Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-11-23, 15:27   #181

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

Att en mycket stor majoritet spelar raka matematiska system är enligt
mig mycket förvånande. Men sen förvånar jag givetvis många genom
att inte vilja betala för sju raka Goop å V75.
Reducerat är extraroligt och extraspännande.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-25, 21:35   #182

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Som rubriken lyder har jag länge funderat på att övergå från traditionella system till att spela reducerat. Har helt enkelt bara inte orkat ta tag i det. Lite snabb bakgrund till mitt spelande.

Jag har väl lirat V7 regelbundet i snart 10år, men mer strukturerat och seriöst senaste 4år. Är ingen storspelare utan omsätter ca 50k på V7 årligen. Även om variansen i V7 ska va stor brukar mina travår se likadana ut. Ofta hyfsat nära stora pengar, men landar ofta på 6rätt och mindre vinster i storlek 5-10k. Har ändå i princip lyckats pricka runt 100k/årligen i inspelat de 4senaste åren och landat runt 50k netto. Dålig timlön dock med tanke på tiden jag lägger. Ser dock inte travet som någon sidoinkomst som jag gjorde när jag spelade poker. Handlar mer om att försöka få till träff på lite större pengar utan att för den delen slänga iväg allt för galna rader. Spelar enligt filosofi ca 500kr vanlig omgång. 1000kr vid jackpot och en bit däröver vid dubbel.

Senaste två veckorna har rankingen vart löjligt rätt, men system förändring efter 16.00 båda gångerna kostade mig 7orna. Ingen big deal förra veckan, lite tyngre att missa 100k veckan innan. Dessa två veckor har dock fått mig att tillslut ta tag i att börja spela reducerat och utan större koll provade jag lyckan på v86 i ons. Rätt ranking, men satte krav på 4st A hästar och endast 3 vann, så blev bara nära igen.

Tycker ändå att känslan att spela reducerat kändes riktigt bra. Det blir inte så trubbigt och förhoppningsvis behöver man inte spela bort sig själv genom att ändra systemet precis innan inlämning. Med tanke på vad jag skrivet ovan, tror ni reducerat är rätt väg för mig att gå framöver?

Funderar också lite gran runt spelteknik. Finns det några basic saker i reduceringen man inte bör missa?

Imorn lutar det åt att spela krav på 4st A-hästar varav 2st spikas. Max 2st C-hästar. Reducering från 2400rader ner till 1100. Som sagt helt novis när det gäller reducerat, så slå gärna ner på om detta ser konstigt ut.
Det var Espo som startade tråden med detta inlägg. Dra åt h.lvet vilken fart det blev.

Jag hävdar fortfarande grundrådet är att krångla inte till det. Du lurar bara dig själv.

Och ja det finns inget annat än att spela reducerat om du spelar större du skall inte betala lika mycket för en häst som du tror på jämfört med en som du tror mindre på.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Strappa71 (+2)
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-26, 01:03   #183

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1990
Standard

Tycker mig fått till en bra system tills imorgon. Dock reducerat hela 93%, men tycker mig fått fram det jag vill ha fram.

Spelar krav på 3st A hästar varav en är spik. Max 1 C-häst & Max 1 D-häst. Spelar även en utgång där 1 av 2 måste vinna (Erik S & Thaiger E). Hamnar på 981kr och precis på budget. Kan möjligen bli någon förändring innan spelstop imorgon.

Gå gärna in och kolla systemet om ni har nått att invända emot i uppbyggnaden.

http://www.bilddump.se/bilder/201611...14.150.233.PNG

Senast redigerad av Espo den 2016-11-26 klockan 01:05.
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-26, 03:53   #184

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Tycker mig fått till en bra system tills imorgon. Dock reducerat hela 93%, men tycker mig fått fram det jag vill ha fram.

Spelar krav på 3st A hästar varav en är spik. Max 1 C-häst & Max 1 D-häst. Spelar även en utgång där 1 av 2 måste vinna (Erik S & Thaiger E). Hamnar på 981kr och precis på budget. Kan möjligen bli någon förändring innan spelstop imorgon.

Jag tittade som hastigast. Det verkar som att du tillåter 1C+1D, men inte 2C+0D? Fast det kanske är meningen?

Mer logiskt om du reducerar på att ranka så bra som möjligt är att tillåta 2CD men därav bara 1D. Det gör du genom att kalla alla CD-hästar för C i systemet och gör ett extra utgångsvillkor där max 1 av dina D-hästar får vinna.

Ett tips: kalla alla matematiska hästar för B. M a o kalla alla spikar för B. Det blir enklare om du en annan gång kör fler än ett lopp matematiskt.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-26, 09:11   #185
HPT

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
Jag tittade som hastigast. Det verkar som att du tillåter 1C+1D, men inte 2C+0D? Fast det kanske är meningen?

Mer logiskt om du reducerar på att ranka så bra som möjligt är att tillåta 2CD men därav bara 1D. Det gör du genom att kalla alla CD-hästar för C i systemet och gör ett extra utgångsvillkor där max 1 av dina D-hästar får vinna.

