Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-05-29, 13:00   #1

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58073
Standard

V75-Mantorp 4 juni

Det blir väl baksmälla på flera sätt för många travspelare i några dagar efter elitloppshelgen. Det är heller inga högklassiga tävlingar i veckan, men Mantorp har fått till en ok V75 omgång på lördag jämfört med vad som erbjuds i övrigt i veckan med bl a tidernas troligen sämsta V86a i Boden. Det är ordinarie starttid men sedan väntar två lördagar med kvälls V75or i Östersund och Boden. På lördag är också sista lördagen utan gigantiska krockar med EM i fotboll på ett tag. Återstår att se i eftermiddag om det genereras extra pengar från söndagens extra V75a på Solvalla.

Klass 2

Ingen högre klass på detta klass 2 försök och som vanligt inte hästar de flesta har stenkoll på. Kalle Kalas gick 11,6 senast i årsdebuten och vann. Den får bli söndagsvinnaren. 1640a igen så spårlottningen blir såklart viktig senare idag.

Klass 1

Några riktigt bra hästar här men samtidigt känns det som det är lite för stor skillnad mellan de bästa och resten för att loppet ska kännas intressant spelmässigt. Edge Boko gjorde årsdebut senast och imponerade inte då men alla vet från i fjor vad den kan. Bästa hästen är dock Untersteiners megastjärna Day Or Night In som borde vinna detta felfri.

Bronsdivisionen

Ett väldigt bra lopp. Furious F väldigt bra senast i Halmstad. Research har verkligen fått en formtopp och det blir kanske den som blir favorit. Flera andra bra hästar så gissar att detta blir ett dd lopp.

Silverdivisionen

Detta blev verkligen ingen höjdare och inte ens fullt men ändå några riktigt bra hästar med. Ska Veijo äntligen ha tur i spårlottningen med sin megastjärna Fridericus ? Får han skitspår igen och Staro A J drar spetsläge kanske den leder runt om. Order To Fly duger långt. Bäst kapacitet har Archangel Am men när ska den visa det igen ?

Gulddivisionen

Undrar om det någonsin körts en sämre gulddivision i juni. Poochai borde väl vinna om det nu är viktigt. Ingen final i detta meeting i guld. Poochai såg i alla fall fin ut i årsdebuten i veckan även om den bara mötte en massa skräp. Lång distans. On Hold och Spring Erom är dom andra två som väl kan vinna med fördel den sistnämnda.

Stoloppet

Ett mediokert V75 lopp. Bergh borde väl runda dessa hästar med Angel Rain.

Ina Scots Ära

Fjorårets kriterievinnare årsdebuterar på V75. Det känns inte alls bra. Jag tror inte på vad Nurmos sagt under vintern och våren att den kommer prestera på lördag. Man är helt inriktade på höstens storlopp med Readly Express. Detta är annars så klart lördagens höjdare som slår ut alla loppen med hästlängder när det gäller sportslig klass. Tror det står mellan Cruzado DN, Poet Broline och Southwind Mozart.

Lördagsloppet är rätt fint och kan tänkas komma in på V75 denna vecka. I så fall blir nog Rogert Berghs Tudor Kronos favorit. Den såg fin ut sist på Jägers.

Lycka till nu med V75an
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
forbidden_closet (+10), Dodo (+18)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-30, 09:27   #2

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 37782
Standard

Jag spikade Angel Rain i lördags, men hon hoppade för andra starten i rad. Volt nu och innerspår på tillägg. Borde ta sig ut och även om det var länge sedan hon gick med volt så ska jag ta mig en rejäl funderare på om jag inte ska spika igen.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-30, 18:24   #3

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1606
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag spikade Angel Rain i lördags, men hon hoppade för andra starten i rad. Volt nu och innerspår på tillägg. Borde ta sig ut och även om det var länge sedan hon gick med volt så ska jag ta mig en rejäl funderare på om jag inte ska spika igen.
Tyckte du hon såg bra ut innan loppet i lördags? Nej usch ska mkt till om bergh ska kunna få den så mkt fräschare på en vecka...
Liljendahl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-31, 09:06   #4

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Liljendahl Visa inlägg
Tyckte du hon såg bra ut innan loppet i lördags? Nej usch ska mkt till om bergh ska kunna få den så mkt fräschare på en vecka...
Hon ska gå med skor på lördag och som jag skrev så har hon nu hoppat 2 ggr på rad och jag ska ta mig en rejäl funderar på hur jag ska göra. Det innefattar att läsa vad som sägs om hennes status.
Gammal 2016-06-02, 10:11   #5

Shooters avatar

Standard

Två intressanta strykningar: Angel Rain och Jairo.
Gammal 2016-06-02, 15:52   #6

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 3119
Standard

Två ännu viktigare strykningar i min mening, Lea Chip och Ilikeitlikethat i femte. Det betyder att Faloria Bokos läge förbättrats avsevärt, och som den såg ut senast borde den ha riktigt fin chans att vinna det här loppet. Kalle Kalas verkar bli väldigt stor favorit, vilket jag inte har något emot..
mocka (+2), spalato (+2)
luggen77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-02, 16:30   #7

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

Draget: On Hold som gick 11 sista 1000 senast med träningsbalans,
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-02, 17:26   #8

Dyngjohans avatar

Reg.datum: mar 2016
Sharp$: 773
Standard

Nån som vet nått om Kalle Kalas?
Dyngjohan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-02, 20:44   #9

Sharp$: 1794
Standard

Snabb-analys

V75-1
1 Javier Palema är loppets spetsbud och kan överraska. Se upp! Den som sitter i vinnarhålet är 8 Snyting. Tar med Örjan i alla lopp , utom där jag spikar.

