Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-10-08, 01:52   #76

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Sitter och kollar tillbaka på årets omgångar på de mer obskyra banorna i Norrland som Solänget, Hagmyren osv. Bergsåker & Gävle är undantagna utan egentlig grund till varför. Gäller enbart ordinarie omgångar.

Solänget
Örjan 0
Ulf Ohlsson 2
Erik Adielsson 0
Jorma Kontio 2

Resterande lopp vann Henrik Svensson, Ulf Eriksson (Kallblod) & Nicklas Westerholm - dessa kuskar är även dom relativt rutinerade på V7 - Westerholm undantaget även om han börjar växa in i det.

Hagmyren
Ulf Ohlsson 1
Peter Untersteiner 2
Erik Adielsson 1

Första loppet vanns av Tomas Pettersson som kanske inte är en av landets bästa kuskar men i Norrland duger han bra. Det fjärde loppet vanns av Ulf Eriksson (kallblod).Kenneth Haugstad vann också ett lopp. Inga egentliga kuskskrällar som vann denna omgång heller.

Rättvik
Ulf Ohlsson 2
Örjan 2
Jorma Kontio 0

Resterande lopp vanns av Marcus Hultman, Ulf Eriksson & Hans R Strömberg. Här sticker väl både Marcus Hultman och Hans R ut lite. Intressant är dock att Ulf Eriksson verkar vinna åtminstone ett lopp varje lördag i Norrland på de mindre banorna. Än så länge! Återigen så vinner de största namnen åtminstone 4 lopp tillsammans.

Bollnäs
Ulf Ohlsson 1
Erik Adielsson 1
Örjan 2

Resterande lopp vanns av Ulf Eriksson, Fredrik Fransson (kallblod) & Peter G Norman. Här sticker väl egentligen bara Fredrik Fransson (amatör) ut som vann kallblodsloppet. I övrigt så följer det samma mönster som innan. När det kommer få proffskuskar till banorna så dominerar dom tillsammans. Återigen 4/7 lopp vinner dom tillsammans. Tilläggas ska att Goop inte har kört något lopp i Norrland än så långt jag gått tillbaka (detta skriv i realtid).

Boden

Örjan 3
Erik Adielsson 1
Ulf Ohlsson 0
Robert Bergh 0

Resterande lopp vann Björn Karlsson (kallblod), Jörgen Westholm & Adrian Kolgjini. Ingen av dessa betraktar jag som skrällar i sammanhanget. Tilläggas bör väl vid det här laget att Ulf Eriksson inte hade någon styrning denna omgång. Ulf Eriksson startade inte!

Östersund

Erik Adielsson 3
Robert Bergh 1
Örjan Kihlström 0
Ulf Ohlsson 0
Jorma Kontio 0

Resterande lopp vanns av Jennifer Tillman, Torbjörn Jansson & Stefan Söderqvist. Återigen inga skrällar och sviten 4 lopp vinns av de riktiga proffsen håller i sig. Håll i hatten nu; Ulf Eriksson startade i Norrland men vann inget lopp! (startade dock bara 1 lopp av 7)

Umåker

Erik Adielsson 2
Ulf Ohlsson 2
Robert Bergh 1
Örjan 2

0 skrällar. 4 proffskuskar startar och de plockar tillsammans hem en hel V7:a. Ulf Eriksson startade inte på Umåker!

Romme

Örjan 2
Takter 2
Bergh 1
Björn Goop 1
Ulf Ohlsson 0

Denna omgång liknade mer en omgång i södern med antal proffskuskar och andra relativt duktiga kuskar som startar samtidigt. Samtliga lopp vanns av proffskuskar utom ett som vanns av Pierre Nyström. Här startade till och med Björn Goop - då vet man att det inte är en riktig Norrlandsomgång. Ulf Eriksson ställde inte upp denna omgång

Bollnäs

Örjan 2
Takter 1
Ulf Ohlsson 1

Övriga lopp vann Ulf Eriksson, Erik Lindegren & Glenn K Stenberg (kallblod). Göteborgaren klassas som skräll denna omgång även om det var ett kallblodslopp. Ulf Eriksson vinner i vanlig ordning när han ställer upp i Norrland. I övrigt vann proffskuskarna 4 av 7 lopp som vanligt.

