Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-07-26, 23:55   #1

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

V75 Bollnäs 30/7

V75-5

Här streckar jag 3 Sloppy Joe. Ett unghäststjärnämne, som återkommer efter två års skada.

För vinsten åker jag till den äkta baren Sloppy Joe på Key West. Hemingways stamkrog. Under en blöt kväll på Sloppy Joe stod Hemingway och pinkade i rännan, som var gjord av små marmorplattor. Då kom han på, att han glömt ge sina katter mat. Han slet loss rännan och med hjälp av sin kompis bar dom den på sina axlar ut på gatan och under sång och skrål hem till villan. Klockan var sådär 2 på natten. Den pissrännan används än idag att ge ättlingarna mat.

Katterna är "skeppskatter" med en extra tå. Jag har bara sett sådana i södra Norge.

När jag besökte Hemingways hus fick jag syn på en porslinskatt med sex tår. Jag grep den och frågade guiden, vad detta var. Hon visste inte. Då talade jag om, att den var gjord av Picasso, som gav den på en födelsedag till Hemingway. Och visade Picassos signering på undersidan.

Dit åker jag, när Sloppy Joe vinner på lördag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oggeb (+5), hugotheboss (+5), Trinity (+5), Staketkusken (+5), Kyodai (+10), harry06 (+5), asgaya3141 (+5)

Senast redigerad av mackpeter den 2016-07-26 klockan 23:59.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-28, 07:08   #2

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8342

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Jag trodde SJ skulle bli en stjärna, men vi vet alla att mycket kan gå fel på vägen dit.
Gammal 2016-07-28, 22:42   #3

Indeeds avatar

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 425
Standard

Mest spelvärda spiken super Benny.

Låset Max Bob och research.
Indeed är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-28, 23:04   #4

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11975
Standard

1%-aren Strong Will såg jag vinna på Hoting i sista starten, den gick 15,4 som kanske inte låter så märkvärdigt, men på den banan och på det sättet...är ju givetvis ett långskott så det står härliga till, men tar man riktigt många så kan det vara värt att betala för den också, kanske...
Tirich (+5)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-29, 00:04   #5

Standard

Ser att unibet har 6,25 på Food Money, är ju inte alls osannolikt att den hittar till front och oddset känns taget...nb har t.ex 3,80, som kanske är mera rätt...
Gammal 2016-07-29, 00:17   #6

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2392
Standard

Så synd att Jennifer kör bara. Missförstå mig rätt nu då jag gillar henne och hon är en frisk fläkt i sporten. Jag har dock tappat ett antal hundratusen på hennes bortkörningar. Minns speciellt drygt 250k jag missade på Valla :-( Visserligen inte bara hennes fel, men det känns som att gubbarna ofta vägrar släppa till henne trots en bättre häst. Blir nog ett lås pga detta med 7-8 som kan räcka långt på lördag tror jag.

I övrigt en småklurig omgång och det känns faktiskt som att det kan bli bra pengar.
Executive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-29, 01:43   #7

yoozoos avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 8103
Standard

Snart Lördag igen och nya miljoner ska fördelas, ingen V75-bombardering denna vecka och vi får nöja oss med lördagens race ifrån Bollnäs, vilket räcker och blir över förutsatt att sjuan går i hamn ;-)

Vi inleder med ett stolopp över 3 volter och en av omgångens 2 storfavoriter startar ifrån spår 2 på mellanvolten. Frågan jag ställer mig är, vinner 8 Backorder detta lopp 56 gånger av 100? Svaret har jag fortfarande inte kommit fram till men hur som helst så är det en riktigt talangfull dam som dock inte har mer än 1 enda voltstart i bagaget för nästan 2 år sedan som tre-åring, ingen galopp men inte heller mer än en silverpeng den gången. Nu tror jag inte på någon större galopprisk med säkre Adielsson i sulkyn och kommer förmodligen spetsa systemet med favoriten frågan är bara vilken lösning som är den bästa, spik, utgång eller ett lås med spurtstarke Jetset?

12 Palermo Broline var mitt drag senast på Årjäng men det räckte endast till en andraplats efter att ha blivit blåst på segern av en smygkörd Conrads Definitif. Distansen då 1640 nu blir det 2140 vilket knappast missgynnar när man startar ifrån spår 12 men däremot så är Palermo nu dubbelt så hårt betrodd som senast till 45% vilket jag tycker är lite väl magstarkt även ifall det är mitt solklara förstastreck. Jag har dock ett spetsdrag här i 6 Maintainabilty som är betydligt roligare på strecken (7%) och inte omöjligt att hon tar fjärde raka ifall favoriten har en sämre dag eller får en strulig resa.

De flesta insatserna vilar på 8 Fire To The Rain och 4 Hero Sjöhammar och tillsammans med tredje- och fjärdehandaren 1 Rocket Zet och 10 Only One Winner som får snart geniförklarade turgubben i sulkyn kommer man nog väldigt långt, här har spelarkåren inte gjort bort sig och ska man sträcka sig längre är det maximalt femtehandaren 11 Liberty Face som kan tänkas.

Då var vi framme vid omgångens största favorit i 14 Tomeld Ö.K som lustigt nog får en viss Ö.K i sulkyn. Visst är detta en talang som vunnit 6 av 7 starter i hemlandet Norge, men det som är aningen oroväckande är att vid den enda starten i Sverige så blev det galopp som stor favorit (1,20 på vinnarspelet) och utan att veta den exakta anledningen till varför så känns det inte särskilt kul att spika till 61%. Kallblodsexperten Ohlsson ifrån spår 1 med Björs Frej känns som ett måstestreck med detta i åtanke medans draget är 12 Talls Odin som letar efter formen.

Klass 1 känns som en öppen historia även ifall 7 M.T Joinville är den som känns klassigast i gänget så finns det alldeles för mycket "godis" här för att spika. Många streck krävs men vill lyfta fram 11 Stall Warning (4%) som verkar ha hittat rätt i sin nya regi, 8 Brothers In AM (3%) som gick nytt rekord senast på 1.12,6am samt superrensaren 12 Overlord Broline (1%) som kan spurta sylvasst ifall den får rätt resa.

Måste hitta rätt i spetsstriden här innan jag bestämmer mig för hur man ska lösa guld denna vecka, 4 hästar streckade och än så länge vill jag inte avfärda någon av dom och blir kanske rak gardering med dessa 4. Jokern i gänget är 9 Västerbo Loveboat som äntligen fick vinna senast men det kan väl knappat gå att upprepa i detta gäng om det inte skulle bli grymt överpacat.

Vi avslutar med bronsdivisionen över sprinterdistans och vid en första anblick så känns den knappe favoriten 6 Ceasar Sisu (23%) aningen understreckad även ifall den går upp i klass. Att Ö.K kör nu ser jag dock inte som ett plus då jag tror att den ska tryckas till spets för att vinna och det är kanske inte direkt Örjans standrad-strategi. 5 M.T Insider också väldigt tidig. 11 Research alltid giftig när den är på humör medans 9 Victor A.U har fyra raka 11-tider på distansen.
Rakka (+5), asgaya3141 (+5)
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-29, 18:41   #8

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 182
Standard

Bästa dragen måste vara, stall warning och standout!
Orsa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-29, 23:27   #9
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5233
Standard

Sitter och bläddrar lite i Aftonbladets rosa bilaga samtidigt som jag tittar på strecken i V75:4. Ser ut som att kollektivet kollektivet kommer att göra lördagens största avslag till streckfavoriter.

