Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-08-02, 17:13   #1
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5233
Standard

V75 Rättvik 6/8

Stärkta av lördagens framgångar är det väl hög tid att börja titta på nästa V75a, på Rättvik om jag såg rätt.

Omgången ser överkomlig ut, lite ojämna lopp, men ändå med en viss "skrällpotential".

Omgångens megalampa
Hittar vi i avdelning 3, gulddivisionen. Nuncios stallkompis 2 Volstead ska tydligen bara vinna det här, efter att enkelt fått överta ledningen av Haugstad och 4 Magic Tonight. 11 On Track Piraten är klar andrahandare på tidiga strecken - men han var ju rent av kass senast och körs nu av en amatör. Går nog fetbort.

Omgångens överstreckade
Det kanske ändrar sig men 63% på Minnestads Dubai i V75-7? 2140m voltstart, inte helt stabil, Djuse i vagnen?

Alla hästar med Olle Goop i sulkyn.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-02, 22:51   #2

Reg.datum: maj 2016
Sharp$: 587
Standard

Avd1
Står väl mellan Order by Keeper, Coco de Vie, Mellby Apollo och Al's Winnermede. Har jagat Coco ett tag nu så får hoppas det smäller på lördag. Spåret på nummer 8 Mellby Apollo och strecken nu på 38% är ofattbart högt i mina ögon.

Avd2
Här kommer jag krita på ordentligt. 1-8 är intressanta där Smokey Herman kanske sticker ut lite extra.

Avd3
Antingen spikar man Volstead eller garderar med Standout, On Track Piraten, Traveling Man och Cool Keeper. Magic Tonight om man har råd. Kan inte se Royal Fighter hota från spår 8?

Avd4
Svårt lopp. Här är jag faktiskt inne på nummer 10 Get A Winner. Såg lite statistik på hästen och den har presterat bra i Volt och bakspår samt kommer från en seger.

Avd5
Här tar man ställning och spikar Donato E. eller Oki Doki Face. Jag väljer den förstnämnda.

Avd6
Är det dags för Research nu? Hästen har varit uppsnackad länge och det är frågan hur formen ser ut. Den ska med på kupongen och även Danne Edel, Catch the Cash, Kiss Me Kate TJ, Faith Hill och Topgear är intressanta.

Avd7
Här tycker jag Conrads Definitif har ett bra spelvärde nu på 3%. Sahara One är även den spelvärd sett till överstrecken på Minnestads Dubai. Trovatore och Brilliance även intresseranta motbud. Finns några till här om man vill och har råd att gardera.

Senast redigerad av Rakka den 2016-08-02 klockan 22:54.
Rakka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-03, 08:19   #3

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rakka Visa inlägg
Avd1
Står väl mellan Order by Keeper, Coco de Vie, Mellby Apollo och Al's Winnermede. Har jagat Coco ett tag nu så får hoppas det smäller på lördag. Spåret på nummer 8 Mellby Apollo och strecken nu på 38% är ofattbart högt i mina ögon.

Avd2
Här kommer jag krita på ordentligt. 1-8 är intressanta där Smokey Herman kanske sticker ut lite extra.

Avd3
Antingen spikar man Volstead eller garderar med Standout, On Track Piraten, Traveling Man och Cool Keeper. Magic Tonight om man har råd. Kan inte se Royal Fighter hota från spår 8?

Avd4
Svårt lopp. Här är jag faktiskt inne på nummer 10 Get A Winner. Såg lite statistik på hästen och den har presterat bra i Volt och bakspår samt kommer från en seger.

Avd5
Här tar man ställning och spikar Donato E. eller Oki Doki Face. Jag väljer den förstnämnda.

Avd6
Är det dags för Research nu? Hästen har varit uppsnackad länge och det är frågan hur formen ser ut. Den ska med på kupongen och även Danne Edel, Catch the Cash, Kiss Me Kate TJ, Faith Hill och Topgear är intressanta.

Avd7
Här tycker jag Conrads Definitif har ett bra spelvärde nu på 3%. Sahara One är även den spelvärd sett till överstrecken på Minnestads Dubai. Trovatore och Brilliance även intresseranta motbud. Finns några till här om man vill och har råd att gardera.
Är inne på att spika Sahara One som är bästa hästen i loppet fint spelvärde här.
Gammal 2016-08-03, 14:27   #4

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 3013
Standard

Bra med tidiga tankar men tänk på att strecken kan ändras betydligt i takt med den ökade omsättningen. Spelvärda hästar vet vi först på fredag eftermiddag skulle jag vilja säga. Smokey Herman och Digital Control är mina tidiga spikförslag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+1)
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-03, 15:03   #5
Super Moderator

Skaeggets avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 8964
Standard

Är man dyngfel ute om jag säger att Max Not Sand är en bra häst....?
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-03, 15:24   #6

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 3013
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Är man dyngfel ute om jag säger att Max Not Sand är en bra häst....?
Bra häst är ett uttryck som saknar värde i sig. Allt handlar om vilka förutsättningar som gäller. Främst motstånd men även kusk, form, startspår osv...

Men i detta loppet tycker jag absolut att Max Not Sand står sig bra. Form har han bevisligen, trivs på distansen och motståndet är inte värre än flera av de som besegrades i förra starten.
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-03, 15:28   #7
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Så klart. Det jag menar är ju att hästen har en hyfsad chans. Även om jag uttryckte mig grumligt. Har dessutom jagat den ett tag nu. Hultman är ju inte helt kass på att styra. Även om spår 4 kanske inte känns som hand i handske direkt....
Gammal 2016-08-03, 19:19   #8
Banned

Standard

Citat:
Så klart. Det jag menar är ju att hästen har en hyfsad chans. Även om jag uttryckte mig grumligt. Har dessutom jagat den ett tag nu. Hultman är ju inte helt kass på att styra. Även om spår 4 kanske inte känns som hand i handske direkt....
Är han inte kass? 0 vinster senaste 30 starterna, har inte vunnit på V75 sen Sundsvall brann....något superlöfte bakom tömmarna är han f-n inte...
Manprinsen (+3)
Gammal 2016-08-04, 09:52   #9

Reg.datum: aug 2015
Sharp$: 481
Standard

Haha Stankarn,
Anser nog Hultman att vara ganska bra för att vara amatör men mera är det inte.
Spetsochslut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-04, 23:36   #10

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6590
Standard

Såg en hel del kul vid första anblick:
1: 10 bör bli favorit och rätt sådan. Möjlig spik.
2: Garderas nog friskt. 1 lär bli favorit men tveksamt om spik efter G senast
3: vinner väl tyvärr Volstead. Om gardering vill jag ha med Nato Dream.
4: ingen aning men tror 14 blir favorit. 2 är tidig med Örjan.
5: 3 och 6 är väl bäst men jag vill tveklöst ha med 2 som äntligen har bra spår. 10 var skrik senast men lär bli ostreckad nu.
6: svårt. Samtliga med bakspår känns intressanta. Örjan skräller? Tror att 6 har tappat sin hysteriska form. 5 är klar förstarank.
7: intressant. 3 var ruggig senast men känns riskabel. 5,6,9 kommer från bra insatser. På tillägg hoppade 15 ut, flög fram senast och står bra inne som det känns. Är mitt roligaste drag i omgången. Även 13 är intressant, Båth trodde på vinstchans senast om jag minns rätt.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-05, 01:44   #11

yoozoos avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 8103
Standard

Favoritanalys

10 Als Winnermede: Möter lämpligt motstånd har varit ute i tuffa gäng, de 2 galopperna i raden känns inte särskilt oroande då han knappast kommer vara med i någon spetsrusning ifrån spår 10. Det som oroar en aning är att Rättviks upplopp endast mäter 187 meter och finns en risk att han inte hinner fram och får nöja sig med ännu en silvermedalj, men tror nog att Linderoth löser detta bara han går i tid.

1 Smokey Herman: Galopperade senast i spetskörningen och kan ju knappast låta bli att köra nu ifrån spår 1 för då kan han ju fastna invändigt, visst kan han vinna om han håller upp ledningen eller hittar ut i andraspår men alldeles för chansartad för min del och helt iskall som spik.

2 Volstead: Perfekt spår och förrutom att det är bästa hästen med bästa formen så har man en hjälpryttare i stallkompisen 1 Standout.

13 Coolwater In: Knapp favorit ifrån springspår, formstark och prickar Linderoth starten så kan loppet tidigt vara över. Snackas om skoryck vilket man testat en gång förr med galopp men till nuvarande procent så måste jag likväl säga att det är en bra favorit.

3 Oki Doki Face: Inte helt rätt att räkna på denna kuse som kan mycket när han är på humör men känns alldeles för ojämn för att vara något hett spikbud för min del som klar favorit.

2 Danne Edel: Gick starkt senast och är knapp favorit här men nu så återgår man till vanlig sulky då det är voltstart och knappast något spikbud även ifall jag tycker att han är den ur favorittrion 2,5,6 som verkar ha formkurvan pekandes åt rätt håll.

