Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-09-14, 19:45   #331

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58073
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Alla har inte allt som de vill ha i första hand. T ex "utility bill" i personens namn. Finns annat som duger istället såklart ( som de kan behöva tid på sig att förstå sig på ). Men det allmänna tipset är att ta hand om verifieringen så snart som möjligt och inte vänta tills det är dags för första uttaget.
Personbevis (adressbevis) som fixas på en minut med bank id på Skatteverkets hemsida gick bra istället för el eller telefonräkning. Det borde snarare vara ett mycket bättre adressbevis.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-14, 20:09   #332

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 960
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Personbevis (adressbevis) som fixas på en minut med bank id på Skatteverkets hemsida gick bra istället för el eller telefonräkning. Det borde snarare vara ett mycket bättre adressbevis.

Exakt. Men det är långt ifrån alla som är så rutinerade som har allt preparerat och är inlästa på skatteverkets självservice funktioner. Mitt allmänna tips är att sätta igång med verifieringen så snart man kan och inte vänta tills det är dags för första uttaget. Det kan aldrig vara en dålig sak.

Vad gäller tjänstemannens nitiskhet så har jag träffat honom i egen hög person. Och han vill kontrollera för kontrollerandets skull, om han får chansen till det.
Gammal 2017-09-14, 20:21   #333

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 135
Standard

Citat:
Rekommenderar att både sätta in och ta ut via Trustly. Allt annat är omväg och besvärligt.

Rekommenderar även att fixa med verifieringsdokumenten så snart som möjligt. Om man väntar tills det är dags att ta ut drar man på sig extra väntetid. Maltesiska nitiska tjänstemän tar tid på sig.
Dokumenten gick smidigt, hade allt färdigt för någon dag sedan. Det är efter att jag begärt uttag via trustly som det tagit tid
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-14, 20:43   #334

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 960
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Dokumenten gick smidigt, hade allt färdigt för någon dag sedan. Det är efter att jag begärt uttag via trustly som det tagit tid
Gjorde du insättningen med Trustly?

Om så, så borde det gå snabbt. Om inte Fraud&Payment-killen har ledigt en dag eller två.

Den avdelningen är inte stor. Och inga uttag går automatiskt utan handpåläggning.
Gammal 2017-09-14, 21:08   #335

Standard

Citat:
Gjorde du insättningen med Trustly?

Om så, så borde det gå snabbt. Om inte Fraud&Payment-killen har ledigt en dag eller två.

Den avdelningen är inte stor. Och inga uttag går automatiskt utan handpåläggning.

Nej, via mc men iban i swift är inskickade och har fått ok på det
Gammal 2017-09-14, 21:40   #336

oinkks avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 1055
Standard

P54 torsdag försvann ifrån mina resultat?

Glöm det, måste ha varit något med min cash..

Senast redigerad av oinkk den 2017-09-14 klockan 22:01.
oinkk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-14, 22:39   #337

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 102
Standard

Citat:
Nej, via mc men iban i swift är inskickade och har fått ok på det
du har satt in via mastercard och försöker ta ut via trustly ? Inte säkert det går nå smidigt då, spelbolag brukar vilja att man tar ut via samma metod som man har satt in med.
Ante30 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-14, 23:17   #338

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 144
Standard

Jag var tvungen att sätta in 300 via trustly innan jag kunde göra uttag via trustly. Från början använde jag bara visa, vid insättningar och uttag. Men nordea ville inte ta emot ett uttag på 58000 via kortet men gick bra via trustly...
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-14, 23:22   #339

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ante30 Visa inlägg
du har satt in via mastercard och försöker ta ut via trustly ? Inte säkert det går nå smidigt då, spelbolag brukar vilja att man tar ut via samma metod som man har satt in med.
Jag satte in via mc första dagen sidan öppnade. Då fanns inte trustly. Det går inte att göra uttag till mc. Jag hade inga problem att göra första uttaget sen via trustly när verifieringsdokument skickats in . Tror jag skrev till dom i samband med det att jag tänkte göra uttaget via trustly just pga att det inte funkar med mastercard. Alla tre uttag jag gjort där har gått snabbt från begäran till att pengarna funnits på bankkontot. Enda insättning jag gjort var 200 kr första dagen dom öppnade.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ante30 (+2)
Gammal 2017-09-15, 07:30   #340

Standard

Legolas

Citat:
Ursprungligen postat av Ante30 Visa inlägg

De kan inte göra utbetalning till mc och skriver själva att jag måste ta ut via trustly så antar att det då ska gå.
Har använt trustly i många år och aldrig haft problem innan.

