|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2016-07-30, 03:23 | #16 |
Banned
|
Tidiga lördagstankar
Hög tid att ge sig på V75an då?
Tänk på att Björn Goop inte är med (inte heller Kontio, Untersteiners eller flera av de andra Jägersro-kuskarna). Det är nog inte så många lopp som vinns utanför Adielsson, Kihlström, Ohlsson? Tobbe? V75:1 Ja, varför göra det svårt för sig? Adielsson är knappast nåt kuskminus på favoriten 8 Backorder, lär säkert gå felfritt, köra fram, få överta spets och sen är det vallalunk uppe i Bollnäs. Och en trist favoritinledning.....12 Coco De Vie borde vara främsta motbudet med tanke på distansen men hon verkar inte trivas jättebra i dödens senast. Eller gick det för fort? Hon har ju stått tunga löpningar förut men risken är väl att hon - om hon nu går fram till dödens - blir avslagen av 14 Jetset (som skall smygas tills det är 300 meter kvar). CDV borde väl vara en garant för att tempot hålls uppe och att ingen mökmärr får luckan 200 kvar och speedar förbi på insidan....? Tänkte säga att det är kuskminus på Jetset men Jörgen Sjunnesson har ett otroligt flow just nu, 25% i segerprocent, och tog t o m emot Flemming häromdagen....15 Quantanamera står också distans men hamnar oftast så jävla punchigt på det. 10 Impression barfota? Svårt, men känslan säger nog Jetset ändå, som har 3 av 6 på distansen. V75:2 Är lite impad av 12 Palermo Broline, kan faktiskt tänka mig att spika den på någon bong. Fartmässigt förmodligen helt överlägsen och har bästa kusken i fältet. Lika klar andrahandare är väl Melanders 5 Digital Yankee. Som säkert klarar sig iväg felfritt, får köra fram och överta. Från 6 Maintainability? Är ingen fan av Melander, kör lika bedrövligt som gubben Gunnar, men han har ju satt några oddsare på V75. Kanske är ett lyxstreck? Hur gör man? Spikar Adielsson och ser glad ut? V75:3 Tredje raka för Erik Adielsson? Eller kan man tro att det kan hända något här? Har sett att en del tror på 10 Only One Winner, men jag vet inte - tycker att han var rätt blek senast efter invändig löpning. Ska tydligen trivas med lite tätare starter. Får dessutom Örjan i sulkyn, och om Uffe går upp och trycker lite så kanske det är bra att ha kört invändigt, i rygg, tills det är 250 meter kvar? Redén dissar Raketen, 8 Fire To The Rain tålde absolut inte dödens senast, så hur gör man? Spikar Adielsson och ser glad ut? V75:4 Har försökt hitta det berömda kvalloppet på Youtube men inte lyckats än. Tror att det är nåt jävla skitsnack faktiskt, har inte sett några sådana farter i de lopp som finns i arkivet. Gör nog som Chrille och spikar andrahandaren, 1 Björs Frej med mr kallblod i sulkyn. Men säg att han fastnar och favoriten galopperar bort sig - då kan det smälla ordentligt här. V75:5 Bäddat för en liten stänkare här? Både 2 Casanova Sisu och 7 M.T.Joinville ska köras passivt, enligt tränarna (även om Uffe trodde på bra chans). Erik lär väl sända och sitter i spets med 5 Sapajou efter 200 meter. Peter G Norman vet inte ens vad sända är utan hamnar väl i dödens med 3 Sloppy Joe. Örjan sitter och gottar sig och måttar in 4 Ottens Casher? Eller ska Paw Mahoney få sätta dit en riktig stänkare i form av 6 Västerbo Realhigh? Den här har jag sett i arkivet att han är rätt rejäl, flera dödensresor, svepningar på bortre lång etc. som resulterar i vinster. 13-tider full väg är väl gångbart? Tror att robbans får svårt. V75:6 Skrik på 1 Chelsea Boko. Oavsett vem som spetsar lär de väl ligga på ett pärlband sen, ingen som har mod här att gå upp och trycka i dödens, liksom, och alla är skiträdda att offra hästarna från start. Hoppades lite initialt på att 2 On Hold skulle kunna vara ett bud men jag är så jävla trött på Jacobssons körförmåga. Inte en vinst senaste 10 veckorna.... V75:7 Om det hade varit en riktig kusk bakom 5 Ajlexes Cubano så hade jag spikat alla dagar i veckan. Men Tomas Pettersson? Värre .... får man leta efter. Skulle inte förvåna mig om han går ner invändigt, om han skulle bli överflyglad, trots att han vann pissenkelt senast från just den positionen. Nä, jag funderar på att strecka på ordntligt. Typ ner till 8 Wollafur eller t o m 3 Party Boat Hanover (enligt tidigare resonemang). Det här är ju inga artister eller Megastjärnor vi pratar om direkt, i det här lopet, den som får bästa resan och lucka till slut vinner det här. Senast redigerad av Stankarn den 2016-07-30 klockan 03:33. |
2016-07-30, 03:47 | #17 |
Banned
|
V75-1: 2 Albäck Amy - ev bfro ffg
V75-2: 5 Digital Yankee, barfota runt om som näst senast V75-3: Barfota bak och jänkarvagn på 4 Hero Sjöhammar. Bfro på 8 Fire To The Rain V75-4: 15 Monster Monsun - återigen barfota runt om som näst senast V75-5: 3 Sloppy Joe - jänkarvagn och barfota bak för första gången V75-6: 9 Västerbo Loveboat - bfro ffg V75-7: 11 Research - Jänkarvagn Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TravFans (+5) |
2016-07-30, 08:18 | #18 |
Läs inte för mycket första tanken är alltid bäst.
