Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-02-04, 11:32   #46

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av leffa Visa inlägg
Hur ser banförhållandena ut på Åby idag?
https://www.atg.se/spel/2017-02-04/V...lar/stallsnack
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-04, 11:32   #47

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 14204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Peter123 Visa inlägg
Nån som har koll på Nurmos hästar? Hur såg Going for Gold Zaz ut när han kom till Nurmos stall. Iordningställt?

Going For Gold Zaz är tillbaka i Sverige.
Efter 1,5 år i Frankrike kan hästen på lördagen ta karriärens sjunde V75-seger.
- Han är ett riktigt träningslejon, säger hästens tränare Timo Nurmos.
Going For Gold Zaz har inte startat i Sverige sedan han slutade fyra bakom On Track Piraten i Midsommarloppet på Rättvikstravet 2015. Sedan dess har han tävlat i Frankrike, mestadels i Robert Berghs regi, med blandat resultat. Segern i Grand Prix du Département Alpes-Maritimes på Rivieran 2015, som inbringade 760 000 kronor, blev den enda fullträffen under Frankrikevistelsen som totalt inbringade 1,4 miljoner kronor. I september gick Going For Gold Zaz tillbaka i Timo Nurmos träning. Hos honom inleddes karriären och i hans regi har hästen tjänat det mesta av de 3,3 miljoner kronor han har på vinstkontot.
- Han kom hem för tre veckor sedan ungefär. Han var lite snorig men det tror jag bara berodde på transporten. Annars var han fräsch och fin och han har tränat på hela tiden, säger Solvallatränaren när vi träffar honom på hemmabanans stallbacke.

Går bra efter uppehåll
Going For Gold Zaz är välkänd hos V75-publiken. Sex gånger har han ingått i den rätta raden, både till höga och låga odds. På lördag kan det vara dags igen.
- Formen är det lite frågetecken för. Han har nästan bara gått i backen så det är svårt att säga om han har toppform eller inte men han har i alla fall tränat mycket bra.
Två gånger tidigare har Going For Gold Zaz gått ut i gulddivisionen direkt efter tävlingsuppehåll. Första gången vann han till glatt odds, andra gången slutade han tvåa. Timo Nurmos är inte främmande för att hästen kan dyka upp långt framme på nytt.
- Jag tycker att han ska räknas.

”Ännu bättre nu”
Om formen är svårbedömd på Going For Gold Zaz är den det motsatta på hans stallkompis Avec Wine (V75-6). Hästen var med i V75 så sent som i lördags och spurtade då som en virvelvind efter en strulig inledning. Under slutrundan gick han från jumboposition till andra plats.
- Han var mycket bra och hade krafter kvar i mål också. Det var synd att han inte fick vinna men jag hoppas att det är hans tur på lördag.
Avec Wine är sex år men har bara gjort 13 starter. Efter två raka segrar som treåring försvann han i nästan två år. Nu har det börjat lossna för honom och utvecklingskurvan pekar kraftigt uppåt.
- Han blev småskadad efter treåringssäsongen och vi har tagit honom ganska snällt. Nu har det börjat lossna för honom. Han har börjat fatta mer och mer och nu går han framåt mycket.
Den här gången slipper Avec Wine broddar i skorna och Timo Nurmos tycker att den formstarke hästen ska räknas tidigt.
- Varför inte? Han torskade på målfoto senast och jag hoppas att han är ännu bättre nu.
flaque är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-04, 11:38   #48

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
Du menar nog så oviktigt?
Det som kan anses viktigt är väl den fastställda ordningsföljden i mål?

Mvh Fidus
Okej då om man ska vara petig.

Vinnaren är viktig, i ett autostartlopp är det ofta den
med den snabbaste/bästa tiden.

I just den avdelning som vi ventilerar så tror jag att mellan 3&6 så
kan tiden i mål har en viss betydelse trots voltstart.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-04, 11:43   #49

Reg.datum: jan 2017
Sharp$: 153
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av flaque Visa inlägg
Going For Gold Zaz är tillbaka i Sverige.
Efter 1,5 år i Frankrike kan hästen på lördagen ta karriärens sjunde V75-seger.
- Han är ett riktigt träningslejon, säger hästens tränare Timo Nurmos.
Going For Gold Zaz har inte startat i Sverige sedan han slutade fyra bakom On Track Piraten i Midsommarloppet på Rättvikstravet 2015. Sedan dess har han tävlat i Frankrike, mestadels i Robert Berghs regi, med blandat resultat. Segern i Grand Prix du Département Alpes-Maritimes på Rivieran 2015, som inbringade 760 000 kronor, blev den enda fullträffen under Frankrikevistelsen som totalt inbringade 1,4 miljoner kronor. I september gick Going For Gold Zaz tillbaka i Timo Nurmos träning. Hos honom inleddes karriären och i hans regi har hästen tjänat det mesta av de 3,3 miljoner kronor han har på vinstkontot.
- Han kom hem för tre veckor sedan ungefär. Han var lite snorig men det tror jag bara berodde på transporten. Annars var han fräsch och fin och han har tränat på hela tiden, säger Solvallatränaren när vi träffar honom på hemmabanans stallbacke.

