Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-09-16, 20:01   #361

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1133
Standard

För er som använder er av fil-inlämning kan det vara värt att veta att det inte finns någon "allt eller inget"-spärr på Legolas av den typ som ATG har.

Dvs, om fil-inlämningen avbryts av någon anledning, t ex sajten går ner eller internet lägger av eller helt enkelt att spelstoppet slår till, så kan man sitta där med bara delar av systemet inlämnat.

För egen del väntar jag nog med fil-spel tills de har fixar "allt eller inget"-funktionaliteten.
Gammal 2017-09-16, 21:01   #362

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 2030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
För er som använder er av fil-inlämning kan det vara värt att veta att det inte finns någon "allt eller inget"-spärr på Legolas av den typ som ATG har.

Dvs, om fil-inlämningen avbryts av någon anledning, t ex sajten går ner eller internet lägger av eller helt enkelt att spelstoppet slår till, så kan man sitta där med bara delar av systemet inlämnat.

För egen del väntar jag nog med fil-spel tills de har fixar "allt eller inget"-funktionaliteten.
Ja, följde ditt meningsutbyte på twitter och funderade på det. För jag uppmärksammade ett sent inlämnat filspel idag precis innan start där inlämningen förmödligen avbröts pga spelstopp. Omsättningssiffrorna agerade precis som när jag själv lämnade in - tickandes uppåt, kupong för kupong och slutade precis när klockan slog 16:20. Idag lämnade jag in mycket tidigare än normalt på atg. Inte optimalt för min typ av reducering men tack vare den höga återbetalningen bedömde jag det som gynnsamt ändå. Tresiffrigt antal kuponger idag, som funkade hyfsat. Ca 1000 kuponger förra veckan fungerade mycket dåligt och blev kostsamt för mig.

För övrigt tycker jag det är direkt anmärkningsvärt att legolas, med sina många tekniska brister kan ha löpande uppdatering av omsättning och odds i nästintill realtid medan ATG harvar vidare med med sin intervalluppdatering. Det kan väl inte bara handla om hög aktivitet?

Senast redigerad av forbidden_closet den 2017-09-16 klockan 21:02.
forbidden_closet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-16, 22:49   #363

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 921
Standard

Sorgligt med dessa Legolas-spelare som dessvärre får härja fritt på detta forum. Spela där och du torskar som f-n även om du vinner!

Senast redigerad av Gotland den 2017-09-17 klockan 12:12. Anledning: Opassande språkbruk
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-17, 10:59   #364

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av forbidden_closet Visa inlägg
Ja, följde ditt meningsutbyte på twitter och funderade på det. För jag uppmärksammade ett sent inlämnat filspel idag precis innan start där inlämningen förmödligen avbröts pga spelstopp. Omsättningssiffrorna agerade precis som när jag själv lämnade in - tickandes uppåt, kupong för kupong och slutade precis när klockan slog 16:20. Idag lämnade jag in mycket tidigare än normalt på atg. Inte optimalt för min typ av reducering men tack vare den höga återbetalningen bedömde jag det som gynnsamt ändå. Tresiffrigt antal kuponger idag, som funkade hyfsat. Ca 1000 kuponger förra veckan fungerade mycket dåligt och blev kostsamt för mig.

För övrigt tycker jag det är direkt anmärkningsvärt att legolas, med sina många tekniska brister kan ha löpande uppdatering av omsättning och odds i nästintill realtid medan ATG harvar vidare med med sin intervalluppdatering. Det kan väl inte bara handla om hög aktivitet?
ATG har en helt annan arkitektur. Själva spelsystemet ( inte hemsidan alltså ) har anor sedean sent 70-tal ( ja det är sant ) och uppdaterar bara siffrorna utåt som mest var 17e sekund. Även om Legolas hemsida lämnar en hel del att önska så är spelsystemets databas baserad på mycket modern teknik.

Det är svaret på hur det kan skilja sig åt så mycket. Och det är även svaret på varför ATG hsr så mycket problem trots att deras sida är "ny". Man skulle kunna likna det med att ATG har en kaross som hör till 2010-talet men under så finns ett chassi från tidogt 80-tal.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-17, 11:11   #365

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Även om Legolas hemsida lämnar en hel del att önska så är spelsystemets databas baserad på mycket modern teknik.
Det är väl sådant som kallas understatement.

Varför har Legolas bestämt sig för att leverera en totalt undermålig produkt?

Om man vill begå självmord så finns det väl alltid anledningar att göra det snyggt.

"Säga vad man vill om Legolas men dom föll med flaggan i botten."

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-17, 11:41   #366

Standard

Exakta detaljerna känner jag bara till fram till 10e april.

Utan att säga mer än jag får säga så kan man säga att det inte är så lätt som man tror att bygga något från grunden. Och till och med svårare än så om det vill aig illa. Helst när det behöver gå snabbt.
Gammal 2017-09-17, 11:53   #367

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Exakta detaljerna känner jag bara till fram till 10e april.

Utan att säga mer än jag får säga så kan man säga att det inte är så lätt som man tror att bygga något från grunden. Och till och med svårare än så om det vill aig illa. Helst när det behöver gå snabbt.
Om man ska bygga ett hus så är det också j*vligt svårt. Men det är inget som säger
att man måste göra det själv.
Köp en hammare så är du en snickare. Nja, så är det ju inte.
Anders Ödegård eller Martin Karamell gör skillnad.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-17, 12:43   #368

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 2030
Standard

Citat:
ATG har en helt annan arkitektur. Själva spelsystemet ( inte hemsidan alltså ) har anor sedean sent 70-tal ( ja det är sant ) och uppdaterar bara siffrorna utåt som mest var 17e sekund. Även om Legolas hemsida lämnar en hel del att önska så är spelsystemets databas baserad på mycket modern teknik.

