Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-08-25, 07:55   #31

Ojes66s avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 2187
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lokatten Visa inlägg
Tycker det låter konstigt att Anders skulle ha varit intresserad av Sarah.

Jag googlade på Åke och Sarah och fick bl a fram en stor artikel i Aftonbladet om att paret skulle gå på travgalan tillsammans. Artikeln var daterad 15 jan 2010, alltså för sex år sedan. Och då var dom sambos. Alltså måste dom åtminstone varit ett ett par 2009.

Och jag minns att jag såg bilder på Sarah och Åke i stallet då på sommaren när det hade börjat glunkas om paret. Sarah var frisk, brunbränd, svettig och glad. Log med stora hästtänder och inte olik en stor glad märr tyckte jag. Så jag förstod att Åke hade fallit för henne

Då var Anders 22 år och nyligen hemkommen från USA där han hade gått ett år på college. Han var riktigt söt då. Har svårt att tänka mig att han skulle ha fallit för Sarah, han måste ha tyckt hon var gammal i jämförelse med söta collegeflickorna; hon är sju år äldre.
Väl känt att Sarah låg med båda. Mycket ryggmärgen i svenska stall på den damen.
Ojes66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-25, 23:23   #32

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 921
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DanneKing Visa inlägg
Så avslöjas han igen!! Men vem kan vara förvånad - en gång fuskare alltid fuskare!!!
Stäng av fan-skapet på livstid!!!

Svanstedts stjärna fast i dopningstest

Stjärntränaren Åke Svanstedts topphäst Resolve har fastnat i en dopningkontroll – enligt uppgifter till SportExpressen.
Otillåten substans ska ha hittats i hästens kropp efter segern i John Cashman Jr Memorial under Hambletoniandagen.
– Jag vet ingenting om det, säger Åke Svanstedt till SportExpressen.
Det är SportExpressen som skriver att stjärntränaren Åke Svanstedts topphäst Resolve har fastnat i en dopningkontroll.
Resolve ska, enligt uppgifter till tidningen, ha testats positivt för ett preparat innehållande kortison i samband med sin storloppseger under Hambletoniandagen i USA, i början av augusti.
Resolve deltog tidigare i år i Sveriges största travlopp Elitloppet där han slutade tvåa bakom Stefan Melanders Nuncio.
”Känner inte till något”
55-årige Åke Svanstedt, som firat stora framgångar på andra sidan Atlanten sedan han lämnade Sverige 2013, ställer sig ovetandes till uppgifterna som SportExpressen presenterar.
– Jag vet ingenting om det, säger han till tidningen.
Enligt SportExpressens uppgifter är det A-provet som varit positivt, och nu riskerar han att bli av med förstapriset i loppet, runt en miljon kronor, samtidigt som Åke Svanstedt riskerar böter.
För en fällande dom krävs det att även B-provet är positivt.
– Jag känner inte till något om det, så jag kan inte hjälpa till, säger Resolves svenske ägare Hans Enggren till SportExpressen.
Enligt uppgifter till SportExpressen ska ytterligare en häst från Åke Svanstedts stall testats positivt under samma tävlingshelg.
Facktidningen Travronden har varit i kontakt med New Jersey Racing Commission, de kan inte bekräfta uppgifterna.
Trav365 har också varit i kontakt med kommissionen som valt att återkomma med eventuell information i ärendet.
Fy fan i helvete!!! Man blir så jäkla äcklad men inte ett dugg förvånad när det gäller det vedervärdiga skräpet till levande organism. Hade det handlat om cykel, skidsport, friidrott eller dylikt så hade skämtet Svanstedt blivit tokavstängd för decennier sedan. Hatar den fuskande idioten!!! I årtionden har alla vi som har något så när koll på svensk travsport känt till grisfösarns trix och metoder. Att jämföra dåren och pajasen Åke med fullständiga genier som Sören och Stig H är att pissa på desamma och allt de har åstadkommit!!!

Senast redigerad av mocka den 2016-08-25 klockan 23:33.
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-26, 11:05   #33

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38055
Standard

Bergh skriver om det hela i Expressen:

http://www.expressen.se/sport/trav/b...maste-dubblas/
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lokatten (+10), tomtom2 (+5)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-26, 12:59   #34

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Bergh skriver om det hela i Expressen:

http://www.expressen.se/sport/trav/b...maste-dubblas/
Tack. Brukar aldrig läsa Travexpressen, tycker deras travsida är så rörig... Så det var verkligen intressant och upplysande att få läsa Robert Berghs spalt. Så klargörande.