V75-2
Nu måste det vara dags för 5 Fridericus. Spik !

V75-3
Tar aldrig bort en häst som kommer från seger i 4 Nato Dream. Örjan ett plus nu på sjuan.

V75-4
Lirar 5.6.7.11 (turordning; elvan struken)

V75-5
Omgångens fynd hittar jag i 12 Faloria Boko . Gynnas av strykningar!

V75-6
Lirar sex hästar , där 8, 9 ses som skrällbud med bra kuskar !

V75-7
Avslutar med ett roligt lås. Spetsbudet 4 Hero Sjöhammar som kan leda hela vägen. 11 Mellby Collector blev tempotorsk senast. Glöm.

Systemförslag
1.2.3.7.8
5 Fridericus
4.5.6.7
5.6.7.11
12 Faloria Boko
2.4.5.6.8.9
4.11

Systemförslag NY info
1.2.3.7.10
1.2.3.5.6
2.5.6
3.6
3.5.8.12
2.4.5.6.11
9 Slidesoeasy

3000 rader / bolagsspel
SO (+5)

Senast redigerad av spalato den 2016-06-03 klockan 23:28.
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-02, 23:15   #10
Banned

Reg.datum: maj 2016
Sharp$: 85
Standard

Systemförslag!

7
3
1,4,5,6,7,8,9
6
3
2,5
2,3,4,5,6,7,9,11,12
Starman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-02, 23:49   #11

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 921
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av luggen77 Visa inlägg
Två ännu viktigare strykningar i min mening, Lea Chip och Ilikeitlikethat i femte. Det betyder att Faloria Bokos läge förbättrats avsevärt, och som den såg ut senast borde den ha riktigt fin chans att vinna det här loppet. Kalle Kalas verkar bli väldigt stor favorit, vilket jag inte har något emot..
Tjatade senast om att Djuse skulle rycka skorna på Faloria Boko men han vägrade då han tyckte det var för tufft emot. Nu är det ett enklare löp så hoppas han ändrar sig.

Kalle Kalas är en väldigt fin häst för klassen men med tanke på hur osäker han är så är ju dryga 60% löjligt.

Furious Francis är omgångens bästa spik. De hästar Research har rundat har inte varit av samma kaliber.

Senast redigerad av mocka den 2016-06-02 klockan 23:51.
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-03, 00:13   #12

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mocka Visa inlägg
Tjatade senast om att Djuse skulle rycka skorna på Faloria Boko men han vägrade då han tyckte det var för tufft emot. Nu är det ett enklare löp så hoppas han ändrar sig.

Kalle Kalas är en väldigt fin häst för klassen men med tanke på hur osäker han är så är ju dryga 60% löjligt.

Furious Francis är omgångens bästa spik. De hästar Research har rundat har inte varit av samma kaliber.
Den stora frågan är om Furious Francis når ledningen. Släpper Erik ? Om ja , då är loppet över! Mitt tips: Erik släpper EJ !
Gammal 2016-06-03, 00:27   #13

Sharp$: 921
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spalato Visa inlägg
Den stora frågan är om Furious Francis når ledningen. Släpper Erik ? Om ja , då är loppet över! Mitt tips: Erik släpper EJ !
We'll see. Tror att både Erik och Stig är nöjda med att få med sig några spänn från det här loppet. Erik vill mest troligt inte ha en stekhet Björn i dödens.

I procent räknat mycket bättre spik än Kalle Kalas och Fridericus. Det är miljonerna man är ute efter. Syna favvisarna.
Trinity (+1)
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-03, 00:27   #14
Banned

Standard

Olle:
I inledningen håller jag med dig! Vilket skämt travet var i Boden!!! ATG:s största bottennapp! Under 15Mille. Det var väntat från min sida som jag skrev tidigt! det var därför jag avstod spel. Tycker du är lite jobbig när du inte skriver ut loppen som V75-1,V75-2 osv....... Klass2(V75-5): Jag håller helt med dig på att det finns en kalas spik i klass 2 man kanske rent av kan snacka klassblandning? . Klass1(V75-1): Här håller jag inte med dig ! Kommer spika BG med Sir Corneliani. Man måste tänka på att det är voltstart!!!!!! och till bara 7% så är detta omgångens fynd spik! Bronsdivisionen(V75-7): Har har ju redan alla kastat bort sina streck och har inga streck kvar och tvingas spika! Det är ett as svårt lopp! så en helgardering är inte helt fel!. Ger dussutom bra betalt! Silverdivisionen (V75-2):Hmm.... du skriver innan spårlottningen nu fattar jag = sry! Jag kommer ju spika den hästen som du tyckte har bäst kapcitet som nu fått ett bra spår dvs Archangel Am spår 3 med Erik Adielsson. Just nu bara 9%....Gulddivisionen(V75-3): Håller med dig om att det är jävla dåligt klass på loppet! Det är därför jag kanske kommer hel gardera detta loppet!. Stoloppet(V75-4): Angel Rain är struken så du får tänka om i hela omgången då! Personligen tror jag BG sitter på leken med Caresse! Favorit ja visst men BG spår 6 på volt = mycket talar för ledningen så hur skall de andra slå BG då?. Ina Scots Ära(V75-6): Här kommer ju omgången mest stensäkra lås 2 Poet Broline och 5 Readly Express och precis som du sa. Om man inte tror på Nurmos så är det bara att spika Poet Broline som kommer leda runt om!

