|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2017-05-12, 18:49 | #16 |
Hade en tanke på att 3 Great King Wine kunde skrälla i avd 6. Kan någon lura Springfield på spetsen här, annars får jag tänka om.
|
|
2017-05-12, 18:50 | #17 |
I första avdelningen kan man spika 12 Cash Crowe. Hon är liksom 3 Dixi Sisu och favoriten 6 Caddie Lisieux efter Ready Cash. Cash Crowe har startat sex ggr och började med fem raka. Senast i kvalet snubblade hon på en ojämnhet i banan och hoppade. Därefter gjorde hon en imponerande upphämtning. Cash Crowe tränas/ägs av sin uppfödare Petri Puro. Petri är en av världens fem bästa tränare. Här har vi en härlig spik till 20 %.
|
|
2017-05-12, 19:09 | #18 |
|
|
2017-05-12, 22:00 | #20 | |
Citat:
|
||
2017-05-12, 23:18 | #21 |
Heders Conrad får blommor efter målgången i avd 7! Dock låser jag på 2,4,12 då Diamanten förrengångs skull inte behöver springa 12-1500 meter i dödens.
Takter lär inleda, ruskigt öppet bakom om inte Örjan får till en patentare. Spik 12 eller 1,2,3,4,5,6,12 Avd 2 tycker jag har en dåligt favorit, bra läge dock men osäker på hur lång tid det tar innan Donato hamnar i ledningen eller rygg ledaren? Örjan kör numera fegt om han inte får en pangstart. Helt bortglömd är nr 9, PU städar av dom till 4%! Bästa spiken!? Bravo blir släppt till spets och avslutar 11 sista 1000, galopp emot då 2 värsta motbuden har spår 11 och 8. V75 avd 4 blir dagens "staket", vem vinner? Nr 6 är favorit på spår och Erik men ingen tiger över upploppet, kan tråkigt nog räcka om Erik får bestämma i 7-800 meter. Jag helgarderar! I avd 5 kommer en av dagens sämsta favoriter ut, tackar på förhand er alla som betalar för OTP. Känns som 1,4 är hetast på spår och distans, vill dock ha med 3,9,10. Tar ev bort Quick Fix då den laddas mot Sweden Cup men rygg ledaren och innerspår är sjukt värdefullt på snabba banor och sprint. 10 är ett lyxstreck då jag vunnit mycket på hästen tidigare. Avd 6 ser en jättefavorit från bricka 1. Bra häst, kusk och spår dock tycker jag att man måste gardera. Värst emot och förmodligen lika bra häst är nr 3? Fyller på med 7 och tar med nr 5 på spåret och startsnabbheten vilket innebär ett fint lopp vid plankan. Sjukt ofta jag vinner pengar på att strecka 4 och 5 "blint" vid gardering. Senast redigerad av midcapking den 2017-05-12 klockan 23:26. |
|
2017-05-13, 09:25 | #22 |
Dagens, månadens och årets såhär långt bästa och säkraste spik är bara streckad på lite över 30% vilket är ett skämt på en så klar! Otroligt värde!
4 Makethemark i sista är STENKLAR! Herreguuuud som den har sett ut i båda loppen efter vila! Tredje starten nu och såklart är det TOPPFORM! Folk letar motbud och garderar... Jag fattar ingenting! Folk är fulla! Det här är en annan sort! Den vinner hur loppet än blir kört! Bara köra felfritt och varför ens spekulera i galopp när hästen går som en klocka... Bara hamra in spiken! Det finns andra favoriter att fälla!
2017-05-13, 09:28 | #23 |
3 spikar idag Bravo, On Track och Maketh.