"2 Casanova Fri kan nog inte köra barfota runt om den här gången. Siktar främst på finalerna, säger Karin Nilsson."

"7 M. T. Joinville fick dåligt läge igen (och en av Sveriges sämsta startkuskar). Vi är klara för finalen och kommer inte att ladda framåt, kommer att försöka backa ner. Går inte att köra offensivt igen, har finalen att tänka på, säger Susanne Richter."

Räcker med 3,4,5 här?
asgaya3141 (+3)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-29, 23:32   #10

Sharp$: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Sitter och bläddrar lite i Aftonbladets rosa bilaga samtidigt som jag tittar på strecken i V75:4. Ser ut som att kollektivet kollektivet kommer att göra lördagens största avslag till streckfavoriter.

"2 Casanova Fri kan nog inte köra barfota runt om den här gången. Siktar främst på finalerna, säger Karin Nilsson."

"7 M. T. Joinville fick dåligt läge igen (och en av Sveriges sämsta startkuskar). Vi är klara för finalen och kommer inte att ladda framåt, kommer att försöka backa ner. Går inte att köra offensivt igen, har finalen att tänka på, säger Susanne Richter."

Räcker med 3,4,5 här?
Räcker med 5.
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-29, 23:35   #11

Sharp$: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Orsa Visa inlägg
Bästa dragen måste vara, stall warning och standout!
Nja, det borde väl vara 15 Monster Monsun i avd 4.
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-29, 23:53   #12

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 10883
Standard

Spiken:
Jag litar på att Erik lotsar hem 4 Hero Sjöhammar från spets. +för spetsläge men -för stallform och inkörda pengar.

Låset:
Kommer i 5e avdelningen. Var tidigt inne på att spika 3 Sloppy Joe men med tanke på att Bergh skickar upp en kuse samtidigt som han visade upp ett formstall idag på Valla så måste nog 11 Stall Warning med på lappen.

Dragen:
6 Fika. Inne på att Uffe får iväg denna märr från start och kan leda länge..
15 Monster Monsun. Utan strul så kommer han spurta ner många..
Förstår mig inte på procenten i 5e, helt galet enligt mig. 3 Sloppy Joe är tagen rakt av..
2 Max Bob kommer sitta bra på det från start och med lite tempo så har han god chans att runda.

Ranken:
14,8,15,6,4
12,4,1,2
4,8,1,10
14,15,1,5
3,11,6,4
7,8,1,5
5,2,11
mackpeter (+3)
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-30, 00:31   #13

Standard

V75-6

Här blir Chelsea Boko spik. Varför?

1983 bröts Legolas' segersvit och han blev tvåa efter Ideal de Gazeau.
Efteråt åkte jag in till Manhattan - åttonde gatan/sjunde avenyn. Stället hette CHELSEA Place. Man gick i en porslinsaffär. Om man klarade sig utan att slå ner något till bakre dörren kom man in i en svett-, rök- och stökig dans/nattklubb. Längst bak ledde en halvtrappa ner till en förstaklass italiensk maffiarestaurang. Värden fick sitta i en högryggad rottingtron och mina gäster i mindre rottingstolar. Suverän mat, vin och service.

Tillbaka in i nattklubben. Full av dansvilliga brudar doftande av svett och sexbegär.
Scenen disponerades en halvtimme vardera av en rumpsvängande sjungande tjej/kille. I trosor eller BH stoppade man dollarsedlar efter tycke.

Därför spikar jag Chelsea Boko imorgon. Lycka till.
Gammal 2016-07-30, 01:22   #14

Standard

Som lite hjälp på traven inför morgondagen, så kan jag tala om att jag spelat Sloppy Joe o Food Money som vinnare(bägge lär bli tvåa) och därutöver Västerbo Loveboat på plats...och i det senare fallet kommer eran grannlaga uppgift, blir VL etta eller fyra?...skulle gissa att det är 10-90 mellan dessa utfall, vilket innebär att ni nog kan testa 33ggr vinnare på unibet..annars var det lugnt ikväll och jag investerade enbart i två öl, samtidigt som jag iakttog olika människors beteenden...skall dock försöka skärpa till mig igen, trots att man är lite brännmärkt...nattinatti på er...
Gammal 2016-07-30, 01:48   #15
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
V75-6

Här blir Chelsea Boko spik. Varför?

1983 bröts Legolas' segersvit och han blev tvåa efter Ideal de Gazeau.
Efteråt åkte jag in till Manhattan - åttonde gatan/sjunde avenyn. Stället hette CHELSEA Place. Man gick i en porslinsaffär. Om man klarade sig utan att slå ner något till bakre dörren kom man in i en svett-, rök- och stökig dans/nattklubb. Längst bak ledde en halvtrappa ner till en förstaklass italiensk maffiarestaurang. Värden fick sitta i en högryggad rottingtron och mina gäster i mindre rottingstolar. Suverän mat, vin och service.

Tillbaka in i nattklubben. Full av dansvilliga brudar doftande av svett och sexbegär.
Scenen disponerades en halvtimme vardera av en rumpsvängande sjungande tjej/kille. I trosor eller BH stoppade man dollarsedlar efter tycke.

Därför spikar jag Chelsea Boko imorgon. Lycka till.
Innebär det att jag måste spika en 1%-are i V75:7?

Vi hade inte råd att åka till USA för att se Legolas utan fick nöja oss att åka till Dannero starten efter. En av kompisarna hade en lite större motorbåt som vi tryckte ihop oss i, det var rätt praktiskt, fanns inget som hade hette sjöfylleri på den tiden....vi la till vid Sandslån efter att ha groggat lite i båten på vägen dit och gick sista hundra metrarna till travbanan.

Det hade förberetts med täcke, pokaler, fina priser - det var ju en världsstjärna som flögs (!) upp till Kramfors flygplats för att inkassera en tämligen enkel seger. Ryktena säger att man (trots värsta skitbanan) inte vågade sko om favoriten, hade tydligen lite känsliga fötter...alla vet väl upplösningen? Lars Lindberg gav gammhästen Speedboat en perfekt resa och satte in stöten i det senaste av alla ögonblick. Typ 20 meter före linjen. Vi hade naturligtvis spelat en liten sudd, spelat emot favoriter har jag gjort hela livet...

Vi tog båten från Dannero - om jag kommer ihåg så var det dans på strömsborg efteråt, norrlands största dansbana på den tiden och party hela natten.

Så jag blir väl tvungen att spika nr 3 Party Boat Hanover jag...1%! Eller 9 Västerbo Loveboat?

Epilog: Efter den nesliga förlusten på Dannero så var det inte så många som trodde på Legolas i Åby Stora pris. Syrrans kompis hade flyttat ner till Mölndal ett par månader innan så vi bestämde oss relativt impulsivt för att åka ner och vända på vinsten - och sätta allt på Legolas till över 10 vändor. Jodå, han vann efter en patenterad finish, förmodligen med racerskor istället för träningsdojorna som han hade haft på sig på Dannero.
mackpeter (+5)

Senast redigerad av Stankarn den 2016-07-30 klockan 01:50.
Gammal 2016-07-30, 03:23   #16
Banned

Standard

Tidiga lördagstankar

Hög tid att ge sig på V75an då?

Tänk på att Björn Goop inte är med (inte heller Kontio, Untersteiners eller flera av de andra Jägersro-kuskarna). Det är nog inte så många lopp som vinns utanför Adielsson, Kihlström, Ohlsson? Tobbe?