Och till Er som bara håller på och klagar på andra medlemmars inlägg här inne i Forumet vill jag bara jag säga: Lägg av med det! Skriv något vettigt själv istället och sluta skriv skit om andra medlemmar i forumet. Det är okej att skriva skit om en kusk styrning ju då direkt efter loppet när man är förbannad! Är man inte förbannad när man förlorat så är man ingen Vinnare då är man bara en lagom Svensson som sitter tyst i soffan...

Glömde skriva att Jag tycker Du är bra Olle! fortsätt på samma sätt så kommer jag också göra det

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det blir väl baksmälla på flera sätt för många travspelare i några dagar efter elitloppshelgen. Det är heller inga högklassiga tävlingar i veckan, men Mantorp har fått till en ok V75 omgång på lördag jämfört med vad som erbjuds i övrigt i veckan med bl a tidernas troligen sämsta V86a i Boden. Det är ordinarie starttid men sedan väntar två lördagar med kvälls V75or i Östersund och Boden. På lördag är också sista lördagen utan gigantiska krockar med EM i fotboll på ett tag. Återstår att se i eftermiddag om det genereras extra pengar från söndagens extra V75a på Solvalla.

Klass 2

Ingen högre klass på detta klass 2 försök och som vanligt inte hästar de flesta har stenkoll på. Kalle Kalas gick 11,6 senast i årsdebuten och vann. Den får bli söndagsvinnaren. 1640a igen så spårlottningen blir såklart viktig senare idag.

Klass 1

Några riktigt bra hästar här men samtidigt känns det som det är lite för stor skillnad mellan de bästa och resten för att loppet ska kännas intressant spelmässigt. Edge Boko gjorde årsdebut senast och imponerade inte då men alla vet från i fjor vad den kan. Bästa hästen är dock Untersteiners megastjärna Day Or Night In som borde vinna detta felfri.

Bronsdivisionen

Ett väldigt bra lopp. Furious F väldigt bra senast i Halmstad. Research har verkligen fått en formtopp och det blir kanske den som blir favorit. Flera andra bra hästar så gissar att detta blir ett dd lopp.

Silverdivisionen

Detta blev verkligen ingen höjdare och inte ens fullt men ändå några riktigt bra hästar med. Ska Veijo äntligen ha tur i spårlottningen med sin megastjärna Fridericus ? Får han skitspår igen och Staro A J drar spetsläge kanske den leder runt om. Order To Fly duger långt. Bäst kapacitet har Archangel Am men när ska den visa det igen ?

Gulddivisionen

Undrar om det någonsin körts en sämre gulddivision i juni. Poochai borde väl vinna om det nu är viktigt. Ingen final i detta meeting i guld. Poochai såg i alla fall fin ut i årsdebuten i veckan även om den bara mötte en massa skräp. Lång distans. On Hold och Spring Erom är dom andra två som väl kan vinna med fördel den sistnämnda.

Stoloppet

Ett mediokert V75 lopp. Bergh borde väl runda dessa hästar med Angel Rain.

Ina Scots Ära

Fjorårets kriterievinnare årsdebuterar på V75. Det känns inte alls bra. Jag tror inte på vad Nurmos sagt under vintern och våren att den kommer prestera på lördag. Man är helt inriktade på höstens storlopp med Readly Express. Detta är annars så klart lördagens höjdare som slår ut alla loppen med hästlängder när det gäller sportslig klass. Tror det står mellan Cruzado DN, Poet Broline och Southwind Mozart.

Lördagsloppet är rätt fint och kan tänkas komma in på V75 denna vecka. I så fall blir nog Rogert Berghs Tudor Kronos favorit. Den såg fin ut sist på Jägers.

Lycka till nu med V75an

Senast redigerad av Starman den 2016-06-03 klockan 00:55.
Gammal 2016-06-03, 01:24   #15

ricBLo636s avatar

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2482

Första försöket
Stats: 11 - 7 - 0
ROI: 109.81%
Vinstprocent: 61.11%

Standard

Okej...
ricBLo636 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-03, 05:19   #16

Reg.datum: sep 2014
Sharp$: 2519
Standard

Olle skriver ju innan spårlottningen och även innan dom bestämt hur loppen hamnar. Svårt att veta vilken som är vilken v75 avdelning då
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-03, 09:23   #17
SO

SOs avatar

Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Groknak Visa inlägg
Olle skriver ju innan spårlottningen och även innan dom bestämt hur loppen hamnar. Svårt att veta vilken som är vilken v75 avdelning då
Riktigt uppmärksammat! Men han kan inte ge sig till tåls utan vill allt som oftast så tidigt som möjligt påpeka hur usla tävlingarna är, sämsta guldivision i mannaminne, sämsta V86 någonsin, ingen sportslig klass på tävlingarna, inte ens en spelvänlig omgång (!), tävlingarna krockar med andra arrangemang osv osv i det oändliga. Men han kommer nog med en ny omgång efter startlistan publiserats. Olle har tyvärr inte förstått begreppet GILLA LÄGET
KalleKlut (+3), perNor943 (+20), kunghumle (+5)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-03, 09:35   #18

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8326

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Det har iofs inget med V75 att göra, men travet i Boden var HELT JÄVLA FANTASTISKT.
Två 11 tider, en 12 tid, två 13 tider.
VAKNA FÖR H-E !!!

