Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-08-31, 10:54   #1

AbbeAces avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 524
Cool

V75 Jägers 3/9

Vilken travhelg som börjar på lördag med klart roliga lopp. Och hemmabana är ju inte helt fel. Lycka till.

Senast redigerad av AbbeAce den 2016-08-31 klockan 13:25.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-01, 07:18   #2

Reg.datum: sep 2014
Sharp$: 2521
Standard

Västerbo Highflyer håller Erik spets eller kan PU häxa?
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-01, 08:36   #3

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 405
Standard

Ni Talar Bra Latin

Konstigt infall av ägarna till NTBL att flytta hästen från Puro till Patrik Södervall. Förra året gjorde han 10 starter hos Petri Puro och tjänade 628.000;-. Alltså ungefär 62.000:- per lopp.

Sedan flyttades hästen till Patrik Södervall. Har gjort 6 lopp hos honom i år och tjänat 70.000:-. Blir väl cirka 11.000:- per lopp.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+10)
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-01, 11:26   #4

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 115
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lokatten Visa inlägg
Konstigt infall av ägarna till NTBL att flytta hästen från Puro till Patrik Södervall. Förra året gjorde han 10 starter hos Petri Puro och tjänade 628.000;-. Alltså ungefär 62.000:- per lopp.

Sedan flyttades hästen till Patrik Södervall. Har gjort 6 lopp hos honom i år och tjänat 70.000:-. Blir väl cirka 11.000:- per lopp.
Viktigare med en verbal och utåtriktad tränare än en tränare som är kunnig.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-01, 11:48   #5
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 76
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Groknak Visa inlägg
Västerbo Highflyer håller Erik spets eller kan PU häxa?
Tror inte PU kan häxa från spår 8.
Frågan är vad Adrian vill göra. Han kanske kan häxa.

Senast redigerad av trance_error den 2016-09-01 klockan 11:50.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-01, 12:54   #6

Reg.datum: sep 2014
Sharp$: 2521
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Tror inte PU kan häxa från spår 8.
Frågan är vad Adrian vill göra. Han kanske kan häxa.
Såg nu att Dreams Take Time var med i loppet, trodde Je'taime Express var enda hästen och att PU körde den

Så omformulering, kan J.Untersteiner häxa i spetskörningen?
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-01, 13:05   #7

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:

Föredrar också Petri Puro, men att göra jämförelser med en häst som står i 700k mer prispengar i år kanske är något skevt...?
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-01, 14:01   #8

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Föredrar också Petri Puro, men att göra jämförelser med en häst som står i 700k mer prispengar i år kanske är något skevt...?
Det är samma häst jag pratar om, Ni Talar Bra Latin. Den och bara den är det som jag skriver om.
Gammal 2016-09-01, 15:11   #9

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Det är samma häst jag pratar om, Ni Talar Bra Latin. Den och bara den är det som jag skriver om.
Jo, förstod det. Menade bara att det är svårt att jämföra intjänade pengar när hästen stod på 700k mindre i prispengar hos Peru och därmed stod i en mycket lägre klass. Svårare att tjäna pengar på sina hästar när de kommer upp över miljonen i insprunget.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-01, 15:22   #10

Red face

Ni Talar Bra Latin

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Jo, förstod det. Menade bara att det är svårt att jämföra intjänade pengar när hästen stod på 700k mindre i prispengar hos Peru och därmed stod i en mycket lägre klass. Svårare att tjäna pengar på sina hästar när de kommer upp över miljonen i insprunget.
Ja du har rätt. Förmodligen har hästen en svacka nu efter att ha stått på topp i flera år.
Gammal 2016-09-01, 15:41   #11

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 2502
Standard

Är det inte L Brindeborg som tränar, Ni talar bra latin och Södervall som enbart på pappret står som tränare. När Brindeborg slutade hos puro fick han med några hästar därifrån.
dumle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-01, 22:33   #12

yoozoos avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 8103
Standard

Mina tankar inför omgången

AVD 1)
Klass 1 inleder omgången med ett kortlopp och det tidiga favoritskapet ligger på Goops 2 Mellby Dashing vilket jag verkligen har svårt att förstå och förmodar att mitt bud och den knappe andrahandaren 1 Conrads Definitif blir hyffsat klar favorit innan bilen släpper iväg dom på Lördag. Uhrbergs 1 CD är startsnabb men inte säkert att han kan svara ut startkatapulten 7 Enjoy Boko men skulle han hålla ledningen så får de vara mycket bra för att slå honom, tänkbar spik/utgång. Kritar jag på i loppet kommer jag definivit inte missa 4 Flo Rida Sea som maxas utrustningsmässigt.

