Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-03-04, 23:51   #151

Reg.datum: jan 2017
Sharp$: 153
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Tyckte det var framförallt enormt dåligt rens efter två första loppen. 5000kr liksom....

Måste vart många som täckte brett i andra. Tråkigt att Zenit brick vann, hade väl gett mig typ 40k istället för 8k om Re doc vunnit. Hade nog behövt 8-9 hästar i andra för att haft chans på 7an. Inte ens nära att ta med 5an på 5hästar.
Gick på Re Doc på i stort sett allt trots att jag visste att finntomten mycket väl kunde sänka både sin häst och 1an...man visste ju att det var iordningställt plus att den enormt fina banan gynnade honom samt det faktum att han gick barfota...och så ramlar jättelampan förbi sista meterna...mår fysiskt illa bara jag tänker på det och är fortfarande sur.

Gällande andra loppet plockade jag bort 5an efter värmningen...har för mig att den var ute med 7an i rygg vilken såg ut som en miljon och sen kollade man på 5an...nä...inte fan kan ett sånt lik duga trots skoryck jag la till Snyting i sista istället...BOOM! På just det systemet hade jag med Kontios i femte...där jag hade med 5an i andra hade jag spikat Re Doc...fy fan...hoppas det känns bättre i morgon

Senast redigerad av Peter123 den 2017-03-04 klockan 23:59.
Peter123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-05, 07:42   #152

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 964
Standard

Citat:
Tyckte det var framförallt enormt dåligt rens efter två första loppen. 5000kr liksom....

Måste vart många som täckte brett i andra. Tråkigt att Zenit brick vann, hade väl gett mig typ 40k istället för 8k om Re doc vunnit. Hade nog behövt 8-9 hästar i andra för att haft chans på 7an. Inte ens nära att ta med 5an på 5hästar.
Hur många system som är kvar efter andra beror ju på i vilken grad folk har delat upp sina "system" i sammansatta system.

Om 10 spelare har 100 system kvar vardera med 10 rader kvar i snitt ( utskrivet ) eller om de har var sitt system med 1000 rader kvar påverkar "systemvärdet" enormt.

Därför är det inte meningsfullt att resonera kring vad som är "dåligt" eller "onormalt" system-rens i förhållande till spel%en ( som visar andelen rader och inte andelen system ).

Nu visade det sig att antalet 7or blev nästan dubbelt så många som förväntat. Men vilken avdelning som bidrog mest till detta kan ingen utanför ATG veta.

T ex så var Frankie Brodde spelad på 24.2% av de rader som fanns kvar inför sista avdelningen jämfört med 17.9% av samtliga rader. Det är en ganska stor del av "dåliga utdelningen" bara det.
Gammal 2017-03-05, 09:04   #153

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Hur många system som är kvar efter andra beror ju på i vilken grad folk har delat upp sina "system" i sammansatta system.

Om 10 spelare har 100 system kvar vardera med 10 rader kvar i snitt ( utskrivet ) eller om de har var sitt system med 1000 rader kvar påverkar "systemvärdet" enormt.

Därför är det inte meningsfullt att resonera kring vad som är "dåligt" eller "onormalt" system-rens i förhållande till spel%en ( som visar andelen rader och inte andelen system ).

Nu visade det sig att antalet 7or blev nästan dubbelt så många som förväntat. Men vilken avdelning som bidrog mest till detta kan ingen utanför ATG veta.

T ex så var Frankie Brodde spelad på 24.2% av de rader som fanns kvar inför sista avdelningen jämfört med 17.9% av samtliga rader. Det är en ganska stor del av "dåliga utdelningen" bara det.
Ja även vbo var spelad på 25% av kvarvarande kontra 10% hos kollektivet har jag för mig. Det var nog många duktiga spelare som satte igår. Dessa gick tunt i 3e, 6e & 7e och täckte i andra. Typ en sammanfattning...
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-05, 09:47   #154

Standard

Citat:
Ja även vbo var spelad på 25% av kvarvarande kontra 10% hos kollektivet har jag för mig. Det var nog många duktiga spelare som satte igår. Dessa gick tunt i 3e, 6e & 7e och täckte i andra. Typ en sammanfattning...
Hur vet du det?

Blandar du inte ihop SYSTEM-renset med Spelprocenten nu?

Spelprocenten visar hur en häst är spelad som andel av alla inlämnade RADER. Det har mycket lite att göra med på hur stor del av systemen de finns med på.

Systemrenset för vbotn var kanske ca 25%. Men hur stor del av alla RADER som försvann vet bara ATG. De redovisar bara rad-renset mellan näst sista och sista avdelningen.

Det är därför det inte är meningsfullt att ens försöka resonera kring vad som är "bra" eller "dåligt" SYSTEM-rens.

Det enda VI vet är att vinnaren i V75-7 rensade dåligt bland de kvarvarande raderna.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-05, 20:09   #155

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5438
Standard

Sisia avdelningen var den mest garderade avdelningen

5 hästar över 10% , man kan inte räkna med att alla har med vinnaren, men ganska många eftersom många hade många streck i sista. om man 5-6 streck har man väl med vinnaren
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-05, 23:08   #156

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Sisia avdelningen var den mest garderade avdelningen

5 hästar över 10% , man kan inte räkna med att alla har med vinnaren, men ganska många eftersom många hade många streck i sista. om man 5-6 streck har man väl med vinnaren
Fakta är att den var med på en större andel av de RADER som fanns kvar inför sista avdelningen än bland alla inlämnade rader. Det är det som gör att den rensar dåligt.

td