Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-10-03, 22:50   #1

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 4082
Standard

V75 Skellefteå jackpot 8/10

V75 går av stapeln i Västerbotten denna vecka och även denna lördag är det jackpot.
Gulddivisionen hamnade utanför V75(V4-4), startkatapulten och Elitkampstvåan Jokivarren Kunkuu fick spår 12, Silverdivisionen står väl emellan Bravo Navaronne och Victory Bonsai, eller kan någon annan blanda sig i segerstriden?
Dyrgripen Bungle Rain gör debut på V75 från spår 1 i ett klass 2 försök över 2640 meter.
Nu kör vi!
PhilipBIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-03, 23:51   #2

evetons avatar

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4384
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av PhilipBIF Visa inlägg
V75 går av stapeln i Västerbotten denna vecka och även denna lördag är det jackpot.
Gulddivisionen hamnade utanför V75(V4-4), startkatapulten och Elitkampstvåan Jokivarren Kunkuu fick spår 12, Silverdivisionen står väl emellan Bravo Navaronne och Victory Bonsai, eller kan någon annan blanda sig i segerstriden?
Dyrgripen Bungle Rain gör debut på V75 från spår 1 i ett klass 2 försök över 2640 meter.
Nu kör vi!
Utgångsläget för Jokivarren Kunkku är egentligen bara en fördel. Dels lär det vara oddshöjande, men framförallt tror jag att det ökar chansen till en felfri start. Flertalet startgungor har berott på att hästen vill iväg långt innan bilen släpper och i ren friskhet har JK tagit till fel gångart. Bakom hästar bör han hålla sig lugnare och sedan i ett tidigt skede runda fältet. Överlägsen fartmässigt!

Låset i avd.1 är i det närmaste 100%-igt, fast egentligen vill jag ta ställning för någondera. Spårfördel Bravo Navaronne, men ett par strykningar innanför Victory Bonsai och jag går emot Bravo.

Får vi två segrare med samma namn (X.Factor)?

Senast redigerad av eveton den 2016-10-03 klockan 23:54. Anledning: Autocorrect corrected
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-05, 02:08   #3

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6563

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Satsar på fjärde V7:an i rad då, även om omgången känns otroligt trist på förhand med sannolik jackpot igen.

Som tidigare nämnt står första loppet mellan två hästar och Bravo Navarone är den sannolika vinnaren med tanke på utgångsläget. Jag har svårt att se Victory Bonsai krossa denne från dödens även om detta också är en ruskigt bra häst. Resterande hästar i loppet känns som ren utfyllnad och det finns ingen av dom som kan hota dessa två eller ens vilja göra jobbet för att underlätta för Victory. Här vinner favoriten Bravo Navarone och resan mot ytterligare en jackpot har börjat!

I andra loppet finns det väl viss skrällchans även om jag själv inte tror att vinnaren hittas utanför de fyra mest streckade. Uffe kanske kan leda runt om - men han kommer inte vara någon 8% på lördag.

Jokivarren Kunkku vinner tredje och vi har ytterligare en favoritseger - även om denna favorit kanske inte blir så där gigantisk. Junifaks kanske kan leda runt om? Antal streck får avgöras efter insatsprocenten satt sig.

Förhoppningsvis kan det hända något i fjärde som trycker upp utdelningen lite. Digital Engine runt om? Rolig procent just nu i alla fall. Tveksam om Ove A prickar starten när det är V7 dock - känns ofta lite nervig.

1,3,4,5,11 kommer man långt på. Uffe runt om igen?

Borde räcka att strecka sydhästarna i sjätte.

Dags för Serious Try i sista? Gjort två fina lopp nu - borde stå på tur för seger snart. Finns dock lite mostånd i loppet. X Factor har siktat hit och kommer sannolikt toppad. Roligast på tidiga strecken är Sambucus PR, hoppas den blir bortglömd.

Två starka spikar och låg skrällchans i de flesta loppen. Låg utdelning och jag blir förvånad om det ger utdelning på femmorna.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-05, 14:25   #4

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1990
Standard

Kontio från 12e spår känns ju som 50% risk för kuskbortkörning. Nej även om hästen är bäst ska det mycket till för att jag ska spika.
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-06, 00:52   #5

2018

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Kontio från 12e spår känns ju som 50% risk för kuskbortkörning. Nej även om hästen är bäst ska det mycket till för att jag ska spika.
Kontio med kallblod och avsaknaden av voltstart gör ju risken betydligt mindre för att han ska köra bort något. Med kallblod hinner även den slöaste av kuskar fatta ett beslut. Det är inga 9-tider som springs på lördag.
Gammal 2016-10-06, 10:45   #6

yoozoos avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 8103
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Jokivarren Kunkku vinner tredje och vi har ytterligare en favoritseger - även om denna favorit kanske inte blir så där gigantisk. Junifaks kanske kan leda runt om? Antal streck får avgöras efter insatsprocenten satt sig.
Knappa 3 miljoner omsatt men merparten av insatserna ser ut att viktas mot 3 Myrfaksen och 12 JK, är långt ifrån någon kallblodsexpert men visst bör 7 Hulte Magnus med Ulf Ohlsson nämnas här trots att han inte hittat ända fram på årets nio starter så gick han nytt rekord senast 1.20,4 (iofs tack vare Tekno Odin). Jag låser nog på 3,7,12 och sågar 2 Junifaks som jag tycker måste tuffa sig till ordentligt för att räcka mot dessa.
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-06, 11:03   #7
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av yoozoo Visa inlägg
Knappa 3 miljoner omsatt men merparten av insatserna ser ut att viktas mot 3 Myrfaksen och 12 JK, är långt ifrån någon kallblodsexpert men visst bör 7 Hulte Magnus med Ulf Ohlsson nämnas här trots att han inte hittat ända fram på årets nio starter så gick han nytt rekord senast 1.20,4 (iofs tack vare Tekno Odin). Jag låser nog på 3,7,12 och sågar 2 Junifaks som jag tycker måste tuffa sig till ordentligt för att räcka mot dessa.
Är ju dock som en traktor ut från start så risken är väl överhängande att det blir 3e-spår hela loppet...

Då ska den vara bra för att vinna..
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-06, 12:58   #8

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Min lillebror hittar vinnare på sitt alldeles egna sätt Skrattade gott när jag såg detta på mailen

"Om man får tro Enrique Iglesias "Duele El Corazon fy Wisin" så är spiken i kallblodsloppet stenklar!!
Det låter precis som att han sjunger Jokkirataa vann..... (med lite fantasi så blir det Jokkivarren kunku)"
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-06, 13:04   #9

evetons avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Min lillebror hittar vinnare på sitt alldeles egna sätt Skrattade gott när jag såg detta på mailen

"Om man får tro Enrique Iglesias "Duele El Corazon fy Wisin" så är spiken i kallblodsloppet stenklar!!
Det låter precis som att han sjunger Jokkirataa vann..... (med lite fantasi så blir det Jokkivarren kunku)"
Då är det klart!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3)
Gammal 2016-10-06, 14:06   #10

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 427
Standard

Jokkivarren Kunkku struken. Då blir det att börja om
jonaskba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-06, 15:31   #11

Sharp$: 11975
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jonaskba Visa inlägg
Jokkivarren Kunkku struken. Då blir det att börja om
Jepp, måste nu vara en av dom knepigaste omgångarna i historien...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-06, 16:56   #12

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 405
Standard

Framspåren 2015

Förra året, V75 3 oktober, var det bara framspårshästar som vann:

Avd 1, KI: 4 Officer CD Robert Bergh
Avd 2, Kbl: 5 Lannem Silje Tor Wollebaek
Avd 3, Guld: 1 Cool Keeper Leif Witasp
Avd 4, 3140 m: 1 Lohman Janne Norberg
Avd 5, KII auto 2640: 2 Titan Lavec Uffe Ohlsson/Nurmos
Avd 6, Silver auto medel: 1 Sir Ratzeputz Erik A/Nurmos
Avd 7, Brons auto 1640: 1 Mr Vox Erik A

Utdelning: 7 rätt 349 kr, 0, 0.

Senast redigerad av lokatten den 2016-10-06 klockan 16:57.
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-06, 17:38   #13

Standard

Sk V75 13 aug 2011

13 aug 2011 såg rad och utdelning ut så här:

Avd 1, 4-åriga am, lägst 100K: 4 Alexej, Janne Norberg/Bergh. Odds 18,41, tid14,0
Avd 2, kbl 1640 m, lägst 400K: 6 Pihlajan Aaroni (Fi) Akseli Lahtonen. 10,01, 20,3.
Avd 3, Brons am: 12 Muskelman, John Östman/Trine Hansen. 10,92, 14,2.
Avd 4, KII vm: 10 Odd Fellow, Per Lennartsson (trän P Lennartsson) 5,27, 15,0.
Avd 5, KI, vm: 5 Daro Later, Ulf Eriksson/Svanen. 20,05, 14,6
Avd 6, Silver ak: 12 Youpie, Lennartsson/Svanen. 8,25, 12,6
Avd 7, 3140 volt: 9 Nahar, Lennartsson (trän Lennartsson), 2,71, 14,3

Utdelning: 7 rätt 8 milj 584 193:-. 6r 78 690:-. 5r 3 229;-
Gammal 2016-10-06, 17:51   #14

Reg.datum: aug 2016
Sharp$: 1715
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lokatten Visa inlägg
13 aug 2011 såg rad och utdelning ut så här:

Avd 1, 4-åriga am, lägst 100K: 4 Alexej, Janne Norberg/Bergh. Odds 18,41, tid14,0
Avd 2, kbl 1640 m, lägst 400K: 6 Pihlajan Aaroni (Fi) Akseli Lahtonen. 10,01, 20,3.
Avd 3, Brons am: 12 Muskelman, John Östman/Trine Hansen. 10,92, 14,2.
Avd 4, KII vm: 10 Odd Fellow, Per Lennartsson (trän P Lennartsson) 5,27, 15,0.
Avd 5, KI, vm: 5 Daro Later, Ulf Eriksson/Svanen. 20,05, 14,6
Avd 6, Silver ak: 12 Youpie, Lennartsson/Svanen. 8,25, 12,6
Avd 7, 3140 volt: 9 Nahar, Lennartsson (trän Lennartsson), 2,71, 14,3

Utdelning: 7 rätt 8 milj 584 193:-. 6r 78 690:-. 5r 3 229;-
Jag ser inte syftet med att titta på gamla utdelningar. Det påverkar inte kommande omgång, finns ingen statistik att gå efter. Varje omgång har nya hästar/kuskar och varierande distanser.
wallemedw (+1), Migge (+1), SO (+1)

Senast redigerad av Cyran den 2016-10-06 klockan 17:53.
Cyran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-06, 19:24   #15

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 3485
Standard

Vad tror ni nu om avd 3 nu bör Jorma är struken?
Oblix är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-06, 19:48   #16

evetons avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Oblix Visa inlägg
Nu kanske även rusaren 4 Krusen bör streckas tillsammans med 4-5 ytterligare? 9 Art Kjarvald och 10 Mel Odin ska med förutom favoriten. Loppet öppnades definitivt upp efter strykning.
Gammal 2016-10-06, 20:33   #17

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Kallblod som tävlar i Norge brukar va rätt klara i lite sämre lopp. För mej är det galopp mot favoritvinst efter str på 12:an. Vid evt gardering så skulle jag ta de två bästa kuskarna i loppet, Erik och Ulf O. Erik har inte vunnit med 2 Junifaks men det är en häst som inte galopperar i samma utsträckning som många andra kallblod. Dessutom har han varit ute i mkt tuffare omgivning än det här. Spetshäst för mej och därmed intressant. Sedan tycker jag att Hulte Magnus går ner i klass, och spår 7 är faktiskt ett av det bättre spåren i Skellefteå och vad Ulf O går för med kallblod vet vi ju. 3A 2,7B är mitt tips. Skulle Ulf Eriksson få 9 Art Kjarvald att fungera, vilket är tveksamt, så blir han intressant via open stretch. I omgången i övrigt så tycker jag att 10 Picasso står grymt bra inne i stayerloppet och att Jorma är bättre än Trond som kusk!

Senast redigerad av hugotheboss den 2016-10-06 klockan 20:34.
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-06, 21:35   #18

wallemedws avatar

Reg.datum: nov 2015
Sharp$: 474
Standard

Ingen som tror på Narold Vox?
wallemedw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-06, 22:20   #19

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av wallemedw Visa inlägg
Ingen som tror på Narold Vox?
Det finns det säkert ngn som gör, men kanske mindre på kusken. Narold Vox har vunnit 3 av 45 rikstotolopp och OKB har 12 rikstotolopp i år, 9 av dem har han varit oplacerad, plats 7 och neråt. Ingen vinst. Det finns helt enkelt andra som är både roligare och troligare!
Gammal 2016-10-06, 22:32   #20

yoozoos avatar

Standard

Tidiga tankar inför omgången

V75-1)
Vi inleder med Silverdivisionen som kanske borde ha hamnat utanför V75:an istället för guld då det är oerhört svårt att motivera gardering här. 6 Bravo Navaronne tidigt till spets och därifrån ser jag inte hur han ska kunna förlora. Lika motiverad andrahandare är 8 Victory Bonsai som dock har ett sämre spår, sämre kusk och dessutom hade jag fortsatt gett tipsnicken till Bravo ifall både kusk och spår var det motsatta. Mesta lutar mot spik men skulle jag mot förmodan få för mig att gardera så blir det med utgång på favoriten och en riktigt bred pensel bakom då alla förutom andrahandaren är streckade till 5% och lägre...

V75-2)
Lördagsloppet är desto svårare att ranka även ifall de tre just nu mest betrodda 1 Mellby Don Juan, 4 X.Factor och 7 Namit Southwind är motiverade segeraspiranter är jag långt ifrån säker på att det räcker med denna trio. Starke 6 Mellby Charmören är den som skulle vara mest gynnad ifall vi skulle få tempo på tillställningen vilket iofs inte är särskilt troligt. Brukar inte vara tidig att strecka unga ston mot hingstar men tycker att mindre betrodde trion 5 Dirty Dancing In, 11 Coconut Am och 12 Ubergs Oppzi känns klart intressanta ifall målar på. Hade verkligen velat se en riktig kusk sitta upp bakom 15 Vira Vircon W.F som är vass på kort speed men Ove A från bakspår på tillägg...miljondraget kan istället vara 9 Action Stations som jag var lite sugen på senast men då blev det galopp i V7-debuten, 3 segrar på 7 starter i år, springspår och ny kusk i John Östman räcker för att jag ska motivera 0,47%!

