|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2016-10-12, 22:11 | #1 |
Belgien snor största delen av vinsterna.
Såg ni att över hälften av vinstpotten på dagens V-86 gick till Belgien.
Detta är inte första gången......... Det har varit på tapeten ofta på sistone att ATG borde avsluta samarbetet med utländska partners. Vad tycker ni? |
|
2016-10-12, 22:34 | #2 |
Guest
|
Jag spelar i alla fall inga stora pengar tills ATG slutar ge bort våra pengar till spelare, som spelar med helt andra regler. Många av deras vinstrader innehöll 5 st spikar. De lägger ju stora mattor av spel och kammar hem de mesta av vinsterna. Vi får ju aldrig se hur stor del av vinsterna under 50.000 kr dem tar, eftersom ATG redovisar bara vinster över 50.000 kr på V86.
I vilket annat företag skulle man kunna dela ut sådana summor pengar utan kontroll av vem som som ligger bakom dessa vinster? Det är ju helt onormalt! FATTAR NI INTE? Senast redigerad av robust den 2016-10-12 klockan 23:32. |
2016-10-12, 22:47 | #3 |
Det är samma svenska rövare som håvar in vinsterna. Först var dom i Sydafrika, när Pamuela stängdes av så hamnade dom i Österrike, efter att den möjligheten försvann gick dom till det suspekta Paribet i USA. Nu är dom borta ur leken och skurkspelarna har hittat en ny partner i Belgien. Det är ta mig fan kriminellt att inte ATG en gång för alla sätter stopp för hela bunten av utländska s.k. samarbetspartners. Behåll de nordiska länderna där det finns en annan kontroll och fimpa resten. Trovärdigheten för ATG:s hantering av de här utländska skurkbolagen med svenska kunder är helt kört i botten.
|
|
2016-10-13, 06:22 | #4 |
Jag är inte så säker på att det är endast svenskar som ligger bakom detta, även om ett par svenska namn florerar friskt bland alla rykten.
Vad jag däremot vet är att de inte spelar enligt systembegränsningsreglerna. De spelar från massor av konton, men som en händelse är alla de personernas konton koppade till ett och samma bankkonto för utbetalningar. En rätt trovärdig uppgiftslämmnare har visat på ett tänkbart upplägg där man istället för direkt rakeback, som inte är tillåtet, istället köper annonsutrymme av ett företag som kontrolleras av dessa spelare. Då blir det en marknadsföringskostnad, och man kan rent av visa på hur omsättningsdrivande denna marknadsföring varit.
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling. Senast redigerad av Viroid den 2016-10-13 klockan 09:10. |
|
2016-10-13, 07:53 | #5 |
Trodde vi skulle slippa denna skiten nu med nettomodellen???
|
|
2016-10-13, 07:56 | #6 |
Nettomodellen ger inte alls ATG särskilt mycket pengar. I snitt handlar det om 6,75% och det är inte otroligt att de innehåller klausuler som upphäver nettomodellen om pengarna använts för marknadsföring av partnern.
2016-10-13, 08:18 | #7 | |
Citat:
Finns även klausuler som nollställer ackumulerat netto i förutbestämda (sekretessbelagda ) perioder. Tänker man sig att dessa klausuler används optimalt ( inte allt för svårt! ) så inser man att nettomodellen bara är skenbart tätare än ett durkslag.
2016-10-13, 08:23 | #8 |
Hur kunde du tro det? Det tar ju bara sekunder att inse att det räcker med något fåtal justeringar i strategin för att det ska vara business as usual.
Det tragiska i kråksången är att jag delgav mina farhågor till Skarplöth i en personlig email-konversation med honom. Men han kände sig trygg i det som de hade kommit fram till. SUCK!
2016-10-13, 08:45 | #9 | |
Citat:
|
||
2016-10-13, 12:07 | #10 | |
Citat:
2016-10-13, 12:52 | #11 |
Gissa vart störta delen av lördagens superjackpott kommer att gå?
2016-10-13, 13:48 | #12 |
|
|
2016-10-13, 14:07 | #13 |
Hamnar i Västra Götaland.
2016-10-13, 18:08 | #14 |
Systembegränsningen för V86 är 5 000 system. Det totala antal system som i går lämnades in från kunder i Belgien underskred den gränsen
Mindre än 5000 system från Belgien och de tar halva poten. Jorååååå så att... |
|
2016-10-13, 18:27 | #15 |
Någon som tror att någon på ATG är inblandad och erhåller en viss "rakeback", hehe...?
2016-10-13, 19:06 | #16 |
Absolut övertygad om detta!
2016-10-14, 08:20 | #17 |
Visar sig att antalet belgare som spelade i onsdags var så få att de inte ens nådde upp till 5000 system SAMMANLAGT!
Så få är de alltså. Men vänta nu!!!??? Var det inte detta som nettomodellen skulle sätta stopp för? ATG skulle sluta ha partners med ett fåtal skickliga spelare. Nya modellen skulle se till att partnern inte tjänade något alls då. Det skulle alltså innebära att PMU Belge går back??? För de har ju trots allt även vissa infrastruktur-kostnader.... Naturligtvis går de inte back på det. Då skulle de stänga ner omedelbums! Istället är det precis som jag sagt redan från dag -100 ( varnade Skarplöth om exakt detta redan innan den modellen infördes ). Nettomodellen är lika tät som ett durkslag.
