|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2017-04-17, 11:12 | #256 |
Otroligt bidragande post. Din egna humor på högnivå? Haha...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grant (+12) |
|
2017-04-17, 12:05 | #257 |
Kul att du uppskattar mina inlägg.
Dina hade varit lättare att uppskatta om du körde dom som förhandare. Men jag kan tänka mig att om man gör en egen avvikande ranking så ska man anpassa kraven efter ett vanligt utfall. Kör jag Streckssons ranking å V75 med den mest streckade som ensam A så blir kravet alltså 1-3 A. Det går ju också att spela 2A. Men då sitter Sjuan inte lika ofta. Mvh Uffe |
|
2017-04-17, 12:23 | #258 |
En idé för reducering med A-hästar när man rankar bra men ändå är "långt" ifrån 7 rätt kan istället vara att istället spela med mycket A-hästar. Säg oftast 2-4st, men ibland 6-8 st i öppna loppet och ställa kravet på att man bara får missa 1 istället. Blir mer som matematisk kan man säga då plus att man har "råd" att ha riktigt fel i ett lopp och få in någon omöjlig storskräll på matematiskt. Utgångar går givetvis bra att ha med också...
Med andra ord försöka tänka hur man spelat ett litet mindre matematiskt system och sätta dessa som A och sedan täcka bakom. |
|
2017-04-17, 17:55 | #259 |
Sitter och studerar Hattens GS75 system nu i lördags, det såg ju bra ut länge, men vad jag inte förstår är hur kan han ha ett villkor på max 3st A-hästar om inte alla A-hästar är favoriter? Vad är det som jag har missat?
|
|
2017-04-17, 19:47 | #260 | |
Citat:
De som kör egenrank måste också ha egenstatistik, alltså veta hur dåliga dom är. Egenstatistik och fasta krav och du får 99% reducering. Mvh. Uffe |
||
2017-04-17, 20:18 | #261 | |
Citat:
Ingen seriös spelare tror väl på det! Att inte spela en rad med fyra A-hästar som ger MER än en rad med tre A-hästar borde väl strida mot alla spelteorier! Bara för man tror att så bra kan jag inte vara! |
||
2017-04-17, 20:31 | #262 | |
Citat:
spela det. Men frågan är om du behöver spela reducerat då. Mvh Uffe |
||
2017-04-17, 20:49 | #263 |
Jo men om du har satt sex av sju och en avd kvar. Tror du då att den du har som A har mindre chans då? Om den sen ger mer betalt en vissa andra rader varför då ta bort den ?
|
|
2017-04-18, 00:01 | #264 | |
Citat:
att jag inte sätter 7 A. Men det är ju det som är att spela på riktigt, att spekulera innan start. Efter 6 avdelningar börjar det dra ihop sig men det kan vara lite sent att ändra sig. Reducerat kan ju även vara att spekulera i utdelningar men siktet behöver inte nödvändigtvis vara inställt på 23 miljoner. Mvh Uffe |
||
2017-04-18, 08:43 | #265 |
När man sätter upp sina olika krav kan det vara bra att ställa följande fråga:
Vilka rader vill jag ha kvar för "resterande avdelningar" om ett visst utfall har inträffat för "tidigare avdelningar"? Om man inte vill ha kvar de hästar man egentligen tycker är mest spelvärda ska man givetvis sätta ett tak för hur många av dessa som får vinna.