Bra att dom flesta bränner allt krut på att fälla dessa, On Track är väl inte ens favorit när loppet går |
|
2017-05-13, 09:41 | #24 | |
Citat:
1 seger på 8 försök och 1,11,5 som snabbast. Lägg till 3 galopper. Nja, känns inte så het i ett ihåligt lopp trots bra spår. Hade det här loppet gått för 2 månader sedan hade On Track Piraten varit spelad till över 80 %. Jag är inte så säker på att formen är i avtagande som en del tror. Normalt daskar han av detta gäng och jag betalar gladeligen när han i nuläget bara är spelad till 28 %. 1 Spring Erom (Björn Goop) äter och mår bra. Gick ett jobb i tisdags och det var till belåtenhet. Allt är som det ska tycker jag. Han gjorde ett okej lopp i Olympiatravet men hade kanske inte den där riktiga spetsen då. Gjorde ändå ett okej lopp. De slår varandra huller om buller men normalt sett slår Piraten dem alla. Det ska bli kul att åka dit på lördag. Bud bland de tre, säger Dan Widegren. 7 On Track Piraten (Johnny Takter) var lite sådär senast han startade i Olympiatravet. Fick ett tufft upplägg också. Var med i körningen från start och sedan fick han attackera själv på baksidan. Då ebbade det ut. Det var inget fel på honom, utan berodde på avsaknaden av lopp. Fin efteråt och jag körde ett snabbare jobb, 12,5/1 600 meter, i lördags. Jättefin på det. Känns som att formen ska vara god, säger Hans R Strömberg. Senast redigerad av Enkelrad den 2017-05-13 klockan 09:46. |
||
2017-05-13, 09:52 | #25 |
OTP är nog inte favorit när loppet går och hur den vinner får du gärna förklara? Ska en trött, halvsnabb vinterhäst slå barfota dansande "F1" bilar med 3 spår och dödens!? Den här är omgångens mest överstreckade häst, favorit. Tar med den som singel % men den sjunker aldrig så mycket.... Var ju distanserad av nr 4 i Olympiatravet och har nu ett mycket sämre spår.....
Börjar mer och mer bli inne på ett "nörd" lås i avd 4 där ALLA garderar, 1 och 6 känns hetare än klabbet!? Vad tror ni, känns som att den som hittar lösningen i avd 4 med lite streck är fruktansvärt rätt på det. Hur kan Springfield bli över 65%, vunnit 3 av 14 lopp..... Den måste vara grymt överstreckad? Sjukt svårt och roligt med trav, tur det kommer nya startlistor i morgon kväll / skulle INTE vara rättvist mot Spring Erom att köra 2 hear över 1609 |
|
2017-05-13, 10:59 | #26 |
Nu har Cash Crowe blivit streckfavorit i första. På bolagssystemet garderar jag henne från spår 12 - men på mitt privata blir hon spik.
Mitt bolagssystem 1) 1,3,4,6,12 r9-5 (3 tar sannolikt ledningen och leder länge. 1 får vinnarhålet och därmed bra chans på OS. 4 toppas idag med bfro, jänkarvagn och som vanligt Örjan. 6 är näst bästa hästen - men kan bli över från spåret. 12 har överlägsen kapacitet men har många att runda. Bfb och hur är dagsformen hos kusken?) 2) 1,7,11,12 r3-9 (7 från springspår och Örjan är berättigad favorit. 1 håller Johan högt. 11 ser allt bättre ut och Ecce kan småskrälla. 12 ser allt starkare ut och vinner snart) 3) 6 r2-11 (tråkig storfavorit som spik. Men vad göra när den bara är bäst) 4) 1,2,3,6,12 r8-9 (dagens svåraste lopp. Gardera) 5) 1,3,4,7,9 r8-2 (motiverade jag igår kl 17. Hoppas på 3) 6) 1 r8-6 (1 SoS. Tränaren meddelar toppform) 7) 1,2,3,4,7,12 r10-6 (4 är berättigad favorit - se doobs inlägg ovan. Alla försöksvinnarna 1,2,3 och 4 har naturligtvis chans. 7 var heroisk i dödens utanför 3. 12 bfb kan vinna vid överpace) Kostar 1500:-. Lycka till! |
|
2017-05-13, 11:12 | #27 | |
Citat:
|
||
2017-05-13, 11:16 | #28 |
Cash Crowe, många spikar hästen från tolftespår mot toppston där framme. Hästen blir favorit dessutom och var stor favorit mot Undine sist, när Cash slog på en gunga och blev trea. Före det har den segrat mot betydligt enklare motstånd än det här. Favoritskapet senast berodde nog på stor del på att hon var obesegrad så långt. Kommer med om jag inte behöver strecket i ett annat lopp, men jag tror hon får svårt att vinna det här.
|
|
2017-05-13, 11:22 | #29 | |
Citat:
|
||
2017-05-13, 11:31 | #30 |
De får ha sina motton ifred för mig. De får också spika vad de vill. Hittar jag ett drag som jag tror på i ett öppet lopp så spikar jag eller om det är enda sättet att få ned kostnaden för ett system, men jag skulle inte göra bara för att. Jag försöker vara flexibel då varje ny omgång är just en ny omgång med nya förutsättningar.
|
|
|