Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-06-18, 11:00   #61

Staketkuskens avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2950
Standard

Min mening i ban-debatten lyder; Överlag finns det för många travovaler i Sverige som helhet samt för många tävlingar. Travet börjar bli än mer urvattnat och sändningarna alldeles för långa. Alla hästar tippas på alla banor. Ingen expert redovisar sina spel och att omsättningen sjunker är förstås ingen chock.

Det var bättre förr.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+5), Knutman (+10)
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-18, 11:00   #62

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Det blir väl regn. Sådär 5 mm kl 16 och under kvällen, enligt min sagesman däruppe.

Det är inte bra för Ready For More.

Jag spikar honom i alla fall. Men här är det vikltigt, att sätta ut reserver, om man inte vill ha 2 Special Promise i turprdningen, utifall att Ready For More stryks.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-18, 11:01   #63

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58073
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mocka Visa inlägg
Verkar som att WT-folket håller på att ta över det här forumet. Obehagligt och trist.

Tror dessvärre att du har rätt och att vi har minst en typ av jackpot att vänta. Funderar ändå på att, utöver flerbång, köra ett mindre system med spikar på Whitehouse Express och Finca Boko. Hawk Cliff möter ju inget så att gardera den
är förmodligen ren idioti men jag tänker då prova på chanssystemet att lägga till 6,9,11,12.

Hoppas på rejäla körningar och att några chanslösa pållar offras så vi slipper den favoritparad som det på förhand ser ut att bli.

Om Ready For More i sin årsdebut tillåts glida runt i spets i pisstempo så blir jag ledsen på riktigt.

Lycka till alla!
Jänkarvagn ffg på Ready For More och rejält lättare balans än tidigare gör väl att spets och slut blir ännu mer troligt.
hugotheboss (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-18, 11:20   #64

Staketkuskens avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2950
Standard

I Sverige kan man väl införa ett mer detaljerat klass-system? För banor, hästar och kuskar.
Inte bara Klass 1, 2 och så vidare utan division 1, 2, 3, 4, 5, 6, och 7.

Vissa banor och hästar, säg div 1 och 2, tävlar alltid på Solvalla, Jägers, Åby och Bergsåker.

Sedan kör man div 7 på eftermiddagar på Åmål.

Frankrike har väl så här?
SO (+1)
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-18, 11:20   #65

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Ingen expert redovisar sina spel och att omsättningen sjunker är förstås ingen chock.
Det var bättre förr.
Om en expert skulle redovisa sina spel så skulle det bara bli skäms efter målgång.
Och har man inga rätt så är man ingen expert (tycker experten).

Själv kör jag ett expertsystem ikväll och spikar de tre favoriterna som har
mästbäst segerchans.

Mvh Uffe
SO (+1)
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-18, 11:24   #66

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Banan kan ställa till det idag pga av regnande. Räkna med det ni som lämnar in tidigt.
Så här blev mitt bolagssystem.

1) 1,3,5,6,7,11,12 r10-2 (favoriten 7 vinner väl, men innerspårshästarna kan ställa till det. Kanske bäddar det för någon där bak. 12 kommer från två raka segrar på V75)
2) 2,5,7,8,12,13 r10-1 (hoppas på skräll - dock ej av 1 eller 10. Gillar Hanna och 12 Adrigo)
3) 5 r9-1 (kan inte denne norrlandsfavorit men det verkar klart)
4) 2,5,12,14,15 r4-6 (har noga kollat 12 senaste starter och blivit imponerad. 6 %, nu med Ulf i jollen)
5) 3,6 r9-12 (bra lås)
6) 1 r6-2 (Reijo signalerar mycket bra form på sin startsnabbe favorit)
7) 1,2,3,4,8,9,10 r6-7 (förra veckan streckade jag alla i guld på Östersund och favoriten vann. Tror ändå det kan skrälla. Sölig bana kan gynna 2 Nahar, om han känner för att tävla idag. Berghs häst 3 Ed You blixtrar nog till ledningen)

Kostar 1470:-. Sölig bana kan ge några skrällar.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-18, 11:49   #67

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 37778
Standard

Kanske har folk rätt i att favoriterna kommer rada upp sig idag. Själv tror jag att det kan bli bra pengar och lämnade in redan i går då jag skulle iväg idag, men tyvärr blir hemma. Jag gör lite annorlunda mot de flesta andra och spikar Whitehouse Express (Där folk tycker att man ska helgardera eller ta många.), Guli Storm (Får proffskusk och trolig spets samtidigt som Björn Karlsson alltid snackar upp sina hästar, men den här blir tvungen att göra jobbet - om felfri.) samt Digital Engine (Favoriten Hawk Cliff är en bra häst, men en Nurmos-häst som reser långt och som underpresterade förra gången känns överstreckad.).
Trinity (+1)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-18, 12:13   #68

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mocka Visa inlägg
Verkar som att WT-folket håller på att ta över det här forumet. Obehagligt och trist.

Tror dessvärre att du har rätt och att vi har minst en typ av jackpot att vänta. Funderar ändå på att, utöver flerbång, köra ett mindre system med spikar på Whitehouse Express och Finca Boko. Hawk Cliff möter ju inget så att gardera den
är förmodligen ren idioti men jag tänker då prova på chanssystemet att lägga till 6,9,11,12.