2016-10-14, 11:45 | #18 |
Gissningsvis finns ett antal individer hos ATG som knappast behöver spela själva för att bli rika. Obegripligt hur utländska partners ges fördelar av olika former. Hand upp den som tror att det är rent spel här? Muta och kör bara. Finns förmodligen flera inom ATG som har utländska konton där det tickar in kompispengar från Belgien, SydAfrika, USA, Tasmanien, mm mm.
Vissa gånger kan man även undra "hur sent" spel från utlandet har kommit in? Jävla mygel är vad det är. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5) |
|
2016-10-14, 11:53 | #19 | |
Citat:
De enda ggr som spel "tillkommit" efter spelstopp är en knapp handfull tillfällen när överföringen av det norska spelet hakat upp sig. RiksToto anses "betrodda" i det hänseendet eftersom det är personal från ATG som har programmerat deras version av "affärsdatasystemet" ( även kallat HongKong-systemet ).
2016-10-14, 12:02 | #20 | |
Citat:
2016-10-14, 14:05 | #21 |
Precis det är frågan. Antingen är det korkskallar som skriver felaktiga, orättvisa och absurda avtal med parter som inte behövs! Då borde dom omedelbart få sparken.
I annat fall är dom förmodligen korrupta, och borde omedelbart åtalas och få sparken. Båda ovanstående är horribla. Sen inlämning låter jag vara osagt, men det var extremt ofta så sena justeringar och korrigeringar av odds att frågan måste kunna luftas. Nåväl, man kanske borde införa en oddslista som vi kan spela på gällande vilket nästa grymma travland blir? Undrar om inte Togo kommer sopa rent på v75 och v86 snart. Det finns mängder med duktiga travspelare där. |
|
2016-10-14, 14:08 | #22 | |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Kokosöarna tror jag på
Citat:
2016-10-14, 14:12 | #23 | |
Tänkvärt.
http://travsiffror.se/korta-notiser-...n-14e-oktober/ Citat:
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TOBYTYKE (+5) |
||
2016-10-14, 17:09 | #24 |
Guest
|
Kolla på Avdelning 2 V86 i onsdags. Väldigt märklig styrning av Örjan Kihlström med Unique Juni. Nästan som man skulle kunna tro att han ville ge bort segern med flit till Kenneth Haugstad och Caddie Lisieux. Tänk på att det blev en konstig auto-omstart i loppet också, där Unique Juni fick ödsla en del krafter i den starten. Såg ut som en 100% vinnare redan då. Säger bara en sak, så där kör aldrig Örjan annars. Uppgjort på förhand?
|
2016-10-14, 17:44 | #25 |
Omstarten var väl inte given i 2a
MEN De skulle väl fatta beslut på 2 sekunder, inte släppa starten Om du hör vad Roger säger om hästen, Caddie är i klass med de bästa ston han tränat !!! Han har haft några - Giant D - Calamara D D'one om Caddie bara är i närheten av dessa 3 ston var det väl bara galopp - sjukdom emot Senast redigerad av incitatus den 2016-10-14 klockan 17:57. |
|
2016-10-14, 18:09 | #26 | |
Guest
|
Citat:
|
|
2016-10-14, 18:10 | #27 | |
Citat:
Det som krävs är att "utlandsspel" spelas med andra regler och på annat sätt än svenska spel. Raden i onsdagens började med 1 Day Or Night In som var streckad på 176542 system, efter en genialisk rättning överlever 189613. En liten Trojan hos ATG. Mvh Uffe |
||
2016-10-14, 18:35 | #28 |
Varifrån får du att den skulle ha varit streckad på 176542 system?
Eller är det en sån där ironi-post igen?
2016-10-14, 18:48 | #29 | |
Citat:
ekipage är streckat på. Men å andra sidan, om vi vet så syns ju Belgienfusket tydligare. Mvh Uffe |
||
2016-10-14, 18:50 | #30 | |
Citat:
Vad är ett system? Varifrån har du fått uppgiften att den var streckad på 176542 system?
2016-10-14, 18:59 | #31 | |
Citat:
Ett system är ett system på samma sätt som ATG säger att 189613 system överlevde första avdelningen. Siffran 176542 system borde ATG redovisat om dom haft rent mjöl i pungen. Mvh Uffe |
||
2016-10-14, 19:13 | #32 |
Men det du inte svarar på är var du fått siffran 176542 ifrån?
|
|
2016-10-14, 19:16 | #33 |
|
|
2016-10-14, 19:25 | #34 |
Väldans vad många som är missnöjda ned Atg, gör som jag, låt bli att spela så kanska det blir någon ändring,sluta mata hajarna
|
|
2016-10-14, 19:28 | #35 |
ATGs kundtjänst vet förmodligen inte vad de snackar om.
Inte första gången som de svarat på något som de inte vet något om. Ska undersöka vad den siffran kan komma ifrån.