Citat:
Ursprungligen postat av Starman Visa inlägg
Olle:
I inledningen håller jag med dig! Vilket skämt travet var i Boden!!! ATG:s största bottennapp! Under 15Mille. Det var väntat från min sida som jag skrev tidigt! det var därför jag avstod spel. Tycker du är lite jobbig när du inte skriver ut loppen som V75-1,V75-2 osv....... Klass2(V75-5): Jag håller helt med dig på att det finns en kalas spik i klass 2 man kanske rent av kan snacka klassblandning? . Klass1(V75-1): Här håller jag inte med dig ! Kommer spika BG med Sir Corneliani. Man måste tänka på att det är voltstart!!!!!! och till bara 7% så är detta omgångens fynd spik! Bronsdivisionen(V75-7): Har har ju redan alla kastat bort sina streck och har inga streck kvar och tvingas spika! Det är ett as svårt lopp! så en helgardering är inte helt fel!. Ger dussutom bra betalt! Silverdivisionen (V75-2):Hmm.... du skriver innan spårlottningen nu fattar jag = sry! Jag kommer ju spika den hästen som du tyckte har bäst kapcitet som nu fått ett bra spår dvs Archangel Am spår 3 med Erik Adielsson. Just nu bara 9%....Gulddivisionen(V75-3): Håller med dig om att det är jävla dåligt klass på loppet! Det är därför jag kanske kommer hel gardera detta loppet!. Stoloppet(V75-4): Angel Rain är struken så du får tänka om i hela omgången då! Personligen tror jag BG sitter på leken med Caresse! Favorit ja visst men BG spår 6 på volt = mycket talar för ledningen så hur skall de andra slå BG då?. Ina Scots Ära(V75-6): Här kommer ju omgången mest stensäkra lås 2 Poet Broline och 5 Readly Express och precis som du sa. Om man inte tror på Nurmos så är det bara att spika Poet Broline som kommer leda runt om!

Och till Er som bara håller på och klagar på andra medlemmars inlägg här inne i Forumet vill jag bara jag säga: Lägg av med det! Skriv något vettigt själv istället och sluta skriv skit om andra medlemmar i forumet. Det är okej att skriva skit om en kusk styrning ju då direkt efter loppet när man är förbannad! Är man inte förbannad när man förlorat så är man ingen Vinnare då är man bara en lagom Svensson som sitter tyst i soffan...

Glömde skriva att Jag tycker Du är bra Olle! fortsätt på samma sätt så kommer jag också göra det
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-03, 09:37   #19

Shooters avatar

Standard

Faloria Boko verkar bli omgångens stora skrik, men ännu bara fem procent. Lär ändras.
Gammal 2016-06-03, 09:38   #20

Standard

Citat:
Vill inte riskera att bli kallad efterhandskungen. Därför jag är så tidigt ute.....

Nä. Jag kan se en poäng i att starta V75 slingan tidigt. Att bara på att se vad som är anmält göra en första bedömning av omgången och hästarna som startar i de olika loppen. Då är man inte påverkad av vad någon annan sagt. Borde väl inte vara något mer avancerat pussel att när loppen väl fått nummerordning på V75 läsa vilket lopp som avses.

Ser att anmälningarna till Östersund nästa lördag är framflyttade till måndag. Tjänstemännen på ST vill väl inte bryta långhelgsledigheten pga nationaldagen redan på söndag.
boozty (+5)
Gammal 2016-06-03, 09:50   #21

Standard

Citat:
Olle:

Jag tyckte att det var en positiv överraskning rent sportsligt i onsdags jämfört med vad man brukar se när det körs trav i Norrbotten. Tyvärr var det ingen norrlandshäst som svarade för kvällens mest imponerande insats (Rocky Winner), men det var ändå några norrlandshästar som presterade riktigt bra.

Le Chapeu (Umåker) vann klass 1 försöket första barfota runt om och första med jänkarvagn på 12,9 efter att ha haft tryck hela vägen av en häst i dödens. En liknande insats i finalen i Eskilstuna om en månad och den gör inte bort sig där trots att det då givetvis kommer vara helt annan konkurrens med hästar från storstallen i sydvästra Sverige och från Solvalla med.

La Fille i diamantstoförsöket också riktigt bra. Även det en norrlandshäst. Mer tveksam dock till att den räcker i finalen om det kommer bra ston från sydvästsverige och Solvalla till finalen. Ska köras försök bl a på Solvalla nästa onsdag och på Åby veckan efter.

Hoppas Bodens lopp också lever upp till vad man kan förvänta sig om två veckor när bl a Norrbottens stora pris med 1 mkr i förstapris körs.

Senast redigerad av olle den 2016-06-03 klockan 09:51.
Gammal 2016-06-03, 10:00   #22

Standard

Ska Norrlandhästar motbevisa mig om att dom inte duger i större sammanhang så har dom verkligen guldläge i detta meeting. Det körs V75 i Östersund nästa lördag och i Boden lördagen efter inför finalerna i Eskilstuna den 2 juli och Kalmaromgången i midsommar är försök inför finalerna i augusti. Skulle det visa sig att det som vanligt blir hästar från Solvalla, Jägersro, Halmstad och Åby som ändå sopar hem V75 finalerna den 2 juli så vet jag inte när hästar norrifrån ska duga i den konkurrensen.
Gammal 2016-06-03, 10:46   #23

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Sir Corneliani kommer gå 13.5 från spets.
Det kommer räcka långt, SPIK !!!
Gammal 2016-06-03, 10:57   #24

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Pampalo är grymt startsnabb, skulle inte förvåna mig om Björn tar sig förbi Kalle Kalas.
4.61% mot 61.14% !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gammal 2016-06-03, 11:12   #25

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Nobel Southwind är minst lika bra som Furious Francis, men 6% mot 41% !!!
Gammal 2016-06-03, 11:15   #26

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Pampalo är grymt startsnabb, skulle inte förvåna mig om Björn tar sig förbi Kalle Kalas.
4.61% mot 61.14% !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oförståeligt att Pampalo är så borttappad av spelarna. Kan vara en chansspik.
Gammal 2016-06-03, 12:00   #27

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Oförståeligt att Pampalo är så borttappad av spelarna. Kan vara en chansspik.
Håller helt med då det är även min idé i omgången.
Skulle gissa på lite körning mellan Kalle Kalas och Fonda Boko och då Pampalo är rejält startsnabb borde han hamna bra till för att komma i en andravåg eller till slut.

