Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-10-31, 00:06   #1

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1201
Standard

v75 Eskilstuna 5 november

Avdelning 1: Bronsdivisionen 2140 volt

Spik på nr 10 snabba cash punkt.

Senast redigerad av biddybye den 2016-10-31 klockan 00:54.
biddybye är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-02, 09:18   #2

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 9847
Standard

Blir lite förvånad, läste lite snabbt igenom ronden, guiden samt vi tippa till morgonen och alla 3 tidningar verkar helt övertygad om detta ska hända i avdelning 5:

3 spetsar och släpper till 4

Att 3 spetsar låter väl inte helt otroligt och att han släpper över medel är väl inte heller helt otroligt men är det verkligen sån garanti att 4 är först fram och övertar? Det är jag inte riktigt lika säker på.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
putte64 (+10)
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-02, 09:29   #3

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 887
Standard

Verkar som att det kan bli en del snö på lördag. Någon som vet hur Sundbyholms bana eventuellt blir av detta?
greyhound är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-02, 11:48   #4

AbbeAces avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 524
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av greyhound Visa inlägg
Verkar som att det kan bli en del snö på lördag. Någon som vet hur Sundbyholms bana eventuellt blir av detta?
Jag har hört att den är sämre denna tid på året... Men det är väl det som gör det intressant att spela denna omg
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-02, 16:45   #5

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 535
Standard

Skulle vara kul att höra Oskar Svanbergs tankar om Usain Henna denna gången (också...). Uppgiften ser onekligen intressant ut om formen sitter där. Alltid kul och uppskattat att läsa Oskars tankar om sina chanser här på Sharps i alla fall.

Kan det bli ett upplägg med dödens och sedan försöka tugga ner Bravo Navarone sista 700 meterna?
magicalrat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-02, 23:30   #6

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 921
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av biddybye Visa inlägg
Avdelning 1: Bronsdivisionen 2140 volt

Spik på nr 10 snabba cash punkt.
Har dock inget vidare facit när han har startat med bakspår.

R.K. King är ju en pisstråkig spik men det har alltid varit en kapabel häst som Veijo verkar ha fått ordning på och den kan öppna skapligt. Feeka S.E. kanske spetsar men det blir dojjor på den här gången. New Moon Pellini var ju strålande bra senast men gör nu sin 3:e start på mindre än en månad och kan inte utnyttja läget.

Propulsion kanske bara vinner men när Volstead bara är streckad på 8% så vill man ju prova att fälla.

Vore kul att se Hazard Sund i spets och med Hawk Cliff i dödens så kan man låsa loppet på Johan och Örjan.

Funderar på att chansspika Mellby Drake.

Många roliga lågprocentare i V75-1 som exempelvis Topgear, Olympic Torch, Eder Bob och Mr Hot Shot.
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-03, 01:19   #7

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 1639
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Blir lite förvånad, läste lite snabbt igenom ronden, guiden samt vi tippa till morgonen och alla 3 tidningar verkar helt övertygad om detta ska hända i avdelning 5:

Att 3 spetsar låter väl inte helt otroligt och att han släpper över medel är väl inte heller helt otroligt men är det verkligen sån garanti att 4 är först fram och övertar? Det är jag inte riktigt lika säker på.
Ibland ska man inte överanalysera. När omg "säkraste" spik kommer, så släpper den som sitter i ledningen. Bara att spika Propulsion och gå vidare.
Jamogu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-03, 13:07   #8

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Eskilstuna har relativt grovt grus, vid nära noll blir det svårt att köra bf runt om. Fast som vanligt så kan man inte lita på ngn av vädertjänsterna. Det blir att dubbelkolla och se hur det går i loppen som körs precis innan V75.
I övrigt så är jag oerhört förvånad att en häst som alltid varit direkt dålig från bakspår och en som aldrig vunnit på volt verkar bli favoriter i avd 1. 1 Cab Hornline är enligt P Lennartsson dessutom bara medel från start i volt. Det handlar alltså om att komma iväg felfritt och att ta sig ut. Voltstart i första loppet luktar galopp, omstart och sedan gynnas, som Jens Sjödén brukar säga, hästarna från bakspår. Det samma brukar kunna gälla vid tungt/halvtungt. Ngn kommer långt ute på upploppet där banan är i bättre skick. Detta scenariot gör både 11,12 intressanta i min bok.
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-03, 19:58   #9

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26740
Standard

Om det håller i sig blir väl Snabba Cash omgångens med råge mest överbetrodda häst. Favorit trots bakspår?? Har tre starter från stängt läge och två nollor där. Tredje gången vinst men det var i ett pisslopp med 13 startande varav 5 hoppade, det är rätt stor skillnad mot detta. Att han är en av de minst rutinerade i fältet är väl heller inga plus direkt.

Cab Hornline trodde jag på senast. Stor kuskmiss att inte göra ett allvarligt försök att ta över ledningen där i mina ögon. Kunde ha blivit svar men tjänstefel att inte utnyttja favoritskapet och försöka. Såg morsk ut halvvarvet kvar men sen var det tomt i tanken in mot upploppet. Krigade på bra ändå men uppenbart att han inte var på topp, då skulle han varit bland de tre eller vunnit. Har fixat 4-1-1 på 11 starter i Pelles regi och då är det med sex starter på V75 där både försök och final i brons vunnits. Klart bäst meriter och med bästa läget av alla är han klar förstahäst. Det lutar åt att jag kör utgång där och fyller på med 6,7 som har läge och kunnande. Tidiga favoriten ratar jag helt.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
mocka (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-03, 20:31   #10

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Om det håller i sig blir väl Snabba Cash omgångens med råge mest överbetrodda häst. Favorit trots bakspår?? Har tre starter från stängt läge och två nollor där. Tredje gången vinst men det var i ett pisslopp med 13 startande varav 5 hoppade, det är rätt stor skillnad mot detta. Att han är en av de minst rutinerade i fältet är väl heller inga plus direkt.

Cab Hornline trodde jag på senast. Stor kuskmiss att inte göra ett allvarligt försök att ta över ledningen där i mina ögon. Kunde ha blivit svar men tjänstefel att inte utnyttja favoritskapet och försöka. Såg morsk ut halvvarvet kvar men sen var det tomt i tanken in mot upploppet. Krigade på bra ändå men uppenbart att han inte var på topp, då skulle han varit bland de tre eller vunnit. Har fixat 4-1-1 på 11 starter i Pelles regi och då är det med sex starter på V75 där både försök och final i brons vunnits. Klart bäst meriter och med bästa läget av alla är han klar förstahäst. Det lutar åt att jag kör utgång där och fyller på med 6,7 som har läge och kunnande. Tidiga favoriten ratar jag helt.
Håller med dig helt om PU:s häst. Känns inte rolig från det läget och nästan 30%.

Vill gärna köpa resten av ditt resonemang och krångla mig ur ett knepigt lopp med en pålle som ej är favorit och som dessutom är streckad på mindre än var 5:e kupong.

Men Cab Hornline har verkligen ett halvdant facit i volt och lär i första hand sikta in sig på att gå felfritt.

Undrar om man inte kan stänga V75-4 med 5,6,9,12. Båth vill ju gärna rycka skorna på 12:an som det låter och den gick senast 14,3 i två varv efter galopp i första riktiga loppet efter över ett års vila.
Gammal 2016-11-03, 20:34   #11

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg

Att han släpper är 99% säkert. Att han kommer till spets är inte lika säkert men någorlunda ändå, annars blir det Food Money. Att den släpper till den som är först fram av Nadal Broline och Propulsion sätter jag också till 99%. Att Propulsion är den som är först fram sätter jag till 80%. Den är hygglig ut för sin klass. Nadal är ingen traktor men inte mer än medel om man ska vara riktigt snäll. Såklart vore det optimalt för Örjan med en långsammare 3:a istället för en snabb som det är nu men det är ändå hög sannolikhet att han tar sig före. 0,99*0,8=79% att han tar ledningen efter en bit. Då är det väl ca 90% vinstchans, 0,79*0,9=71%. Får han inte ledningen har han fortfarande en liten bit över 50% vinstchans vill jag påstå. Någonstans runt 70% ska chansen ligga på då. Fan han ligger ju på över 70% redan, man kanske borde fälla egentligen. Men det blir nog till att spika ändå och gå emot några av de övriga favoriterna.

Stronghold i andra exempelvis. Har svikit som favorit 10 gånger redan i karriärens blott 20 starter. Han är bra och krigar på men det är som att han inte är speedig nog. Det ser man när han viker sig på Lundenstarterna från ledningen och när han senast inte klarade att hänga på speedrycket Pokemon Ås gör i sista sväng. Att hålla farten räcker inte. Nu är det väl mycket troligt att han tar sig till spets på ett bekvämt sätt. Men både 4,5 är också snabba bakom bilen och minst en kommer säkert köra till för att spetsa och släppa eller trycka till för att hitta ner i ledarryggen. Så det blir nog inget promenadtempo första hundringarna. Fattigast i loppet är han också. Tycker det luktar skräll lång väg här. Kan bli att jag utgångar favoriten, men det är absolut ingen bra spik.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2016-11-03, 20:37   #12

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1794
Standard

Cab Hornline spetsar mot alla odds
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-03, 21:01   #13

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mocka Visa inlägg
Håller med dig helt om PU:s häst. Känns inte rolig från det läget och nästan 30%.

Vill gärna köpa resten av ditt resonemang och krångla mig ur ett knepigt lopp med en pålle som ej är favorit och som dessutom är streckad på mindre än var 5:e kupong.

Men Cab Hornline har verkligen ett halvdant facit i volt och lär i första hand sikta in sig på att gå felfritt.

Undrar om man inte kan stänga V75-4 med 5,6,9,12. Båth vill ju gärna rycka skorna på 12:an som det låter och den gick senast 14,3 i två varv efter galopp i första riktiga loppet efter över ett års vila.
Det där facitet är dock enormt utdaterat. Och faktum är att den bara en enda gång i sina 9 voltstartslopp studsat från start. Så det där facitet är även enormt missvisande. Senast den gick i volt, enda gången den gjort så på år och dag såg den stabil ut vill jag påstå och kom iväg hyggligt. Om den haft spår 1 då skulle nog spetsen hittats.

Har inte läst på fjärde så mycket men känslan är att ettan står ruskigt bra till där. Blytung Am har väl bästa kusken på år och dag också. 12an har en mindre innanför sig nu och bättre förutsättningar för snabbstart, mycket intressant! Heiskanens nyförvärv är alltid intressanta också, kan inget om den här egentligen men ser att den är helt ostreckad.

Gammal 2016-11-03, 21:30   #14

Stekels avatar

Standard

En annan som är snabb ut i andra är Peder Mykla. Småknepig sort som kommer bäst till sin rätt med tätkänning som det verkar, och det är nog inget annat än att ladda framåt för Kevin. Viss chans att få överta om favoriten gör bort sig? Har redan visat sig duga på V75 då den hoppade bort en andra-tredjeplats på Färjestad i våras efter en resa i dödens. Bättre vinstchans än 2% har den bestämt!

Gammal 2016-11-03, 21:48   #15

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Det där facitet är dock enormt utdaterat. Och faktum är att den bara en enda gång i sina 9 voltstartslopp studsat från start. Så det där facitet är även enormt missvisande. Senast den gick i volt, enda gången den gjort så på år och dag såg den stabil ut vill jag påstå och kom iväg hyggligt. Om den haft spår 1 då skulle nog spetsen hittats.

Har inte läst på fjärde så mycket men känslan är att ettan står ruskigt bra till där. Blytung Am har väl bästa kusken på år och dag också. 12an har en mindre innanför sig nu och bättre förutsättningar för snabbstart, mycket intressant! Heiskanens nyförvärv är alltid intressanta också, kan inget om den här egentligen men ser att den är helt ostreckad.
Sanningen om Cab Hornlines galopper är exakt 67% av de nio ggr han försökt i volt!
Gammal 2016-11-03, 21:53   #16

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 988
Standard

Citat:
Att han släpper är 99% säkert. Att han kommer till spets är inte lika säkert men någorlunda ändå, annars blir det Food Money. Att den släpper till den som är först fram av Nadal Broline och Propulsion sätter jag också till 99%. Att Propulsion är den som är först fram sätter jag till 80%. Den är hygglig ut för sin klass. Nadal är ingen traktor men inte mer än medel om man ska vara riktigt snäll. Såklart vore det optimalt för Örjan med en långsammare 3:a istället för en snabb som det är nu men det är ändå hög sannolikhet att han tar sig före. 0,99*0,8=79% att han tar ledningen efter en bit. Då är det väl ca 90% vinstchans, 0,79*0,9=71%. Får han inte ledningen har han fortfarande en liten bit över 50% vinstchans vill jag påstå. Någonstans runt 70% ska chansen ligga på då. Fan han ligger ju på över 70% redan, man kanske borde fälla egentligen. Men det blir nog till att spika ändå och gå emot några av de övriga favoriterna.

