Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-08-07, 07:52   #1

Reg.datum: sep 2014
Sharp$: 2519
Standard

V75 Dannero 7/8

Startar upp tråden med en fråga som någon kanske kan besvara, avd 5 är ett kallblodslopp med flera volter, vad är det dom avgör vilken startfålla hästarna får? Vanligtvis är det pengar eller att ston har fördel, skriver sportchefen ut loppet själv?

Jämförde Starelv Odin, Järvsö Elviz & Guli Glöd tex som står på 3 olika distanser

Senast redigerad av Groknak den 2016-08-07 klockan 07:55.
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-07, 07:58   #2

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Groknak Visa inlägg
Startar upp tråden med en fråga som någon kanske kan besvara, avd 5 är ett kallblodslopp med flera volter, vad är det dom avgör vilken startfålla hästarna får? Vanligtvis är det pengar eller att ston har fördel

Jämförde Starelv Odin, Järvsö Elviz & Guli Glöd tex som står på 3 olika distanser
Man gör en bedömning hur fort varje häst kan springa över distansen och lägger dem därefter in i startfältet. Tanken är att när de går i mål skall alla vara på mållinjen samtidigt. Alltså borde varje häst ha lika stor chans att vinna. Så är iaf tanken.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Groknak (+10)
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-07, 07:58   #3

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11975
Standard

Månsson bestämmer förutsättningarna..
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-07, 09:23   #4

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Härligt när Daniel sticker ut hakan på twitter och lämnar klart.
DET händer ytterst sällan

Men nu ställde jag till det för Daniel

kasse (+2)

Senast redigerad av Helge den 2016-08-07 klockan 09:51.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-07, 09:53   #5

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5392
Standard

Kung Töll i sista avdelningen är mitt drag i denna lördagsomgången, vad tror ni om omsättningen idag 18-20 miljoner?
Känns det inte som att det blir mindre och mindre i omsättning på lördagarna. 72 miljoner igår.
Nej ,V75 lördagar 14.30 och sedan V65 vid alla andra V75dagar som finns i överflöd.
Gammal 2016-08-07, 10:20   #6

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1140
Standard

Någon med Jens Sjödens statistik får gärna posta den!
rickyfashion är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-07, 10:26   #7

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 475
Standard

Jens Sjödén
Statistikbloggen V75

V75-1: Jippolopp, autostart, kort distans. Strukna: 11, 12
Klassen är nästan som Brons, något sämre. Brons och Klass I är de klasser där det är viktigast att lottas till bra spår när förutsättningarna är 1640a. Statistik över detta finner man på sidorna 127-128 och 149.
Det är toppspåren 2, 4, 5 som gäller. Den här gången råder det inget tvivel om vilken av spårlottvinnarna som är bäst: Storfavoriten 2 Coktail Fortuna. Han är dessutom norsk, och har därmed sannolikt en ännu bättre chans än spelprocenten säger. Spelare är ju patrioter. En fin spik!

V75-2: Jippolopp, voltstart, lång distans. Strukna: 6, 11
Propositionen är som för Klass III, en klass som inte avgjorts på V75 på många år. Loppet är skiktat med några som spelar statistroller. Jag streckar de sex som kan vinna.

V75-3: Kallblod, autostart, medeldistans
Svenskt Kallblodskriterium dök upp på V75 för första gången i 2014. Då vann andrahandaren och det gjorde den ifjol också. Loppet har avgjorts även tidigare, utanför V75, och favoriterna har totalt segrat 15 gånger av 23 – 65 procent. Den noteringen stämmer mycket väl överens med vad som gäller kallblodslopp över 2140a generellt. Se sidan 266!

- Kallblodslopp är mycket lättare än andra, speciellt autostartade sådana.
- Årgångslopp är enklare än andra för spelarna.
- Finallopp är mer lättippade och mindre skrällgenererande än andra.
Ovanstående faktorer i kombination gör givetvis att man kan förvänta sig en mycket god chans för favoriten och försumbara chanser för de skrällrankade.

2 Tand Kraft blir omgångens största favorit och är en mycket förnuftig spik.

V75-4: Guld, autostart, medeldistans
Statistiken för åttahästarslopp finns på sidan 79. Det här loppet är egentligen ingen riktig gulddivision och klassen är också fantastiskt låg. 3 Västerbo Fantast är den enda ”riktiga guldhästen” och spikas.

V75-5: Kallblod, flera tillägg, medeldistans
STC’s Guldtäcke dök upp på V75 för första gången 2002. Sedan dess har det varit årligt återkommande, sånär som 2011 och 2013, då Dannero förlorade sin V75-omgång och loppet istället låg inom V86-spelet. Man kan följa alla resultat på sidan 276!

Poängen med handikapplopp är, att hästarna ska placeras av någon kunnig så, att de ska ha exakt samma chans att nå mållinjen först. En svår uppgift har det visat sig.