Går bra efter uppehåll
Going For Gold Zaz är välkänd hos V75-publiken. Sex gånger har han ingått i den rätta raden, både till höga och låga odds. På lördag kan det vara dags igen.
- Formen är det lite frågetecken för. Han har nästan bara gått i backen så det är svårt att säga om han har toppform eller inte men han har i alla fall tränat mycket bra.
Två gånger tidigare har Going For Gold Zaz gått ut i gulddivisionen direkt efter tävlingsuppehåll. Första gången vann han till glatt odds, andra gången slutade han tvåa. Timo Nurmos är inte främmande för att hästen kan dyka upp långt framme på nytt.
- Jag tycker att han ska räknas.

”Ännu bättre nu”
Om formen är svårbedömd på Going For Gold Zaz är den det motsatta på hans stallkompis Avec Wine (V75-6). Hästen var med i V75 så sent som i lördags och spurtade då som en virvelvind efter en strulig inledning. Under slutrundan gick han från jumboposition till andra plats.
- Han var mycket bra och hade krafter kvar i mål också. Det var synd att han inte fick vinna men jag hoppas att det är hans tur på lördag.
Avec Wine är sex år men har bara gjort 13 starter. Efter två raka segrar som treåring försvann han i nästan två år. Nu har det börjat lossna för honom och utvecklingskurvan pekar kraftigt uppåt.
- Han blev småskadad efter treåringssäsongen och vi har tagit honom ganska snällt. Nu har det börjat lossna för honom. Han har börjat fatta mer och mer och nu går han framåt mycket.
Den här gången slipper Avec Wine broddar i skorna och Timo Nurmos tycker att den formstarke hästen ska räknas tidigt.
- Varför inte? Han torskade på målfoto senast och jag hoppas att han är ännu bättre nu.
Tack...på stallform så åker båda med.
Peter123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-04, 11:44   #50

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Det duggregnar på västkusten. Banan kan bli något smetig.
Mitt bolagssystem.

1) 2 r9-1 (Flemming sover ibland bort sina favoriter. Fältet är ganska litet och 2 rundar det här från alla positioner)

2) 1,7,8,11 r4-6 (svårt lopp där jag ändå nöjer mig med fyra streck)

3) 3,4,5,6,9,11,14 r13-7 (Huselius säger i Vass/Kass, att detta är ett skrällbenäget lopp. 6 Whega kan nå ledningen från springspår. Det finns flera startsnabba på främre fållan. Jag tycker, att bortglömde 4 Pearl Face har bäst kapacitet - glöm inte den till 6 %)

4) 7 r4-1 (tråkig men nödvändigt med spik. Om ni garderar är det med 4 och 1)

5) 2,3,4,7,9,10 r6-8 (1 nyligen struken. 4 tar ledningen. 2,3,4 för er som går kort. Svårt)

6) 1,2,3,6,8,11 10-7 (1 leder med 2 i rygg. 2 slår favoriten på OS. Stressade 8 är 50 m bättre än konkurrenterna men kan hoppa när och var som helst. 3 visade blixtrande form senast efter galopp. 6 kan jag inte. Dyring på Luddeauktion. Kommer från fyra raka segrar. Starke 11 nu med Goop. 2 är en sund spik streckad till hälften av favoriten)

7) 1,2,5 r9-8 (känns som helgarderat med låset 1,2 och 5)

Kostar 1512:-. Lycka till!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-04, 12:31   #51

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 832
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Bäste Karlsson. Petri sa i veckan till skötaren av Master Crowe att han funderade på att prova jänkarvagn. Detta spred sig och flera tidningar skriver, att han ska gå med jänkarvagn. Kl 15 idag skriver signaturen Flaque "Guiden Express V75" här på Sharps i en ny tråd samma sak. Detta togs upp idag på atg.se i en intervju med Petri. Han mörkade först men på frågan - allvarligt nu, skall Master Crowe gå med jänkarvagn svarade Petri att han med största sannolikhet väntar med detta till finalen. Med mitt inlägg ville jag framföra till mina vänner på Sharps, att ryktet om jänkarvagn med största sannolikhet är fel.