Stronghold i andra exempelvis. Har svikit som favorit 10 gånger redan i karriärens blott 20 starter. Han är bra och krigar på men det är som att han inte är speedig nog. Det ser man när han viker sig på Lundenstarterna från ledningen och när han senast inte klarade att hänga på speedrycket Pokemon Ås gör i sista sväng. Att hålla farten räcker inte. Nu är det väl mycket troligt att han tar sig till spets på ett bekvämt sätt. Men både 4,5 är också snabba bakom bilen och minst en kommer säkert köra till för att spetsa och släppa eller trycka till för att hitta ner i ledarryggen. Så det blir nog inget promenadtempo första hundringarna. Fattigast i loppet är han också. Tycker det luktar skräll lång väg här. Kan bli att jag utgångar favoriten, men det är absolut ingen bra spik.
Varför skulle Food Money släppa om det är sista loppet för i år (om den inte går till final). Det är väl "all-in" som gäller?
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-03, 23:49   #17

Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:

Är Cab Hornline ens osäker i volt längre? Hans galopper kom ju som treåring och var dessutom de allra första loppen han gjorde. När han väl började gå felfritt så har han än så länge inte galopperat på tre försök. Han såg inte ett dugg osäker ut senast och de två andra loppen hade han dessutom spår två i volten och såg också bra ut.

Optimalt spår denna gången borgar ju för att han går felfritt även denna gången.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 00:00   #18

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

När Ehlers hade honom felade han bakom bilen också, han hade helt enkelt svårt att hålla reda på benen när det gick lite för fort.
Samma var det när Goop körde åt honom.

Nu har han lärt sig det där, och det ser inte längre ut som han har 5 ben.
Däremot kan alla galoppera, men han ser i alla mycket stabilare ut nu.

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Är Cab Hornline ens osäker i volt längre? Hans galopper kom ju som treåring och var dessutom de allra första loppen han gjorde. När han väl började gå felfritt så har han än så länge inte galopperat på tre försök. Han såg inte ett dugg osäker ut senast och de två andra loppen hade han dessutom spår två i volten och såg också bra ut.

Optimalt spår denna gången borgar ju för att han går felfritt även denna gången.
Gammal 2016-11-04, 10:40   #19

Reg.datum: aug 2015
Sharp$: 382
Standard

Jag tror att Volstead tuggar ner Propulsion från dödens. Prop mötte väldigt jummet motstånd i comebacken och blev släppt till ledningen, de går vi inte på. Spik Volstead

Senast redigerad av FRehoR292 den 2016-11-04 klockan 10:43.
FRehoR292 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 10:59   #20

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
När Ehlers hade honom felade han bakom bilen också, han hade helt enkelt svårt att hålla reda på benen när det gick lite för fort.
Samma var det när Goop körde åt honom.

Nu har han lärt sig det där, och det ser inte längre ut som han har 5 ben.
Däremot kan alla galoppera, men han ser i alla mycket stabilare ut nu.
Det största problemet, som du säger, är kanske inte galopperna. Tyvärr kan man ju inte va riktigt säker på det, han har bara gått ett voltstartslopp i Lennartssons regi 3140m, 5:a på 15,9. Mest oroväckande är väl att att Pelle själv säger att han bara är medel ut i volt, vilket kan innebära att han får problem att hitta ut. Mkt plus och minus på många hästar i loppet, tror jag tar alla så kan ni andra spika favoriten som vinner när jag kör det konceptet
Gammal 2016-11-04, 11:31   #21

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6340
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FRehoR292 Visa inlägg
Jag tror att Volstead tuggar ner Propulsion från dödens. Prop mötte väldigt jummet motstånd i comebacken och blev släppt till ledningen, de går vi inte på. Spik Volstead
Stefan M sa att hans volstead inte gillade vinter. Eftersom det blir kukbana mest troligt så
hugotheboss (+2)
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 11:44   #22

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Det ingick liksom i planeringen att han skulle få lätt motstånd i den starten, det är Paris som är målet.
Gammal 2016-11-04, 12:13   #23

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ztazze Visa inlägg
Varför skulle Food Money släppa om det är sista loppet för i år (om den inte går till final). Det är väl "all-in" som gäller?
Nej det var en överdrift med 99% att Food Money. Men om man tänker lite på det borde han ha väldigt svårt att nå någon ledning då Explosive De Vie är innanför och Propulsion som lär halvladdas emellan. Men som sagt, han blir extremt stor favorit Propulsion och det finns några frågetecken. Det största som talar emot som jag ser är väl den ringa prissumman. Kommer Örjan köra för största möjliga vinstchans (knockout) eller tar han det lugnare från start och bjuder in motbuden?

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Det största problemet, som du säger, är kanske inte galopperna. Tyvärr kan man ju inte va riktigt säker på det, han har bara gått ett voltstartslopp i Lennartssons regi 3140m, 5:a på 15,9. Mest oroväckande är väl att att Pelle själv säger att han bara är medel ut i volt, vilket kan innebära att han får problem att hitta ut. Mkt plus och minus på många hästar i loppet, tror jag tar alla så kan ni andra spika favoriten som vinner när jag kör det konceptet
Det där med galopphistoriken är helt missvisande, som jag skrev har han endast studsat från start (det känsligaste momentet för i princip alla hästar i volt) en enda gång på 9 försök. Man får se till att titta i arkivet och inte bara förutsätta att det handlar om startgalopper. Och av de 9 galopper han har på sina 37 starter så kom 8 av dem i karriärens första 10 starter. Så vi kan nog stänga diskussionen om att han är osäker, om vi skiter i vad som hände för flera år sedan visar det mer relevanta underlaget att han är ovanligt travsäker faktiskt. Både från start och under väg.

Ledningen är det svårt att säga något säkert om eftersom underlaget är dåligt i voltstart. Men av senaste voltloppet att döma har han en hygglig chans att hålla ut dem som jag ser den. Och är han i form bör han ha väldigt hög vinstchans från den positionen. Vi får se om någon kan överflygla.

Gammal 2016-11-04, 12:29   #24

Stekels avatar

Standard

Såg nu att vi har hela 2 strykningar på framspåren i första loppet, det ändrar förutsättningarna ganska drastiskt när det handlar om spetskörningen. Loppet i övrigt också såklart, bakspårsfavoritens chanser ökar men det gör också spelprocenten. Vete tusan om jag inte håller Chosen One som förstahäst nu...

hugotheboss (+2)
Gammal 2016-11-04, 12:55   #25

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Såg nu att vi har hela 2 strykningar på framspåren i första loppet, det ändrar förutsättningarna ganska drastiskt när det handlar om spetskörningen. Loppet i övrigt också såklart, bakspårsfavoritens chanser ökar men det gör också spelprocenten. Vete tusan om jag inte håller Chosen One som förstahäst nu...
Instämmer fullständigt med den analysen!
Gammal 2016-11-04, 16:27   #26

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 128
Standard

Bravo Navarone är klart utan galopp
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 16:56   #27

Sharp$: 13590
Standard

Citat:
Att Volstead skulle plocka ner Propulsion från någon position finns inte. Det finns bara en sak som skulle kunna sänka Proppen och det är galopp... Han vinner fram och baklänges ALLA dagar i veckan. För övrigt känns Djali Boko som omgångens nästa spik
hotshotknick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 16:58   #28

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av magicalrat Visa inlägg
Skulle vara kul att höra Oskar Svanbergs tankar om Usain Henna denna gången (också...). Uppgiften ser onekligen intressant ut om formen sitter där. Alltid kul och uppskattat att läsa Oskars tankar om sina chanser här på Sharps i alla fall.

Kan det bli ett upplägg med dödens och sedan försöka tugga ner Bravo Navarone sista 700 meterna?
Ser allt mer seg ut i loppen.
Gammal 2016-11-04, 17:08   #29

Standard

Citat:
Per L säger att hästen är bäst i ryggar ......
Gammal 2016-11-04, 17:18   #30

Sharp$: 11975
Standard

Vad är Per L:s segerprocent på v75 senaste åren?...har för mig att den är väldigt låg...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 17:23   #31

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1990
Standard

Känns som två väldigt klara i propulsion samt Bravo Navarone. PU dessutom påställd gällande Sambuco. Med tre spikar kan man heltäcka övriga 4lopp och hoppas på rejäla skrällar. Första loppet känns vidöppet...
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 17:37   #32

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7938
Standard

RK King förlorar knappast om felfri. Spets och slut garanti. Garantin för fri avgång är dock inte lika stor. Propulsion är den andra megalampan,likväl lika stor segerchans då han troligen får överta spets men Rede`n baissade i Onsdags. Läge att fälla båda och satsa på miljonerna eller följa Harry och spika och satsa på en bussbiljett i pris
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 17:46   #33

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

V75-1

Springspårshästarna 6 och 7 gynnas enormt av de två strykningarna. Vem kommer till spets - Johan eller Tobbe? Ledaren vinner ofta på Jägers. 1 Cab Hornline har chans om han får lucka. Peter U har valt 10 Snabba Cash framför 3. 10 gjorde skäl för namnet förra året. I år har det gått trögare. I de senaste starterna ser han dock allt bättre ut. Han blir min och kollektivets förstahäst.

Torbjörn lägger på skor bak på 7. Det kan ge bättre grepp i starten. Tobbe låter uppåt.

Ranking 10-7-6-1. Med 12 som förstareserv.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 17:49   #34
Rob

Sharp$: 3083
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
V75-1

Springspårshästarna 6 och 7 gynnas enormt av de två strykningarna. Vem kommer till spets - Johan eller Tobbe? Ledaren vinner ofta på Jägers. 1 Cab Hornline har chans om han får lucka. Peter U har valt 10 Snabba Cash framför 3. 10 gjorde skäl för namnet förra året. I år har det gått trögare. I de senaste starterna ser han dock allt bättre ut. Han blir min och kollektivets förstahäst.

Torbjörn lägger på skor bak på 7. Det kan ge bättre grepp i starten. Tobbe låter uppåt.

Det är Sundbyholm (Eskilstuna) som gäller imorgon. Jägersro var förra lördagen...
mackpeter (+2)
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 17:59   #35

Manprinsens avatar

Sharp$: 2289
Standard

Känns som flerbongsläge i morgon eller att avstå spel. Såvida inte vädrets makter kan öka skrällfaktorn.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 17:59   #36

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 4242
Standard

Citat:
V75-1

Har hört fler säga att 7 gynnas men undrar hur? 6,7 behåller sina spår. 3 bhehåller sitt. I mina ögon gynnas 5 mest då det finns mer utrymme för den i volten. Sen inbillar jag mig att 1 inte blir lika stressad i starten eftersom det inte finns någon vid hans omedelbara sida? Lite spekulationer från en usel tippare men den stora frågan är hur 7 gynnas?
Bonbon är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 18:01   #37

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
RK King förlorar knappast om felfri. Spets och slut garanti. Garantin för fri avgång är dock inte lika stor. Propulsion är den andra megalampan,likväl lika stor segerchans då han troligen får överta spets men Rede`n baissade i Onsdags. Läge att fälla båda och satsa på miljonerna eller följa Harry och spika och satsa på en bussbiljett i pris
Alla siktar inte på att resa till Bahamas utan är nöjda med Södertälje (från Stockholm).

Idag redogjorde Redén i atg.se för tung träning med Propulsion inför resan till Paris för att kvala in till ett större lopp i slutet av januari. Resten av fältet kör för ett andrapris.

Veijo lät jättenöjd med R.K.King, bfro. Visst kan man gardera med sju streck. Men det är ganska snullet, när favoriten vinner.

