Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-08-15, 23:35   #31

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 1483
Standard

Jag tycker att Berghs bojkott är helt huvudlös!

För det första har han fått ett enormt stöd av Åby för att klara sin flytt. Som tack för det vill han sätta banan i klistret.

För det andra är det inte han som står för kostnaden för hästarna, det gör hästägarna. Nu får hästarna åka till Åmål eller Vaggeryd och köra om småpengar istället för att starta på Åby. Bergh går väl lite plus på reskostnaderna, men det gör i sanning inte hästägarna.

För det tredje har han försökt få med sig alla tränare på bojkotten. Finns det en sämre fråga att driva i media för travet? Det är istället problemet med de stadigt ökande drivningsförseelserna travet måste ta itu med. Alla gnäller på att spelsäkerheten minskar när man sent rycker skorna på en häst och kalkylerar med att det blir 1500 i böter. När man fullt medvetet drar på sig drivningsböter i många storlopp, t ex ettan o tvåan i Stochampionatet, är det ingen som opponerar sig!
greenj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-16, 07:11   #32

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 890
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det är ju faktiskt inte så konstigt att alla är på tränarnas sida i det här fallet. Drivningarna som polisanmälts är inte något som sticker ut överhuvudtaget på ett sätt som normalt leder till någon polisanmälan. Den enda jag tittat på som varit på tapeten var drivningen Lövgren gjorde på Jairo. Något som normalt leder till lite böter för drivning och eventuell en kort avstängning. Absolut ingen polisanmälan.

Men om man höjer blicken lite så kanske det räknas som djurplågeri i lagens mening, och det är väl det som veterinären är där för att bevaka och beivra. Precis som han skulle anmäla om han var trafikpolis och såg någon gå mot rött kanske (också en lagöverträdelse som normalt leder till absolut ingenting). Jag tror 98% av de som tycker något inte har en aning om hur lagen som reglerar detta är skriven och ska/bör/kan tolkas. Något man bör tänka på. Hursomhelst, en oangenäm situation som förhoppningsvis ändå för något bra med sig till slut som många här till min förvåning verkar hålla med om.

Veterinären sitter i en position där han har ganska stor makt över tävlingarna. Samtidigt när man sitter så ensam är det väl (stor?) risk att man hellre friar än fäller för att inte göra sig ovän med i princip samtliga kollegor. I domarnas instruktioner är devisen för övrigt "hellre fria än fälla" (fegt och feltänkt i min åsikt för övrigt). Det tror jag inte veterinärerna är instruerade till och då ska de heller inte göra det.
Utan att gå in på vad jag tycker är djurplågeri eller inte så finns det en viktig del i det hela. Jag skiter egentligen i om kuskar blir polisanmälda för att dom kammar hästen mothårs. Det viktiga i den här frågan är att ALLA BANOR SKALL BEDÖMA OCH BEIVRA LIKNANDE FÖRETEELSER PÅ EXAKT SAMMA SÄTT. Då vet kuskarna vart gränsen går. Sen om det krävs högre böter, längre avstängningar eller rent av en polisanmälan för att minska antalet drivningar så kanske det är dags att så blir fallet. BARA ALLA BANOR HAR SAMMA BEDÖMNINGSNIVÅ OCH STRAFFSKALA.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Om_sommaren (+2)
emkungen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td