3 Minnestads Dubai: Rätt favorit? Kanske. Rätt procent? Absolut inte! Sommartravets Final och 300tkr i förstapris. Ingen av de 10 på startfållan har ens tjänat så mycket totalt i karriären så räkna med att det kommer att maxas på alla håll och kanter när det dessutom vankas voltstart och i princip ALLA kommer ha streck för 3 och 5 i sista känns detta som ett solklart garderingsobjekt även ifall jag tror att han har den bästa segerchansen tillsammans med den lika klara andrahandare 5 Sahara One.
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-05, 07:23   #12
Banned

Standard

HansG skriver följande i sin krönika:

"...jag har förälskat mig i 5 Sahara One och måste ha med även honom. En riktig klippare med härlig utstrålning. Ett femtespår förvandlades till ett fjärdespår efter en tidig invändig strykning (bricka två borta) och det gör stor skillnad för Sahara One, samtidigt som favoriten fick ett betydligt knepigare andraspår. "

Behåller inte favoriten spår 3?
Gammal 2016-08-05, 07:50   #13

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg

"...jag har förälskat mig i 5 Sahara One och måste ha med även honom. En riktig klippare med härlig utstrålning. Ett femtespår förvandlades till ett fjärdespår efter en tidig invändig strykning (bricka två borta) och det gör stor skillnad för Sahara One, samtidigt som favoriten fick ett betydligt knepigare andraspår. "

Jo. Skillnaden blir att 1 voltar själv nu, inget annat.

Kan du fixa länk till denna krönika? Så kasst....
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-05, 08:08   #14
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg

https://tillsammans.atg.se/tips/hans_g
Helge (+5)
Gammal 2016-08-05, 08:17   #15

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-05, 08:27   #16

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1133
Standard

Citat:

Både ja och nej.

Favoriten behåller spår 3 men får betydligt mer plats att vända upp och det är en ganska stor fördel.

Och det gör att även spår 4 får en skvätt mer plats att vända upp och det är en ganska bra förbättring det med.

Spår 5 blir lite bättre det med men i snäppet mindre grad.

Men HansGs resonemang om vilka spår de får är såklart helt åt h-e. Vilket Helge redan redogjort för.
Gammal 2016-08-05, 10:29   #17

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

Märkligt att Hans G gör en sån blunder, det här måste han väl ha koll på?

Hur som helst så spikar jag Sahara One i det här loppet. Nog fan öppnar den bättre än Djuses och med nuvarande procent känns det idiotiskt att dubbla systemet med 2 hästar.

Det pratas här och var om att Sahara One är osäker och att Djuses ska spetsa, syn på det!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-05, 12:02   #18

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 1517
Standard

Hej,

Jag funderar på att spika Volstead...men när jag läser intervjun så står det såhär..

Siktet är inställt mot Jubileumspokalen och han var nära Svenskt rekord senast, nästintill okörd. Det blir barfota fram och halvstängt huvudlag, säger Marcus Schön i stallet.

Hur tycker ni man ska resonera kring det? Jubileumspokalen är ju den 17:e
Tror ni dom kör för fullt även om dom har en viktigare uppgift om en vecka?
Eller hur ska man tänka som spelare i ett sånt här läge? står ju just nu i 77%

Mvh
ricrok är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-05, 12:21   #19

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38055
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ricrok Visa inlägg
Hej,

Jag funderar på att spika Volstead...men när jag läser intervjun så står det såhär..

Siktet är inställt mot Jubileumspokalen och han var nära Svenskt rekord senast, nästintill okörd. Det blir barfota fram och halvstängt huvudlag, säger Marcus Schön i stallet.

Mvh
Det ser ut som att han kommer få bestämma det här loppet i spets.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-05, 13:10   #20

Standard

Citat:
Hej,

Mvh
Lite beroende på häst så är väl drygt 11 dygn mellan loppen perfekt?
Gammal 2016-08-05, 15:01   #21

Sharp$: 405
Standard

ATG Coco de Vie

Gick in på ATG och tittade på 6 Coco de Vie i Silver, de fem senaste starterna. Stod att senaste starten var V75 på Hd7 juli! På ST stod det dock rätt, att hon startade i V75 Bs i söndags.

Hur är det möjligt att ATG får lämna falska uppgifter på det här sättet?

Tillägg:
Ser att om man går in på "Mer info" så står det rätt. Men i alla fall...

Senast redigerad av lokatten den 2016-08-05 klockan 15:06. Anledning: ytterligare koll
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-05, 15:34   #22

Standard

Citat:
Hej,

Mvh
Tycker det känns som den vinner även om den är 80%-ig.
Gammal 2016-08-05, 15:36   #23

Sharp$: 1517
Standard

Okej,
Tack för svar.
Mvh
ricrok är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-05, 15:44   #24

Standard

Citat:
Är ni nybörjare inom travet?
Gammal 2016-08-05, 15:48   #25

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Märkligt att Hans G gör en sån blunder, det här måste han väl ha koll på?

Hur som helst så spikar jag Sahara One i det här loppet. Nog fan öppnar den bättre än Djuses och med nuvarande procent känns det idiotiskt att dubbla systemet med 2 hästar.

Det pratas här och var om att Sahara One är osäker och att Djuses ska spetsa, syn på det!
Finns ingen i loppet som tar spets från Flo Rida Sea det är jag säker på.
Gammal 2016-08-05, 16:38   #26

Manprinsens avatar

Sharp$: 2289
Standard

Lugauer är väl ingen fena på att vända upp direkt?
Voltkungen Uhrberg kommer nog iväg vettigt med Conrads Definitif.
Tycker den är tidig.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-05, 16:44   #27
Banned

Standard

Det ska bli en intressant lördag på Rättvik.

Ser ut som att den "kunnigare" delen av spelarkollektivet spikar V75:1 (10 Al's Winnermede, 38%), V75:3 (2 Volstead, 78%) och V75:7 (3 Minnestads Dubai, 55%). Om ytterligare nån favorit vinner (ex. 1 Smokey Herman i avd 2, 47%?) - då är det nog flerbong som gäller för att få mer än lite spelpengar tillbaka.

Funderar därför på om det finns några intressanta spikförslag i övriga lopp, så att blir streck kvar att gardera i (främst) V75:1 och V75:7.

Kan Haugstad vara en vinnare på V7, nu när varken Björn Goop eller Erik Adielsson finns med bland konkurrenterna?

Många dissar säkert Jarmo Klantio efter den långa ökenvandringen (1 vinst på typ 80 starter?) på V75 men han håller väl fortsatt vinstprocent i övrigt? 9 Robic Lane och 5 Breezy Badger är två 6%-are som jag tycker är givna på kupongen. Kanske utgång t o m.
Gammal 2016-08-05, 16:47   #28

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Det ska bli en intressant lördag på Rättvik.

Ser ut som att den "kunnigare" delen av spelarkollektivet spikar V75:1 (10 Al's Winnermede, 38%), V75:3 (2 Volstead, 78%) och V75:7 (3 Minnestads Dubai, 55%). Om ytterligare nån favorit vinner (ex. 1 Smokey Herman i avd 2, 47%?) - då är det nog flerbong som gäller för att få mer än lite spelpengar tillbaka.

Funderar därför på om det finns några intressanta spikförslag i övriga lopp, så att blir streck kvar att gardera i (främst) V75:1 och V75:7.

Kan Haugstad vara en vinnare på V7, nu när varken Björn Goop eller Erik Adielsson finns med bland konkurrenterna?

Många dissar säkert Jarmo Klantio efter den långa ökenvandringen (1 vinst på typ 80 starter?) på V75 men han håller väl fortsatt vinstprocent i övrigt? 9 Robic Lane och 5 Breezy Badger är två 6%-are som jag tycker är givna på kupongen. Kanske utgång t o m.
Jansson med Enjoy Boko. Garantispets och Stig H verkar uppåt.
Hon lär tåla lite press över kort distans.
Gammal 2016-08-05, 16:48   #29
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Lugauer är väl ingen fena på att vända upp direkt?
Voltkungen Uhrberg kommer nog iväg vettigt med Conrads Definitif.
Tycker den är tidig.
Lyckas Erik Adielsson spetsa från 12e så kanske Uhrberg kan trycka sig in i hålet efter struken 2a? Får han andra eller tredje ut och inte blir instängd måste han bli hyperfarlig. Ingen Palermo Broline i det här loppet....
Gammal 2016-08-05, 16:51   #30

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Lyckas Erik Adielsson spetsa från 12e så kanske Uhrberg kan trycka sig in i hålet efter struken 2a? Får han andra eller tredje ut och inte blir instängd måste han bli hyperfarlig. Ingen Palermo Broline i det här loppet....
Näst rikast på volten efter Minnestad dessutom, ytterligare plus. Den spelvärda spiken?
Gammal 2016-08-05, 16:53   #31
Banned

Standard

Citat:
Jansson med Enjoy Boko. Garantispets och Stig H verkar uppåt.
Hon lär tåla lite press över kort distans.
Agree. Det är ju inte första gången som man sätter upp Tobbe bakom en häst, just för att man vill se den i spets...men inte helt säker på om hon klarar massage av 6 Donato E (troligast i dödens?) även om upploppets längd innebär en viss fördel åt spetsande häst.
Gammal 2016-08-05, 17:02   #32

Standard

Spår 1 är tydligen ett bra startspår på Rättvik under 2000 talet. Totalt 17,86% och det är mkt!
Gammal 2016-08-05, 18:14   #33
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Citat:
Adielsson?? Vilket lopp kör han i??
Spiken64 (+10)
Gammal 2016-08-05, 18:23   #34

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Agree. Det är ju inte första gången som man sätter upp Tobbe bakom en häst, just för att man vill se den i spets...men inte helt säker på om hon klarar massage av 6 Donato E (troligast i dödens?) även om upploppets längd innebär en viss fördel åt spetsande häst.
V75-5 står mellan 1 och 6. Håller med om att 1 tar ledningen bfro och är bara streckad på 10 %. Ingen dum spik tillsammans med Volstead.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-05, 18:41   #35

Standard

Citat:
Förra veckans trav och det var lite svårt att fatta mycket svamp i skogen idag.
Gammal 2016-08-05, 18:42   #36

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Är du inte läskunnig? Läs igen vad han skriver och återkom sedan.
Gammal 2016-08-05, 18:43   #37

Standard

Citat:
Blir inte den typen av "hål" i spår 2.