Favoriten har segrat i sex av de tolv lopp som avgjorts på V75. Andra- och tredjehandare har vunnit två gånger var. Så här har det alltså sett ut:
Favoriten: 50 procent chans
Andrahandaren: 17 procent chans
Tredjehandaren: 17 procent chans
Alla övriga: 1,5 procent chans

Visst, tolv lopp är för lite för att siffrorna ska vara pålitliga. Men skillnaden mellan spelarnas och handikapperns förmåga att bedöma chanserna förefaller ändå i största laget! Om man med tilläggen lyckats att helt utjämna chanserna skulle alla starta med sju procents chans var.

Man har överskattat starthästarnas chanser att hålla undan, de skulle behöva större försprång än de får. Här har vinnarna återfunnits:
Start: 2 gånger – 17 procent
20 m tillägg: 1 gång – 8 procent
60 m tillägg: 1 gång – 8 procent
80 m tillägg: 4 gånger – 33 procent
120 m tillägg: 4 gånger – 33 procent
Antalet tilläggsvolter varierar, men oavsett antal: De allra längst bak gynnas mest. Speciellt gäller det, när det finns en ensam häst längst bak.

Jag tycker det är lite svårt att frångå 13 Monster Monsun som imponerade så sent som för en vecka sedan. Ihop med lägesgynnade 14-15 bildar han ett fint lås för mindre system. Det finns dock många osäkerhetsfaktorer och jag har råd att gardera vidare, kanske i onödan.

V75-6: Jippolopp, autostart, medeldistans
Man har sparat de öppnaste loppen till Dagens Dubbel. Klassen ligger närmast Klass I, och den statistiken hittar man på sidorna 155-156. Man finner en hög andel riktiga storskrällar. Första tanken sade helgardera, men även detta lopp är lite ojämnt med några statister så jag nöjer mig med nio.

V75-7: Jippolopp, tre tillägg, stayerdistans
Som statistikspelare har man lärt sig, att de bästa där längst bak brukar hinna fram. I andra hand är det någon på start som spetsar och håller undan. Det är missgynnsamt att starta på mellanvolterna. Relevant statistik återfinns på sidorna 253-254!

13 Premier Kronos är en motiverad favorit. Bakom är det rimligt att ranka de andra två ”på rätt volt” som duger. Sedan är spetsbudet också ett segerbud, och favorit till att få överta ledningen är 3 Mellby Charmören. Till sist måste man varna för ständigt underskattade 11 Janne Sisu. Han kommer i alla fall att placera sig högre än kollektivet rankat honom…

Mitt spel

2 Coktail Fortuna (6)
3, 10, 1, 2, 8, 7
2 Tand Kraft (3)
3 Västerbo Fantast (6)
13, 14, 15, 10, 3, 1, 8
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 12
13, 12, 14, 3, 11, 10
1 134 kronor

Lycka till med spelbesluten!
rickyfashion (+50), Migge (+5)
mentalsis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-07, 10:32   #8

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 4151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Härligt när Daniel sticker ut hakan på twitter och lämnar klart.
DET händer ytterst sällan

Men nu ställde jag till det för Daniel

Windy ska alltså mosa Västerbo i dödens då?

Det blir spännande att skåda!
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-07, 11:17   #9

Dyngjohans avatar

Reg.datum: mar 2016
Sharp$: 773
Standard

Vad tycker ni om Il Sånna? Jag tänker spika den....
Dyngjohan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-07, 11:20   #10

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dyngjohan Visa inlägg
Vad tycker ni om Il Sånna? Jag tänker spika den....
Toppform men Ove A från spår 8 på V75 är inga faktorer som gör den till en solid spik i min bok!

Riktigt usel spik! Med all respekt! Gör om - gör rätt!
Gammal 2016-08-07, 11:22   #11

Dyngjohans avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Toppform men Ove A från spår 8 på V75 är inga faktorer som gör den till en solid spik i min bok!

Riktigt usel spik! Med all respekt! Gör om - gör rätt!
Jag tyckte att dom pratade om den på vassellerkass....dom menade väl på att den var bra i ordning......
Gammal 2016-08-07, 11:26   #12

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2272
Standard

Varför står Norrlandsbonus på 20m tillägg? Borde väl stå på startvolten med dom pengarna.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-07, 11:32   #13

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Dagens bästa spikar är 3 Västerbo Fantast (bästa läget, Örjan, spets och slut!) och 14 Tangen Haap (mycket speedig och hårdare än packet, bara rundar dom!)
Gammal 2016-08-07, 11:33   #14

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 37778
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dyngjohan Visa inlägg
Jag tyckte att dom pratade om den på vassellerkass....dom menade väl på att den var bra i ordning......
Det är en del skrik på den idag. Jag tycker dock att loppet är ganska öppet.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-07, 12:03   #15

Dyngjohans avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det är en del skrik på den idag. Jag tycker dock att loppet är ganska öppet.
Läste detta i expressen.....Sören Englund 200 vinnare
Svara

td