V75-3)
3 Myr Faksen klar favorit nu när 12 JK blivit struken. 6 raka i bagaget och i dessa starter har han varit lirad till allt mellan 1,00 till 1,60 på vinnarspelet mao så har han inte varit ute mot eliten, given på kupongen om man tar fler än 1. Min tipsetta går dock till 7 Hulte Magnus som inte direkt staplar segrar men senast gick han nytt rekord iofs långt bakom suveräne Tekno Odin, innan dess plockade han tillägg på snäppet mer streckade 2 Junifaks och gick i mål som tvåa bakom just Tekno Odin. Han slipper här möta A-laget och vore det inte för spåret så hade jag redan chansspikat men då han är allt annat än startsnabb så blir det troligtvis lås på 3 & 7 och kanske även 10 Mel Odin.

V75-4)
3 varv och knapp favorit är motiverat den formstarke 12 Bullyoung som dock nu får Kenth Åkerlund i sulkyn vilket är en minusfaktor. 10 Picasso var snuskigt bra senast då han enkelt stegade undan på upploppet närmast före Beppe AM och är lila given som favoriten. Dessa två är hetast i segerdiskussionen men att låsa ett V7-lopp på Kontio och Åkerlund känns allt annat än stabilt. Oskar Kylin-Blom gör första starten med 15 Narold Vox som dock inte var till sin fördel senast men som i starten innan dess var ute i guld utan att göra bort sig. Betrodda 2 Casanova Sisu och 6 Digital Engine självskrivna ifall man målar på men även här har jag ett kamikaze-drag i den fd kolgjini-hästen 1 Nochebuena Face som hunnit med 1 seger i sin nya regi tillsammans med Sandra Eriksson. Vet att det är långsökt men ifall favoritduon har en sämre dag så känns en hyffsad häst från startvolten över den långa distansen inte helt otänkbar just nu till 0,53% ifall jag tar en 6-7 hästar.

V75-5)
1,3,4,5 och sen så bläddrar man vidare!? Nja inte särskilt sugen på den lösningen som kommer att bära närmare 80-85% av insatserna. Det givna draget är 7 Casper W.F som det surrades en del om senast på V7, spåret och kusken är ju dock inga plusfaktorer men känns som distansen passar och till 3% åker han med. Nämner även 11 Pacific W.F som en tänkbar outsider även ifall Kontio kör utan varken pondus eller finess på sistone.

V75-6)
Har svårt att få grepp om Klass 1 och drar till med tipsetta på 12 Hot Pride som iaf Erik verkar ha fattat tycke för då han närmast krävde att få köra hästen till den senaste starten då han var tvåa bakom Alan Wadd ifrån ett liknande läge. Erik kör igen och om han skulle kunna slinka ner till ett vettigt slagläge kan han vara lösningen. 2,7,8,11 är de som är betrodda men de tre första är allt annat än jämna i prestationerna medans Tillman från bricka 11 aldrig är lättköpt. Lyfter även fram 10 New Steel till löjligt låg procent. Ryktas om skoryck på 4 Mellby Darling och här kommer jag måla på med en 7-8 hästar.

V75-7)
Vore trav rättvist så är ju vinsten redan i hamn för 4 Serious Try efter 2 fina insatser utan att räcka hela vägen. Ifrån spår 4 har det blivit 2 vinster och lika många galopper och han har ju visat lite nerviga tendenser tidigare även ifall det "bara" finns ett g i resultatraden. 7 Bonbon Mearas avgjorde snyggt senast på V86 och måste räknas även här. Fortsätter att dissa Jorma och tvivlar på att han hittar rätt väg med 9 Officer C.D även ifall jag tror att det är bästa hästen så rankas han ner en bit. Har en tänkbar outsider i 2 Global Rebel men också en "Insider" i just 11 M.T Insider, hehe sitter inte på någon guldinfo utan tycker att 2% är nämnvärt ifall Olle Alsen lyckas glida igenom från bakspår och hitta ett hyfsat slagläge i andraspår.
lokatten (+5), Ardberg (+3), Spiritus (+1), CuloPip (+5)
Gammal 2016-10-06, 23:06   #21

Standard

Mel Odin - Bakspår, amatörkusk och massa extra streck som förste reserv. Helt iskall på spelet. Borde så ledes va låst på 3hästar.
Gammal 2016-10-06, 23:08   #22

Reg.datum: maj 2015
Sharp$: 2746
Standard

Citat:
V75-4)
3 varv och knapp favorit är motiverat den formstarke 12 Bullyoung som dock nu får Kenth Åkerlund i sulkyn vilket är en minusfaktor.
Bra genomgång, men jag håller inte med om att Åkerlund skulle vara något större minus. Han får ofta köra skräphästar, men då han har något i tömmarna gör han få misstag i mina ögon. Senast nöp han ju dit Bullyoung i ett liknande lopp.
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-06, 23:30   #23

yoozoos avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Bra genomgång, men jag håller inte med om att Åkerlund skulle vara något större minus. Han får ofta köra skräphästar, men då han har något i tömmarna gör han få misstag i mina ögon. Senast nöp han ju dit Bullyoung i ett liknande lopp.
Menar inte att Åkerlund är en kass kusk, Bergh är dock snäppet vassare jag tror att den mer resolute Bergh hade passat bättre just till denna uppgift då han knappast hade suttit kvar i kön för länge vilket jag tror risken/chansen är med Åkerlund i sulkyn.
Gammal 2016-10-07, 00:34   #24

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

Troliga spiken:
3 Myr Faksen - Rätt årstid, spets, toppform, har mest insprunget per start, statistiken talar för seger 71%, vunnit 34 av 68 starter men har varit hela 45 av dem på pallen. Leder loppet länge. 33%

Dragen:

Victory Bonsai

Namit Southwind

All Time La Marc

Global Rebel

Prisvärda skrällar:

Rondine D'asolo

Nosoupforyou

Premier Kronos

Diego Band
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-07, 00:50   #25

Standard

Citat:
Menar inte att Åkerlund är en kass kusk, Bergh är dock snäppet vassare jag tror att den mer resolute Bergh hade passat bättre just till denna uppgift då han knappast hade suttit kvar i kön för länge vilket jag tror risken/chansen är med Åkerlund i sulkyn.
Vi får se. Min erfarenhet är dock att Åkerlund ofta kör offensivt när han vet att han sitter bakom en bra häst. Däremot är det ju inte otänkbart att typ Ove A eller Jorma är i vägen och trilskas på ett sätt som kanske inte Bergharn skulle drabbas av.
Gammal 2016-10-07, 00:58   #26

yoozoos avatar

Standard

Vad tror ni om 12 Hot Pride i sjätte. Loppet har ingen given tipsetta och med fler än 1 som tror sig ha bästa hästen så kan det bli fart på loppet eller är jag helt ute och cyklar!?
Gammal 2016-10-07, 07:34   #27
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Mel Odin - Bakspår, amatörkusk och massa extra streck som förste reserv. Helt iskall på spelet. Borde så ledes va låst på 3hästar.
Det märks att du inte är särskilt bevandrad i kuskkompetensen i mellanorrland. Finns inte så många manliga kuskar som kör bättre än Angelica kan jag berätta för dig. Dessutom sambo med tränaren och ordinarie körsven, Micke Melander. Läge och distans kanske talat emot. myrfaxen blir nog min spik ändå
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-07, 08:34   #28

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Det märks att du inte är särskilt bevandrad i kuskkompetensen i mellanorrland. Finns inte så många manliga kuskar som kör bättre än Angelica kan jag berätta för dig. Dessutom sambo med tränaren och ordinarie körsven, Micke Melander. Läge och distans kanske talat emot. myrfaxen blir nog min spik ändå
Håller med, men frågan är hur hon agerar på v75, där är hon ju lite orutinerad...
Gammal 2016-10-07, 11:04   #29

Shooters avatar

Sharp$: 38122
Standard

Knepigt med spikarna i morgon. Jag fnular lite på 3000-metersloppet, vilket jag ser att fler här gör. Tror det står mellan Bullyoung och Picasso och i så fall är det klar fördel för Picasso på kusken, även om jag inte är någon större fan av Kontio.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-07, 11:10   #30
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Håller med, men frågan är hur hon agerar på v75, där är hon ju lite orutinerad...
Jag såg loppet på Sä då Mel Odin trots dödens sprang i stort sett dött lopp med Hulte Magnus (samma start) (23.7) Mel Odin är fn 3;e handsfavorit på vinnarspelet och med tanke på att Hulte Magnus knappast kan utnyttja SPRINGSPÅRET borde Mel Odin vara före Ohlssons häst på första långsidan, TYCKER JAG.......
Gammal 2016-10-07, 11:26   #31

yoozoos avatar

Standard

Citat:
Jag såg loppet på Sä då Mel Odin trots dödens sprang i stort sett dött lopp med Hulte Magnus (samma start) (23.7) Mel Odin är fn 3;e handsfavorit på vinnarspelet och med tanke på att Hulte Magnus knappast kan utnyttja SPRINGSPÅRET borde Mel Odin vara före Ohlssons häst på första långsidan, TYCKER JAG.......
Visst är det inget omöjligt scenario att Mel Odin glider igenom ifrån sitt bakspår men något springspår har inte Hulte Magnus då det är auto

Om man "nollställer" tankarna hitintills och bara blickar snabbt på loppet så känns det verkligen stabilt med 3 streck 3,7,10 och de som vill ha hängsle till livremmen streckar även 2 Junifaks som jag tror mindre på.
Gammal 2016-10-07, 11:32   #32

Shooters avatar

Standard

I kallblodsloppet så var första tanken att gardera, men jag lutar åt att Myr Faksen leder runt om. För nog borde väl ändå Erik vilja ha den ryggen på open strech-bana? Myr Faksen har ju slagit Tekno Odin m.fl.
Gammal 2016-10-07, 11:45   #33

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3844
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
I kallblodsloppet så var första tanken att gardera, men jag lutar åt att Myr Faksen leder runt om. För nog borde väl ändå Erik vilja ha den ryggen på open strech-bana? Myr Faksen har ju slagit Tekno Odin m.fl.
såg i nån tidning att Ufe spikar sig själv med 1 i avd 2... Vad tror du om detta?svårt med spikar
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-07, 11:46   #34

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3844
Standard

hur bra är Lord rocket?
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-07, 11:47   #35

yoozoos avatar

Standard

Citat:
Enkelt uttryckt så hade det varit samma procent på samtliga ekipage hade jag nog spikat Myrfaksen, men när han är mer än 4 ggr så mycket streckad så går det bara inte. En annan grej som man kanske inte ska lägga allt för mycket vikt på men ändå notera är att Myrfaksen galopperat i de 3 senaste starterna på Svensk mark, tror knappast det är för att de norska banorna är bättre utan han kanske inte tycker om att resa...
Gammal 2016-10-07, 11:58   #36

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
såg i nån tidning att Ufe spikar sig själv med 1 i avd 2... Vad tror du om detta?svårt med spikar
Jag kan inte avgöra om den hästen håller undan 20 m.
Magnus (+5)
Gammal 2016-10-07, 12:01   #37

Shooters avatar

Standard

Citat:
Enkelt uttryckt så hade det varit samma procent på samtliga ekipage hade jag nog spikat Myrfaksen, men när han är mer än 4 ggr så mycket streckad så går det bara inte. En annan grej som man kanske inte ska lägga allt för mycket vikt på men ändå notera är att Myrfaksen galopperat i de 3 senaste starterna på Svensk mark, tror knappast det är för att de norska banorna är bättre utan han kanske inte tycker om att resa...
Galopprisken tror jag inte är så stor. Hästen har hoppat även på hemmaplan och gått felfritt också i Sverige. Det är nog som för så många andra kallblod att de slår på en gunga emellanåt.
Gammal 2016-10-07, 12:13   #38

yoozoos avatar

Standard

Citat:
Galopprisken tror jag inte är så stor. Hästen har hoppat även på hemmaplan och gått felfritt också i Sverige. Det är nog som för så många andra kallblod att de slår på en gunga emellanåt.
Kan vara att jag är helt fel på det och Myrfaksen spårar runt om i överlägsen stil, men har helt ärligt svårt för att släppa Hulte Magnus som iaf utan tvekan har den bästa kallis-kusken och när jag var beredd att offra streck innan 12 JK blev struken så kan ju knappast chansen vara mindre nu
Gammal 2016-10-07, 12:17   #39

Shooters avatar

Standard

Nu hittar jag en till möjlig spik: Angle Of Attack. Borde kunna ta hem det här, men kusken har ju en hemskt usel segerprocent.
Gammal 2016-10-07, 12:18   #40

Shooters avatar

Standard

Citat:
Kan vara att jag är helt fel på det och Myrfaksen spårar runt om i överlägsen stil, men har helt ärligt svårt för att släppa Hulte Magnus som iaf utan tvekan har den bästa kallis-kusken och när jag var beredd att offra streck innan 12 JK blev struken så kan ju knappast chansen vara mindre nu
Hulte Magnus gick en imponerande tid förra gången. Klart intressant vid gardering.
Gammal 2016-10-07, 13:31   #41

Standard

Citat:
Nu hittar jag en till möjlig spik: Angle Of Attack. Borde kunna ta hem det här, men kusken har ju en hemskt usel segerprocent.
Det är svårt att vinna lopp när man i regel sitter bakom 30-oddsare. Tror även Örjan och Björn skulle ha svårt att sätta dit Jo Hejdu Maggen och dylika sjöhästar.
Gammal 2016-10-07, 13:47   #42
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Som jag sagt har jag följt henne ett par år och hon har aldrig gjort mig besviken utan har haft framgångar med spelet (Pandora Diamant, Kalcium med flera). Det är väl bara en sak som ska göras och det är att skaffa sig position från början. Köra till slut kan väl dom flesta. Bli spännande det här-
Gammal 2016-10-07, 13:52   #43
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Visst är det inget omöjligt scenario att Mel Odin glider igenom ifrån sitt bakspår men något springspår har inte Hulte Magnus då det är auto

Om man "nollställer" tankarna hitintills och bara blickar snabbt på loppet så känns det verkligen stabilt med 3 streck 3,7,10 och de som vill ha hängsle till livremmen streckar även 2 Junifaks som jag tror mindre på.
sorry, vilken miss. men å andra sidan är auto spår 7 riktigt dåligt för Hulte Magnus, kan hamna riktigt långt bak.Distansen är Mel Odins, klart bra på kort.
Junifax har gjort mig besviken många gånger, lägger i bromsklossarna sista biten. Visst var det KRUSEN som blåste ner Junifax på V75 Bergsåker en gång. Men den gången körde Erik alldeles för tidigt redan 5oo kvar stack han
Gammal 2016-10-07, 13:56   #44
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Haha, kul att få retas lite med dig!
Gammal 2016-10-07, 14:22   #45

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 2044
Standard

Citat:
Som jag sagt har jag följt henne ett par år och hon har aldrig gjort mig besviken utan har haft framgångar med spelet (Pandora Diamant, Kalcium med flera). Det är väl bara en sak som ska göras och det är att skaffa sig position från början. Köra till slut kan väl dom flesta. Bli spännande det här-
Utan att värdera just Angelicas skicklighet så är det där lika märkligt att säga som "att skicka från start kan väl de flesta". Varför skulle just det där momentet vara något som "de flesta kan"? Samma med "bara skaffa sig position". Givetvis är vissa bättre än andra även på det, även om slumpen eventuellt spelar större roll.
forbidden_closet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-07, 15:29   #46

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 14204
Standard

Citat:
Visst är det open -stretch men det är inte som Åby. På skellefteå
ska du ha en väldigt speedig häst.
flaque är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-07, 16:06   #47

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 23
Standard

Citat:
Det är autostart, lycka till SO.
Björnland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-07, 16:30   #48

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

V75-3

Jag känner mig lika vilsen bland kallbloden som när jag iklädd vit skjorta och slips var på nattklubb en lördagkväll i Kiruna bland stöddiga gruvarbetare med snus under läppen och plunta innanför västen. Men norrländskan visste vad hon ville så det gällde att snabbt kila upp på rummet innan man fick en snyting.

