Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-09-18, 18:58   #376

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1974
Standard

Onsdag 20:e September
P76 250 000 SEK

Första gången P76 på en onsdag? Hoppas det gäller på en och samma bana.
forbidden_closet är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-18, 19:03   #377

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58073
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av forbidden_closet Visa inlägg
P76 250 000 SEK

Hoppas det är feltryck för ser mycket hellre en P54a med bara solvallalopp. Ska dom ha streckspel med 7 lopp och bara Solvalla blir spelstopp väldigt tidigt, och de lopp på onsdag som ingår i svenska atgs V86 spel från Bergsåker är verkligen inga höjdare.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-18, 19:59   #378

Reg.datum: maj 2015
Sharp$: 2746
Standard

Citat:
P76 250 000 SEK

Ser ut som saxning mellan Solvalla och Bergsåker. Trist. Håller med Olle om att P54 med bara Solvalla-lopp var mycket roligare (åtminstone så länge det gick att lämna in).
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-18, 20:03   #379

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Ser ut som saxning mellan Solvalla och Bergsåker. Trist. Håller med Olle om att P54 med bara Solvalla-lopp var mycket roligare (åtminstone så länge det gick att lämna in).
Ja. Inlagt precis. Dom borde nöjt sig med P76 på lördagar och med sju lopp ställer det större krav på reducering. Legolas filspel lär dock inte funka på onsdag eftersom svenska atg inte har något streckspel på motsvarande lopp. Jag hade laddat rejält för P54 men nu blir det nog bara ett litet chanssystem.
Gammal 2017-09-18, 22:58   #380

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1974
Standard

Tar mig friheten och flyttar snacket hit:

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Usel utdelning på legolas P54 spel igen. Hos svenska atg gav efter favoritseger i V64 1 , 5 rätt 724 kr och 4 rätt 62 kr. Då ligger bara 20 procent i femrättspoolen. Hos legolas bet hade ingen fem rätt så 100 procent i fyrarättspoolen och betalade bara 865 kr. För tredje dagen i rad var skrällarna väldigt mycket mer spelade hos legolas. Oroväckande om detta håller i sig för då är det ett klart bevis på hur väldigt mycket skickligare dom man spelar mot hos maltabolaget verkligen är.

Gick dock inte in på streckspelen själv i afton.
Ja, det är en trend man sett. Strecken på legolas liknar mer insatsfördelningen isolerat på de sena spelen på atg, säg sista timmen. De insatsfördelningar som jag gissar i regel är mer korrekt kontra faktiskt vinstchans och som strävar mot att flytta strecken från tidiga spelare, inkl. Harry Boy, till korrekt men inte orkar fram. Men nog ser man hjärndöda följa-John-trender även där som det är värt att gå emot. T.ex favoriter som alla ska fälla så hårt att det slår över till värde på den till en början överspelade favoriten. Samma som man ser på V5 inom V75 ganska ofta. 65%-are på V75 som är streckade på 50% på V5 men kanske borde ligga mitt emellan.

Man får helt enkelt vara ännu skickligare, men framförallt flexibel!

Kan man t.ex verkligen motivera att behålla DDs Hitman som omgångens mest spelvärda spik när den närmade sig 50% istället för de ca30% den först var streckad till som omgångens mest spelvärda?

Hur ofta viktar ni om enkom pga radikala streckförändringar?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+5)

Senast redigerad av forbidden_closet den 2017-09-18 klockan 23:02.
forbidden_closet är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-19, 02:06   #381

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 960
Standard

Citat:
Tar mig friheten och flyttar snacket hit:

Ja, det är en trend man sett. Strecken på legolas liknar mer insatsfördelningen isolerat på de sena spelen på atg, säg sista timmen. De insatsfördelningar som jag gissar i regel är mer korrekt kontra faktiskt vinstchans och som strävar mot att flytta strecken från tidiga spelare, inkl. Harry Boy, till korrekt men inte orkar fram. Men nog ser man hjärndöda följa-John-trender även där som det är värt att gå emot. T.ex favoriter som alla ska fälla så hårt att det slår över till värde på den till en början överspelade favoriten. Samma som man ser på V5 inom V75 ganska ofta. 65%-are på V75 som är streckade på 50% på V5 men kanske borde ligga mitt emellan.