V75:1
Ja, varför göra det svårt för sig? Adielsson är knappast nåt kuskminus på favoriten 8 Backorder, lär säkert gå felfritt, köra fram, få överta spets och sen är det vallalunk uppe i Bollnäs. Och en trist favoritinledning.....12 Coco De Vie borde vara främsta motbudet med tanke på distansen men hon verkar inte trivas jättebra i dödens senast. Eller gick det för fort? Hon har ju stått tunga löpningar förut men risken är väl att hon - om hon nu går fram till dödens - blir avslagen av 14 Jetset (som skall smygas tills det är 300 meter kvar). CDV borde väl vara en garant för att tempot hålls uppe och att ingen mökmärr får luckan 200 kvar och speedar förbi på insidan....? Tänkte säga att det är kuskminus på Jetset men Jörgen Sjunnesson har ett otroligt flow just nu, 25% i segerprocent, och tog t o m emot Flemming häromdagen....15 Quantanamera står också distans men hamnar oftast så jävla punchigt på det. 10 Impression barfota? Svårt, men känslan säger nog Jetset ändå, som har 3 av 6 på distansen.

V75:2
Är lite impad av 12 Palermo Broline, kan faktiskt tänka mig att spika den på någon bong. Fartmässigt förmodligen helt överlägsen och har bästa kusken i fältet. Lika klar andrahandare är väl Melanders 5 Digital Yankee. Som säkert klarar sig iväg felfritt, får köra fram och överta. Från 6 Maintainability? Är ingen fan av Melander, kör lika bedrövligt som gubben Gunnar, men han har ju satt några oddsare på V75. Kanske är ett lyxstreck? Hur gör man? Spikar Adielsson och ser glad ut?

V75:3
Tredje raka för Erik Adielsson? Eller kan man tro att det kan hända något här? Har sett att en del tror på 10 Only One Winner, men jag vet inte - tycker att han var rätt blek senast efter invändig löpning. Ska tydligen trivas med lite tätare starter. Får dessutom Örjan i sulkyn, och om Uffe går upp och trycker lite så kanske det är bra att ha kört invändigt, i rygg, tills det är 250 meter kvar? Redén dissar Raketen, 8 Fire To The Rain tålde absolut inte dödens senast, så hur gör man? Spikar Adielsson och ser glad ut?

V75:4
Har försökt hitta det berömda kvalloppet på Youtube men inte lyckats än. Tror att det är nåt jävla skitsnack faktiskt, har inte sett några sådana farter i de lopp som finns i arkivet. Gör nog som Chrille och spikar andrahandaren, 1 Björs Frej med mr kallblod i sulkyn. Men säg att han fastnar och favoriten galopperar bort sig - då kan det smälla ordentligt här.

V75:5
Bäddat för en liten stänkare här? Både 2 Casanova Sisu och 7 M.T.Joinville ska köras passivt, enligt tränarna (även om Uffe trodde på bra chans). Erik lär väl sända och sitter i spets med 5 Sapajou efter 200 meter. Peter G Norman vet inte ens vad sända är utan hamnar väl i dödens med 3 Sloppy Joe. Örjan sitter och gottar sig och måttar in 4 Ottens Casher? Eller ska Paw Mahoney få sätta dit en riktig stänkare i form av 6 Västerbo Realhigh? Den här har jag sett i arkivet att han är rätt rejäl, flera dödensresor, svepningar på bortre lång etc. som resulterar i vinster. 13-tider full väg är väl gångbart? Tror att robbans får svårt.

V75:6
Skrik på 1 Chelsea Boko. Oavsett vem som spetsar lär de väl ligga på ett pärlband sen, ingen som har mod här att gå upp och trycka i dödens, liksom, och alla är skiträdda att offra hästarna från start. Hoppades lite initialt på att 2 On Hold skulle kunna vara ett bud men jag är så jävla trött på Jacobssons körförmåga. Inte en vinst senaste 10 veckorna....

V75:7
Om det hade varit en riktig kusk bakom 5 Ajlexes Cubano så hade jag spikat alla dagar i veckan. Men Tomas Pettersson? Värre .... får man leta efter. Skulle inte förvåna mig om han går ner invändigt, om han skulle bli överflyglad, trots att han vann pissenkelt senast från just den positionen. Nä, jag funderar på att strecka på ordntligt. Typ ner till 8 Wollafur eller t o m 3 Party Boat Hanover (enligt tidigare resonemang). Det här är ju inga artister eller Megastjärnor vi pratar om direkt, i det här lopet, den som får bästa resan och lucka till slut vinner det här.
TravFans (+5), asgaya3141 (+5)

Senast redigerad av Stankarn den 2016-07-30 klockan 03:33.
Gammal 2016-07-30, 03:47   #17
Banned

Standard

V75-1: 2 Albäck Amy - ev bfro ffg
V75-2: 5 Digital Yankee, barfota runt om som näst senast
V75-3: Barfota bak och jänkarvagn på 4 Hero Sjöhammar. Bfro på 8 Fire To The Rain
V75-4: 15 Monster Monsun - återigen barfota runt om som näst senast
V75-5: 3 Sloppy Joe - jänkarvagn och barfota bak för första gången
V75-6: 9 Västerbo Loveboat - bfro ffg
V75-7: 11 Research - Jänkarvagn
TravFans (+5)
Gammal 2016-07-30, 08:18   #18

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Läs inte för mycket första tanken är alltid bäst.
Gammal 2016-07-30, 10:22   #19

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38055
Standard

Inte min tur att göra V75 idag, så det blir en V5:a. Dock inte så kul att se att Goop spikar samma hästar som jag. Jag tror också en del på Food Money, men spikar inte.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-30, 11:07   #20

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 4151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Inte min tur att göra V75 idag, så det blir en V5:a. Dock inte så kul att se att Goop spikar samma hästar som jag. Jag tror också en del på Food Money, men spikar inte.
Själv tar jag inte med Food Money ens under pistolhot idag!!

Helt iskall över medel från spår 7 spelad till 16%!!
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-30, 11:12   #21

Shooters avatar

Sharp$: 38055
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Speedyearl Visa inlägg

Kommer den till spets så kan det bli kul.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-30, 11:18   #22

Standard

Så här blev mitt bolagssystem idag.
Det blir väl Eriks dag. Adielsson kryddat med Svensson.

1) 8 r6-14 (jag har valt att spika 8. Alternativt skulle jag spikat Chelsea Boko. Då hade 6,14,15 och 12 kommit med)

2) 12 r5-1 (12 bfro är dagens bästa spik)

3) 1,4,8,10 r11-6 (4 leder. 8 värst emot. 1 och 10 rankas därefter)

4) 1,3,10,14 r5-15 (loppet står i första hand mellan 14 och 1. Mycket skrik på 10 och man kan aldrig negligera Tjomsland i kallblodslopp. Kom igen Erik S med 3 - här gör vi sommarens stöt)

5) 2,3,4,5,7,11 r6-8 (2,3 och 5 rankas först. Men det finns plats i budgeten för fler)

6) 1,4,5,7,8 r2-9 (såg ni Standout på Eskils efter Food Money. Får plats med många här)

7) 1,2,4,5,6,9 r11-8 (här blir det speedkörning från start till mål)

Kostar 1440:-.
spalato (+5)
Gammal 2016-07-30, 11:21   #23

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Läs inte för mycket första tanken är alltid bäst.
Tvärtom, vänta så länge som möjligt. Prickar du 16:19 är chansen störst.

Mvh Uffe
Om_sommaren (+5)
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-30, 11:32   #24

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Kommer den till spets så kan det bli kul.
Det förutsätter ju att Ohlsson släpper till en häst som är sämre över medel än den han har...