I morgon lutar jag mig mot Angelica Holm. 10 Mel Odin var tvåa i SM efter Odin Tabac och slog Månprinsen, 7 Hulte Magnus och 5 Myllarfaks. Senast trea efter omöjlige Tekno Odin och 7 Hulte Magnus.

Antingen spikas 3. Därtill streckar jag 2,7 och 10.
Major (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-07, 16:54   #49

wallemedws avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
V75-3

Jag känner mig lika vilsen bland kallbloden som när jag iklädd vit skjorta och slips var på nattklubb en lördagkväll i Kiruna bland stöddiga gruvarbetare med snus under läppen och plunta innanför västen. Men norrländskan visste vad hon ville så det gällde att snabbt kila upp på rummet innan man fick en snyting.

I morgon lutar jag mig mot Angelica Holm. 10 Mel Odin var tvåa i SM efter Odin Tabac och slog Månprinsen, 7 Hulte Magnus och 5 Myllarfaks. Senast trea efter omöjlige Tekno Odin och 7 Hulte Magnus.

Glöm inte Myllarfaks om du garderar. Kan tillägga att jag tycker 4 % är ett fynd i ett såpass öppet lopp som jag tycker det är. Barfota runt om på både Myr Faksen och Myllarfaks såg jag någonstans!

Senast redigerad av wallemedw den 2016-10-07 klockan 17:00.
Gammal 2016-10-07, 17:20   #50

Standard

Citat:
Glöm inte Myllarfaks om du garderar. Kan tillägga att jag tycker 4 % är ett fynd i ett såpass öppet lopp som jag tycker det är. Barfota runt om på både Myr Faksen och Myllarfaks såg jag någonstans!
Skälet till att jag inte streckar Myllarfaks är att han fick stryk av Mel Odin från dödens på Solänget och var rejält frånåkt av Mel Odin i SM. Det snackas om att Myllarfaks skall gå barfota men han har ännu inte vunnit ett lopp i år på nio starter.
SO (+1), Travekul (+1)
Gammal 2016-10-07, 17:41   #51

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 128
Standard

Hot Pride kan skrälla imorgon .
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-07, 18:43   #52
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Björnland Visa inlägg
Det är autostart, lycka till SO.
tjenis. Flera har redan påpekat det. Men 7;e spår på auto är väl ännu sämre för Hulte Magnus gissar jag
mackpeter (+2)
Gammal 2016-10-07, 18:44   #53

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av chompipe Visa inlägg
Hot Pride kan skrälla imorgon .
Hyssssch! Han var riktigt bra från spår 12 senast efter Allan Wadd. Den håller vi för oss själva till under 6 %..
Gammal 2016-10-07, 18:48   #54
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av forbidden_closet Visa inlägg
Utan att värdera just Angelicas skicklighet så är det där lika märkligt att säga som "att skicka från start kan väl de flesta". Varför skulle just det där momentet vara något som "de flesta kan"? Samma med "bara skaffa sig position". Givetvis är vissa bättre än andra även på det, även om slumpen eventuellt spelar större roll.
Jag som sett Angelicas styrningar i många år tycker hon är mycket duktig på att hamna rätt från början. Viktigt att hamna i t ex tredje ytter och inte i femte. Sånt kan vara avgörande. Synd att hon är så hårt spelad för jag anser Mel Odin vara lika bra som Hulte Magnus
Gammal 2016-10-07, 18:55   #55

evetons avatar

Standard

Avd.1 - Håller fast vid låset 6,8. En strykning hittills som i mina ögon definitivt gynnar Victory Bonsai. Bravo Navarone har fortsatt spårfördel, men häst mot häst bedömer jag VB som snäppet vassare.

Avd.2 - 4 X.Factor är mitt första streck. Därefter 1,7,6,11,12,5

Avd.3 - Här försvann min tidiga spik. Streckar de mest betrodda samt tar mig råd att ödsla ett lyxstreck på 4 Krusen vilket jag inte kan motivera med annat än att jag råkat nämna den tidigare och för allt i världen inte vill missa på den, även om det är osannolikt att den vinner.

Avd.4 - Väljer att spika Ove Ander med 6 Digital Engine i ett lopp som annars skulle bli väldigt dyrt. Hade ett tag streck för såväl 11 Razor Kronos som 9 Janne Sisu.

Avd.5 - Tror en hel del på 3 Drabant Hornline som är stark nog att hålla farten hela vägen och är obesegrad på distansen. Kan bli spik på den till slut.

Avd.6 - Av de betrodda tror jag mest på 7 Angle of Attack. 12 Hot Pride hade jag spikat senast från ett lika dåligt läge och tar med den trots att det mesta talar emot med kort upplopp m.m, men med rejäl körning där framme så kanske... lutar mot 6-7 streck.

Avd.7 - Rundar av omgången med 4 Seriuos Try, 5 X.Factor N.O, 9 Officer C.D och rejält tappade 1 Sambucus P.R kan hinna fram från rygg ledaren via O.S.
Gammal 2016-10-07, 19:05   #56
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
V75-3

Tjena Mannen, Blir glad när jag läser ditt inlägg!! Senast var det snudd på dött lopp mellan Hulte och Mel, Mel dödes hela vägen, hulte andra ytter. Och betr Angelica minns du väl julaftonen jag hade med KALCIUM
"STENKLAR" var väl rätta ordet den gången. Blev det 9 ggr?
Gammal 2016-10-07, 19:06   #57

Standard

[QUOTE=SO;507657]tjenis. Flera har redan påpekat det. Men 7;e spår på auto är väl ännu sämre för Hulte Magnus gissar jag[/QUOTE

Ok.
mackpeter (+1)
Gammal 2016-10-07, 19:29   #58

Standard

Citat:
Jag som sett Angelicas styrningar i många år tycker hon är mycket duktig på att hamna rätt från början. Viktigt att hamna i t ex tredje ytter och inte i femte. Sånt kan vara avgörande. Synd att hon är så hårt spelad för jag anser Mel Odin vara lika bra som Hulte Magnus
Spåret i rygg på Junifaks kan bli riktigt bra. Ulf Ohlsson menade i atg.se i em, att Hulte Magnus senast "inte hade rätta klippet". Ulf sa, att han streckas om man tar 4-5 streck. Frän sjundespår kan han bli över.

Antingen spikas Myr Faksen. Annars 2,3,7,10. Eller lås på 3,10 och ev 2.
Gammal 2016-10-07, 19:34   #59

Reg.datum: apr 2016
Sharp$: 554
Standard

Någon som vet hur travtjänsten /spelvärde tänker?
Stora vinster har bravo navaronne som bästa spik samt global rebell som käftsmäll...
Carlssonae (+5)
Punta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-07, 20:45   #60

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Punta Visa inlägg
Någon som vet hur travtjänsten /spelvärde tänker?
Stora vinster har bravo navaronne som bästa spik samt global rebell som käftsmäll...
Travtjänsten har också Bravo Navarone som bästa.

I Dagens Travrond är Mika Forss väldigt uppåt på Victory Bonsai
Han skulle vara offensive och tror på chans även från dödens.

Han säger också att dom fick en biljett till VM-loppet men tränare
och ägare tackade nej
hugotheboss (+3)
Gammal 2016-10-07, 21:30   #61

Stekels avatar

Sharp$: 26740
Standard

Jag ser en riktigt intressant häst i omgången, 9 Action Stations i andra är i nuläget spelad till 0%! Har sedan han gått upp till amatörträning i Norrland gjort 7 lopp och vunnit samtliga 3 felfria med lätthet. Litet kuskplus nu med Östman och dessutom spår 6 i volten med femman struken. Vad missar jag? Varför är han överhuvudtaget inte spelad??? Finns ännu ett plus, han är mest rutinerad i hela loppet med sina 47 starter innanför västen! Ofta kan man ju se det som ett minus med många starter men trots det lite pengar, men det är ju nu efter det nyliga regibytet han börjat leverera.

Och det här är ju ett riktigt skitlopp faktiskt, in med några galopper på de bästa så är det anybodys game!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-07, 21:40   #62

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 4082
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Jag ser en riktigt intressant häst i omgången, 9 Action Stations i andra är i nuläget spelad till 0%! Har sedan han gått upp till amatörträning i Norrland gjort 7 lopp och vunnit samtliga 3 felfria med lätthet. Litet kuskplus nu med Östman och dessutom spår 6 i volten med femman struken. Vad missar jag? Varför är han överhuvudtaget inte spelad??? Finns ännu ett plus, han är mest rutinerad i hela loppet med sina 47 starter innanför västen! Ofta kan man ju se det som ett minus med många starter men trots det lite pengar, men det är ju nu efter det nyliga regibytet han börjat leverera.

Och det här är ju ett riktigt skitlopp faktiskt, in med några galopper på de bästa så är det anybodys game!
Ser även att den har resultatraden för de 7 senaste: d,1,0,1,0,1,0. så nu vinner väl den då?
PhilipBIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-07, 21:44   #63

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av PhilipBIF Visa inlägg
Ser även att den har resultatraden för de 7 senaste: d,1,0,1,0,1,0. så nu vinner väl den då?
Just det glömde att nämna det goda tecknet också

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2016-10-07, 21:54   #64

Stekels avatar

Standard

Citat:
Hyssssch! Han var riktigt bra från spår 12 senast efter Allan Wadd. Den håller vi för oss själva till under 6 %..
Den gången tyckte jag han var märkligt mycket spelad. Den här gången tvärtom trots att han presterade riktigt bra. Oftast följer kollektivet senaste prestationen men ibland jobbar det efter en helt annan ologisk logik vad det verkar...

Sju gånger har det provats på rikstoton och ingen vinst, men tre andraplatser på det trots ruskigt oflyt i spårlottningarna talar inget annat än för hästen. Men det är gott om andra bortglömda ekipage i det här loppet, jag tänker främst på 5 och i viss mån 6 som båda är snabba ut och har hyggliga spår.

Gammal 2016-10-07, 21:56   #65

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 1645
Standard

Oavsett vad man tycker om Ove A,så verkar han ha fin form för tillfället
drakdead är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-07, 22:41   #66
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5234
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av drakdead Visa inlägg
Oavsett vad man tycker om Ove A,så verkar han ha fin form för tillfället
Första vinsten på Valla sen högertrafikomläggningen?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-07, 22:54   #67

Lindvallens avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 4170
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Oblix Visa inlägg
Va, skall inte Jorma köra på Lördag?
Gammal 2016-10-07, 23:50   #68

2018

Standard

Bergh lider av utmattningssymptom vad det verkar (enligt egen krönika i Expressen). Har det gått ut över träningen av hästarna också? Vore konstigt om det inte alls påverkar. 4 vinster på de 55 senaste starterna säger ju någonting i alla fall. Ingen V75 seger sedan Bergsåker i Augusti. Kanske värt att ta i beaktande med fyra startandes imorgon där samtliga är relativt mycket betrodda och dessutom med en kusk som har 3% segrar 2016 & 2015 på de två mest betrodda.
Gammal 2016-10-07, 23:51   #69
Banned

Standard

Citat:
V75-3

I morgon lutar jag mig mot Angelica Holm. 10 Mel Odin var tvåa i SM efter Odin Tabac och slog Månprinsen, 7 Hulte Magnus och 5 Myllarfaks.
Gör du nog rätt i. Angelica kör in mer pengar som kusk än Melander gör som tränare. Say no more....
SO (+1)
Gammal 2016-10-07, 23:57   #70

Manprinsens avatar

Sharp$: 2289
Standard

För ett år sedan gav sju rätt 349kr. Tror inte vi ska sikta på att ta ner månen och uppfinna hjulet på nytt i år heller pojkar.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 00:04   #71

evetons avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
För ett år sedan gav sju rätt 349kr. Tror inte vi ska sikta på att ta ner månen och uppfinna hjulet på nytt i år heller pojkar.
Är ju faktiskt en helt annan omgång...
Cyran (+1)
Gammal 2016-10-08, 00:05   #72

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Precis! Tänkte säga det själv, men blir tjatigt att upprepa sig..
Gammal 2016-10-08, 00:55   #73

2018

Standard

Citat:
Lik förbannat lutar det åt låg utdelning. Det är ju bara att kolla hur de bästa hästarna med de bästa kuskarna är streckade så inser ju varenda Janne att det inte blir någon miljonutdelning idag. Jackpot på Åby är sannolikt.

Ofta när det är Norrlandsomgångar så kommer det upp 2-3 proffskuskar och dessa vinner merparten av loppen. Någon som för statistik på vilka kuskar som vunnit vilka omgångar?
Gammal 2016-10-08, 01:02   #74

hammmmmars avatar

Sharp$: 1722
Standard

Citat:
Ingen på 90% nu dock, dött lopp som förra året hoppas jag också vi slipper!

Tycker helgens omgång är svår som fan. Möjligen svårast i år!
Gammal 2016-10-08, 01:31   #75

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hammmmmar Visa inlägg
Ingen på 90% nu dock, dött lopp som förra året hoppas jag också vi slipper!

