Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-11-20, 22:53   #121

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1132
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ztazze Visa inlägg
Jo men kombinationen med vad som händer med X gör ju att du kanske får låta dina barnbarn ta över din spelteori för att du någon gång skall vinna. För sannolikheten att få 7 rätt är ju 0,5/0,3= 67% högre vid med 50%-aren.

Man måste se helheten.

Det man spricker på är normalt sett spiken.

Krångla inte till det.
Gör det enkelt. Men inte för enkelt.

När du väljer 70%aren så startar du helt enkelt på -EV för den raden alldeles oavsett vilka som vinner i övriga lopp.

Om du väljer 20%aren så startar du på +EV.

Jag skulle aldrig ge upp en faktor 2+ på vinsten för att öka vinstchansen med 67%,

Det behöver man inte vara spelteori-expert för att förstå att det är ett riktigt dåligt råd.

Oftast spiken/spikarna man spricker på?

Då kanske man ska fundera på att ta ut färre spikar. Eller ställa in sig på att man vinner rätt så sällan. Att ge upp mer halva vinsten för att vinna 67% oftare kan omöjligt vara ett bra val.
Gammal 2016-11-20, 22:56   #122

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Om inte ens egna uppfattning om ens egna raders sannolikhet att slå in överstiger spelarkollektivets så ska man inte lämna in de raderna. Tror man inte att kollektivet har fel så ska man inte spela alls.
Helt fel det är fortfarande en fråga om en kombination av avdelningar, rader som du kallar det.

MEN! tror du att det kommer att ligga många vinnare i de högre %. Avstå.

V75 växer ju faktist på träd nästan.

Stirra er aldrig blint på de enskilda oddsen/procenten det är återigen helheten som gäller. Spelar kollektivitet har normalt sätt "aldrig" 7 rätt på sin enkelrad. Det sker alltid variationer utifrån det.
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-20, 22:56   #123

Standard

Citat:
Helt fel för du har inte en aning hur det går i övriga 6 avdelningar.

Spelar du Vinnare ja OK fine men streckspel då är du ute och cyklar.
Varför skulle det som är teoretiskt rätt för en singel inte vara rätt för en sjuling?

Här har vi den springande punkten.
Gammal 2016-11-20, 23:00   #124

Standard

Citat:
Gör det enkelt. Men inte för enkelt.

När du väljer 70%aren så startar du helt enkelt på -EV för den raden alldeles oavsett vilka som vinner i övriga lopp.

Om du väljer 20%aren så startar du på +EV.

Jag skulle aldrig ge upp en faktor 2+ på vinsten för att öka vinstchansen med 67%,

Det behöver man inte vara spelteori-expert för att förstå att det är ett riktigt dåligt råd.

Oftast spiken/spikarna man spricker på?

Då kanske man ska fundera på att ta ut färre spikar. Eller ställa in sig på att man vinner rätt så sällan. Att ge upp mer halva vinsten för att vinna 67% oftare kan omöjligt vara ett bra val.
Jag spikar sällan för jag fördrar att köra spiklöst när jag väl spelar.

Med ditt tänk kommer du aldrig bli rik på hästar du har missat hela poängen med att det är 7 avdelningar och snöat in dig på det du kallar EV.
Gammal 2016-11-20, 23:03   #125

Standard

Citat:
Varför skulle det som är teoretiskt rätt för en singel inte vara rätt för en sjuling?

Här har vi den springande punkten.
Du är för teoretisk och för lite praktiskt.

När du blandar in fler avdelningar så får du så många felkällor som ökar i tangents riktning så du lurar bara dig själv att sitta och räkna.
Gammal 2016-11-20, 23:06   #126

Standard

Citat:
Du säger emot dig själv (och mig). Givetvis skall du spela om din värdering är att det du skall spela på är, enligt din värdering, spelvärt.

Men 96,6% (jag höftar och chansar frisk) spelar ju bara för dom skall spela t.ex V75. Numer är ju V75 ytters sällan spelvärt att inte omsättning sjunker mer är ju ett tecken på att 99% av spelarna fattar noll vad spelvärde är.
Nej. Oddset är inversen av sannolikheten. Så jag säger inte emot varken dig eller mig i det inlägget.

Om oddset är högt är övriga kollektivets bedömning att sannolikheten är låg. Och det var precis det som jag skrev. Då ska man inte stå över.

Det är när kollektivets uppfattning ligger nära ens egna uppfattning som man ska stå över.

