Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-01-08, 01:23   #226

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Nej, det är inte det Viroid säger, utan han förklarar exakt hur det fungerar, 100% korrekt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ztazze Visa inlägg
Jo strykningar i reducerade system är inte bra, därav väntar man i det längst för att lämna in dom. Men det blir ju som idag strykningar efter inlämning.

Men som Viroid säger det är svårt att säga vilka reserver som går in.

Men vi kan fortsätta på det förenklade exemplet dvs

AB

1:spik
2: A 2 B 3
3: A 2 B 3

Villkor 1-2 A

Du har tre kuponger. Du kör med 2 A hästar och 3 B hästar.

Kupong 1
1: spik
2: A 2
3: A 2

Kupong 2
1:spik
2:A 2
3:B 3

Kupong 3
2: B 3

En A häst blir struken i avd 2. Då får du in första B hästen på kupong 1 och 2.

Dvs då har du chans på 2 "fulla" rader om reserven vinner eftersom den finns på kupong 3 naturligt.

Men reduceringssystemen effektiviserar ofta för att få ner kupongerna (finns ju begränsningar på antal system på ATG). Då har vi

Kupong 1

1: Spik
2: A 2 B 3

Kupong 2

3: B 3

Fortfarande 16 rader men vi har komprimerat det till 2 kuponger

Samma sak händer en A häst blir struken i avd 2. Du får in en "C" häst på kupong 1. Dvs den häst som ligger direkt efter dina B hästar.

Men om vi hade följande:

Kupong 1

1: Spik
2: B 3

Kupong 2

3: A 2 B 3

Samma förutsättningar en A häst blir struken i avd 2. Då får du in en B häst på kupong 2.

Dvs med detta enkla exemplet så är det komplext att säga hur reservinträdena blir och därav avvaktar man i det längsta med lämna in reducerade system.
Gammal 2017-01-08, 01:28   #227

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Nej, det är inte det Viroid säger, utan han förklarar exakt hur det fungerar, 100% korrekt.
Det jag ger exempel på är det Viroid säger men du vet inte hur ditt program komprimerar kupongerna och därav vet du inte reservinträdet.
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-08, 01:37   #228

Standard

Skulle inte programmen man använder komprimera kupongerna skulle du alltid veta att 1.a B hästen är reserv till en struken A häst om du satt "nästa rankad".
Gammal 2017-01-08, 01:43   #229

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Jag vet allt om varje rad jag spelat, annars skulle jag inte spela innan jag lärt mig det.

Citat:
Det jag ger exempel på är det Viroid säger men du vet inte hur ditt program komprimerar kupongerna och därav vet du inte reservinträdet.
Gammal 2017-01-08, 01:46   #230

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Jag vet allt om varje rad jag spelat, annars skulle jag inte spela innan jag lärt mig det.
OK, jag har inte full koll på eventuellt reservinträde när någon häst stryks i mina system.

Men det är bra att du har full koll Putte.

/Z
Gammal 2017-01-08, 05:39   #231

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1133
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Ok, får man alltid en 6a oavsett hur bra/dåligt man rankat i övrigt och satt vilkoren? Eller är det så att man generellt får mindre 6or än matematiska system, men att det i bland kan bli flera 6or än en?

Att spricka på ett A-häst-krav när man har exakt EN a-häst i varje avdelning är lite åt samma håll som att spricka på en spik på ett matematiskt system.

Det som styr antalet 6or är hur många olika andra vinnande hästar som kunde ha gett dig 7 rätt.

Exempel 1: Säg att du spelar med krav att sätta 1-3 av 3 olika A och inga andra krav. Om du då sätter 1,2 el 3 och har rätt på allt annat så får du en rad med alla rätt. Om du sätter 0A så får du tre rader med 6 rätt.

Jag skulle behöva se hela uppsättningen av villkor för att kunna se varför du bara får 1x6r. Gissningsvis är det något annat villkor med i bilden som bara uppfylls av en enda av dina A-hästar.

Det blir nästan alltid färre sidovinster när man spelar reducerat och det är helt avsiktligt. Man tar ju bort rader som bara skiljer sig åt i ett eller två lopp. Om man inte skulle ta bort rader som liknar varandra mycket så skulle man ha ett matematiskt system. Och det är ju det det vi föesöker att undvika. Vi vill täcka en större ram till priset av att vi inte tar med alla raders "grannar".

Är det då dålig sak att det genererar färre sidovinster än ett matematiskt system? Nej. Det är en av de saker vi ger upp för att öka chansen att få minst en rad med så många rätt som möjligt. ( Främst genom att man får en MYCKET större systemram ).

