Spelar inte gärna X-tra v75.. Och man ser stor skillnad på hästarna.
Första blick o tidiga tankar!!!
1. Börjar med ett jämnt streckat
Silverlopp.
Att Örjan och Erik är knappa fav säger jag inget om, 4 Beppe AM har mött tuffar gäng, Intressant när de drar skorna på
6 Sugarmakesmecrazy(viklet jag inte tror de gör nu heller), mest intressant tycker jag 12 Rolex Bigi är, 2 Viktor AU och
1 Ajlexes Cubano måste topp prestrera . Björn tar ut 3 NTNS men behhöver nog lopp.. Bortglömd är 10 Paparazzi M. Men som sagt, Jämnt lopp.
2.
Stolopp. (Förr helgarderade jag alltid Sto o Kallblodslopp)
Tre som sticker ut streck messigt, 5 Darling Hornline och 10 Pense Kloster har fått ett lopp i kroppen, 1 Mitica kan hålla spets men tycker här är rätt roliga kantbollar som 7 Donatella Center och 8 Steady Brodda.
3.
Olympiatravet, Som DD's Hitman såg ut !! täta starter ? motstånd ? 4 Volstead med lopp i kroppen 10 Nadal Broline behöver nog lopp. Intressant med Björn på 3 Windy Way och även Torbjörn på 1 Solvato även om de får svårt att räckka till
4.
Kallblod.
Största favoriten. Dubbla tillägg, spik? hmm. Även om det inte är många till start så ska alla rundas. 9 Månprinsen AM har sprungit in överlägset mest, men lite stor. Står bra inne med chans gör 2 Pydin och 5 Steinfaks. Vid gardering är Björn med 6 Smedsbo faksen ett måste streck.
Tycker roliga skrällar är, 2-4-5-6-7
Kallblod är inte min grej när inte Järvsöfaks är med ..
5.
Klass II
Örjan väljer 2 Disco Volante.Spik? 2,3,6,9,12 står bra inne. Kan inte hjälpa men jag gillar 12 Rushmore Face men sämsta spår. Möjliga kantbollar ALLA. Här ska grävas
6.
Klass I
Svårlöst lopp. Örjan på favoriten brukar vara bra att gå på (ovan), Spik?
Men låg klass gör det mer osäkert tycker jag. Värst emot tycker jag är
8 Marciano och 3 Explosive River. 2 Cat's Klondike gjorde en ruggigt bra tid senast, 9 Niagara Broline tror jag har fått (sitt) bästa möjliga spår men flera bakom med chans.
7.
Brons. ( Lika jämnt streckat som i silver)
Här krävs många om man ska känna sig säker, om man inte tar ställning.
Jag skulle säga innan i förra loppet var att jag tycker inte J Untersteiner har fått fart på sina hästar förutom 11 MT King Of Cash. Chans spika eller ALLA ??