Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-09-02, 18:51   #271

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 1502
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kalksten Visa inlägg
Och där vann spik nr 2. JÄVLA LEGOLAS!
Missade i avdelning 6 på 4 hästar men resten hade suttit.

6 rätt gav 110.000 kr.

Härligt Legolas
kalksten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-02, 22:23   #272

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1975
Standard

Total katastrof. Brände också 6 rätt pga legolas katastrofalt usla hemsida. Men jag tar på mig all skuld själv. Deifnitionen av naivitet att tro att det skulle funka sett till hur otroligt usel sidan är som det är, och inte ha något form av backup-system redo för inlämning. Aldrig stött på en mer svårnavigerad och osmidig sida än legolas. Ingenting är byggt efter smidighet.
forbidden_closet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-02, 22:40   #273

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58073
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av forbidden_closet Visa inlägg
Total katastrof. Brände också 6 rätt pga legolas katastrofalt usla hemsida. Men jag tar på mig all skuld själv. Deifnitionen av naivitet att tro att det skulle funka sett till hur otroligt usel sidan är som det är, och inte ha något form av backup-system redo för inlämning. Aldrig stött på en mer svårnavigerad och osmidig sida än legolas. Ingenting är byggt efter smidighet.
Ja. Det finns väldigt mycket att förbättra helt klart. Verkar inte bara för mig filinlämning inte funkade idag. Några andra saker som irriterar.

- på deras d2 spel (dagens dubbel) går det inte att se ev DD odds när första loppet väl startat. Varför?

- deras huvudspel hade blivit väldigt mycket mer spännande med löpande redovisning av värde och antal kvarvarande system. Nu är det en ren gissning vad utdelningen kommer bli fram till dess att sista loppet körts.

- går inte att lita på när dom stänger spelen. Till dagens inledande montelopp var vinnarspelet stängt flera minuter innan loppet startade. Sen blev loppet dessutom fördröjt utan att dom ens då öppnade för spel igen. Ska man i dessa små pooler kunna göra minsta bedömning av spelvärde måste man åtminstone veta när som stänger för spel till loppet.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-02, 23:10   #274

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Ja. Det finns väldigt mycket att förbättra helt klart. Verkar inte bara för mig filinlämning inte funkade idag. Några andra saker som irriterar.

- på deras d2 spel (dagens dubbel) går det inte att se ev DD odds när första loppet väl startat. Varför?

- deras huvudspel hade blivit väldigt mycket mer spännande med löpande redovisning av värde och antal kvarvarande system. Nu är det en ren gissning vad utdelningen kommer bli fram till dess att sista loppet körts.

- går inte att lita på när dom stänger spelen. Till dagens inledande montelopp var vinnarspelet stängt flera minuter innan loppet startade. Sen blev loppet dessutom fördröjt utan att dom ens då öppnade för spel igen. Ska man i dessa små pooler kunna göra minsta bedömning av spelvärde måste man åtminstone veta när som stänger för spel till loppet.
Ja, det finns otroligt mycket som inte är bra, helt självklara saker som man inte ens ska behöva skicka klagobrev för. Det är som att hela hemsidan bygger på att man ska ladda om sidan/återgå till startsidan för att följa utvecklingen i löpen/spelet.

För övrigt är jag på minoritetssidan som tycker legolas är ett trevligt inslag i travspelets värld, men sidan är så gränslöst jävla ohanterbar att det är utom greppbar fattning att tro att någon faktiskt står bakom sidan och helt utan skam gör reklam för en sådan ofärdig produkt som om det vore guds gåva till spelvärlden.

Men linjen mellan nuvarande avskräde till mjukvara och ett fullgott alternativ till ATG är inte svårpasserad. Det är bara direkt frapperande att man inte begriper själv hur löjeväckande det är med en sådan svårlotsad sida. Hade det bara gällt enklare förbättringsåsikter hade jag gärna skrivit ett vänligt mail utan denna precis hatiska ton, men att påpeka alla brister nu är som att förklara för en försäljare att det är en bra idé att vara trevlig. Så banalt att man häpnar. Nu är det bara kapitalisten i mig som gör att jag spelar där. Att P54 med 3 kr radpris är ett inbjudande spel räcker inte.

Senast redigerad av forbidden_closet den 2017-09-02 klockan 23:14.
Gammal 2017-09-03, 14:37   #275
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 8561
Standard

Jag stör mig rätt duktigt på att man blir automatiskt utloggad hela tiden. Sätt den limiten till längre än vad det är mellan varje lopp tack!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-03, 16:52   #276

Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kalksten Visa inlägg
Missade i avdelning 6 på 4 hästar men resten hade suttit.

6 rätt gav 110.000 kr.

Härligt Legolas

Så du missade 440 000 kronor? Jaråsåatt!

Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-03, 21:19   #277

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg

Utdelningen hade ju inte blivit 110k per 6-rättsrad om ytterligare 4 rader hade haft det. Utdelning 440k, mer än totala potten...
Och varför skulle han inte kunnat haft 6 rätt på icke inlämnat system?
Gammal 2017-09-03, 23:20   #278

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 1502
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg

Har aldrig påstått att jag missade 440 000 kr.