Utdelningen höjs med några andra skrällar och jackpot.
Gammal 2016-11-04, 18:01   #38

Manprinsens avatar

Standard

Jansson vinner sällan på V75 och i stort sett aldrig med egentränat. Annars hade Victor kunnat vara en vettig spik från spets.
MikaF (+3)
Gammal 2016-11-04, 18:05   #39

Reg.datum: aug 2016
Sharp$: 1715
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Vad är Per L:s segerprocent på v75 senaste åren?...har för mig att den är väldigt låg...

https://www.travsport.se/licensinnehavare/visa/91416
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 18:05   #40

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bonbon Visa inlägg
Har hört fler säga att 7 gynnas men undrar hur? 6,7 behåller sina spår. 3 bhehåller sitt. I mina ögon gynnas 5 mest då det finns mer utrymme för den i volten. Sen inbillar jag mig att 1 inte blir lika stressad i starten eftersom det inte finns någon vid hans omedelbara sida? Lite spekulationer från en usel tippare men den stora frågan är hur 7 gynnas?
Eftersom det bara blir tre hästar i stället för fem innanför springspårshästarna behöver de inte vända upp lika snävt. Därmed gynnas 6 och 7 enormt i starten.
Gammal 2016-11-04, 18:16   #41

drakens avatar

Standard

Citat:
Alla siktar inte på att resa till Bahamas utan är nöjda med Södertälje (från Stockholm).

Idag redogjorde Redén i atg.se för tung träning med Propulsion inför resan till Paris för att kvala in till ett större lopp i slutet av januari. Resten av fältet kör för ett andrapris.

Veijo lät jättenöjd med R.K.King, bfro. Visst kan man gardera med sju streck. Men det är ganska snullet, när favoriten vinner.

Utdelningen höjs med några andra skrällar och jackpot.
Börjar med att jobba in Eder och lite senare Önas Igor så kan det bli några krono r i alla fall
Gammal 2016-11-04, 18:27   #42

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 478
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av chompipe Visa inlägg
Bravo Navarone är klart utan galopp
Tror tvärtom: Att en felfri Djali Boko vinner, den är ju grym på distansen men galopprisken finns där. Hästen har sett enormt fin ut på senaste tiden. Jag chansspikar.
MikaF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 18:43   #43

Standard

Citat:
Börjar med att jobba in Eder och lite senare Önas Igor så kan det bli några krono r i alla fall
Jag gillar din grundinställning. Lähdekorpis Eder Bob har det skrikits mycket om. Veijo gråter över bakspåret och siktar på pengar.
Önas Igor ser allt bättre ut men är också bortlottad. Här tror jag, att finske 3 Pascha Tilly med Ready Cash som pappa, vinner till 13 %.

Det finns många streckvärda hästar i avd II och IV med bra vinstchans med låg streckprocent. En jackpotomgång ger extra utdelning för sju rätt. Då behöver man inte jaga utopier.
Gammal 2016-11-04, 18:50   #44

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikaF Visa inlägg
Tror tvärtom: Att en felfri Djali Boko vinner, den är ju grym på distansen men galopprisken finns där. Hästen har sett enormt fin ut på senaste tiden. Jag chansspikar.
Jag går emot er eftersom jag är riktigt motvalls kärring idag.
Bravo Navarone har vettigt spår och är i sjuhelsikes form. Djali Boko har efter knäoperationen återfått unghästformen. Men Carabinieri såg grym ut senast och vinner till 17 %.
mocka (+5)
Gammal 2016-11-04, 18:51   #45

Manprinsens avatar

Standard

Varenda jävel begriper väl att Örjan vinner avd 6 med Pokemon Ås till löjliga procent för att vara Örjan? Överspelade finnen har inte visat något extra på sistone och både Jorma och Gastillman där framme borgar för tempo.
Gammal 2016-11-04, 19:11   #46

Stekels avatar

Standard

Citat:
Det är 2 färre hästar emellan springspåren och vägen till ledning. Att 2 är struken hjälper bara lite. Det största är att det är bättre plats att vända upp och få pangstart när någon av 4,5 stryks så det bara är en häst "i vägen" när de vänder upp och ska iväg. Det är nästan så man ska slå till att spika Chosen One...

Gammal 2016-11-04, 19:13   #47

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Det är 2 färre hästar emellan springspåren och vägen till ledning. Att 2 är struken hjälper bara lite. Det största är att det är bättre plats att vända upp och få pangstart när någon av 4,5 stryks så det bara är en häst "i vägen" när de vänder upp och ska iväg. Det är nästan så man ska slå till att spika Chosen One...
Spika ett formlöst stall med en kusk som kör gunga otroligt ofta i volt?
Gammal 2016-11-04, 19:32   #48

drakens avatar

Standard

Det ser mkt lätt ut i morgon men jag ska vråla in några stänkare från publikplats så jag tror det kan bli skapligt. Hoppas att det blåser utav helvete
Trinity (+1), abstruse (+1)
Gammal 2016-11-04, 19:36   #49

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Och vad grundar du på att Johan U stall är formlöst?
Gammal 2016-11-04, 19:37   #50

Stekels avatar

Standard

Citat:
Kollade statistiken om jag missat något som du sett men hittar inget onormalt. Galopp i runt var fjärde voltlopp kan väl inte vara mycket över snittet, om något alls. Och stallformen 3-2-2 på 13 starter de första dagarna den här månaden. 0-3-1 senaste 10 rikstotostarterna och hade där bara en favorit och den felade. Så jag hör vad du säger men kan inte förstå vart du får det ifrån.

Gammal 2016-11-04, 19:39   #51

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Och vad grundar du på att Johan U stall är formlöst?
Johan har inte samma fina stallform som pappa Peter. Travsport.se redovisar bara V75-lopp tillbaks till 23 juli, och under den tiden har stallet gjort 37 starter utan seger. Individen 6 Chosen One har också visat nedåtform på slutet och rankas ned.

Courtesy of statistik-Jens Sjödén.
Gammal 2016-11-04, 19:40   #52

Standard

Citat:
Det ser mkt lätt ut i morgon men jag ska vråla in några stänkare från publikplats så jag tror det kan bli skapligt. Hoppas att det blåser utav helvete
Det skall bli runt 6 m/s imorgon. Skall det blåsa utav helvete får du ha lungor och skrika rejält Draken
Gammal 2016-11-04, 19:45   #53

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Kollade statistiken om jag missat något som du sett men hittar inget onormalt. Galopp i runt var fjärde voltlopp kan väl inte vara mycket över snittet, om något alls. Och stallformen 3-2-2 på 13 starter de första dagarna den här månaden. 0-3-1 senaste 10 rikstotostarterna och hade där bara en favorit och den felade. Så jag hör vad du säger men kan inte förstå vart du får det ifrån.
Hur såg statistiken ut om man bara kollar V7 lopp? Annars tycker jag lillunter vinner en del på V6 och V8 men att det har gått lite troll i v7 för honom. Såg att han för närvarande har 108 hästar på sin träningslista men är knappast bortskämd på V7 segrar i år.
Gammal 2016-11-04, 19:55   #54

Reg.datum: sep 2014
Sharp$: 2521
Standard

Usain Henna måste ju med imorgon till 4%, rikast i fältet och Svanberg tror han kommer prestera. Snart går han ur klassen också så inte många chanser kvar

Lite orolig över Djali dock, vet inte om Per Nordström blir av med dom flesta av sina hästar när stall 1609 fimpas, har för mig Djali Boko var med på den listan, kanske försöker kräma ur det sista ur hästen nu innan han blir av med den.

Men det kanske gör att Usain slipper dödens även om han tuggar på bra där, (läs TakeThem) :-)
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 20:21   #55

Standard

Citat:
Varenda jävel begriper väl att Örjan vinner avd 6 med Pokemon Ås till löjliga procent för att vara Örjan? Överspelade finnen har inte visat något extra på sistone och både Jorma och Gastillman där framme borgar för tempo.
Exakt! Förstår inte varför finnen blir så hårt streckad. Tittar man bara på raden eller vad sjutton handlar det om?
Han har ju inte gått någonting i Sverige. Nu har man visserligen framspår och det kanske kan funka bättre men inte känns han streckvärd på förhand till de procenten.
Manprinsen (+5)
Gammal 2016-11-04, 20:51   #56

Sharp$: 115
Standard

Citat:
Exakt! Förstår inte varför finnen blir så hårt streckad. Tittar man bara på raden eller vad sjutton handlar det om?

Han har ju inte gått någonting i Sverige. Nu har man visserligen framspår och det kanske kan funka bättre men inte känns han streckvärd på förhand till de procenten.

Ganska så rejäl kuskförstärkning gör nog sitt och den är ju bara 3e-handare och inte överdrivet hårt streckad.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 21:37   #57

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Ganska så rejäl kuskförstärkning gör nog sitt och den är ju bara 3e-handare och inte överdrivet hårt streckad.
Ok, kan ge dig det då men jag faller då gärna med den då. Tyckte att den presterade direkt svagt senast på Umåker som jättefavorit då den var en halvsekund efter Coal Trader. Rätt så mycket tuffare emot nu.

Chansspikar som Mellby Drake och Carabinieri är inte så väldigt mycket mer streckade än PT vilket för mig känns helt bananas. Men jag gillar det, att vi alla tycker olika och kör olika system. Det är kul att ventilera och sedan går man ju ändå på det man känner själv. Ibland ger det utdelning men att enbart delta är också trevligt.

Lycka till alla!
Gammal 2016-11-04, 21:47   #58

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

Roliga spiken:
3 Djali Boko har tagit 3 snygga segrar och agerar mindre hetsigt, för fick per bara åka med som passagerare medans Djali drog iväg i stenhårt tempo, har faktiskt sätt riktigt fräsch och fin ut på sistonde. Det är en häst med grym kapacitet och han brukar ofta sluta riktigt fort, har tagit tiden på honom i några lopp och där visar han 10 fart sista 1000 i spåren, formen är riktigt bra och när spelprocenten bara är 16% känns han mycket spelbar i min bok.

avd1.
Victor A.U. och Chosen One har båda toppform och den utav dessa som tar spets vinner troligen detta! Victor skall tävla med någon form av barfota balans vilket gör han lite snabbare från start vilket kan avgöra loppet. Blir det för tuff körning så gynnas favoriten rejält av detta annars är den logiska tanken att Snabba C måste gå i spåren sista 1000 och det kan bli långt fram alt att söka sig till dödens.. Pelle låter också nöjd med Cab Hornline som han skall vässa till lite i starten men han är bara medelsnabb ut och kan knappast svara de två förstnämda. Kan givetvis vinna om det blir stentufft mellan dessa men jag rankar honom 4a.. 7-6-10-1-3

avd2.
Här blir Stronghold favorit och det kan jag tycka är fel då hästen bara vunnit från spets 1 av 5 gånger och har en tedens att galoppera lite väl ofta. Försvinner favoriten så är det högst troligt att nr 2 är först fram och övertar, 12% är lite lite med tanke på att kusken är obesegrad i spets med hästen om jag inte missminner mig? Mitt drag är annars Mellby Drake som har gjort många snygga lopp på slutet och jag tror han kan hamna ganska vettigt till. 2-3 utvändigt! Kan även söka sig till dödens och en häst som stronghold tror jag han krossar alla dagar i veckan. Mellby Caddie är också intressant skall lättas och kommer ekipaget ner i slagläge är han duktig nog för att göra upp om segern. Twigs Briard det är hans årstid nu men läget kunde ju varit bättre risk att han blir hängandes? jag vågar dock ändå inte plocka bort honom. Cat´s Klondike fick ett drömläge och har dessutom 2 av 3 segrar för kusken vilket är intressant, det känns dock att han möter lite väl tuffa hästar här. Alfas Dimitri är en rejäl krabat men han får nog dra tåget varvet från mål, bakom dessa nämda har vi bara lunch hästar som normalt inte har i v75 att göra trots några namnkunniga kuskar. 9-2-3-6-7-5-12

avd3.
Här har vi många rejält snabba hästar från start och galopp för några kan ligga inom räckhåll i denna låga klass. nr 2-6 är nog mest explosive från start men jag tror inte man väljer att köra där om Vejo kommer farande och ställer en fråga, skulle nu nr 4 göra bort sig så blir det lite lurigare och då kan mycket väl nr 2 eller 6 vilja prova i spets. Risk att det bara blir körning de första 5 för att söka positioner och sedan blir det stiltje. Charming Soldier är förvisso bara 3 år men dessa treåringar brukar hävda sig riktigt bra när de kommer till spets i klassen så en varning är utfärdad! Feeka S.E skall köras med skor och då är hon inte lika rapp i stegen. Bear by the Day kommer från Johans formstall, läget är bra och med lite klaff är han duglig. Tiller är en segstark sak som troligen inte gynnas av den korta distansen jag vet och har hört tidigare att Stallet håller henne högt och 2% med en av Sveriges bästa kuskar känns klart intressant. Estelle Web skall lättas och har fint läge, en av många roliga miljonskrällar...