Det är svaret på hur det kan skilja sig åt så mycket. Och det är även svaret på varför ATG hsr så mycket problem trots att deras sida är "ny". Man skulle kunna likna det med att ATG har en kaross som hör till 2010-talet men under så finns ett chassi från tidogt 80-tal.
Det låter verkligen fruktansvärt DYRT att dras med den mjukvaran/tekniken och alla dess medföljande tekniska problem istället för att "köpa in" nytt för x antal miljoner.
forbidden_closet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-17, 15:20   #369

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Om man ska bygga ett hus så är det också j*vligt svårt. Men det är inget som säger
att man måste göra det själv.
Köp en hammare så är du en snickare. Nja, så är det ju inte.
Anders Ödegård eller Martin Karamell gör skillnad.

Mvh Uffe
Liknelsen är inte helt fel på alla punkter. Först gäller det att veta vilken sorts hus man vill ha. Sedan är ändå kruxet att hitta leverantör som klarar att leverera ens i närheten av vad man lovat. Om oskicklighet i kombination med otur ställer till det riktigt illa kan man behöva avverka 4 st innan man hittar en som iaf kan spika ihop en Friggebod.

Senast redigerad av Strappa71 den 2017-09-17 klockan 15:37.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-17, 15:26   #370

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58366
Standard

Citat:
Det låter verkligen fruktansvärt DYRT att dras med den mjukvaran/tekniken och alla dess medföljande tekniska problem istället för att "köpa in" nytt för x antal miljoner.
Vad jag läst skulle en uppgradering av spelsystemet kosta enorma pengar. Skarplöth har nog inte råd after alla satsningarna på positioneringssystem , nya studios, fler experter i tv och atg live, virtuella hästar, top7, boost mm. Att ha ett modernt spelsystem med bättre oddsuppdateringar mm är väl inte lika viktigt. Folk spelar ju ändå.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-17, 15:31   #371

Standard

Citat:

Finns inget nytt att köpa "kartong".

ATG har skjutit det här framför sig i minst 15 år. Men dåvarande ledning lyssnade på dåvarande ( lika antika ) IT-ledning ( det hette kanske inte ens IT hos dem på den tiden ) och valde att köra vidare utan att framtidssäkra. Kallas även att bygga upp en "teknisk skuld".

Hur mycket kommer det kosta att "komma ikapp"?
100-tals miljoner kr.
Den officiella notan kommer vi aldrig att få se. Travet jobbar inte så. Gamla helgonglorior får inte befläckas. Jag gissar att det kommer att kosta mer än 500 men mindre än 1000 miljoner kr för allt som har med den tekniska skulden att göra.
Gammal 2017-09-17, 16:24   #372

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 102
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Vad jag läst skulle en uppgradering av spelsystemet kosta enorma pengar. Skarplöth har nog inte råd after alla satsningarna på positioneringssystem , nya studios, fler experter i tv och atg live, virtuella hästar, top7, boost mm. Att ha ett modernt spelsystem med bättre oddsuppdateringar mm är väl inte lika viktigt. Folk spelar ju ändå.
Fast under tiden som Spetshästen "alltid" gick ner i odds så tappade de många
v/p spelare.

Var uppenbart att nån kunde spela efter loppet hade gått i väg.
Ante30 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-18, 13:58   #373

Reg.datum: maj 2015
Sharp$: 2746
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ante30 Visa inlägg
Fast under tiden som Spetshästen "alltid" gick ner i odds så tappade de många
v/p spelare.

Var uppenbart att nån kunde spela efter loppet hade gått i väg.
Har det slutat göra det? Har folk blivit sämre på att läsa spetsstrider?
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-18, 14:06   #374

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Har det slutat göra det? Har folk blivit sämre på att läsa spetsstrider?
Problemet är hos atg att en stor del av V spelen läggs i sista sekunden, samtidigt som det omoderna spelsystemet inte hänger med och uppdaterar oddsen på samma sätt som legolas bet där oddset ändras direkt när spel sker.

Det är ju inget större problem att slutoddset syns först när ett halvt varv körts för dom som bara spelar efter vem som ska vinna, men ett stort problem för dom som vill väga in vilket vinnaroddset man spelar på är. Bedömer man en häst som spelvärd till 4 ggr är det ju stor skillnad på om oddset är 3 eller 5 ggr pengarna.
Gammal 2017-09-18, 18:24   #375

Standard

Tunga namn legolas bet nu presenterar på löpande band som ambassadörer för spelbolaget

Först Lutfi Kolgjini. Skåningen som väl är landets mest kända travtränare för dom som inte är travnördar.

För några veckor sedan presenterades Frankriketränaren med rötter i Norrland, Anders Lindqvist, ha skrivit kontrakt med spelbolaget. Han syntes tidigare mycket i svenska atgs sändningar.

Och idag ett nytt tungt namn. Glenn Strömberg, som man mest sett som expertkommentator i viasasts fotbollssändningar under senare år.

Spännande mix av ambassadörer när spelbolaget säkert vill bli störst i Sverige när det gäller spel på hästar 2019 när atgs monopol upphör.
Svara

td