2016-07-30, 10:22 | #19 |
Inte min tur att göra V75 idag, så det blir en V5:a. Dock inte så kul att se att Goop spikar samma hästar som jag. Jag tror också en del på Food Money, men spikar inte.
|
|
2016-07-30, 11:07 | #20 | |
Citat:
Helt iskall över medel från spår 7 spelad till 16%!! |
||
2016-07-30, 11:12 | #21 |
|
|
2016-07-30, 11:18 | #22 |
Så här blev mitt bolagssystem idag.
Det blir väl Eriks dag. Adielsson kryddat med Svensson. 1) 8 r6-14 (jag har valt att spika 8. Alternativt skulle jag spikat Chelsea Boko. Då hade 6,14,15 och 12 kommit med) 2) 12 r5-1 (12 bfro är dagens bästa spik) 3) 1,4,8,10 r11-6 (4 leder. 8 värst emot. 1 och 10 rankas därefter) 4) 1,3,10,14 r5-15 (loppet står i första hand mellan 14 och 1. Mycket skrik på 10 och man kan aldrig negligera Tjomsland i kallblodslopp. Kom igen Erik S med 3 - här gör vi sommarens stöt) 5) 2,3,4,5,7,11 r6-8 (2,3 och 5 rankas först. Men det finns plats i budgeten för fler) 6) 1,4,5,7,8 r2-9 (såg ni Standout på Eskils efter Food Money. Får plats med många här) 7) 1,2,4,5,6,9 r11-8 (här blir det speedkörning från start till mål) Kostar 1440:-. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
spalato (+5) |
|
2016-07-30, 11:21 | #23 |
Tvärtom, vänta så länge som möjligt. Prickar du 16:19 är chansen störst.
Mvh Uffe Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Om_sommaren (+5) |
|
2016-07-30, 11:32 | #24 |
|
|
2016-07-30, 12:05 | #25 |
Kanske kan Björs Frej och Chelsea Boko vara två bra A-hästar. Undrar om inte Fire to the Rain vinner trots läget. Då förutsätter jag lite tempo i loppet.
|
|
2016-07-30, 12:06 | #26 | |
Citat:
Var tvungen ta med Food Money på V5:an Men det var under pistolhot... Hon sa' "Du måste - annars blir det inget skjut..."
2016-07-30, 12:29 | #27 | |
Banned
|
Citat:
Nu har jag inte själv pluggat lopp scenariot men det verkar vara upplagt så. |
|
2016-07-30, 12:36 | #28 | |
Citat:
Spelvärde, om Knows...
2016-07-30, 12:40 | #29 |
Dragon Tooma kan öppna fruktansvärt bra ibland. Kan gå ganska fort första 500 innan hero sitter lugn i spets. inte säkert att spår 8 behöver vara så dåligt för favoriten. Borde kunna hitta en annan position än dödens kan jag tycka. Jennifer lär gasa hårt med Food Money i dag. Frågan om han håller distans. Mycket hänger nog på hur Knows känns för dagen om det blir släpp eller inte. Kanske kan lösa sig för Highflyer som kanske kan få loppet i draget men 2 favoriter från spår 8 och en från spår 12 i andra. Nja kan nog bli en slant på 7 i dag.
|
|
2016-07-30, 12:43 | #30 |
Regn från kl 15, kan ju behövas för att öppna loppen lite mot snabb sommarbane-alternativet...
http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-s...2720679,flik=0 |
|
|