Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-11-20, 22:01   #106

Melanders avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 4743
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Så länge du tycker att "rätt odds" på hästen är betydligt lägre så är det ju EXAKT det som är rätt sätt att spela på.

Att ett andelsspel bara får 5-6 rätt när utdelningen var låg ( rätt rad var lätt! ) är ett tecken på att spelläggaren förmodligen hade samma mål som du själv ställer upp. "Att vinna stort".

Ovanstående inlägg visar på ett bra tänk. Det märkliga är att det inte stämmer särskilt bra med det du höll med om i inlägget före det.
Strappa71 jag bryr mig egentligen inte så mycket på vad oddset är på en häst,om jag har den som nästa handare så spelar jag oavsett.har satt ett antal V4 med att spika tex en 20 oddsare genom att gå på kusk,häst+övrigt//
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-20, 22:10   #107

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 964
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Strappa71 jag bryr mig egentligen inte så mycket på vad oddset är på en häst,om jag den som nästa handare så spelar jag oavsett.har satt ett antal V4 med att spika tex en 20 oddsare genom att gå på kusk,häst+övrigt//
Fast det är ju det odds du får från spelet som avgör hur mycket du vinner. Det gäller sig vare sig du bryr dig om det eller inte.

En nästa-gångare som är omgångens största favorit generar inte speciellt mycket i vinst jämfört med de ggr din nästa-gångare är bortglömd av de flesta.

Att våga spika en nästagångare man tror hårt på TROTS att den står i 20 ggr är exakt enligt spelvärdestänket. Så du gör rätt intuitivt.

När det gäller V4/V5 så är det många ggr rätt att ÖKA insatsen om oddset på din spelidé är väsentligt högre än du trodde det skulle vara. Om det nu är du som har rätt och spelarkollektivet som har fel så är det onödigt att spricka i någon av de andra avdelningarna. Eller att bara sätta en rad med alla rätt om det skulle bli favoriter i de andra avdelningarna.

På de spelformerna kan man på det sättet komma till "det långa loppet över tid" snabbare.
Gammal 2016-11-20, 22:12   #108

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 988
Standard

Citat:
"Över tid" vinner du MYCKET mer pengar om du spikar 20%aren som har 30% chans än 70%aren som har 50% chans.

D
Helt fel för du har inte en aning hur det går i övriga 6 avdelningar.

Spelar du Vinnare ja OK fine men streckspel då är du ute och cyklar.
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-20, 22:13   #109

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8326

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Men där säger du egentligen samma sak, då spelvärdet på V7 naturligtvis är per rad, och inte för en enskild häst.

Citat:
Ursprungligen postat av Ztazze Visa inlägg
Du blir för teoretisk och snöar in dig på EV.

Du krånglar till det så djävulusiskt. Har man över 30 års erfarenhet så går mycket på feeling det är oftast där man har rätt. Hålla på och mäta spelvärde hit och dit är väl skit detsamma. Jag spelar bara stort då jag tror på bra utdelning och då kan jag spela som sagt en 70% som jag i princip bara har 50% för jag tror att det i omgången gömmer sig kanske en 3-5% i någon avdelning som jag rankar upp.

Du är för teoretisk och luddig Strappa71

Du kan ju inte säga emot att man måste vinna mer än vad man spelar för i alla fall. Fast du säger emot det mesta verkar det som.
Gammal 2016-11-20, 22:13   #110

Standard

Rent sannolikhetsmässigt kommer du ha chans på 7 rätt 5 av 10 eller 3 av 10. Hur kan du säga vad utdelningen blir utifrån en avdelning?
Gammal 2016-11-20, 22:16   #111

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Men där säger du egentligen samma sak, då spelvärdet på V7 naturligtvis är per rad, och inte för en enskild häst.
Streckspel är helhet. Skall du snacka om spelvärde vad gäller streckspel är det ju hela kombinationen.

