Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-10-08, 07:20   #91

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Utan att veta så tror jag inte att du har koll på varje kusk i Sverige och hur ofta denne har vunnit på respektive bana - men jag kan ha fel. Isåfall är statistik onödigt för dig och jag har fel i allt jag har sagt. Men detta gäller bara dig isåfall.

Men du verkar fortfarande vara helt ovillig att ta till dig statistiska sanningar så länge du inte själv vet om dom på förhand.

Angelica Holm, hon som kör hästen först på turordningen efter Jokivarren Kunkku, har t. ex. vunnit ett lopp på Skellefteå de senaste två åren. Hon har vunnit V75 EN gång i karriären. Är det intressant statistik för dig?

Angelica Holm som har åtminstone 1,3 av 19 miljoner spelade (plus alla miljoner som inte tagit en reserv för Jokkivaren Kunkku (säkert 2 Mkr)) på sig i dagsläget är inte värd att nämna i statistiska sammanhang för dig?

Vilken statistik är viktig för dig? Enbart spårstatistik på aktuell bana? Rättare sagt - vilka statistiska parametrar tar du hänsyn till när du tippar trav?
Fyrbenta hästar vinner oftare än trebenta? 🙄
Gammal 2016-10-08, 07:48   #92

hugothebosss avatar

Standard

V75:7
4 Serious Try får bakskor p g a dåliga hovar, upplagt för O A L och 5 X.Factor N.O nu då?
Gammal 2016-10-08, 08:15   #93

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 23
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
V75:7
4 Serious Try får bakskor p g a dåliga hovar, upplagt för O A L och 5 X.Factor N.O nu då?
En del hästar blir snabbare bakom bilen med bakskor då dom får mer grepp en del inte så det kan vara både plus & minus. Henrik har nog koll på det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+1)
Björnland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 08:35   #94

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Björnland Visa inlägg
En del hästar blir snabbare bakom bilen med bakskor då dom får mer grepp en del inte så det kan vara både plus & minus. Henrik har nog koll på det.
Mkt möjligt, men inte om man sätter på dem för att hästen har ömma hovar. Henriks koll var att köra bf, sa han senast i går fm!
Gammal 2016-10-08, 08:49   #95

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 23
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Mkt möjligt, men inte om man sätter på dem för att hästen har ömma hovar. Henriks koll var att köra bf, sa han senast i går fm!
Ok då stämmer din teori kanske. Känslan är gardering i vilket
fall.
Björnland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 10:23   #96

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1898
Standard

Razor Kronos 4%??? Trodde en del på den sist o jäklar vad den gick efter sin galopp. Kolla i lopparkivet!
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 10:46   #97

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Stackars Björn Goop. Fyller 40 år och är på Island och firar enligt Niklas Robertssons twitter bilder. Klart som fan han är sliten och dåligt påläst i Björnkollen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eveton (+5)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 10:56   #98

Reg.datum: aug 2016
Sharp$: 1715
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Utan att veta så tror jag inte att du har koll på varje kusk i Sverige och hur ofta denne har vunnit på respektive bana - men jag kan ha fel. Isåfall är statistik onödigt för dig och jag har fel i allt jag har sagt. Men detta gäller bara dig isåfall.

Men du verkar fortfarande vara helt ovillig att ta till dig statistiska sanningar så länge du inte själv vet om dom på förhand.

Angelica Holm, hon som kör hästen först på turordningen efter Jokivarren Kunkku, har t. ex. vunnit ett lopp på Skellefteå de senaste två åren. Hon har vunnit V75 EN gång i karriären. Är det intressant statistik för dig?

Angelica Holm som har åtminstone 1,3 av 19 miljoner spelade (plus alla miljoner som inte tagit en reserv för Jokkivaren Kunkku (säkert 2 Mkr)) på sig i dagsläget är inte värd att nämna i statistiska sammanhang för dig?

Vilken statistik är viktig för dig? Enbart spårstatistik på aktuell bana? Rättare sagt - vilka statistiska parametrar tar du hänsyn till när du tippar trav?

Det enda jag sagt här är att jag tycker just den statistiken vi pratat om är irrelevant! Nämligen hur ofta en kusk vunnit på aktuell bana! Det är vad jag sagt från första början.