om jag orkar skriva mer så kommer det mer inom kort...
hammering (+3)

Senast redigerad av Klanke den 2016-11-04 klockan 21:58.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 21:50   #59

Standard

Citat:
Eftersom det bara blir tre hästar i stället för fem innanför springspårshästarna behöver de inte vända upp lika snävt. Därmed gynnas 6 och 7 enormt i starten.
Eftersom 5 kan behålla sitt startspår så ser inte jag att 6 och 7 får nån som helst fördel. OM 5 utnyttjar sitt större utrymme kan det kanske ge bättre plats åt springspåren men det är mycket om i mina ögon.
Gammal 2016-11-04, 21:54   #60

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg

avd1.
Victor A.U. och Chosen One har båda toppform och den utav dessa som tar spets vinner troligen detta!
På vilket sätt har Chosen One toppform? Senaste segern kom för 2 månader sedan? Alla andra säger att formen är på väg ner men du påstår alltså att han har toppform?
Gammal 2016-11-04, 22:02   #61

Standard

Citat:
På vilket sätt har Chosen One toppform? Senaste segern kom för 2 månader sedan? Alla andra säger att formen är på väg ner men du påstår alltså att han har toppform?
Spetsläge nu , men knappast toppform. Leder länge. Hela vägen ??
Gammal 2016-11-04, 22:03   #62

Klankes avatar

Standard

Citat:
Det är ingen stjärna för klassen, men han står bra inne i loppet.
Dessutom har Johan bra form i hela stallet. Jag tycker Chosen One har visat jämn och bra form hela tiden, johan snackade om att han funderade på att byta ut jänkarbiken mot en vanlig vagn han tyckte Chosen one gör bättre lopp så.

Så med andra ord bra form!
Gammal 2016-11-04, 22:05   #63

drakens avatar

Standard

Första stängt på 6,10,11
Gammal 2016-11-04, 22:05   #64

Standard

Citat:
Det är ingen stjärna för klassen, men han står bra inne i loppet.
Dessutom har Johan bra form i hela stallet. Jag tycker Chosen One har visat jämn och bra form hela tiden, johan snackade om att han funderade på att byta ut jänkarbiken mot en vanlig vagn han tyckte Chosen one gör bättre lopp så.

Så med andra ord bra form!
P.s vanlig vagn används vid voltstart. Jänkarvagn vid autostart
Gammal 2016-11-04, 22:08   #65

Klankes avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spalato Visa inlägg
P.s vanlig vagn används vid voltstart. Jänkarvagn vid autostart
Inte alltid, vissa ekipage körs med bike trots volten.
Gammal 2016-11-04, 22:10   #66

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Spetsläge nu , men knappast toppform. Leder länge. Hela vägen ??
Möjligt, men inte otänkbart att Jansson prickar bättre och tar en längd. Dessutom lillunters dystra v75 facit på det, segerlös snart ett halvår. Tycker pappas hästar känns intressantare, speciellt den på framspår. Där kan vi snacka rätt årstid...
Torstens (+5), tomtom2 (+3)
Gammal 2016-11-04, 22:14   #67

Sharp$: 4958
Standard

där hittade du min chansspik Månprinsen
Manprinsen (+5)
Torstens är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 22:20   #68

Standard

Citat:
Möjligt, men inte otänkbart att Jansson prickar bättre och tar en längd. Dessutom lillunters dystra v75 facit på det, segerlös snart ett halvår. Tycker pappas hästar känns intressantare, speciellt den på framspår. Där kan vi snacka rätt årstid...
Victor AU ej optimal balans = minus
Gammal 2016-11-04, 22:55   #69

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Årstid ja, men voltstart nä. Galopper i de två senaste, usla tider 0 vinster på 7 försök, minst pengar i snitt på voltstartslopp tillsammans med Cab Hornline, minst pengar i loppet totalt. Känns tufft, eller?
Gammal 2016-11-04, 22:58   #70

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Victor AU ej optimal balans = minus
Källa på det?
Gammal 2016-11-04, 23:00   #71

Standard

Citat:
Eftersom 5 kan behålla sitt startspår så ser inte jag att 6 och 7 får nån som helst fördel. OM 5 utnyttjar sitt större utrymme kan det kanske ge bättre plats åt springspåren men det är mycket om i mina ögon.
Är det inte bara spår 3 som behåller sitt startspår ända tills både 1 och 2 är strukna. Spår 5 trillar ner på spår 4 om 4 är struken och vips till spår 2 om både 1 och 2 är strukna.

Men jag kan ha misstolkat reglerna.
Gammal 2016-11-04, 23:00   #72

Standard

Citat:
Källa på det?
Läste Lars Erlandssons analys. Aviserat med bakskor. Trivs dock på Eskilstuna 2/4
hugotheboss (+2)

Senast redigerad av spalato den 2016-11-04 klockan 23:02.
Gammal 2016-11-04, 23:04   #73

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Årstid ja, men voltstart nä. Galopper i de två senaste, usla tider 0 vinster på 7 försök, minst pengar i snitt på voltstartslopp tillsammans med Cab Hornline, minst pengar i loppet totalt. Känns tufft, eller?
Tufft och tufft, känns inte som ett gäng bombvinnare det här? Tycker det är en rätt öppen historia. Intressant även att fältets överlägset bästa kusk är så pass lite spelad från sitt bakspår med en häst som dom låter uppåt på.
mocka (+5)
Gammal 2016-11-04, 23:04   #74

Standard

Citat:
Källa på det?
Tobbe sa idag em på atg.se, att han kör med skor bak. Han trodde, att han skulle få bättre "skjut" från start.
hugotheboss (+2)
Gammal 2016-11-04, 23:09   #75

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Tufft och tufft, känns inte som ett gäng bombvinnare det här? Tycker det är en rätt öppen historia. Intressant även att fältets överlägset bästa kusk är så pass lite spelad från sitt bakspår med en häst som dom låter uppåt på.
Absolut, vad gäller bakspåren. Är man tuff lämnar man efter den obligatoriska omstarten
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 23:19   #76

Standard

Citat:
Johan har inte samma fina stallform som pappa Peter. Travsport.se redovisar bara V75-lopp tillbaks till 23 juli, och under den tiden har stallet gjort 37 starter utan seger. Individen 6 Chosen One har också visat nedåtform på slutet och rankas ned.

Courtesy of statistik-Jens Sjödén.

Ok du stödjer dig på Jens Sjödén. Han brukar ta ut svängarna ibland utan att ha stöd för det så då förstår jag.

travsport.se redovisar inte bara V75 lopp tillbaks till 23 juli. De redovisar bara de senast 300 starterna när man tittar på kuskar/tränare.

Johan U har en vinst inom Klass II under perioden men det gick inom V64. Men likt förbannat är det oftast lika hårt anmält där oavsett om det går inom V75 eller inte. Det är ju samma prispengar. Han har dessutom många andra platser. Har man dessutom lyckats kvala in 5 hästar in Breeders Crown så har jag svårt att se att man har dålig form.

Jens enda syfte är att sälja sin bibel. Tyvärr blir det väl många fel när han skriver ibland då han gillar genvägar.

Vad han stödjer sig på när han säger att Chosen One har nedåtform det utvecklar han inte, vilket är typiskt för Jens.
Gammal 2016-11-04, 23:32   #77

Standard

Han skriver om guld t.ex.
"Efter nästan exakt tio år med tolvhästarslopp i klassen, ståtar det fortfarande en nolla i segerkolumnen för spår 2. Spåret var rejält missgynnsamt redan i tiohästarsloppen (sidan 84), men det har alltså blivit värre. Det blir nog tufft för nitlottens 2 Nadal Broline att spräcka den nollan. Vi får vänta tills någon kan kompensera minusläget med överlägsen kapacitet."

Tittar vi de senaste fem åren så har spår 2, över medel, vunnits av följande då har jag exkluderat finalerna utan enbart försök.

2016-04-16 Mosaique Face
2016-01-02 Food Money
2015-10-17 Thai Broadway
2015-01-31 Art on Line
2015-01-24 She Loves You F.I.
2014-11-29 Solvato
2012-07-07 Yield Boko

Tre av dessa lopp hade 12 hästar anmälda.

Som sagt jag vet inte vad karln får allt ifrån.
oggeb (+1)
Gammal 2016-11-04, 23:33   #78

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ok du stödjer dig på Jens Sjödén. Han brukar ta ut svängarna ibland utan att ha stöd för det så då förstår jag.

travsport.se redovisar inte bara V75 lopp tillbaks till 23 juli. De redovisar bara de senast 300 starterna när man tittar på kuskar/tränare.

Johan U har en vinst inom Klass II under perioden men det gick inom V64. Men likt förbannat är det oftast lika hårt anmält där oavsett om det går inom V75 eller inte. Det är ju samma prispengar. Han har dessutom många andra platser. Har man dessutom lyckats kvala in 5 hästar in Breeders Crown så har jag svårt att se att man har dålig form.

Jens enda syfte är att sälja sin bibel. Tyvärr blir det väl många fel när han skriver ibland då han gillar genvägar.

Vad han stödjer sig på när han säger att Chosen One har nedåtform det utvecklar han inte, vilket är typiskt för Jens.
Jag skulle nog snarare påstå att det inte beror på tillfälligheter att v75 segrarna uteblir när man har så många hästar i träning.
abstruse (+1)
Gammal 2016-11-04, 23:35   #79

Klankes avatar

Standard

God tur allesammans.

Djali till fina 5 ggr är taget alla dagar i veckan

Rak 4-3 * 300

tack för kaffet..

Senast redigerad av Klanke den 2016-11-04 klockan 23:39.
Gammal 2016-11-04, 23:37   #80

Standard

Inkluderar vi finalerna så har 13 segrat från spår 2. (7 ovanstående försök och 6 i finaler).
Gammal 2016-11-04, 23:42   #81

Standard

Citat:
Jag skulle nog snarare påstå att det inte beror på tillfälligheter att v75 segrarna uteblir när man har så många hästar i träning.
Johan U har per defintion en seger inom V75 då han vann Klass II.

Far sin har 4 segrar inom rikstoton och han har 190 hästar i träning.
Gammal 2016-11-04, 23:43   #82

Standard

Dvs allt sett utifrån deras senaste 300 starter.
Gammal 2016-11-04, 23:49   #83

Standard

Jens skriver i slutet av sin "blogg".

"Genom att spika omgångens största favorit och sedan strecka de fem mest spelade i varje lopp har man på V86 vunnit 751 402 respektive 527 163 kronor de senaste två onsdagarna."

Vad fan har det med statistik och göra, det är ju att betrakta som ren slump att det har hänt två gånger i rad....
Gammal 2016-11-04, 23:49   #84

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Jag har för mig Jansson sade skor bak, om han inte gjorde det har jag 3 andra källor som säger det.
Majoritetsbeslut

Citat:
Källa på det?
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 23:53   #85

Standard

Dessutom är rank helt ointressant då en rank 2 kan vara spelad till 8% liksom en rank 6 eller något annat kan vara det.

Det är insats% som rensar inte var dom är rankade.
Gammal 2016-11-04, 23:53   #86

Standard

Lite tankar ; son Johan bäddar för far genom att spetsa och full sula mot mål. Snabba Cash kan då absolut få loppet. I sista avslutar Peter U med Carabinieri ....samma kusk börjar & avslutar. Förra veckan var det Takter....
Gammal 2016-11-04, 23:56   #87

Standard

Citat:
God tur allesammans.