2016-10-14, 19:31 | #36 |
Dessvärre är väl deras kundtjänst inte det bästa man kan prata med, finns så klart bra folk där med men långt ifrån alla är kunniga där och jag kan till och med nämna att jag pratat med någon där som inte kunde öresavrundning ens...
|
|
2016-10-14, 19:31 | #37 |
|
|
2016-10-14, 19:37 | #38 | |
Citat:
Om det är något att skälla på så är det att ATG håller kvar vid sin systemdefinition och att man använder systembegreppet till något annat än reservinträde. Det är bara spelade rader som är intressant. Och något som skulle vara väldigt intressant är att se V86%en ( dvs hur raderna är fördelade ) uppdelat per samarbetspartner. Det, om något, skulle visa om saker och ting inte går rätt till. Men en sådan rapport tar inte ATG fram. Inte ens för internt bruk. Det säger allt om ( obefintliga ) spelsäkerhetsarbete man bedriver.
2016-10-14, 19:46 | #39 | |
Citat:
med ditt eget system inlämnat i Sverige. Och du vet tom innan start hur många system du lämnat in. Mvh Uffe Senast redigerad av Grant den 2016-10-14 klockan 19:48. |
||
2016-10-14, 19:55 | #40 | |
Citat:
Hur många system jag eller någon annan har spelat är helt ointressant. Alltid. För alla. Det säger inget alls om något går rätt till eller ej.
2016-10-14, 20:02 | #41 | |
Citat:
https://www.sharps.se/forums/trav-gal...skraeddarsytt/ Almen Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5) |
||
2016-10-14, 23:54 | #42 | |
Citat:
200000 systemstreck på ekipage nr X i första avdelningen så är det så många system som finns kvar efter avdelningen om X vann. Anledningen till att ATG tog bort systemstreckredovisningen är att det inte stämmer. Det dyker upp system som gubben i lådan som inte fanns där från början. Det kallas transparens och det är inget som ATG vill ha. Tänk ett travlopp med 12 startande numrerade 1-12 och så vinner nummer 13. Men så kommer Strappa och påstår att det är oviktigt hur många som deltar. Vi tänker olika där. Mvh Uffe |
||
2016-10-15, 08:15 | #43 | |
Citat:
Det enda som är viktigt är hur många rader som är spelade på respektive startande häst. Din beskrivning var absolut inte anledningen till att ATG tog bort streckfördelningen. Att man inte bara lät insatsfördelningen och streckfördelningen byta roll berodde på ett fåtal anledningar varav en del är rationella och andra mindre rationella. I det första steget behövde man ett snabbt sätt att få ut insatsfördelningen till ombudsskärmarna och då valde man att använda streckfördelningssidorna som ett "hack". I nästa steg ( där man skulle ha kunnat fixa så att streckfördelningen visades någonstans ) gjorde man prioriteringen att det var för mycket jobb med att lägga till nya funktioner för detta, i förhållande till nyttan då streckfördelningen inte alltid ens har favoriten som favorit, som var anledningen till att man lyfte fram insatsfördelningen till att börja med! Den mindre rationella anledningen till att man valde att helt sluta visa streckfördelningen var att man tror väldigt lite om sina kunder. Att ha TVÅ sätt att visa hur hästarna är spelade på ett streckspel var något som man inte trodde att deras vanliga kunder skulle förstå. Jag kallar det "förenklingsångest". Det fenomen Grant tar upp är absolut inget som var "standard". Det kan härstamma från två olika källor. 1) I urtiden uppdaterades det sista av utlandsspelet några minuter efter spelstopp och om man då läser av streckfördelningen så kommer det att se ut som att det har tillkommit ett litet antal system. 2) I en handfull omgångar havererade överföringen från Norge så att Norge-spelet blev tillagt långt senare. Risken att det är "foul play" på den nivå som Grant fantiserar om ligger mycket nära noll. Det är helt enkelt på tok för många underbetalda IT-människor som skulle kunna upptäcka fusket. Konspirationer är långt ifrån omöjliga. Men för att det ska fungera så kan det endast handla om ett väldigt litet antal inblandade personer. Ett exempel där det absolut inte är omöjligt är hanteringen av avtalen med ATGs utländska samarbetspartners Att själva speldata-hanteringen går till på det sätt som Grant beskriver faller dock på sin egen orimlighet.
2016-10-15, 08:48 | #44 |
Det som i sammanhanget är mest intressant är varför de uppenbart bästa travspelarna spelar via ombud i utlandet? Man behöver inte vara ett geni för att fatta hur de här spelarna skaffar sig övertag.
Det som jag oroar mig mest över är HUR duktiga dessa spelare är. De verkar ha stenkoll på vilka fav som galloperar och vilka utömda slakthästar som överpresterar för sista gånngen i karriären. Dom har helt enkelt någon information som ingen annan har. Inget fel i det egentligen, men samtidigt så börjar man ju undra i banorna om det kan finnas fusk inblandat. |
|
2016-10-15, 08:57 | #45 | |
Citat:
|
||
2016-10-15, 08:58 | #46 | |
Citat:
Det kan dock inte vara alltför många personer inblandade. Då skulle vi "ha hört något konkret" för länge, länge sedan. Att de här människorna sitter på exklusiv information ( och vet hur de ska använda den ) råder det nog väldigt lite tvivel kring.