Romme

Örjan 3
Ulf Ohlsson 0
Jorma Kontio 0

Enda Norrlandsomgången i år som inte följer mallen. Tre startande kuskar av högre kaliber och Örjan var den enda som vann. Resterande lopp vann Jennifer Tillman (när Food Money fortfarande var en duglig guldhäst), Jan Joar Mjölneröd (kallblod), Per Linderoth & Magnus Jakobsson. Inga egentliga skrällar. Största skrällen denna omgång var väl isåfall att Ulf Eriksson inte vann något lopp, men det följer också mallen då han bara hade en uppsittning denna V75:a

SLUTATS

När det är få startande proffskuskar så är det fortfarande dessa som vinner. I samtliga årets omgångar (utom den första då Örjan vann 3 lopp) i Norrland (Gävle & Bergsåker exkluderat) så har proffskuskarna vunnit 4 eller fler lopp av 7 möjliga. Ulf Eriksson vinner "alltid" ett lopp i norrlandsomgångarna om han har fler än en uppsittning.

Lycka till idag!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lokatten (+3)

Senast redigerad av oggeb den 2016-10-08 klockan 02:35.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 01:55   #77

2018

Standard

Min fråga blir efter genomgången ovan; i vilket lopp vinner Ulf Eriksson?
Gammal 2016-10-08, 01:57   #78

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2289
Standard

Om man garderar på i sista tycker jag det är värt att plocka med M.T Insider. Inte för att jag har nån jättefeeling för Olle Alsén från spår 11, men hästen är en duglig sprinter och van att möta bra motstånd där nere.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 02:01   #79

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Min fråga blir efter genomgången ovan; i vilket lopp vinner Ulf Eriksson?
Global Rebel kanske? Dock har jag ingen jättefeeling för hans styrningar. Global Rebel står jävligt hårt inne men spåret och formen är bra.
Gammal 2016-10-08, 02:04   #80

2018

Standard

Om man ska göra ett system baserat på ovanstående resultat från tidigare norrlandsomgångar så borde det se ut ungefär så här (förutsatt att man tycker att Myrfaksen är bästa hästen och är villig att spika denne):

6 Bravo Navarone
1,4,5,6,14
3 Myrfaksen
2,7,8,10,11
1,2,4,9,11
2,5,8,9,12
2,7,8,9

Krydda med era två bästa drag i omgången i två avdelningar och potten bör vara hemma.
Kostar mellan 1800 - 1875 med egna drag i garderingsloppen utan reducering.

Ska man följa den ranking som gett mig fyra raka sjuor så är de bästa garderingshästarna i nuläget V75-2 13 Nosoupforyou, V75-5 7 Casper W.F., V75-6 7 Angle of Attack, V75-7 4 Serious Try

Senast redigerad av oggeb den 2016-10-08 klockan 02:10.
Gammal 2016-10-08, 02:04   #81

hammmmmars avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 1722
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Global Rebel kanske? Dock har jag ingen jättefeeling för hans styrningar. Global Rebel står jävligt hårt inne men spåret och formen är bra.
DDI och Casanova S är inte värdelösa heller, kan nog fan vinna ett lopp imorgon ändå! Frågan är ju vilket
Gammal 2016-10-08, 02:09   #82

Reg.datum: aug 2016
Sharp$: 1715
Standard

Citat:
Lik förbannat lutar det åt låg utdelning. Det är ju bara att kolla hur de bästa hästarna med de bästa kuskarna är streckade så inser ju varenda Janne att det inte blir någon miljonutdelning idag. Jackpot på Åby är sannolikt.

Ofta när det är Norrlandsomgångar så kommer det upp 2-3 proffskuskar och dessa vinner merparten av loppen. Någon som för statistik på vilka kuskar som vunnit vilka omgångar?
Det lutar åt låg utdelning ja, det kan man enkelt konstatera UTAN att titta på, eller nämna, tidigare omgångar..Den enda statistiken som är vettig ur ett historiskt perspektiv är spår statistik för den aktuella omgångens bana. Pratar endast om statistik knuten till banan.

Statistik på vilka kuskar som vunnit tidigare omgångar är också helt irrelevant då de kört och mött helt andra hästar, haft andra spår och kört på andra distanser...
SO (+1)
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 02:11   #83

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hammmmmar Visa inlägg
DDI och Casanova S är inte värdelösa heller, kan nog fan vinna ett lopp imorgon ändå! Frågan är ju vilket
Casanovan känns inte så het med 460 poäng och den där raden. Dessutom blir Pihlströms hästar alltid överspelade när han lämnat sina klartecken till höger och vänster. Nej här tror jag Ove spetsar och leder runt om, annars blir det rätt dyrt.
Gammal 2016-10-08, 02:14   #84

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cyran Visa inlägg
Det lutar åt låg utdelning ja, det kan man enkelt konstatera UTAN att titta på, eller nämna, tidigare omgångar..Den enda statistiken som är vettig ur ett historiskt perspektiv är spår statistik för den aktuella omgångens bana. Pratar endast om statistik knuten till banan.