Djali till fina 5 ggr är taget alla dagar i veckan

Rak 4-3 * 300

tack för kaffet..
Lycka till! Vi provar olika men vad spelar det för roll! Någon vinner och andra förlorar.
Klanke (+2)
Gammal 2016-11-05, 00:13   #88

Standard

Citat:
Lycka till! Vi provar olika men vad spelar det för roll! Någon vinner och andra förlorar.
Staten vinner alltid och gör så här
Klanke (+1)
Gammal 2016-11-05, 00:36   #89

Standard

6 Brothers In Am kan bli svårflörtad i ledningen d v s om spets nås......knallform på den alltså !
Gammal 2016-11-05, 02:44   #90

2018

Standard

Citat:
Han skriver om guld t.ex.
"Efter nästan exakt tio år med tolvhästarslopp i klassen, ståtar det fortfarande en nolla i segerkolumnen för spår 2. Spåret var rejält missgynnsamt redan i tiohästarsloppen (sidan 84), men det har alltså blivit värre. Det blir nog tufft för nitlottens 2 Nadal Broline att spräcka den nollan. Vi får vänta tills någon kan kompensera minusläget med överlägsen kapacitet."

Tittar vi de senaste fem åren så har spår 2, över medel, vunnits av följande då har jag exkluderat finalerna utan enbart försök.

2016-04-16 Mosaique Face
2016-01-02 Food Money
2015-10-17 Thai Broadway
2015-01-31 Art on Line
2015-01-24 She Loves You F.I.
2014-11-29 Solvato
2012-07-07 Yield Boko

Tre av dessa lopp hade 12 hästar anmälda.

Som sagt jag vet inte vad karln får allt ifrån.
Har mailat och skällt på Jens Sjödén flera gånger för bristfällig information i sin statistikblogg. Hans statistikbibel känns inte speciellt trovärdig om han baserar alla sina siffror på den.
Gammal 2016-11-05, 04:58   #91

Standard

Passa 12.Mr Hot Shot som nästan kröp ur skinnet när uhrberg körde senast.Får ju kusk upp igen och takter lär ju inte vila på hanen när det vankas upplopp.

Min vinnare:12.Mr Hot Shot
Gammal 2016-11-05, 05:37   #92

Standard

Citat:
Är det inte bara spår 3 som behåller sitt startspår ända tills både 1 och 2 är strukna. Spår 5 trillar ner på spår 4 om 4 är struken och vips till spår 2 om både 1 och 2 är strukna.

Men jag kan ha misstolkat reglerna.
Det är riktigt. Men både spår 6 och 7 behåller sina spår oavsett, dessutom voltar de bakom de fem första spåren så jag har lite svårt att se att de är extra gynnade av strykningarna av 2 och 4. Enda fördelen är i så fall att det blir färre hästar att försöka ta sig förbi från start som jag ser det.... men jag har haft fel förr
Själv kommer jag att vara på plats och höja glaset och utbringa en vinnarskål när enprocentaren Olympic Torch får fritt och måttar in segern med en läpp eller två
Gammal 2016-11-05, 07:52   #93

RizZlas avatar

Sharp$: 718

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hoppas på en stressig start i avdelning 3 och att favoriten hoppar. 2,3,6 är riktigt startsnabba och det kan bli lite trångt när de ska tryckas iväg. Veijo var lite orolig över resan och hur hästen hanterar det då den lätt stressar upp sig. Tycker att det är väldigt öppet bakom favoriten. Gillar inte heller att spika till över 65% när det är en massa "orutinerade" hästar på start. Risken är dock överhängande att scenariot blir att de andra kör om ledningen för att sedan släppa enkelt till R.K.King som får lunka runt till vinst utan större problem.

Spikade New Moon Pellini till låg % förra omgången då han blev knappt slagen efter ett mycket fint lopp vilket var surt. I dagens omgång finns det en risk att han hamnar ett par snäpp ner invändigt från start då han är seg ut och det blir förmodligen jobbigt att vinna därifrån.

Väljer förmodligen att ta med 1,2,3,4,6,8 och även 10 eller 11.

I avdelning 1 så plockar jag nog med de flesta hästarna. Cab Hornline känns iskall så den plockar jag gärna bort till 18% och hoppas hellre på 9 eller 12 till lägre % i ett öppet lopp på förhand.

I andra avdelningen så tar jag förmodligen ställning för att spara på strecken och spikar Mellby Caddy. Gillar kusken som känns orädd och tvekar inte på att köra offensivt i luckor. Barfotabalans på den också som är ett stort plus. Den hade nog gått riktigt bra i förra loppet också om inte Jennifer Tillman hade kört snävt framför den på upploppet. Värsta utmanaren är nog nummer 9 Mellby Drake som sällan gör ett dåligt lopp och alltid går starkt i spåren med en bra spurt på det. Nummer 10 och 12 är två intressanta skrällar om det skulle gå undan i loppet. Stronghold sitter nog i ledningen länge men verkar inte ha huvudet (läs orken) att hålla hela vägen in över linjen. Ingen feeling alls för Tuffetto Jet.

Avd 4: Problem med detta lopp.

Avd 5: Ser inte hur "Proppen" ska torska detta och det blir ett enkelt singelstreck.

Avd 6: Problem även här.

Avd 7: Det tråkiga låset. 3,5,11.
Gammal 2016-11-05, 10:18   #94

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 7
Standard

Citat:
kika lopparkivet ,,, förra starten... såg ju riktigt gåvillig ut... sen från det till toppform? men tycker untersteiner låter uppåt,,
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-05, 10:25   #95

Standard

Har vår vän Oscar något om Usein Henna? 4% känns oavsett för lite streck på en bra häst som UH?! Tack på förhand om du delger oss din uppfattning om form och chans.
Gammal 2016-11-05, 10:31   #96

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2510
Standard

Just nu ser det ut som det ska bli uppehåll hela dagen på Eskils, inte särskilt mycket vind och någon enstaka plusgrad. Vilket troligen betyder att banan kommer att vara ganska fin, knappast någon anledning till oro på den punkten med andra ord.
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-05, 10:44   #97

Standard

Ska bli intressant med resan för RK, men han fixade ju den till jägers och så mycket längre är det inte till eskils...
Gammal 2016-11-05, 11:43   #98

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38056
Standard

I väntan på att jag ska göra morgondagens V75:a så slänger jag ihop en V5:a med spikar på R.K. King och Wellino Avenue. Lycka till!

Senast redigerad av Shooter den 2016-11-05 klockan 11:46.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-05, 11:44   #99

Standard

Med jackpot för sju rätt dubblas utdelningen. Därmed spikas dunderfavoriterna och man får hoppas på några hyfsade skrällar för vettig utdelning.
Mitt bolagssystem:

1) 1,6,7,10 r12-3 (den av springspårshästarna 6 eller 7 i ledningen har ett rejält försprång. 7 körs med skor bak, vilket skall ge bättre fäste i starten. 10 har inte vunnit så mycket i år, men sett allt bättre ut på slutet. Rank 10-7-6-1.

2) 2,3,6,9 r13-7 (många helgarderar här. Tobbe har kört 9 på slutet och rankar den som förstahäst. Marc Elias kör bra och vann med 2 från samma spår ett V75-lopp på Jägers. Favoriten 3 vinner inte ofta och känns överstreckad - men Adrian är rutinerad kusk. 6 är iordningställd av sina ägare - kusken och tränaren)

3) 4 r2-1 (4 får en lugn avgång, vilket kan verka illa på sprint. Hästen är dock 50 m bättre än konkurrenterna och kan vinna även med galopp)

4) 1,5,8,9,12,14 r15-6 (starka 1 eller 5 kan rinna undan i ledningen. Bakspårshästarna gynnas dock av propositionen. 9 var riktigt bra senast på maratondistans efter Tellmeastory. 12 kan få pangstart från springspår med Erik. 14 vinner ofta men är bortlottad här. Garderingslopp)

5) 4 r2-9 (mot Pd'A)

6) 2,3,4,6,10 r1-11 (det här vinner Ready Cash avkomman 3 Pascha Tilly, som ser allt bättre ut. Nu förstärkt med Ulf i jollen. Bara streckad till 12 %. Jag har även råd att strecka favoriterna och Örjan)

7) 2,3,4,5,6,11 r1-9 (3 har återfunnit unghästformen efter en knäoperation. 5 är nog bästa hästen men hoppar alltför ofta. 11 spurtade enormt senast. Hoppas dock på skräll - varför inte av vår sharpsmedlem Oskar, som känner 6 Usain Henna utan och innan. Rank: 11-5-3-6-2-4)

Kostar 1440:-. Hoppas sharpsare tar jackpoten. Jag unnar inga "sömmerskor" att sno våra besparingar.
Gammal 2016-11-05, 11:56   #100

Klankes avatar

Standard

https://pinracer.se/systems/0gna9uze...ug-446v/shared

Bolagsystemet...

Dagens rivjärn: är bl.a 7 Ponce de Leon

Intervjun: (Oskar J Andersson) gjorde ett bra lopp när jag körde honom för två starter sedan. Höll ihop travet på ett bra sätt. Det blev ett väldigt tufft lopp här. Jag vet inte riktigt vilken distans som passar honom bäst. Senast var banan dålig. Med rätt resa borde han vara långt framme, säger Oskar.

Dagens roligaste spik:
3 Djali Boko

Intervju: (Per Nordström) vann på ett bra sätt senast. Ska inte säga att han är hundraprocentig från start än. Vi får smyga upp bakom bilen och hålla tungan rätt i mun. Men han har varit fantastiskt fin i de här tre senaste segrarna. Har bra feeling, säger Per.

Dragen:

7 Victor A.U.

Intervju: (Torbjörn Jansson) går kalasbra varje gång och gick riktigt bra på Romme igen nu då. Spår sju med volt kan vara bra. Tveksamt om vi kan ta någon ledning men borde hamna hyggligt till. Han är bra nog att vara i striden om det klaffar, säger Tobbe.

9 Mellby Drake

(Daniel Wäjersten) var vi nöjda med i lördags. Håller riktigt fin form för dagen. Det här känns vettigt för honom. Hoppas att det blir lite överpace där framme så att han kan komma in i matchen på ett lätt sätt, säger Preben Sövik hos Bergh

6 Charming Soldier

(Petter Karlsson) pro­vade vi om vi skulle ha norskt på i ett jobb i måndags men tyckte inte att vi fick den effekten som vi ville. Någonting gör vi med huvudlaget skulle jag tro. Han är i ganska fin form. Alla pratar om R.K.King och han kanske är riktigt bra. Men vår soldat har varit ute i tuffa sällskap. Mött Sverigeeliten bland treåringarna hela säsongen. Mycket snabb den första biten, säger Kåre Axelsson

9 Picasso Tilly

(Torbjörn Jansson) gick jätte­bra på Romme. Jag tror mycket på honom helt enkelt. Båda mina hästar kommer vara med långt framme på lördag, säger Tobbe

3 Explosive de Vie

(Kevin Oscarsson) är fin. Riktigt fin. Han är bra i ordning. Det ska bli kul att starta honom och han har ett bra läge. Propulsion är bra och någon till, men jag tror att han kommer göra ett bra lopp. Kan ta ledningen. Rätt rask ut. Tycker att det kan vara värt att prova, säger Jim Oscarsson

intervju källor: Aftonbladet
Gammal 2016-11-05, 12:10   #101
Banned

Sharp$: 5233
Standard

Citat:

3 Explosive de Vie

(Kevin Oscarsson) är fin. Riktigt fin. Han är bra i ordning. Det ska bli kul att starta honom och han har ett bra läge. Propulsion är bra och någon till, men jag tror att han kommer göra ett bra lopp. Kan ta ledningen. Rätt rask ut. Tycker att det kan vara värt att prova, säger Jim Oscarsson
Prova vad?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-05, 12:18   #102

2018

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Prova vad?
Ledningen såklart.
Gammal 2016-11-05, 12:22   #103

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Standard

Citat:
Prova vad?

