Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-10-15, 22:22   #346

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11975
Standard

Finskorna är också bra, tills man blir tillsammans med dom, då förvandlas dom till veritabla monster...skojade igen, men finskorna är lite speciella, men mest är det nog ändå positivt...dom är ordningssamma och ordentliga, till 99%, heder åt dom...men dom svarar nog för en promilles promille av spelandet i landet, så då kan vi bortse från dom....krogen nästa, sköt om er!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-15, 22:23   #347

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11975
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Hur menar du då? Gav samma rad på samma bana, olika utdelning i Finland och Sverige, eller?
Raden skulle enligt mig gett 10000 i S, men gav 1000 i F,
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-15, 22:43   #348

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Raden skulle enligt mig gett 10000 i S, men gav 1000 i F,

Din egna uppfattning och gissning bygger på?
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-15, 22:45   #349

Timotimos avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2797
Standard

Vad hittar ni vinst listorna?
Timotimo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-15, 23:02   #350

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1990
Standard

Kallare än idag kan det omöjligt bli för egen del. Allt man trodde på galoppera och Tudor Kronos lyckas få ryggledaren och vinna. Iskalt iskalt och nu får man samla krafterna till nästa jätte jackpott på nyårsafton...
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-15, 23:23   #351

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1133
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Timotimo Visa inlägg
Vad hittar ni vinst listorna?
Skaffa HPT www.hpt.nu

Eller gratis-konto på www.spelatrav.se
Gammal 2016-10-15, 23:29   #352

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bjarnea Visa inlägg
Någon som kan bedömma om det var bra värde på dagens vinstrad?
Utdelningen blev en skvätt högre än förväntat i förhållande till V75%en på vinnarna. "Borde" ha gett 44k. Gav 49k.

Om det var bra värde eller inte ( för dig ) kan bara du värdera. För mig var ett par av vinnarna långsökta och därför tycker jag det var halv-klent värde.
Gammal 2016-10-15, 23:31   #353

Standard

Citat:
Tar man atg:s vinnarodds för varje häst blir det 145691.
Hat du tagit hänsyn till att insatsen per rad är 50 öre?

Har du tagit hänsyn till att oddset INTE hade blivit så högt om du hade spelat 5kr på den 7-lingen?
Gammal 2016-10-15, 23:34   #354

Standard

hmm

Forbidden closet verkar redan ha dammsugit upp frågorna i tråden och gett bra svar.

Puck-2a nästan hela vägen!
Gammal 2016-10-16, 00:49   #355

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Vi har spelat ihop till dagens jackpot i flera veckor och vill nu få utdelning. Då gäller sju rätt - inget annat. Kan bli en hyfsad slant även om några "tredjefavoriter" vinner.

Mitt bolagssystem:

1) 1,6,7,11 r8-4 (det här är ett svårlöst lopp. Min vinnare är urstarke 6 Bacan Degato, som från springspår tar ledningen och reglerar loppet. 1 Västerbo Hard Cash är trögstartad men måste streckas. Favoriten 11 Wellino Avenue radar upp segrarna (liksom ostreckade 10 Celebrus Nova). Tobbe kan köra ett fint lopp med 7 Mellby Drake.)

2) 1,2,4,7,8,10 r3-5 (med spår längre ned hade jag spikat 8 Sloppy Joe. Han är trög från start och hamnar bak i fältet. Gardera detta lärlingslopp.)

3) 9 r1-6 (dagens största favorit 9 Heartbreaker V.S. spikas. Björn och stallet skriker vinst. Med annan spik streckas även 1,4,5,6, 8 och kanske 11)

4) 2,5,6,11 r7-5 (favoriten 2 Rawindski är bästa hästen och tänkbar spik. Men han är lat och flegmatisk och ingen blixt i detta sprinterlopp. 5 Marciano har stallet höga tankar om. 6 Totally Secret kan ta ledningen och räcker långt. 11 Zorn Brick - uppfödd i Sörmland - radar segrar i Danmark och är stenhårt betrodd där. Uhrberg kan skrälla till 4 %.)

5) 5,7,10 r2-1 (jag garderar jättefavoriten 11 Some Summit, som vilat ett tag och Veijo avråder spelarna att spika. Min förstahäst är tänkbare spiken 5 Jetset, som suttit fast på slutet. 7 Playing Tua radar segrarna och spikas på Uhrbergs lilla system.)

6) 1,3,5,6,7 r12-11 (detta lopp borde egentligen helgarderas. Om Jorma vaknat upp efter gårdagskvällens svensktriumf på ett regnskitigt Vincennes - så har han en startsnabb 1 Patricia Hastrup. Även om ursnabbe favoriten 3 Top of the World tar ledningen så finns open stretch. 5 Roses Glory måste också streckas. Detta sprinterlopp kan bli overpacat, vilket öppnar för skräll.)