Extra utrymmet går mest till #3 men även delvis till #4&#5.

Däremot så blir det mer plats att köra "rakt" fram på samma sätt som EA gjorde från #12 just för att 3,4,5 vänder upp snäppet längre ner i banan.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-05, 18:46   #38
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Förra veckans trav och det var lite svårt att fatta mycket svamp i skogen idag.
Hahaha, nä inte så mkt svamp faktiskt... Har nog mer med synen att göra.
Gammal 2016-08-05, 18:58   #39

Standard

Citat:
Skojar bara
Gammal 2016-08-05, 19:00   #40
Banned

Standard

Citat:
Läs Spikens inlägg igen, han syftade på sig själv - mycket svamp i skogen, röka på när man kommer hem....och sen är det inte så lätt att förstå textinnehåll svårare än grundkurs årskurs 1 i svenska för grundskolan. Man märker direkt "svampnivån" på spiken64 genom att räkna antal skiljetecken per inlägg. Nu är de nere i Noll (0). En tämligen god indikation på att det inte ska vara mer röka där....
Björnland (+10)
Gammal 2016-08-05, 22:22   #41

Cleon_9s avatar

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 2733
Standard

Citat:
Läs Spikens inlägg igen, han syftade på sig själv - mycket svamp i skogen, röka på när man kommer hem....och sen är det inte så lätt att förstå textinnehåll svårare än grundkurs årskurs 1 i svenska för grundskolan. Man märker direkt "svampnivån" på spiken64 genom att räkna antal skiljetecken per inlägg. Nu är de nere i Noll (0). En tämligen god indikation på att det inte ska vara mer röka där....
Off topic:
Toppslätskivling växer väl annars bra i hästhagar så man behöver inte ut i skogen utan kan kombinera hästar och svampletande innan man postar svamliga inlägg på olika travforum

On topic:
Letar vinnare från spår 2-5 i autoloppen.
3 Final Oak i första?
Även fått feeling för 4 Ilikeitlikethat i andra.
Sedan i tredje vinner Volstead. MEN visst måste 3 Magic Tonight med på nån liten "Quissling" som man spelar vid sidan av det stora systemet?
2 Calvados In i femte?
Cleon_9 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-05, 22:40   #42
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cleon_9 Visa inlägg

Letar vinnare från spår 2-5 i autoloppen.

3 Final Oak i första?

Även fått feeling för 4 Ilikeitlikethat i andra.

Sedan i tredje vinner Volstead. MEN visst måste 3 Magic Tonight med på nån liten "Quissling" som man spelar vid sidan av det stora systemet?

2 Calvados In i femte?
Enligt statistikgurun ska man inte leta vinnare alls från 4,5 i autoloppen på Rättvik....hellre då 1-3 och 6 (om jag tolkar honom rätt). Så Ögat kanske gör rätt som spikar 2 Calvados In i V75:5.....har gjort det bra trots bedrövliga spår, nu ett lopp i kroppen efter ett kvartal, kraftigt förbättrad tills i morgon - inte alls otroligt.

Kan man hoppas på att 2 Volstead stått nära Nuncio och får en liten febersläng? Det skulle väl vara rätt spännande, 80%-ig favorit som tvärstannar i ledningen 300 kvar....?

Noterat kring 3 Final Oak är väl att han förmodligen borde köras i spets för att ha en reell vinstchans? Hänger med i alla tempon men så länge som Widell envisas med att vika ner sig och släppa spets till första bästa som kommer fram för att överta så sitter han hermetiskt fastlåst i både det här och nästa lopp också.....

Efter strykningen av norrmannen i V75:6 så har jag påbörjat letandet efter en vinnare i det voltstartsloppet. 2 Danne Edel blev väl plötsligt en väldigt dålig favorit?
Gammal 2016-08-05, 22:49   #43

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Enligt statistikgurun ska man inte leta vinnare alls från 4,5 i autoloppen på Rättvik....hellre då 1-3 och 6 (om jag tolkar honom rätt). Så Ögat kanske gör rätt som spikar 2 Calvados In i V75:5.....har gjort det bra trots bedrövliga spår, nu ett lopp i kroppen efter ett kvartal, kraftigt förbättrad tills i morgon - inte alls otroligt.

Kan man hoppas på att 2 Volstead stått nära Nuncio och får en liten febersläng? Det skulle väl vara rätt spännande, 80%-ig favorit som tvärstannar i ledningen 300 kvar....?

Noterat kring 3 Final Oak är väl att han förmodligen borde köras i spets för att ha en reell vinstchans? Hänger med i alla tempon men så länge som Widell envisas med att vika ner sig och släppa spets till första bästa som kommer fram för att överta så sitter han hermetiskt fastlåst i både det här och nästa lopp också.....

Efter strykningen av norrmannen i V75:6 så har jag påbörjat letandet efter en vinnare i det voltstartsloppet. 2 Danne Edel blev väl plötsligt en väldigt dålig favorit?
Källa på den strykningen i avd 6?
Gammal 2016-08-05, 23:05   #44
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Källa på den strykningen i avd 6?
https://www.travsport.se/hast/visa/737003/resultat
Moonfala (+5), hugotheboss (+5), mackpeter (+5), allaballakaitoz (+1)
Gammal 2016-08-05, 23:10   #45

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Tack, för jävla svagt att man inte ser den på ATG!
Gammal 2016-08-05, 23:24   #46

Standard

Åh fan. Tycker Danne var en dålig favorit innan, nu ännu sämre. Men vem spetsar nu då? Hur snabb är 7 som jag tycker känns streckvärd?
Gammal 2016-08-05, 23:29   #47

Standard

Känner att jag kommer behöva spika i femte även om det tar emot. Väljer mellan 6 och 4 i första hand, alt 3 eller 2. Vilken väljer man?
Gammal 2016-08-05, 23:31   #48
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Åh fan. Tycker Danne var en dålig favorit innan, nu ännu sämre. Men vem spetsar nu då? Hur snabb är 7 som jag tycker känns streckvärd?
Med risk för att behöva bada i bällstaån så tror jag inte ett ögonblick på att Kaj Widell, med ett fyraårigt sto, försöker göra ens en liten ansats att svara spets, oavsett vem som kommer. Jag tänker att Westerholm får ytterligare lite mer plats i volten, möjligtvis att Haugstad kan få ytterligare nån meter till på en redan smal bana också, men sammantaget fördel grön kusk....
Gammal 2016-08-05, 23:46   #49

Standard

Citat:
Tack Stankarn - mycket vaken info om strykningen av Republique.
Gammal 2016-08-05, 23:49   #50

Standard

Citat:
Med risk för att behöva bada i bällstaån så tror jag inte ett ögonblick på att Kaj Widell, med ett fyraårigt sto, försöker göra ens en liten ansats att svara spets, oavsett vem som kommer. Jag tänker att Westerholm får ytterligare lite mer plats i volten, möjligtvis att Haugstad kan få ytterligare nån meter till på en redan smal bana också, men sammantaget fördel grön kusk....
Tror du slipper bada. Är enig i detta. Men 7 borde nu ha hygglig chans på rygg ledaren. Känns som 3 eller 5 är först fram. Tror inte alls på 6 men åker nog med som B då jag tar alla.

Vad säger du om avd 5?
Gammal 2016-08-06, 00:13   #51
Banned

Standard

Citat:
Tror du slipper bada. Är enig i detta. Men 7 borde nu ha hygglig chans på rygg ledaren. Känns som 3 eller 5 är först fram. Tror inte alls på 6 men åker nog med som B då jag tar alla.

Vad säger du om avd 5?
Stenströmer verkar väldigt övertygad om att 6 Donato E kommer att göra en bra insats. Och att det är bästa hästen....Vann övertygande på lunden från dödens på 13 blankt, har över 60% i segerprocent...förlorade lite oväntat från spets på Vaggeryd (kuskinsats?) och var en anständig sexa från tolftespåret på Solvalla för tre starter sedan (med kort galopp). 18% på strecken är helt ok för mig att spika, samtidigt lockar det med 1 Enjoy Boko (11%) eftersom det är Rättvik och 6% på 9 Robic Lane - som kanske t o m är bästa hästen? Ögat spikar 2 Calvados In (bra där om den sitter) men Tobias J Gustafsson är ingen superduperV75-kusk i min bok. Då tror jag nästan att Sjöström har bättre chans bakom 7 New Steel, i ny körstil.