Tycker helgens omgång är svår som fan. Möjligen svårast i år!
Kommer säkert bli bättre utdelning än ifjol men jag skulle bli förvånad om det blir hög utdelning. Även om det ser knepigt ut på pappret så kan man inte bortse från klasskillnaden mellan hästar och kuskar. Om det ska bli hög utdelning vill det till att hemmalaget lyfter sig själva i håret och presterar. Risken finns att gästerna gör rent hus och dom hästarna blir även mest påpassade på liret.
Gammal 2016-10-08, 01:52   #76

2018

Standard

Sitter och kollar tillbaka på årets omgångar på de mer obskyra banorna i Norrland som Solänget, Hagmyren osv. Bergsåker & Gävle är undantagna utan egentlig grund till varför. Gäller enbart ordinarie omgångar.

Solänget
Örjan 0
Ulf Ohlsson 2
Erik Adielsson 0
Jorma Kontio 2

Resterande lopp vann Henrik Svensson, Ulf Eriksson (Kallblod) & Nicklas Westerholm - dessa kuskar är även dom relativt rutinerade på V7 - Westerholm undantaget även om han börjar växa in i det.

Hagmyren
Ulf Ohlsson 1
Peter Untersteiner 2
Erik Adielsson 1

Första loppet vanns av Tomas Pettersson som kanske inte är en av landets bästa kuskar men i Norrland duger han bra. Det fjärde loppet vanns av Ulf Eriksson (kallblod).Kenneth Haugstad vann också ett lopp. Inga egentliga kuskskrällar som vann denna omgång heller.

Rättvik
Ulf Ohlsson 2
Örjan 2
Jorma Kontio 0

Resterande lopp vanns av Marcus Hultman, Ulf Eriksson & Hans R Strömberg. Här sticker väl både Marcus Hultman och Hans R ut lite. Intressant är dock att Ulf Eriksson verkar vinna åtminstone ett lopp varje lördag i Norrland på de mindre banorna. Än så länge! Återigen så vinner de största namnen åtminstone 4 lopp tillsammans.

Bollnäs
Ulf Ohlsson 1
Erik Adielsson 1
Örjan 2

Resterande lopp vanns av Ulf Eriksson, Fredrik Fransson (kallblod) & Peter G Norman. Här sticker väl egentligen bara Fredrik Fransson (amatör) ut som vann kallblodsloppet. I övrigt så följer det samma mönster som innan. När det kommer få proffskuskar till banorna så dominerar dom tillsammans. Återigen 4/7 lopp vinner dom tillsammans. Tilläggas ska att Goop inte har kört något lopp i Norrland än så långt jag gått tillbaka (detta skriv i realtid).

Boden

Örjan 3
Erik Adielsson 1
Ulf Ohlsson 0
Robert Bergh 0

Resterande lopp vann Björn Karlsson (kallblod), Jörgen Westholm & Adrian Kolgjini. Ingen av dessa betraktar jag som skrällar i sammanhanget. Tilläggas bör väl vid det här laget att Ulf Eriksson inte hade någon styrning denna omgång. Ulf Eriksson startade inte!

Östersund

Erik Adielsson 3
Robert Bergh 1
Örjan Kihlström 0
Ulf Ohlsson 0
Jorma Kontio 0

Resterande lopp vanns av Jennifer Tillman, Torbjörn Jansson & Stefan Söderqvist. Återigen inga skrällar och sviten 4 lopp vinns av de riktiga proffsen håller i sig. Håll i hatten nu; Ulf Eriksson startade i Norrland men vann inget lopp! (startade dock bara 1 lopp av 7)

Umåker

Erik Adielsson 2
Ulf Ohlsson 2
Robert Bergh 1
Örjan 2

0 skrällar. 4 proffskuskar startar och de plockar tillsammans hem en hel V7:a. Ulf Eriksson startade inte på Umåker!

Romme

Örjan 2
Takter 2
Bergh 1
Björn Goop 1
Ulf Ohlsson 0

Denna omgång liknade mer en omgång i södern med antal proffskuskar och andra relativt duktiga kuskar som startar samtidigt. Samtliga lopp vanns av proffskuskar utom ett som vanns av Pierre Nyström. Här startade till och med Björn Goop - då vet man att det inte är en riktig Norrlandsomgång. Ulf Eriksson ställde inte upp denna omgång

Bollnäs

Örjan 2
Takter 1
Ulf Ohlsson 1

Övriga lopp vann Ulf Eriksson, Erik Lindegren & Glenn K Stenberg (kallblod). Göteborgaren klassas som skräll denna omgång även om det var ett kallblodslopp. Ulf Eriksson vinner i vanlig ordning när han ställer upp i Norrland. I övrigt vann proffskuskarna 4 av 7 lopp som vanligt.

Romme

Örjan 3
Ulf Ohlsson 0
Jorma Kontio 0

Enda Norrlandsomgången i år som inte följer mallen. Tre startande kuskar av högre kaliber och Örjan var den enda som vann. Resterande lopp vann Jennifer Tillman (när Food Money fortfarande var en duglig guldhäst), Jan Joar Mjölneröd (kallblod), Per Linderoth & Magnus Jakobsson. Inga egentliga skrällar. Största skrällen denna omgång var väl isåfall att Ulf Eriksson inte vann något lopp, men det följer också mallen då han bara hade en uppsittning denna V75:a

SLUTATS

När det är få startande proffskuskar så är det fortfarande dessa som vinner. I samtliga årets omgångar (utom den första då Örjan vann 3 lopp) i Norrland (Gävle & Bergsåker exkluderat) så har proffskuskarna vunnit 4 eller fler lopp av 7 möjliga. Ulf Eriksson vinner "alltid" ett lopp i norrlandsomgångarna om han har fler än en uppsittning.

Lycka till idag!
lokatten (+3)

Senast redigerad av oggeb den 2016-10-08 klockan 02:35.
Gammal 2016-10-08, 01:55   #77

2018

Standard

Min fråga blir efter genomgången ovan; i vilket lopp vinner Ulf Eriksson?
Gammal 2016-10-08, 01:57   #78

Manprinsens avatar

Standard

Om man garderar på i sista tycker jag det är värt att plocka med M.T Insider. Inte för att jag har nån jättefeeling för Olle Alsén från spår 11, men hästen är en duglig sprinter och van att möta bra motstånd där nere.
Gammal 2016-10-08, 02:01   #79

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Min fråga blir efter genomgången ovan; i vilket lopp vinner Ulf Eriksson?
Global Rebel kanske? Dock har jag ingen jättefeeling för hans styrningar. Global Rebel står jävligt hårt inne men spåret och formen är bra.
Gammal 2016-10-08, 02:04   #80

2018

Standard

Om man ska göra ett system baserat på ovanstående resultat från tidigare norrlandsomgångar så borde det se ut ungefär så här (förutsatt att man tycker att Myrfaksen är bästa hästen och är villig att spika denne):

6 Bravo Navarone
1,4,5,6,14
3 Myrfaksen
2,7,8,10,11
1,2,4,9,11
2,5,8,9,12
2,7,8,9

Krydda med era två bästa drag i omgången i två avdelningar och potten bör vara hemma.
Kostar mellan 1800 - 1875 med egna drag i garderingsloppen utan reducering.

Ska man följa den ranking som gett mig fyra raka sjuor så är de bästa garderingshästarna i nuläget V75-2 13 Nosoupforyou, V75-5 7 Casper W.F., V75-6 7 Angle of Attack, V75-7 4 Serious Try

Senast redigerad av oggeb den 2016-10-08 klockan 02:10.
Gammal 2016-10-08, 02:04   #81

hammmmmars avatar

Standard

Citat:
Global Rebel kanske? Dock har jag ingen jättefeeling för hans styrningar. Global Rebel står jävligt hårt inne men spåret och formen är bra.
DDI och Casanova S är inte värdelösa heller, kan nog fan vinna ett lopp imorgon ändå! Frågan är ju vilket
Gammal 2016-10-08, 02:09   #82

Standard

Citat:
Lik förbannat lutar det åt låg utdelning. Det är ju bara att kolla hur de bästa hästarna med de bästa kuskarna är streckade så inser ju varenda Janne att det inte blir någon miljonutdelning idag. Jackpot på Åby är sannolikt.

Ofta när det är Norrlandsomgångar så kommer det upp 2-3 proffskuskar och dessa vinner merparten av loppen. Någon som för statistik på vilka kuskar som vunnit vilka omgångar?
Det lutar åt låg utdelning ja, det kan man enkelt konstatera UTAN att titta på, eller nämna, tidigare omgångar..Den enda statistiken som är vettig ur ett historiskt perspektiv är spår statistik för den aktuella omgångens bana. Pratar endast om statistik knuten till banan.

Statistik på vilka kuskar som vunnit tidigare omgångar är också helt irrelevant då de kört och mött helt andra hästar, haft andra spår och kört på andra distanser...
SO (+1)
Gammal 2016-10-08, 02:11   #83

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hammmmmar Visa inlägg
DDI och Casanova S är inte värdelösa heller, kan nog fan vinna ett lopp imorgon ändå! Frågan är ju vilket
Casanovan känns inte så het med 460 poäng och den där raden. Dessutom blir Pihlströms hästar alltid överspelade när han lämnat sina klartecken till höger och vänster. Nej här tror jag Ove spetsar och leder runt om, annars blir det rätt dyrt.
Gammal 2016-10-08, 02:14   #84

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cyran Visa inlägg
Det lutar åt låg utdelning ja, det kan man enkelt konstatera UTAN att titta på, eller nämna, tidigare omgångar..Den enda statistiken som är vettig ur ett historiskt perspektiv är spår statistik för den aktuella omgångens bana. Pratar endast om statistik knuten till banan.

Statistik på vilka kuskar som vunnit tidigare omgångar är också helt irrelevant då de kört och mött helt andra hästar, haft andra spår och kört på andra distanser...
Nu snackar du ren hästskit utan att ha koll. Det är ingen slump att 5-6 kuskar vinner majoriteten av alla lopp som körs. Det är skillnad på yrkesmän och amatörer, oavsett vad dom har mellan skalmarna på vagnen.
oggeb (+100)
Gammal 2016-10-08, 02:16   #85

2018

Standard

Citat:

Jag håller med i sak, men det finns fortfarande banor med notorisk låg utdelning, typ Bergsåker & Skellefteå. När det inte blir låg utdelning på dessa banor så blir det istället miljonbelopp för 7 rätt. Vet inte vad som ändrats men förr i tiden så brukade Bergsåker ofta ge bra utdelning på 7 rätt.

Åt andra hållet så brukar istället Åby ofta ge rätt hyfsad utdelning. Nog fan är det viktigt att belysa hur banornas utdelning brukar vara. Efter ett visst antal omgångar så blir det ju en statistik sanning att vissa banor delar ut mindre än andra.

Och angående kuskar så verkar du vara ytterst lite insatt i hur sporten fungerar. Det märks att du är av uppfattningen att om hästen är bäst så vinner den. Om du inte är av den uppfattningen så får du ta och uttrycka dig jävligt mycket tydligare för ditt svar var exakt det. Det är av hur jävla stor vikt som helst vem som kör hästen. Det går, återigen, att jämföra detta med bilracing. Oavsett hur duktig du anser dig vara så hade du inte haft en Janne mot Sebastian Vettel om han så körde en Formel 3 bil och du en Formel 1. Skillnaden på kusk och kusk är enorm och det är även därför man brukar raljera över att Örjan bestämmer vart mållinjen ligger - lex King City två gånger i år (styrningar som inte ska gå att vinna om man kollar på fem sjättedelar av loppet)

Senast redigerad av oggeb den 2016-10-08 klockan 02:21.
Gammal 2016-10-08, 02:19   #86

Manprinsens avatar

Standard

Sen vill jag bara tillägga att open stretchen på Skellefteå mer eller mindre är en ickefaktor då upploppet bara mäter 175 meter. Krävs en raketmotor till hjälp för att hinna göra en omkörning på den parkeringsfickan.
oggeb (+1)
Gammal 2016-10-08, 02:24   #87

Standard

Citat:
Jag håller med i sak, men det finns fortfarande banor med notorisk låg utdelning, typ Bergsåker & Skellefteå. När det inte blir låg utdelning på dessa banor så blir det istället miljonbelopp för 7 rätt. Vet inte vad som ändrats men förr i tiden så brukade Bergsåker ofta ge bra utdelning på 7 rätt.

Åt andra hållet så brukar istället Åby ofta ge rätt hyfsad utdelning. Nog fan är det viktigt att belysa hur banornas utdelning brukar vara. Efter ett visst antal omgångar så blir det ju en statistik sanning att vissa banor delar ut mindre än andra.

Och angående kuskar så verkar du vara ytterst lite insatt i hur sporten fungerar. Det märks att du är av uppfattningen att om hästen är bäst så vinner den. Om du inte är av den uppfattningen så får du ta och uttrycka dig jävligt mycket tydligare för ditt svar var exakt det. Det är av hur jävla stor vikt som helst vem som kör hästen. Det går, återigen, att jämföra detta med bilracing. Oavsett hur duktig du anser dig vara så hade du inte haft en Janne mot Sebastian Vettel om han så körde en Formel 3 bil och du en Formel 1. Skillnaden på kusk och kusk är enorm och det är även därför man brukar raljera över att Örjan bestämmer vart mållinjen ligger - lex King City två gånger i år (styrningar som inte ska gå att vinna om man kollar på fem sjättedelar av loppet)
Mitt svar var verkligen inte det. Du missuppfattade grovt.

Det jag pratar om är statistik på vilka kuskar som vunnit tidigare omgångar på aktuell bana. Det är totalt irrelevant, varför har jag redan förklarat.

Klart som fan är kusken extremt viktig annars, ser jag att Ulf Ohlsson eller Örjan kör en bra häst denna omgång så är det ett stort plus! Det jag menar är att jag inte behöver titta på tidigare omgångar för att se hur ofta Ulf eller Örjan vunnit på aktuell bana!!

Rätt glasklart vad jag sa och menade..
Gammal 2016-10-08, 02:31   #88

2018

Standard

Citat:
Mitt svar var verkligen inte det. Du missuppfattade grovt.

Det jag pratar om är statistik på vilka kuskar som vunnit tidigare omgångar på aktuell bana. Det är totalt irrelevant, varför har jag redan förklarat.

Klart som fan är kusken extremt viktig annars, ser jag att Ulf Ohlsson eller Örjan kör en bra häst denna omgång så är det ett stort plus! Det jag menar är att jag inte behöver titta på tidigare omgångar för att se hur ofta Ulf eller Örjan vunnit på aktuell bana!!

Rätt glasklart vad jag sa och menade..
Lika viktigt är det att Örjan eller Ulf kör en "dålig" häst denna omgång för även den kan vinna med rätt körhänder.