2016-10-15, 09:13 | #47 | |
Citat:
Men sakfrågan är fortfarande obesvarad. Hur gör belgarna? Mvh Uffe |
||
2016-10-15, 09:21 | #48 | |
Citat:
Ibland är du riktigt rolig Grant. De flesta som jobbar på ATG ser mig inte som deras representant. Utan snarare som ett elakt j-a horn i sidan. Att det pågår saker som är mycket orättvisa är även jag helt övertygad om. Jag ger mig inte i första taget mot ATG. Däremot så gör det mer skada än nytta att fokusera på varianter som är nästan helt omöjliga att genomföra ( t ex efterspel ). Exakt hur kan de då vara så framgångsrika? 1) De är skickliga. 2) De har exklusiv information. 3) De värderar all information bättre än vi vanliga dödliga ( se 1) ). 4) De spelar nästan helt säkert med ett lägre radpris genom utlandspartnern. ( Nettomodellen är lika tät som ett durkslag enligt mig ) Nu har jag inte tid mer med detta ämne idag då jag har extra stora spelbolag igång. Min spik idag? Alfas Da Vinci!
2016-10-15, 09:38 | #49 | |
Citat:
Anledningen att det bara görs från utland är att det inte går att göra från Sverige. PS Jag blev hårt ansatt på en spelsida för många år sedan då jag tog avstånd från fusk, ca 99,9% tyckte det var helt OK att fuska till sig vinst. Tex tips om uppgjorda matcher. Mvh Uffe |
||
2016-10-16, 12:10 | #50 |
Tycker debatten är lite konstig.
Skulle vara kul att veta hur mycket BELGARNA omsätter och hur mycket dom får tillbaka ? För det är väl fritt att spela för hur mycket som helst. Men RACKBACKS är jag helt i mot. = avstängning. |
|
2016-10-16, 13:29 | #51 | |
Citat:
1 miljard in 1,1 ut. Mvh Uffe |
||
2016-10-16, 14:03 | #52 |
Från länken i tråden:
av Viroid "Det går inte att gång efter annan slå slumpen på det här viset. Jag skall försöka förklara varför det är så. insatsprocenten från rätt rad på V86 i Onsdags. 0,2941 x 0,5655 x 0,3979 x 0,0976 x 0,3720 x 0,6106 x 0,008 x 0,0460 = 0,0000539750% chans att rätt rad går in. Med 35% spelavdrag och 40% till potten för alla rätt så finner vi då att 8 rätt borde ha gett c:a 120.000kr i utdelning. Nu blev det istället 41.000kr. Vid det läget borde det tjuta ett ilsket larm och röda saftblandare borde gå igång på ATG:s kontor. Snittvärdet på de kuponger som de belgiska spelarna vann med i onsdags var c:a 55kr per spelat system. Vi höjer det till 60kr och så tar vi det gånger 4.999 system. Då har Belgien omsatt 300.000kr, 1,2 miljoner rader. Det är betydligt mindre än de teoretiska 1,85 miljoner rader som rent statistiskt krävdes för att få en rad med åtta rätt. Men visst, slumpen kan ju tänkas räcka till en rätt rad, eller kanske två om de varit duktiga. Men de hade ju 47 rätta system. Det är så orimligt att det är mer sannolikt att Forsmarks kärnkraftsverk flyger i luften idag. Och då talar vi bara om onsdagens omgång. Om vi ser till alla de andra gånger då spelare från Belgien och Finland grovt överträffat alla rimligheter i slumpen så börjar vi närma oss abstrakta tankar Om ATG hade varit en bank hade finansinspektionen stängt den för länge sedan. Så här dåligt får man inte räkna om man har hand om människors pengar. Lotteriinspektionen tycker det är OK att miljarder av spelarnas pengar far iväg. Finansdepartementet vill bara ha sin skatt." Mvh Uffe |
|
2016-10-16, 14:30 | #53 |
Får man lov att fråga hur personer som strappa71 och Viroid som uppenbarligen besitter goda kunskaper i det rent matematiska kring hästspel använder sin (er) kunskap, i detta fall spel via utländska agenter, gentemot ATG? Menar inte att ni verkar vara blygsamma karlar som inte vågar ta striden, men hur är ni obekväma mot ATG? Får ni någon respons eller slås det bara ifrån med döva öron som felaktigheter?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+10) |
|
2016-10-16, 15:13 | #54 | |
Citat:
T ex så svarade man allra först att det inte fanns några rabatter och att de inte var tillåtna. Sedan gick man över till att rabatter skulle förbjudas. ( Tydligen var de inte helt otillåtna ändå. ) Att det förekom rabatter ville man ha in "bevis" på. Sedan visade det sig att de brutto-avtal man hade med de utländska partnerbolagen ändå var allt för frikostiga ( inbjöd till marknadsföring med spelrabatter ) och behövde förhandlas om till det som kallas "nettomodellen". Just när det gäller "nettomodellens" oförträfflighet hade jag direktkontakt med Skarplöth, redan innan avtalen skrevs under. ( Via omvägar letade sig ett arbetsmaterial fram till mig). Men han hävdar med en dåres envishet att han känner sig säker på att det "nya" avtalet omöjliggör rabatt-upplägg. Jag menar att det enda som behövs är några smärre förändringar av strategin för att det ska kunna vara "rabatter" as usual. Där står vi nu i just den här frågan. Både jag och Viroid är så aggressiva i vår kritik som det går att vara utan att vara så oförskämda att man avfärdar oss direkt. Mellan varven anar jag att det svärs en hel del om framförallt mig i Hästsportens Hus. Men ändå inte mer än att jag har fått träffa ett gäng chefer personligen vid ett par tillfällen. Ett område där man får kalla handen däremot, är när man begär att de ska visa statistik där omsättning, vinster och spelfördelning är uppdelat per partnerbolag. Då hävdar man genast sekretess pga konkurrensskäl ( eller av hänsyn till partnern ). Med sådan statistik går det att tänka sig att man på flera olika sätt skulle kunna avfärda all kritik om att det eventuellt inte går helt rätt till. Det är inte så lite märkligt att man håller fast så hårdnackat vid det här. Men det är såklart. Om det är exakt som vårat indicieresonemang antyder så vill man inte visa det utåt. Det är även ( av mer naturliga skäl ) sekretess kring den exakta utformningen av partneravtalen samt exakt vilka arbetsmetoder säkerhetsavdelningen använder sig av för att hitta misstänkta spelmönster. Just säkerhetsavdelningen är de personer jag har allra minst förtroende för på ATG. Att den där Lunner fortfarande har ett jobb som innebär större ansvar än att sköta sopskaftslagret är obegripligt för mig. Till sist finns det ett område där de har lyssnat ganska mycket och det är när man kommer med genomtänkta förslag till deras IT-folk. För mer än en handfull förslag har man anammat idéerna rakt av. Och när man inte genomför ett förslag så har man haft bra svar på varför man inte har velat lösa det på det föreslagna sättet.
2016-10-16, 15:26 | #55 | |
Citat:
Även om man är ganska rejält mycket skickligare än genomsnittet så räcker det nästan aldrig till för att man ska slå ett högt spelavdrag. Varför spelar då folk alls? 1) Man tror att man är skickligare än man är. 2) Det fåtal som skulle kunna slå ett högt spelavdrag tycker att det är för roligt för att stå över även om det inte är ett perfekt spelläge. 3) Man bryr sig inte. Spänningen man får av att spela på trav gör det tillräckligt roligt ändå. ATG ( säger att de!!?? ) vill ha samarbetspartners med "normala kundstockar" som utgör en mix av ovanstående. Men det räcker med att titta på det ( omsättningsmässigt ) svala intresse svenska travspelare har för utomnordiskt trav för att inse att "äkta" utomnordiska spelare omöjligen skulle vilja omsätta miljardbelopp på svenskt trav om det inte fanns en annan stor, stor, STOR uppsida. ATG skulle lätt kunna avfärda all kritik på det här området om de bara släppte en smula på sekretessen pga ( påstådda!!?? ) konkurrensskäl. Men det gör man inte. Grants siffra är till 99.99999999999999999% sannolikhet helt tagen ur luften. Sanningen är att väldigt känner till de exakta siffrorna. Principellt har han dock helt rätt. Allt bygger på spel som är i stort sett break even eller lite plus eller smyg-minus. Ovanpå detta lägger man sedan provisionspengarna.
2016-10-16, 15:29 | #56 | |
Citat:
Exakt VAD som inte står rätt till spelar egentligen inte någon roll. Det står inte rätt till.
2016-10-16, 15:31 | #57 | |
Citat:
All heder åt både dig och Viroid som uppenbarligen besitter kunskaper utöver det vanliga inom ämnet, och agerar som en varböld i arslet (om jag får uttrycka mig fritt) på de ansvariga hos ATG. Personligen uppskattar jag era insatser mkt och riktar därför ett stort tack till er båda! Hade jag besuttit ens lite kunnande inom området hade jag gladeligen bidragit! |
||
2016-10-16, 15:47 | #58 | |
Citat:
Varför väljer "belgarna" att gång på gång på gång på gång på gång på osv spela från utlandsregistrerade bolag som sedan mister rätten att spela ATG spel? Varför ringer dom inte en kompis i Sverige som spelar deras spel via sitt konto? Han kommer aldrig att bli avstängd då det inte förekommer något fusk. Å andra sidan hade han ju inte vunnit något heller. Mvh Uffe |
||
2016-10-16, 15:48 | #59 |
Även "Hatten" ( hatten1 ) Helander har publicerat massor av material i ämnet som har pressat fram stegvisa förändringar.
Det som tyvärr ibland jobbar emot Hatten är att han är SÅ kritisk att det är lätt att fastna i fällan och tro att han inte är något annat än en konspirationsteoretiker. Men så är det absolut inte. Utan Hattens "insamlande" av indicier och annat skulle vi knappast ha kommit så långt som vi gjort tror jag. Han är nästan lika envis som vad jag är.