Face-avkommorna tror jag inte ett skit på, kuskarna får sällan till det på V75. Örjan vet man aldrig var man har, hon var bra 8 Top Notch Lady Ås när hon vann (ta en titt i arkivet när hon accar iväg 600-700 kvar), men det här ska ju vara absolut sämsta spåret enligt statistik-jens. Tveksamt. Och lite tveksamma insatser därefter, mot ston.

Svårt!
Gammal 2016-08-06, 00:30   #52

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Stenströmer verkar väldigt övertygad om att 6 Donato E kommer att göra en bra insats. Och att det är bästa hästen....Vann övertygande på lunden från dödens på 13 blankt, har över 60% i segerprocent...förlorade lite oväntat från spets på Vaggeryd (kuskinsats?) och var en anständig sexa från tolftespåret på Solvalla för tre starter sedan (med kort galopp). 18% på strecken är helt ok för mig att spika, samtidigt lockar det med 1 Enjoy Boko (11%) eftersom det är Rättvik och 6% på 9 Robic Lane - som kanske t o m är bästa hästen? Ögat spikar 2 Calvados In (bra där om den sitter) men Tobias J Gustafsson är ingen superduperV75-kusk i min bok. Då tror jag nästan att Sjöström har bättre chans bakom 7 New Steel, i ny körstil.

Face-avkommorna tror jag inte ett skit på, kuskarna får sällan till det på V75. Örjan vet man aldrig var man har, hon var bra 8 Top Notch Lady Ås när hon vann (ta en titt i arkivet när hon accar iväg 600-700 kvar), men det här ska ju vara absolut sämsta spåret enligt statistik-jens. Tveksamt. Och lite tveksamma insatser därefter, mot ston.

Svårt!
Donato E kommer få problem då han öppnar långsamt. Luktar positionsstrul även om Uffe är en duktig kusk.
Gammal 2016-08-06, 00:32   #53
Banned

Standard

Citat:
Donato E kommer få problem då han öppnar långsamt. Luktar positionsstrul även om Uffe är en duktig kusk.
Är han? 150911? 160501?

Verkar inte så bedrövligt långsam ut i mina ögon.....

Senast redigerad av Stankarn den 2016-08-06 klockan 00:34.
Gammal 2016-08-06, 01:10   #54

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Är han? 150911? 160501?

Verkar inte så bedrövligt långsam ut i mina ögon.....
Medel skulle jag säga. Iofs är dom andra rätt sega ut förutom Enjoy.
Kanske att han sitter 2-3 utvändigt med lite flyt. Problemet är att 5:an är hyfsat snabb ut och jag tror inte han tar sig förbi. Dödens lär oxå vara upptaget av nån invändigt.
Gammal 2016-08-06, 03:06   #55

Sharp$: 988
Standard

Donato E är definitivt inte långsam eller medel ut ut.

Har spetsat 8 ggr av sina 12 starter i Sverige och vunnit 5 av dom. Tar sig dock inte förbi nr 1 som är som en oljad blixt om hon satsar.
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-06, 03:18   #56

Standard

Med strykning på nr 1 i avd 6 så framstår ju nr 5 Digital Control som omgångens roligaste spik. Får mer plats i volten (åker inte ner ett spår men ändå en häst mindre på spår 1-5).
Gammal 2016-08-06, 03:56   #57
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ztazze Visa inlägg
Med strykning på nr 1 i avd 6 så framstår ju nr 5 Digital Control som omgångens roligaste spik. Får mer plats i volten (åker inte ner ett spår men ändå en häst mindre på spår 1-5).
Med Ulf Eriksson i sulkyn? Då ska de andra köra loppet i halsen på honom...

Har visserligen bättrat på statistiken senaste åren när han fått köra mer lopp på valla, i princip blivit andre man på Berghs hästar, men fortfarande samma piassavakvast i sulkyn.
Gammal 2016-08-06, 05:56   #58

Standard

En del borde göra om läxan när det gäller spetskörning i loppen.

Senast redigerad av Spiken64 den 2016-08-06 klockan 08:13.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-06, 08:38   #59

Standard

V75-4

Tror jag låser på 13 och 14 från springspår. 15 har för dåligt spår och måste få det jobbigt.

Med ett lås i detta jämnstreckade lopp får jag plats för många i andra avdelningar.
Gammal 2016-08-06, 09:10   #60

Standard

Citat:

Svårt!
Tack för input, uppskattat. Vi har mkt samma tankar. Men svårt lopp bena ut.

Fortsatt ingen strykning av Republique på atg.se...?
Gammal 2016-08-06, 09:36   #61

Cleon_9s avatar

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 2733
Standard

Citat:
Tack för input, uppskattat. Vi har mkt samma tankar. Men svårt lopp bena ut.

Fortsatt ingen strykning av Republique på atg.se...?
Nu är strykningen inne på ATG. Tog lite tid. Sovmorgon kanske?
Cleon_9 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-06, 09:56   #62

Sharp$: 1014
Standard

Nån som har koll på hur man motiverar att Smokey Herman endast är i B-gruppen och 5:e rankad hos en viss sajt som värderar spel ?
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-06, 09:56   #63

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
V75-4

Tror jag låser på 13 och 14 från springspår. 15 har för dåligt spår och måste få det jobbigt.

Med ett lås i detta jämnstreckade lopp får jag plats för många i andra avdelningar.
Var inne på samma linje tidigare men lutar nu åt 2 (spets om felfri),13 och ev 10 (spelvärde tankar etta och det surrades om den i vass eller kass). 14 har varit ifrån och blir på sin höjd B-häst. Kompletteras ev med 15 och 9 som jag har skrällkänsla med.

För övrigt har jag Ulf Eriksson högt rankad i flera lopp, etta i de två sista. Får då hoppas att han är bättre kusk än intrycket han gav i just Vass eller kass. Kändes sjukt dryg och oengagerad.
Gammal 2016-08-06, 09:58   #64

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesmith66 Visa inlägg
Nån som har koll på hur man motiverar att Smokey Herman endast är i B-gruppen och 5:e rankad hos en viss sajt som värderar spel ?
Beror ju helt på hur de komponerat systemet. Har ingen aning men gissar att den är med på deras samtliga lappar.
Gammal 2016-08-06, 10:08   #65

Standard

Noterar förresten att Origo Tilly rankas högt hos flera speltjänster (Snoken, SV). På vilka grunder då?
Gammal 2016-08-06, 10:32   #66

Standard

V75-1

Fattar inte att kollektivet streckar favoriten 10 Al's Winnermede till 38 % -betydligt mer än dubbelt mot andrastreckade 8 Mellby Apollo till 16 %.

Förra året vann 10 nästan varannan start. I år har han startat sju gånger och inte vunnit en enda. Idag har han bakspår och går med skor ro.

I min bok är favoritspelet helt coco -oj där fick vi vinnaren - 6 Coco de Vie med Örjan. Melanderstallet har tre till start och Coco är bäst. 13 % - varsågod.
Gammal 2016-08-06, 10:34   #67

Sharp$: 5437
Standard

Tycker det ser ut som en spelvänlig omgång i dag
Avd 1 - Coco de vie Utgångshäst, Svante Ericsson favorit känns tveksamt, inget ont menat men Örjan kan sitta i spets och 13 % är ok.
Avd 2 - Lås på 1 och 8
Avd 3 - Kan Magic Tonight spetsa?? Tycker han såg finare ut än på länge sist 4%, jag dubblar och hoppas att skrällen är möjlig.
Avd 4 - Kasta pil lopp....
Avd 5 - Playboy Face spets och håller undan, men känns samtidigt inte troligt att Haugstad vinner två lopp på V75... Så blir bara U- Häst
Avd 6 - Svårt tycker att alla streckade är sårbara.. Ingen idé
Avd 7 - Spik 15 Stay Alert - Vinner åkandes bara PU kör framåt i tid.
Gammal 2016-08-06, 10:36   #68

Standard

Citat:
V75-4

Man får inte glömma bort att när det är mer än 5 hästar på startvolten så blir det springband mellan tillägget och det innebär att alla hästar på tillägget får längre anlopp. Detta brukar innebära att springspårshästarna inte är lika gynnade av sitt springspår jämfört med utan spirngband.
Gammal 2016-08-06, 10:36   #69

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1606
Standard

Äre inte spets slut nu på Danne edel? Uffe vänder dom bort motståndarna på kör o vem ska sen krossa Danne utvändigt!? Nej tack, 22% är alldeles för lite just nu. Vi tackar o bankar in spiken.
Liljendahl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-06, 10:44   #70

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4163
Standard

Vart får ni Coco de vie ifrån? Den är totalt chanslös Tycker den bara går sämre och sämre ju längre in på sommaren man kommer...