Men jag håller ändå inte med dig om att statistik inte är viktigt. Skulle jag se statistik på att Leif Eriksson vinner ett lopp på Skellefteå's oval varje V75 omgång sedan han började styra hästar där så skulle jag strecka honom oavsett om han på förhand är chanslös eller ej. Som sagt det finns statistiska sanningar som man bör ta hänsyn till. En av dessa statistiska sanningar är att man blir rik av att spela spår 5 på 1640a. Detta är en "statistisk bevisad sanning".
Manprinsen (+100)
Gammal 2016-10-08, 02:37   #89

Standard

Citat:
Lika viktigt är det att Örjan eller Ulf kör en "dålig" häst denna omgång för även den kan vinna med rätt körhänder.

Men jag håller ändå inte med dig om att statistik inte är viktigt. Skulle jag se statistik på att Leif Eriksson vinner ett lopp på Skellefteå's oval varje V75 omgång sedan han började styra hästar där så skulle jag strecka honom oavsett om han på förhand är chanslös eller ej. Som sagt det finns statistiska sanningar som man bör ta hänsyn till. En av dessa statistiska sanningar är att man blir rik av att spela spår 5 på 1640a. Detta är en "statistisk bevisad sanning".
Men det är ju självklart! Har inte sagt något annat...Det räcker för mig att veta vilka kuskar som är de absolut bästa, dålig eller bra häst spelar ingen roll. En sämre häst kan med bra kusk och andra positiva faktorer vara ett givet streck vid gardering.

Jag behöver inte titta vilka kuskar som vunnit på Skellefteå bana sen 1989 för att ta beslut om jag ska strecka kusken eller inte.

Vettiga statistiska sanningar behöver du inte ta upp med mig för det har jag järnkoll på. Hintade lite i inlägget nyligen hur viktigt det är med just spår statistik.

BTW du verkar inte vara klar i skallen, bättre att lägga sig då. Du missuppfattar allt jag säger och drar knäppa slutsatser att jag inte skulle vara insatt i sporten eller tror att statistik inte är viktigt..

VETTIG statistik är A och O!

Senast redigerad av Cyran den 2016-10-08 klockan 02:45.
Gammal 2016-10-08, 03:22   #90

2018

Standard

Citat:
Men det är ju självklart! Har inte sagt något annat...Det räcker för mig att veta vilka kuskar som är de absolut bästa, dålig eller bra häst spelar ingen roll. En sämre häst kan med bra kusk och andra positiva faktorer vara ett givet streck vid gardering.

Jag behöver inte titta vilka kuskar som vunnit på Skellefteå bana sen 1989 för att ta beslut om jag ska strecka kusken eller inte.

Vettiga statistiska sanningar behöver du inte ta upp med mig för det har jag järnkoll på. Hintade lite i inlägget nyligen hur viktigt det är med just spår statistik.

BTW du verkar inte vara klar i skallen, bättre att lägga sig då. Du missuppfattar allt jag säger och drar knäppa slutsatser att jag inte skulle vara insatt i sporten eller tror att statistik inte är viktigt..

VETTIG statistik är A och O!
Utan att veta så tror jag inte att du har koll på varje kusk i Sverige och hur ofta denne har vunnit på respektive bana - men jag kan ha fel. Isåfall är statistik onödigt för dig och jag har fel i allt jag har sagt. Men detta gäller bara dig isåfall.

Men du verkar fortfarande vara helt ovillig att ta till dig statistiska sanningar så länge du inte själv vet om dom på förhand.

Angelica Holm, hon som kör hästen först på turordningen efter Jokivarren Kunkku, har t. ex. vunnit ett lopp på Skellefteå de senaste två åren. Hon har vunnit V75 EN gång i karriären. Är det intressant statistik för dig?

Angelica Holm som har åtminstone 1,3 av 19 miljoner spelade (plus alla miljoner som inte tagit en reserv för Jokkivaren Kunkku (säkert 2 Mkr)) på sig i dagsläget är inte värd att nämna i statistiska sammanhang för dig?

Vilken statistik är viktig för dig? Enbart spårstatistik på aktuell bana? Rättare sagt - vilka statistiska parametrar tar du hänsyn till när du tippar trav?
Gammal 2016-10-08, 07:20   #91

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Utan att veta så tror jag inte att du har koll på varje kusk i Sverige och hur ofta denne har vunnit på respektive bana - men jag kan ha fel. Isåfall är statistik onödigt för dig och jag har fel i allt jag har sagt. Men detta gäller bara dig isåfall.

Men du verkar fortfarande vara helt ovillig att ta till dig statistiska sanningar så länge du inte själv vet om dom på förhand.

Angelica Holm, hon som kör hästen först på turordningen efter Jokivarren Kunkku, har t. ex. vunnit ett lopp på Skellefteå de senaste två åren. Hon har vunnit V75 EN gång i karriären. Är det intressant statistik för dig?

Angelica Holm som har åtminstone 1,3 av 19 miljoner spelade (plus alla miljoner som inte tagit en reserv för Jokkivaren Kunkku (säkert 2 Mkr)) på sig i dagsläget är inte värd att nämna i statistiska sammanhang för dig?

Vilken statistik är viktig för dig? Enbart spårstatistik på aktuell bana? Rättare sagt - vilka statistiska parametrar tar du hänsyn till när du tippar trav?
Fyrbenta hästar vinner oftare än trebenta? 🙄
Gammal 2016-10-08, 07:48   #92

hugothebosss avatar

Standard

V75:7
4 Serious Try får bakskor p g a dåliga hovar, upplagt för O A L och 5 X.Factor N.O nu då?
Gammal 2016-10-08, 08:15   #93

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
V75:7
4 Serious Try får bakskor p g a dåliga hovar, upplagt för O A L och 5 X.Factor N.O nu då?
En del hästar blir snabbare bakom bilen med bakskor då dom får mer grepp en del inte så det kan vara både plus & minus. Henrik har nog koll på det.
mackpeter (+1)
Gammal 2016-10-08, 08:35   #94

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
En del hästar blir snabbare bakom bilen med bakskor då dom får mer grepp en del inte så det kan vara både plus & minus. Henrik har nog koll på det.
Mkt möjligt, men inte om man sätter på dem för att hästen har ömma hovar. Henriks koll var att köra bf, sa han senast i går fm!
Gammal 2016-10-08, 08:49   #95

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Mkt möjligt, men inte om man sätter på dem för att hästen har ömma hovar. Henriks koll var att köra bf, sa han senast i går fm!
Ok då stämmer din teori kanske. Känslan är gardering i vilket
fall.
Gammal 2016-10-08, 10:23   #96

mijo14s avatar

Sharp$: 1902
Standard

Razor Kronos 4%??? Trodde en del på den sist o jäklar vad den gick efter sin galopp. Kolla i lopparkivet!
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 10:46   #97

Helges avatar

Standard

Stackars Björn Goop. Fyller 40 år och är på Island och firar enligt Niklas Robertssons twitter bilder. Klart som fan han är sliten och dåligt påläst i Björnkollen
eveton (+5)
Gammal 2016-10-08, 10:56   #98

Standard

Citat:

Det enda jag sagt här är att jag tycker just den statistiken vi pratat om är irrelevant! Nämligen hur ofta en kusk vunnit på aktuell bana! Det är vad jag sagt från första början.

Jag har inte heller sagt att spårstatistik är det enda viktiga! Utan i stort sett det enda viktiga när det gäller statistik knuten till aktuell omgångs bana. Med undantag för detta: Hur många gånger hästarna startat på dagens bana och hur resultaten/statistiken ser ut. Det är viktigt att hästen ska trivas på banan/i den miljön. Kuskarna är människor och de bästa är inte känsliga, blir därför inte påverkade beroende på vilken bana de ska starta på. De är proffs och det har ingen betydelse för dom(så länge de startar i Sverige)

För att nämna lite annan statistik jag går efter.

Spetsstatisitk, Distansstatistik, Kuskstatistik (Hur ofta har aktuell kusk kört hästen och hur har resultaten blivit?) Segerstatistik, Galoppstatistik etc för att endast nämna några. Tänker inte förklara alla mina strategier eller berätta all statistik jag tittar på, det vore korkat då jag inte lägger ner 8h+ om dan för att hjälpa andra människor tjäna pengar.

Senast redigerad av Cyran den 2016-10-08 klockan 11:02.
Gammal 2016-10-08, 11:05   #99

evetons avatar

Standard

Citat:
Stackars Björn Goop. Fyller 40 år och är på Island och firar enligt Niklas Robertssons twitter bilder. Klart som fan han är sliten och dåligt påläst i Björnkollen
Första tanken var ju: "är han full, eller?!?"

Tack för klargörandet! Jag lägger således ingen vikt alls till Björnkollen för denna omgång.
Gammal 2016-10-08, 11:30   #100

Sharp$: 7449
Standard

Citat:
Första tanken var ju: "är han full, eller?!?"

Tack för klargörandet! Jag lägger således ingen vikt alls till Björnkollen för denna omgång.
Men ATG betalar dyra pengar för fyllesvamlet!
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 11:31   #101

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Björn är alltid dåligt påläst om du jämför med oss spelare. Ska han inte köra och inte heller ha med några hästar från stallet så är björnkollen funktionslös.

Denna gången tog dock priset då han inte ens nämner myrfaksen
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 11:33   #102

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ok då stämmer din teori kanske. Känslan är gardering i vilket
fall.
serious try har varit dunderbra på slutet. Jag räknar med att Henrik får iväg honom till spets här och då är loppet över. Spik!
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 11:53   #103

Standard

Så här blev mitt bolagssystem idag:

1) 6 r8-2 (2 leder och släpper till 6 eller 8. Lähdekorpi och kretsen runt 8 är euforiska och stenklara på vinst. Men den slår inte 6 från dödens - spik)

2) 4 r1-6 (loppet står mellan 1 och 4. Favoriten 1 övertygade inte senast vid vinsten. 4 är mycket hårdare och är snabbt ikapp startfållan. Stallkamraten 5 släpper ut honom till andraspår. Spikas till 22 %)

3) 2,3,7,10 r5-4 (det här loppet har jag motiverat tidigare. Antingen spikas segerstaplaren 3. Eller garderas med 2,7 och 10. 10 min vinnare vad några än säger här om Angelica Holm)

4) 2,6,10,12 r15-11 (12 är just nu knapp favorit och har vunnit två V75-lopp på sistone. Det är mycket surr på 6, som klättrat i klasserna. Blott fyraårige 2 är härdad i tuffa lopp och har hoppat en del. Här kan skrälla)

5) 1,3,4,7,12 r11-5 (1 är Ulfs bästa chans idag. 3 obesegrad på 2600 m. 4 vann årsdebuten. 5 är segervant sto men får inte plats på mitt system. 7 luring. 12 omgångens fynd)

6) 1,2,7,8,10,11,12 r4-5 (8 är en bortlottad favorit i stor fara. 1 leder en bit. 7 var med i derbyfinalen. Gardera detta lopp)

7) 1,2,4,5,9 r7-12 (4 är startsnabb och är en sprinter - idag skor bak, vilket kan ge ännu bättre fäste från start. Jag har dålig koll på norske 5. 9 är alltid farlig - nu med ny kusk. Smålurigt lopp)

Kostar 1400:-. Tack till er på sharps, som kommit med värdefulla synpunkter!
Gammal 2016-10-08, 12:33   #104

Standard

Mitt system kommer att bygga på skräll i avd.6&7 då dd-oddset ofta blir högt 2ggr i sträck
Gammal 2016-10-08, 12:44   #105

Standard

De som tror att Ulf E vinner ett V-75 lopp kan ju titta på avd.7,skulle stämma med min teori
Gammal 2016-10-08, 13:45   #106

Sharp$: 3081
Standard

Citat:

Sen kan man ju vrida statistiken lite som man vill. T ex att Angelica Holm som du nämner har kört Mel Odin EN gång. Seger....på Skellefteå...

Annars är väl det mest spännande statistiskt om Ove A kan bättra på sin fullständigt bedrövliga V75-statistik när han sitter upp bakom en av dagens stora skrikhästar.

Med flera av de bästa kuskarna frånvarande så finns det trots allt chans att det ramlar in en och annan vinnare som körs av kusk som inte brukar äntra vinnarcirkeln på V75....
svepet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 13:48   #107

Standard

Ulf Eriksson har vunnit fem V75-lopp i år, plats 18 i kuskligan V75.

Kontio, plats 15, Flemming Jensen, plats 17 och Torbjörn Jansson, plats 16, har vunnit lika många.
Gammal 2016-10-08, 13:50   #108

2018

Standard

Citat:
Ulf Eriksson har vunnit fem V75-lopp i år, plats 18 i kuskligan V75.

Kontio, plats 15, Flemming Jensen, plats 17 och Torbjörn Jansson, plats 16, har vunnit lika många.
Ulf Eriksson måste ha vunnit samtliga i Norrland isåfall.
Gammal 2016-10-08, 14:02   #109

2018

Standard

Tobias Eklöf ska massera ledaren i femte. Bungle Rain lär få det jobbigt och Ulf Ohlsson vet ju vad han har utom sig. Släpper han?
Gammal 2016-10-08, 14:21   #110

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3090

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tillman favoritspelad till under 3 ggr i sjätte.
???
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 14:26   #111

Standard

Citat:
Idag är det väl Norrland?
Gammal 2016-10-08, 14:32   #112

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
???
I GP säjer Tillman att läget är dåligt och osäker på resan,men hästen har fått bättre självförtroende och hon har en bra känsla
Gammal 2016-10-08, 14:34   #113

Standard

Citat:
Ulf Eriksson på V75:
Sä 160917 sp 1 Pave Faks, VM, odds 3,50
H 160910 sp 15 Björs Frej 2180 V, odds 11,25
Rä 160806 sp 10 Get A Winner, 2660 V, odds 7,46
Bs 160730 sp 6 Fika, VL, odds 13,60
Vi 160713 sp 1 Only Eyes Broline, am, odds 22,60
Gammal 2016-10-08, 14:47   #114

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
???
Bara omsatt 52' på vinnare. Fyra hästar är streckade 16-21 % på V75. Tillman tillhör en av dessa. Det finns en hårdspelande hästägare i det stallet som i god tid brukar lira 5-10' på hästar med någorlunda chans från stallet. 11 Brothers In AM kommer från två raka segrar och rankas bland den bättre hälften i loppet.
Gammal 2016-10-08, 15:12   #115

Manprinsens avatar

Standard

Ove A briljerar
Gammal 2016-10-08, 15:29   #116

Shooters avatar

Standard

Jag lirar vinnare på Sjö Odin och hoppas på en bra spelstart.
Gammal 2016-10-08, 15:32   #117
Banned

Standard

Citat:
Jag lirar vinnare på Sjö Odin och hoppas på en bra spelstart.
Tar bort den och kör utgång på EA.
Gammal 2016-10-08, 15:36   #118

Shooters avatar

Standard

Fender såg ju väldigt fin ut i provstarten, men det var värt att testa.
Gammal 2016-10-08, 15:36   #119
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Tar bort den och kör utgång på EA.
Uffe är helt överlägsen som kallblodskusk så man får vara nöjd med 11 ggr på tvillingen.