En extrapoäng var Roberts konstaterande ang Åkes användande av Cortison! "Jag råkar nämligen veta att Åke inte använder Cortison" skriver han.
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-26, 17:15   #35

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2510
Standard

Bergharn berättade i sin krönika i Expressen idag att han visste att Åke inte ens använder Cortison för behandling av sina hästar. Så var det med den fuskaren haha
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-26, 18:19   #36

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1133
Standard

Han använde väl inte Lasix förr heller.
Gammal 2016-08-26, 18:32   #37

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 1381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mocka Visa inlägg
Fy fan i helvete!!! Man blir så jäkla äcklad men inte ett dugg förvånad när det gäller det vedervärdiga skräpet till levande organism. Hade det handlat om cykel, skidsport, friidrott eller dylikt så hade skämtet Svanstedt blivit tokavstängd för decennier sedan. Hatar den fuskande idioten!!! I årtionden har alla vi som har något så när koll på svensk travsport känt till grisfösarns trix och metoder. Att jämföra dåren och pajasen Åke med fullständiga genier som Sören och Stig H är att pissa på desamma och allt de har åstadkommit!!!
Du glömde byta konto.
the_mirage (+1), tomtom2 (+5), honkan01 (+5)
rrylander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-27, 16:08   #38
DanneKing
Guest

Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Bergharn berättade i sin krönika i Expressen idag att han visste att Åke inte ens använder Cortison för behandling av sina hästar. Så var det med den fuskaren haha
en fuskare försvarar och går i god för en annan, ger jag inte ett jävla dugg för. Inte trovärdigt över huvud taget.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-27, 17:27   #39
DanneKing
Guest

Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Han använde väl inte Lasix förr heller.
fattar du något?
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-27, 17:28   #40
DanneKing
Guest

Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ojes66 Visa inlägg
Väl känt att Sarah låg med båda. Mycket ryggmärgen i svenska stall på den damen.
är ju incestuös beteende för fan
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-27, 19:06   #41

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1133
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DanneKing Visa inlägg
fattar du något?
Vad är det jag inte fattar?

Bara för att Åke aldrig använt Cortison tidigare så betyder det väl inte att han inte använder cortison numera?

Mitt argument för detta är att han inte använde Lasix när han precis hade flyttat dit. Men nu verkar det som han har börjat med det med.

Han använder väl förmodligen vad han får använda med de karenstider som gäller där han tävlar.
Gammal 2016-08-27, 23:25   #42

Melanders avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 4756
Standard

Kom igen! Är det olagligt att använda Cortison? Ni som dömer är bödlar och verkar kunna allt.Invänta svar .....sen kan ni spy galla om ni har rätt.OM inte...kommer ni att vara tysta som möss.JAG är övertygad om att Åke får rätt
lokatten (+4)
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-28, 11:53   #43

Grants avatar

Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Kom igen! Är det olagligt att använda Cortison? Ni som dömer är bödlar och verkar kunna allt. Invänta svar .....sen kan ni spy galla om ni har rätt. OM inte...kommer ni att vara tysta som möss. JAG är övertygad om att Åke får rätt
Det är tillåtet att använda cortison och det är inte prestationshöjande.

Jag tror till och med att det är tillåtet att byta dam. Men det är jag som
tycker så, andra kan givetvis ha en annan åsikt. Men jag dricker inte milkshake.
Det hör man på namnet, mjölk.

Mvh Uffe
Emeffeff (+3), honkan01 (+5)

Senast redigerad av Grant den 2016-08-28 klockan 11:55.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-28, 15:47   #44
DanneKing
Guest

Sharp$:
Standard

Många mjäkhögar som sluter upp bakom grisfösarn i det här forumet, fattar ni ingenting. Grisfösarn är en stor jävla fuskare som var tvungen att fly landet för att kunna fortsätta fuska. Och jämför inte Grisfösaren med legender som Sören Nordin och Stig H, det är en stor skymf för dessa att bli jämförd med en fuskare!!!
Avgå alla!!!: no:
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-28, 15:59   #45

Grants avatar

Sharp$: 6099
Smile

En kusk är en kusk osv och Åke Svanstedt är väl Åke Svanstedt osv knappast
vårt eller någons problem.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara