|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2016-11-20, 19:27 | #91 |
Och i och med att "du" inte har sett det så existerar det alltså "ingen än så länge" som behärskar HPT förutom med ABCD-funktionen med dina egna ord...
|
|
2016-11-20, 19:35 | #92 |
|
|
2016-11-20, 19:54 | #93 |
|
|
2016-11-20, 20:21 | #94 |
Det är ändå spelvärdet som avgör om du ska spela eller inte. Ta t.ex. V75-7 igår där spelarkollektivet ansåg att 3 Say That Again med BG hade 20% vinstchans. Om du håller med om den värderingen så är hästen spelbar på vinnare till odds över 5 ggr pengarna. På UB var hästen satt till 7 ggr i fast odds och gav således ett överodds för dig där. Hos ATG gav hästen 5,49 vilket var närmare det "korrekta", men med 20% spelavdrag borde den stått i närmare 4ggr. Att leta och spela överodds är det enda en spelare kan gå plus på över tid. Hade du däremot värderat vinstchansen till 10% var den varken spelbar hos UB eller ATG eftersom den måste ge mer än 10 ggr då. Den gamle storspelaren Nilox hade det där i ryggmärgen, läs denna gamla artikel där han direkt säger att en 3%-are måste ge mer än 34 ggr i odds för att vara spelbar som vinnare. http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle11079773.ab
För streckspel blir det mer avancerat eftersom du måste bedöma varje enkelrad för sig och dess sannolikhet till infriande samt om den då ger tillräckligt tillbaka i återbäring för att du ska gå plus. Annars ska du inte spela den raden. |
|
2016-11-20, 20:34 | #95 | |
Citat:
Det är 7 lopp. Snöar man in på spelvärde blir man blind och helt plötsligt ser man avdelning för avdelning. Man får aldrig missa helheten. Den enda sätt att gå plus över tid är att vinna mer än man satsar. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Melander (+5) |
||
2016-11-20, 20:58 | #96 | |
Citat:
2016-11-20, 21:01 | #97 | |
Citat:
|
||
2016-11-20, 21:29 | #98 | |
Citat:
|
||
2016-11-20, 21:42 | #99 |
Jag själv spelar V75 för att vinna STORA pengar(jag vinner mycket bra på ex V4+tvilling).Är inte ute för att sätta en 7:a när den ger ex 1000-5000kr. Dom ggr jag sätter den/år är mycket lätträknade.När JAG gör mitt system bryr jag mig inte om parametrar som många verkar göra på detta forum.Jag kan tex spika en häst som står i 40ggr (pga av en nästa gångare för MIG eller andra orsaker).Så här är det vänner :Är det meningen att man ska vinna så gör man det oavsett om man spelar för 1 eller 20,000kr. Gjorde en liten test och gick med i ett"känt" spelbolag 2ggr med 200kr/20 andelar, fastän omgångarna blev relativt lätta fick vi bara 5 resp 6 rätt.Nej jag fortsätter att spela V4+tvilling och vinner hyfsat bra med kluring,Men slänger in en V7:a varje Lördag och hoppas att den sitter:FÖR DÅ KOMMER JAG ATT BLI RIK///Ha det gott Gubbar
|
|
2016-11-20, 21:45 | #100 | |
Citat:
( "Över tid" tål man en del -EV-rader om de flesta av ens rader är +EV ) Detta gäller vare sig man förstår den bakomliggande teorin eller ej. "Över tid" vinner du MYCKET mer pengar om du spikar 20%aren som har 30% chans än 70%aren som har 50% chans. Det är ju inte som att man aldrig får chansen i fler jackpott-omgångar. Att INTE se sitt V75-system som en samling 7-lingar är ett jättemisstag. Det leder fram till resonemang som "satte 7an, men utdelningen kan man inte göra något åt" osv.
2016-11-20, 21:49 | #101 | |
Citat:
jag skulle kunna spy ut mig hur mycket som helst vad gäller spelteknik. Det viktiga är att man spelar 1. för det är kul 2. man spelar aldrig för mer än vad man har råd för. |
||
2016-11-20, 21:54 | #102 | |
Citat:
Att ett andelsspel bara får 5-6 rätt när utdelningen var låg ( rätt rad var lätt! ) är ett tecken på att spelläggaren förmodligen hade samma mål som du själv ställer upp. "Att vinna stort". Ovanstående inlägg visar på ett bra tänk. Det märkliga är att det inte stämmer särskilt bra med det du höll med om i inlägget före det.
2016-11-20, 21:55 | #103 |
Lyckligtvis har man en fru som är Underbar,vänner som alltid finns där för oss Och en familj som inte går av för hackor.+ att travet faktiskt gått bra plus detta år(Tack vare några V4:or som gett bra betalt)Håller med dig om 1 och 2 Ztazze
|
|
2016-11-20, 21:58 | #104 |
Agree.
2016-11-20, 21:59 | #105 | |
Citat:
Du krånglar till det så djävulusiskt. Har man över 30 års erfarenhet så går mycket på feeling det är oftast där man har rätt. Hålla på och mäta spelvärde hit och dit är väl skit detsamma. Jag spelar bara stort då jag tror på bra utdelning och då kan jag spela som sagt en 70% som jag i princip bara har 50% för jag tror att det i omgången gömmer sig kanske en 3-5% i någon avdelning som jag rankar upp. Du är för teoretisk och luddig Strappa71 Du kan ju inte säga emot att man måste vinna mer än vad man spelar för i alla fall. Fast du säger emot det mesta verkar det som. |
||
|