Att ladda från start... Någon som bor i Eskils som har koll på vädret - litar ej på vädersidorna. Någon tjäle lär väl ej ha kommit i backen ännu, som kan tina upp i banan idag, eller?
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-05, 12:28   #104

drakens avatar

Standard

På väg ut till banan. Ser ut att klara sig från nederbörd ett tag till. Har kommit lite flingor under dagen men banan blir troligen tyvärr ganska bra. Hade hoppats på riktig skitbana. Risk för låg utdelning men försöker fälla alla stora idag. Charming Soldier, explosive de vie och Shelby glide blir vägen till miljonerna idag

Senast redigerad av draken den 2016-11-05 klockan 12:30.
Gammal 2016-11-05, 12:31   #105

Stekels avatar

Standard

Helt fantastiskt otroligt att RK King nu är närmare 70%! Vore det lång distans eller han var helt garanterad spets kunde jag köpa det men på sprint kan jag bara inte förstå det. Man kunde tänka sig att det är en övertro på Heiskanen som ligger bakom, men så ser man fyndet Eder Bob på 4% i första så det är ju inte det.

Kollektivet har gått på samma spikar allihopa idag och lagt gaddningarna på samma ställe. Märkligt dock hur ojämnt spelat sjätte avdelningen är, i mina ögon kan nästan vem som helst ta hem det där.

Att Bullyoung i sista bara ligger på 4% från ett bra läge är ännu en sak som är konstig. Radar upp fina insatser gång på gång, stark som en björn och snabbare ut än vad folk kan tro (den här är inte sämre än medel bakom bilen).

Gammal 2016-11-05, 12:38   #106

Standard

Citat:
På väg ut till banan. Ser ut att klara sig från nederbörd ett tag till. Har kommit lite flingor under dagen men banan blir troligen tyvärr ganska bra. Hade hoppats på riktig skitbana. Risk för låg utdelning men försöker fälla alla stora idag. Charming Soldier, explosive de vie och Shelby glide blir vägen till miljonerna idag
Fick man drömma, så stryker Veijo pga dålig resa, CS ner på femte och spetsochslut...men som sagt så är detta inget mer än en dröm...
SO (+1)
Gammal 2016-11-05, 12:40   #107
Banned

Standard

Citat:
Ledningen såklart.
Man skulle verkligen vilja höra honom prata klarspråk....skulle kunna vara en liten "game changer"....

Oscarsson uttalar sig för SpV:
"-Folk verkar ha glömt att han gjort ruskiga lopp från ledningen. Att det blir bakskor gör att han inte blir lika snabb första 50 meterna, men jag tror ändå det räcker för att ta ledningen."

Kör, Kevin, Kör!!
Gammal 2016-11-05, 13:00   #108

Sharp$: 1128
Standard

Tror Explosive De Vie tar hem loppet från spets..

1. 12 Mr Hot Shot
2. 2 Tuffeto Jet
3. 6 Charming Soldier
4. 5,9
5. 3 Explosive De Vie
6. 2,3
7. 6 Usain Henna

2 kronor kostade det här att lämna in,trav e lätt ibland...
marko67 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-05, 13:46   #109

drakens avatar

Standard

Att tänka lite på om man kör topp 7 kanske även plats och med flax tvilling. Food money trivs som fisken i vattnet på sundbyholm. Bara bra starter. Mkt hårt emot i dag men mkt möjligt
Gammal 2016-11-05, 14:00   #110

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Standard

Banan ser ut att vara kanonfin... Får avvakta första loppet för att se om det är en synvilla, eller inte...
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-05, 14:46   #111

Standard

Citat:
Ledningen såklart.
Fattade nog mormor 94 också.
Gammal 2016-11-05, 15:05   #112

2018

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Fattade nog mormor 94 också.
Okej..?
Gammal 2016-11-05, 15:22   #113

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 10883
Standard

Hmmm.. 2/2 spetstorskar på V4. Tufft på innern?! Dock lite tidigt att luta sig mot det pga bra "favoriter" Avvaktar V4 3,4
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-05, 15:22   #114

Reg.datum: sep 2016
Sharp$: 174
Standard

V75 Eskilstuna 16 rader

Avd 1 - Snabba cash
Avd 2 - 6,9
Avd 3 - 4,6
Avd 4 - Blytung Am
Avd 5 - 2,4
Avd 6 - 2,4
Avd 7 - Bravo Navarone
Travekul är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-05, 15:28   #115
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Travekul Visa inlägg
V75 Eskilstuna 16 rader

Avd 4 - Blytung Am
Tror som dig. Går emot SpV och spelar/spikar deras åttonderank....

V75:4 - 8 Blytung Am (15%)
SpV spikar favoriten 5 Sambuco, vilket kommer att resultera i att streckprocenten ökar ännu mer under dagen - bra spelvärde att spika emot. Förutom 14 Wellino Avenue så är det väl knappt nån som har gått under 1.14 över 2140 meter? Jag har klockat flera av hästarna i arkivet och det är inte många som har gått 500 meter under 1.12 - oavsett löpningsförlopp och distans. Det är alltså inte några riktiga kanoner med i fältet, och positionerna kommer nog att spela stor roll (svårt att runda hela packet från sjätte utvändigt 400 meter kvar). Normalt sett så skulle man kanske gå på Erik Adielsson eller Örjan Kihlström i det här loppet, Erik är mästerlig på att köra tilläggshästar över långa distanser och Örjan dyker alltid upp när mållinjen närmar sig (och de andra kört loppet i halsen på honom) men jag har hittat ett litet drag i 8 Blytung Am. Ingen stänkare direkt men var ute på V75 på Solänget för tre starter sedan, 2650 meter, och såg nästan klar ut i mitten av sista sväng. Per Linderoth fick hjärnblödning och trampade på gaspedalen 800 meter kvar, i lite väl hård fart (1.10-1.11 i 500 meter) och soppatorsken infann sig när de svängde in på upploppet. Vann från dödens näst senast och skulle ha vunnit senast om junioren i sulkyn kört lite tidigare än 250 meter kvar (gick från sistaplats till målfoto på den korta sträckan i ett 15-hästars lopp). Den här hästen är ambitiös och vräker sig iväg från start. Precis som SpV skriver så spetsade han från springspår - med Jarmo Klantio (!!) i sulkyn för några starter sedan....skulle inte alls förvåna mig om han kommer iväg snabbast från tillägget här och då vet jag inte om favoriten klarar av att hålla stången. Kanske t o m är chans på spets? Då ska de vara riktigt bra för att ta ner honom, över den här dryga distansen....Kuskplus tycker jag i Ulf Ohlsson, kör massor av såna här lopp och förivrar sig sällan (lär inte trycka plattan i mattan som Pellefjant iaf)...

Står i nästan 7 pengarna just nu, blir nog mitt enda vinnarspel i omgången.

Lycka till!
Travekul (+2), newbranch (+10)
Gammal 2016-11-05, 15:28   #116

KalleKluts avatar

Standard

Oskar S hade planerat skor på Usain. Nu blir det racer balans tack vare fina hovar.
Gammal 2016-11-05, 15:30   #117

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Hmmm.. 2/2 spetstorskar på V4. Tufft på innern?! Dock lite tidigt att luta sig mot det pga bra "favoriter" Avvaktar V4 3,4
Lägg energin på att plugga hästarna istället, i det vi sett finns inget som säger att man ska behöva lägga om strategin pga något dåligt innerspår.

Gammal 2016-11-05, 15:38   #118

KalleKluts avatar

Standard

Citat:
Lägg energin på att plugga hästarna istället, i det vi sett finns inget som säger att man ska behöva lägga om strategin pga något dåligt innerspår.
Det är väl precis det jag skrev!
Men likväl 3/3 och det på en "normal" spets bana. Just saying..
Gammal 2016-11-05, 15:57   #119
Super Moderator

Skaeggets avatar

Sharp$: 8964
Standard

V75
Inlämnat: 2016-11-05, 15:57
Eskilstuna
Lördag 2016-11-05
Start: 16:20
Kostnad: 96,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6, 8, 10, 12 (3, 11)
2: 9 Mellby Drake (13, 8)
3: 2 Feeka S.E. (6, 4)
4: 8 Blytung Am (6, 5)
5: 2, 4, 9, 10 (3, 1)
6: 2, 10 (5, 4)
7: 2, 3, 4, 5, 6, 11 (7, 1)

4x1x1x1x4x2x6 = 192 rader.
192 x 1 x 0,50 kr = 96,00 kr.
Totalt: 96,00 kr.
Rättningskod: Hej Till Miljonerna
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-05, 16:02   #120

Manprinsens avatar

Standard

Är det nån som tror att Petter kör i ledningen?
Gammal 2016-11-05, 16:13   #121

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Det är väl precis det jag skrev!
Men likväl 3/3 och det på en "normal" spets bana. Just saying..
I fjärde avdelningen vann ledaren.
De tre första ledarna var helt enkelt dåliga. I synnerhet i montéloppet. Skriket Neutron Broline var ju bara kass som femma i mål. Favoriten dirigerade hela loppet från dödens.

Det är ju nonsenssnack, att försöka dra någon som helst slutsats av att tre dåliga ledare viker sig på upploppet. Det är mycket vunnet att nå ledningen även idag.
Gammal 2016-11-05, 16:14   #122

drakens avatar

Standard

För den som letar långsökta så värmde eder bob kanon. Tyvärr även viktor au som jag tagit bort på allt
Gammal 2016-11-05, 16:18   #123

Standard

12.Mr.Hot Shot är spelad till 20 gånger hos ett nätbolag kör nu takter så tar du hem det.
Gammal 2016-11-05, 16:20   #124

drakens avatar

Standard

Dagens värmningsvinnare nadal
Gammal 2016-11-05, 16:23   #125

Standard

Fega inte nu Takter.
Gammal 2016-11-05, 16:25   #126

Manprinsens avatar

Standard

Är ni nöjda med lillunters häst nu?
Gammal 2016-11-05, 16:25   #127
Banned

Standard

Vilken tur att man inte gick på statistiken.....
Gammal 2016-11-05, 16:25   #128

Standard

Nja bet inte lika bra som senast.
Gammal 2016-11-05, 16:27   #129
Banned

Standard

Citat:
Okej..?
Svamprökarn´ har loggat in igen...
Gammal 2016-11-05, 16:27   #130

Manprinsens avatar

Standard

Victor AU tog en längd trots bakskor.
Gammal 2016-11-05, 16:27   #131

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 50510
Standard

3 Untersteiner - hästar och ingen har kommit i mål än...Inte mycket till stallkörning som i Halmstad.
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-05, 16:27   #132

Sharp$: 5061
Standard

SÅJAAA, omgångens bästa spik =)
Spikade han sista från spår 8 då han kom till ledning efter lite tuff körning men kroknade sen, tippade på spets igen då 2 strukna hästar fanns innanför.
jeeboy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-05, 16:28   #133

Manprinsens avatar

Standard

Nån som fortfarande tycker att Johan inte har fel på stallformen?
Gammal 2016-11-05, 16:32   #134

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 326
Standard

mest överskattad av alla

Johan är verkligen överskattad av både tipsters och spelare, intressant se
hans framtid! Hur länge håller hästägarna i?
Knutman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-05, 16:34   #135

Stekels avatar

Standard

Citat:
Nån som fortfarande tycker att Johan inte har fel på stallformen?
Du låter som en rätt repig skiva nu. Vi har redan varit igenom det här. Att sedan en häst underpresterar betyder inte att någon stallform plötsligt är usel. Eller att man inte vunnit på V7 på länge. Före det här tyckte du väl Jansson hade usel stallform för att han inte vunnit V7 på år och dag. Men nu är den fantastisk efter den här segern. Eller?

Gammal 2016-11-05, 16:34   #136

Manprinsens avatar

Standard

Måste vara första gången Jansson vann V75 med egentränat sen eldkvarn brann?
Gammal 2016-11-05, 16:35   #137

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av jeeboy Visa inlägg
SÅJAAA, omgångens bästa spik =)
Spikade han sista från spår 8 då han kom till ledning efter lite tuff körning men
kroknade sen, tippade på spets igen då 2 strukna hästar fanns innanför.
Eller inte...