Kul lås på Pampalo och Faloria Boko?

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-03, 17:16   #28

Reg.datum: sep 2015
Sharp$: 232

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jörgen S upp på bl.a. Fridericus. Vad säger ni om detta? Kraftigt minus?

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
BettingBroder är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-03, 17:20   #29

Sharp$: 1655
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BettingBroder Visa inlägg
Kraftigt minus enligt mig iaf
MatsE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-03, 18:32   #30

Sharp$: 2519
Standard

Vad tror vi om Spring Erom då Putte? Känns på intervju/analyser att han vinkas fram till spets och får bestämma, bara orolig för första bike effekten på 1an...
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-03, 18:45   #31

Grants avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Det är okej att skriva skit om en kusk styrning ju då direkt efter loppet när man är förbannad!
Är man inte förbannad när man förlorat så är man ingen Vinnare då är man bara en lagom
Svensson som sitter tyst i soffan...
Det är ju lite lättare att förstå ett utfall mot en kusk om "Lagom Svensson"
visat upp en system innan start. Så jag ser verkligen fram emot ett
Starmansystem snyggt inklistrat från ATG.se.

Personligen tycker jag att kuskangrepp är lite löjligt och säger mer om
den finnige tonåringen än om kuskinsatsen.

Mvh Uffe
znipstern (+1)

Senast redigerad av Grant den 2016-06-03 klockan 18:47.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-03, 19:08   #32

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Vad tror vi om Spring Erom då Putte? Känns på intervju/analyser att han vinkas fram till spets och får bestämma, bara orolig för första bike effekten på 1an...
Jaa du.
Jag tror han vinner.
Men jag tänker vinna i andra lopp.
Gammal 2016-06-03, 21:51   #33
Banned

Standard

Såg att det var någon som redan ställt frågan så jag mitt svar är ett klart minus! Jörgen ligger bara på 5% segrar i år.

Vad säger ni om Jörgen Sjunnesson som kusk istället för Veijo?
I mina ögon känns det som ett klart minus

Senast redigerad av Starman den 2016-06-03 klockan 21:56. Anledning: Såg att det redan var någon som ställt denna frågan.....
Gammal 2016-06-03, 21:53   #34

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 23
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Det är ju lite lättare att förstå ett utfall mot en kusk om "Lagom Svensson"
visat upp en system innan start. Så jag ser verkligen fram emot ett
Starmansystem snyggt inklistrat från ATG.se.

Personligen tycker jag att kuskangrepp är lite löjligt och säger mer om
den finnige tonåringen än om kuskinsatsen.

Mvh Uffe
Tycker att kommentar om kusk är lika viktig som om hästen.

Kan ta den folkkära kusken Jim Frick som jag älskar mer än alla kuskar men som jag tyckte körde sämre än dom flesta, kanske för att hästarna var dåligt tränade, kanske för att han var en dålig kusk. Vem vet?

Men gillade honom mest för att han var som han var, en folkets kusk.
Ardberg (+5)
Björnland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-03, 22:14   #35
Banned

Standard

Måste lämna in redan idag då plikten kallar imorgon! Efter ha gått i genom diverse PODDAR mm så har det blivit en del ändringar från tidigare tankar. Nedan har ni mitt chanssystem till imorgon. Tror att det finns chans till fina pengar då BG kör många favoriter. Struntar i att reducera för jag brukar ofta reducera bort mig med orimliga krav.

7 Sir Corneliani Hoppas BG hittar till ledningen och kanske kan rinna undan
3 Archangel Am Bra kapacitet och kusk
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 Väldigt öppet bakom favoriten
12, 13, 14, 15 Tar de hårdast kusarna till fina %
2 Dragalagaboomboom Chansar att Kalle gör bort sig med en galopp.
9, 11 Hoppas på tokkörning där framme
2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12 Öppet lopp och pass upp på Part Two
Gammal 2016-06-03, 22:16   #36

drakens avatar

Sharp$: 7916
Standard

Skulle säga tvärtom. Veijo är en bra tränare men usel kusk. Fet fyllfinne. Southwind Mozart spik på allt. Kryddar med spik på svagaste favoriten i mina ögon Caresse.Spets o slut hämta ut. Resten av loppen kan man få in med tur. LYCKA TILL
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-03, 22:35   #37

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5776
Standard

Vem av dem här herrarna skulle man spika om man skulle stå under pistolhot och var tvungen att välja? Sjunnesson Haugstad Lennartsson eller Kontio?
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-03, 22:37   #38

Standard

Veijo är en av våra bästa startkuskar i voltstart men jag tycker han är sämre på att ladda bakom bilen men trots allt mycket bra på det, jag är kräsen med mina kuskvillkor därför kommer han inte upp i topp där.
10-15% lättare skulle han vara så mycket bättre än Goop, Erik, Örjan & Svanstedt I voltstart.

Fotnot: Första avdelningen imörrn är voltstart.

Senast redigerad av Björnland den 2016-06-03 klockan 22:39.
Gammal 2016-06-03, 22:43   #39

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korpo Visa inlägg
Vem av dem här herrarna skulle man spika om man skulle stå under pistolhot och var tvungen att välja? Sjunnesson Haugstad Lennartsson eller Kontio?
Startmetod?