Men det kanske är planen..har inte läst eller hört något så jag vet förstås inte men det verkar ju konstigt iaf.
Gammal 2016-07-30, 12:05   #25

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2538
Standard

Kanske kan Björs Frej och Chelsea Boko vara två bra A-hästar. Undrar om inte Fire to the Rain vinner trots läget. Då förutsätter jag lite tempo i loppet.
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-30, 12:06   #26

Kyodais avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5203
Standard

Citat:

Var tvungen ta med Food Money på V5:an

Men det var under pistolhot...

Hon sa' "Du måste - annars blir det inget skjut..."

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kyodai är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-30, 12:29   #27
Banned

Sharp$: 76
Standard

Citat:
Det förutsätter ju att Ohlsson släpper till en häst som är sämre över medel än den han har...

Men det kanske är planen..har inte läst eller hört något så jag vet förstås inte men det verkar ju konstigt iaf.
Ulf verkar ju vilja släppa enligt spelvärde. Då kommer Food Money, då ska den slås i spets, om det nu inte kostar allt för mycket o komma dit.

Nu har jag inte själv pluggat lopp scenariot men det verkar vara upplagt så.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-30, 12:36   #28

Rickarts avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 2611
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Ulf verkar ju vilja släppa enligt spelvärde. Då kommer Food Money, då ska den slås i spets, om det nu inte kostar allt för mycket o komma dit.

Nu har jag inte själv pluggat lopp scenariot men det verkar vara upplagt så.
"Vi har varit i kontakt med "Uffe" som meddelar att grundtanken är att köra i ledningen"

Spelvärde, om Knows...
Gammal 2016-07-30, 12:40   #29

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 7938
Standard

Dragon Tooma kan öppna fruktansvärt bra ibland. Kan gå ganska fort första 500 innan hero sitter lugn i spets. inte säkert att spår 8 behöver vara så dåligt för favoriten. Borde kunna hitta en annan position än dödens kan jag tycka. Jennifer lär gasa hårt med Food Money i dag. Frågan om han håller distans. Mycket hänger nog på hur Knows känns för dagen om det blir släpp eller inte. Kanske kan lösa sig för Highflyer som kanske kan få loppet i draget men 2 favoriter från spår 8 och en från spår 12 i andra. Nja kan nog bli en slant på 7 i dag.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-30, 12:43   #30

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3158
Standard

Regn från kl 15, kan ju behövas för att öppna loppen lite mot snabb sommarbane-alternativet...

http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-s...2720679,flik=0
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-30, 12:55   #31

Standard

Lite olika prognoser, inte så säkert att det blir så mycket regn...vi får si...
Gammal 2016-07-30, 12:59   #32

newbranchs avatar

Sharp$: 1891
Standard

Vad har Jonny Takter för "sjukdom" eller giltigt förfall idag, tro? Struken och ersatt på tre uppsittningar inom V75.
newbranch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-30, 13:02   #33

Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av newbranch Visa inlägg
Vad har Jonny Takter för "sjukdom" eller giltigt förfall idag, tro? Struken och ersatt på tre uppsittningar inom V75.
ja du. ÄR han lite snorig? eller är det möjligen nån influensa? fruktansvärt intressant....
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-30, 13:12   #34

Migges avatar

Sharp$: 3522
Standard

Citat:
Med tanke på att Top-Catchdrivers kör nästintill varje dag året runt i alla möjliga skitväder så är det nog mer konstigt att dom inte har mer frånvaro!
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-30, 13:27   #35

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Kuskbytet är proklamerat.

Orsaken är totalt jävla ointressant i en tråd om dagens V75!

(ofattbart nog finns en separat tråd)
1William (+5)
Gammal 2016-07-30, 13:27   #36

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 1142
Standard

Jag har några kantbollar som kanske kan vara intressanta, galenpannevarning i avd 3 och 6 haha

Avd 1, favoriten har gått en gång i volt (2014), och aldrig över aktuell distans, vilket gör att jag garderar (ja jag såg också starten senast, men andra förutsättningar idag)

På startvolten finns två roliga: Ma Running har gått jättefint på bf-balans, samma idag. Även Albäcks Amy kan passa på distansen, dessutom bfro första gången. Sen finns det ju ett gäng riktiga långskubbare på sista volten till mumsiga %. Är väl 4 av 5 som kan gå en 13-tid idag, kan räcka hela vägen.

Avd 2, i ett en eller alla-lopp, har jag en rolig vinnare till 6%, Super Benny som gått 13-tider på distansen får nu Uffe Ohlsson upp istället för Billy Svedlund. Om det strular för favoriten så är den kanoninressant tycker jag

Avd 3, tror mest på Hero med bf bak, men skulle det bli den i spets och Uffe i dödens, kanske långskottet Toralf Jubb kan vinna igen! Jag vet att den inte vinner ihjäl sig, men den vann senast på "samma" scenario, spetshäst som dödens kör mot och spurt till slut. Då satt den till över 90 ggr, och hemmatränaren Broberg har haft V75-vinnare nyligen i stallet (Spitcam Jubb)

Avd 5 finns många till låga %, svårt lopp. Oleander Face har gjort bra insatser på V75 förr, nu innerspår och kanske rygg ledaren till 3%. Västerbo Realhigh gör fina långsidor ibland, också låg %, men som sagt finns flera och vet inte riktigt hur man ska behandla det här loppet.

Avd 6 får jag nästan ta på mig tvångströja när jag vill strecka Melanders båda som bara brukar hänga med i vanliga fall... Men om Food Money spetsar framför ngn av Melanders och stänger in Chelsea i tredje inner, samtidigt som Örjan får en dryg sväng i låt säga tredjespår med 8an innan han tvingas fram till dödens kanske det kan smälla nåt enormt i det här loppet. Det är ju ett jäkla scenario, men man måste kanske våga vara liten galen för att vinna också. Dessutom är det inte storlopp idag utan "bara" 150k i förstapris, vilket kan betyda att det inte är en helvässad Örjan heller. Jag är nog knappast den enda som noterat att han styr lite annorlunda beroende på prispeng haha

Räcker ju egentligen med att någon enstaka av dessa vinner för att det ska bli väldigt välbetalt idag.
asgaya3141 (+3)
millekung är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-30, 13:41   #37

newbranchs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg

Vet inte vad som menas med att kuskbytet är proklamerat?
Orsaken till ett byte kan mycket väl vara ointressant. Men det som är intressant och kan passa in här är om chanserna ökar eller minskar med ny kusk.
Uppmärksammade inte att det fanns en tråd på annat ställe.
Tycker även att den ton du använder gör att kanske många med mig avstår från att skriva ngt över huvud taget.
drakdead (+5)
Gammal 2016-07-30, 14:22   #38

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Spelar en liten peng på 3. Twigs Ceasar fick bra odds på den.Hästen startar på v4an.
Gammal 2016-07-30, 14:42   #39
Banned

Standard

Tvingades vika ner mig...

Så här blir det i mitt badkar idag.

V75:1 - 13 Jetset - 1,2,3,6,8,10,11,12,14,15
Hatar att åka i första avdelningen och som alla tagit del av finns det vissa tveksamheter kring favoriten. Förstabudet är 13 Jetset men förhoppningarna är att någon märr på start får en riktigt vilsam resa, luckan 200 kvar och avgör precis på ritsen.

V75:2 - 12 Palermo Broline
Är helt enkelt bara bäst, speedar ner allt sista 700.

V75:3 - 8 Fire To The Rain
Reijo delar ut körorder till Magnus J, offrar Västerbo P från start eller ett litet tag i dödens, tvingar Erik att släppa. Favoriten speedar ner allt sista 400 från andrapar utvändigt.

V75:4 - 1-5,7,10,12-15
Lite tveksamheter på båda favoriterna, drar på rejält för att få med både stänkare, kantboll och bedövare.

V75:5 - 4 Ottens Casher - 2,3,5,6,11
Kör utgång på Örjan.

V75:6 - 1,2,7,8,9
On Hold?

V75:7 - 6 Ceasar Cisu - 9,11,1,4,5
Kör utgång på Örjan. Bra tryck första 300-500, gynnar de som kan profitera på tempot, med en lite lugnare löpning. Haugstad har förbannat svårt att få till det, Tobbe klar andrahandare.

Lycka till!

Senast redigerad av Stankarn den 2016-07-30 klockan 18:52.
Gammal 2016-07-30, 14:57   #40

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 1645
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg

Igår svarade någon att han nog är i USA och kör
drakdead är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-30, 15:08   #41

newbranchs avatar

Standard

SO!
Jag vet att det startar 15 hästar i nordislöpet men blir detta ett tvåhästarslopp, 1, 14, eller har du hittat ngt annat som kan vara av intresse/blanda sig i striden?
Gammal 2016-07-30, 15:31   #42

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2181
Standard

Jag har lärt mig att aldrig spika ÖK som fav.
rasa59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-30, 15:33   #43

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Orsaken till ett byte kan mycket väl vara ointressant. Men det som är intressant och kan passa in här är om chanserna ökar eller minskar med ny kusk.
Tycker även att den ton du använder gör att kanske många med mig avstår från att skriva ngt över huvud taget.
Faktum är att jag aldrig sett ett inlägg av dig innan det om Takter, vill du ge mig skulden för det så fine.

Men du vidhåller alltså att det har betydelse för dagens lopp trots att vi fått ett nytt namn?

Fanatiskt.
Gammal 2016-07-30, 15:38   #44

Manprinsens avatar

Sharp$: 2289
Standard

Ove A i högform!
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-30, 15:38   #45

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6590
Standard

Dagens försök:
1: 8,14 - 2,6,11,12,13,15
2: 12 - 1,2,3,5
3: 4,8 - 2,10
4: 1,12
5: 5
6: 8
7: 5 - 2,9

Minst 2 A i avd 1,2,3,7
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-30, 15:45   #46

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6340
Standard

Citat:
Var väl mest för att johnny sägs gilla kokain lr dylikt .
Klart gubben ska ha sig en liten lina
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-30, 15:54   #47

Standard

Nu börjar det väl verkligen räcka, med alla spekulationer...
ExtremtRik (+1)
Gammal 2016-07-30, 15:58   #48

Reg.datum: jun 2016
Sharp$: 31
Standard

v5 bollnäs

V5
Inlämnat: 2016-07-30, 15:54
Bollnäs
Lördag 2016-07-30
Start: 17:05
Kostnad: 50,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 8 Fire to the Rain
2: 1 Björs Frej
3: 2, 3, 4, 5, 7
4: 1, 8
5: 4, 5, 6, 8, 11

1x1x5x2x5 = 50 rader.
50 x 1 x 1,00 kr = 50,00 kr.
Totalt: 50,00 kr.
Rättningskod: KPN ZTT TZD
harry06 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-30, 16:15   #49

Sharp$: 6340
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Nu börjar det väl verkligen räcka, med alla spekulationer...

Jag bryr mig inte vad han gör. Alla gör vad dom vill
ExtremtRik (+5)
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-30, 16:25   #50

Manprinsens avatar

Standard

YES!!! Nu tar vi en FIKA!!
Gammal 2016-07-30, 16:28   #51
Banned

Standard

8 Backorder var nog dagens sämsta spik. Distansförmågan verkade vara "sådär", efter den där löpningen.....bra!
Gammal 2016-07-30, 16:29   #52

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1178
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shjuve9le Visa inlägg
Jag bryr mig inte vad han gör. Alla gör vad dom vill
Sluta skriv en massa skit. Du har inte en anning ,om vad som har hänt.
ExtremtRik (+5)
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-30, 16:29   #53

KalleKluts avatar

Standard

Jag och Bob tar en Fika på Sloppy Joe för att undvika monsunregnet. Där har ni mina förhoppningar
Manprinsen (+5)
Gammal 2016-07-30, 16:31   #54

Sharp$: 1014
Standard

Tyvärr satt alla bakspårskuskarna och fikade med Örjan längst bak i kön, de försökte inte ens.....
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-30, 16:32   #55

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesmith66 Visa inlägg
Tyvärr satt alla bakspårskuskarna och fikade med Örjan längst bak i kön, de försökte inte ens.....
Sjunne kommer ju som ett jehu över upploppet men det var typ 10m för sent.
Gammal 2016-07-30, 16:36   #56

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Sjunne kommer ju som ett jehu över upploppet men det var typ 10m för sent.
Jo, det var det jag menade...går ju inte och sitta och vänta till 300 kvar och sen tro att man kan plocka in 100 meter.
Örjan sitter och fiser i kön på 2640 med en häst som enbart är stark...snacka om att ge upp på förhand...haha
Gammal 2016-07-30, 16:39   #57

Standard

Citat:
Vad menar du? 14 och 13 blev ju tvåa och trea. Berglöf körde offensivt som vanligt i spåren med 15.
6 Fika gjorde sitt livs lopp. Hon var mycket bra och kämpade ända till linjen. Ingen gratisseger pga av bortkörningar av andra kuskar.
Skriket på 12 Coco de Vie gjordes av folk som inte visste vad de snackade om.
Gammal 2016-07-30, 16:41   #58

Manprinsens avatar

Standard

Hmm, det här regnet var inte bra alltså... Nu kan det bli hur fan som helst.
Gammal 2016-07-30, 16:41   #59
Banned

Standard

Citat:
Vad menar du? 14 och 13 blev ju tvåa och trea. Berglöf körde offensivt som vanligt i spåren med 15.
6 Fika gjorde sitt livs lopp. Hon var mycket bra och kämpade ända till linjen. Ingen gratisseger pga av bortkörningar av andra kuskar.
Berglöf körde ett varv för sent. Om han hade tagit ett initiativ direkt efter att han kom upp i rygg på Adielsson och kört fram i dödens så hade loppet blivit betydligt mer spännande. Nu agerade Berglöf mer eller mindre stoppkloss istället....
TOBYTYKE (+1)
Gammal 2016-07-30, 16:42   #60
robust
Guest

Sharp$:
Standard

It´s raining cats and dogs.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-30, 16:44   #61
Banned

Standard

Provar en riktig rackartvilling, 12 - 11 till lite drygt 30ggr pengarna. Ska bli intressant att se vad som händer nu när det öser ner över travbanan...
Gammal 2016-07-30, 16:46   #62

Manprinsens avatar

Standard

Grattis till alla som har helgarderat här.
Gammal 2016-07-30, 16:47   #63

Standard

Citat:
Helt ointressant för en V75-spelare vem som blir tvåa och trea i det aktuella loppet, bara intressant för framtiden.
Men visst var Fika bra, har inga invändningar mot det påståendet...dessutom var ju kusken bakom Fika vaken till skillnad från många andra.
Gammal 2016-07-30, 16:53   #64
Banned

