|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2016-11-05, 04:58 | #91 |
Passa 12.Mr Hot Shot som nästan kröp ur skinnet när uhrberg körde senast.Får ju kusk upp igen och takter lär ju inte vila på hanen när det vankas upplopp.
Min vinnare:12.Mr Hot Shot
2016-11-05, 05:37 | #92 | |
Citat:
Själv kommer jag att vara på plats och höja glaset och utbringa en vinnarskål när enprocentaren Olympic Torch får fritt och måttar in segern med en läpp eller två |
||
2016-11-05, 07:52 | #93 |
Hoppas på en stressig start i avdelning 3 och att favoriten hoppar. 2,3,6 är riktigt startsnabba och det kan bli lite trångt när de ska tryckas iväg. Veijo var lite orolig över resan och hur hästen hanterar det då den lätt stressar upp sig. Tycker att det är väldigt öppet bakom favoriten. Gillar inte heller att spika till över 65% när det är en massa "orutinerade" hästar på start. Risken är dock överhängande att scenariot blir att de andra kör om ledningen för att sedan släppa enkelt till R.K.King som får lunka runt till vinst utan större problem.
Spikade New Moon Pellini till låg % förra omgången då han blev knappt slagen efter ett mycket fint lopp vilket var surt. I dagens omgång finns det en risk att han hamnar ett par snäpp ner invändigt från start då han är seg ut och det blir förmodligen jobbigt att vinna därifrån. Väljer förmodligen att ta med 1,2,3,4,6,8 och även 10 eller 11. I avdelning 1 så plockar jag nog med de flesta hästarna. Cab Hornline känns iskall så den plockar jag gärna bort till 18% och hoppas hellre på 9 eller 12 till lägre % i ett öppet lopp på förhand. I andra avdelningen så tar jag förmodligen ställning för att spara på strecken och spikar Mellby Caddy. Gillar kusken som känns orädd och tvekar inte på att köra offensivt i luckor. Barfotabalans på den också som är ett stort plus. Den hade nog gått riktigt bra i förra loppet också om inte Jennifer Tillman hade kört snävt framför den på upploppet. Värsta utmanaren är nog nummer 9 Mellby Drake som sällan gör ett dåligt lopp och alltid går starkt i spåren med en bra spurt på det. Nummer 10 och 12 är två intressanta skrällar om det skulle gå undan i loppet. Stronghold sitter nog i ledningen länge men verkar inte ha huvudet (läs orken) att hålla hela vägen in över linjen. Ingen feeling alls för Tuffetto Jet. Avd 4: Problem med detta lopp. Avd 5: Ser inte hur "Proppen" ska torska detta och det blir ett enkelt singelstreck. Avd 6: Problem även här. Avd 7: Det tråkiga låset. 3,5,11.
2016-11-05, 10:18 | #94 |
kika lopparkivet ,,, förra starten... såg ju riktigt gåvillig ut... sen från det till toppform? men tycker untersteiner låter uppåt,,
|
|
2016-11-05, 10:25 | #95 |
Har vår vän Oscar något om Usein Henna? 4% känns oavsett för lite streck på en bra häst som UH?! Tack på förhand om du delger oss din uppfattning om form och chans.
|
|
2016-11-05, 10:31 | #96 |
Just nu ser det ut som det ska bli uppehåll hela dagen på Eskils, inte särskilt mycket vind och någon enstaka plusgrad. Vilket troligen betyder att banan kommer att vara ganska fin, knappast någon anledning till oro på den punkten med andra ord.
|
|
2016-11-05, 10:44 | #97 |
Ska bli intressant med resan för RK, men han fixade ju den till jägers och så mycket längre är det inte till eskils...
|
|
2016-11-05, 11:43 | #98 |
I väntan på att jag ska göra morgondagens V75:a så slänger jag ihop en V5:a med spikar på R.K. King och Wellino Avenue. Lycka till!
Senast redigerad av Shooter den 2016-11-05 klockan 11:46. |
|
2016-11-05, 11:44 | #99 |
Med jackpot för sju rätt dubblas utdelningen. Därmed spikas dunderfavoriterna och man får hoppas på några hyfsade skrällar för vettig utdelning.