Tack för kaffet!
Gammal 2016-10-08, 15:39   #120

2018

Standard

Citat:
Ulf Eriksson på V75:
Vi 160713 sp 1 Only Eyes Broline, am, odds 22,60
Visby 13 Juli är V86
Gammal 2016-10-08, 15:44   #121

linfres avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 5581
Standard

Tror det blir en väldig fart i V75-5 efter att ha hört Eklöfs tankar. Så även om jag var sugen på att testa spik på Drabanten så blir det istället en helgardering där. Får leta andra spikar.
Gammal 2016-10-08, 15:54   #122

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 3738
Standard

Har missat värmningarna och V4. Hur har det gått för bfro-hästarna?
fredag är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 15:57   #123

Manprinsens avatar

Standard

Det här var nog den sämsta gulddivision som någonsin körts.
Gammal 2016-10-08, 16:08   #124

2018

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av linfre Visa inlägg
Tror det blir en väldig fart i V75-5 efter att ha hört Eklöfs tankar. Så även om jag var sugen på att testa spik på Drabanten så blir det istället en helgardering där. Får leta andra spikar.
Skulle det vara negativt för Drabant att det blir fart i loppet? Eller varför ändrar du spik?
Gammal 2016-10-08, 16:11   #125

evetons avatar

Standard

Någon mer som har problem med filinlämning på ATG???
Gammal 2016-10-08, 16:13   #126

Ojes66s avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 2193
Standard

ATG har lagt ned. Bara för mig?
Ojes66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 16:13   #127

Manprinsens avatar

Standard

Är skriket på finnen motiverat? Känns långsökt att Erik ska torska från ledningen på en bana med kort upplopp.
Gammal 2016-10-08, 16:14   #128

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2112
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ojes66 Visa inlägg
ATG har lagt ned. Bara för mig?
För mig med.

Det är ju FAN
Hank Cracker är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 16:15   #129

Sharp$: 3598
Standard

jag också
jeanpier007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 16:16   #130

Migges avatar

Sharp$: 3526
Standard

ATG funkar, inga problem för mig iaf
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 16:16   #131

Manprinsens avatar

Standard

Sidan har kraschat.
Gammal 2016-10-08, 16:16   #132
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hank Cracker Visa inlägg
För mig med.

Det är ju FAN
Det är väl nån lallare på IT-avdelningen som planerat in nån patch-uppdatering 10 minuter före första V75-start....
Gammal 2016-10-08, 16:18   #133
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Ove A briljerar
Formtoppad! Med ny kördress
Gammal 2016-10-08, 16:19   #134

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 5012
Standard

"ATG har stängt för spel. Var god försök igen senare."
Hahahaha...
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 16:19   #135

Manprinsens avatar

Standard

Fy fan vad jävla uselt. SKJUT FRAM STARTEN jävla klappträn!!!
Gammal 2016-10-08, 16:20   #136

linfres avatar

Standard

Fyfan det var många timmar åt helvete
Gammal 2016-10-08, 16:22   #137

TOBYTYKEs avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 9252
Standard

Kul när man spika 8 , tack ATG
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 16:22   #138

Sharp$: 4151
Standard

TACK ATG!!

Less man blir på skitsidan....går inte att lämna in...
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 16:23   #139

Reg.datum: aug 2015
Sharp$: 482
Standard

Jävla skit ATG!!!!!
Spetsochslut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 16:23   #140

Standard

Citat:
Visby 13 Juli är V86
Loppet på Visby är markerad med "r".

Står så här:
ATG-ombuden. KII försök 4 i meeting 5. Final Åby 13 aug 2016.
3-åriga och äldre svenska 50 000 - 200 000 Kr.

Senast redigerad av lokatten den 2016-10-08 klockan 16:24.
Gammal 2016-10-08, 16:24   #141

Ojes66s avatar

Standard

Sista gången jag spelar på trav.
Gammal 2016-10-08, 16:24   #142

evetons avatar

Standard

För i HELVETE ATG!
Gammal 2016-10-08, 16:24   #143

linfres avatar

Standard

Lider redan med dom som satt på ett vinnande system som inte fick lämna in idag
Gammal 2016-10-08, 16:25   #144

Standard

Härligt när man spikat 8:an...jävla pajas sida!!!!
Gammal 2016-10-08, 16:25   #145

Manprinsens avatar

Standard

Vad i helvete är det för fel på hen-fittorna som sitter där? Om dom märker att sidan brakar 10min före spelstopp är det deras förbannade skyldighet att förmedla informationen vidare så att starten senareläggs.
Gammal 2016-10-08, 16:25   #146
Banned

Standard

Miika....!!
Gammal 2016-10-08, 16:25   #147

Shooters avatar

Standard

Perfekt start på V75.
Gammal 2016-10-08, 16:26   #148

Sharp$: 6340
Standard

Horjävlakuksatans bööööög atg.

Står att det inte gick , sen nu ser jag att skiten dragits 2 ggr.

Vat glad att det inte gick när jag hlrfe att 6galopperade.

Mindre glad när jag såg att det dragits 860 istället för 430 hooora.

Ge mig 432 tillbaka tack
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 16:26   #149

newbranchs avatar

Sharp$: 1891
Standard

Tacka vet jag Nybrink. -
- Vi var helt rätt på det men han vann inte.
newbranch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 16:27   #150

Stekels avatar

Standard

Inte bara för mig alltså. Lyckligtvis skulle det spelas via tillsammans men de tappade ju en tusenlapp i omsättning bara på mig där iallafall. Blev ett riktigt paniksystem när man behövde tänka om, kan bli riktigt bra pga det här trots eländet bra början med finsk power!

Gammal 2016-10-08, 16:28   #151

Sharp$: 2112
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Speedyearl Visa inlägg
Härligt när man spikat 8:an...jävla pajas sida!!!!
Å inte ett ord från studion, köpta jävla pajasar

TOBYTYKE (+1)
Hank Cracker är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 16:31   #152

Manprinsens avatar

Standard

Tänkte lira en v5:a istället men det här jävla tattarbolaget förtjänar inte en krona från mig.

Är det nån jävel som kan avkrävas på lite ansvar i detta dekadenta skitland längre?
Gammal 2016-10-08, 16:31   #153

Sharp$: 552
Standard

Hur i helvete är detta möjligt!! Lagt drygt 30 timmar på en analys och kan inte lämna in jokern där jag dubblat i första och bankat Picasso! Minns inte när jag senast var så förbannad!
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 16:31   #154

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 2068
Standard

Belgarna ville väl ha jackpotten för sig själva
rotagg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 16:35   #155

Standard

Jaja...måste väl betyda att VM systemet sitter då i stället!

Jokern jag gjort var dock bara med en spik och det var 8:an så det känns inte speciellt bra nu och blir det pengar och mitt system skulle suttit blir jag förmodligen oglad deluxe.

Avd
1: 8 Victory Bonsai
2: 1, 4, 5, 9
3: 3 Myr Faksen
4: 6, 8, 10
5: 1 Bungle Rain
6: 2, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12
7: 4, 5
Gammal 2016-10-08, 16:40   #156

2018

Standard

Vilka satans idioter. Det är inte första gången det händer heller. Helt jävla sjukt är det.
Gammal 2016-10-08, 16:43   #157

suppes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 965

Suppe bettar fotboll- 2012
Stats: 10 - 8 - 0
ROI: 128.09%
Vinstprocent: 55.56%

Standard

Helt jävla sjukt!!!!! jag har studerat för detta i en veckas tid och så händer det här. fyfan asså!

suppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 16:44   #158

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Vilka satans idioter. Det är inte första gången det händer heller. Helt jävla sjukt är det.
Nej och inget har dom lärt sig heller. Så fort dom märker att skiten kraschar ska dom ringa upp ansvariga i Skellefteå och se till att starttiden flyttas fram. Men dom satt väl i fikarummet och svamlade om gårdagens idolavsnitt.
Gammal 2016-10-08, 16:45   #159

Standard

Dem har ju skjutit på starten förr, men det kan de inte ens lyckas med nu. Patetiska amatörer. Hoppas omsättningen halveras nästa vecka och att vi alla bojkottar pajasarna!
Gammal 2016-10-08, 16:47   #160

Manprinsens avatar

Standard

Kul att sitta och se skiten nu när man hade både Victory Bonsai och Ubergs Opzi.
Gammal 2016-10-08, 16:48   #161

linfres avatar

Standard

Citat:
Kul att sitta och se skiten nu när man hade både Victory Bonsai och Ubergs Opzi.
Samma här. Jag kokar just nu
Gammal 2016-10-08, 16:49   #162

Standard

Hade skrällen på samtliga system efter toppvärmning och hade suttit med på 3av6 lappar efter dessa två lopp om inte idioterna på ATG hade sabbat. Gött om man torskar en mille på dessa förbannade idioter
Gammal 2016-10-08, 16:50   #163

TOBYTYKEs avatar

Standard

Är det någon som fått genom en v5a sedan strulet..

Funkar nu..

Senast redigerad av TOBYTYKE den 2016-10-08 klockan 16:54.
Gammal 2016-10-08, 16:51   #164

newbranchs avatar

Standard

"Rövslickaren" Per Skoglund skulle väl för f..n ta tag i detta och få en förklaring vad som har hänt o varför? Nej, enbart vi beklagar. Vad gör han där om han inte företräder spelarna.
Gammal 2016-10-08, 16:51   #165

Shooters avatar

Standard

Piss! Hade garderat andra loppet till en början, men av kostnadsskäl så behövde jag gå ner någonstans och valde just det loppet. Fick bara råd med två hästar och bägge hoppar bort sig.
Gammal 2016-10-08, 16:54   #166

Standard

Helvete hade med 2% aren såklart...
Gammal 2016-10-08, 16:54   #167

Migges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av newbranch Visa inlägg
"Rövslickaren" Per Skoglund skulle väl för f..n ta tag i detta och få en förklaring vad som har hänt o varför? Nej, enbart vi beklagar. Vad gör han där om han inte företräder spelarna.
Vad vill du Per ska göra? Han är mitt uppe i en direktsändning som programledare och inte som IT-tekniker för ATG.

Och han sa ju även att ATG håller på och jobbar med problemet samt felsökning...
Gammal 2016-10-08, 16:57   #168

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Vad vill du Per ska göra? Han är mitt uppe i en direktsändning som programledare och inte som IT-tekniker för ATG.

Och han sa ju även att ATG håller på och jobbar med problemet samt felsökning...
Men det finns ju inget försvar för ATG utan det är ju den största spelskandalen hittills. Ansvariga på ATG borde avgå. Går ju inte att lita på ATG nånsin igen framöver!
Knutman (+50)
Gammal 2016-10-08, 16:57   #169

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 326
Standard

okunninga i trav Sverige

Tragiskt i detta forum, hur många de flesta gapar om kuskar och hästar.
Sannolikt är de flesta spelmissbrukare och kan inte skilja på sport och spel.
Lär om tränare och kuskar, lär om och lär rätt.
I Norrland finns/fanns landets hästkarlar, tränare och kuskar.
Spelmissbruk förlåter inte allt och allt skit som kastas på kuskar.
Forumet skrämmer bort travsportintresserade, tyvärr, så är läget.
Tänk till!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
SO (+10)

Senast redigerad av Knutman den 2016-10-08 klockan 16:59.
Knutman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 16:58   #170

Shooters avatar

Standard

Det fick bli en V5:a också med samma spikar som på V75: Myr Faksen och X.Factor N.O.
Gammal 2016-10-08, 16:59   #171

Sharp$: 6340
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Knutman Visa inlägg
Tragiskt i denna forum, hur många de flesta gapar om kuskar och hästar.
Tänk till!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag skiter i sporten om jag lirat. Sagt det förr å säger det igen.

Jag vill vinna pengar om jag spelat. Om jag inte spelat så kollar jag på sporten.spelar väl för fan inte för att förlora

Senast redigerad av shjuve9le den 2016-10-08 klockan 17:01.
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 17:00   #172

Migges avatar

Standard

Citat:
Men det finns ju inget försvar för ATG utan det är ju den största spelskandalen hittills. Ansvariga på ATG borde avgå. Går ju inte att lita på ATG nånsin igen framöver!
Ja, ATG ska/bör man klaga hos...Men att klaga på Per Skoglund känns ju rätt tveksamt...
Gammal 2016-10-08, 17:02   #173
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shjuve9le Visa inlägg
Jag skiter i sporten om jag lirat. Sagt det förr å säger det igen.

Jag vill vinna pengar om jag spelat. Om jag inte spelat så kollar jag på sporten.spelar väl för fan inte för att förlora
I Norrland spelar man gärna för att förlora....bara man får hålla på med hästar....
Gammal 2016-10-08, 17:02   #174

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Tragiskt i detta forum, hur många de flesta gapar om kuskar och hästar.
Vet inte om det är läge att börja leka Norrlands Bagdad Bob bara för att Krister Söderholm vinner ett V75 lopp.
Gammal 2016-10-08, 17:03   #175

Reg.datum: jun 2016
Sharp$: 708
Standard

Lider med er alla som inte kunde lämna in. Riktigt uselt att man inte dröjer på starten, saknar faktiskt ord för den inkompetensen... Vårt bolagsspel lyckades vi lämna in, men det hade tyvärr spik på Bravo Navarone.

