Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-10-30, 18:06   #76

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1132
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
Hehe! Strulig spelform var det. Men vi får väl se om omsättningen sjunker när jackpottarna börjar komma. Själv hade jag trott på en högre premiäromsättning. En del som avvaktar jackpottar och att se hur spelformen faktiskt fungerar i praktiken innan man själv vill deltaga?
Självklart. Men det där är lite som med Måltipset. Det är handlar om fotboll, det är jackpot hur ofta som helst. Men omsättningen? Den är låg.

För egen del kommer jag nog inte att lämna in något trav-lotto ( flåt, ToppSju ) förrän det blivit Rullpott i minst 2 eller helst 3 veckor.
Gammal 2016-10-30, 18:23   #77

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
Exakt. Och kommer bara omsättningen och utdelningarna att hålla sig på en skapligt hög nivå, så kommer efterhand fler "seriösa" spelare att haka på.
Beror på definitionen av seriösa spelare. Krävs ett par rollerpots(jackpottar) för att det ska gå att spela ur ett investeringsperspektiv.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-30, 23:36   #78

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Vad många "glömmer" här på Sharp$ är att den stora massan av spelare ute i stugorna INTE bryr sig ett skit om spelvärde mm utan endast ser hästspel som ett slumpspel...och man vill ha en kupong till eftermiddagskaffet vid tv'n.
Ja jag har varit ner på butiken ett tag idag för att kolla av vad mina kunder anser och de flesta var mest överaskade över att utdelningen på 2 och 3 rätt var så pass bra som den var och det lät som många tänkte lira nästa helg så vem vet, kanske är ett bra spel för harryköparna dom hittat trots allt?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-31, 00:21   #79

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8341

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Nu dök det upp extrema lågprocentare, men jag tror utdelning på 2 rätt kommer frysa inne fler än 50% av omgångarna, och 3 rätt kanske betala tillbaka din "hundring", som jag misstänker de flesta kommer spendera i butik.

Å andra sidan, vem vet ?
Är antagligen bara Atg som har ett hum pga ett gäng simuleringar.

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Ja jag har varit ner på butiken ett tag idag för att kolla av vad mina kunder anser och de flesta var mest överaskade över att utdelningen på 2 och 3 rätt var så pass bra som den var och det lät som många tänkte lira nästa helg så vem vet, kanske är ett bra spel för harryköparna dom hittat trots allt?

Senast redigerad av putte64 den 2016-10-31 klockan 00:23.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-31, 01:01   #80

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Nu dök det upp extrema lågprocentare, men jag tror utdelning på 2 rätt kommer frysa inne fler än 50% av omgångarna, och 3 rätt kanske betala tillbaka din "hundring", som jag misstänker de flesta kommer spendera i butik.

Å andra sidan, vem vet ?
Är antagligen bara Atg som har ett hum pga ett gäng simuleringar.
Kommer inte ihåg om det inte hände någon gång alls, men det var åtminstone extremt sällan som tvårättspotten frös inne i simuleringarna. Akraka pratade om detta under presentationen av spelet på Solvalla.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-31, 01:31   #81

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Kanske är så ?
Gjorde just en helt ovetenskaplig närmast löjligt liten koll, och kom fram till 14Kr.
Men det går nog att räkna på det med rätt stor sannolikhet, om man utgår från att folk rankar ungefär som på V75-5.

EDIT: Jag antar att de vill åt Trissköparna ute i butikerna, och då är det viktigt med en "ny lott" lite då och då

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Kommer inte ihåg om det inte hände någon gång alls, men det var åtminstone extremt sällan som tvårättspotten frös inne i simuleringarna. Akraka pratade om detta under presentationen av spelet på Solvalla.

Senast redigerad av putte64 den 2016-10-31 klockan 01:40.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-31, 06:06   #82

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Kanske är så ?
Gjorde just en helt ovetenskaplig närmast löjligt liten koll, och kom fram till 14Kr.
Men det går nog att räkna på det med rätt stor sannolikhet, om man utgår från att folk rankar ungefär som på V75-5.

EDIT: Jag antar att de vill åt Trissköparna ute i butikerna, och då är det viktigt med en "ny lott" lite då och då
Det stora kruxet med att simulera sånt här i förväg är att det måste vara svårt att veta vilket hur folk kommer att välja systemmall.

Det blir ganska stor skillnad mellan att välja 3 hästar på 1-3 än att spika favoriten.

Tittar man på Top7% vs V75% så ser det ganska lika ut i toppen av ranken. Sedan stämmer rankordningen nästan exakt med ett fåtal undantag.

Men det verkar som det finns en STOR skillnad och det är spelprocenten för de bottenrankade.

På V75 fick Lady Lee 0.19% av spelet som vinnare.
På ToppSju fick Lady Lee hela 1.71% av spelet som vinnare.

De 4 minst spelade hästarna på V75 spelade på totalt 2.68% av spelet.
På ToppSju fick de ENORMA 8.5% av spelet.