2016-10-16, 15:52 | #60 | |
Citat:
För inte ens belgarna vinner varje gång. ( Vilket de skulle kunna göra om de "efterrättar"...."efterspelar"...eller vad man nu vill fantisera om. ) Bättre än rent fusk ( t ex ej korrekt hantering av de faktiska vaden ) är att blålura toppchefer i silvergrisen om vad partnerbolagets netto-vinst används till.
2016-10-16, 15:56 | #61 | |
Citat:
|
||
2016-10-16, 16:03 | #62 | |
Citat:
De prickade mitt i prick bara. Och med supersvåra rader ( som teoretiskt sett kan vara de mest spelvärda raderna ) finns alltid kruxet att värdet halveras om någon annan dåre råkat spela samma rad. Med extremsupersvåra rader kan det även vara så att pottens storlek inte räcker till för att ge ett tillräckligt högt odds trots att spel% vs sannolikhet på alla vinnare i utfallet pekar på högt spelvärde. Och framförallt så jobbar man ju med en ganska rejäl varians när man är uppe och petar på de supersvåra och extremsupersvåra raderna. Det kan vara så att man helt enkelt blir tvingad att offra värde för att uppnå en hanterbar varians. Men rent principiellt har du naturligtvis rätt. Ju fler rader man spelar, desto närmare kommer man punkten där man på ett eller annat sätt "spelar emot sig själv".
2016-10-16, 16:09 | #63 |
|
|
2016-10-16, 16:17 | #64 |
"Belgaren" är nog inte dum i huvudet.
Vinner han varje gång blir han avstängd fortare. Nu kan han hålla på några månader innan det är dags att söka sig till något annat land. Men tappet på att söka sig vidare är ändå något han tar med glädje, varför? Jacques ring kompisen i Sverige så blir du inte avstängd. Mvh Uffe |
|
2016-10-16, 16:32 | #65 | |
Citat:
Det är ATG som svamlar om att de vill ha en kundstock. Blandade ihop begreppen lite där. ( Iofs är väl en kundstock bestående av en enda kund också en kundstock? ) Och angående det där med att "ligga lågt" mellan varven. Det går även att förklara med att det finns förutbestämda beräkningsperioder som används för att räkna ut hur mycket av spelavdraget som respektive nettoavtals-partner ska få behålla. Eller hur lite, om något, de ska betala in till ATG. Som sagt så är jag så säker man kan vara, utan att jobba med koden personligen inne på ATG, på att de oegentligheter som nästan helt säkert förekommer inte har med hanteringen av vaden att göra. Du är inne på fel spår där.
2016-10-16, 17:08 | #66 | |
Citat:
Det är lite som att mäta avgasutsläpp från en bil. Tex en Volkswagen, givetvis är det inget fel på bilen. Mvh Uffe |
||
2016-10-16, 17:10 | #67 |
Några frågor stör mig, med de misstag som gjorts i åtanke:
Varför överhuvudtaget ha utländska partners utöver Norden och Frankrike? Utan nordiska spelare som på ett regelvidrigt sätt spelar där är ju potentialen mycket liten. Dvs. Nästan bara risker och liten uppsida. Den andra saken som stör mig är att det anses ok friskriva sig från att ha kontroll över slutkunderna när de vet vad som hänt de senaste åren. Bra ide av Strappa - lösningen på mångas skeptism mot Belgien skulle vara att redovisa den procentuella insatsfördelningen på hästarna land för land. Inte nödvändigt med oms i kr som kan vara lite känsligt. Då skulle man från ATG:s sida visa på öppenhet och att inget fusk sker med uppgjorda lopp. |
|
2016-10-16, 17:26 | #68 | ||
Citat:
Men hur kan ATG slå från sig sådana här texter: Citat:
|
|||
2016-10-16, 19:47 | #69 |
Drog ur citaten från dig Strappa istället så de lättare passas till svaren.
"Fast i onsdags så spelade de inte ett stort antal rader. Hela kundstocken spelade färre än 5000 system sammanlagt." Om jag inte missminner mig fanns det flera >2000krs system på vinstlistan, vilket gör att det är svårt att gissa hur många antal rader som spelats därifrån även om de höll sig under 5000 system. Men ja, de hade troligen en väldigt stor pricksäkerhet i onsdags, vet dock inte om det stämmer in under "regel eller undantag". "Och framförallt så jobbar man ju med en ganska rejäl varians när man är uppe och petar på de supersvåra och extremsupersvåra raderna. Det kan vara så att man helt enkelt blir tvingad att offra värde för att uppnå en hanterbar varians." Variansen sänks visserligen till viss del av att du spelar så pass många rader, men det är klart att man blir tvungen att offra många rader av de anledningar som du skriver. Ett exempel är väl V75 förra veckan där man nog kan motivera att raden är för svår för att varians&pottstorleken inte ger rätt förutsättningar för att ha med. Det ändrar dock inte principen som jag skrev tidigare utan smalar bara ner spektrumet där man kan hitta profitabla rader. "Och framförallt så jobbar man ju med en ganska rejäl varians när man är uppe och petar på de supersvåra och extremsupersvåra raderna. Det kan vara så att man helt enkelt blir tvingad att offra värde för att uppnå en hanterbar varians." Dessa rader är ju dock inte spelvärda och blir därmed diskvalificerade direkt. |
|
2016-10-16, 22:51 | #70 | |
Citat:
2016-10-16, 23:05 | #71 |
Om man skall komma till botten med spelare som vinner väldigt mycket måste man börja titta rätt så detaljerat på deras sätt att spela. Det är inte minst viktigt att kunna se vilka hästar de INTE har spelat på. Hur de spelat de gånger de inte vinner, om deras spelande alltid pekar mot ungefär samma utdelningar etc. Det är med sådan kunskap man kan få svar på frågorna om de bara har tur, eller om det är något annat iblandat.