Här kommer min V5:a.
V5
Inlämnat: 2016-10-08, 17:01
Skellefteå
Lördag 2016-10-08
Start: 17:05
Kostnad: 72,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 10 (7, 2)
2: 6 Digital Engine (12, 14)
3: 1, 3, 4, 5, 7, 12 (10, 8)
4: 2, 4, 6, 7, 10, 12 (1, 11)
5: 5 X.Factor N.O. (2, 3)

2x1x6x6x1 = 72 rader.
72 x 1 x 1,00 kr = 72,00 kr.
Totalt: 72,00 kr.
levin1891 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 17:05   #176

2018

Standard

Ulf Eriksson får hoppa in som ambulerande "proffskusk" idag och ta två för statistikens skull så behöver bara Adielsson, Ohlsson och Kontio vinna två tillsammans.
Gammal 2016-10-08, 17:06   #177

newbranchs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg

Det spelar väl ingen roll om Per står mitt i en direktsändning. Han ska, enligt mig, ta tag i problemet, och be att ngn i produktionen ringer upp ngn på ATG och förklarar varför det blev som det blev.
Du har ju ytterligare en "pellejöns" i studion i Nybrink. Han säger ju heller ingenting.
Samtliga "pissar" på spelarna som ngn uttryckte det.
Det får ju inte hända det som hände och har hänt tidigare.
Gammal 2016-10-08, 17:08   #178

Standard

Idiot som säger att det är hårt när Junifacks vann solklart!!!!!!
Gammal 2016-10-08, 17:08   #179

Manprinsens avatar

Standard

Vad fan håller Ingvar Nyberg på med? Varför i helvete går han inte ner när han är klart före utan låter favoriten köra sig till spets?
Gammal 2016-10-08, 17:09   #180

2018

Standard

Är dom blinda på liven? Junifaks solklar vinnare
Gammal 2016-10-08, 17:09   #181

hammmmmars avatar

Standard

Varför blir alla norrlänningar så kaxiga efter minsta lilla framgång? Jag bor själv i norrland men ser ju själv att vi bara har skräp jämfört med tränare/hästar i söder, så är det bara. Man kan inte leva 10 år bakåt
Gammal 2016-10-08, 17:09   #182

Manprinsens avatar

Standard

Härlig vinnare om han hade kunnat lämna in sitt system...
Gammal 2016-10-08, 17:09   #183

Shooters avatar

Standard

Stark insats av Myr Faksen med 19-öppning, men är ursäktad av att bli slagen av en smygkörd invändigt.
Gammal 2016-10-08, 17:11   #184
Banned

Standard

Citat:
Vad fan håller Ingvar Nyberg på med? Varför i helvete går han inte ner när han är klart före utan låter favoriten köra sig till spets?
Ja, varför har man satsat på en karriär som travkusk när man passar bättre som fritidspedagog på förskolan "vitsnippan"....
Manprinsen (+10)
Gammal 2016-10-08, 17:11   #185

wallemedws avatar

Standard

Citat:
Är dom blinda på liven? Junifaks solklar vinnare
Så solklar var den inte du!
Gammal 2016-10-08, 17:12   #186

Standard

Jäklar vad hårt det var, såg ju ut att vara halva huvudet
Gammal 2016-10-08, 17:13   #187

Standard

Hade haft 3av 3 på två av mina system. Vinner 6an nu så hade det sett sjukt bra ut. Härligt om man missar en miljon på denna historiska super blunder från ATG...
Gammal 2016-10-08, 17:14   #188

2018

Standard

Citat:
När han gick i mål så tyckte jag i alla fall att det var solklart att den vann.. Visst var det nära men jag tyckte ändå det var solklart vem som vann oavsett hur nära det var eller inte var.
Gammal 2016-10-08, 17:16   #189
Banned

Standard

FIck in ett lir i sista stund. Man kanske kan börja hoppas på 5 rätt iaf...

Avd
1: 6, 8
2: 1, 2, 4, 5, 6, 7, 11, 12
3: 2 Junifaks
4: 2, 6, 7, 10, 12, 15
5: 3 Drabant Hornline
6: 2, 6
7: 5 X.Factor N.O.
Gammal 2016-10-08, 17:19   #190

Standard

Tröttsamt med trav just nu...

Spiken inne och utgången inne med nu när Junifaks vann...hade varit jävligt kul om skiten blivit inlämnat...sitter detta system kommer jag ta en lång funderare på om jag lirar mer trav på atg...snacka om att pissa spelare i ansiktet när man släpper iväg starten...dessutom väldigt många som satsar stort som lämnar sent...fy fan.
Gammal 2016-10-08, 17:21   #191
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Hehe, uppförstorat målfoto. Kanske borde boka in ett besök hos optikern !!!
Gammal 2016-10-08, 17:22   #192

Shooters avatar

Standard

Citat:
Hehe, uppförstorat målfoto. Kanske borde boka in ett besök hos optikern !!!
Såg ut som han vann med en nos, men det kanske var hårdare än så.
Gammal 2016-10-08, 17:23   #193

Manprinsens avatar

Standard

Hade haft spik på Ove nu.
Gammal 2016-10-08, 17:25   #194

Shooters avatar

Standard

Nu har jag åkt på att bägge mina hästar hoppade i andra loppet och ett målfoto i tredje efter en 19-öppning. Ett par femmor känns inte intressant. Slänger in en rak DD redan nu: 7-5.
Gammal 2016-10-08, 17:26   #195

Standard

Citat:
Hade haft spik på Ove nu.
samma här hoppas på torsk, så man inte behöver ha mer ångest...
Gammal 2016-10-08, 17:29   #196

Shooters avatar

Standard

Det skulle inte förvåna mig om Narold Vox gör ett bra lopp den här gången, efter surloppet sist. Har med den då jag garderat upp det här.
Gammal 2016-10-08, 17:30   #197
Banned

Standard

Har ATG-folket gått på en Hån-skola nyligen?

"Tidigare tekniska problem:: Före start av V75-1 drabbades ATG.se av tekniska problem. Vi beklagar det inträffade och de kunder som tyvärr drabbades. "
lokatten (+1)
Gammal 2016-10-08, 17:31   #198

Sharp$: 1376
Standard

Verkar som hela sharps spelat samma system. Men ingen fick lämna in. Själv rök jag i andra. ALLA mina hästar hoppade.
lokatten (+10)
Milsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 17:34   #199

Manprinsens avatar

Standard

Skönt, där hade man klivit av.
Gammal 2016-10-08, 17:37   #200
Banned

Standard

Hatten av för dig, Kenth - Henrik: Se och lär - svettig insats, han krossar ju packet från dödens.

OAL - tror att du får åka utan Ulf i bilen nu....
Gammal 2016-10-08, 17:39   #201

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Hatten av för dig, Kenth - Henrik: Se och lär - svettig insats, han krossar ju packet från dödens.

OAL - tror att du får åka utan Ulf i bilen nu....
Ja han såg inte så oskyldig ut till galoppen...
Gammal 2016-10-08, 17:39   #202

Standard

Spelmissbrukarna

Spelmissbrukarna fortsätter med sina inlägg, kanske missbruk av alkohol också?
Ni har förstört forumet för trav intresserade, kom i håg det!

Jag är inte någon brännvinsadvokat för Norrland, men nyktra till och sluta med inlägg som
kan en gråsten att vända på sig. Puckos, spelmissbrukare, troligtvis alkohol.

Alltid samma personer som skriver----Ta reda på travsports historia, läs på, sluta sup, titta på loppen.
Ni har förstört detta fina travforum, de flesta känner igen sig.
Tråkigt men sant-SLUT!

Senast redigerad av Knutman den 2016-10-08 klockan 18:09.
Gammal 2016-10-08, 17:40   #203

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
SO (+2)
Gammal 2016-10-08, 17:41   #204

Standard

Hade klivit av i kallblodsloppet på målfotot så nu landade ilskan lite. puh!
Gammal 2016-10-08, 17:43   #205

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 409
Standard

Citat:
Mår du inte bra ska du inte vara på denna sidan ! vi hjälper varandra på denna sida !!!
kasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 17:48   #206

Standard

Bull Young hade man inte så där hade man klivit av iaf...tur i oturen.
Gammal 2016-10-08, 17:49   #207
Banned

Standard

Citat:
Är du kvar? Prova med Travpunkten.com.
Gammal 2016-10-08, 17:53   #208
Banned

Standard

Men varför i helvete släpper Oskar ner Sjöström framför sig när han vet att Eklöf är på väg fram? Är tredjepar utvändigt så mycket bättre än andrapar?
Gammal 2016-10-08, 17:55   #209
Banned

Standard

Härligt...! Då lever kupongen fortfarande...
Gammal 2016-10-08, 17:55   #210

Manprinsens avatar

Standard

Var det nån som hade den där? Grattis i så fall!
Gammal 2016-10-08, 17:55   #211

Shooters avatar

Standard

Strålande insats av treåringen! Hade garderat, men tyvärr inte med nian (av förståeliga skäl). Där åkte chansen till femmor också. Fina pengar för den som sätter sjuan idag.
Gammal 2016-10-08, 17:56   #212

Helges avatar

Standard

Är nog många glada som INTE kunde lämna in på ATG idag
SO (+1), asgaya3141 (+1)
Gammal 2016-10-08, 17:59   #213

Manprinsens avatar

Standard

HAHA, fan vad jag älskar Forsgren. Bäst i hela ATG gänget.
"Du är väl från Skellefteå så du borde kunna geografin här uppe."
Gammal 2016-10-08, 18:00   #214

Standard

Någon annan som inte kan logga in på sidan ?
Gammal 2016-10-08, 18:01   #215

Ojes66s avatar

Standard

Ny krasch
Gammal 2016-10-08, 18:02   #216
Banned

Standard

Det är ju en jävla tur att IT-folket på ATG inte håller på med nåt viktigt, som pengar.....
Gammal 2016-10-08, 18:03   #217

Standard

Vem vet kanske är en riktad DDOS attack mot atg sidan..
Gammal 2016-10-08, 18:03   #218

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Det är ju en jävla tur att IT-folket på ATG inte håller på med nåt viktigt, som pengar.....
Dom är ute och letar Pokemons innan det blir mörkt.
Gammal 2016-10-08, 18:04   #219

newbranchs avatar

Standard

Citat:
Tjena! Hakar på i ett helt annat ämne. Du/Strappa/Hatten brukar ju vara välunderrättade. Så vad händer med Rune "Melby Gård" Anderssons strävan om att ta upp konkurrensen med oligarkerna på ATG?
Gammal 2016-10-08, 18:04   #220

evetons avatar

Standard

Skönt att man åtminstone fick lämna in DD... eller inte!
Gammal 2016-10-08, 18:06   #221

TOBYTYKEs avatar

Standard

Citat:
Skönt att man åtminstone fick lämna in DD... eller inte!
Det är Ryssland som cyberattackerar oss med ddos
Gammal 2016-10-08, 18:06   #222

2018

Standard

Citat:
Åtminstone så kommer det vara anledningen. Man vill ju inte ha kritik i onödan. Jäkla internetterrorister
Gammal 2016-10-08, 18:07   #223

Standard

Tur att man sparade ATG Classic som backup vid såna här tillfällen... eller det var ju just det man inte gjorde. Bra jobbat, monopolet!
eveton (+10)
Gammal 2016-10-08, 18:08   #224
Banned

Standard

Citat:
Men lägg ner, snart har du väl idéer om vem som sköt Olof Palme också....
Gammal 2016-10-08, 18:09   #225

evetons avatar

Standard

Citat:
Skarplöth?
Gammal 2016-10-08, 18:10   #226
Banned

Standard

Ingen på plats på Skellefteå-travet som kan lägga ut DD1 på Youtube...?
Gammal 2016-10-08, 18:12   #227
Banned

Sharp$: 4216
Standard

Ringde atg support och spydde galla över deras djävla piss,
svaret blev
om du vill spela så fungerar virtuella loppen perfekt...
mazza4u är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 18:12   #228

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2496
Standard

Slta gapa och skrika när du referar Robin, du beter dig som en riktig idiot, fullständigt oduglig. Du borde stannat i den där bajamajan du satt i när du provreffade en gång i tiden....
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 18:12   #229

Standard

Går inte att lira DD nu heller...
Gammal 2016-10-08, 18:13   #230

Standard

Citat:
Vad är det jag ska lägga ner? Jag sa kanske, det är ingen omöjlighet, har du svårt att fatta det? DDOS attacker förekommer ofta mot stora sidor, tror du det är en slump att det kraschar 10min innan Jackpot omgången börjar? Eller som nu efter att en 0% vinner och hindrar spelare från att spela dubbeln. Tror du det är ATG som saboterar med flit så är du ute o reser.
TOBYTYKE (+10), asgaya3141 (+10)
Gammal 2016-10-08, 18:14   #231

Standard

DD framflyttad till 1830
Gammal 2016-10-08, 18:14   #232
Banned

Standard

DD är tydligen viktigare än V75:

"Dagens Dubbel: Vi har flyttat fram starten av DD-1 till kl 18:30 på grund av tekniska problem. Vi arbetar på att lösa problemet. "
Gammal 2016-10-08, 18:14   #233

Manprinsens avatar

Standard

Dagens Dubbel: Vi har flyttat fram starten av DD-1 till kl 18:30 på grund av tekniska problem. Vi arbetar på att lösa problemet.

Duktiga idioter!
Gammal 2016-10-08, 18:15   #234
Banned

Sharp$: 4216
Standard

synd att man inte kan ge minus sharps
bland det dummaste som postats här någonsin och då finns det
skarp konkurrens
mazza4u är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 18:16   #235

Standard

Sidan kraschar väl när mycket folk är inne på den, så har den ju av och till varit sedan de lanserade den här nya värdelösa sidan..
Gammal 2016-10-08, 18:17   #236

Sharp$: 1376
Standard

Citat:
Vad är det jag ska lägga ner? Jag sa kanske, det är ingen omöjlighet, har du svårt att fatta det? DDOS attacker förekommer ofta mot stora sidor, tror du det är en slump att det kraschar 10min innan Jackpot omgången börjar? Eller som nu efter att en 0% vinner och hindrar spelare från att spela dubbeln. Tror du det är ATG som saboterar med flit så är du ute o reser.
Bla fick 12an i avd 2 en jävla massa spel i slutet. Om man till ex var säker att 12an skulle gå in och att navarone skulle galoppera i första så skulle det inte vara en dålig affär att ddosa bort alla "bra" spelare som lämnar in i slutet.

Inte ett otnkbart scenario.
Milsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 18:17   #237
Banned

Standard

Citat:
Men ta av foliehatten och bete dig som folk. Det finns ingenting som indikerar en DDOS-attack på atg.se i samband med det här - vi klarar oss jävligt bra utan konspirationsteorier från nötter som inte har annat för sig än att hitta på orsaker till allt från 9/11 till mordet på Olof Palme.