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-05, 16:37   #138

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Du låter som en rätt repig skiva nu. Vi har redan varit igenom det här. Att sedan en häst underpresterar betyder inte att någon stallform plötsligt är usel. Eller att man inte vunnit på V7 på länge. Före det här tyckte du väl Jansson hade usel stallform för att han inte vunnit V7 på år och dag. Men nu är den fantastisk efter den här segern. Eller?
Statistiken talar väl sitt tydliga språk både vad gäller Johan och Jansson? Nej Jansson är fortfarande totalt iskall, han vann detta för att det var ett bedrövligt sällskap.
Gammal 2016-11-05, 16:38   #139

Standard

Citat:
Victor AU tog en längd trots bakskor.
Det är olika uppfattning om effekten med bakspår från start. Jag redogjorde tidigare för att Tobbe trodde på bättre grepp från start. Tillman gnäller över negativ starteffekt för Brothers In Am med bakskor. Olika budskap. Men det kan vara individuellt mellan hästarna. Kanske även vad gäller distanser.
Gammal 2016-11-05, 16:45   #140

Standard

Daniel W har mycket att lära sig i jollen.
Gammal 2016-11-05, 16:46   #141

Manprinsens avatar

Standard

Snyggt kört av Kim, hon gjorde en Örjan och satt still i båten medans dom andra förivrade sig.
Gammal 2016-11-05, 16:46   #142

Grants avatar

Smile

Jag har spelat TOP 7 idag. Jag tycker inte det är svårare än att en
majoritet på Sharps ändå ska lyckas med att fylla i en kupong
och lämna in. God Tur.

Fråga gärna om ni har problem så hjälper jag gärna till.

Mvh Uffe
Gammal 2016-11-05, 16:47   #143
Banned

Standard

Där hade pappa ställt i ordning...
Gammal 2016-11-05, 16:48   #144

RizZlas avatar

Sharp$: 718

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RizZla Visa inlägg
Hoppas på en stressig start i avdelning 3 och att favoriten hoppar. 2,3,6 är riktigt startsnabba och det kan bli lite trångt när de ska tryckas iväg. Veijo var lite orolig över resan och hur hästen hanterar det då den lätt stressar upp sig. Tycker att det är väldigt öppet bakom favoriten. Gillar inte heller att spika till över 65% när det är en massa "orutinerade" hästar på start. Risken är dock överhängande att scenariot blir att de andra kör om ledningen för att sedan släppa enkelt till R.K.King som får lunka runt till vinst utan större problem.

Spikade New Moon Pellini till låg % förra omgången då han blev knappt slagen efter ett mycket fint lopp vilket var surt. I dagens omgång finns det en risk att han hamnar ett par snäpp ner invändigt från start då han är seg ut och det blir förmodligen jobbigt att vinna därifrån.

Väljer förmodligen att ta med 1,2,3,4,6,8 och även 10 eller 11.

I avdelning 1 så plockar jag nog med de flesta hästarna. Cab Hornline känns iskall så den plockar jag gärna bort till 18% och hoppas hellre på 9 eller 12 till lägre % i ett öppet lopp på förhand.

I andra avdelningen så tar jag förmodligen ställning för att spara på strecken och spikar Mellby Caddy. Gillar kusken som känns orädd och tvekar inte på att köra offensivt i luckor. Barfotabalans på den också som är ett stort plus. Den hade nog gått riktigt bra i förra loppet också om inte Jennifer Tillman hade kört snävt framför den på upploppet. Värsta utmanaren är nog nummer 9 Mellby Drake som sällan gör ett dåligt lopp och alltid går starkt i spåren med en bra spurt på det. Nummer 10 och 12 är två intressanta skrällar om det skulle gå undan i loppet. Stronghold sitter nog i ledningen länge men verkar inte ha huvudet (läs orken) att hålla hela vägen in över linjen. Ingen feeling alls för Tuffetto Jet.

Avd 4: Problem med detta lopp.

Avd 5: Ser inte hur "Proppen" ska torska detta och det blir ett enkelt singelstreck.

Avd 6: Problem även här.

Avd 7: Det tråkiga låset. 3,5,11.
Inga konstigheter med spiken på Caddy
Gammal 2016-11-05, 16:50   #145

Standard

Snyggt av Båth att dra skorna bra effekt.
Gammal 2016-11-05, 16:50   #146

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 1645
Standard

Jag tror min dator är knäpp,men har någon mer problem med liven?
drakdead är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-05, 16:52   #147

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Jag har spelat TOP 7 idag. Jag tycker inte det är svårare än att en
majoritet på Sharps ändå ska lyckas med att fylla i en kupong
och lämna in. God Tur.

Fråga gärna om ni har problem så hjälper jag gärna till.

Mvh Uffe
Vi kör

2.3.4 9
2.3.4.9
2.3.4.9
2.3.4.9
-
-
-

Dom tre sista av säkerhets skäl nummer ges ej.
Gammal 2016-11-05, 17:09   #148

Manprinsens avatar

Standard

Veijo Veijo Veijo... Det är ingen som släpper efter halva distansen på kort. Man måste köra från start.
Gammal 2016-11-05, 17:15   #149

Standard

Citat:
Måste vara första gången Jansson vann V75 med egentränat sen eldkvarn brann?
Kanske inte är så konstigt med tanke på att han endast har sju tävlingshästar i stallet.
Gammal 2016-11-05, 17:20   #150

drakens avatar

Standard

Soya. Borta på v7 viktor snusk orka vinna men e mordvinnare inne
Gammal 2016-11-05, 17:27   #151

Grants avatar

Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
2.3.4 9
2.3.4.9
2.3.4.9
2.3.4.9
TOP 7
Inlämnat: 2016-11-05, 17:20
Eskilstuna Lopp 9
Lördag 2016-11-05
Start: 17:50
Kostnad: 24,00 kr
Vadet gäller startnummer

Plac.
1:a: 2, 3, 4
2:a: 2, 3, 4
3:a: 2, 3, 4
4:a: 5 Food Money
5:a: 6 Allaballakaitoz
6:a: 7 Västerbo Loveboat
7:a: 1 Fridericus

Din ranking:
2 3 4 5 6 7 1

Reserver:
9 10

6 x 4,00 kr = 24,00 kr.
Totalt: 24,00 kr.
Rättningskod: XJZ THK QGW

Jag körde nästan exakt som du men med viktat spetsvärde ala Strappa.

Mvh Uffe
Gammal 2016-11-05, 17:32   #152

Manprinsens avatar

Standard

Varför sitter Rickard S Jansson och gungar på en häst som en fullkomligt slutkörd med 500m kvar till mål?
Gammal 2016-11-05, 17:39   #153

Standard

Citat:
Varför sitter Rickard S Jansson och gungar på en häst som en fullkomligt slutkörd med 500m kvar till mål?
Antagligen kliade det i röven på honom, någon annan anledning var svårt att hitta....
Manprinsen (+2), oggeb (+1), pawweshark (+2)
Gammal 2016-11-05, 17:45   #154

Sharp$: 1097
Standard

Kan Propulsion Bränna?? SNÄLLAAAA....
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-05, 17:57   #155

2018

Standard

Trist att Kevin släppte. Hade varit roligt att se honom i ledningen.
Gammal 2016-11-05, 18:07   #156

newbranchs avatar

Sharp$: 1891
Standard

TOP 7
1:a 4 Propulsion
2:a 3 Explosive de Vie
3:a 2 Nadal Broline
4:a 1 Fridericus
5:a 7 Västerbo Loveboat
6:a 5 Food Money
7:a 11 Charrua Forlan
Utdelning7 rätt
178 499 kr

Utdelning6 första rätt
12 333 kr

Utdelning5 första rätt
951 kr

Utdelning4 första rätt
63 kr

Utdelning3 första rätt
19 kr

Utdelning2 första rätt
11 kr
newbranch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-05, 18:11   #157
Banned

Standard

Citat:
Trist att Kevin släppte. Hade varit roligt att se honom i ledningen.
Släpper med mindre än ett varv kvar. Det innebär väl att hästkraken nte orkar köra ett varv i full fart, den har inte tillräckligt med ork helt enkelt.

Kanske bättre om den får gå till slakt istället? Varför tvinga hästar som inte kan eller vill springa?
Gammal 2016-11-05, 18:11   #158

Standard

DD 3,4 - 11 till 32 resp 14 ggr.

Med Ulf O i vagnen är det en stor kuskförstärkning på Pascha Tilly.
Vi har inte fått några vinnare från bakspår idag. Carabinieri var en av två favoriter i derbyt förra året. Nu visar han fin form.
Gammal 2016-11-05, 18:16   #159
Banned

Standard

Citat:
Med 150 000kr inkört per år som A-tränare så får man nog ta alla chanser i världen att visa upp sig på tv...Lets Dance nästa?
Gammal 2016-11-05, 18:20   #160

2018

Standard

Citat:
Släpper med mindre än ett varv kvar. Det innebär väl att hästkraken nte orkar köra ett varv i full fart, den har inte tillräckligt med ork helt enkelt.

Kanske bättre om den får gå till slakt istället? Varför tvinga hästar som inte kan eller vill springa?
Explosive de Vie tog ju in på Propulsion i slutet så det var nog inte slut på ork i hästen. Respekten för Örjan och Propulsion var nog för stor alternativt så låste sig det för honom. Han hade nog helt enkelt ställt in sig på att han skulle släppa till Propulsion oavsett vad och det gjorde han.
Gammal 2016-11-05, 18:24   #161

Manprinsens avatar

Standard

Tapper insats av Tillmans, trodde den skulle vara stendöd in i sista sväng.
Gammal 2016-11-05, 18:28   #162
Banned

Standard

Citat:
Explosive de Vie tog ju in på Propulsion i slutet så det var nog inte slut på ork i hästen. Respekten för Örjan och Propulsion var nog för stor alternativt så låste sig det för honom. Han hade nog helt enkelt ställt in sig på att han skulle släppa till Propulsion oavsett vad och det gjorde han.
Ja, endera så är han fullständigt dum i huvudet eller också har han en häst som borde gå till slakt. Välj själv.
Gammal 2016-11-05, 18:31   #163

Standard

Sorgligt att se Ludde köra så illa med en fin häst som Partizan Face. Hoppas ägaren byter tränare snarast.
Gammal 2016-11-05, 18:31   #164

newbranchs avatar

Sharp$: 1891
Standard

1 Hero Sjöhammar *
2 Beppe Am 69 774 kr
3 Djali Boko 24 722 kr
4 Bullyoung 124 977 kr
5 Bravo Navarone 16 627 kr
6 Usain Henna 85 165 kr
7 Val d'Amour *
8 Spitcam Jubb *
9 Order to Fly *
10 Stay Alert *
11 Carabinieri 21 710 kr
12 Even's First Boy Struken
* = Över 200 000 kr / Jackpot
newbranch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-05, 18:37   #165

Grants avatar

Smile

Citat:
Ja, endera så är han fullständigt dum i huvudet eller också har han en häst som borde gå till slakt. Välj själv.
Det är lite som den gamla historian;

"Däruppe där det är tänt, där har jag slakt."

Mvh Uffe
Gammal 2016-11-05, 18:46   #166

Manprinsens avatar

Standard

Grymt kört av Oskar!
Gammal 2016-11-05, 18:48   #167

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6340
Standard

Fittkuuuuuk . 5an skulle ju vinna så hade min x2 v7a suttit.

Hoooora. Varför galopperade i te 3an. Alldeles för mkt krafter i starten.
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-05, 18:50   #168

Standard

Grattis Oskar! Snyggt matchat och snyggt kört!
Gammal 2016-11-05, 18:50   #169

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3844
Standard

grattis Oskar
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-05, 18:53   #170

Reg.datum: sep 2015
Sharp$: 747
Standard

Ett stort grattis Oskar!