Petri sa också, att hästen nog inte är snabb tillräckligt att ta ledningen här. Jag vet också, att Master Crowe var startsnabb i senaste starten. Men nu finns det snabba innanför och risken att hamna i dödens är stor.

Med mitt inlägg ville jag varna för att spika Master Crowe i morgon. Du vet att jag tidigare - liksom du - skrikit ut Master Crowe som stenklar. Jag hoppas - men är långt ifrån säker - att han vinner imorgon.
Jag känner inte Petri personligen som du gör men har hört att det är nästan omöjligt att få honom att byta sulky, han körde väl med samma sulky som med mack peter över 30 miljoner. Petri är med och utvecklar Master Sulkys vagnar och har t.ex. med Race Master jänkarvagn startat 22 gånger med resultat 15 vinster 3 andraplatser och 2 gånger trea en galopp och MC femma när han var sjuk. Så mycket har jag följt trav att en tränare t.ex. Petri eller Stig H inte kan bedöma spets chanserna på sina hästar. Man ska inte alltid tro vad tidningarna skriver...
Karlsson73 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-04, 12:40   #52
Rob

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 3083
Standard

Bjuder på en skräll ni inte får missa vid gardering.
4 Pearl Face.

Många betaltjänster verkar också ranka upp Obi Wan i guld.
Tänker att strykningen gynnar hon, får nu rygg på snabbe Nothingbutclass samtidigt som Goop får innerspår och kanske kan fastna lite i starten. 2-3 utvändigt för Flemming o kör han bara i tid och inte sover likt i onsdags så...

Tänker också att det klart är en fördel för Qahar med strykningen i sjätte, kommer ned ett hack på vingen. Förhoppningsvis slipper Jansson backa sig sist och den långa distansen borde gynna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+3)

Senast redigerad av Rob den 2017-02-04 klockan 12:56.
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-04, 12:40   #53

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6604
Standard

Dagens försök:
1: 1, 2, 6, 7, 9
2: 1, 2, 3, 5, 7, 8, 11
3: 9 Barca
4: 1, 7
5: 10 Obi Wan
6: 1, 3, 8
7: 1 Digital Archive
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-04, 12:41   #54

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Nej, han gick inte i jänkarvagn 27/6. Däremot är det enda gången man provat barfota runt om.
Han hade Race Master jänkarvagn (googla) som Petri är med och utvecklar men MC var sjuk då.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oggeb (+5)
Gammal 2017-02-04, 12:55   #55

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson73 Visa inlägg
Han hade Race Master jänkarvagn (googla) som Petri är med och utvecklar men MC var sjuk då.
Är väl visserligen lite godtyckligt hur man grupperar de olika vagnarna, men i mina ögon är det inte en jänkarvagn. Mycket som skiljer den där från exempelvis Tornado, Spyder eller Ghost. Men visst, en form av hybrid är det väl.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-04, 13:02   #56

Fiduss avatar

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 1697
Standard

Äsch, allt jag skrivit ihop försvann...

Sammanfattning:

Spik: Flemming i första. Plockade ned 8 på Åby 29/12.
Vad finns emot annars? Janssontränat? Sällan någonting jag ryggar på V7.

Sågen: Global Seduction ska väl inte vara favorit på V75? Det har knappast lyst om insatserna så här långt.

Intrycket:
Obi Wan i Guld måste med på senaste avslutningen.
Packet stod stilla över upploppet. Samma typ av guldmotstånd idag?

Skrällidéer:

Torka på den fronten den här omgången. Gardera dagens största med Unter och Flemming då de har vältränat överlag?

Senast redigerad av Fidus den 2017-02-04 klockan 13:04.
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-04, 13:05   #57

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson73 Visa inlägg
Om 6 timmar får vi se vilken vagn Master Crowe skall använda. Har du rätt kommer han ut i en vit jänkarvagn. Men enligt mina informationer blir det inte så. Petri vill nog inte smutsa ner sin fina vagn. Vi får se.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-04, 13:08   #58

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38120
Standard

Björn kör nog till spets med Basic och reglerar fältet. Lite väl mycket streckad, men vinner troligen. Nothing But Class med helstängt och jänkavagn! S&S.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-04, 13:13   #59

Fagerdahlens avatar

Reg.datum: feb 2016
Sharp$: 2302
Standard

Haha Peter tror sin bästa chans är Magic Happens och Johan säger Can Lane
Roligt lopp att se!
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-04, 13:21   #60

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Om 6 timmar får vi se vilken vagn Master Crowe skall använda. Har du rätt kommer han ut i en vit jänkarvagn. Men enligt mina informationer blir det inte så. Petri vill nog inte smutsa ner sin fina vagn. Vi får se.
Jag har inte påstått att han kör vit jänkarvagn. Tvärtom.
Svara

td