|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2016-10-15, 22:22 | #346 |
Finskorna är också bra, tills man blir tillsammans med dom, då förvandlas dom till veritabla monster...skojade igen, men finskorna är lite speciella, men mest är det nog ändå positivt...dom är ordningssamma och ordentliga, till 99%, heder åt dom...men dom svarar nog för en promilles promille av spelandet i landet, så då kan vi bortse från dom....krogen nästa, sköt om er!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5) |
|
2016-10-15, 22:23 | #347 |
|
|
2016-10-15, 22:43 | #348 |
Din egna uppfattning och gissning bygger på?
2016-10-15, 23:02 | #350 |
Kallare än idag kan det omöjligt bli för egen del. Allt man trodde på galoppera och Tudor Kronos lyckas få ryggledaren och vinna. Iskalt iskalt och nu får man samla krafterna till nästa jätte jackpott på nyårsafton...
|
|
2016-10-15, 23:23 | #351 |
2016-10-15, 23:29 | #352 | |
Citat:
Om det var bra värde eller inte ( för dig ) kan bara du värdera. För mig var ett par av vinnarna långsökta och därför tycker jag det var halv-klent värde.
2016-10-15, 23:31 | #353 |
Hat du tagit hänsyn till att insatsen per rad är 50 öre?
Har du tagit hänsyn till att oddset INTE hade blivit så högt om du hade spelat 5kr på den 7-lingen?
2016-10-15, 23:34 | #354 |
hmm
Forbidden closet verkar redan ha dammsugit upp frågorna i tråden och gett bra svar. Puck-2a nästan hela vägen!
2016-10-16, 00:49 | #355 | |
Citat:
Fyra vinnare satte jag som förstahäst: Bacan Degato, Heartbreaker V.S., Jetset och Ivar Sånna. Top of the World var favorit och inte svårfunnen. Lärlingslopp och den lägsta klassen II är typiska garderingslopp. Tack vare extrajackpot och övertro på Some Summit och Mosaique Face - de två drog massor av streck på Harry Boy - drogs huvudparten av kupongerna ner i diket. Därför blev utdelningen relativt hög. Veijo Heiskanen deklarerade tydligt, att Some Summit inte var en bra spik. Hade inte startat sedan i augusti, var inte i full form och var missgynnad av bakspår. Vad gäller Ivar Sånna har jag hånats av åtskilliga här för, att jag hävdat, att form slår klass. Och motiverat hans uppåtgående form efter halsoperationen i somras. Att v7 ans värde steg från 13' till nästan 50' är enligt min mening otroligt. Det lönar sig att läsa på. Putte och biddybye öppnade denna tråd med ett sakligt resonemang om ledning och löpningsförlopp i avd I. Putte var på håret att pricka in sin vinnare Västerbo Hard Cash. Tack till er och ni andra, som fick mig att ordentligt gå igenom dagens avdelningar. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Major (+50) Senast redigerad av mackpeter den 2016-10-16 klockan 00:54. |
||
2016-10-16, 05:47 | #356 |
Veijo förstörde belgarnas framfart .
2016-10-16, 07:59 | #357 | |
Citat:
Nej det har jag missat att göra. Det var bara tänkt som en fingervisning. Någon här som kan ge ett rimligt vinnarodds på varje häst? Senast redigerad av bjarnea den 2016-10-16 klockan 08:37. |
||
2016-10-16, 08:01 | #358 |
Detta säger ju inget om chansen för att den raden inträffar, bara vad den ger om den gör.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Strappa71 (+22) |
|
2016-10-16, 10:21 | #359 | |
Citat:
Men som vanligt så är det nog för få spelare som skulle använda sig av den för att det ska vara värt att utveckla den till något färdigt och användbart.
2016-10-16, 10:26 | #360 | |
Citat:
5 kr vinnare ( minsta möjliga insats på Vinnare ) på den accelererar ju och påverkar inte oddset på de första hästarna särskilt mycket. Men i den sista avdelningen blir det nog en viss påverkan neråt pga din egen insats. Det beror såklart även på hur stor omsättning alla övriga spelare når upp till. Och höjer du insatsen blir det desto värre. Hur som helst så är omsättningen i vinnarspels-potterna bara bråkdelar av omsättningen på V75. Och det är den stora omsättningen som ger V75 ( och även de andra streckspelen ) dess styrka. I normalfallet så sänker inte ens egna vinnarrader utdelningen särskilt mycket. Men om man ska försöka vinna stora pengar på Vinnarspelet så kommer du ganska snart till en punkt där din egen insats sänker ditt odds ganska rejält.