Mitt bolagssystem: 1) 1,6,7,10 r12-3 (den av springspårshästarna 6 eller 7 i ledningen har ett rejält försprång. 7 körs med skor bak, vilket skall ge bättre fäste i starten. 10 har inte vunnit så mycket i år, men sett allt bättre ut på slutet. Rank 10-7-6-1. 2) 2,3,6,9 r13-7 (många helgarderar här. Tobbe har kört 9 på slutet och rankar den som förstahäst. Marc Elias kör bra och vann med 2 från samma spår ett V75-lopp på Jägers. Favoriten 3 vinner inte ofta och känns överstreckad - men Adrian är rutinerad kusk. 6 är iordningställd av sina ägare - kusken och tränaren) 3) 4 r2-1 (4 får en lugn avgång, vilket kan verka illa på sprint. Hästen är dock 50 m bättre än konkurrenterna och kan vinna även med galopp) 4) 1,5,8,9,12,14 r15-6 (starka 1 eller 5 kan rinna undan i ledningen. Bakspårshästarna gynnas dock av propositionen. 9 var riktigt bra senast på maratondistans efter Tellmeastory. 12 kan få pangstart från springspår med Erik. 14 vinner ofta men är bortlottad här. Garderingslopp) 5) 4 r2-9 (mot Pd'A) 6) 2,3,4,6,10 r1-11 (det här vinner Ready Cash avkomman 3 Pascha Tilly, som ser allt bättre ut. Nu förstärkt med Ulf i jollen. Bara streckad till 12 %. Jag har även råd att strecka favoriterna och Örjan) 7) 2,3,4,5,6,11 r1-9 (3 har återfunnit unghästformen efter en knäoperation. 5 är nog bästa hästen men hoppar alltför ofta. 11 spurtade enormt senast. Hoppas dock på skräll - varför inte av vår sharpsmedlem Oskar, som känner 6 Usain Henna utan och innan. Rank: 11-5-3-6-2-4) Kostar 1440:-. Hoppas sharpsare tar jackpoten. Jag unnar inga "sömmerskor" att sno våra besparingar. |
|
2016-11-05, 11:56 | #100 |
https://pinracer.se/systems/0gna9uze...ug-446v/shared
Bolagsystemet... Dagens rivjärn: är bl.a 7 Ponce de Leon Intervjun: (Oskar J Andersson) gjorde ett bra lopp när jag körde honom för två starter sedan. Höll ihop travet på ett bra sätt. Det blev ett väldigt tufft lopp här. Jag vet inte riktigt vilken distans som passar honom bäst. Senast var banan dålig. Med rätt resa borde han vara långt framme, säger Oskar. Dagens roligaste spik: 3 Djali Boko Intervju: (Per Nordström) vann på ett bra sätt senast. Ska inte säga att han är hundraprocentig från start än. Vi får smyga upp bakom bilen och hålla tungan rätt i mun. Men han har varit fantastiskt fin i de här tre senaste segrarna. Har bra feeling, säger Per. Dragen: 7 Victor A.U. Intervju: (Torbjörn Jansson) går kalasbra varje gång och gick riktigt bra på Romme igen nu då. Spår sju med volt kan vara bra. Tveksamt om vi kan ta någon ledning men borde hamna hyggligt till. Han är bra nog att vara i striden om det klaffar, säger Tobbe. 9 Mellby Drake (Daniel Wäjersten) var vi nöjda med i lördags. Håller riktigt fin form för dagen. Det här känns vettigt för honom. Hoppas att det blir lite överpace där framme så att han kan komma in i matchen på ett lätt sätt, säger Preben Sövik hos Bergh 6 Charming Soldier (Petter Karlsson) provade vi om vi skulle ha norskt på i ett jobb i måndags men tyckte inte att vi fick den effekten som vi ville. Någonting gör vi med huvudlaget skulle jag tro. Han är i ganska fin form. Alla pratar om R.K.King och han kanske är riktigt bra. Men vår soldat har varit ute i tuffa sällskap. Mött Sverigeeliten bland treåringarna hela säsongen. Mycket snabb den första biten, säger Kåre Axelsson 9 Picasso Tilly (Torbjörn Jansson) gick jättebra på Romme. Jag tror mycket på honom helt enkelt. Båda mina hästar kommer vara med långt framme på lördag, säger Tobbe 3 Explosive de Vie (Kevin Oscarsson) är fin. Riktigt fin. Han är bra i ordning. Det ska bli kul att starta honom och han har ett bra läge. Propulsion är bra och någon till, men jag tror att han kommer göra ett bra lopp. Kan ta ledningen. Rätt rask ut. Tycker att det kan vara värt att prova, säger Jim Oscarsson intervju källor: Aftonbladet |
|
2016-11-05, 12:10 | #101 | |
Banned
|
Citat:
|
|
2016-11-05, 12:18 | #102 |
|
|
2016-11-05, 12:22 | #103 |
Att ladda från start... Någon som bor i Eskils som har koll på vädret - litar ej på vädersidorna. Någon tjäle lär väl ej ha kommit i backen ännu, som kan tina upp i banan idag, eller?
2016-11-05, 12:28 | #104 |
På väg ut till banan. Ser ut att klara sig från nederbörd ett tag till. Har kommit lite flingor under dagen men banan blir troligen tyvärr ganska bra. Hade hoppats på riktig skitbana. Risk för låg utdelning men försöker fälla alla stora idag. Charming Soldier, explosive de vie och Shelby glide blir vägen till miljonerna idag
Senast redigerad av draken den 2016-11-05 klockan 12:30. |
|
2016-11-05, 12:31 | #105 |
Helt fantastiskt otroligt att RK King nu är närmare 70%! Vore det lång distans eller han var helt garanterad spets kunde jag köpa det men på sprint kan jag bara inte förstå det. Man kunde tänka sig att det är en övertro på Heiskanen som ligger bakom, men så ser man fyndet Eder Bob på 4% i första så det är ju inte det.
Kollektivet har gått på samma spikar allihopa idag och lagt gaddningarna på samma ställe. Märkligt dock hur ojämnt spelat sjätte avdelningen är, i mina ögon kan nästan vem som helst ta hem det där. Att Bullyoung i sista bara ligger på 4% från ett bra läge är ännu en sak som är konstig. Radar upp fina insatser gång på gång, stark som en björn och snabbare ut än vad folk kan tro (den här är inte sämre än medel bakom bilen).