-10-02, 21:46 | #539 | |
Citat:
|
||
2017-10-02, 22:33 | #540 |
|
|
|