Vi vet heller inte om de endast spelar dessa pool-spel, eller om de också likt Paribet är inne och "investerar" i andra spelformer som DD/LD, Trio, Vinnare, Plats och/eller Tvillng Att man spelar via utländsk partner behöver inte endast bero på att man får rabatt, det kan lika gärna handla om möjligheten att vara anonym, att gömma sig bakom en helt falsk identitet eller en målvakt. Vi vet väldigt lite om skälen till det. Låt oss anta ett helt hypotetiskt fall en större svensk tränare eller kusk får för sig att via en belgisk bulvan börja spela på streckspelen för egen räkning. Det är mycket svårt att spräcka det om det inte finns mycket transparens och man aktivt bedriver ett arbete för att i sådana fall avslöja det. Det man vet av historien är om någonting är möjligt att göra så kommer någon förr eller senare att försöka.
2016-10-16, 23:31 | #72 |
Det man kan börja fundera över är väl isf kanske om lotteriinspektionen har någon kompetens på lönelistan? Isf borde dom väl kunna granska om allt går rätt till? Man kanske ska rikta sig mot dem istället för stenväggen ATG?
|
|
2016-10-16, 23:41 | #73 |
Som jag sagt förut.
De är ca 7 personer. 1 är finne. De andra högst högst troligt från eng galopp. Känner grupp som berättat detta men när jag frågade mer var det locket på. Ett syndikat helt enkelt förstår jag det som med stora ekonomiska muskler.
2016-10-16, 23:42 | #74 | |
Citat:
Formatet är insats - spikar - antal 8or - total vinst 198,06 - 5 - 8,08 - 375982 121,26 - 5 - 5,77 - 265658 169,76 - 5 - 4,62 - 216652 84,88 - 5 - 3,46 - 161135 32,34 - 6 - 2,31 - 107077 40,42 - 5 - 2,31 - 105095 1247,23 - 3 - 1,15 - 69361 48,50 - 5 - 1,15 - 56622 48,50 - 5 - 1,15 - 56622 41,57 - 5 - 1,15 - 55895 41,57 - 5 - 1,15 - 55895 34,65 - 5 - 1,15 - 55169 32,34 - 5 - 1,15 - 54293 38,11 - 4 - 1,15 - 54005 48,50 - 4 - 1,15 - 53856 48,50 - 4 - 1,15 - 53856 36,38 - 5 - 1,15 - 53827 28,29 - 5 - 1,15 - 53711 30,31 - 5 - 1,15 - 53216 24,25 - 5 - 1,15 - 53129 25,98 - 5 - 1,15 - 52663 20,79 - 5 - 1,15 - 52576 20,79 - 5 - 1,15 - 52576 20,21 - 5 - 1,15 - 52547 18,48 - 5 - 1,15 - 52461 15,59 - 5 - 1,15 - 52316 21,65 - 5 - 1,15 - 52110 20,79 - 5 - 1,15 - 52081 Detta ser inte rimligt ut och inga lir över 2k kr. Sen gissar jag att med valutaomvandlingen så blir det 1,15 x 8 på en vanlig rad, men hur faen får man det till 8,08 eller 5,77 osv... EDIT: ser att det kan vara nån form av avrundning som orsakar det, my bad Senast redigerad av boozty den 2016-10-16 klockan 23:45. |
||
2016-10-17, 00:29 | #75 | |
Citat:
Senast redigerad av NicklasJ den 2016-10-17 klockan 00:51. |
||
2016-10-17, 10:50 | #76 | |
Citat:
Edit: Jag dubbelkollade inte ens onsdagsspelen utan tog för givet att jag sett fel och missat några av de större systemen bara. Sådan är din påverkan NicklasJ!!
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2016-10-17 klockan 10:51. |
||
2016-10-17, 11:03 | #77 | |
Citat:
Därför kan det bli vingliga multiplikator-effekter på deras rader. På det stora hela fungerar valuta-reglerna ganska bra. De flesta länder ( utom Finland ) spelar alltid med en multiplikator som är minst >=1.00 . För Finland gäller att de får för sina vanliga euro-cent-nivåer på de spelformer som de har en egen variant av. ( V75-V64-V65-V5-V4 osv ) Eftersom de spelar mellan 87%-95% av radpriset innebär även att de inte vinner "hela utdelningen" om de blir ensamma vinnare. För V75+V64+V65 går pengarna vidare till en slags mikro-jackpot. Men för V5+V4 har vi det absurda läget att de betalar ett lägre radpris men ändå vinner hela potten om de blir ensamma vinnare. Om det finns flera vinnande rader så vinner de bara så stor del av potten som deras valutamultiplikator visar. Men det är ändå en fördel att kunna spela med lägre radpris på de svåraste raderna. T o m storspelarna väljer ju att spela tillsammans för att få ned radpriset. Jag har skrivit en artikel i ämnet. http://www.gamblersvardag.se/radpriset-spelar-roll
2016-10-17, 11:33 | #78 | |
Citat:
|
||
2016-10-17, 19:37 | #79 |
Snyggt scoop Strappa! Rena rama Ortmark klassen på det där jämfört med dagens bimbojournalister.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+5) |
|
2016-10-18, 00:49 | #81 |
ATG utredde såväl SydAffe, Tasmanien, German Tote, Expressbet, Paribet, Australien, Estland.