Skulle väl vara Kenneth i första då imörrn.
Gammal 2016-06-03, 22:49   #40

korpos avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Björnland Visa inlägg
Startmetod?

Skulle väl vara Kenneth i första då imörrn.
Kanske det. Men skulle nog harkla ur mig....går det bra med spiklöst Kan bli bra utdelning imorgon om Goopen bränner några också.
Gammal 2016-06-03, 22:55   #41

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4136
Standard

ide'n med bike

Citat:
Ursprungligen postat av Björnland Visa inlägg
Veijo är en av våra bästa startkuskar i voltstart men jag tycker han är sämre på att ladda bakom bilen men trots allt mycket bra på det, jag är kräsen med mina kuskvillkor därför kommer han inte upp i topp där.
10-15% lättare skulle han vara så mycket bättre än Goop, Erik, Örjan & Svanstedt I voltstart.

Fotnot: Första avdelningen imörrn är voltstart.
är väl bl.a. att man ska liksom lyfta hästen vilket Veijo måste vara en kanon på om han bara klarar av att luta sig tillbaks utan att ramla av, typ.
/n
(onödigt inlägg)
Björnland (+5)
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-03, 23:32   #42
Banned

Standard

Du får utveckla detta lite mera så skall jag försöka hjälpa dig. Jag brukar spela på ekipage. Men pratar du bara om kusken så är det ju lätt = Jorma

Citat:
Gammal 2016-06-03, 23:40   #43

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Dags att tryna.
Jag har gett er vinnarna, spela dem inte, jag behöver pengarna själv.
Nu ska jag lukta på något annat än hästar.
Gammal 2016-06-03, 23:59   #44
Banned

Standard

Någon som vet vad Jairo vart struken för?
Gammal 2016-06-04, 03:06   #45

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 10644
Standard

Trodde att korpen med vänner satt inspärrade någonstans, men icke :(
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 05:36   #46

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BettingBroder Visa inlägg
Ja om man tittar hastigt på V75-statistiken så. Veijo ligger på plats 10 med 5 segrar i år. Jörgen har bara 8 starter på rikstoton i år, 0 vinst. Han vann senast på V75 på Färjestad 150919.

Men närmare titt på Jörgens statistik visar att han mest (i år)kört åt småtränare/amatörtränare som verkar starta sina hästar i V75 utan större förhoppningar eller chanser.

Och observera: hästen han vann med när det begav sig var Veijo-tränad! Lover Face.
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 06:47   #47

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Kanske låter sjukt att säga att Arn Hammering har bra vinstchans på sin fina form mot klent motstånd på Visby som den mött tidigare dom senaste veckorna.

Det är ju en häst som ofta anfaller sent typ 700 meter kvar och då brukar ju Tomas bara sitta still så gör hästen jobbet för den ger aldrig upp över ett upplopp.

Till 2-3% så kan Arn Hammering skrälla och jag tänker inte åka på en häst som har form bara för att den har sprungit lätta lopp på Visbytravet sista tiden.
Gammal 2016-06-04, 08:14   #48

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Lite konstigt att Sjunnesson kan skita i sina körningar idag på Lunden och välja Veijos på V75 ist.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 08:45   #49

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 128
Standard

poet spik
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 09:18   #50

Grants avatar

Smile

Citat:
Vem av de här herrarna skulle man spika om man skulle
stå under limpistolhot och var tvungen att välja?
Sjunnesson, Haugstad, Lennartsson eller Kontio?
Oftast är det en häst med i resonemanget. Tillsammans blir det ett ekipage
och därför går frågan inte att svara på. Förövrigt ska du inte peka med ett
vapen mot någon.

Mvh Uffe

Senast redigerad av Grant den 2016-06-04 klockan 09:20.
Gammal 2016-06-04, 09:57   #51

korpos avatar

Standard

Citat:
Oftast är det en häst med i resonemanget. Tillsammans blir det ett ekipage
och därför går frågan inte att svara på. Förövrigt ska du inte peka med ett
vapen mot någon.

Mvh Uffe
Ok. Det talesättet gick inte att slå mynt av
Gammal 2016-06-04, 10:01   #52

Grants avatar

Smile

Nej men det går ju att omformulera frågan.
Eller, vad menar du?

Mvh Uffe
Gammal 2016-06-04, 10:06   #53

Sharp$: 159
Standard

Jag är inne på ledgend brodde i första... vafan 7% på han 2 raka med peter ?? inga jättemotstånd kanske men ändå.
busenswe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 10:13   #54

Sharp$: 159
Standard

å sen titta ja på snyting å vart frälst.
busenswe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 10:14   #55

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Lite konstigt att Sjunnesson kan skita i sina körningar idag på Lunden och välja Veijos på V75 ist.
Förmodar att han räknar med att tjäna in evt böter här hemma. Märkligt oavsett! Borde ju finnas fler kuskar lediga här hemma som vill köra bra hästar.
Gammal 2016-06-04, 10:33   #56

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Förmodar att han räknar med att tjäna in evt böter här hemma. Märkligt oavsett! Borde ju finnas fler kuskar lediga här hemma som vill köra bra hästar.
Jo men det borde vara helt mot alla regler, borde inte få ske.
Han hade fyra uppsittningar på Lunden ikväll.
hugotheboss (+3)
Gammal 2016-06-04, 10:42   #57

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 1097
Standard

V75 omgångar brukar ju vara luriga, men idag känns det verkligen som fågel eller fisk. Väldigt stora favoriter i flera lopp. Vinner de? Mycket möjligt. Men det känns ju som att det är ojämna lopp på förhand, ger 3-4 hästar ordentlig chans att vinna loppen. Sedan känns resten som utfyllnad. Klart de hästarna har ju också chans att vinna, de har ju alla.

