|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2017-08-30, 23:21 | #241 | |
Citat:
Men en tusenlapp i vinstpoolerna till V spelet var nog det som behövdes för att få igång lite spel där. Oddsen blev ju rejält högre än hos svenska atg i alla lopp dessutom. Men det verkar ändå som att det fortfarande är omöjligt att få alla atgs trogna kunder att byta spelbolag i någon större omfattning. |
||
2017-08-31, 14:48 | #242 | |
Citat:
Varför inte ta upp P3:an på Åby som hade en fantastisk pool på 15 kronor ? ATG omsatte 68´000 kr på sin V3, så där är en viss skillnad. Tar man win spelet och Solvallas samtliga 10 lopp som då även fått 10´000 kr extra från Legolas.Bet, så kan man inte ens matcha ATG´s lopp 1 i omsättningen på vinnarspelet. Lopp 1 omsatte 103´923 kr hos ATG. Jämför det med Legolas.Bet som totalt omsatte ( alla 10 loppen ) 25´265 kr plus 10´000 kr som bolaget själv gick in med Vi kan hålla oss kvar i Solvallas lopp 1 och utöver omsättningen på vinnarspel, så omsatte platsspel 34´047 kr, Tvilling 82´065 kr och Trio 32´562 kr. Alltså spel som den utmanande konkurrenten inte ens erbjuder. Det talas om spelmonopol hit och dit men nog tusan finns det fler spelmöjligheter där. När Legolas.Bet enbart erbjuder 5 olika spelformer, så uppfattar åtminstone jag det som väldigt begränsat. Vilket i sig påminner väldigt mycket om ett monopol likt forna kommunistiska stater i öst. Legolas.Bet har ett lägre spelavdrag och det borde vara tillräckligt för att få spelare att byta och maximera sina vinster men då spelpoolerna är små, så byter man inte. Sedan erbjuder man inte sina kunder samma utbud som de man vill konkurrera med. Åtminstone inte i dagsläget. Att öppna en mataffär som enbart säljer billig mjölk och tro man ska locka till sig kunder från Ica och Coop bör nog gå igenom sin affärsplan en gång till. Ett faktum är att Tvillingspel omsätter nästan lika mycket som spel på Vinnare. Men i mataffären Legolas kan man inte köpa ost eller smör för de säljer bara mjölk.
Sharp dressed man To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Enkelrad den 2017-08-31 klockan 15:14. |
||
2017-08-31, 15:36 | #243 | |
Citat:
Mjölkjämförelsen haltar då värdet på produkten för konsumenten inte ökar för att fler är intresserade av att investera i den. Hört talas om delikatessbutiker? |
||
2017-08-31, 16:39 | #244 | |
Citat:
|
||
2017-08-31, 18:24 | #245 |
Min åsikt är att Legolas borde bara satsa på ett eller två spel i veckan, expvis p76 på lördag och p54 på onsdag, och sedan salta potterna så mycket dom bara orkar med, det är nog enda sättet att locka över spelare.
Jag själv kunde inte stå i mot efter att läst och förstått hur lätt det är att vinna under dessa förutsättningar. Sedan får dom utöka speltillfällena efter hand när kundbasen ökar! Såg att det ska gå att spela filspel till P76 nu på lördag, ska bli kul och testa. Det känns som att Legolas gäller i vanliga V75 omgångar och ATG när det är jackpot i fortsättningen! |
|
2017-08-31, 18:40 | #246 | |
Citat:
|
||
2017-08-31, 20:38 | #247 | |
Citat:
Snarare att vikta m.a.p. svårighetsgrad på dina inlämnade rader. P76 = Sikta på högst 100.000 kr ( Jag vet att potten är större än så. Men det blir snabbt så att man dödar sitt eget odds om det är 2-3 vinnare på rader som man egentligen borde bli ensam på. Därför är det bra att sikta lite lägre. ) V75 = Sikta över 100.000 kr. Om du tror på rader som riskerar att ge för hög utdelning för Legolas-potten.
2017-08-31, 23:57 | #248 |
Vad händer när Legolas slutar salta/dopa. Springa tillbaka till ATG?
2017-09-01, 09:07 | #249 | |
Citat:
När Legolas slutar med direktdopning har de förhoppningsvis något annat att erbjuda istället. Det finns inte jättemånga andra varianter att laborera med heller. I princip handlar det om någon slags ensam vinnare-garanti eller garanterad pottstorlek ( då sjunker extrema övervärdet ju närmare garantinivån man kommer, över garantinivån får man nöja sig med att spelavdraget är lägre ). Exakt vad Legolas kommer att testa får vi se framöver. Att det lilla spelarunderlag man nu skrapat ihop lär svika om man tar bort pottbyggarpromos helt och hållet är nog alla införstådda med.
2017-09-01, 11:00 | #250 | |
Citat:
Att starta P54 i Solvallas åttonde lopp klockan 21:03 ser jag inte heller som optimalt, så vi får se lite hur vi gör med onsdagarna när vi fått lite mer data.
2017-09-01, 23:30 | #251 | |
Citat:
Jag har lite billiga horor till försäljning är någon intresserad? De kan sin sak och är väldigt professionella. All reklam är väl gratis på Sharps oavsett vad det handlar om!? Bisarr tråd detta! |
||
2017-09-01, 23:46 | #252 | |
Citat:
Legolasbet är en parasit i raden av spelbolag som försöker tjäna pengar på svensk travsport och oss traventusiaster och som hittills inte har gett tillbaka en enda krona till själva sporten. Sedan att försöka lura spelare att det är en bra affär att spela via Legolasbet är bara för ruttet när det finns i princip inget att vinna. |
||
2017-09-02, 10:42 | #253 | |
Citat:
Jo, jag har hört talas om delikatessbutiker men jag har svårt att finna sådan som enbart säljer mjölk från svensk låglandsboskap. Det finns bara 25 - 30 st renrasiga kor kvar. Tyvärr har rasen blivit utblandad med Holstein. Jag kanske får söka mig till gårdsbutiker ?
2017-09-02, 12:21 | #254 | |
Citat:
Som sagt, vem som helst begriper att det såklart vore mer attraktivt att erbjuda marknadens alla spelformer snarare än några få. Men så länge folk resonerar som du och hellre skulle sett att den där mjölkbutiken ekade tom så kommer ju aldrig något annat att hända. Jo, förresten. ATG och Hasse Skarplöth kommer i lugn och ro kunna hitta på nya härliga spelformer som Boost och Virtuell racing. Och Top7 har ju verkligen lyft sig omsättningsmässigt! Likaså triopotterna. Vilken tur att det inte bara finns mjölk att spela på! |
||
2017-09-02, 13:08 | #255 |
Förr fanns det "gårdsbutiker" lite här och var t.ex sattes det upp tillfälliga på Solvalla varje tävlingsdag annars fanns det att få tag i via telefon, vet faktiskt inte hur det är nu för tiden!
Nu tror jag inte Rune Andersson trodde att detta inte skulle ta tid så nog har dom räknat med att det ska rinna ut lite pengar till att börja med, kan ju vara bra att ha nåt att skylla på om man inte kan/får "sponsra" svensk travsport! För att få folk att börja spela så måste man nog börja med reklam typ leovegas och bet365 där riktigt kända personer säger sej använda legolasbet , vilket för övrigt är ett riktigt uselt namnval! |
|
|