Statistik på vilka kuskar som vunnit tidigare omgångar är också helt irrelevant då de kört och mött helt andra hästar, haft andra spår och kört på andra distanser...
Nu snackar du ren hästskit utan att ha koll. Det är ingen slump att 5-6 kuskar vinner majoriteten av alla lopp som körs. Det är skillnad på yrkesmän och amatörer, oavsett vad dom har mellan skalmarna på vagnen.
oggeb (+100)
Gammal 2016-10-08, 02:16   #85

2018

Standard

Citat:

Jag håller med i sak, men det finns fortfarande banor med notorisk låg utdelning, typ Bergsåker & Skellefteå. När det inte blir låg utdelning på dessa banor så blir det istället miljonbelopp för 7 rätt. Vet inte vad som ändrats men förr i tiden så brukade Bergsåker ofta ge bra utdelning på 7 rätt.

Åt andra hållet så brukar istället Åby ofta ge rätt hyfsad utdelning. Nog fan är det viktigt att belysa hur banornas utdelning brukar vara. Efter ett visst antal omgångar så blir det ju en statistik sanning att vissa banor delar ut mindre än andra.

Och angående kuskar så verkar du vara ytterst lite insatt i hur sporten fungerar. Det märks att du är av uppfattningen att om hästen är bäst så vinner den. Om du inte är av den uppfattningen så får du ta och uttrycka dig jävligt mycket tydligare för ditt svar var exakt det. Det är av hur jävla stor vikt som helst vem som kör hästen. Det går, återigen, att jämföra detta med bilracing. Oavsett hur duktig du anser dig vara så hade du inte haft en Janne mot Sebastian Vettel om han så körde en Formel 3 bil och du en Formel 1. Skillnaden på kusk och kusk är enorm och det är även därför man brukar raljera över att Örjan bestämmer vart mållinjen ligger - lex King City två gånger i år (styrningar som inte ska gå att vinna om man kollar på fem sjättedelar av loppet)

Senast redigerad av oggeb den 2016-10-08 klockan 02:21.
Gammal 2016-10-08, 02:19   #86

Manprinsens avatar

Standard

Sen vill jag bara tillägga att open stretchen på Skellefteå mer eller mindre är en ickefaktor då upploppet bara mäter 175 meter. Krävs en raketmotor till hjälp för att hinna göra en omkörning på den parkeringsfickan.
oggeb (+1)
Gammal 2016-10-08, 02:24   #87

Standard

Citat:
Jag håller med i sak, men det finns fortfarande banor med notorisk låg utdelning, typ Bergsåker & Skellefteå. När det inte blir låg utdelning på dessa banor så blir det istället miljonbelopp för 7 rätt. Vet inte vad som ändrats men förr i tiden så brukade Bergsåker ofta ge bra utdelning på 7 rätt.

Åt andra hållet så brukar istället Åby ofta ge rätt hyfsad utdelning. Nog fan är det viktigt att belysa hur banornas utdelning brukar vara. Efter ett visst antal omgångar så blir det ju en statistik sanning att vissa banor delar ut mindre än andra.

Och angående kuskar så verkar du vara ytterst lite insatt i hur sporten fungerar. Det märks att du är av uppfattningen att om hästen är bäst så vinner den. Om du inte är av den uppfattningen så får du ta och uttrycka dig jävligt mycket tydligare för ditt svar var exakt det. Det är av hur jävla stor vikt som helst vem som kör hästen. Det går, återigen, att jämföra detta med bilracing. Oavsett hur duktig du anser dig vara så hade du inte haft en Janne mot Sebastian Vettel om han så körde en Formel 3 bil och du en Formel 1. Skillnaden på kusk och kusk är enorm och det är även därför man brukar raljera över att Örjan bestämmer vart mållinjen ligger - lex King City två gånger i år (styrningar som inte ska gå att vinna om man kollar på fem sjättedelar av loppet)
Mitt svar var verkligen inte det. Du missuppfattade grovt.

Det jag pratar om är statistik på vilka kuskar som vunnit tidigare omgångar på aktuell bana. Det är totalt irrelevant, varför har jag redan förklarat.

Klart som fan är kusken extremt viktig annars, ser jag att Ulf Ohlsson eller Örjan kör en bra häst denna omgång så är det ett stort plus! Det jag menar är att jag inte behöver titta på tidigare omgångar för att se hur ofta Ulf eller Örjan vunnit på aktuell bana!!

Rätt glasklart vad jag sa och menade..
Gammal 2016-10-08, 02:31   #88

2018

Standard

Citat:
Mitt svar var verkligen inte det. Du missuppfattade grovt.

Det jag pratar om är statistik på vilka kuskar som vunnit tidigare omgångar på aktuell bana. Det är totalt irrelevant, varför har jag redan förklarat.

