|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2016-10-21, 11:55 | #17 |
2016-10-21, 12:32 | #18 | |
Citat:
"Rollerpot Blir det ingen vinnare med 7 rätt rullar pengarna i sjurättspotten över till sjurättspotten i nästa TOP 7-lopp. Finns det ingen vinnare med 6 rätt flyttas 6-rättspoolen till 5-rättspoolen inom samma TOP 7-omgång... osv. " Står dock inget om vad som händer om det blir för låg utdelning på 2 rätt samt var gränsen för detta går. Får väl invänta vadhållningsbestämmelserna. |
||
2016-10-21, 12:39 | #19 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8341Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Jag visste inte det.
2016-10-21, 12:43 | #20 |
|
|
2016-10-21, 12:45 | #21 | |
Sharp$: 8341Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Rakt av.
Vinstchans i %, inkluderat allt som kan hända, så som jag ser det. Om jag lirar så är en annan sak. EDIT: Vinna eller försvinna hästar är svåra, då spelar jag inte. Spelar nog inte ändå, kanske någon gång då jag har en galen ide. Citat:
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått! Senast redigerad av putte64 den 2016-10-21 klockan 12:49. |
|
2016-10-21, 12:50 | #22 |
Jag läste inte ordentligt
2016-10-21, 13:39 | #23 |
Med en bra blandning av statistik och egna värderingar hade man förmodligen kunna spelat detta profitabelt (framförallt eventuella jackpotomgångar), OM man hade kunnat lämna in filsystem utan mallarna som begränsningar och med ett annat reservupplägg. Det går helt enkelt inte att sitta med så stor risk på att en häst eventuellt stryks, vilket riskerar att ändra förutsättningarna (läs EV) totalt.
MEN med detta koncept som jag här framhåller skulle förmodligen några skickliga spelare, eventuellt också spelandes från andra länder, rensa totalt i potterna. Det är nog detta som man till viss del försöker stävja med reglerna. Som lottospel är väl detta dock roligare (för de som är intresserade av lottospel och hästar) än att se ett par bollar komma upp ur ett rör. Med tanke på turspelen som lanserats på slutet så hoppas jag att det satsas rejält på "skicklighetsspelarna" nu i framtiden. |
|
2016-10-21, 14:03 | #24 | |
Citat:
Och allt för detta eviga jagande att skapa jackar. Jackpotjagandet tar död på travet. |
||
2016-10-21, 14:42 | #25 |
Är det klart att utlandet får vara med i top7?
Det finns en klar risk att man med speciallösningar och 6raders-system kan komma runt filspels-spärren.
2016-10-21, 15:44 | #26 |
Jag har manuellt splittat en fil i 2 för att kolla om det fungerar.
Fick en varning för felaktig checksumma, men det gick att lämna in bägge filerna. Kan jag göra det manuellt, kan jag på en timme skriva ett program som gör det automatiskt oavsett filstorlek.
2016-10-21, 16:10 | #27 | |
Citat:
Det finns inget som säger att utlandspartner-spelet lämnas in med det svenska xml-filformatet till partner. Vilket format sedan utlandspartnern använder för att lämna in sina spel-batcher till ATG är oklart även det. Med speciallösningar tänkte jag mest på script-lösningar som t ex Jokersystemets variant innan fil-inlämningen infördes. Jag gissar att du får ett larm om otillåten spelform om du försöker lämna in spel med "Top7coupon". Min fråga var om någon visste säkert huruvida "utlandet" kommer att vara med och spela Top7 eller inte?
2016-10-21, 16:15 | #28 |
Jag vet inte men har svårt att tro att utlandet inte kommer vara med
|
|
2016-10-21, 16:50 | #29 |
Om utländska partners kommer delta eller ej beror lite på om de har koncession för ett sådant spel i respektive land. Det är ju ett ganska udda spel, så det är inte säkert att de har möjlighet att erbjuda det.
Som alla jackpottspel är det naturligtvis frestande för spelare med ordentligt kapital i ryggen som kan gå in och intervenera om det blivit rullpott ett par veckor i följd. Och där finns också risken att någon "köper" en startgalopp på ett par betrodda hästar, så har man väldigt bra garanti för en tillräckligt hög utdelning sedan. Att göra det med "sexraderssystem" som grund är inte så svårt. Skall man helgardera i ett lopp med 12 hästar betyder det nästan 4 miljoner rader. Att göra det i ett tiohästarsfält drar inte mer än c:a 600.000 rader. Att köpa ett par hästars startgalopp ger inte bara edge i det här spelet, utan också på V75, V5, Vinnare, Plats, Tvilling & Trio.
2016-10-21, 18:23 | #30 |
ATG har ju möjlighet att välja veckans "lättaste" lopp om de skulle vilja, men även om de skulle göra det är detta en riktigt svår spelform. Klart intressant, skulle jag vilja säga.
12 startande i alla lopp ger 35 831 808 möjliga vinstkombinationer för 7 rätt. Vi säger 36 miljoner. 12 startande på Top7 (eller V765432) ger 3 991 680 möjliga vinstkombinationer för 7 rätt. Vi säger 4 miljoner. Rent matematiskt skulle Top7 då vara 9 ggr lättare än V75. Men radpriset är också 8 ggr högre! Redan där är det nästan dött lopp mellan spelformerna. När det gäller möjligheterna för 7 rätt, alltså. +att möjligheterna att välja insats och typ av system är hårt reglerat, +att tippa vilken häst som blir 4a, 5a, 6a eller7a svårighetsmässigt måste rankas som helgarderingslopp, +att en hel del spelare kommer att välja att gardera "högst upp", på platserna 1-3, för att ha större chans att få någon utdelning överhuvudtaget. Som jag förstått det måste man sätta 1an o 2an för att få 2 rätt. Och sedan 3an för 3 rätt, osv. Om man inte går all-in på att få 7 rätt verkar det logiskt att gardera "högst upp" och kanske spika 6an o 7an, och hoppas på det bästa. |
|
|