Final Oak måste ha jättechans att vinna om den kommer till spets och kör där
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-06, 10:46   #71

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 789
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kocken14 Visa inlägg
Avd 3 - Kan Magic Tonight spetsa?? Tycker han såg finare ut än på länge sist
Det verkar som dom ska smyga med idag sen kan det ju sluta med seger ändå 80% på Volstead tycker jag är på tok för mycket även om den har bra chans. 4% Magic tonight som äntligen börjar komma igång, ja tack!
whalz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-06, 10:53   #72

Sharp$: 4163
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av whalz Visa inlägg
Det verkar som dom ska smyga med idag sen kan det ju sluta med seger ändå 80% på Volstead tycker jag är på tok för mycket även om den har bra chans. 4% Magic tonight som äntligen börjar komma igång, ja tack!
Det blir tyvärr ingen magisk kväll, inte med haugstad i sulkyn iaf
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-06, 10:57   #73

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 4958
Standard

@Kocken14 - Ulf Eriksson kör Stay Alert
Torstens är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-06, 11:13   #74

Sharp$: 5437
Standard

Såg det 😀 kuskförstärkt med andra ord
Gammal 2016-08-06, 11:27   #75

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Liljendahl Visa inlägg
Äre inte spets slut nu på Danne edel? Uffe vänder dom bort motståndarna på kör o vem ska sen krossa Danne utvändigt!? Nej tack, 22% är alldeles för lite just nu. Vi tackar o bankar in spiken.
Spets o slut på den hästen som är minst startsnabb i hela fältet? Hur kom du fram till det?
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-06, 11:31   #76

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1606
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Spets o slut på den hästen som är minst startsnabb i hela fältet? Hur kom du fram till det?
Öppnat bra från spår 1 tidigare, Uffe duktig, vänder bort dom? Inga jättesnabba utvändigt.!? Fick den känslan bara.
Liljendahl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-06, 11:31   #77

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesmith66 Visa inlägg
Om den laddas för hårt galopperar den, från spår 1 saknas alternativ. Galopp eller instängd troligast scenario. 4/8 troligast ledare, så tror jag att man resonerar.
Gammal 2016-08-06, 11:33   #78

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Liljendahl Visa inlägg
Öppnat bra från spår 1 tidigare, Uffe duktig, vänder bort dom? Inga jättesnabba utvändigt.!? Fick den känslan bara.
3 eller 7 sitter troligen i spets för att sedan släppa till den av de betrodda som är först framme.
Gammal 2016-08-06, 11:36   #79
DIF

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1785
Standard

Minns Topgear på valla då han skrällde, då från sämsta spåret mot bättre djur. Endast 7% idag!!! Det där vinner Hans G lätt och jag spikar givetvis!
Trinity (+1)
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-06, 11:37   #80

Standard

Mitt bolagssystem idag.

1) 1,3,6,7,8,10 r2-4 (1 tar ledningen - släpper till vem? Favoriten 10 är segerlös i år - idag överstreckad. 6 är mycket bättre än raden. Gardera loppet)

2) 1,4,5,8,11 r9-10 (Favoriten 1 hoppade två gånger senast. Har bäst kapacitet och vinner felfritt. Den är snabb från start)

3) 2 r11-6 (2 har överlägsen kapacitet, kusk, spår, distans, två hjälpryttare från stallet, släpps till ledningen...... Spika!)

4) 13,14 r5-15 (enligt Sjödén vinner antingen ledaren eller 20-fållan lopp med denna proposition. 2 har Örjan i vagnen men är en hoppetossa. 5 är bäst på startfållan men tappar från start - Farbror Olle är inget kuskplus. Stort skrik på 10 - men Ulf E är inte min kuskfavorit. Låser på springspåren 13 och 14. 15 får jobbigt från bakspår)

5) 1,3,4,6 r2-8 (1 snabbstartar och leder bfro och sprint. Värst emot är 6. Därefter kan man strecka favoriten 3, som blev utkörd senast. 4 bra kapacitet. För den som vill ha fler streck rekommenderas 2, 8 med Örjan och skriket 9 Robic Lane)

6) 2,3,4,5,6,10 r9-7 (för den som går kort gäller 2 och 5. Jag garderar men avstår från 9 pga defensiv kusk - men hästen är bra och får ständigt skitspår)

7) 3,5 r6-14 (3 och 5 bra lås. Den som letar skräll streckar även 6,9,14 och 15. Bortglömde 14 spurtade sylvasst senast på Axevalla på V75)

Kostar 1440:-. Lycka till!
mijo14 (+5)
Gammal 2016-08-06, 14:25   #81
Banned

Standard

Lite spännande med allt regn....De första loppen kanske kan ge en indikation?
Gammal 2016-08-06, 14:39   #82

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

Bästa spiken:
2 Volstead (V75-3) kommer med två raka segrar och har formen helt på topp. Från ett startspår invändigt om sina på förhand värsta konkurrenter ska han ses med bra chans att hitta till ledningen och väl där är det en toppchans på nytt.

Roliga spiken:
2 Danne Edel (V75-6) avslutade väldigt bra som tvåa senast och visade med eftertryck att formen sitter där!

Dragen:

7 Origo Tilly (V75-1) hängde senast på bra i en snabb avslutning och det råder inga tvivel om att formen sitter där den ska.

4 Ilikeitlikethat (v75-2) kommer med formen på topp!

15 E.V.Gingin (V75-4) har inget roligt läge, men måste ändå streckas tidigt.

9 Robic Lane (v75-5) har nu fått ett lopp i kroppen efter en tävlingsvila och med den genomköraren innanför västen lär han vara rejält uppåt i form. Han har både fart och styrka för att kunna runda samtliga och strecket är fullständigt givet.

Bedövaren: (V75-7)

8 Olympic Tourch Har ett passande smygläge och lär köras på chans, BRA FART om det klaffar!
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-06, 14:43   #83

Klankes avatar

Standard

V4 ideer.

Spiken:
Notera att vi inleder dagen med ett montélopp! 7 Navaj Brodda har blandat och gett på slutet, men de dagar hon fungerar finns bra fart. Hon står aningen hårt inne i detta lopp och läget är också lite chansartat men med minsta klaff på vägen kan det ändå sluta med seger!

Dragen:

2 Ola Montana gjorde senast debut i ny regi och dessutom efter att inte ha startat på ett bra tag. Han satt då direkt i ledningen, men tappade travet och galopperade dryga 500 meter från mål. Ställde sig och kom tillbaka bra för att åter galoppera knappa 100 kvar. Denna From Above-son är tidigare härdad i tuffa gäng och skulle han bara sköta sig innebär det garanterat segerstrid. Vi noterar dessutom ett perfekt utgångsläge med ett andraspår bakom bilen.

10 Sjö Odin har varit ute i tuffa gäng varje gång på slutet och dessutom skött sig väl. Skulle favoriten av någon anledning komma bort är denna femåring en av flera tänkbara segerbud i loppet.

1 Spader Pearl tilläts bestämma farten i ledningen senast, men gav ändå vika 100 kvar. Hon agerade i alla fall klart förbättrat och från ett identisk läge som senast lär man åter göra ett försök att anföra loppet hela vägen. Vi ser det inte omöjligt att man lyckas!
Gammal 2016-08-06, 14:52   #84

Reg.datum: aug 2016
Sharp$: 435
Standard

Snygg start!
DonYolo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-06, 14:54   #85

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1201
Standard

Hu bedömer ni final oak ?

tycker den har varit riktigt fin hela året

är det för hårt emot?
biddybye är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-06, 15:09   #86

Standard

Mellby Apollo ska sitta i ledningen enligt Nybrink i V75-1!??
Gammal 2016-08-06, 15:11   #87

Standard

Tung bana vilka gynnas?
Gammal 2016-08-06, 15:14   #88

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1201
Standard

du har statistik här:

www.voltstart.se
biddybye är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-06, 15:22   #89

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av biddybye Visa inlägg
Hu bedömer ni final oak ?

tycker den har varit riktigt fin hela året

är det för hårt emot?
Final Oak har sett bra ut i senaste starterna. Kan få loppet i rygg på ledaren eller tom ta ledningen. Mycket streckvärd.
Gammal 2016-08-06, 15:24   #90

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av biddybye Visa inlägg
du har statistik här:

www.voltstart.se
Tack men det står att hästarna inte ens att någon i hela V75:an har startat på tungt..😄
Gammal 2016-08-06, 15:28   #91

hugothebosss avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spetsochslut Visa inlägg
Tack men det står att hästarna inte ens att någon i hela V75:an har startat på tungt..😄
Prova att titta på ngt tungt, det är mkt sällan det är tungt.
Gammal 2016-08-06, 15:43   #92

Standard

Dagens försök (hopplöst svårt få ihop det)
1: 10 - 6,7
2: 1 - 8
3: 2
4: 2,13 - 9,10
5: 6
6: 5,9,11 - 7,10,12
7: 3,15 - 9,13

Minst en A i 1/2 resp 4,6,7
Gammal 2016-08-06, 15:58   #93

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1178
Standard

TT spikar nr 6 i avd 1 . mycket maffig värmning. MINUS på nr 10
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-06, 15:59   #94

Sharp$: 3273
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1William Visa inlägg
På slutspelet då?
Gammal 2016-08-06, 16:00   #95

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 3947
Standard

Liret idag:

Avd
1: 6, 10
2: 5, 8, 10
3: 2 Volstead
4: 10, 13, 14
5: 3, 6, 8
6: 5, 11
7: 3, 13, 15

2x3x1x3x3x2x3 = 324 rader.
Totalt: 162,00 kr.

//David
daza är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-06, 16:01   #96
Banned

Standard

Ska bli intressant det här....kör på följande:

V75:1 - 3,10
V75:2 - 4 (1,2,3,5,10)
V75:3 - 2,6
V75:4 - 13 Coolwater In
V75:5 - 1,6 (2,3,4,5,7,8,9)
V75:6 - 3,6 (5,9,11)
V75:7 - 3,5,6,9

Lycka till!
Gammal 2016-08-06, 16:04   #97

Standard

Citat:
Minus på 10 i avd 1. Vad har du sett som vi andra inte sett?
Gammal 2016-08-06, 16:05   #98

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
På slutspelet då?
Ja .............
Gammal 2016-08-06, 16:07   #99

Standard

Citat:
Detta är från slutspelet på TT
Gammal 2016-08-06, 16:09   #100

Standard

Citat:
Verkar vara ett troll den där William

Senast redigerad av asgaya3141 den 2016-08-06 klockan 16:11.
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-06, 16:14   #101

Standard

Varför då
Gammal 2016-08-06, 16:16   #102

Standard

Citat:
Verkar vara ett troll den där William
Ring då själv för fan din dumma jävel,
DOM SPIKAR NR 6 och MINUS och AVSLAG på nr 10
KYSS DEJ I RÖVEN
Gammal 2016-08-06, 16:17   #103

Standard

Citat:
KYSS DEJ I RÖVEN
Okej
Gammal 2016-08-06, 16:19   #104

Standard

Citat:
KYSS DEJ I RÖVEN
Du verkar ju verkligen vara seriös. Ber om ursäkt.
Gammal 2016-08-06, 16:20   #105

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 1645
Standard

Citat:
V75-1

Fattar inte att kollektivet streckar favoriten 10 Al's Winnermede till 38 % -betydligt mer än dubbelt mot andrastreckade 8 Mellby Apollo till 16 %.

Förra året vann 10 nästan varannan start. I år har han startat sju gånger och inte vunnit en enda. Idag har han bakspår och går med skor ro.

I min bok är favoritspelet helt coco -oj där fick vi vinnaren - 6 Coco de Vie med Örjan. Melanderstallet har tre till start och Coco är bäst. 13 % - varsågod.
Fått för mej att Örjan prövar lite olika taktiska varianter även i v-75,det verkar fungera,för att ha en del taktiska drag i de stora loppen.
drakdead är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-06, 16:20   #106

Standard

Citat:
Du verkar ju verkligen vara seriös. Ber om ursäkt.
Kom du med en bra förklaring först
Gammal 2016-08-06, 16:20   #107

Manprinsens avatar

Standard

Jansson eller Kajan nu tack.
Gammal 2016-08-06, 16:24   #108

Manprinsens avatar

Standard

Härligt att Uffe tog det iaf. Klantigt att dom andra lät honom bluffa.
Gammal 2016-08-06, 16:25   #109

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 3585
Standard

jävle jansson han kör inne vilken åsna
jeanpier007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-06, 16:25   #110
Banned

Standard

....och där spräcker Mellby Apollo statistikbibeln.....
Staketkusken (+1), Moonfala (+1), Bluesmith66 (+1)
Gammal 2016-08-06, 16:25   #111

Standard

Tack Ulf - snygg styrning.
Gammal 2016-08-06, 16:26   #112

Shooters avatar

Standard

Det är skillnad på kuskar. Svante väntade för länge.
Staketkusken (+1)
Gammal 2016-08-06, 16:27   #113

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
I vanlig ordning, blir dyrt att köra själv i längden. Många onödiga 2:or i resultatraden.
Gammal 2016-08-06, 16:28   #114

Shooters avatar

Standard

Citat:
I vanlig ordning, blir dyrt att köra själv i längden. Många onödiga 2:or i resultatraden.
Ja, och jag var dum nog att spika då jag trodde han skulle köra fram i dödens från det läget.
Gammal 2016-08-06, 16:34   #115

Standard

Citat:
Ja, och jag var dum nog att spika då jag trodde han skulle köra fram i dödens från det läget.
Det var väl uttalat att han skulle köras i ryggar idag?
Gammal 2016-08-06, 16:35   #116

Standard

"Jag skulle helst vilja se honom gå bakifrån den här gången då han har fått många tuffa lopp i dödens tidigare, men blir tempot lågt blir jag nästan tvungen att köra fram i dödens för att ge honom chansen."
Gammal 2016-08-06, 16:36   #117

Manprinsens avatar

Standard

Örjan måste ha en rätt skaplig årsinkomst.
Gammal 2016-08-06, 16:41   #118

Standard

Citat:
Örjan måste ha en rätt skaplig årsinkomst.
Insprunget X 0.1 plus sponsorer o reklam = .................
Gammal 2016-08-06, 16:43   #119
Banned

Standard

Ta det lugnt nu bara....så blir det här bra...!
Gammal 2016-08-06, 16:46   #120
Banned

Standard

Citat:
Ta det lugnt nu bara....så blir det här bra...!
Hur f-n kan man gå all-in på Marcus Hultman.....YEESS!
asgaya3141 (+2)
Gammal 2016-08-06, 16:46   #121

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 635
Standard

Hur kan det ens vara okej att köra så som Hultman gjorde på upploppet? Allvarligt. Han va ju överallt.
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-06, 16:47   #122

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Hur f-n kan man gå all-in på Marcus Hultman.....YEESS!
Snyggt spikat! Eftersom det är en av mina mobbade kuskar så fick han inte plats på systemet.
Gammal 2016-08-06, 16:48   #123

Standard

Spelvärde är inte i form idag. Alla andra är med på det
Gammal 2016-08-06, 16:49   #124

Manprinsens avatar

Standard

Tror inte Jorma kommer vinna fler V75 lopp såvida han inte kör Readly Express.
Gammal 2016-08-06, 16:50   #125

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Spelvärde är inte i form idag. Alla andra är med på det
Hur fan kan man ha Prins Norrigård och Joe Martini rankade FÖRE den?
Gammal 2016-08-06, 16:51   #126

Sharp$: 2510
Standard

Micke Nybrink borde ta längre semester så vi slipper honom, hur fan kan han sitta och skrika ut 6 Esplendido Pellini med en sanslös pajaskusk vid tömmarna. Har någon nånsin hört talas om Linus svedin? och på V75 dessutom, men det är klart, Nybrinks enda uppgift är ju att hitta oddsare så att folk spelar och omsättningen höjs. Om det sen är nån vinstchans skiter han ju fullständigt i. Och nej, jag spelade inte, skulle aldrig falla mig in med en helt orutinerad kusk på V7 oavsett hur bra hästen är.

Oj, sorry, Lukas Svedin heter han visst

Senast redigerad av tomtom2 den 2016-08-06 klockan 16:52.
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-06, 16:53   #127

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Micke Nybrink borde ta längre semester så vi slipper honom, hur fan kan han sitta och skrika ut 6 Esplendido Pellini med en sanslös pajaskusk vid tömmarna. Har någon nånsin hört talas om Linus svedin? och på V75 dessutom, men det är klart, Nybrinks enda uppgift är ju att hitta oddsare så att folk spelar och omsättningen höjs. Om det sen är nån vinstchans skiter han ju fullständigt i. Och nej, jag spelade inte, skulle aldrig falla mig in med en helt orutinerad kusk på V7 oavsett hur bra hästen är.
Haha, ja det där var nog en av årets sämsta styrningar. Ut ensam i 3:e spår med över varvet kvar.
tomtom2 (+3)
Gammal 2016-08-06, 16:54   #128

Standard

Citat:

Nybrink är en frisk fläkt, sådan behövs inom travet.

Sedan är det ju valfritt att lyssna på vad han säger.
drakdead (+1)
Gammal 2016-08-06, 16:54   #129

Standard

Citat:
Han spikade ju en 24 oddsare som satt så han fick väl stort självförtroende mig lurade han.
Gammal 2016-08-06, 16:55   #130

Standard

Citat:

Ja förjävligt! Är man spelexpert på tv Får man fan inte tippa fel. Man blir så jävla arg!!!

Det är ju bara att gå emot experterna som pratar innan loppet eftersom hästen blir söndersspelad oavsett om den är bra eller ej.

Senast redigerad av DonYolo den 2016-08-06 klockan 16:57.
Gammal 2016-08-06, 16:58   #131

Standard

Citat:
Nybrink är en frisk fläkt, sådan behövs inom travet.

Sedan är det ju valfritt att lyssna på vad han säger.
Kan hålla med där. Men allt är relativt. Vad har vi att jämföra med. Pest eller kolera. Dom bra ATG har haft verkar ha semester nu
Gammal 2016-08-06, 17:02   #132

Standard

Det är väl bra att massa "experter" uttalar sig och ser till att strecken hamnar där dom inte borde göra. Det ger ju fördel till den som läser på och är seriös.
drakdead (+1)
Gammal 2016-08-06, 17:03   #133

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DonYolo Visa inlägg
Ja förjävligt! Är man spelexpert på tv Får man fan inte tippa fel. Man blir så jävla arg!!!

