|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2017-02-21, 19:38 | #16 |
Banned
|
El Mago Pellini
El Mago Pellini (8) har jobbat väldigt bra i flera månader och jag utgår ifrån att han gör ett topplopp direkt. Med spår invändigt om On Track Piraten hade jag välkomnat honom med varma servetter, för i grunden är det inte en bättre häst än El Mago Pellini. Spårlottningen är däremot väldigt avgörande på 1 000-metersbanorna och när On Track Piraten fått spår invändigt känns det tufft på förhand, säger Lutfi Kolgjini
|
2017-02-21, 19:41 | #17 |
Banned
|
Erica
Erica (2) var otroligt fin senast och Torbjörn Jansson, som kört henne flera gånger tidigare, sa att hon aldrig varit i närheten av att vara så där bra. Hästen har tidigare varit ojämn i sina prestationer och nu har hon tvåa raka ettor, men jag kan inte riktigt lita på henne än. Allting ser i alla fall väldigt bra ut och det är precis rätt antal dagar mellan starterna. I voltstart håller hon sig lugnare från början, men jag tycker inte att hon är långsammare bakom bilen och jag har förhoppning om att hon ska spetsa härifrån. Om hon missar ledningen ger jag inte upp för hon har gjort flera starka insatser även från dödens. Snömodd eller snöflingor gillar hon inte, men annars klarar hon det mesta och vi kör med öppet huvudlag som senast, säger Li Hanné.
|
2017-02-22, 11:44 | #18 |
Ludde leder väl första avd runt om eller?
|
|
2017-02-22, 16:08 | #19 |
Tror stenhårt på att Ludde leder runt om med nr6 Rigel Face i avd6, endast galopp emot.
Tyvärr blir den nog lite väl hårt streckad, hoppas att "tipsnissarna" dissar den ordentligt under veckan.. Jag kommer att helgardera första loppet, det luktar skräll lång väg där... |
|
2017-02-23, 00:55 | #20 |
gevgevgev har nog omgångens bästa spik i Udo's Oiler nu då Udo's senast skulle göra det som On Track Piraten inte kunde göra året innan. Nu möts dom häst mot häst - och Udo's är väl bättre..? Det är väl "bara att köra fram i dödens"...? Bara galopp emot igen..?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TOBYTYKE (+1) |
|
2017-02-23, 09:03 | #21 |
Menar du att Udo's Oiler är en bättre häst än Piraten?
|
|
2017-02-23, 09:52 | #22 |
|
|
2017-02-23, 11:36 | #23 |
|
|
2017-02-23, 12:59 | #24 |
V75-5 : nr.2 Erica är struken och då är väl nr.5 Queer Fish helt klar ?
|
|
2017-02-23, 13:06 | #25 |
|
|
2017-02-23, 13:30 | #26 | |
Citat:
Finns ett par ganska bra motbud i den avdelningen i min mening. |
||
2017-02-23, 14:00 | #27 |
Ser inte hur den ska slå QF från utvändig position dock. Men jag har haft fel förut.
|
|
2017-02-23, 14:14 | #28 |
Min vinnare kommer i första avdelningen, 1 Pasithea Face!
Ludde är väldigt, väldigt uppåt angående sina chanser. I små fält som detta så slutar det ofta med att ledaren rinner undan. Då både Jetset och Indoor voices är hästar som behöver ryggar ända in på upploppet så har jag svårt att se vem som ska trycka upp tempot utvändigt och Ludde kan få komma undan alldeles för enkelt från ledningen. Hon har inte startat på länge men gått bra efter uppehåll och känns jättefin i jobben. Kommer antingen spika eller spela utgång som det ser ut just nu! "Pasithea Face är med sina fem år yngst i fältet. Hennes rekord över medeldistans, 1.11,7, är fältets snabbaste. Det togs som fastlåst tvåa i Oaks 2015. Hon har tagit alla sina segrar med skor på hovarna. Hon kördes till ledning efter 700 meter och vann i årsdebuten efter fyra månaders uppehåll ifjol." -Statistik från travronden. "Pasithea Face har känts jättefin i vinter och skött jobben galant. Det är en riktig klasshäst det här och det fanns ju en anledning till att vi siktade mot Derbyt med henne förra året. Hon kan öppna snabbt bakom bilen om man väljer att ladda, men styrkan och det faktum att hon är väldigt löpärlig är hennes främsta vapen. De andra har ju visserligen lopp i kroppen, men jag tror hon kommer prestera bra direkt och jag tror på toppchans, säger Lutfi Kolgjini." "– Pasithea Face har inte kunnat haft en bättre vinterträning och känns dunderfin för dagen. Hon har visat fantastisk kapacitet och det blir verkligen kul att se hur hon utvecklats. Hon kändes underbar i intervallerna i tisdags och jag tror hon gör en topprestation direkt, säger Lutfi Kolgjini." 6.00 i vinnarodds på Racebets tycker jag är värt en slant också! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ajvide (+5) Senast redigerad av dingo1337 den 2017-02-23 klockan 14:17. |
|
2017-02-23, 16:31 | #29 |
Nej, men det blev en väldans diskussion om huruvida Udo's Oiler skulle vinna från dubbla tillägg i loppet där Erica gick undan från ledningen.
On Track Piraten lyckades inte med det året innan. Men gevgevgev hävdade att det bara skulle vara att köra fram i dödens så var loppet över. Nu möts dessa två giganter (nåja, en av dom i alla fall) och med tanke på hur enkelt Udo's Oiler skulle vinna det loppet som OTP inte lyckades vinna så känns det ju som att 2% är århundradets kap? Själv spikar jag sannolikt OTP och tillåter mig själv ännu en gång att tvivla på Udo's storhet. |
|
2017-02-23, 18:18 | #30 |
Jag kommer att spika Piraten och Rigel Face om inget oförutsett händer, trots att de blir väldigt hårt streckade.
Båda är nästintill stenklara enligt mig, endast kuskarnas något hetsiga temperament och galopp emot! Har startat ett nytt V75 tillsammans lag för en tid sedan. Tyvärr har jag inte hunnit fixa något med det de senaste veckorna.. Jag gör egna grundliga analyser av loppen, och stänger öronen för all yttre påverkan från "experterna" i media. **Söker medlemmar till laget och här kommer inbjudan:** https://tillsammans.atg.se/inbjudan/J49Q-YU97-31583 |
|
|