Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-06-05, 11:03   #241

Reg.datum: sep 2014
Sharp$: 1814
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rickart Visa inlägg
Igår satte jag sjuan, kul!
Men är det någon som kan ta fram vad den gett om Faloria vunnit istället? Dränkandes lite synd!
Här är systemet om någon är nyfiken
http://app.jokersystemet.se/pdf/Namnlöst_waqk3Z5NwP.pdf

Med Faloria hade du haft 14 poäng och alltså bara haft 6 rätt. Så rätt häst vann för dig. Grattis!
Fefaifb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-05, 13:00   #242

Rickarts avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 2591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fefaifb Visa inlägg
Med Faloria hade du haft 14 poäng och alltså bara haft 6 rätt. Så rätt häst vann för dig. Grattis!
Jo jag vet!
Dock vet jag inte hur Faloria har fått 3 poäng! Där har ett misstag skett.
Dock, tur att Kalle vann!
Gammal 2016-06-05, 15:40   #243

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5776
Standard

Succétränaren Ulf Stenströmer använder ofta trav-Sveriges kuskelit på stallets hästar.

Men det finns två stycken han helst undviker.

I nya programmet ”Travsnack med Ulf” på BjertorpTrav(2014-11-10) avslöjar han varför.

– Jag använder inte Jörgen Sjunnesson av principskäl

Kan det vara orsaken att han inte får köra så många lopp?

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle19832916.ab
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-05, 21:29   #244

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korpo Visa inlägg
Succétränaren Ulf Stenströmer använder ofta trav-Sveriges kuskelit på stallets hästar.

Men det finns två stycken han helst undviker.

I nya programmet ”Travsnack med Ulf” på BjertorpTrav(2014-11-10) avslöjar han varför.

– Jag använder inte Jörgen Sjunnesson av principskäl

Kan det vara orsaken att han inte får köra så många lopp?

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle19832916.ab
Med tanke på hans fantastiska segerprocent så är det väl närmast ett hån att han tar betalt för att sitta upp.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-05, 21:50   #245

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58073
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag tillhör dem som gärna är lite kritisk mot kuskar som inte levererar. Ingen är gladare än jag när små kuskar vinner och får visa vad de kan, men när jag spelar måste jag tänka lite. Jörgen Sjunnesson körde igår Lopp 108-112 för året på svensk mark. När startlistorna kom ståtade han med segerprocenten 4, och runt 6000kr inkört per start. För trogna supporters som alltid spelar honom hans få vinster gett runt hälften av det satsade tillbaka.

När startlistorna kom hade han under året kört 10 hästar spelade till mindre än 5ggr pengarna, utan att vinna med någon av dem. I torsdags vann han med Temptation på Åby, och så blev den en favoritseger till igår.

Totalt sett är det ganska svaga siffror. För att vara V75-kusk med tre uppsittningar definitivt bland de sämre. Nu är ju inte kusken en så väldigt stor del av hästarnas insats totalt sett, så man skall inte vikta kusken så hårt när man rankar. Men jag håller mycket hellre en kusk med bättre siffror i handen, än en med sämre siffror.
Det där med spelvärd kusk eller snarare inte som du skriver är nog inget bra mått. Det är inte så många år sedan Sjunne toppade en sådan lista. Dvs att om man spelat 100 kr vinnare på alla hans uppsittningar hade man gått plus. Örjan, Björn G och Erik A kommer aldrig toppa sådana listor. Inte för att dom är dåliga utan för att dom alltid blir hårt spelade. 100 kr v på alla deras uppsittningar under en längre period är lika säkert som att slänga pengarna i sjön om man vill förlora pengar .
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-05, 22:08   #246

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det där med spelvärd kusk eller snarare inte som du skriver är nog inget bra mått. Det är inte så många år sedan Sjunne toppade en sådan lista. Dvs att om man spelat 100 kr vinnare på alla hans uppsittningar hade man gått plus. Örjan, Björn G och Erik A kommer aldrig toppa sådana listor. Inte för att dom är dåliga utan för att dom alltid blir hårt spelade. 100 kr v på alla deras uppsittningar under en längre period är lika säkert som att slänga pengarna i sjön om man vill förlora pengar .
Sjunnesson brukar ju ha en högre segerprocent än han ståtar med i år, och därmed ett bättre spelvärde. T.ex. gav han 2014 höga 95% tillbaka till sina trogna supportrar. Men kuskarnas form och förmåga att avkasta är en färskvara, tycker jag. Det fick jag väl äta upp igår, men för det mesta stämmer det.

Däremot håller jag helt med om det meningslösa med att alltid spela de skickligaste kuskarna. De är grymt påpassade på spelet och lämnar sällan något spelvärde för den som spelar vinnare. Men de vinner en himla massa V75-lopp varje år, och därför måste man ju se till att strecka dem om man vill ha alla rätt. Det är väldigt få omgångar som inte innehåller någon seger av de största namnen.
Gammal 2016-06-06, 09:32   #247

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Alltid bra och segra och va kusk i ett stall som har toppform som Veijos hästar.

Där är nog inte kusken den här gången utan vem som helst hade vunnit med dom den här dagen.

Lyssna gärna på Veijo hur han ser på sinna hästchanser inför v75.
Gammal 2016-06-06, 11:48   #248

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Alltid bra och segra och va kusk i ett stall som har toppform.
Där är nog inte kusken den här gången utan vem som helst hade vunnit med dom den här dagen.
Lyssna gärna på Veijo hur han ser på sina hästchanser inför v75.
Kusken har alltid en väldigt stor betydelse.
Men varken kuskar eller hästar är maskiner därför varierar utfallet.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td