Det är ju bara att gå emot experterna som pratar innan loppet eftersom hästen blir söndersspelad oavsett om den är bra eller ej.
Dom tippar väl fel mest hela tiden. Om de vore så j-a duktiga som kollegorna försöker göra dom till skulle de knappast behöva sitta och skämma ut sig i TV dag ut och dag in. Då kunde dom ju istället försörja sig på spelet. Att dom tippar fel är givetvis bara naturligt, finns ingen som är sådant orakel att man alltid tippar rätt givetvis. Vad jag vänder mig emot är att haussa upp en helt orutinerad och värdelös kusk när man vet att såna tomtar i princip aldrig vinner på V75. Marcus Hultman som vann loppet är ju en stjärna jämfört med den här Svedin.
Gammal 2016-08-06, 17:03   #134

Standard

Dom snackade ju upp 10 i avd 2 på liven idag. Den dubblade väl sig från 2% till 4%. Det är bara att tacka att ta emot.
Gammal 2016-08-06, 17:05   #135

Manprinsens avatar

Standard

Jag saknar Stig-H och Forsgren. Dom gav en jävla massa trovärdighet till sändningarna.
tomtom2 (+5), lokatten (+1)
Gammal 2016-08-06, 17:05   #136

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2445
Standard

Nybrink är ju en av dom härligaste i studion! Säger precis vad han tycker inte en mes som bara står o håller med när något är fel.

Kanske inte är så jävla bra på att tippa men vem fan är det hehe.

Keep it up Micke
asgaya3141 (+3)
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-06, 17:08   #137

Standard

Piraten är tillbaka. Grymt lopp
Gammal 2016-08-06, 17:09   #138

Standard

Makalöst uselt av mig som körde 4 hästar när volstead körde sönder dom andra
Gammal 2016-08-06, 17:10   #139

Staketkuskens avatar

Sharp$: 2995
Standard

Sjukt less blir man på stallkörningar. Måste gå att införa någon begränsning. Volstead urstark men larvigt när Standout och Nato Dream jobbar för Volstead och själva inte ens försöker.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-06, 17:12   #140

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Sjukt less blir man på stallkörningar. Måste gå att införa någon begränsning. Volstead urstark men larvigt när Standout och Nato Dream jobbar för Volstead och själva inte ens försöker.
Nej tycker jag i detta fall
Gammal 2016-08-06, 17:13   #141

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dalle82 Visa inlägg
Nybrink är ju en av dom härligaste i studion! Säger precis vad han tycker inte en mes som bara står o håller med när något är fel.

Kanske inte är så jävla bra på att tippa men vem fan är det hehe.

Keep it up Micke
Säger vad han tycker? Ja, om kuskar och tränare har han ju synpunkter, minst sagt. Men om det kommer till nåt känsligt som gäller ATG eller ST så håller han käften eller slickar röv. Man hugger ju inte av den hand som föder en. Jag har följt honom ända sen han jobbade på Guiden för en herrans massa år sen, han har bara blivit sämre och sämre på det mesta. Han
kallar sig visst travjournalist, det är ett hån mot de få riktiga travjournalister som fortfarande finns kvar och inte är avlönade av ATG.
asgaya3141 (+5), Staketkusken (+50), 1William (+5)
Gammal 2016-08-06, 17:14   #142

Standard

Citat:
Kan hålla med där. Men allt är relativt. Vad har vi att jämföra med. Pest eller kolera. Dom bra ATG har haft verkar ha semester nu
Nästa lördag tror jag det blir Forsgren. Han vet vad han snackar om.
Gammal 2016-08-06, 17:15   #143

Staketkuskens avatar

Standard

Citat:
Insett att generellt spelar inte hästarna på den här nivån någon roll. Det är kuskar man ska spela utifrån. Ta reda på toppkuskarnas form under föregående vecka och till vilken typ av hästar de passar extra bra för.

Likadant stallkörning. Är de flera från samma - spika den som är mest spelad.
Gammal 2016-08-06, 17:16   #144

Staketkuskens avatar

Standard

Citat:
Nej tycker jag i detta fall
Tycker du det är rättvist mot oss spelare med dold lagkörning? Bättre i så fall att man inför lopp med stallen i fokus. Som vilken fotbollsturnering som helst.
Gammal 2016-08-06, 17:20   #145

Standard

Citat:
Säger vad han tycker? Ja, om kuskar och tränare har han ju synpunkter, minst sagt. Men om det kommer till nåt känsligt som gäller ATG eller ST så håller han käften eller slickar röv. Man hugger ju inte av den hand som föder en. Jag har följt honom ända sen han jobbade på Guiden för en herrans massa år sen, han har bara blivit sämre och sämre på det mesta. Han
kallar sig visst travjournalist, det är ett hån mot de få riktiga travjournalister som fortfarande finns kvar och inte är avlönade av ATG.
Nu syftade jag på dom som ses i tvn och skicka gärna över ett klipp där någon av dom andra så kallade tv sjärnorna yttrar sig istället för att bara hmma med

Sen är det ju bara bra att vi tycker lite olika annars vore det ju för trist hehe.

Nu jobbar vi in min spik 13 och jakten mot 7 rätt

Lycka till
Gammal 2016-08-06, 17:29   #146

Standard

Citat:
Tycker du det är rättvist mot oss spelare med dold lagkörning? Bättre i så fall att man inför lopp med stallen i fokus. Som vilken fotbollsturnering som helst.
På vilka meriter skulle STANDOUT eller NATO DREAM göra något, ?
Att VOLSTED skulle sitta i ledningen var väl inte svårt att räkna ut,
Gammal 2016-08-06, 17:31   #147
Banned

Standard

Vaf-n, har UlfE och PerL pratar ihop sig...?
Gammal 2016-08-06, 17:32   #148

Manprinsens avatar

Standard

Spik! Härligt Uffe!
Gammal 2016-08-06, 17:34   #149

Standard

Spelvärde rättade upp lite. Men jag tog med den på vasst eller kasst
Gammal 2016-08-06, 17:34   #150

Staketkuskens avatar

Standard

Citat:
Standout satte upp tempot i starten och Nato gick direkt Piraten var på gång.

Volstead bäst men handlar om allt fiffel. Här snackar ni redan måndag natt om kommande lopp men är skitsamma hur bra någon häst varit eller inte. Handlar om stallkörningar, mörkade upplägg och tv-journalister som plussar alla.

Ni måste se helheten. Finns kanske fem här som är genuint duktiga.

Senast redigerad av Staketkusken den 2016-08-06 klockan 17:37.
Gammal 2016-08-06, 17:39   #151

Reg.datum: sep 2014
Sharp$: 2521
Standard

Spelvärde lever fortfarande btw på deras stora systemet, ganska bra täckt följande 3 avdelningar.
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-06, 17:43   #152

Standard

Citat:
Standout satte upp tempot i starten och Nato gick direkt Piraten var på gång.

Volstead bäst men handlar om allt fiffel. Här snackar ni redan måndag natt om kommande lopp men är skitsamma hur bra någon häst varit eller inte. Handlar om stallkörningar, mörkade upplägg och tv-journalister som plussar alla.

Ni måste se helheten. Finns kanske fem här som är genuint duktiga.
Är du en av dom 5st duktiga ?
Du kan väl inte tro att dom kör livet av alla hästar,hela tiden.
Gör inte det så svårt när du analyserar loppen, och dom i studion är ungefär som försäljare, ska sälja allt hella tiden.
Gammal 2016-08-06, 17:48   #153
Banned

Standard

Citat:
Nä, på vilka meriter skulle Nato Dream ut i spåren att göra - om det inte var för att agera "bromskloss"....
Gammal 2016-08-06, 17:49   #154

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dalle82 Visa inlägg
Nu syftade jag på dom som ses i tvn och skicka gärna över ett klipp där någon av dom andra så kallade tv sjärnorna yttrar sig istället för att bara hmma med

Sen är det ju bara bra att vi tycker lite olika annars vore det ju för trist hehe.

Nu jobbar vi in min spik 13 och jakten mot 7 rätt

Lycka till
Du har helt rätt, doom syns i TV vågar givetvis inte vara kritisk mot sin arbetsgivare. Rickard Hansson stack ju ut hakan lite och hade lite synpunkter h frågeställningar som inte passade herr Skarplöth o Co, så fick han också kicken på direkten, hamnade på Expressen istället där han gör ett utmärkt jobb. En av de få som vågar ifrågasätta och kritisera ATG och ST när det är befogat, Bengt Adielsson är en annan.
Staketkusken (+1)
Gammal 2016-08-06, 17:49   #155

Staketkuskens avatar

Standard

Citat:
Är du en av dom 5st duktiga ?
Du kan väl inte tro att dom kör livet av alla hästar,hela tiden.
Gör inte det så svårt när du analyserar loppen, och dom i studion är ungefär som försäljare, ska sälja allt hella tiden.
Ska inte hylla mig själv, men börjar allt mer tänka kritiskt till en nivå att spelen blir färre.