Expressbet och German Tote blev till slut av med sina licenser, exakta uppgifter om orsak saknar jag, men vet att det skedde samarbete mellan exp,tote,paribet som uppdagades. Men SydAffe lades ner i samband med Paribet startades. Spelatrav.se har en fin graf som tydligt visar på hur utlandsbolagen ytterligt sällan överlappat varandra, utan det ena avlöser det andra. Naturligtvis för att det är samma syndikat som driver rörelsen. Av en händelse startades Belgien i samband med att Paribet drog ner sin omsättning. Det skedde också en kort period av omsättning i Tyskland, det smälte bort. (German Tote dotterbolag i Österrike) Sålunda är risken ytterligt liten att något kommer att ske genom ATGs "undersökning" enär kompetensen tidigare saknats för konsekvent spelutredning och jag är skeptisk till att någon förbättring skett därvidlag. OM atg varit seriösa hade Paul Scotney anlitats som utredare, samma person som gjorde en utmärkt utredning åt lotteriinspektionen 2014 i samband med östersundsskandalen. Att Belgien stängs ner EFTER den största jackpotten på fem år, och under en vecka utan jackpots på v75- V86 påvisar min tes om förtroendebrist för ATGs initiativ. Men jag KAN ju ha fel, ingen vore gladare än undertecknad. |
|
2016-10-18, 07:29 | #82 | |
Citat:
För att gå lite offtopic, ronden artikeln nämner att dom även stängt av någon som scrapat information man kan ju undra vilken typ av information det kan röra? Låter ju sjukt om nån hemmapulare har scrapat startlistor och blivit avstängd från spel? |
||
2016-10-18, 12:02 | #83 | |
Citat:
Det låter sjukt och är helt sjukt och onödigt. Det är nämligen inte särskilt svårt att fixa ett AIS-avtal och få tillgång till infon på ett korrekt sätt. Viss "skrapning" vet jag att man ser mellan fingrarna med. Så för att lyckas bli flaggad och avstängd måste man ha skrapat obscena och meningslöst stora datamängder.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2016-10-18 klockan 19:08. |
||
2016-10-18, 17:58 | #84 |
Men AIS avtal kräver väl fortfarande företag? Det är väl inget som en privatperson kan ordna? Gissar att det är där problemet ligger. Ja de låter märkligt och vore intressant att få veta vad det handlade om för scraping.
|
|
2016-10-18, 19:08 | #85 | |
Citat:
Eller rättare sagt, det kostar ingenting att starta upp numera.
2016-10-18, 19:50 | #86 |
Skall man skrapa data för ett år så måste man göra si sådär 1000 "anrop". Jag misstänker att dom har system som känner av när det görs mång anrop under kort tid, men även om skrapningsliknande beteende pågår under en längre tid. Skall man komma runt sådana system så krävs det lite trix.
Den nya sidan (html5) är en fröjd för statistikinsamlare på grund av hur sådana siter, oftast, är uppbygda. Det kluriga är att skriva script som presenterar datan på ett snyggt sätt. Jag skulle använda R-studio till sådant, om jag höll på med sånt vill säga. |
|
2016-10-18, 19:53 | #87 | |
Citat:
|
||
2016-10-18, 20:01 | #88 | |
Citat:
Det var efter att reduceringsprogrammet Travis slutat fungera. Då gjorde jag ett litet hack som skulle hämta data, men det slutade med att ATG IP-bannade mig från både deras sajt och Travsport.se. Fick ringa någon säkerhetsnisse där och be om ursäkt, ödmjukt be om att de skulle häva den spärren och lova att inte göra om det. Det gick bra, som väl var.
2016-10-18, 20:56 | #89 |
Vad exakt är "skrapning" och vilken fördel får man av det?
Dom läser av en väldig massa data? Vilken data kan vara intressant? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
|
2016-10-18, 21:28 | #90 |
Skrapning innebär helt enkelt att man läser av till ex htmlkoden från en sida och plockar ut informationen som man vill ha. Om du skulle vilja veta snittomsättningen för 2014 så kan du manuellt klicka på varje v75 omg och skriva ner oms för att sedan räkna ut snittet. En annan väg att gå är att skriva ett litet program som "kryper" runt på atgs sida och sparar ner informationen i en databas.
Det man kanske skulle vilja veta är hur stor utdelning det blir när si och så många fav/skrällar vinner. Eller hur många ggr jetset vunnit när den möt utpräglade spetshästar i första startledet. Typ. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5) |
|
|