Gissningsvis beror den här snedfördelningen på att skrällarna slinker in i 1-3-gruppen för dem som köper rena slumpspelen.

Av första omgången att döma så är det ett rejält misstag att gå på storskrällar som vinnare. Och det får även följden att de mer betrodda hästarna ger mer på 2 rätt än man skulle kunna ana.

Senast redigerad av Strappa71 den 2016-10-31 klockan 09:49.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-31, 10:40   #83

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 4795
Standard

Kan väl vara kul att kunna vinna stort och "snabba pengar", men oavsett hur snabbt loppet går så måste man ändå vänta en vecka tills nästa gång och det är inte speciellt snabbt.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-31, 11:19   #84

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 5535
Standard

boozty : Det är total katastrof om det tar pengar från HB insatser på V75, då dör V75 i ännu högre grad, utöver att det är välanalyserat så försvinner de döda pengarna.
Dessom försvinner också Boostomsättning i samband med HB eventuella frånfälle.

Jag är fullständigt övertygad om att Top7 är ett katastrofspel , omöjligt att förklara, omöjligt att förstå, omöjligt att veta när man vinner och hur mycket man vinner.

Det är helt enkelt ett spel utan spelteoretisk eftertanke.
Inför Quinte ! Fem hästar med rak ordningsföljd. Bara köpa Frankrikes upplägg rakt av.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-31, 11:41   #85

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 2069
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
boozty : Det är total katastrof om det tar pengar från HB insatser på V75, då dör V75 i ännu högre grad, utöver att det är välanalyserat så försvinner de döda pengarna.
Dessom försvinner också Boostomsättning i samband med HB eventuella frånfälle.

Jag är fullständigt övertygad om att Top7 är ett katastrofspel , omöjligt att förklara, omöjligt att förstå, omöjligt att veta när man vinner och hur mycket man vinner.

Det är helt enkelt ett spel utan spelteoretisk eftertanke.
Inför Quinte ! Fem hästar med rak ordningsföljd. Bara köpa Frankrikes upplägg rakt av.
Frankrikes Quinte behöver du vara professor för att förstå. Quinte har 6 vinstpooler. 5 i rätt ordningföljd 4 i rätt ordningsföljd 5 utan ordningsföljd 3 i och utan ordningsföljd och en lott med 1/3000 dels chans att vinna om du har alla 5 i rätt ordningsföljd.
macken11 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-31, 12:50   #86

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 89
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Märkligt att ATG inte lagt till möjligheten att spela Tvilling och Trio med sina Top7-hästar också på ett smidigt sätt. Det kunde ha gett extra omsättning och glada vinnare som plötsligt vunnit rätt ordentliga pengar för en blygsam insats.

Tvillingen gav nästan 160 gånger och Trion nästan 1250 gånger.
Nancyo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-31, 13:41   #87

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

De spelen finns redan, vad är osmidigt ?

Citat:
Ursprungligen postat av Nancyo Visa inlägg
Märkligt att ATG inte lagt till möjligheten att spela Tvilling och Trio med sina Top7-hästar också på ett smidigt sätt. Det kunde ha gett extra omsättning och glada vinnare som plötsligt vunnit rätt ordentliga pengar för en blygsam insats.

Tvillingen gav nästan 160 gånger och Trion nästan 1250 gånger.
Gammal 2016-10-31, 13:42   #88

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 131
Standard

Kanske att jag misstar mig, men jag tror jag sett att jackpotgränsen för 2 rätt är 5 kr. Eftersom en rad i den potten är värd 72,8 öre redan från start (4 kr x 0,65 x 0,28), kommer det nästan aldrig att utfalla någon jackpot.

Det krävs att en storfavorit vinner och att en tydlig andrahandare kommer tvåa.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-31, 14:03   #89

Standard

Ska bli intressant hur stora favoriter de stora storfavoriterma kommer att bli på ToppSju.

Det är ju så att de som köper de rena slumpspelen aldrig satsar mer än 1/3 av sin insats på någon häst som vinnare. De kommer alltså att hålla nere Top7%en rätt okej även på riktigt stora favoriter.

( Och därmed även hålla upp 2-rättsutdelningen ).

Känns som det ska till extremfall för att det ska bli under 5 kr.
Gammal 2016-10-31, 14:37   #90

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Ja, 6.5% skillnad på Augustus är väldigt mycket.
Antagligen har "smart autofyll" jämnat ut oddsen lite, kanske fler sådana än Harrys på V7 ?

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Ska bli intressant hur stora favoriter de stora storfavoriterma kommer att bli på ToppSju.

Det är ju så att de som köper de rena slumpspelen aldrig satsar mer än 1/3 av sin insats på någon häst som vinnare. De kommer alltså att hålla nere Top7%en rätt okej även på riktigt stora favoriter.

( Och därmed även hålla upp 2-rättsutdelningen ).

Känns som det ska till extremfall för att det ska bli under 5 kr.

td