|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2010-06-07, 01:55 | #1 |
Innehåll på sajt för travtips?
Jag tänkte fortbilda mig själv lite genom försöka snickra ihop en hemsida, och då slå två flugor i en smäll genom att kombinera det med travintresset och göra en tipssida. Det jag efterlyser är era tankar, som läsare/spelare, om vad som bör finnas på en sida för travtips. Har bara spånat en liten stund på det, och det här är några av de saker jag lutar åt att ha med:
Dagens tips Utvalda picks från V64/V65/V75-omgången i form av vinnare/plats/tvilling/H2H. Till exempel kan det någon dag bara bli en tvilling, en annan dag två platsspel beroende på förutsättningarna. Varje tips kommer att motiveras med några rader och en uppskattning av vid vilket odds värdet försvinner. Dessa kommer att postas på hemsidan strax efter att barfotan kommit (vilket väl brukar vara ca en timme före streckspelet drar i gång normalt sett). Nästagångare Hästar som gått enorma lopp utan att det visat sig i raden. Förhoppningen är att det ska vara en rejäl utväxling på oddset vid nästa start, det vill säga att spelarkollektivet bedöms missa det vid nästa start. En kort motivering på varje häst, och en splash på framsidan när det är dags för en av dem att starta. Runt 2-5 hästar bör löpande finnas på den här listan. Länkar Först och främst till de tränare som kontinuerligt kommenterar sina starthästars chanser på sina hemsidor. Fyll gärna på här med fler förslag! DD Dagliga spelförslag till dagens dubbel. Kommer att motiveras med några rader per lopp. Ofta kommer utgångspunkten för detta tips vara ett system med utformningen 1x4 där singelstrecket inte nödvändigtvis är favorit, alltså hög risk/hög utväxling. Genomgående är det tänkt att kommentarer och observationer ska relativt hög klass rent analytiskt, och att de inte tar upp något som man redan kan läsa ur startlistan. Så vad tror ni? Vad saknas, och vad känns extra bra/mindre bra med min första skiss? Något off topic så förundras jag lite över hur fula i princip alla trav-relaterade hemsidor är, till och med de mest kända och framgångsrika nyhets/tipssidorna. Håller ni med eller är det bara jag som har dålig smak? |
|
2010-06-07, 07:32 | #2 |
Sharpest
|
Tycker det känns heltäckt för dig och har faktiskt inget att anmärka på. Med tanke på dina begränsningar i ämnet.
Du har rätt i att travsidor överlag ser fula ut. Utvecklingen har gått framåt när de gäller design men de som varit med länge har behållt samma utformning utav sin sida. Undantaget är de nya sidorna som tex Start | Stalltipset samt travtjansten.se |
2010-06-07, 14:12 | #3 | ||
Citat:
Citat:
|
|||
2010-06-07, 23:44 | #4 |
Mjo en grej som allt e ju jävligt viktigt att uppdatera denna sida ofta. kräver rätt mycket jobb med hemsidor. men det låter som en bra idé faktiskt har letat efter en sådan sida. Dessutom gratis eller? Skulle vara snyggt om man kunde se dina vinster bredvid på sidan så man vet om man vågar rygga eller inte
|
|
2010-06-07, 23:45 | #5 |
Har ju snickrat lite på hemsidor själv och så men det e en bra ide skriv gärna ang webhotell och liknande stuff.
|
|
2010-06-08, 15:47 | #6 | |
Citat:
|
||
2010-06-08, 21:53 | #7 |
Kul med travsajt, finns en del på nätet men de flesta kostar pengar.
Bästa v75analysen har storavinster.se, men inte så bra tips och sällan speltips. Men mycket bra analys. Om du har en vinnande spelportfölj kommer du få mycket besökare. |
|
2010-06-08, 23:47 | #8 |
Jäklar, nu har Lindvall varit inne och snott mig på min enda någorlunda unika grej med hemsidan...
"Inom en snar framtid så kommer Storavinster.se att utvecklasrejält. Se här: ...Speltips: Vinnare, plats, tvilling" |
|
2010-06-09, 00:13 | #9 | |
Citat:
Jag brottas fortfarande med hur jag ska hantera redovisningen av resultaten. Det vinnande/idiotsäkra konceptet är ju bevisligen att knipa käft om missarna och blåsa upp vinsterna. Det går dock lite emot mina principer att vilseleda på det viset. Jag har en ganska stor tro på att jag ska kunna uppvisa ett positivt resultat åtminstone på mina vinnar/plats/tvilling/H2H-spel, men om jag kör med en fullständigt transparent redovisning och backar så finns ju viss risk att de få besökare som hittat dit slutar komma. Jag tror att jag i stort kommer att gå efter vad jag själv söker ändå. En tipssida som bjuder tänkvärda analyser med lite annorlunda infallsvinklar, och som samtidigt inte krånglar till det genom att ha för mycket spelförslag (vilket ju dessutom nästan omöjliggör ett positivt totalnetto, om man nu inte får bingo och lyckas pricka en miljonsjua här och där) och motsägelsefull information. Det kanske blev mycket svammel här men...tack för era svar, och kommentera gärna vidare om ni har något att tillägga, det finns visst mycket mark att täcka om man börjar nysta i det. |
||
2010-06-11, 23:10 | #10 |
Något jag skulle gilla vore möjlighet att kommentera de olika tipsen du ger. Som en kommentators funktion dels för att du själv ska få feedback på en artikel/tips/etc. dels för att vi läsare ska kunna få andras idéer i det aktuella fallet.
Det ligger ju lite i tiden att ha en tvåvägskommunikation på allt som görs på webben och de flesta CMS-systemen har ju stöd för detta. Alltid är det dock inte så bra, utan kan förvirra besökaren. Tål att tänkas på, det är inte alltid det är en bra funktion, som sagt. |
|
2010-06-12, 21:05 | #11 | |
Citat:
Detta är dock inget jag kommer att införa i förstaläget då jag är helt grön på webdesign, men på sikt kan det mycket väl bli aktuellt. |
||
2010-08-18, 23:35 | #12 |
Ska slänga upp sidan inom en månad nu har jag tänkt. Det blir ett enkelt upplägg till att börja med, dagens spel presenteras på sidan ca en timme innan spelstart på dagens streckspel. Det blir också en gratis tjänst där man kan få spelen skickade som SMS varje dag (då den är gratis blir det för max 150 pers eftersom jag inte hittat en tjänst för fler utskick som inte kostar skjortan). Den intressantaste barfotainfon på V75-omgångarna kan nog också omfattas av SMS-tjänsten. Om det finns intresse kommer jag att lägga upp en analys av veckans V75-omgång på torsdagar, även om jag är tveksam till nyttan av en sådan när den bästa infon kommer in under sista dygnet. Kommer nog även att lägga upp mitt andelsspel för V75 på sidan som vem som helst kan vara med på. Det kommer att bli 200/pers/vecka, 80% läggs på V75 och 20% på lördagens DD (för att jämna ut variansen) och jag tar 5% av vinsterna. Det kanske inte blir någon mer som hänger på, men jag lägger ut det där för mina nuvarande andelsspelare så får vi se om det blir större. En mockup för sajten ligger uppe nu men det är bara en standardmall-sida, rent grafiskt kommer den att se helt annorlunda ut när den är klar. Det där med kommentatorsfunktioner kommer jag nog att skippa, det finns många ställen (inklusive den här) där man kan lägga sina egna tips. Har någon synpunkter på det som skrivs kan de maila eller helt enkelt vända sig någon annanstans.
Vad tror ni? |
|
|