DD-Loppen är ju en fröjd att titta på bara, sjukt fin klass. Speciellt i första dubbeln.

Stort avslag på Readly Express känns det som. Distansen? Förväntningarna idag? Timo verkar ligga lågt. Klart bästa hästen och vinner om man tar i. Men det tror jag inte man gör. Därför åker Veijo in som första häst!

Tror nyckeln ligger i att fälla Spring Erom. Den känns fällbar.
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 10:49   #58

Grants avatar

Smile

Citat:
Men det kan ju inte vara något som JS hittat på själv?
Någon annan har dragit i trådarna.

Mvh Uffe
Gammal 2016-06-04, 10:50   #59

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Sjunnesson behöver "komma tillbaka" på svensk mark igen. Det gör han genom att vinna på V75. Nu fick han chansen.

I Fridericus har han en kanonchans.
Med Othello Face kan han ta en plats.
Southwind Mozart har vettig vinstchans.

Det kan bli en bra dag för Sjunnesson. Hoppas det för han är en sympatisk kille.
Jag spikar Fridericus och streckar de andra två.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 10:55   #60

Helges avatar

Standard

Citat:
Men det kan ju inte vara något som JS hittat på själv?
Någon annan har dragit i trådarna.

Mvh Uffe
Varför inte? Möjlighet till V75-körningar med kanonhästar mot lilla Lundens fyra uppsittningar. Nog har han valt och tar konsekvenserna om det finns några. Mest förvånad att det är tillåtet.

http://travservice.dk/sjunneson-vaelger-mantorp/
Gammal 2016-06-04, 10:59   #61

Sharp$: 1097
Standard

Solig dag, sitter på balkongen framför liven med en öl i handen. Har inget med detta forumet att göra. Men kan någon travkunnig ta en titt på V4-4 nu på Dannero och förklara för mig VARFÖR nr 9 K.A PRIOL står 40m tillägg!?!

40m?! Varför inte 20m?

Hur fan ska den ta in på startfollan? Det är inga dåliga hästar, de har ju tjänat bra mycket mer jämfört med KA Priols 40 meter ...
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 11:05   #62

Standard

Det här kan bli ännu en framgångsdag för Björn Goop. Så här blev mitt bolagssystem.

1) 2,3,6,7,10 r9-8 (favoriten 10 har bakspår. 3 bfro och "hål" i skygglapparna. Tar ledningen. Här kan skrälla)
2) 5 r3-1 ((dagens säkraste vinnare)
3) 5 r6-2 (Björn låter stenklar. Oerhörd senast på Lunden)
4) 3,5,6,7,12 r1-14 (tyvärr kan det bli 6 SoS. Spelar emot)
5) 3,5,8,12 r2-4 (3 överlägsen senast men jag har råd att gardera)
6) 1,2,4,5,6,9 r11-8 (flera med chans men 6 kan vara överlägsen)
7) 5,6,9,11,12 r3-4 (vill inte ryka i sista)

Kostar 1500:-. Om spikarna sitter i den här typen av system, så har man stor chans till 7 rätt med liten utdelning. Många andelsköpare blir nöjda. Men på så här stora system får man också plats med några skrällar. Då blir andelsköparna euforiska.
asgaya3141 (+3)

Senast redigerad av mackpeter den 2016-06-04 klockan 11:11.
Gammal 2016-06-04, 11:07   #63

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor Visa inlägg
Solig dag, sitter på balkongen framför liven med en öl i handen. Har inget med detta forumet att göra. Men kan någon travkunnig ta en titt på V4-4 nu på Dannero och förklara för mig VARFÖR nr 9 K.A PRIOL står 40m tillägg!?!

40m?! Varför inte 20m?

Hur fan ska den ta in på startfollan? Det är inga dåliga hästar, de har ju tjänat bra mycket mer jämfört med KA Priols 40 meter ...
För att de anmält till en propp med 40 meters tillägg för hästar som tjänat
över 485.001 kr. Inga anmälda till 20 meters tillägg, för de som tjänat över
295.001 kr. Tjänat det dubbla mot de på start. Borde inte få va med sina 1297 startpoäng en breddloppsdag.
Gammal 2016-06-04, 11:12   #64

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4130
Standard

Bara jag som tror att Southwind Mozart vinner detta hur lätt som helst? Dessutom tror jag att Peter släpper ledningen när den såg hur bra hästen var senast, om nu Jörgen fattar att köra till spik på allt!
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 11:14   #65

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 7617
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av busenswe Visa inlägg
å sen titta ja på snyting å vart frälst.
Reijo säger om V75 1 nr 8 Snyting.
Gick bra senast och håller fin form.
Hoppas på fin resa i morgon då spurtar han bra.
Vanlig vagn bf ro och Norskt hlag.
OUTSIDER.
hanscrispi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 11:16   #66

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jarmop Visa inlägg
Bara jag som tror att Southwind Mozart vinner detta hur lätt som helst? Dessutom tror jag att Peter släpper ledningen när den såg hur bra hästen var senast, om nu Jörgen fattar att köra till spik på allt!
Peter U kör så länge lampan lyser .....det bäddar för sonen Johan U med 11 Flash Håleryd.....stallets andra-häst ..??
kasse (+2)
Gammal 2016-06-04, 11:20   #67

Standard

Citat:
Peter U kör så länge lampan lyser .....det bäddar för sonen Johan U med 11 Flash Håleryd.....stallets andra-häst ..??
Peter hade inte bestämt taktik ännu, och mellan raderna kan man läsa att han kan tänkas släppa, och då blir det nog enbart till Southwind Mozart om den kommer tidigt...