Inte att "nä jag spikar inte 70% för den har bara 50% chans". Man missar ju hela poängen med vad streckspel är. Dvs en kombination av vad.
Gammal 2016-11-20, 22:19   #112

Standard

Jag blir så trött när man pratar om spelvärde utan att se till hela systemet.

Ja det är det som Strappa pratar om +EV men han krånglar ju till det så dant.
Gammal 2016-11-20, 22:19   #113

Melanders avatar

Standard

Citat:
Fast det är ju det odds du får från spelet som avgör hur mycket du vinner. Det gäller sig vare sig du bryr dig om det eller inte.

En nästa-gångare som är omgångens största favorit generar inte speciellt mycket i vinst jämfört med de ggr din nästa-gångare är bortglömd av de flesta.

Att våga spika en nästagångare man tror hårt på TROTS att den står i 20 ggr är exakt enligt spelvärdestänket. Så du gör rätt intuitivt.

När det gäller V4/V5 så är det många ggr rätt att ÖKA insatsen om oddset på din spelidé är väsentligt högre än du trodde det skulle vara. Om det nu är du som har rätt och spelarkollektivet som har fel så är det onödigt att spricka i någon av de andra avdelningarna. Eller att bara sätta en rad med alla rätt om det skulle bli favoriter i de andra avdelningarna.

På de spelformerna kan man på det sättet komma till "det långa loppet över tid" snabbare.
Men som jag skrev Strappa71 det är just på V4+tvilling som jag vinner mellan 10-65000kr(och hittar dom 20 oddsarna när den sitter.V75 är jag iskall på Brrrrr........

Senast redigerad av Melander den 2016-11-20 klockan 22:20.
Gammal 2016-11-20, 22:27   #114

Standard

Citat:
Rent sannolikhetsmässigt kommer du ha chans på 7 rätt 5 av 10 eller 3 av 10. Hur kan du säga vad utdelningen blir utifrån en avdelning?
Bara till 1^(1/7) om vi talar om V75.

Det behöver absolut inte vara fel att ha med 70%aren på ett gäng rader ( som i övrigt består av hästar med större chans att vinna än sitt "odds" ). Detta för att minska det som kallas variansen.

Men generellt sett kommer raderna med 20%aren att i längden ge mycket mer pengar tillbaka än raderna med 70%aren.

För att visa varför det är bättre i längden kan vi t o m anta att de tävlar i samma lopp. Då har vi samma vinnare de 6 andra avdelningarna. Enligt de bästa modeller vi har för förväntad utdelning kommer du att vinna x/0.7 kr 50% av ggrna om du spikar 70%aren och x/0.2 kr 30% av ggrna om du spikar 20%aren.

0.5*x/0.7 = ca 0.71*x kr

0.3*x/0.2 = 1.50*x kr

Och senast jag kollade så är 1.50 ggr x mer än dubbelt så mycket som 0.71 ggr x. ( Så länge x är större än noll. )
Gammal 2016-11-20, 22:29   #115

Standard

Citat:
Underskatta aldrig spelar kollektivtet det slår dig (mig) normalt sett 8 av 10 ggr. Om någon är spelad till 20 ggr så är det troligvis där den bör ligga +/- 10/20%. Att ha en övertro på sig själv att man hittar spikar/skrällar till hutlösa odds är väl kanske regel nr 2 som spelare. Tro inte du är bättre än någon annan.

Du kan ibland hitta felspelade hästar men det blir mer och mer sällan när det gäller de stora streckspelen för det är så ofantligt mycket information som går ut och alla får ta del av.
Gammal 2016-11-20, 22:31   #116

Standard

Citat:
Streckspel är helhet. Skall du snacka om spelvärde vad gäller streckspel är det ju hela kombinationen.

Inte att "nä jag spikar inte 70% för den har bara 50% chans". Man missar ju hela poängen med vad streckspel är. Dvs en kombination av vad.
Om vi talar om vinnarspel i ett enda lopp? Då håller du med mig till 100% gissar jag?

Om vi talar om DD med 2 lopp? Samma sak? Oddset fortfarande det som styr?