Man får helt enkelt vara ännu skickligare, men framförallt flexibel!

Kan man t.ex verkligen motivera att behålla DDs Hitman som omgångens mest spelvärda spik när den närmade sig 50% istället för de ca30% den först var streckad till som omgångens mest spelvärda?

Hur ofta viktar ni om enkom pga radikala streckförändringar?
Jag tolkar stora förändringar på insatsfördelningarna som en signal att undersöka/omvärdera fundamenta för hästen/loppet.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-19, 11:58   #382

Standard

Legolas har till morgondagens P76a en länk till filspel. Någon som kan förklara hur man kan göra det när det i t ex jokersystemet inte finns någon ram att använda till de sju loppen som ingår på spelet? Går det att skapa en XML fil med bara nummer och sen ladda upp den? Annars måste det vara svårt att använda filspel till ett streckspel med lopp som bara legolas bet har.
Gammal 2017-09-19, 12:13   #383

Standard

Citat:
Legolas har till morgondagens P76a en länk till filspel. Någon som kan förklara hur man kan göra det när det i t ex jokersystemet inte finns någon ram att använda till de sju loppen som ingår på spelet? Går det att skapa en XML fil med bara nummer och sen ladda upp den? Annars måste det vara svårt att använda filspel till ett streckspel med lopp som bara legolas bet har.
För att skapa själva systemet kan man väl använda lördagens V75 som mall. Men när man sedan ska lämna in det vet jag faktiskt inte hur det blir. När ATG har flera V75-omgångar öppnade så brukar ju ATG Tillsammans fråga vilken dag man vill lämna in jokerfilen till. Utan att ha provat så drar jag därifrån slutsatsen att det inte spelar någon roll vad hästarna heter, utan att filen bara innehåller en mängd kuponger med nummer. (Hur det blir om man skulle ha markerat för högt hästnummer vet jag inte. Likaså hur man ska göra när mallen innehåller för få hästar.)

Man kan ju testa att ladda upp en enkelrad genom fil, kanske?
Gammal 2017-09-19, 12:21   #384

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
För att skapa själva systemet kan man väl använda lördagens V75 som mall. Men när man sedan ska lämna in det vet jag faktiskt inte hur det blir. När ATG har flera V75-omgångar öppnade så brukar ju ATG Tillsammans fråga vilken dag man vill lämna in jokerfilen till. Utan att ha provat så drar jag därifrån slutsatsen att det inte spelar någon roll vad hästarna heter, utan att filen bara innehåller en mängd kuponger med nummer. (Hur det blir om man skulle ha markerat för högt hästnummer vet jag inte. Likaså hur man ska göra när mallen innehåller för få hästar.)

Man kan ju testa att ladda upp en enkelrad genom fil, kanske?
Problemet är att antalet hästar på lördag i loppen inte riktigt matchar P76an i morgon. V75-4 på lördag 9 hästar. P76-4 i morgon 12 hästar. I så fall måste man ju chansa bort häst 10-12 i det loppet, bl a i programmet förstarankade och i ronden andrarankade nr 11 Frida Zonett. Inte kul att ta bort hästar på sådana premisser.
Gammal 2017-09-19, 12:37   #385
HPT

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Problemet är att antalet hästar på lördag i loppen inte riktigt matchar P76an i morgon. V75-4 på lördag 9 hästar. P76-4 i morgon 12 hästar. I så fall måste man ju chansa bort häst 10-12 i det loppet, bl a i programmet förstarankade och i ronden andrarankade nr 11 Frida Zonett. Inte kul att ta bort hästar på sådana premisser.
Problemet är väl att det inte finns någon filspecifikation att läsa, eller har jag missat den?

Det enda vi kan vara säkra på är väl att den inte är likadan som ATGs...
Gammal 2017-09-19, 12:41   #386

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Problemet är väl att det inte finns någon filspecifikation att läsa, eller har jag missat den?