Standard

Ja, spets är guld värd på Bollnäs...
Gammal 2016-07-30, 16:54   #65

Manprinsens avatar

Standard

Fattar inte riktigt vad Melander håller på med. Såg ut som han fick en kanonstart men att han plockar upp hästen direkt?
Gammal 2016-07-30, 16:57   #66
Banned

Standard

Citat:
Fattar inte riktigt vad Melander håller på med. Såg ut som han fick en kanonstart men att han plockar upp hästen direkt?
Lika kass som farsan sin....
Gammal 2016-07-30, 17:00   #67

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Lika kass som farsan sin....
Tre raka segrar och skoryck dessutom. Så väljer man att köra den som en 100 oddsare?
Gammal 2016-07-30, 17:00   #68

Standard

Strong Will backas runt i sista sväng och blir fyra...Vad gör UE???, hade ju lirat plats till 12,50 och han blir fyra, trots den manövern, sitter han kvar så får den ju luckan och blir tvåa eller trea....nåväl...tjaa, ser nu att det varit risk för att han inte blivit så mycket bättre ändå, kanske

Senast redigerad av mikaels den 2016-07-30 klockan 17:02.
Gammal 2016-07-30, 17:02   #69

Manprinsens avatar

Standard

Haha, Erik verkar inte så förnöjd med att dom smyger upp med kamerateamet när han står och ska klä av sig i fillingar.
Gammal 2016-07-30, 17:04   #70
Banned

Standard

Kan man dra slutsatsen att startsnabbheten generellt sett försämras lite, över hela linjen, med tanke på underlaget?
Gammal 2016-07-30, 17:07   #71

Manprinsens avatar

Standard

Nu vill jag ha lite eld till regnet.
Gammal 2016-07-30, 17:09   #72
Banned

Standard

Citat:
Haha, Erik verkar inte så förnöjd med att dom smyger upp med kamerateamet när han står och ska klä av sig i fillingar.
Lite synd, det finns ju massor av fotbollslirare som gör det frivilligt...eller iaf mot betalning....
Gammal 2016-07-30, 17:12   #73

Standard

Citat:
Kan man dra slutsatsen att startsnabbheten generellt sett försämras lite, över hela linjen, med tanke på underlaget?
..mm..titta på Dragon Tooma...
Gammal 2016-07-30, 17:13   #74

Manprinsens avatar

Standard

JAAAAA! STENSÄKERT UFFE!!!
asgaya3141 (+10)
Gammal 2016-07-30, 17:13   #75

Standard

Äckligt att han hinner dit...sååååå tråkigt.
Gammal 2016-07-30, 17:15   #76

Manprinsens avatar

Standard

Hero Sjöhammar är ingen Hero den sista biten som vill alla vet. Speciellt inte över medel.
Gammal 2016-07-30, 17:15   #77

Sharp$: 3273
Standard

Inga spikar kvar
Gammal 2016-07-30, 17:16   #78
Banned

Standard

Citat:
Äckligt att han hinner dit...sååååå tråkigt.
Nejnejnej, det är nu det roliga börjar.

Man får väl ge Erik cred för att han är förjävlig att få fart på de sämsta av skithästar som finns. Hur han kan få två-tre längder i slutet på sista sväng, hade upploppet varit 5 meter kortare så hade Uffe varit fullkomligt körd....
Gammal 2016-07-30, 17:16   #79

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 409
Standard

Banan verkar krävande ! hoppas att inte kommer mer regn
kasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-30, 17:18   #80

Manprinsens avatar

Standard

Nu vill jag se Fredrik Fransson ta rygg på Örjan. Sen barfotalunkar vi in Monstret över upploppet.
Gammal 2016-07-30, 17:23   #81

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:

VA?! Skit, missade jag det!!!!!?????

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-30, 17:24   #82

Standard

Citat:
Nejnejnej, det är nu det roliga börjar.

Man får väl ge Erik cred för att han är förjävlig att få fart på de sämsta av skithästar som finns. Hur han kan få två-tre längder i slutet på sista sväng, hade upploppet varit 5 meter kortare så hade Uffe varit fullkomligt körd....
Hade favoriten jag med men den var som sagt garderad...

Nu har jag gjort ett väldigt blygsamt system idag pga tidsbrist så det kvittar väl egentligen. Hellre denna gång än nästa!
Gammal 2016-07-30, 17:26   #83

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
VA?! Skit, missade jag det!!!!!?????

Kändes lite respektlöst av dom faktiskt. Han hade smygit ut på parkeringen för att byta om till torra kläder bakom bilen, och så snokar dom upp honom.
Gammal 2016-07-30, 17:29   #84

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Kändes lite respektlöst av dom faktiskt. Han hade smygit ut på parkeringen för att byta om till torra kläder bakom bilen, och så snokar dom upp honom.
å så missar jag det...

kan förstå Erik dock.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-30, 17:36   #85
Banned

Standard

Det här ska väl inte vara nåt problem för favoriten, nu kör han 1.20 sista 1000....
Gammal 2016-07-30, 17:39   #86

Standard

Sjukt att den var så lite spelad...ojoj...chansspik!
Gammal 2016-07-30, 17:39   #87
Banned

Standard

Grattis, Fredrik. Känner dig inte, men du fick en jävla fart på din styrning. Tack för kaffet!
Gammal 2016-07-30, 17:39   #88

TOBYTYKEs avatar

Sharp$: 9240
Standard

Tredje spår 90 procent av loppet eller?
(monsunen)
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-30, 17:39   #89

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Nu vill jag se Fredrik Fransson ta rygg på Örjan. Sen barfotalunkar vi in Monstret över upploppet.
UNDERBART!!!
Gammal 2016-07-30, 17:40   #90

Standard

Tack Örjan
Gammal 2016-07-30, 17:40   #91

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1331
Standard

Fredrik Fransson ..He he=Kul (kul att man hade med den också...)
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-30, 17:42   #92

drakens avatar

Standard

Dagens lilla spel. Ett Minnasystem. Monstret och rede`n
V5
Inlämnat: 2016-07-30, 13:37
Bollnäs
Lördag 2016-07-30
Start: 17:05
Kostnad: 42,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 8 Fire to the Rain
2: 1, 14, 15
3: 5, 11
4: 8 Västerbo HighFlyer
5: 1, 2, 4, 5, 6, 9, 11

1x3x2x1x7 = 42 rader.
42 x 1 x 1,00 kr = 42,00 kr.
Totalt: 42,00 kr.
Rättningskod: BWX RTX VWG
Gammal 2016-07-30, 17:42   #93

Standard

Citat:
UNDERBART!!!
Snyggt där, du kan dina kallblod, Månprinsen !!

Manprinsen (+5)
Gammal 2016-07-30, 17:43   #94

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Spiken:
Jag litar på att Erik lotsar hem 4 Hero Sjöhammar från spets. +för spetsläge men -för stallform och inkörda pengar.

Låset:
Kommer i 5e avdelningen. Var tidigt inne på att spika 3 Sloppy Joe men med tanke på att Bergh skickar upp en kuse samtidigt som han visade upp ett formstall idag på Valla så måste nog 11 Stall Warning med på lappen.

Dragen:
6 Fika. Inne på att Uffe får iväg denna märr från start och kan leda länge..
15 Monster Monsun. Utan strul så kommer han spurta ner många..
Förstår mig inte på procenten i 5e, helt galet enligt mig. 3 Sloppy Joe är tagen rakt av..
2 Max Bob kommer sitta bra på det från start och med lite tempo så har han god chans att runda.

