|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2017-09-05, 20:09 | #286 | |
Citat:
Av sig självt kommer det inte att hända. Det är tämligen elementärt. Däremot finns något som kallas för "kritisk massa av spelare". Det liknar en kärnreaktion som driver sig självt och uppstår om man får ihop tillräckligt stor omsättning. Om man satsar rätt och tillräckligt mycket är det absolut inte omöjligt om än mycket, mycket svårt och dyrt. De satsningar vi har sett hittills är peanuts i jämförelse med vad som behövs. Så sannolikheten är inte särskilt stor att det kommer att hända.
2017-09-05, 20:25 | #287 | |
Citat:
Vilket annat spelbolag blir sponsrat? Det finns många spelbolag som sponsrar. Men jag känner inte till något spelbolag som blir sponsrat. Möjligen skulle man kunna se en börsintroduktion som ett slags sponsringsansökan, annars får du gärna utveckla med ett exempel på ett spelbolag som sponsras eller någon sponsor som skulle kunna tänkas vara intresserad av att sponsra ett spelbolag.
2017-09-05, 21:13 | #288 | |
Citat:
Nej. Jag tror inte Rune är delaktig i marknadsföringsstrategierna överhuvudtaget. Jag tror att den här rätt så ineffektiva 50k SEK/P54-promon är en nödlösning pga tekniska och ekonomiska begränsningar. Svara nu istället på mina frågor: Varför skulle någon annan än ägarna vilja sponsra ett spelbolag? Vilket annat spelbolag blir eller har blivit sponsrat av någon annan än sina ägare? Vad spelar det för roll om det är lagligt att sponsra ett spelbolag för någon annan än ägarna om ingen annan än ägarna någonsin skulle komma på tanken?
2017-09-05, 21:35 | #289 | |
Citat:
Mycket nyfiken på vad som kommer hända nu för att få fart på spelandet där. Hösten kommer och då brukar väl också spelandet öka hos atg. |
||
2017-09-05, 22:13 | #290 |
Förvånande att ATG inte luggat dem än för att de tagit namnet Legolas. Kanske är de rädda för att ge reklam till Legolas? Någon annan vettig anledning ser jag inte. Eller så väntar de med att sätta gasen i botten och tvinga dem byta namn tills det blivit mer inarbetat och det svider betydligt mer för Legolas att byta namn. Ser väl egentligen hela Legolas-grejen som något positivt, oavsett vad som kommer ut av det tvingas ATG att agera och bättre sig på ett annat sätt än om de hade kvar sin monopolställning. Samtidigt tycker jag det är en sån elementär dundertabbe att missa registrera varumärket att jag tycker de som startade Legolas får stå sitt kast om det blir deras fall.
Off topic kollade jag vilka varumärken de i övrigt hade registrerat, några märkliga grejer de lagt ner sig för att skydda: V85 V74 (rätt nyligen skyddade också, i vilket universum är de här poolspelen rimliga?) Par Spik Harry Cafe Harry Boy (borde det inte räcka att skydda Harry?) För att hästar ger allt (såå jäkla bra slogan är det väl ändå inte?)
2017-09-05, 22:17 | #291 | |
Citat:
New Line Cinema vill nog ha ett ord med i laget de med.
2017-09-05, 22:19 | #292 |
Ägarna ja....men varför skulle någon ANNAN än ägarna sponsra ett spelbolag?
2017-09-05, 22:27 | #293 | |
Citat:
Men det finns inget annat spelbolag om är sponsrat av andra än sina ägare heller. Det är en icke-fråga. Svaret på frågan är att det är en felställd fråga. Du undrar varför de inte har några sponsorer. Svaret på det är att spelbolag inte har några andra sponsorer än sina ägare. Sedan kan du ha rätt i att det förr eller senare tar stopp för dem. Men det får vi se framöver.
2017-09-06, 13:07 | #294 |
Har Legolas gett upp?
Ligger inga extrapengar på dagens P54 611kr att spela om just nu... Enligt deras sida är 1000kr extra i vinnarpoolerna på onsd, lör & sönd allt som erbjuds. Känns inte värt mödan att ens logga in där under dessa förutsättningar. Tänker inte jaga hundralappar på ev överodds på vinnare. Är ju inte så att man kan ladda in hundralappar vinnare trots den "saltade" poolen |
|
2017-09-06, 13:28 | #295 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+10) |
||
2017-09-06, 13:56 | #296 |
Tror det är en ny spelform på gång.
Poolen på den kommer säkert saltas, men det känns som att det blir en lägre total sponsring av poolerna i fortsättningen. Rune har nog satt stopp när han fått fakturan för de 2 första månadernas ökade pooler. |
|
2017-09-06, 16:38 | #297 |
|
|
2017-09-06, 18:05 | #298 | |
Citat:
Kan man spela 20 kronor vinnare för att få 80 kronor så kan man väl offra några kronor på p76 för att kanske vinna några tusen! Det går ju att spela hos ATG också för att vinna dom stora pengarna. Det är mycket tråkigt om det inte blir något alternativ till V75 med sina jackpotstölder! |
||
2017-09-06, 18:17 | #299 | |
Citat:
|
||
2017-09-06, 18:37 | #300 |
Så särskilt intressant är det kanske inte, men det är ändå en form av spel! Det går att spela även vid dessa låga nivåer och finna nöje i det! Men man får röra sig i svårighetsgraden en på 10 000 kanske!
|
|
|