AVD 2)
Lördagsloppet får plats på kupongen denna vecka och det lutar faktiskt åt att jag spikar favoriten 2 Flirt Fortuna trots att det finns massvis av godis bakom, kan Manne Björnesson styra denna talangfulle fyraåring till seger så är nog risken/chansen ganska stor att en viss Kihlström kan upprepa bedriften. Skulle det dock krävas fler streck så är 12 Tiger Woodland och 13 Forecast tidiga motbud tillsammans med Untersteinerduon 7,11 och Kolgjinis talangfulle treåring på start.

AVD 3)
Med samma motivering som i avd 1 så tror jag att loppet är över ifall 1 Västerbo Highflyer hittar till spets här är det dock flera som är aktuella i spetsstriden vilket iofs kan vara både positivt och negativt. 3 Je Taime Express och 5 Quick Fix är hetaste motbuden både till segern och i spetskörningen. Jag hypade mycket senast angående 9 Royal Fighter som inte kunde ett sk*t och chansen här är väl knappast högre men jag vet inte till 3% kanske den åker med ifall jag streckar på. Favoriten 4 Nadal Broline tror jag mindre på denna gång som gulddebutant och kort distans.

AVD 4)
En av omgångens största favoriter hittas ifrån spår 2 på tillägg och även ifall 11 Tudor Kronos segrat i de 7 lopp av 8 han gått felfritt i år så känna det som att det kan vara aktuellt att försöka fälla honom här. 1 TBONTB kan säkert gå en låg 13-tid på distansen och hur ska han då hinna dit? Jovisst kan det gå men som en av omgångens största vill jag inte chansa på att det går vägen. 2 Tuffetto Jet kul kantboll som kan mycket när det stämmer och även 10 Sevilla är tidig bakom Berghs talang.

AVD 5)
Klass 2 och här heter favoriten 5 Brosa Am efter 3 raka segrar men så som procenten ser ut vill jag nästan chansspika 7 Countdown Fougett som var streckad till 50% senast som klar favorit mot ett ganska liknande gäng men satt fast och ifrån sjundespåret lär han knappast landa på innerspår. Det som avskräcker är just avsaknaden av segrar även ifall jag inte tror att det är något fel på löpskallen. Bakom känns det som att 3,6,10 är ganska heltäckt.

AVD 6)
Bronsdivisionen över 2140 och jag skrattar hela vägen till banken! 2 Napoleon C.D, 4 Heartnreaker V.S och 9 Springover bär merparten av strecken och är alla aktuella i segerdiskussionen men om jag bara fick strecka 1 häst så hade det varit 12 Digital Control (0,85%) som i år faktiskt vunnit 2 V75-lopp ifrån bakspår, formraden 0g-0-0 är inget man direkt blir lycklig av men att han har kapacitet att segerstrida även ifrån spår 12 råder det för mig ingen tvekan om och han får plats på kupongen tillsammans med ytterligare någon kantboll och favorittrion.

AVD 7)
En mycket trevlig Silverdivision avslutar och här hittar vi omgångens andra storfavorit i 4 Scellino Luis. Även ifall jag tror att han är med och segerstrider så kan jag inte lägga honom först i ranken med urstarka segerskallar som 6 Tripolini V.P och 9 Bravo Navaronne i loppet. Dessa tre bör räcka men inte otänkbart att det halkar med någon till då det kan bli körning i loppet och en sån som 12 Carabinieri är ju riktigt kul att ha med till nuvarande 0,77%!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oinkk (+5), dado (+2), mijo14 (+5), hammering (+3), asgaya3141 (+3)
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-02, 17:42   #13

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 128
Standard

Tripolini vp är en kanon i visa stunder kan han allt passa den bra betalt i sista om den vinner ..
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-02, 18:07   #14

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3097
Standard

spik

Citat:
Ursprungligen postat av chompipe Visa inlägg
Tripolini vp är en kanon i visa stunder kan han allt passa den bra betalt i sista om den vinner ..
på mitt bolagssystem så sitter spikarna på Västerbo highflyer och tripolini vp

ingo73 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-02, 18:20   #15

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2538
Standard

Jaha, 12 i V75 2, 14 i V75 4 och 7 i V75 5 där har ni roliga spikförslag/A-hästar!
Lycka till!
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td