Ett tips: kalla alla matematiska hästar för B. M a o kalla alla spikar för B. Det blir enklare om du en annan gång kör fler än ett lopp matematiskt.
Först pratar du om att reducera mer logiskt, sen rekommenderar du att sätta spikar/matematiska hästar till B?! Varför överhuvudtaget sätta bokstäver på hästar du inte kommer använda i ABC-villkor? Den här typen av "tips" gör det knappast enklare för nybörjare att komma igång...
Gammal 2016-11-26, 09:11   #186

Standard

Citat:

Du har en poäng i det första du skriver. Jag behåller dock A-B-C-D ranken men lägger istället två nya utgångar max 2st ur C-D gruppen och max 1st ur D-gruppen. Landar dock på 1130 nu. Så får i så fall pocka bort någon häst från ramen...

Senast redigerad av Espo den 2016-11-26 klockan 09:12.
Gammal 2016-11-26, 09:40   #187

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 1031
Standard

Citat:

Jag tycker du gör fel du reducerar bort alla rader som ger bra betalt. Ett tips är att kolla på beräknad utdelning vad raderna beräknas ge vid 7 rätt. Är du nöjd lämna in annars gör du om.själva ramen har jag inga synpunkter på

Senast redigerad av riga den 2016-11-26 klockan 09:43.
riga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-26, 10:38   #188

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av riga Visa inlägg
Jag tycker du gör fel du reducerar bort alla rader som ger bra betalt. Ett tips är att kolla på beräknad utdelning vad raderna beräknas ge vid 7 rätt. Är du nöjd lämna in annars gör du om.själva ramen har jag inga synpunkter på
Vet inte hur du menar här? När jag körde utdelningsberäkning enligt kravmallen fanns väldigt många miljonrader. Maxen 4 miljoner...
Gammal 2016-11-26, 13:09   #189

Grants avatar

Smile

Citat:
Tycker mig fått till en bra system tills imorgon.
Dock reducerat hela 93%.
Men tycker mig fått fram det jag vill ha fram.
Gå gärna in och kolla systemet om ni har
nått att invända emot i uppbyggnaden.
Helt OK system men jag är tveksam till att du följer strecklistan till nästan 100%.
Reduceringsgraden är inte speciellt hög.
Tänk sen på att rankingen inte har någon betydelse.
Och använd ABCD i samtliga avdelningar även där du spikar.

Mvh Uffe
Gammal 2016-11-26, 15:14   #190

Standard

Citat:
Du har en poäng i det första du skriver. Jag behåller dock A-B-C-D ranken men lägger istället två nya utgångar max 2st ur C-D gruppen och max 1st ur D-gruppen. Landar dock på 1130 nu. Så får i så fall pocka bort någon häst från ramen...
Det var precis det jag menade, men uttryckte det på ett annat sätt. Man kan göra reduceringen antingen i ABCD-uppställningen, eller som en Utgång.
Gammal 2016-11-26, 15:24   #191

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Först pratar du om att reducera mer logiskt, sen rekommenderar du att sätta spikar/matematiska hästar till B?! Varför överhuvudtaget sätta bokstäver på hästar du inte kommer använda i ABC-villkor? Den här typen av "tips" gör det knappast enklare för nybörjare att komma igång...
??????????????????????.

A är också en bokstav. Det jag föreslog var att bara använda A-et i lopp där man faktiskt reducerar. Men för all del..., en smakfråga.
Gammal 2016-11-26, 15:57   #192

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Citat:
??????????????????????.

A är också en bokstav. Det jag föreslog var att bara använda A-et i lopp där man faktiskt reducerar. Men för all del..., en smakfråga.
Han menar nog att man aldrig ska använda bokstäver på hästar som inte är med i reduceringen (matematiska streck) eftersom det blir enklare så. Speciellt om man ska få nybörjare att förstå, men även för att hålla det "renare" för sig själv kanske. Men det är väl ganska beroende på vilken mjukvara man har, kanske kräver en del att man sätter bokstäver på alla om man jobbar med just bokstäver. Och då är det inte mycket att vinka på såklart.

Personligen sätter jag ett matematiskt system och lägger sedan på utgångskrav på spelvärda men ändå relativt högt streckade, typiskt 2-4handare. Det är ett enkelt krav så man vet precis vad som händer med systemet. Även väldigt effektivt eftersom det sätter dig en bit före kollektivet som viktar på samma överskattade favorithästar. De verkligt osannolika raderna försvinner automatiskt eftersom man inte viktar på 1%-are så man behöver inte sätta några krav för att reducera bort dem.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-26, 19:08   #193

Standard

Ajaj ingen lycka med reducerat idag, spiken satt men inga A-hästar. Rankade bra och fick in sista 6loppen på 150rader, men hjälper föga utan A-hästar...
Gammal 2016-11-27, 17:36   #194

Standard

Rankar in det följande idag Ranking/ABCD:

4C
1A
3B
1A
1A
3B
1A

Jag missar ändå i 6e där jag tyvärr går på att Husse skriker klart på Tesio. Trodde det skulle bli en del plus och tröstpengar och några 6or på att rankingen var så bra, men enbart några 100kr plus tyvärr. Rankat bra nu varenda V75 senaste månaderna, men inte fått sätta en enda prick över i:et. Surt ska det tydligen få smaka...

Senast redigerad av Espo den 2016-11-27 klockan 17:42.
Gammal 2016-11-27, 17:53   #195

Grants avatar

Smile

Citat:
Rankat bra nu varenda V75 senaste månaderna, men inte fått sätta en enda.
Syrt ska det tydligen få smaka...
17:36

Det är lättare i efterhand.

Mvh Uffe

Senast redigerad av Grant den 2016-11-27 klockan 17:55.
Svara

td