Ranken:
14,8,15,6,4
12,4,1,2
4,8,1,10
14,15,1,5
3,11,6,4
7,8,1,5
5,2,11
KalleKlut jättefina drag du kommit med. Både Fika och Monster Monsun. Hoppas du lirat också och är med.
Gammal 2016-07-30, 17:43   #95

Standard

Dax för en kladdig macka med en bok av Hemingway i soffan samtidigt som man tittar på Citizane Kane.............(fick med tre ledtrådar i en mening=Huzzah!)
Gammal 2016-07-30, 17:44   #96

Standard

Chelsea Boko vann ju på detta underlag i Ös förra året, testar 3ggr på unibet då Nurmos verkar så uppåt...
Gammal 2016-07-30, 17:51   #97

Standard

Citat:
Chelsea Boko vann ju på detta underlag i Ös förra året, testar 3ggr på unibet då Nurmos verkar så uppåt...
Jag har bara fått känslan att detta är årets sämsta skrik..(vet inte varför ,bara känsla ..) Tror dessutom inte på spets..
Tror själv (Mest på "känsla") 7 Food money ...Mer som talar emot Food M ,egentligen och dessutom är jag nykter..he he ,man får se...
Gammal 2016-07-30, 17:51   #98

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2445
Standard

Nu får gärna Västerbo eller M.T vinna för drag på v5 då jag klev av v75 direkt
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-30, 17:56   #99

TOBYTYKEs avatar

Standard

7 M.T.Joinville (Magnus Jakobsson) fick ­dåligt läge igen. Vi är klara för finalen och kommer inte att ladda framåt, kommer försöka backa ner. Sedan får vi se om man kan ta något till slut. Fick ett enormt tufft lopp ­senast. Går ­inte att köra offensivt igen, har finalen att tänka på, säger Susanne Richter.

Trovärdig....
Gammal 2016-07-30, 17:56   #100

Manprinsens avatar

Standard

Där blev man lurad upp på läktaren av Spelvärde med Sapajou.
Gammal 2016-07-30, 17:57   #101

Standard

Härligt Sloppy! , andra spiken inne
.. (Edit) Tog tyvärr en fika i 1:a så hoppas på 6X6r + femmor..klantigt att missa på 6 streck..

Senast redigerad av Lazze den 2016-07-30 klockan 17:58.
Gammal 2016-07-30, 17:57   #102
Banned

Standard

Ja, där får man ta på sig dumstruten. Riktigt bra hästar, båda två, men det som tränaren delgav i intervjuerna inför loppet har ju inget med verkligheten att överensstämma. Hade hon spelat?
Gammal 2016-07-30, 17:58   #103

Standard

Man får gratulera Norman med Sloppy Joe...! Grymt fin häst som kan gå en bit om han får vara hel!

Sapajou fick inget lätt lopp i spets direkt med flera tryckare under vägen...
Gammal 2016-07-30, 17:58   #104

Manprinsens avatar

Standard

Nu lär inte Peter G vinna på V75 på ett år igen.
Gammal 2016-07-30, 17:58   #105

drakens avatar

Standard

kuk såklart. Totalt jävla kass i år. Uuuuusch hatar trav. Får se det som ett sabbatsår. Den som inte satsar vinner inget.
Gammal 2016-07-30, 17:59   #106

Standard

Citat:
vad är det för ton? Duktig tränare o all heder till Peter att han fått hästen tillbaka igen
Gammal 2016-07-30, 18:00   #107
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TOBYTYKE Visa inlägg
7 M.T.Joinville (Magnus Jakobsson) fick ­dåligt läge igen. Vi är klara för finalen och kommer inte att ladda framåt, kommer försöka backa ner. Sedan får vi se om man kan ta något till slut. Fick ett enormt tufft lopp ­senast. Går ­inte att köra offensivt igen, har finalen att tänka på, säger Susanne Richter.

Trovärdig....
Nä, men hennes uttalanden kan ju fara åt helvete nästa gång...
Gammal 2016-07-30, 18:00   #108

Standard

Citat:
V75-5

Här streckar jag 3 Sloppy Joe. Ett unghäststjärnämne, som återkommer efter två års skada.

För vinsten åker jag till den äkta baren Sloppy Joe på Key West. Hemingways stamkrog. Under en blöt kväll på Sloppy Joe stod Hemingway och pinkade i rännan, som var gjord av små marmorplattor. Då kom han på, att han glömt ge sina katter mat. Han slet loss rännan och med hjälp av sin kompis bar dom den på sina axlar ut på gatan och under sång och skrål hem till villan. Klockan var sådär 2 på natten. Den pissrännan används än idag att ge ättlingarna mat.

Katterna är "skeppskatter" med en extra tå. Jag har bara sett sådana i södra Norge.

När jag besökte Hemingways hus fick jag syn på en porslinskatt med sex tår. Jag grep den och frågade guiden, vad detta var. Hon visste inte. Då talade jag om, att den var gjord av Picasso, som gav den på en födelsedag till Hemingway. Och visade Picassos signering på undersidan.

Dit åker jag, när Sloppy Joe vinner på lördag.
Nå'n som hänger med till Key West?
draken (+50)
Gammal 2016-07-30, 18:01   #109
Banned

Standard

Citat:
E T T år...? Där är det färdigvunnit på den här sidan år 2000....
Gammal 2016-07-30, 18:01   #110

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
vad är det för ton? Duktig tränare o all heder till Peter att han fått hästen tillbaka igen
Tycker du att han i egenskap av kusk brukar leverera i dom här sammanhangen? Att han har fina hästar och är en duktig tränare har jag inte sagt något om.
Gammal 2016-07-30, 18:03   #111
Banned

Standard

Citat:
Nå'n som hänger med till Key West?
Jag är på!
Gammal 2016-07-30, 18:04   #112

Standard

Citat:
Tycker du att han i egenskap av kusk brukar leverera i dom här sammanhangen? Att han har fina hästar och är en duktig tränare har jag inte sagt något om.
Hur ofta kör han i dom här sammanhangen, med hänsyn till det så är hanen helt ok kusk i dessa sammanhang
Gammal 2016-07-30, 18:05   #113
Banned

Standard

OnHold är en liten favorit. Tvilling 2 - 1,4,8 en femhundring per kombination, får det bli.
Gammal 2016-07-30, 18:06   #114
Banned

Standard

Citat:
Hur ofta kör han i dom här sammanhangen, med hänsyn till det så är hanen helt ok kusk i dessa sammanhang
Han har blivit lite bättre, men hjärnbarken är full av idiotstyrningar signerade Mr Norman. Vinner enbart när de andra kör loppet i halsen på honom.
Gammal 2016-07-30, 18:07   #115

drakens avatar

Standard

On Hold kan trivas på banan,inget dumt spel. Med det sgt från mig så är du tyvärr sänkt. Spelar som ett praktarsel
Gammal 2016-07-30, 18:10   #116

Standard

Ser på tv4 nu att Strong Will blivit tvåa eller trea om han inte backat...märklig manöver men kanske inte så mycket att orda om då han känner att det finns kvar att åka med...klarar sig hästar på hoting o lycksele, så räcker dom även på v75, eller hur olle...
Gammal 2016-07-30, 18:17   #117
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
On Hold kan trivas på banan,inget dumt spel. Med det sgt från mig så är du tyvärr sänkt. Spelar som ett praktarsel
Ok, tack för den bjudningen....

