|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2017-02-04, 11:32 | #46 |
|
|
2017-02-04, 11:32 | #47 | |
Citat:
Going For Gold Zaz är tillbaka i Sverige. Efter 1,5 år i Frankrike kan hästen på lördagen ta karriärens sjunde V75-seger. - Han är ett riktigt träningslejon, säger hästens tränare Timo Nurmos. Going For Gold Zaz har inte startat i Sverige sedan han slutade fyra bakom On Track Piraten i Midsommarloppet på Rättvikstravet 2015. Sedan dess har han tävlat i Frankrike, mestadels i Robert Berghs regi, med blandat resultat. Segern i Grand Prix du Département Alpes-Maritimes på Rivieran 2015, som inbringade 760 000 kronor, blev den enda fullträffen under Frankrikevistelsen som totalt inbringade 1,4 miljoner kronor. I september gick Going For Gold Zaz tillbaka i Timo Nurmos träning. Hos honom inleddes karriären och i hans regi har hästen tjänat det mesta av de 3,3 miljoner kronor han har på vinstkontot. - Han kom hem för tre veckor sedan ungefär. Han var lite snorig men det tror jag bara berodde på transporten. Annars var han fräsch och fin och han har tränat på hela tiden, säger Solvallatränaren när vi träffar honom på hemmabanans stallbacke. Går bra efter uppehåll Going For Gold Zaz är välkänd hos V75-publiken. Sex gånger har han ingått i den rätta raden, både till höga och låga odds. På lördag kan det vara dags igen. - Formen är det lite frågetecken för. Han har nästan bara gått i backen så det är svårt att säga om han har toppform eller inte men han har i alla fall tränat mycket bra. Två gånger tidigare har Going For Gold Zaz gått ut i gulddivisionen direkt efter tävlingsuppehåll. Första gången vann han till glatt odds, andra gången slutade han tvåa. Timo Nurmos är inte främmande för att hästen kan dyka upp långt framme på nytt. - Jag tycker att han ska räknas. ”Ännu bättre nu” Om formen är svårbedömd på Going For Gold Zaz är den det motsatta på hans stallkompis Avec Wine (V75-6). Hästen var med i V75 så sent som i lördags och spurtade då som en virvelvind efter en strulig inledning. Under slutrundan gick han från jumboposition till andra plats. - Han var mycket bra och hade krafter kvar i mål också. Det var synd att han inte fick vinna men jag hoppas att det är hans tur på lördag. Avec Wine är sex år men har bara gjort 13 starter. Efter två raka segrar som treåring försvann han i nästan två år. Nu har det börjat lossna för honom och utvecklingskurvan pekar kraftigt uppåt. - Han blev småskadad efter treåringssäsongen och vi har tagit honom ganska snällt. Nu har det börjat lossna för honom. Han har börjat fatta mer och mer och nu går han framåt mycket. Den här gången slipper Avec Wine broddar i skorna och Timo Nurmos tycker att den formstarke hästen ska räknas tidigt. - Varför inte? Han torskade på målfoto senast och jag hoppas att han är ännu bättre nu. |
||
2017-02-04, 11:38 | #48 | |
Citat:
Vinnaren är viktig, i ett autostartlopp är det ofta den med den snabbaste/bästa tiden. I just den avdelning som vi ventilerar så tror jag att mellan 3&6 så kan tiden i mål har en viss betydelse trots voltstart. Mvh Uffe |
||
2017-02-04, 11:43 | #49 | |
Citat:
|
||
2017-02-04, 11:44 | #50 |
Det duggregnar på västkusten. Banan kan bli något smetig.
