Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-10-08, 18:40   #256

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38056
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Speedyearl Visa inlägg
Sluta sprida myter nu!

Har man ingen koll kan man låta bli att kommentera.
Du borde lära dig att ta reda på sanningen innan du snackar skit!

http://www.dn.se/nyheter/sverige/hem...n-for-kvinnor/
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 18:42   #257

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cyran Visa inlägg
Hur fan vet du, din jävla jubelidiot, att det inte finns något som indikerar att det är en DDOS-attack? Vem är du att du kan konstatera det?

Jag sa bara kanske, har du svårt med läsförståelsen? Jag gapar inte att detta var en DDOS-attack jag bara framförde att det var en möjlighet.

Bara titta på alla här som hade system som "kunde gett de 6 eller 7 rätt" om det inte vore för kraschen. För att inte tala om miljoner andra som blev påverkade också. Klart som fan det gynnar storspelare att det inte körs in 10 000tals system sista 10min innan start, det är de systemen som har högst chans att sitta då man kunnat se värmningar. Man såg tydligt tex att Bravo Navaronne var för taggad, han utstrålade galopp, vilket han också gjorde från start..

Vana spelare som iakttog detta hade ingen möjlighet att lämna in nya system där man ville tex spika 8 istället för 6 eller gå från 6an spik till lås på 6,8.

Det har varit många jackpot omgångar på sistone och inte en enda krasch, med mångas logik här borde det bli krasch så fort det är jackpot och således mycket trafik..Kan mycket väl va så 9 av 10 gånger men det utesluter inte faktumet att vem som helst med lite resurser och kunnande kan rikta en ddos attack mot atg eller vilken sida som helst och krascha skiten. Det är enklare än vad man tror.

Ta och läs på lite om ämnet så du inte framstår som någon oteknisk gubbjävel.
Vad är då orsaken till att någon vill rikta en DDoS mot ATG? Du kan inte fläka ur dig dynga utan att ha en orsak till ditt påstående. ATG lever utan konkurrens. Man riktar inte en DDoS av den magnituden utan att ha en legitim orsak.

Andra anledningar kan vara att:

*En anställd på ATG spillde kaffe över elcentralerna och UPS:erna som sköter inloggning - samtidigt.

*En anställd ATG klippte av alla nätverkskablar

*Ryssarna vill främja svenska folkets ekonomi och kraschade servern i all välmening

Men var vänlig att presentera en orsak till DDoS.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 18:43   #258

hammmmmars avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 1722
Standard

4.08? Rätt säker på att vinnaren stod högre än så under hela loppet? En sån här gång kan allt skyllas på tekniska fel. Spelsäkerheten är jävligt hög
Gammal 2016-10-08, 18:46   #259
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5233
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cyran Visa inlägg
Hur fan vet du, din jävla jubelidiot, att det inte finns något som indikerar att det är en DDOS-attack? Vem är du att du kan konstatera det?

Jag sa bara kanske, har du svårt med läsförståelsen? Jag gapar inte att detta var en DDOS-attack jag bara framförde att det var en möjlighet.

Bara titta på alla här som hade system som "kunde gett de 6 eller 7 rätt" om det inte vore för kraschen. För att inte tala om miljoner andra som blev påverkade också. Klart som fan det gynnar storspelare att det inte körs in 10 000tals system sista 10min innan start, det är de systemen som har högst chans att sitta då man kunnat se värmningar. Man såg tydligt tex att Bravo Navaronne var för taggad, han utstrålade galopp, vilket han också gjorde från start..

Vana spelare som iakttog detta hade ingen möjlighet att lämna in nya system där man ville tex spika 8 istället för 6 eller gå från 6an spik till lås på 6,8.

Det har varit många jackpot omgångar på sistone och inte en enda krasch, med mångas logik här borde det bli krasch så fort det är jackpot och således mycket trafik..Kan mycket väl va så 9 av 10 gånger men det utesluter inte faktumet att vem som helst med lite resurser och kunnande kan rikta en ddos attack mot atg eller vilken sida som helst och krascha skiten. Det är enklare än vad man tror.

Ta och läs på lite om ämnet så du inte framstår som någon oteknisk gubbjävel.

Du menar alltså att det sitter nån med lite "tekniska" kunskaper och gissar sig till hur spelarna kommer att komponera sina V75-system, ett par minuter innan spelstopp, och till slut bestämmer sig för att kicka igång en DDOS-attack mot atg.se....? För att Bravo Navaronne utstrålade "galopp"....?

HAHAHAHA - jag tror att jag dör....

Nä, det är inte UTESLUTET att det var en DDOS-attack. Men det är betydligt troligare att det är en switch som inte fungerar som den ska. Eller att det uppstått någon form av schema-mismatch i synkroniseringen mellan servrarna eftersom inloggningen inte fungerar. Eller att....någon har kastat det onda ögat på ATGs bladservrar.....Eller att....det är något annat "Internt" IT-problem.

Man får hoppas att du inte håller på med IT "på riktigt", att någon betalar dig för att krysta fram den ena vansinnesgissningen efter den andra, så fort nätverket strular....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oggeb (+10), Amadeus (+5)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 18:52   #260

Rickarts avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 2611
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Jacken blir ju lika stor oavsett om det är på femmorna eller på sjuorna..? Jackpot var väntad. Att den skulle bli på sjuorna var otroligt oväntad.
Men dagens jackpottpott på 7 går väl vidare tillsammans med det som spelades idag och gör det till en super.
Gammal 2016-10-08, 18:54   #261

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2289
Standard

Var det nån annan som tog med Höwings Star? Tyckte den var intressant med Forss upp.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 18:57   #262

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3273
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Är nog många glada som INTE kunde lämna in på ATG idag
Jag hann tyvärr. Mcdonalds fotbollscup i Linköping
Gammal 2016-10-08, 18:57   #263

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2289
Standard

Skulle gärna se Mika Forss oftare i Sverige. Grym kusk!
Kan vi inte byta ut Jorma mot honom?
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 18:58   #264

2018

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rickart Visa inlägg
Men dagens jackpottpott på 7 går väl vidare tillsammans med det som spelades idag och gör det till en super.
Snyggt! Glömde helt bort att det var jackpot idag i all min vrede att ATG fungerade som en påse skit.
Gammal 2016-10-08, 18:59   #265

Reg.datum: maj 2015
Sharp$: 2746
Standard

Ingen Boost-redovisning!!

Hur ska vi överleva detta? Tur att de fortsätter på atg.se! Där kan ju alla logga in just nu...
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 19:05   #266

evetons avatar

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4375
Standard

Var ganska många som menade att det skulle bli låg utdelning idag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5)
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 19:07   #267

2018

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Var ganska många som menade att det skulle bli låg utdelning idag.
Brukar ju vara så att när folk överlag förutsätter låg utdelning så brukar det antingen bli så eller åt andra hållet att det blir en gigantisk utdelning. Brukar sällan vara någonting mitt emellan.
Gammal 2016-10-08, 19:10   #268

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 184
Standard

Ingen verkade ha 7 rätt.
Kolla vinstlistan.
gysen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 19:17   #269

Rickarts avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 2611
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av gysen Visa inlägg
Ingen verkade ha 7 rätt.
Kolla vinstlistan.
Ingen hade chans på 7 ens efter 80-taggarn...
Gammal 2016-10-08, 19:25   #270

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 3475
Standard

Hur blev utdelningen idag??? Vad blev det för boost nummer?
Oblix är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td