Extremfallet är när man spelar med 1-felsreducering. Dåvfår man ingen 6a alls när man har 7 rätt. De rader som skiljer sig åt från 7rättsraden i exakt ett lopp är ju de rader som skulle haft 6 rätt i ett matematiskt system.

Edit: skulle läst hela tråden innan jag svarade. Abslout sist på pucken här. Ztasses svar beskriver det hela mycket bra.

Senast redigerad av Strappa71 den 2017-01-08 klockan 05:53.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-08, 05:52   #232

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1133
Standard

Citat:
Skulle inte programmen man använder komprimera kupongerna skulle du alltid veta att 1.a B hästen är reserv till en struken A häst om du satt "nästa rankad".
Exakt. Och det är precis detta som är anledningen till att det systembegränsningsregler saknar spelteoretiskt stöd.Är det orättvist att kunna lämna in sitt matematiska eller sammansatta ( föredrar sammansatta före reducerade ) system som bara enkelrader? Det är ju samma rader som vi spelar oavsett om det är komprimerat till så få kuponger som möjligt eller inte. Om man har allt som enkelrader så skulle man kunna styra reservinträdet precis enligt eget huvud.
Gammal 2017-01-08, 10:30   #233

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

När jag spelar Joker så väljer jag alltid "ingen" som reservvariant då jag egentligen
inte vet i förhand vilken jag vill ha in vid ev. strykning.

Det är tillochmed så att vissa ordinarie ångras vi strykning.

Mvh Uffe

Senast redigerad av Grant den 2017-01-08 klockan 10:55.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-08, 11:24   #234

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1990
Standard

Jag hade ett vilkor som jag sprack på, se bilden. Om jag inte spelat detta vilkor hade jag då fått 4st 6or?
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-08, 12:19   #235

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Ditt andra utgångskrav är det som gör att du bara får en sexa. I det loppet du missar har du bara en häst kvar som kan ge dig sju rätt.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-08, 12:25   #236

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

3 6or hade du fått, då du tålt hästarna A,B,C men ingen av D,D.

Citat:
Jag hade ett vilkor som jag sprack på, se bilden. Om jag inte spelat detta vilkor hade jag då fått 4st 6or?
Gammal 2017-01-08, 13:03   #237

Standard

Ok nu börjar jag fatta. Lite konstigt att jag bara fått 1st 6a varje gång, men måste väl sprucket på något extra vilkor varje gång.

Om jag rankat bra och haft råd med D-hästar och inte spruckit på annat vilkor, så hade jag fått 5st 6or precis som på ett matematiskt oreducerat, är detta korrekt uppfattat?

Senast redigerad av Espo den 2017-01-08 klockan 14:39.
Gammal 2017-01-08, 13:21   #238

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

"Fullt" antal 5/6 får man bara när man spelar matematiskt. Reducera betyder
just det som det betyder.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-08, 18:47   #239

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ok nu börjar jag fatta. Lite konstigt att jag bara fått 1st 6a varje gång, men måste väl sprucket på något extra vilkor varje gång.

Om jag rankat bra och haft råd med D-hästar och inte spruckit på annat vilkor, så hade jag fått 5st 6or precis som på ett matematiskt oreducerat, är detta korrekt uppfattat?
Utöver det sista utgångskravet så har du förverkat första utgångskravet, vilket gör att 2,3,9 inte ger dig någon sexa även utan det andra kravet. Detsamma gäller kravet på max en d-häst. I detta fall hade det ingen betydelse eftersom du bara hade reserven till din A-häst ensam på den kupong som fick sex rätt.

Nu till din fråga. Ja, om dina utgångar och andra krav hade klarat att vilken som helst av de fem du har på ramen hade vunnit, så hade du fått fem sexor.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-04, 22:24   #240

Standard

Lirat 3månader nu. 16omgångar har det blivit och jag försöker spela med krav min 3A-hästar max 2C-hästar. Mixar dock med kuskkrav eller utgångar ibland om jag måste reducera ner mer.

Facit har blivit 8omgångar med 6rätt😬 Och endast 1 omgång med 7rätt😕
4 omgångar med 6rätt har det varit idiotskrällar och då finns inget att göra. Dock åkt på A-kravet 3gånger och varje gång som idag pga att jag inte haft favorit som A-häst (Master Crowe).

Gnetar man vidare och rankar bra, så lär väl 7orna komma. Det som jag tycker är svårt är om man ska spela hästen med bäst segerchans som A-häst eller den häst som har ett bättre spelvärde. Blir som sagt ofta så att man då åker på favorit som idag...
Svara

td