Ska väl tillägga att supporten inte svarar på mina mail där jag frågat om något måste kompletteras.
Får verkligen ingen bra känsla för företaget..
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ante30 (+2)

Senast redigerad av sigh den 2017-09-15 klockan 08:42.
Gammal 2017-09-15, 16:05   #341

Sharp$: 144
Standard

Citat:
De kan inte göra utbetalning till mc och skriver själva att jag måste ta ut via trustly så antar att det då ska gå.
Har använt trustly i många år och aldrig haft problem innan.

Ska väl tillägga att supporten inte svarar på mina mail där jag frågat om något måste kompletteras.
Får verkligen ingen bra känsla för företaget..
Jag har fortfarande inte fått något svar när jag mailade legolas i juni angående mitt första uttag, så något som inte fungerar där. Du måste chatta med de!
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-15, 16:12   #342

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Jag har fortfarande inte fått något svar när jag mailade legolas i juni angående mitt första uttag, så något som inte fungerar där. Du måste chatta med de!
Jupp, men han på chatten sa bara att det behandlas tillslut... Absurt lång tid. Allt över 24h som verkar vara praxis är ju uselt. Ingen info på sidan ingen återkoppling på frågor.
Aja nu är pengarna påväg, så bara att avsluta kontot efter P76an imorgon då.
Gammal 2017-09-15, 20:13   #343
GGS

Sharp$: 3404
Standard

Filinlämning hos Legolas är inte bra!
Var tvungen att spela redan ikväll pga resa i morgon. En fil på 1013st system, det bara snurrade och snurrade och ändå var det bara jag som var inne och spelade!
Jag fick dela upp filen i fyra delar, då gick det att efter mycket väntan och krångel att få in filerna, en mycket seg historia!
Jag såg hur omsättningen ökade för varje kupong som registreades, och efter varje fil så fick jag ingen bekräftelse på att filen var mottagen! Fattar inte varför dom inte lägger krut på filinlämningen när dom nu satsar så hårt på att värva spelare!
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-15, 20:25   #344

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Filinlämning hos Legolas är inte bra!
Var tvungen att spela redan ikväll pga resa i morgon. En fil på 1013st system, det bara snurrade och snurrade och ändå var det bara jag som var inne och spelade!
Jag fick dela upp filen i fyra delar, då gick det att efter mycket väntan och krångel att få in filerna, en mycket seg historia!
Jag såg hur omsättningen ökade för varje kupong som registreades, och efter varje fil så fick jag ingen bekräftelse på att filen var mottagen! Fattar inte varför dom inte lägger krut på filinlämningen när dom nu satsar så hårt på att värva spelare!
Det är skit. Blir segt i morgon troligen och att då sitta och mata in 50-150 bongar manuellt vilket det lätt blir med 7 lopp utan superavancerade reduceringar innebär nog att många då väljer atg. Funkade inte för mig för två veckor sedan att ladda upp en fil. Det bara stod och snurrade precis som du beskrev. I en intervju på travrondens hemsida idag framhäver en ev direktörerna på spelbolaget just att man nu infört filspel. Blir ju då ett dråpslag för spelbolaget i morgon om det inte fungerar. Det är nog många som vill vara med i deras mest saltade pool hittills.
Gammal 2017-09-15, 21:32   #345

Reg.datum: maj 2015
Sharp$: 2746
Standard

Det vore tragiskt om de inte kan få det här att funka bättre. Har både trott och hoppats på att Legolas ska kunna ruska om ATG. Konkurrens är i princip alltid välbehövligt. Men om de inte kan tillgodose en så grundläggande funktion som att lämna in spel (det borde ju vara lite av poängen med att driva ett spelbolag, kan man tycka) gröper det ur förtroendet rejält.

Barnsjukdomar finns alltid för nya system, brukar det heta. Men det är en klen ursäkt för oss som missade tusentals kronor i vinst i onsdags, exempelvis. (Har för övrigt inte hört någon ursäkt eller beklagande över debaclet i onsdags.)
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td