Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-08-05, 23:24   #46

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6604
Standard

Åh fan. Tycker Danne var en dålig favorit innan, nu ännu sämre. Men vem spetsar nu då? Hur snabb är 7 som jag tycker känns streckvärd?
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-05, 23:29   #47

Standard

Känner att jag kommer behöva spika i femte även om det tar emot. Väljer mellan 6 och 4 i första hand, alt 3 eller 2. Vilken väljer man?
Gammal 2016-08-05, 23:31   #48
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5234
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Åh fan. Tycker Danne var en dålig favorit innan, nu ännu sämre. Men vem spetsar nu då? Hur snabb är 7 som jag tycker känns streckvärd?
Med risk för att behöva bada i bällstaån så tror jag inte ett ögonblick på att Kaj Widell, med ett fyraårigt sto, försöker göra ens en liten ansats att svara spets, oavsett vem som kommer. Jag tänker att Westerholm får ytterligare lite mer plats i volten, möjligtvis att Haugstad kan få ytterligare nån meter till på en redan smal bana också, men sammantaget fördel grön kusk....
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-05, 23:46   #49

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Tack Stankarn - mycket vaken info om strykningen av Republique.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-05, 23:49   #50

Standard

Citat:
Med risk för att behöva bada i bällstaån så tror jag inte ett ögonblick på att Kaj Widell, med ett fyraårigt sto, försöker göra ens en liten ansats att svara spets, oavsett vem som kommer. Jag tänker att Westerholm får ytterligare lite mer plats i volten, möjligtvis att Haugstad kan få ytterligare nån meter till på en redan smal bana också, men sammantaget fördel grön kusk....
Tror du slipper bada. Är enig i detta. Men 7 borde nu ha hygglig chans på rygg ledaren. Känns som 3 eller 5 är först fram. Tror inte alls på 6 men åker nog med som B då jag tar alla.

Vad säger du om avd 5?
Gammal 2016-08-06, 00:13   #51
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Tror du slipper bada. Är enig i detta. Men 7 borde nu ha hygglig chans på rygg ledaren. Känns som 3 eller 5 är först fram. Tror inte alls på 6 men åker nog med som B då jag tar alla.

Vad säger du om avd 5?
Stenströmer verkar väldigt övertygad om att 6 Donato E kommer att göra en bra insats. Och att det är bästa hästen....Vann övertygande på lunden från dödens på 13 blankt, har över 60% i segerprocent...förlorade lite oväntat från spets på Vaggeryd (kuskinsats?) och var en anständig sexa från tolftespåret på Solvalla för tre starter sedan (med kort galopp). 18% på strecken är helt ok för mig att spika, samtidigt lockar det med 1 Enjoy Boko (11%) eftersom det är Rättvik och 6% på 9 Robic Lane - som kanske t o m är bästa hästen? Ögat spikar 2 Calvados In (bra där om den sitter) men Tobias J Gustafsson är ingen superduperV75-kusk i min bok. Då tror jag nästan att Sjöström har bättre chans bakom 7 New Steel, i ny körstil.

Face-avkommorna tror jag inte ett skit på, kuskarna får sällan till det på V75. Örjan vet man aldrig var man har, hon var bra 8 Top Notch Lady Ås när hon vann (ta en titt i arkivet när hon accar iväg 600-700 kvar), men det här ska ju vara absolut sämsta spåret enligt statistik-jens. Tveksamt. Och lite tveksamma insatser därefter, mot ston.

Svårt!
Gammal 2016-08-06, 00:30   #52

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2289
Standard

Citat:
Stenströmer verkar väldigt övertygad om att 6 Donato E kommer att göra en bra insats. Och att det är bästa hästen....Vann övertygande på lunden från dödens på 13 blankt, har över 60% i segerprocent...förlorade lite oväntat från spets på Vaggeryd (kuskinsats?) och var en anständig sexa från tolftespåret på Solvalla för tre starter sedan (med kort galopp). 18% på strecken är helt ok för mig att spika, samtidigt lockar det med 1 Enjoy Boko (11%) eftersom det är Rättvik och 6% på 9 Robic Lane - som kanske t o m är bästa hästen? Ögat spikar 2 Calvados In (bra där om den sitter) men Tobias J Gustafsson är ingen superduperV75-kusk i min bok. Då tror jag nästan att Sjöström har bättre chans bakom 7 New Steel, i ny körstil.

Face-avkommorna tror jag inte ett skit på, kuskarna får sällan till det på V75. Örjan vet man aldrig var man har, hon var bra 8 Top Notch Lady Ås när hon vann (ta en titt i arkivet när hon accar iväg 600-700 kvar), men det här ska ju vara absolut sämsta spåret enligt statistik-jens. Tveksamt. Och lite tveksamma insatser därefter, mot ston.

Svårt!
Donato E kommer få problem då han öppnar långsamt. Luktar positionsstrul även om Uffe är en duktig kusk.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-06, 00:32   #53
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Donato E kommer få problem då han öppnar långsamt. Luktar positionsstrul även om Uffe är en duktig kusk.
Är han? 150911? 160501?

Verkar inte så bedrövligt långsam ut i mina ögon.....

Senast redigerad av Stankarn den 2016-08-06 klockan 00:34.
Gammal 2016-08-06, 01:10   #54

Manprinsens avatar

Sharp$: 2289
Standard

Citat:
Är han? 150911? 160501?

Verkar inte så bedrövligt långsam ut i mina ögon.....
Medel skulle jag säga. Iofs är dom andra rätt sega ut förutom Enjoy.
Kanske att han sitter 2-3 utvändigt med lite flyt. Problemet är att 5:an är hyfsat snabb ut och jag tror inte han tar sig förbi. Dödens lär oxå vara upptaget av nån invändigt.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-06, 03:06   #55

Sharp$: 988
Standard

Donato E är definitivt inte långsam eller medel ut ut.

Har spetsat 8 ggr av sina 12 starter i Sverige och vunnit 5 av dom. Tar sig dock inte förbi nr 1 som är som en oljad blixt om hon satsar.
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-06, 03:18   #56

Sharp$: 988
Standard

Med strykning på nr 1 i avd 6 så framstår ju nr 5 Digital Control som omgångens roligaste spik. Får mer plats i volten (åker inte ner ett spår men ändå en häst mindre på spår 1-5).
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-06, 03:56   #57
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ztazze Visa inlägg
Med strykning på nr 1 i avd 6 så framstår ju nr 5 Digital Control som omgångens roligaste spik. Får mer plats i volten (åker inte ner ett spår men ändå en häst mindre på spår 1-5).
Med Ulf Eriksson i sulkyn? Då ska de andra köra loppet i halsen på honom...

Har visserligen bättrat på statistiken senaste åren när han fått köra mer lopp på valla, i princip blivit andre man på Berghs hästar, men fortfarande samma piassavakvast i sulkyn.
Gammal 2016-08-06, 05:56   #58

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

En del borde göra om läxan när det gäller spetskörning i loppen.

Senast redigerad av Spiken64 den 2016-08-06 klockan 08:13.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-06, 08:38   #59

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

V75-4

Tror jag låser på 13 och 14 från springspår. 15 har för dåligt spår och måste få det jobbigt.

Med ett lås i detta jämnstreckade lopp får jag plats för många i andra avdelningar.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-06, 09:10   #60

Standard

Citat:

Svårt!
Tack för input, uppskattat. Vi har mkt samma tankar. Men svårt lopp bena ut.

Fortsatt ingen strykning av Republique på atg.se...?
Svara

td