Citat:
Ursprungligen postat av forbidden_closet Visa inlägg
Utdelningen hade ju inte blivit 110k per 6-rättsrad om ytterligare 4 rader hade haft det. Utdelning 440k, mer än totala potten...
Och varför skulle han inte kunnat haft 6 rätt på icke inlämnat system?
kalksten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-04, 09:05   #279

Reg.datum: dec 2016
Sharp$: 781
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
En gorilla begriper nog liknelsen utan problem. Men felet är att den är märkligt konstruerad. Jämför du P76 (och motsvarande V75) med mjölk? Vad skulle då t.ex. platsspel motsvara? En gammal gul lök?

Som sagt, vem som helst begriper att det såklart vore mer attraktivt att erbjuda marknadens alla spelformer snarare än några få. Men så länge folk resonerar som du och hellre skulle sett att den där mjölkbutiken ekade tom så kommer ju aldrig något annat att hända.

Jo, förresten. ATG och Hasse Skarplöth kommer i lugn och ro kunna hitta på nya härliga spelformer som Boost och Virtuell racing. Och Top7 har ju verkligen lyft sig omsättningsmässigt! Likaså triopotterna. Vilken tur att det inte bara finns mjölk att spela på!
Det verkar trots allt att en gorilla inte begriper liknelsen. Så länge folk inte kan läsa och förstå vad man avser lär ju utvecklingen dröja, då man får ägna tid till att förklara till de få som inte begriper.

1. Jag hänvisade till en tävlingsdag utan P76 eller V75. Hur kan du då tro att jag jämför med dessa spel ?

2. Jag tog upp TRE andra spelformer såsom plats, tvilling och trio.

3. Konstigt att du klagar på triopotterna men fakta var ju att den omsättningen i endast lopp 1 var ju lika stor som Legolas.Bets totala omsättning av alla tio loppen plus att man gått in med 10´000 kr i extra pengar.

" Som sagt, vem som helst begriper att det såklart vore mer attraktivt att erbjuda marknadens alla spelformer snarare än några få. "

Det var precis så jag resonerade och jämförde detta med mjölk. Att du sen blandar in lök är väl ett bevis på definitivt inte förstått. Där finns lättmjölk, mellanmjölk, ekologiskt mjölk och gammeldags mjölk
Gammal 2017-09-04, 18:15   #280

Standard

Nu verkar det roliga med dopade pooler vara slut. På onsdag på Solvalla nypremiär hos legolas med streckspel utan extra pengar . Då lär väl omsättningen gå tillbaka till Max några tusenlappar igen så dags att spela ev streckspel igen då hos atg som enda vettiga alternativ tyvärr.
Gammal 2017-09-04, 19:15   #281

Reg.datum: maj 2015
Sharp$: 2746
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Nu verkar det roliga med dopade pooler vara slut. På onsdag på Solvalla nypremiär hos legolas med streckspel utan extra pengar . Då lär väl omsättningen gå tillbaka till Max några tusenlappar igen så dags att spela ev streckspel igen då hos atg som enda vettiga alternativ tyvärr.
Fast de har ju pytsat in en tusenlapp i alla vinnarpooler på onsdag (förutom ett lopp på Solvalla, av någon anledning). Vore ju märkligt att salta vinnarpotterna men inte P54:an.
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-04, 19:24   #282

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Fast de har ju pytsat in en tusenlapp i alla vinnarpooler på onsdag (förutom ett lopp på Solvalla, av någon anledning). Vore ju märkligt att salta vinnarpotterna men inte P54:an.
Små förluster på saltade vinnarpooler. Dom har ju haft det tre dagar nu, och då har det spelats för 3-4000 kr i loppen istället för ingenting. 4000 i omsättning och 15 procent i spelavdrag bli 600 kr. Då förlorar dom bara 400 kr. Jämför det med lördagarnas P76 spel med dopad pool med 250 tkr. Omsättning runt 150 000. 30 procents spelavdrag på det 45 000 kr. Dom går då back 205 000 kr.

P54 spelet har tyvärr inte (för legolas) fått sådan omsättning att det ens går ihop för dom trots dopade pooler i 2 månader nu.

Dom går således back på allt där extra pengar skjuts in, och där det inte gör det spelas det knappt någonting. Tufft.
Gammal 2017-09-05, 18:49   #283

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trump Visa inlägg
Säg mig kära travvänner förlåt spelvänner.

När det roliga är slut med de saltade potterna kommer ni då fortsätta spela på Legolas?
Tyvärr går det inte att lira poolspel annat än för skojs skull med obefintliga pooler. Jag kommer inte fortsätta spela P54/76 med vinstpooler på några tusenlappar, men den dag poolerna blir vettiga tycker jag P54 är ett mycket bättre spel än V64.
Gammal 2017-09-05, 19:41   #284

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 963
Standard

Citat:
En fråga till också!

Varför har inte Legolas några sponsorer på sin sida för?

Är det inte tillåtet?
Är det inte just det Legolas har? Rune A. är väl den som stått för kulorna hittills?

Brukar det inte vara tvärtom? Spelbolagen sponsrar de som de vill använda i sin marknadsföring?
Gammal 2017-09-05, 20:04   #285

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 963
Standard

Citat:
Äger inte Rune Legolas? Han kan väl inte sponsra sig själv eller hur menar du?

Vilket annat spelbolag har sponsring?

Det normala är väl ändå att ett spelbolag sponsrar någon? Inte att spelbolaget blir sponsrat.

td