7) 3,9 r4-5 (3 Mosaique Face står för klassen. 9 Ivar Sånna - barfota bak - står för form. Form slår klass! Norskarna har inte kommit för att gå på Liseberg.)

Kostar 1440:-. Hoppas någon på Sharps med travkunskap tar hem jackpoten. Jag unnar inte något "sömmerskesystem" i en snaskkiosk att vinna våra jackpotpengar.
Det är lätt att vara stursk i efterhand, när man prickat sju rätt. Men jag tycker, att utdelningen blev hög på en ganska lättfunnen rad. Kl 12 publicerade jag ovanstående system med motiveringar.
Fyra vinnare satte jag som förstahäst: Bacan Degato, Heartbreaker V.S., Jetset och Ivar Sånna. Top of the World var favorit och inte svårfunnen. Lärlingslopp och den lägsta klassen II är typiska garderingslopp.

Tack vare extrajackpot och övertro på Some Summit och Mosaique Face - de två drog massor av streck på Harry Boy - drogs huvudparten av kupongerna ner i diket. Därför blev utdelningen relativt hög. Veijo Heiskanen deklarerade tydligt, att Some Summit inte var en bra spik. Hade inte startat sedan i augusti, var inte i full form och var missgynnad av bakspår. Vad gäller Ivar Sånna har jag hånats av åtskilliga här för, att jag hävdat, att form slår klass. Och motiverat hans uppåtgående form efter halsoperationen i somras. Att v7 ans värde steg från 13' till nästan 50' är enligt min mening otroligt.

Det lönar sig att läsa på. Putte och biddybye öppnade denna tråd med ett sakligt resonemang om ledning och löpningsförlopp i avd I. Putte var på håret att pricka in sin vinnare Västerbo Hard Cash. Tack till er och ni andra, som fick mig att ordentligt gå igenom dagens avdelningar.
Major (+50)

Senast redigerad av mackpeter den 2016-10-16 klockan 00:54.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-16, 05:47   #356

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Tror inte Belgien-spelarna hamnar på utdelnigen i den här nivån dom siktar nog högre.
Kul att dom får betala in en del idag. Inte så ofta man hör om dom då dom missar.
Veijo förstörde belgarnas framfart .
Gammal 2016-10-16, 07:59   #357

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 3091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Hat du tagit hänsyn till att insatsen per rad är 50 öre?

Har du tagit hänsyn till att oddset INTE hade blivit så högt om du hade spelat 5kr på den 7-lingen?

Nej det har jag missat att göra.

Det var bara tänkt som en fingervisning.

Någon här som kan ge ett rimligt vinnarodds på varje häst?

Senast redigerad av bjarnea den 2016-10-16 klockan 08:37.
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-16, 08:01   #358

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 3091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av forbidden_closet Visa inlägg
Det var en aning högre än vad HPT beräknade (44 389:-) på raden iaf så jag antar det.
Detta säger ju inget om chansen för att den raden inträffar, bara vad den ger om den gör.
Strappa71 (+22)
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-16, 10:21   #359

Standard

Citat:
Detta säger ju inget om chansen för att den raden inträffar, bara vad den ger om den gör.
HPT har en, tyvärr bara påbörjad, funktionalitet för att jobba med sannolikheter på radnivå genom att sätta sannolikheter på varje häst.

Men som vanligt så är det nog för få spelare som skulle använda sig av den för att det ska vara värt att utveckla den till något färdigt och användbart.
Gammal 2016-10-16, 10:26   #360

Standard

Citat:
Nej det har jag missat att göra.

Det var bara tänkt som en fingervisning.

Någon här som kan ge ett rimligt vinnarodds på varje häst?
Det beror helt på hur mycket du hade tänkt att satsa på den första hästen.

5 kr vinnare ( minsta möjliga insats på Vinnare ) på den accelererar ju och påverkar inte oddset på de första hästarna särskilt mycket. Men i den sista avdelningen blir det nog en viss påverkan neråt pga din egen insats. Det beror såklart även på hur stor omsättning alla övriga spelare når upp till. Och höjer du insatsen blir det desto värre.

Hur som helst så är omsättningen i vinnarspels-potterna bara bråkdelar av omsättningen på V75. Och det är den stora omsättningen som ger V75 ( och även de andra streckspelen ) dess styrka. I normalfallet så sänker inte ens egna vinnarrader utdelningen särskilt mycket. Men om man ska försöka vinna stora pengar på Vinnarspelet så kommer du ganska snart till en punkt där din egen insats sänker ditt odds ganska rejält.

td