Jag har inte heller sagt att spårstatistik är det enda viktiga! Utan i stort sett det enda viktiga när det gäller statistik knuten till aktuell omgångs bana. Med undantag för detta: Hur många gånger hästarna startat på dagens bana och hur resultaten/statistiken ser ut. Det är viktigt att hästen ska trivas på banan/i den miljön. Kuskarna är människor och de bästa är inte känsliga, blir därför inte påverkade beroende på vilken bana de ska starta på. De är proffs och det har ingen betydelse för dom(så länge de startar i Sverige)

För att nämna lite annan statistik jag går efter.

Spetsstatisitk, Distansstatistik, Kuskstatistik (Hur ofta har aktuell kusk kört hästen och hur har resultaten blivit?) Segerstatistik, Galoppstatistik etc för att endast nämna några. Tänker inte förklara alla mina strategier eller berätta all statistik jag tittar på, det vore korkat då jag inte lägger ner 8h+ om dan för att hjälpa andra människor tjäna pengar.

Senast redigerad av Cyran den 2016-10-08 klockan 11:02.
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 11:05   #99

evetons avatar

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4373
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Stackars Björn Goop. Fyller 40 år och är på Island och firar enligt Niklas Robertssons twitter bilder. Klart som fan han är sliten och dåligt påläst i Björnkollen
Första tanken var ju: "är han full, eller?!?"

Tack för klargörandet! Jag lägger således ingen vikt alls till Björnkollen för denna omgång.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 11:30   #100

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 7694
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Första tanken var ju: "är han full, eller?!?"

Tack för klargörandet! Jag lägger således ingen vikt alls till Björnkollen för denna omgång.
Men ATG betalar dyra pengar för fyllesvamlet!
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 11:31   #101

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Björn är alltid dåligt påläst om du jämför med oss spelare. Ska han inte köra och inte heller ha med några hästar från stallet så är björnkollen funktionslös.

Denna gången tog dock priset då han inte ens nämner myrfaksen
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 11:33   #102

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Björnland Visa inlägg
Ok då stämmer din teori kanske. Känslan är gardering i vilket
fall.
serious try har varit dunderbra på slutet. Jag räknar med att Henrik får iväg honom till spets här och då är loppet över. Spik!
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 11:53   #103

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Så här blev mitt bolagssystem idag:

1) 6 r8-2 (2 leder och släpper till 6 eller 8. Lähdekorpi och kretsen runt 8 är euforiska och stenklara på vinst. Men den slår inte 6 från dödens - spik)

2) 4 r1-6 (loppet står mellan 1 och 4. Favoriten 1 övertygade inte senast vid vinsten. 4 är mycket hårdare och är snabbt ikapp startfållan. Stallkamraten 5 släpper ut honom till andraspår. Spikas till 22 %)

3) 2,3,7,10 r5-4 (det här loppet har jag motiverat tidigare. Antingen spikas segerstaplaren 3. Eller garderas med 2,7 och 10. 10 min vinnare vad några än säger här om Angelica Holm)

4) 2,6,10,12 r15-11 (12 är just nu knapp favorit och har vunnit två V75-lopp på sistone. Det är mycket surr på 6, som klättrat i klasserna. Blott fyraårige 2 är härdad i tuffa lopp och har hoppat en del. Här kan skrälla)

5) 1,3,4,7,12 r11-5 (1 är Ulfs bästa chans idag. 3 obesegrad på 2600 m. 4 vann årsdebuten. 5 är segervant sto men får inte plats på mitt system. 7 luring. 12 omgångens fynd)

6) 1,2,7,8,10,11,12 r4-5 (8 är en bortlottad favorit i stor fara. 1 leder en bit. 7 var med i derbyfinalen. Gardera detta lopp)

7) 1,2,4,5,9 r7-12 (4 är startsnabb och är en sprinter - idag skor bak, vilket kan ge ännu bättre fäste från start. Jag har dålig koll på norske 5. 9 är alltid farlig - nu med ny kusk. Smålurigt lopp)

Kostar 1400:-. Tack till er på sharps, som kommit med värdefulla synpunkter!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 12:33   #104

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 1645
Standard

Mitt system kommer att bygga på skräll i avd.6&7 då dd-oddset ofta blir högt 2ggr i sträck
drakdead är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 12:44   #105

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 1645
Standard

De som tror att Ulf E vinner ett V-75 lopp kan ju titta på avd.7,skulle stämma med min teori
drakdead är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td