Det enda vi kan vara säkra på är väl att den inte är likadan som ATGs...
Legolas bet måste väl ha kollat att filspel är möjligt kan man tycka då dom lagt ut en länk för just filspel under spelkupongen. Är det närmast omöjligt att genomföra filspel till en omgång som atg inte har motsvarande streckspel till är det nog klokt att ta bort den länken.
Gammal 2017-09-19, 18:18   #387

Standard

De har även lagt 5 000 kr i D2-poolen för i morgon.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+50)
Gammal 2017-09-19, 20:26   #388

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Onsdag den 20:e September arrangerar Legolas.bet "P76 Speed” med 4 lopp på Solvalla och 3 lopp på Bergsåker.

Solvallas lopp 7 med beräknad start 20:41 är P76-1, Bergsåkers lopp 7 är P76-2 osv.

Så här filspelar du till P76 på Onsdag med ditt ordinarie reduceringsprogram:

Ta upp den vanliga V86-omgången i ditt program. Vi har provat de flesta, som t.ex. HPT,
Joker, Speltjänst & Pinracer.

Spika valfri häst i första loppet. Måste vara en spik där för att det skall fungera.

Gör ditt system i övriga avdelningar som vanligt.

Tänk på att om din spik i första avdelningen (som inte finns i vårt spel) getts något poängvärde, ingår i en rankinggrupp etc., så får du ta höjd för det när du sätter villkoren.

Spara filen och lämna in den. Tänk på att P76 har ett radpris på 50 öre, men i ditt program kommer systemkostnaden att beräknas på halva det priset, 25 öre.

Det är bra om man inte väntar till sista minuten med att lämna in sin fil, då kan det vara så hög belastning att alla kuponger inte hinner in.

Det ligger 250.000 extra kronor i potten att spela om.

Senast redigerad av Viroid den 2017-09-19 klockan 20:32.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-19, 20:32   #389

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Onsdag den 20:e September arrangerar Legolas.bet P76 ”Express” med 4 lopp på Solvalla och 3 lopp på Bergsåker.

Solvallas lopp 7 med beräknad start 20:41 är P76-1, Bergsåkers lopp 7 är P76-2 osv.

Ta upp den vanliga V86-omgång i ditt program. Vi har provat de flesta, som t.ex. HPT,

Spika valfri häst i första loppet. Måste vara en spik där för att det skall fungera.

Tänk på att om din spik i första avdelningen (som inte finns i vårt spel) getts något poängvärde, ingår i en rankinggrupp etc., så får du ta höjd för det när du sätter villkoren.

Spara filen och lämna in den. Tänk på att P76 har ett radpris på 50 öre, men i ditt program kommer systemkostnaden att beräknas på halva det priset, 25 öre.

Det är bra om man inte väntar till sista minuten med att lämna in sin fil, då kan det vara så hög belastning att alla kuponger inte hinner in.

Det ska testas i morgon. Om det du skriver stämmer ska en vanlig hederlig ABC reducering funka i så fall där avd1 på V86 är spik och inte inblandad i reduceringen ocg reduceringsvillkoren. Går ju annars nästan bara köra väldigt enkla reduceringar med få kuponger om man ska sitta och mata in dom manuellt.
Gammal 2017-09-20, 03:49   #390

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 960
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Onsdag den 20:e September arrangerar Legolas.bet "P76 Speed” med 4 lopp på Solvalla och 3 lopp på Bergsåker.

Ta upp den vanliga V86-omgången i ditt program. Vi har provat de flesta, som t.ex. HPT,

Det där borde kunna fungera. Någon har tänkt till.

Går det att tänka sig att P54 fungerar likadant när loppen är v64-2 till v64-6?

Dvs att man väljer en spik i v64-1 och att systemkostaden beräknas på 3 kr/rad?

Givetvis är det ingen stress med att fixa P54. Det är ju ingen mening att spela ändå förrän någon ny pottbyggar-promotion är på plats.

td