De ggr som jag tror hårt på ett flertal 3-5%are i övriga avdelningar skulle det inte falla mig in att spika varken 70%aren eller 20%aren. Förmodligen skulle jag på något sätt helgardera loppet eftersom övriga hästar som är spelade till 10% tillsammans har 20% chans att vinna.

70%aren skulle jag dock bara ta med på rader där flera av de undervärderade lågprocentarna finns med i övriga avdelningar.
Gammal 2016-11-20, 23:08   #127

Standard

Det är väldigt få helheter som består av annat än sina beståndsdelar.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-20, 23:09   #128

Standard

Citat:
Nej. Oddset är inversen av sannolikheten. Så jag säger inte emot varken dig eller mig i det inlägget.

Om oddset är högt är övriga kollektivets bedömning att sannolikheten är låg. Och det var precis det som jag skrev. Då ska man inte stå över.

Det är när kollektivets uppfattning ligger nära ens egna uppfattning som man ska stå över.

De ggr som jag tror hårt på ett flertal 3-5%are i övriga avdelningar skulle det inte falla mig in att spika varken 70%aren eller 20%aren. Förmodligen skulle jag på något sätt helgardera loppet eftersom övriga hästar som är spelade till 10% tillsammans har 20% chans att vinna.

70%aren skulle jag dock bara ta med på rader där flera av de undervärderade lågprocentarna finns med i övriga avdelningar.
Ok har den strategin varit lönsam?
Gammal 2016-11-20, 23:14   #129

Standard

Det största felet alla gör (inklusive mig själv) är att spela när man normalt sett inte borde göra det.

Rent krasst skull man bara spela när det är JP.

Och inte ens då. Utan endast om omgången var "spelvärd". Hur min synpunkt innebär det att jag tror att jag är bättre än spelarkollektivet att värdera chanserna.
Gammal 2016-11-20, 23:16   #130

Melanders avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 4756
Standard

Ztazze det var faktiskt samma fråga jag skulle ställa eller....Hur mycket vinner ni på dessa analyser hit och dit?Och vinner ni inte måste ni väl vara helt fel ute?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5)
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-20, 23:17   #131

Standard

Citat:
Ok har den strategin varit lönsam?
Det beror ju helt på hur skicklig aktuell spelare är på att bedöma chanserna.

Tror det var Migge som frågade om resultat tidigare.

På det svarade jag att "travöga" är mycket lönsammare än att lägga spelteoretiskt korrekta vad.

Det senaste året har jag haft bättre resultat på travet än på många år.

Däremot har jag aldrig vunnit någon väsentlig summa när jag fallit i favorit-fällan.
Gammal 2016-11-20, 23:18   #132

Standard

Espo. Måste be om ursäkt också din "lilla" frågar fullständigt exploderar här i forumet.

Ber om ursäkt att jag förstörde din tråd.
Gammal 2016-11-20, 23:19   #133

Melanders avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 4756
Standard

Som jag sade tidigare Ztazze men du lyssnar ju inte:Om du vinner finns det en mening oavsett om du spelar för 1 kr eller 50,000.Det kallas för T....U....R!
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-20, 23:22   #134

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Ztazze det var faktiskt samma fråga jag skulle ställa eller....Hur mycket vinner ni på dessa analyser hit och dit?Och vinner ni inte måste ni väl vara helt fel ute?
Att ligga rätt på V75 händer nog bara 2-3 ggr per år. För min del.

Det "roliga" är att när man väl gör det så är det oftast kanske på en grundram på under 1000 rader.

Allt är frågan om att hitta skrällarns normalt sätt. Dvs några skrällar som man rankar upp.
Gammal 2016-11-20, 23:24   #135

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Chansvärdering och spelteori är inte samma sak. Även om man skulle kunna tro det.

Det är fullt möjligt att vara medioker chansvärderare trots att man har stenkoll på den spelteoretiska delen. Däremot verkar det onödigt att den som är skicklig chansvärderare ger upp delar av sitt försprång pga bristande spelteori-kunskaper ( som absolut inte kräver någon särskilt avancerad matematik. )

Men som jag sagt redan tidigare. Det du beskriver av ditt egna V4-spelande stämmer bra överens med det teoretiskt korrekta. Vare sig du vill eller inte och vare sig det är medvetet eller ej.

En fråga till dig: När dina "idéer" eller nästagångare råkar bli storfavoriter? Spelar du ändå? Även fast du vet att utdelningen med all sannolikhet blir bedrövlig?
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td