Senast redigerad av Stankarn den 2016-10-08 klockan 18:19.
Gammal 2016-10-08, 18:18   #238

Rickarts avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 2616
Standard

Ingen med 7, suuuuperjackpot nästa lördag då. Kul!
Gammal 2016-10-08, 18:24   #239

2018

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mazza4u Visa inlägg
Ringde atg support och spydde galla över deras djävla piss,
svaret blev
om du vill spela så fungerar virtuella loppen perfekt...
Sluta ljuga.
Gammal 2016-10-08, 18:24   #240

Standard

Är ju en del fel i systemet då och då,men som idag är lite för ofta tycker jag.Menar inte att styrelseordföranden ska kunna detaljerna,men kan ju åtminstone se om dom får vad dom betalar för.Skulle gärna vilja veta vad kostnaderna för datasystem och deras underhåll är.
Gammal 2016-10-08, 18:25   #241

Manprinsens avatar

Standard

Det stora felet är inte att sidan kraschar utan att man inte vidtar åtgärder ute på banan när man upptäcker att detta händer. Det enda rätta hade varit att skjuta fram starttiden med 15-20 min.
Gammal 2016-10-08, 18:25   #242

2018

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rickart Visa inlägg
Ingen med 7, suuuuperjackpot nästa lördag då. Kul!
Jacken blir ju lika stor oavsett om det är på femmorna eller på sjuorna..? Jackpot var väntad. Att den skulle bli på sjuorna var otroligt oväntad.
Gammal 2016-10-08, 18:26   #243

Sharp$: 1496
Standard

Jag missade det // Men det är konstigt att dessa DDos atacker kommer efter folk på Gotland diskuterar Träffar för att visa sitt Ilska med Problemen...
schadow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 18:28   #244

Standard

stankarn

Lugna ner dig, se på trav, du är en av de största negativa.
Någon skrev, här hjälper vi varandra, med vad?
Puckos inom travet behövs, super och spelar bort!
Gammal 2016-10-08, 18:28   #245

2018

Standard

Någon som lyckats logga in på sidan ännu?
Gammal 2016-10-08, 18:28   #246

Sharp$: 1496
Standard

Citat:
Det är inte mindre illa när det utförs av en svenne. De flesta våldtäkter sker i hemmet. Det är det viktigaste!
Du är ifrånåkt dom sista 20 år sedan Vakna..
schadow är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 18:29   #247

Sharp$: 1201
Standard

nu kan jennifer tillman få vinna så man får se henne i rutan så ens ilska mot atg kan lägga sig lite, ja det är lite sexistiskt men det här jävla strulet tär på en man blir matt

Senast redigerad av biddybye den 2016-10-08 klockan 18:30.
biddybye är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 18:29   #248

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Det är inte mindre illa när det utförs av en svenne. De flesta våldtäkter sker i hemmet. Det är det viktigaste!
Nej det viktigaste är att media och myndigheter fortsätter att mörka etniciteten på gärningsmännen. Dessutom skickar man dit polisstyrkor som ska hindra dom frisläppta gärningsmännen från att bli lynchade av en uppretad lokalbefolkning.
Olsson43 (+10), tomtom2 (+5)
Gammal 2016-10-08, 18:30   #249

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av schadow Visa inlägg
Du är ifrånåkt dom sista 20 år sedan Vakna..
Knappast! Jag håller mig till fakta och inte till hatsidornas info.
Gammal 2016-10-08, 18:30   #250

Sharp$: 3598
Standard

idoiter detta atg
jeanpier007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 18:31   #251

Shooters avatar

Standard

Citat:
Nej det viktigaste är att media och myndigheter fortsätter att mörka etniciteten på gärningsmännen. Dessutom skickar man dit polisstyrkor som ska hindra dom frisläppta gärningsmännen från att bli lynchade av en uppretad lokalbefolkning.
Vissa fantasier är inte nyttiga.
Knutman (+10)
Gammal 2016-10-08, 18:33   #252

Standard

Citat:
Men ta av foliehatten och bete dig som folk. Det finns ingenting som indikerar en DDOS-attack på atg.se i samband med den här attacken - vi klarar oss jävligt bra utan konspirationsteorier från nötter som inte har annat för sig än att hitta på orsaker till allt från 9/11 till mordet på Olof Palme.
Hur fan vet du, din jävla jubelidiot, att det inte finns något som indikerar att det är en DDOS-attack? Vem är du att du kan konstatera det?

Jag sa bara kanske, har du svårt med läsförståelsen? Jag gapar inte att detta var en DDOS-attack jag bara framförde att det var en möjlighet.

Bara titta på alla här som hade system som "kunde gett de 6 eller 7 rätt" om det inte vore för kraschen. För att inte tala om miljoner andra som blev påverkade också. Klart som fan det gynnar storspelare att det inte körs in 10 000tals system sista 10min innan start, det är de systemen som har högst chans att sitta då man kunnat se värmningar. Man såg tydligt tex att Bravo Navaronne var för taggad, han utstrålade galopp, vilket han också gjorde från start..

Vana spelare som iakttog detta hade ingen möjlighet att lämna in nya system där man ville tex spika 8 istället för 6 eller gå från 6an spik till lås på 6,8.

Det har varit många jackpot omgångar på sistone och inte en enda krasch, med mångas logik här borde det bli krasch så fort det är jackpot och således mycket trafik..Kan mycket väl va så 9 av 10 gånger men det utesluter inte faktumet att vem som helst med lite resurser och kunnande kan rikta en ddos attack mot atg eller vilken sida som helst och krascha skiten. Det är enklare än vad man tror.

Ta och läs på lite om ämnet så du inte framstår som någon oteknisk gubbjävel.
Gammal 2016-10-08, 18:37   #253

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2496
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av biddybye Visa inlägg
nu kan jennifer tillman få vinna så man får se henne i rutan så ens ilska mot atg kan lägga sig lite, ja det är lite sexistiskt men det här jävla strulet tär på en man blir matt
Det bästa vore om vi slapp se den där uppskrutna nollan både i studion och på banan
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 18:38   #254

Ojes66s avatar

Standard

Vem vann dd-1
Gammal 2016-10-08, 18:38   #255

Sharp$: 1341
Standard

Ouch.."glad " att jag jobbade idag och lämnade in tidigt(gladare om mina hästar vunnit) började bra med spik på finnen och Ubergs O. som 2%..missade Junifax på 4 hästar och spikat Picasso...9:an i 5: hade jag inte ens drömt om..
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 18:40   #256

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Speedyearl Visa inlägg
Sluta sprida myter nu!

Har man ingen koll kan man låta bli att kommentera.
Du borde lära dig att ta reda på sanningen innan du snackar skit!

http://www.dn.se/nyheter/sverige/hem...n-for-kvinnor/
Gammal 2016-10-08, 18:42   #257

2018

Standard

Citat:
Hur fan vet du, din jävla jubelidiot, att det inte finns något som indikerar att det är en DDOS-attack? Vem är du att du kan konstatera det?

Jag sa bara kanske, har du svårt med läsförståelsen? Jag gapar inte att detta var en DDOS-attack jag bara framförde att det var en möjlighet.

Bara titta på alla här som hade system som "kunde gett de 6 eller 7 rätt" om det inte vore för kraschen. För att inte tala om miljoner andra som blev påverkade också. Klart som fan det gynnar storspelare att det inte körs in 10 000tals system sista 10min innan start, det är de systemen som har högst chans att sitta då man kunnat se värmningar. Man såg tydligt tex att Bravo Navaronne var för taggad, han utstrålade galopp, vilket han också gjorde från start..

Vana spelare som iakttog detta hade ingen möjlighet att lämna in nya system där man ville tex spika 8 istället för 6 eller gå från 6an spik till lås på 6,8.

Det har varit många jackpot omgångar på sistone och inte en enda krasch, med mångas logik här borde det bli krasch så fort det är jackpot och således mycket trafik..Kan mycket väl va så 9 av 10 gånger men det utesluter inte faktumet att vem som helst med lite resurser och kunnande kan rikta en ddos attack mot atg eller vilken sida som helst och krascha skiten. Det är enklare än vad man tror.

Vad är då orsaken till att någon vill rikta en DDoS mot ATG? Du kan inte fläka ur dig dynga utan att ha en orsak till ditt påstående. ATG lever utan konkurrens. Man riktar inte en DDoS av den magnituden utan att ha en legitim orsak.

Andra anledningar kan vara att:

*En anställd på ATG spillde kaffe över elcentralerna och UPS:erna som sköter inloggning - samtidigt.

*En anställd ATG klippte av alla nätverkskablar

*Ryssarna vill främja svenska folkets ekonomi och kraschade servern i all välmening

Men var vänlig att presentera en orsak till DDoS.
Gammal 2016-10-08, 18:43   #258

hammmmmars avatar

Standard

4.08? Rätt säker på att vinnaren stod högre än så under hela loppet? En sån här gång kan allt skyllas på tekniska fel. Spelsäkerheten är jävligt hög
Gammal 2016-10-08, 18:46   #259
Banned

Standard

Citat:

Du menar alltså att det sitter nån med lite "tekniska" kunskaper och gissar sig till hur spelarna kommer att komponera sina V75-system, ett par minuter innan spelstopp, och till slut bestämmer sig för att kicka igång en DDOS-attack mot atg.se....? För att Bravo Navaronne utstrålade "galopp"....?

HAHAHAHA - jag tror att jag dör....

Nä, det är inte UTESLUTET att det var en DDOS-attack. Men det är betydligt troligare att det är en switch som inte fungerar som den ska. Eller att det uppstått någon form av schema-mismatch i synkroniseringen mellan servrarna eftersom inloggningen inte fungerar. Eller att....någon har kastat det onda ögat på ATGs bladservrar.....Eller att....det är något annat "Internt" IT-problem.

Man får hoppas att du inte håller på med IT "på riktigt", att någon betalar dig för att krysta fram den ena vansinnesgissningen efter den andra, så fort nätverket strular....
oggeb (+10), Amadeus (+5)
Gammal 2016-10-08, 18:52   #260

Rickarts avatar

Standard

Citat:
Jacken blir ju lika stor oavsett om det är på femmorna eller på sjuorna..? Jackpot var väntad. Att den skulle bli på sjuorna var otroligt oväntad.
Men dagens jackpottpott på 7 går väl vidare tillsammans med det som spelades idag och gör det till en super.
Gammal 2016-10-08, 18:54   #261

Manprinsens avatar

Standard

Var det nån annan som tog med Höwings Star? Tyckte den var intressant med Forss upp.
Gammal 2016-10-08, 18:57   #262

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3282
Standard

Citat:
Jag hann tyvärr. Mcdonalds fotbollscup i Linköping
Gammal 2016-10-08, 18:57   #263

Manprinsens avatar

Standard

Skulle gärna se Mika Forss oftare i Sverige. Grym kusk!
Kan vi inte byta ut Jorma mot honom?
Gammal 2016-10-08, 18:58   #264

2018

Standard

Citat:
Men dagens jackpottpott på 7 går väl vidare tillsammans med det som spelades idag och gör det till en super.
Snyggt! Glömde helt bort att det var jackpot idag i all min vrede att ATG fungerade som en påse skit.
Gammal 2016-10-08, 18:59   #265

Standard

Ingen Boost-redovisning!!

Hur ska vi överleva detta? Tur att de fortsätter på atg.se! Där kan ju alla logga in just nu...
Gammal 2016-10-08, 19:05   #266

evetons avatar

Standard

Var ganska många som menade att det skulle bli låg utdelning idag.
Migge (+5)
Gammal 2016-10-08, 19:07   #267

2018

Standard

Citat:
Var ganska många som menade att det skulle bli låg utdelning idag.
Brukar ju vara så att när folk överlag förutsätter låg utdelning så brukar det antingen bli så eller åt andra hållet att det blir en gigantisk utdelning. Brukar sällan vara någonting mitt emellan.
Gammal 2016-10-08, 19:10   #268

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 184
Standard

Ingen verkade ha 7 rätt.
Kolla vinstlistan.
gysen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 19:17   #269

Rickarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av gysen Visa inlägg
Ingen verkade ha 7 rätt.
Kolla vinstlistan.
Ingen hade chans på 7 ens efter 80-taggarn...
Gammal 2016-10-08, 19:25   #270

Sharp$: 3485
Standard

Hur blev utdelningen idag??? Vad blev det för boost nummer?
Oblix är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 19:26   #271

evetons avatar

Standard

Citat:
Brukar ju vara så att när folk överlag förutsätter låg utdelning så brukar det antingen bli så eller åt andra hållet att det blir en gigantisk utdelning. Brukar sällan vara någonting mitt emellan.
Visst är det just så. Själv var jag inne på bra utdelning hela veckan och letade vinnare långt ner i strecklistan. Under veckan lät jag mig luras med i tanken på att favoriterna skulle hålla och tonade ner en aning.
Nu spelar inget någon som helst roll då jag inte kunde lämna in mitt reducerade...

Har haft ett uppehåll i det seriösa spelandet i närmare ett år. Var sjukt trött på atg´s strul ifjol och hoppades verkligen att det blivit bättre. Har det eller har det sett ut såhär fler ggr?
Gammal 2016-10-08, 19:29   #272
Banned

Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ingen hade chans på 7 ens efter 80-taggarn...
Jo, självklart fanns det rader kvar med chans till 7 rätt.efter avd 5.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 19:30   #273

Standard

Blev det utdelning eller ej på 7 rätt någon som vet?
Gammal 2016-10-08, 19:31   #274

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spetsochslut Visa inlägg
Ingen aning. ATG funkar inte. Ha en trevlig lördag!
Gammal 2016-10-08, 19:32   #275

TOBYTYKEs avatar

Standard

Citat:
Ingen aning. ATG funkar inte. Ha en trevlig lördag!
Texttv är pålitligt sid 571
Gammal 2016-10-08, 19:32   #276

Standard

Ja tänkte någon satt på ngn inside ev! Ja ha en trevlig Lördag vidare!
Gammal 2016-10-08, 19:32   #277

Sharp$: 3091
Standard

Ingen med sju rätt. NI kan kolla utdelningen på Tillsammans
Spetsochslut (+5)
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 19:33   #278

MoniMakerApps avatar

Sharp$: 1252
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spetsochslut Visa inlägg
Ingen med sju rätt sa dom på tv4-nyheterna.
Spetsochslut (+5)
MoniMakerApp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-08, 19:38   #279

Standard

ATG kommer räddas av tidernas största jackpot nästa vecka.
Gammal 2016-10-08, 20:06   #280

Migges avatar

Standard

Varje V75:a har ju nya förutsättningar och gamla resultat påverkar inte nya...

Edit: mitt inlägg var tänkt som ett svar till Lokatten som dock tog bort hela ovanstående inlägg

Senast redigerad av Migge den 2016-10-08 klockan 20:08.
Gammal 2016-10-08, 21:36   #281

MoniMakerApps avatar

Sharp$: 1252
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
Svt text?
http://www.svt.se/svttext/web/pages/571.html
asgaya3141 (+2), kunghumle (+50)
MoniMakerApp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-09, 14:28   #282

Staketkuskens avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3012
Standard

ALLA här borde lägga mer fokus på hur riggat svenskt trav är, stallkörningar, ljug-kuskar, utdragna tv-sändningar, mygel i tv och framför allt 14.30 vs 16.20
lokatten (+10)
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-10, 10:58   #283
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

48 inlägg raderade. Här diskuterar vi trav och inget annat.

/MOD
Viroid (+1), Amadeus (+1)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td