Bara därför ska jag köra på en rak tvilling, 1-2.
Gammal 2016-07-30, 18:21   #118

drakens avatar

Standard

Jag kör 2,8 så du har nog chans
Gammal 2016-07-30, 18:22   #119

Standard

Verkar som hon fått ordning???
Gammal 2016-07-30, 18:24   #120

Manprinsens avatar

Standard

Nu är det amatörland som doob brukar säga.

Tillman kanske skulle ta och fundera på en karriär inom TV istället?
Gammal 2016-07-30, 18:24   #121

Standard

Nu är Food Money stenklar! (Murphys law).........
Gammal 2016-07-30, 18:27   #122

Sharp$: 1178
Standard

Citat:

Varför det ??? Det är väl inte hon som selar på hästen,
lokatten (+6)
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-30, 18:29   #123
Banned

Standard

Förbannade, jävla....naturligtvis var han tvungen att köra galopp...
Gammal 2016-07-30, 18:29   #124

Standard

Torbjörn nöjd som 2a
Gammal 2016-07-30, 18:29   #125

drakens avatar

Standard

Sa ju det . Körd
Gammal 2016-07-30, 18:31   #126

Manprinsens avatar

Standard

Örjan!!!!

Nu sitter jag med rubbet i sista så jag missar alltså 7:an på Sloppy Joe och Norman. Kan det hora något mer?
Gammal 2016-07-30, 18:31   #127
Banned

Standard

Citat:

Utom TV, utom trav? Kanske borde prova på "dumma snickaren"?
Manprinsen (+5), tomtom2 (+5)
Gammal 2016-07-30, 18:34   #128
Banned

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1216
Standard

TRAVNET
A: 6,14. B: 2,3,4,7,8,11,12,15 (5-1)

12 Palermo Broline (4-6)

1,4,8 (11-10)

A: 1. B: 3,5,7,9,10,12,14,15 (4-8)

2,3,4,5,6,7,8,11 (9-1)

8 Västerbo Highflyer (1-7)

A: 11. B: 1,2,4,5,6,8,9,10,12 (3-11)

10x1x3x1x8x1x10 = 1200 kronor

10x1x3x8x8x1x1 = 960 kronor

2x1x3x8x8x1x9 = 1728 kronor

Totalt: 7776 rader / 3888 kronor

Dagens Dubbel

8 – 11 x 400 kr

8 – 9 x 200 kr

8 – 2,8,10,12 x 100 kr

Totalt: 1000 kronor
hestfaust är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-30, 18:35   #129

Standard

Travnets bägge spikar satt
Gammal 2016-07-30, 18:37   #130

drakens avatar

Standard

Åkte också på sloppy i dag på både v7 och v5. För dåligt när man fick den klar här. Äsch. Hoppas jag åker i sista också. Finns en lite chans iaf
Gammal 2016-07-30, 18:38   #131

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Åkte också på sloppy i dag på både v7 och v5. För dåligt när man fick den klar här. Äsch. Hoppas jag åker i sista också. Finns en lite chans iaf
Det lämnas ofta klartecken på hästar här där man bortsett från kusken. Jag spelar på hela ekipaget. Typiskt nog händer det just idag att Peter G vinner sin första V75:a på ett år.
Gammal 2016-07-30, 18:39   #132

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2445
Standard

Travnet är helt klart toppklass nu jobbar vi in 9,10 eller 12 för DD
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-30, 18:40   #133

Standard

Research på plats, känns bra..lär laddas och sen kommer den tillslut...borde vara plats, men då jag spelat så blir den fyra

Senast redigerad av mikaels den 2016-07-30 klockan 18:42.
Gammal 2016-07-30, 18:40   #134

Manprinsens avatar

Standard

Hoppas Sjunne sätter dit Max Bob nu. Borde ju duga bra mot det här motståndet.
Gammal 2016-07-30, 18:44   #135
Banned

Standard

DEt får bli ett avslutande V-spel, 500V på 9,11.
Gammal 2016-07-30, 18:44   #136

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
Travnets bägge spikar satt
Har gått bra för Travnet senaste tiden, satte 7:an i söndags !

De lär väl sätta 7:an idag också om de inte har makalöst oflyt...de har väl 9 kusar i sista om jag kollat rätt. Snyggt lirat !

Hoppas nån av er här på Sharps sitter bra till inför sista !

Gammal 2016-07-30, 18:49   #137

Manprinsens avatar

Standard

Defensiv-Sjunne var framme igen. Tankad häst och läge att gå ut i 3:e före Örjan, men vill man inte vinna så vill man inte.
Gammal 2016-07-30, 18:51   #138

TOBYTYKEs avatar

Standard

Chansen att vinna från ledning dog någonstans runt tredje loppet på den här banan
Gammal 2016-07-30, 18:52   #139

Sharp$: 5003
Standard

Citat:
Har gått bra för Travnet senaste tiden, satte 7:an i söndags !

De lär väl sätta 7:an idag också om de inte har makalöst oflyt...de har väl 9 kusar i sista om jag kollat rätt. Snyggt lirat !

Hoppas nån av er här på Sharps sitter bra till inför sista !

7 hästar i sista och jag spricker. Wunderbar!
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-07-30, 18:54   #140

Standard

Citat:
Defensiv-Sjunne var framme igen. Tankad häst och läge att gå ut i 3:e före Örjan, men vill man inte vinna så vill man inte.
Du menar att han slår örjan då ? 2 maxplaceringar idag för taktiskt mycket skickliga sjunnesson
hammering (+2)
Gammal 2016-07-30, 18:56   #141

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Du menar att han slår örjan då ? 2 maxplaceringar idag för taktiskt mycket skickliga sjunnesson
Med tanke på att hans häst är 8 år och har en helt annan hårdhet så ja. Tycker iaf han kan bjuda sin häst på en chans att vinna efter den fina resan.
Gammal 2016-07-30, 18:58   #142

Standard

Citat:
Med tanke på att hans häst är 8 år och har en helt annan hårdhet så ja. Tycker iaf han kan bjuda sin häst på en chans att vinna efter den fina resan.
såg vi samma lopp? intrycket på ceasar sisu var minst sagt tankat.
Gammal 2016-07-30, 19:00   #143

KalleKluts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Jag och Bob tar en Fika på Sloppy Joe för att undvika monsunregnet. Där har ni mina förhoppningar
3/4 vinnare och 1 andraplats men vafan hjälper det när jag hade 5 hästar i sista men inte Örjan:((
Gammal 2016-07-30, 19:01   #144

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
såg vi samma lopp? intrycket på ceasar sisu var minst sagt tankat.
Klart det var, men det var det även på Max Bob. Tror inte Untersteiner skickar upp en häst ända till Bollnäs för skojs skull. Kanske hade blivit nedspurtad av Örjan ändå, men jag hade gärna sett att man gav hästen chansen.
Gammal 2016-07-30, 19:19   #145

Standard

Citat:
Klart det var, men det var det även på Max Bob. Tror inte Untersteiner skickar upp en häst ända till Bollnäs för skojs skull. Kanske hade blivit nedspurtad av Örjan ändå, men jag hade gärna sett att man gav hästen chansen.
O jag anser att han gav hästen chansen genom att sitta kvar. Max bob är definitivt ingen häst som ska tåga först i tredjespår på v75.
Gammal 2016-07-31, 01:36   #146

Standard

God afton! Har precis varit ner på stan och lyssnat på lite Rock,n roll...men det var som inte själva grejen, utan den var att det var dom två sista pilsnarna som jag kommer att inmundiga fram till 24/9 då vi åker på funktionärsresa till Berlin o deras breeders crown..motion och renlevnad står på programmet fram till dess...
Svara

td