Du ser det är bättre att köra själv än att låta andra köra:o)
orroz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-05, 18:55   #171

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 1645
Standard

Vet att jag är en gammal stöt,men när jag lärt mej att spela på den förra varianten av playblev det en ny och jag missar titt som tätt .Idag vinnare på Oskar och DD:n bara 5kr men det är mina resurser
drakdead är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-05, 19:06   #172

Standard

http://tinypic.com/r/34zf0d5/9 liten chansrad för 10kr. Inte lönt att vara efterklok, det har man varit för många gånger. Men visst borde man garderat lärlingsloppet.
Gammal 2016-11-05, 19:07   #173
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Tack Oskar! Satte 200 på DD. Vinsten blev över 17 papp. Kände på mig att du hade något att åka med, eftersom det var så tyst om dig här.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-05, 19:13   #174

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3273
Standard

Grattis Oskar
Gammal 2016-11-05, 19:19   #175

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3273
Standard

Hade 2 hästar hela dagen i 3e 4a o 6. Efter Forsgrens värstingvärmning så spikade jag finnen.
V75
Inlämnat: 2016-11-05, 16:13
Eskilstuna
Lördag 2016-11-05
Kostnad: 420,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 6, 7, 10
2: 2, 3, 6, 7, 9, 10
3: 4 R.K.King
4: 5 Sambuco
5: 4 Propulsion
6: 2, 3, 4, 6, 10
7: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 11

4x6x1x1x1x5x7 = 840 rader.
840 x 1 x 0,50 kr = 420,00 kr.
Totalt: 420,00 kr.
Rättningskod: XJS QHG QMN
Gammal 2016-11-05, 19:20   #176
SO

SOs avatar

Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Grattis Oskar! Snyggt matchat och snyggt kört!
Hehe, det var en riktigt bra käftsmäll åt den som hånade Oskar här på Sharps för någon vecka sedan.
mackpeter (+2)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-05, 19:21   #177

Sharp$: 938
Standard

Grattis Oskar!
Inte lika kul för mig med 6 rätt och missade på 5 hästar. Bla Djali Boko o Stay Alert(383000)
jensapagen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-05, 19:24   #178

Standard

V75
Inlämnat: 2016-11-05, 16:11
Eskilstuna
Lördag 2016-11-05
Kostnad: 175,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 6, 7, 9, 11, 12 (8, 5)
2: 2, 3, 6, 7, 12 (13, 8)
3: 4, 6 (1, 5)
4: 5 Sambuco (8, 14)
5: 4 Propulsion (9, 3)
6: 2 Shelby Glide (3, 4)
7: 3, 4, 5, 10, 11 (2, 6)

7x5x2x1x1x1x5 = 350 rader.
350 x 1 x 0,50 kr = 175,00 kr.
Totalt: 175,00 kr.
Gammal 2016-11-05, 19:27   #179

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jensapagen Visa inlägg
V75
Inlämnat: 2016-11-05, 16:11
Eskilstuna
Lördag 2016-11-05
Kostnad: 175,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 6, 7, 9, 11, 12 (8, 5)
2: 2, 3, 6, 7, 12 (13, 8)
3: 4, 6 (1, 5)
4: 5 Sambuco (8, 14)
5: 4 Propulsion (9, 3)
6: 2 Shelby Glide (3, 4)
7: 3, 4, 5, 10, 11 (2, 6)

7x5x2x1x1x1x5 = 350 rader.
350 x 1 x 0,50 kr = 175,00 kr.
Totalt: 175,00 kr.
Aj, den sved..
Gammal 2016-11-05, 19:50   #180

Standard

japp...hade fått 7 rätt på vm på 3,5,11 med spik för chasing soldier, prop o shelby. Etappvinnare i så fall?
Gammal 2016-11-05, 20:28   #181

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 522
Standard

Idag satte 7an för mig! Var ett bra tag sedan, men alltid lika kul när den trillar in!!
92798kr blev det
V75-1: 1,7,9,10
V75-2: 2,3,6,7,9,12
V75-3: 4,6
V75-4: 1,5,6,8,9,15
V75-5: 4 Propulsion
V75-6: 2 Shellby Glide
V75-7: 3,5,6,11

1152x1x0.5 = 595,00kr

Även vinnarspel på charming soldier och Usain hemma som gav 8000:- netto.
Inte meningen att låta mallig men glad är jag, trevlig kväll alla!

PS. Tack Oskar för snygg styrning och fin häst!
levin1891 (+5), Executive (+2), SO (+5)

Senast redigerad av pistje den 2016-11-05 klockan 20:29. Anledning: Felstavning
pistje är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-05, 20:38   #182

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3844
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pistje Visa inlägg
Idag satte 7an för mig! Var ett bra tag sedan, men alltid lika kul när den trillar in!!
92798kr blev det
V75-1: 1,7,9,10
V75-2: 2,3,6,7,9,12
V75-3: 4,6
V75-4: 1,5,6,8,9,15
V75-5: 4 Propulsion
V75-6: 2 Shellby Glide
V75-7: 3,5,6,11

1152x1x0.5 = 595,00kr

Även vinnarspel på charming soldier och Usain hemma som gav 8000:- netto.
Inte meningen att låta mallig men glad är jag, trevlig kväll alla!

PS. Tack Oskar för snygg styrning och fin häst!
grattis, snygg system, några spikar eller drag till imorgon,
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-05, 20:45   #183

Reg.datum: feb 2015
Sharp$: 11
Standard

Snygg rad pilstje! Stort grattis!

Själv var man kall idag på v7, desto bättre på vinnarspelen... bra rank men fel konstruktion... bara o bryta ihop o komma igen :-)

Ser att racebet har odds online till imorgon. Får bli ett tidigt lir på timbal till 3.30. Tycker berg börjar få lite form på stallet...
herrgrek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-05, 20:46   #184
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Eskilstuna ATG Tillsammans
Omg. 161105
Lördag 2016-11-05 2016-11-05 15:30
HÄSTAR RES
1 1, 3, 6, 7, 8, 10, 12 11, 5
2 6, 9 2, 15
3 2, 4, 6 1, 8
4 1, 5, 8, 9, 12, 14 15, 11
5 4 PROPULSION (US) 9, 10
6 2 SHELBY GLIDE 10, 7
7 3, 5, 6, 11 4, 2
1008 rader x 1 x 0,50 kr
Totalt: 504,00 kr

Jag känner att mkt av vinsten i dag tillfaller Oskar Svanberg. Tack vare hans FB-info tog vi med Usain Henna! Tack Oskar! Du har några glada andelsspelare i Karlstad just nu! 97 166.- blev det. 16194:-/andel!

Senast redigerad av Skaegget den 2016-11-05 klockan 20:48.
Gammal 2016-11-05, 20:49   #185

Standard

grattis lenninen! sjukt snyggt system. Har du några tankar inför morgondagen?
lenninen (+5)
Gammal 2016-11-06, 00:03   #186

OskarSvanbergs avatar

Sharp$: 6083
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Eskilstuna ATG Tillsammans
Omg. 161105
Lördag 2016-11-05 2016-11-05 15:30
HÄSTAR RES
1 1, 3, 6, 7, 8, 10, 12 11, 5
2 6, 9 2, 15
3 2, 4, 6 1, 8
4 1, 5, 8, 9, 12, 14 15, 11
5 4 PROPULSION (US) 9, 10
6 2 SHELBY GLIDE 10, 7
7 3, 5, 6, 11 4, 2
1008 rader x 1 x 0,50 kr
Totalt: 504,00 kr

Jag känner att mkt av vinsten i dag tillfaller Oskar Svanberg. Tack vare hans FB-info tog vi med Usain Henna! Tack Oskar! Du har några glada andelsspelare i Karlstad just nu! 97 166.- blev det. 16194:-/andel!
Kul att höra!
Fick lite dåligt samvete när jag skodde om honom i förmiddags och såg att hovarna var bättre än väntat, med järnskorna på såg det inte ut som de växt så mycket.

Ledsen ni andra att jag inte kom med nån info inför denna gång. Varit rätt sjuk och fick faktiskt hålla mig hemma igår. Normalt sett jobbat ändå, men när jag skulle köra själv var det viktigt att friskna till. Det gav ju resultat.
Bluesmith66 (+5), lenninen (+5)
OskarSvanberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-06, 00:09   #187

Standard

Grattis!...men tror nog inte att du själv trodde på seger ens, mer än "ifall det skulle lösa sig"...heter förresten Svanberg jag med, har du släktingar från Sangistrakten uppe i Norrbotten(finns en heldel svanbergare där)?

Senast redigerad av mikaels den 2016-11-06 klockan 00:13.
Gammal 2016-11-06, 00:26   #188

OskarSvanbergs avatar

Standard

Lite trodde jag på det, som upplägget har varit var det i detta lopp han skulle göra årets bästa insats. Blivit lite för långt emellan några ggr.
Vi har inte kommit rätt på det riktigt tidigare i år då vi diagnostiserade ett problem fel, till sist klurade jag ut det.
Sen har jag lagt om upplägget en del eftersom han gick ur form så drastiskt och blev lite sliten av att han var så beroende av att toppas upp, det blev lite för mycket med de hårda lopp som gäller för honom i den klass han gått upp i nu.
Så ja, jag trodde en hel del på det, men att det skulle behövas lite flyt mot så bra hästar. Till de som frågat har jag sagt att han skulle varit sämst tvåa, kanske vunnit senast med den form han är i nu.
Gammal 2016-11-06, 00:29   #189

OskarSvanbergs avatar

Standard

Men inga släktingar i norr vad jag vet.
Faktiskt så är det min styvfar Anders Svanberg jag tagit namnet från, han ställde upp och tog hand om mig som om jag vore hans egen sen jag var 3 år, så blev ganska naturligt att ta hans namn.
Och visst, nåt troll kan få bli sur över att det inte har med spel att göra eller är tråkig läsning, varsågod, nåt att håna
Gammal 2016-11-06, 00:31   #190

Standard

Ok, lite synd att du inte var kry och stack ut hakan lite, hade nog blivit ett antal"sympatistreck" här isåfall...nåväl, kul hursomhelst...
Gammal 2016-11-06, 00:47   #191

OskarSvanbergs avatar

Standard

Jag är ju normalt inte här så mkt, men är ett kul forum och jag ger gärna info. Kul med lite initierat folk som det är här, samt ett par mindre sluga killar iofs...
Men jag hade inte stuckit ut hakan direkt, men att han skulle göra årets bästa lopp hade jag sagt, men det har jag sagt till alla tipsnissar, så infon fanns ju lite varstans.
Gammal 2016-11-06, 00:58   #192

Standard

Jo, sticka ut hakan alltför mycket är nog inte så listigt, men lite smygoptimism hade inte varit så dumt...det hade nog gjort att jag testat platsen på något nätbolag och så hade man inte varit nöjd ändå..kommer du upp till Umåker någon gång, så kom gärna upp till bandomartornet där jag jobbar som bandomare, då ska vi bjuda dig på en kopp kaffe...alltid trevligt med lite celebert besök mellan loppen...nattinatti!..
Gammal 2016-11-06, 02:50   #193

Standard

Oskar, stort grattis till segern och en helt optimal styrning!

Som spelare hade jag ingen större tro på dig idag (trots din optimism), liksom många andra med mig antar jag, men du gav oss "på moppo" de lux.

All information som ges ut från kuskar, tränare, ägare är bra för sporten så länge den som ger informationen ger sin egen åsikt. Sen är det upp till oss spelare att värdera informationen.

Alltför mycket diplomati i dagens trav för att väcka intresse och diskussion... Sen blir man ju lack ibland när utfallet inte blev som förväntat men det är ju det som trav handlar om. Såklart bättre vi frågar hästen direkt men dessvärre har vi ju vissa kommunikationsproblem med dessa djur...

Återigen stort grattis Oskar till segern och vi hoppas på mer framgångar framöver och att du delar dina tankar med oss spelare/fans!
Gammal 2016-11-06, 05:18   #194

Standard

Stort Grattis Oskar trodde inte att du skulle vinna den här gången men hästen såg fin ut.
Gammal 2016-11-06, 06:54   #195

Reg.datum: sep 2014
Sharp$: 2521
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Groknak Visa inlägg
Usain Henna måste ju med imorgon till 4%, rikast i fältet och Svanberg tror han kommer prestera. Snart går han ur klassen också så inte många chanser kvar

Lite orolig över Djali dock, vet inte om Per Nordström blir av med dom flesta av sina hästar när stall 1609 fimpas, har för mig Djali Boko var med på den listan, kanske försöker kräma ur det sista ur hästen nu innan han blir av med den.

Men det kanske gör att Usain slipper dödens även om han tuggar på bra där, (läs TakeThem) :-)
Lyfte fram det lite här på lördag förmiddag också
lenninen (+5)
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-11-06, 10:17   #196
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av herrgrek Visa inlägg
Tobin Kronos!!
Gammal 2016-11-06, 12:26   #197
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av herrgrek Visa inlägg
Jag tror att jag är, förmodligen, den mest iskalla att fråga. För om statistiken stämmer har jag 4 rätt i dag. Men jag tänker ändå såga Nancy America. Spår 8 bakom bilen till 70,5%? Aldrig i min, sparsamma, bok!!
Svara

td