Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-11-20, 17:27   #76

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 964
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Ingen nämnd och ingen glömd MEN ni som hela tiden pratar om radvärde, väntevärde, spelvärde och alla andra termer som ni använder er av...

Vinner ni någonsin på era system eller är ni så upptagna med att få fram den mest korrekta raden ur spelsynpunkt som det är möjligt och känner er nöjda med att raden/kupongen/systemet iaf var "rätt uttänkt" trots att den allt som oftast inte drog in en spänn?!
Det är oftast de största vinsterna ( som inte alltid är "stora"! ) som avgör hur årsboksluten ser ut för mig.

Travöga >> Spelteori.

Spelteoretiskt korrekt spelar minimal roll om spelvärdesbedömningarna är usla.

Däremot kan kass spelteori-grund förstöra för den som har bra travöga.

I år har det hittills gått bättre för mig än på ganska många år. Så visst händer det att jag vinner. Men tyvärr inget besök i vinstlistorna....än.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-20, 17:42   #77

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jisses, nu får ni börja ge er och lyssna på Strappa. Reduceringsgraden spelar ingen roll alls. Det är vägen till hur raderna reducerats som är det intressanta.

.
Jo men det fattar ju inte en stor del av de som reducerar då deras enda mål är att få ner antal rader som de har "råd" med.

Så erat snack blir som hårklyveri. Rådet till den som laborerar med redcuering är att om du har kraftigt redcuering så skall du börjar tänka till. Så är det bara.

Sedan kan det vara sådan som ni som har hållit på i 10-20 år eller ännu mer.

Det är som att cykla. Skit enkelt när man kan det men näst intill omöjligt när man skall börja.
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-20, 17:49   #78

Standard

Citat:
Ingen nämnd och ingen glömd MEN ni som hela tiden pratar om radvärde, väntevärde, spelvärde och alla andra termer som ni använder er av...

Vinner ni någonsin på era system eller är ni så upptagna med att få fram den mest korrekta raden ur spelsynpunkt som det är möjligt och känner er nöjda med att raden/kupongen/systemet iaf var "rätt uttänkt" trots att den allt som oftast inte drog in en spänn?!
Mitt enda mål är att gå plus över tid. Reducering är bara ett verktyg för att lyckas med det.

Att spela matematiskt är logiskt fel över tid om man spelar för lite mer pengar.

Jag har inget problem att spika en 70% fast den kanske bara har 50% chans och det är JP och den har störst chans i omgången.

Blir ibland löjligt mycket snack om spelvärde hit och dit.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5)
Gammal 2016-11-20, 17:51   #79

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 964
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ztazze Visa inlägg
Jo men det fattar ju inte en stor del av de som reducerar då deras enda mål är att få ner antal rader som de har "råd" med.

Så erat snack blir som hårklyveri. Rådet till den som laborerar med redcuering är att om du har kraftigt redcuering så skall du börjar tänka till. Så är det bara.

Det är som att cykla. Skit enkelt när man kan det men näst intill omöjligt när man skall börja.
Nej. Jag håller inte alls med. Nybörjare ska använda så få olika krav som möjligt i början. Man ska börja tänka till redan vid det första villkoret. Fler än 3 villkor är direkt olämpligt om man inte är van att analysera konsekvenserna. Observera att ABCD-krav ofta döljer "flera krav". Så att kombinera ett ABCD-system med andra typer av villkor är ingen bra idé alls.

Reduceringsgraden däremot är inte ett tecken på något alls. Samma råd dyker upp om och om igen trots att det är ett dåligt råd.
Gammal 2016-11-20, 17:53   #80

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Nej. Jag håller inte alls med. Nybörjare ska använda så få olika krav som möjligt i början. Man ska börja tänka till redan vid det första villkoret. Fler än 3 villkor är direkt olämpligt om man inte är van att analysera konsekvenserna. Observera att ABCD-krav ofta döljer "flera krav". Så att kombinera ett ABCD-system med andra typer av villkor är ingen bra idé alls.

Reduceringsgraden däremot är inte ett tecken på något alls. Samma råd dyker upp om och om igen trots att det är ett dåligt råd.
Suck.
Gammal 2016-11-20, 18:21   #81

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:

Jag tror du skall sluta ha fördomar om människor så blir det bättre. Folk är inte så dumma med sina egna pengar.
Gammal 2016-11-20, 18:31   #82

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag tror du skall sluta ha fördomar om människor så blir det bättre. Folk är inte så dumma med sina egna pengar.
Jag har inga fördomar utan utgår bara utifrån det jag ser och hjälper till med.

Att reducera är svårt och den största fällan många faller i är att de bygger stora ramar och lägger massa villkor för att få ned antal rader till det man har råd med. Detta istället för att t.ex. minska ramen.

Men det är möjligt att det jag ser är ovanligt och jag inte ser snittet.

Jag påstår aldrig att jag är expert när jag hjälper till utan det är utifrån min erfarenhet och det jag ser.
Gammal 2016-11-20, 18:42   #83

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Att reducera är svårt och den största fällan många faller i är att de bygger stora ramar och lägger
massa villkor för att få ned antal rader till det man har råd med. Detta istället för att t.ex. minska ramen.
Felet de flesta gör är precis tvärtom, en för liten ram. Har man 5-6 rätt på sin V75-ram
är det nästintill omöjligt att sätta 7:an. Använder man HPT så finns möjligheten ändå
men jag har inte sett någon som behärskar det verktyget.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-20, 18:45   #84

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Felet de flesta gör är precis tvärtom, en för liten ram. Har man 5-6 rätt på sin V75-ram
är det nästintill omöjligt att sätta 7:an. Använder man HPT så finns möjligheten ändå

Mvh Uffe
Har bara kikat lite på HTP men det känns som man behöver en professur för att fixa hela konceptet som finns i det programet.

/C
Gammal 2016-11-20, 18:49   #85

Standard

Citat:

Mvh Uffe
Skall väll tilläggas att det är just HTP som jag sett de värsta skräckexempeln hur man reducerar bort sig.

Det är i princip nere på skonummer som du pratade om tidigare Uffe

/C
Gammal 2016-11-20, 18:58   #86

Grants avatar

Smile

Citat:
Skall väll tilläggas att det är just HTP som jag sett de värsta skräckexempeln hur man reducerar bort sig.

Det är i princip nere på skonummer som du pratade om tidigare
Nja, jag har inga sådana åsikter om andra, bara om mig själv.

Däremot har jag aldrig sett någon använda HPTs potential.

Mvh Uffe
Gammal 2016-11-20, 19:00   #87

Standard

Citat:

Mvh Uffe

Då får väl du visa hur en slipsten skall dras och visa HTP fulla potential Uffe
Gammal 2016-11-20, 19:12   #88

Grants avatar

Smile

http:// http://app.jokersystemet.se/share/787E46PJ7VbH

Nej jag kör Joker.

Mvh Uffe
Gammal 2016-11-20, 19:19   #89

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 3527
Standard

Citat:

Mvh Uffe
Och du känner precis "alla" som har köpt programmet, eller?
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-20, 19:23   #90

Grants avatar

Smile

Citat:
Och du känner precis "alla" som har köpt programmet, eller?
Nej, jag känner ingen som köpt HPT. Men det är inte motsägelsefullt, jag har ändå inte sett
någon redovisa någotannat än ABCD.

Mvh Uffe
Svara

td