Klart som fan är kusken extremt viktig annars, ser jag att Ulf Ohlsson eller Örjan kör en bra häst denna omgång så är det ett stort plus! Det jag menar är att jag inte behöver titta på tidigare omgångar för att se hur ofta Ulf eller Örjan vunnit på aktuell bana!!

Rätt glasklart vad jag sa och menade..
Lika viktigt är det att Örjan eller Ulf kör en "dålig" häst denna omgång för även den kan vinna med rätt körhänder.

Men jag håller ändå inte med dig om att statistik inte är viktigt. Skulle jag se statistik på att Leif Eriksson vinner ett lopp på Skellefteå's oval varje V75 omgång sedan han började styra hästar där så skulle jag strecka honom oavsett om han på förhand är chanslös eller ej. Som sagt det finns statistiska sanningar som man bör ta hänsyn till. En av dessa statistiska sanningar är att man blir rik av att spela spår 5 på 1640a. Detta är en "statistisk bevisad sanning".
Manprinsen (+100)
Gammal 2016-10-08, 02:37   #89

Standard

Citat:
Lika viktigt är det att Örjan eller Ulf kör en "dålig" häst denna omgång för även den kan vinna med rätt körhänder.

Men jag håller ändå inte med dig om att statistik inte är viktigt. Skulle jag se statistik på att Leif Eriksson vinner ett lopp på Skellefteå's oval varje V75 omgång sedan han började styra hästar där så skulle jag strecka honom oavsett om han på förhand är chanslös eller ej. Som sagt det finns statistiska sanningar som man bör ta hänsyn till. En av dessa statistiska sanningar är att man blir rik av att spela spår 5 på 1640a. Detta är en "statistisk bevisad sanning".
Men det är ju självklart! Har inte sagt något annat...Det räcker för mig att veta vilka kuskar som är de absolut bästa, dålig eller bra häst spelar ingen roll. En sämre häst kan med bra kusk och andra positiva faktorer vara ett givet streck vid gardering.

Jag behöver inte titta vilka kuskar som vunnit på Skellefteå bana sen 1989 för att ta beslut om jag ska strecka kusken eller inte.

Vettiga statistiska sanningar behöver du inte ta upp med mig för det har jag järnkoll på. Hintade lite i inlägget nyligen hur viktigt det är med just spår statistik.

BTW du verkar inte vara klar i skallen, bättre att lägga sig då. Du missuppfattar allt jag säger och drar knäppa slutsatser att jag inte skulle vara insatt i sporten eller tror att statistik inte är viktigt..

VETTIG statistik är A och O!

Senast redigerad av Cyran den 2016-10-08 klockan 02:45.
Gammal 2016-10-08, 03:22   #90

2018

Standard

Citat:
Men det är ju självklart! Har inte sagt något annat...Det räcker för mig att veta vilka kuskar som är de absolut bästa, dålig eller bra häst spelar ingen roll. En sämre häst kan med bra kusk och andra positiva faktorer vara ett givet streck vid gardering.

Jag behöver inte titta vilka kuskar som vunnit på Skellefteå bana sen 1989 för att ta beslut om jag ska strecka kusken eller inte.

Vettiga statistiska sanningar behöver du inte ta upp med mig för det har jag järnkoll på. Hintade lite i inlägget nyligen hur viktigt det är med just spår statistik.

BTW du verkar inte vara klar i skallen, bättre att lägga sig då. Du missuppfattar allt jag säger och drar knäppa slutsatser att jag inte skulle vara insatt i sporten eller tror att statistik inte är viktigt..

VETTIG statistik är A och O!
Utan att veta så tror jag inte att du har koll på varje kusk i Sverige och hur ofta denne har vunnit på respektive bana - men jag kan ha fel. Isåfall är statistik onödigt för dig och jag har fel i allt jag har sagt. Men detta gäller bara dig isåfall.

Men du verkar fortfarande vara helt ovillig att ta till dig statistiska sanningar så länge du inte själv vet om dom på förhand.

Angelica Holm, hon som kör hästen först på turordningen efter Jokivarren Kunkku, har t. ex. vunnit ett lopp på Skellefteå de senaste två åren. Hon har vunnit V75 EN gång i karriären. Är det intressant statistik för dig?

Angelica Holm som har åtminstone 1,3 av 19 miljoner spelade (plus alla miljoner som inte tagit en reserv för Jokkivaren Kunkku (säkert 2 Mkr)) på sig i dagsläget är inte värd att nämna i statistiska sammanhang för dig?

Vilken statistik är viktig för dig? Enbart spårstatistik på aktuell bana? Rättare sagt - vilka statistiska parametrar tar du hänsyn till när du tippar trav?
Svara

td