Hoppas på rejäla körningar och att några chanslösa pållar offras så vi slipper den favoritparad som det på förhand ser ut att bli.

Om Ready For More i sin årsdebut tillåts glida runt i spets i pisstempo så blir jag ledsen på riktigt.

Lycka till alla!

Vad betyder WT? Och vilka är dessa som håller på att ta över forumet? Låter som några riktigt fula gubbar...
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-18, 12:20   #69

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3158
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Satan sådant intetsägande inlägg.

Han efterfrågade huruvida det var en spelvärd spik eller inte.

Jag anser att spelvärdet är i paritet med vinstchansen 70%. Huruvida du tycker att min bedömning på 70% vinstchans kontra 68% spel på hästen är spikvärt får du fundera över själv. Jag kommer i alla fall spika honom då han är helt överlägsen detta motstånd. Avsaknaden av lopp gör honom sannolikt mer spelvärd då han möter skit i jämförelse med senast och dessutom är spåret bra till skillnad från sista.
Haha talar du till dig själv?

Du o Grant får ta varandra i hand och posta produkten av ert tänkande, ointressant vilka val du gör, att du överhuvudtaget har en motivering beror väl på att jag drar fram faktorer i ljuset.

Puss o kram
Grant (+1)

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-06-18 klockan 12:31.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-18, 12:22   #70

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Kanske har folk rätt i att favoriterna kommer rada upp sig idag. Själv tror jag att det kan bli bra pengar och lämnade in redan i går då jag skulle iväg idag, men tyvärr blir hemma. Jag gör lite annorlunda mot de flesta andra och spikar Whitehouse Express (Där folk tycker att man ska helgardera eller ta många.), Guli Storm (Får proffskusk och trolig spets samtidigt som Björn Karlsson alltid snackar upp sina hästar, men den här blir tvungen att göra jobbet - om felfri.) samt Digital Engine (Favoriten Hawk Cliff är en bra häst, men en Nurmos-häst som reser långt och som underpresterade förra gången känns överstreckad.).
Jag tror spelarna kan göra bort sig i kallbloden genom att strecks dom två största då jag tror mycket på Adrigo.

Kan inte tänka mig att Hanna inte vill dricka Champagne ikväll.
Gammal 2016-06-18, 12:24   #71

Shooters avatar

Sharp$: 37778
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Jag tror spelarna kan göra bort sig i kallbloden genom att strecks dom två största då jag tror mycket på Adrigo.

Kan inte tänka mig att Hanna inte vill dricka Champagne ikväll.
Det finns fler där bakom som räknas, men det kan också bli svårt för dem att nå fram.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-18, 12:26   #72

TOBYTYKEs avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 9187
Standard

Säger inte at den vinner eller så men ni som inte sett Rocky Winners senaste lopp kan gå in i arkivet och göra det. Krossade cool keeper från dödens och slog lätt victory bonsai.
Vann på Boden med 1.11.2 från dödens överlägset. Inte många hästar som går en sån tid från dödens. Kan vara kul h2h, plats eller annat drag...
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-18, 12:36   #73

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 405
Standard

Jag har lagt in mitt system ovan, där man inte behöver redovisa hur man kommit fram till det o s v. Jag tror mkt på det trots att det bara kostar 12 kr.

Kommer att försöka trotsa gudarna - otursgudarna, vilka det nu är - och göra flera system.

Undrar om jag kan ha blivit förbannad av någon häxa? Så att jag aldrig kan vinna något som helst spel? (Råkar känna - (och ha blivit ovän med en del) - ett antal häxor
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-18, 12:46   #74
SO

SOs avatar

Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Min mening i ban-debatten lyder; Överlag finns det för många travovaler i Sverige som helhet samt för många tävlingar. Travet börjar bli än mer urvattnat och sändningarna alldeles för långa. Alla hästar tippas på alla banor. Ingen expert redovisar sina spel och att omsättningen sjunker är förstås ingen chock.

Det var bättre förr.
Huvudet på spiken. Förr var det dessutom roligare att vara spelare. Idag gödslas det med all möjlig (ibland konstig) information om hästarna. Hälften är dessvärre inte sanna ens. Spelare idag kräver 100%-ig information om en häst till och med hur den ska köras i loppet. Så duktiga spelare hamnar på efterkälken eftersom mycket värdefull information sprids PÅ NÄTET, lyckligtvis finns blåögda spelare som sväljer allt dom läser. Suck
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-18, 12:59   #75

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58073
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TOBYTYKE Visa inlägg
Säger inte at den vinner eller så men ni som inte sett Rocky Winners senaste lopp kan gå in i arkivet och göra det. Krossade cool keeper från dödens och slog lätt victory bonsai.
Vann på Boden med 1.11.2 från dödens överlägset. Inte många hästar som går en sån tid från dödens. Kan vara kul h2h, plats eller annat drag...
Conrad Lugauers megastjärna Spartan Kronos vann på en 10 tid igår i Frankrike. Synd att den inte är med men det är väl kortare resa till Paris än till Boden nästan.

Tror det är farligt annars att gå för hårt på tiden senast då banan var extremt snabb. Rocky Winner var dock grymt bra men möter helt annat motstånd i kväll.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td