Du har helt rätt om försäljarbiten. Vår sport är liten i det stora hela men blir inte större när de aktiva får hålla på som de gör utan riktig journalistisk granskning. Du vet ju, så fort det är något negativt om deras sport är det taggarna utåt och rygghållning.

Som Örjan. Kunde knappt säga vem av Delicious, Nuncio eller Propulsion som hade mest karaktär.
Gammal 2016-08-06, 17:52   #156

Standard

Citat:
Nä, på vilka meriter skulle Nato Dream ut i spåren att göra - om det inte var för att agera "bromskloss"....
Sitter man kvar där bak när det går 13 på varvet, får man skylla sej själv, Hans R kunde varit tydlig med ett lugnare upplägg i detta lopp
Gammal 2016-08-06, 17:52   #157

Standard

Tack joakim för att du dödade min spik
Gammal 2016-08-06, 17:53   #158
Banned

Standard

6 ggr pengarna på den får anses vara mer än godkänt....YEESS!
Gammal 2016-08-06, 17:53   #159

Manprinsens avatar

Standard

Det går fan inte att spela när det är underbegåvade kuskar med i loppen.
Staketkusken (+1)
Gammal 2016-08-06, 17:57   #160

Standard

Citat:
Det är ju en del av tjusningen
Gammal 2016-08-06, 17:58   #161
Banned

Standard

Citat:
Sitter man kvar där bak när det går 13 på varvet, får man skylla sej själv, Hans R kunde varit tydlig med ett lugnare upplägg i detta lopp
På vilka meriter var frågan....klart att han gav sig iväg för att bromsa upp attackerna bakifrån - det var väl det (Stallkörning) diskussionen handlade om?
Staketkusken (+1)
Gammal 2016-08-06, 18:01   #162

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 115
Standard

Fel av Sjöström att ladda för position iaf. Skulle varit kul att se NS få chansen.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-06, 18:11   #163

Standard

Vidhåller fortfarande att ATG:s utskick till folk som spelat på 7-11(min fru) fick ett presentkort på 100kr till inträde på travet.detta gällde inte på Stochampionatet trots att hon erbjöd sig att lägga till 50kr som fattades.När jag ringde ATG och frågade sa dom att vi skulle ringt banan och kollat.Rent bondfångeri men självklart åkte vi därifrån
Gammal 2016-08-06, 18:18   #164

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av drakdead Visa inlägg
Vidhåller fortfarande att ATG:s utskick till folk som spelat på 7-11(min fru) fick ett presentkort på 100kr till inträde på travet.detta gällde inte på Stochampionatet trots att hon erbjöd sig att lägga till 50kr som fattades.När jag ringde ATG och frågade sa dom att vi skulle ringt banan och kollat.Rent bondfångeri men självklart åkte vi därifrån
7-11=seven eleven men brevet kom från ATG
Gammal 2016-08-06, 18:27   #165

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 115
Standard

Nu SS som inte ville vinna Fan vad den gick efter konstiga vägval..
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-06, 18:27   #166

Standard

Hellvete!!!! 10 på DD och allt.
Gammal 2016-08-06, 18:27   #167

Staketkuskens avatar

Standard

Hoppas ni hörde Nybrink nyss med tanke på min frustration ovan. Plötsligt visste han och flera med honom HUR bra form Faith Hill har. Inte ett ljud om hästen tidigare.
Gammal 2016-08-06, 18:33   #168

Standard

Citat:
Hoppas ni hörde Nybrink nyss med tanke på min frustration ovan. Plötsligt visste han och flera med honom HUR bra form Faith Hill har. Inte ett ljud om hästen tidigare.
Vi är alla som bäst när vi får uttala oss efter loppen
Gammal 2016-08-06, 18:34   #169

Standard

Citat:
Titta bara på Jansson som ger sig in i en spetsstrid.
Gammal 2016-08-06, 18:34   #170

Standard

Blaa där rök v7an
Gammal 2016-08-06, 18:34   #171
Banned

Standard

Varför överhuvudtaget analysera?

"Björn och Erik borta. Haugstad och Ulf E favoriter? Haha, det är bara att spika Örjan, oavsett odds!!"
Gammal 2016-08-06, 18:35   #172

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Nu SS som inte ville vinna Fan vad den gick efter konstiga vägval..
Behövde #11 för 7r-rättschans. Jinxat och klart.
Gammal 2016-08-06, 18:38   #173
Banned

Standard

Haft en riktigt bra lördag, bra vinnarspel och tvillingar på både Hultman och Ohlsson.

Nu blir det ett större torskspel i sista avdelningen:

5-9 - valfri insats
Gammal 2016-08-06, 18:41   #174

Standard

5 eller 15 för full pott på V5

Senast redigerad av asgaya3141 den 2016-08-06 klockan 18:43.
Gammal 2016-08-06, 18:47   #175

Manprinsens avatar

Standard

Haha där rök alla... Hasse R
Gammal 2016-08-06, 18:47   #176

Standard

Shit
Gammal 2016-08-06, 18:48   #177

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 50510
Standard

Citat:
En klockren beskrivning av Nybrink i mitt tycke.Minns för några år sen när han sprack på nån häst (Hultmans eller Walmanns...) som nästan utlovades vinna.Efter loppet dök tränaren upp och ursäktade preparèn - då bad Nybrink om ursäkt och närapå kysste dennes fötter...
FRISK FLÄKT
1William (+10)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-06, 18:48   #178

Standard

Conrad förstörde min kanonbong.
Gammal 2016-08-06, 18:49   #179

Klankes avatar

Standard

Min bedövare vann sista... satte 50 spänn vinnare. Jisses vilken lycka
Gammal 2016-08-06, 18:49   #180

Standard

Kunde jag inte fått 12 eller 37 tusen.

V5
Inlämnat: 2016-08-06, 17:05
Rättvik
Lördag 2016-08-06
Start: 17:05
Kostnad: 320,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 6
2: 10, 13
3: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9
4: 3, 4, 5, 9, 12
5: 5, 15

2x2x8x5x2 = 320 rader.
320 x 1 x 1,00 kr = 320,00 kr.
Totalt: 320,00 kr.
Rättningskod: TCG CHL NSD
Gammal 2016-08-06, 18:50   #181
robust
Guest

Sharp$:
Standard

Diska hästjäveln stör ju stay alert.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-06, 18:50   #182

Manprinsens avatar

Standard

Ibland köper jag en trisslott och vinner. Vilken lycka.
Gammal 2016-08-06, 18:52   #183

Standard

Trio
5
alla
alla

Tyvärr är det riktigt surt.
Gammal 2016-08-06, 18:53   #184

Manprinsens avatar

Standard

Blev det jackpot?
Gammal 2016-08-06, 18:55   #185

Standard

Citat:
Blev det jackpot?
4mille.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-06, 19:11   #186

Standard

Citat:
Blev det jackpot?
Fanns streck på samtliga hästar i sista.

En ensam vinnare med #12 On The Dot.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-06, 19:14   #187

Staketkuskens avatar

Standard

V75-raden, vem har den liksom? Skulle vilja läsa en spelskola av de som vinner. Inte självutnämnda experter på olika tjänster som "vunnit miljoner genom åren" eller vunnit via system ingen dödlig har råd med.
Gammal 2016-08-06, 19:20   #188

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 3621
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg

Bedövaren: (V75-7)

8 Olympic Tourch Har ett passande smygläge och lär köras på chans, BRA FART om det klaffar!
Tack för denna Klanke! Hade streck kvar till sista och den kryddade sexan(sprack på spik Danne Edel)

Trinity (+1)
TungPung är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-06, 21:45   #189

Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Min bedövare vann sista... satte 50 spänn vinnare. Jisses vilken lycka
Snyggt, grattis !
Läste ditt inlägg men plockade ändå bort den på "slutliga lappen", tyvärr.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-06, 22:29   #190

Standard

Kul rad på ngt sätt, samtidigt störig då den på ngt sätt gick att hitta:
- Travnet hade Mellby på två streck. Själv tog jag bort den baserat på statistiken och valde ist 7 på skriket.. Men vad hände med Coco??
- 4 i andra var väl tredjestreckad
- Volstead var stenklar
- 10 i fjärde skreks ut på flera håll
- Donato var spik hos mig
- Faith Hill var fjärderankad hos mig och Sjödén nämnde den. Tyvärr satte jag 11 som A ist.
- 8 i sista varnades det för här och Spelvärde hade den rankad 4 vilket är imponerande.

Själv var jag inte nära varken i avd 2 eller 7
Gammal 2016-08-07, 11:59   #191

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
V75-raden, vem har den liksom? Skulle vilja läsa en spelskola av de som vinner.
9x9x1x9x9x9x9=531441rader
Reduceras till 5175rader med
1A & 3B & 1-2C & 1-2D och
3 bfro och kusk max 2.

Och Aloha så sitter 7:an.

Själv reducerar jag bort mej som vanligt.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-08-07, 12:40   #192

Sharp$: 2538
Standard

Tror 12 har bra chans i V75 6. Lycka till!
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td