Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-10-07, 11:26   #31

yoozoos avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 8103
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Jag såg loppet på Sä då Mel Odin trots dödens sprang i stort sett dött lopp med Hulte Magnus (samma start) (23.7) Mel Odin är fn 3;e handsfavorit på vinnarspelet och med tanke på att Hulte Magnus knappast kan utnyttja SPRINGSPÅRET borde Mel Odin vara före Ohlssons häst på första långsidan, TYCKER JAG.......
Visst är det inget omöjligt scenario att Mel Odin glider igenom ifrån sitt bakspår men något springspår har inte Hulte Magnus då det är auto

Om man "nollställer" tankarna hitintills och bara blickar snabbt på loppet så känns det verkligen stabilt med 3 streck 3,7,10 och de som vill ha hängsle till livremmen streckar även 2 Junifaks som jag tror mindre på.
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-07, 11:32   #32

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38071
Standard

I kallblodsloppet så var första tanken att gardera, men jag lutar åt att Myr Faksen leder runt om. För nog borde väl ändå Erik vilja ha den ryggen på open strech-bana? Myr Faksen har ju slagit Tekno Odin m.fl.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-07, 11:45   #33

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3844
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
I kallblodsloppet så var första tanken att gardera, men jag lutar åt att Myr Faksen leder runt om. För nog borde väl ändå Erik vilja ha den ryggen på open strech-bana? Myr Faksen har ju slagit Tekno Odin m.fl.
såg i nån tidning att Ufe spikar sig själv med 1 i avd 2... Vad tror du om detta?svårt med spikar
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-07, 11:46   #34

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3844
Standard

hur bra är Lord rocket?
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-07, 11:47   #35

yoozoos avatar

Standard

Citat:
Enkelt uttryckt så hade det varit samma procent på samtliga ekipage hade jag nog spikat Myrfaksen, men när han är mer än 4 ggr så mycket streckad så går det bara inte. En annan grej som man kanske inte ska lägga allt för mycket vikt på men ändå notera är att Myrfaksen galopperat i de 3 senaste starterna på Svensk mark, tror knappast det är för att de norska banorna är bättre utan han kanske inte tycker om att resa...
Gammal 2016-10-07, 11:58   #36

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
såg i nån tidning att Ufe spikar sig själv med 1 i avd 2... Vad tror du om detta?svårt med spikar
Jag kan inte avgöra om den hästen håller undan 20 m.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Magnus (+5)
Gammal 2016-10-07, 12:01   #37

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av yoozoo Visa inlägg
Enkelt uttryckt så hade det varit samma procent på samtliga ekipage hade jag nog spikat Myrfaksen, men när han är mer än 4 ggr så mycket streckad så går det bara inte. En annan grej som man kanske inte ska lägga allt för mycket vikt på men ändå notera är att Myrfaksen galopperat i de 3 senaste starterna på Svensk mark, tror knappast det är för att de norska banorna är bättre utan han kanske inte tycker om att resa...
Galopprisken tror jag inte är så stor. Hästen har hoppat även på hemmaplan och gått felfritt också i Sverige. Det är nog som för så många andra kallblod att de slår på en gunga emellanåt.
Gammal 2016-10-07, 12:13   #38

yoozoos avatar

Standard

Citat:
Galopprisken tror jag inte är så stor. Hästen har hoppat även på hemmaplan och gått felfritt också i Sverige. Det är nog som för så många andra kallblod att de slår på en gunga emellanåt.
Kan vara att jag är helt fel på det och Myrfaksen spårar runt om i överlägsen stil, men har helt ärligt svårt för att släppa Hulte Magnus som iaf utan tvekan har den bästa kallis-kusken och när jag var beredd att offra streck innan 12 JK blev struken så kan ju knappast chansen vara mindre nu
Gammal 2016-10-07, 12:17   #39

Shooters avatar

Standard

Nu hittar jag en till möjlig spik: Angle Of Attack. Borde kunna ta hem det här, men kusken har ju en hemskt usel segerprocent.
Gammal 2016-10-07, 12:18   #40

Shooters avatar

Standard

Citat:
Kan vara att jag är helt fel på det och Myrfaksen spårar runt om i överlägsen stil, men har helt ärligt svårt för att släppa Hulte Magnus som iaf utan tvekan har den bästa kallis-kusken och när jag var beredd att offra streck innan 12 JK blev struken så kan ju knappast chansen vara mindre nu
Hulte Magnus gick en imponerande tid förra gången. Klart intressant vid gardering.
Gammal 2016-10-07, 13:31   #41

Reg.datum: maj 2015
Sharp$: 2746
Standard

Citat:
Nu hittar jag en till möjlig spik: Angle Of Attack. Borde kunna ta hem det här, men kusken har ju en hemskt usel segerprocent.
Det är svårt att vinna lopp när man i regel sitter bakom 30-oddsare. Tror även Örjan och Björn skulle ha svårt att sätta dit Jo Hejdu Maggen och dylika sjöhästar.
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-07, 13:47   #42
SO

SOs avatar

Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Håller med, men frågan är hur hon agerar på v75, där är hon ju lite orutinerad...
Som jag sagt har jag följt henne ett par år och hon har aldrig gjort mig besviken utan har haft framgångar med spelet (Pandora Diamant, Kalcium med flera). Det är väl bara en sak som ska göras och det är att skaffa sig position från början. Köra till slut kan väl dom flesta. Bli spännande det här-
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-07, 13:52   #43
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Visst är det inget omöjligt scenario att Mel Odin glider igenom ifrån sitt bakspår men något springspår har inte Hulte Magnus då det är auto

Om man "nollställer" tankarna hitintills och bara blickar snabbt på loppet så känns det verkligen stabilt med 3 streck 3,7,10 och de som vill ha hängsle till livremmen streckar även 2 Junifaks som jag tror mindre på.
sorry, vilken miss. men å andra sidan är auto spår 7 riktigt dåligt för Hulte Magnus, kan hamna riktigt långt bak.Distansen är Mel Odins, klart bra på kort.
Junifax har gjort mig besviken många gånger, lägger i bromsklossarna sista biten. Visst var det KRUSEN som blåste ner Junifax på V75 Bergsåker en gång. Men den gången körde Erik alldeles för tidigt redan 5oo kvar stack han
Gammal 2016-10-07, 13:56   #44
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Håller med, men frågan är hur hon agerar på v75, där är hon ju lite orutinerad...
Haha, kul att få retas lite med dig!
Gammal 2016-10-07, 14:22   #45

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 2029
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Som jag sagt har jag följt henne ett par år och hon har aldrig gjort mig besviken utan har haft framgångar med spelet (Pandora Diamant, Kalcium med flera). Det är väl bara en sak som ska göras och det är att skaffa sig position från början. Köra till slut kan väl dom flesta. Bli spännande det här-
Utan att värdera just Angelicas skicklighet så är det där lika märkligt att säga som "att skicka från start kan väl de flesta". Varför skulle just det där momentet vara något som "de flesta kan"? Samma med "bara skaffa sig position". Givetvis är vissa bättre än andra även på det, även om slumpen eventuellt spelar större roll.
forbidden_closet är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara

td