Mitt bolagssystem. 1) 2 r9-1 (Flemming sover ibland bort sina favoriter. Fältet är ganska litet och 2 rundar det här från alla positioner) 2) 1,7,8,11 r4-6 (svårt lopp där jag ändå nöjer mig med fyra streck) 3) 3,4,5,6,9,11,14 r13-7 (Huselius säger i Vass/Kass, att detta är ett skrällbenäget lopp. 6 Whega kan nå ledningen från springspår. Det finns flera startsnabba på främre fållan. Jag tycker, att bortglömde 4 Pearl Face har bäst kapacitet - glöm inte den till 6 %) 4) 7 r4-1 (tråkig men nödvändigt med spik. Om ni garderar är det med 4 och 1) 5) 2,3,4,7,9,10 r6-8 (1 nyligen struken. 4 tar ledningen. 2,3,4 för er som går kort. Svårt) 6) 1,2,3,6,8,11 10-7 (1 leder med 2 i rygg. 2 slår favoriten på OS. Stressade 8 är 50 m bättre än konkurrenterna men kan hoppa när och var som helst. 3 visade blixtrande form senast efter galopp. 6 kan jag inte. Dyring på Luddeauktion. Kommer från fyra raka segrar. Starke 11 nu med Goop. 2 är en sund spik streckad till hälften av favoriten) 7) 1,2,5 r9-8 (känns som helgarderat med låset 1,2 och 5) Kostar 1512:-. Lycka till! |
|
2017-02-04, 12:31 | #51 | |
Citat:
|
||
2017-02-04, 12:40 | #52 |
Bjuder på en skräll ni inte får missa vid gardering.
4 Pearl Face. Många betaltjänster verkar också ranka upp Obi Wan i guld. Tänker att strykningen gynnar hon, får nu rygg på snabbe Nothingbutclass samtidigt som Goop får innerspår och kanske kan fastna lite i starten. 2-3 utvändigt för Flemming o kör han bara i tid och inte sover likt i onsdags så... Tänker också att det klart är en fördel för Qahar med strykningen i sjätte, kommer ned ett hack på vingen. Förhoppningsvis slipper Jansson backa sig sist och den långa distansen borde gynna. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+3) Senast redigerad av Rob den 2017-02-04 klockan 12:56. |
|
2017-02-04, 12:40 | #53 |
Dagens försök:
1: 1, 2, 6, 7, 9 2: 1, 2, 3, 5, 7, 8, 11 3: 9 Barca 4: 1, 7 5: 10 Obi Wan 6: 1, 3, 8 7: 1 Digital Archive |
|
2017-02-04, 12:41 | #54 |
Han hade Race Master jänkarvagn (googla) som Petri är med och utvecklar men MC var sjuk då.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oggeb (+5) |
|
2017-02-04, 12:55 | #55 |
Är väl visserligen lite godtyckligt hur man grupperar de olika vagnarna, men i mina ögon är det inte en jänkarvagn. Mycket som skiljer den där från exempelvis Tornado, Spyder eller Ghost. Men visst, en form av hybrid är det väl.
|
|
2017-02-04, 13:02 | #56 |
Äsch, allt jag skrivit ihop försvann...
Sammanfattning: Spik: Flemming i första. Plockade ned 8 på Åby 29/12. Vad finns emot annars? Janssontränat? Sällan någonting jag ryggar på V7. Sågen: Global Seduction ska väl inte vara favorit på V75? Det har knappast lyst om insatserna så här långt. Intrycket: Obi Wan i Guld måste med på senaste avslutningen. Packet stod stilla över upploppet. Samma typ av guldmotstånd idag? Skrällidéer: Torka på den fronten den här omgången. Gardera dagens största med Unter och Flemming då de har vältränat överlag? Senast redigerad av Fidus den 2017-02-04 klockan 13:04. |
|
2017-02-04, 13:05 | #57 |
Om 6 timmar får vi se vilken vagn Master Crowe skall använda. Har du rätt kommer han ut i en vit jänkarvagn. Men enligt mina informationer blir det inte så. Petri vill nog inte smutsa ner sin fina vagn. Vi får se.
|
|
2017-02-04, 13:08 | #58 |
Björn kör nog till spets med Basic och reglerar fältet. Lite väl mycket streckad, men vinner troligen. Nothing But Class med helstängt och jänkavagn! S&S.
|
|
2017-02-04, 13:13 | #59 |
Haha Peter tror sin bästa chans är Magic Happens och Johan säger Can Lane
Roligt lopp att se! |
|
2017-02-04, 13:21 | #60 |
Jag har inte påstått att han kör vit jänkarvagn. Tvärtom.
|
|
|