Varför skulle det helt plötsligt bli något annat som gäller när man kommer upp på fler lopp? Det enda som skiljer är att det är svårare att bedöma vilket odds man kommer att få från övriga spelarkollektivet. Men bara för att det är svårare så betyder inte det att man helt plötsligt lika gärna kan strunta i det.
Gammal 2016-11-20, 22:37   #117

Standard

Citat:
Underskatta aldrig spelar kollektivtet det slår dig (mig) normalt sett 8 av 10 ggr. Om någon är spelad till 20 ggr så är det troligvis där den bör ligga +/- 10/20%. Att ha en övertro på sig själv att man hittar spikar/skrällar till hutlösa odds är väl kanske regel nr 2 som spelare. Tro inte du är bättre än någon annan.

Du kan ibland hitta felspelade hästar men det blir mer och mer sällan när det gäller de stora streckspelen för det är så ofantligt mycket information som går ut och alla får ta del av.
Om inte ens egna uppfattning om ens egna raders sannolikhet att slå in överstiger spelarkollektivets så ska man inte lämna in de raderna. Tror man inte att kollektivet har fel så ska man inte spela alls.

Åtminstone inte för att försöka "vinna över tid".

Det ligger i sakens natur att man inte vinner över tid på spelformer med väsentliga spelavdrag om man har samma uppfattning om hästarnas chanser som övriga spelarkollektivet.

I några inlägg har du skrivit om att man bör stå över ibland. Jag håller med till 110% ( sic! ) på det. Men inte de ggr som oddset är väsentligt högre än den chans man tillmäter ett vad.
Gammal 2016-11-20, 22:42   #118

Standard

Citat:
Bara till 1^(1/7) om vi talar om V75.

Det behöver absolut inte vara fel att ha med 70%aren på ett gäng rader ( som i övrigt består av hästar med större chans att vinna än sitt "odds" ). Detta för att minska det som kallas variansen.

Men generellt sett kommer raderna med 20%aren att i längden ge mycket mer pengar tillbaka än raderna med 70%aren.

För att visa varför det är bättre i längden kan vi t o m anta att de tävlar i samma lopp. Då har vi samma vinnare de 6 andra avdelningarna. Enligt de bästa modeller vi har för förväntad utdelning kommer du att vinna x/0.7 kr 50% av ggrna om du spikar 70%aren och x/0.2 kr 30% av ggrna om du spikar 20%aren.

0.5*x/0.7 = ca 0.71*x kr

0.3*x/0.2 = 1.50*x kr

Och senast jag kollade så är 1.50 ggr x mer än dubbelt så mycket som 0.71 ggr x. ( Så länge x är större än noll. )
Jo men kombinationen med vad som händer med X gör ju att du kanske får låta dina barnbarn ta över din spelteori för att du någon gång skall vinna. För sannolikheten att få 7 rätt är ju 0,5/0,3= 67% högre vid med 50%-aren.

Man måste se helheten.

Det man spricker på är normalt sett spiken.

Krångla inte till det.
Gammal 2016-11-20, 22:45   #119

Melanders avatar

Standard

"Men inte de ggr som oddset är väsentligt högre än den chans man tillmäter ett vad."

Förklara detta för mig på svenska och för mig begripligt
Gammal 2016-11-20, 22:49   #120

Standard

Citat:

I några inlägg har du skrivit om att man bör stå över ibland. Jag håller med till 110% ( sic! ) på det. Men inte de ggr som oddset är väsentligt högre än den chans man tillmäter ett vad.
Du säger emot dig själv (och mig). Givetvis skall du spela om din värdering är att det du skall spela på är, enligt din värdering, spelvärt.

Men 96,6% (jag höftar och chansar frisk) spelar ju bara för dom skall spela t.ex V75. Numer är ju V75 ytters sällan spelvärt att inte omsättning sjunker mer är ju ett tecken på att 99% av spelarna fattar noll vad spelvärde är.
Svara

td