Citat:
– 2 Poet Broline (V75-6) ser allting bra ut med och vi fick ju bra läge. Taktiken har jag inte bestämt än och jag är medveten om att han möter väldigt bra hästar. Det stora målet för hans del är Sprintermästaren och det blir barfota runt om, helstängt huvudlag och jänkarvagn som senast
Gammal 2016-06-04, 11:23   #68

Manprinsens avatar

Sharp$: 2273
Standard

Citat:
Tror du verkligen mesproppen Sjunnesson kör till? Är väl en av landets mest hopplöst defensiva kuskar. Jag tror Poeten har bra chans att spåra runt.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 11:53   #69

Klankes avatar

Standard

Spiken

Kalle Kalas vilket namn? haha! gick en 11 tid senast det räcker och blir över i sammanhanget. En gång är ingen gång och på bolaget garderar jag men kör utgång, på de mindre spikar jag. Hästen har ju alltid visat fin kapacitet och i spets är det hästen att slå.

Dragen:

British Steel där Marcus har aviserat form i stallet en tid, hästen är mycket s-snabb och tar kanske ledningen om inte sjunnesson är vaken... Rolig "ide!" till 7%.

On Hold gillas och jag förstår inte varför gamlingen Spring Erom blir mega lampa, ju äldre de blir ju mer gillar de kortare distanser, Givetvis kan han vinna men han är för stor favorit i min bok. On Hold gick 1.11 sista 1000 senast och behövde loppet i kroppen, vässad inför detta och känns rolig emot. Jag spikar till 11%

Pandora Face står fint inne i loppet och känns lite spelad. 12% "ide!"

Poet Broline vann kungapokalen senast från spets, mycket s-snabb och tar spets igen, obesegrad därifrån och mycket tidig. Spikar på ena bolaget.

Bedövaren:

Grappa Boe som visade knallform i början av april, lite segare senast är klart ett frågetecken och han är streckad därefter på 0%. Han är dock travsäker och har fin fart när allt fungerar, man skall prova att ändra från öppet huvudlag till norskt vissa hästar tänder till ordentligt på det. (Eriksson har inte provat det i träningen) Lyx-streck
Gammal 2016-06-04, 11:54   #70

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Tror du verkligen mesproppen Sjunnesson kör till? Är väl en av landets mest hopplöst defensiva kuskar. Jag tror Poeten har bra chans att spåra runt.
Jag har sett en del körningar under våren i Tyskland, Danmark och södra Sverige av Sjunnesson. Han har varit betydligt mer offensiv än tidigare.

Idag måste han forcera Fridericus till ledningen. Han kommer att köra offensivt även med sina två andra styrningar.
Gammal 2016-06-04, 11:55   #71

Grants avatar

Smile

Citat:
Tror du verkligen mesproppen Sjunnesson kör till? Är väl en av landets mest
hopplöst defensiva kuskar. Jag tror Poeten har bra chans att spåra runt.
Mespropp - Ja det har ju varit hans stora problem, hittills.
Nu har han ju kört över både svensk och dansk travorganisation
och bestämt helt på egen hand att han ska köra Veijos hästar idag.
Meset kanske har gått över?

Mvh Uffe

Senast redigerad av Grant den 2016-06-04 klockan 11:57.
Gammal 2016-06-04, 11:59   #72

Standard

Jag tror Veijo gett klara direktiv till Sjunnesson...fixar han inte dom, så är det nog sista gången han kör för Veijo
Gammal 2016-06-04, 12:01   #73

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Klart han kör till med Fridde.
Annars får han börja på en fiskfabrik.

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Jag har sett en del körningar under våren i Tyskland, Danmark och södra Sverige av Sjunnesson. Han har varit betydligt mer offensiv än tidigare.

Idag måste han forcera Fridericus till ledningen. Han kommer att köra offensivt även med sina två andra styrningar.
Gammal 2016-06-04, 12:03   #74

Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Det går ju alltid att hävda att identifikationspapper är borttappade och att han därför inte kan ta sig till Lunden, då vi har dessa underbara gränskontroller. Problem löst för Jörgen. Han blir väl inte ens bötfälld för reseproblem?
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 12:15   #75

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Det går ju alltid att hävda att identifikationspapper är borttappade och att han därför inte kan ta sig till Lunden, då vi har dessa underbara gränskontroller. Problem löst för Jörgen. Han blir väl inte ens bötfälld för reseproblem?
Tror du inte dom släpper in ensamkommande travkuskar utan papper?
Gammal 2016-06-04, 12:33   #76

Helges avatar

Standard

Precis alla dissar Readly Express idag, även alla betaltjänster som omgångens mest överstreckade. Börjar ju se kul ut på strecken, dalar nedåt som ett löv på hösten och snart kul spel.
Hoppas alla jinxat detta bra nu
Gammal 2016-06-04, 12:38   #77

Standard

Citat:
Precis alla dissar Readly Express idag, även alla betaltjänster som omgångens mest överstreckade. Börjar ju se kul ut på strecken, dalar nedåt som ett löv på hösten och snart kul spel.
Hoppas alla jinxat detta bra nu
Den vinner inte idag...nog för att Nurmos brukar ha hästarna i ordning, men 8 månaders frånvaro mot Veijos kanon som sprang 11.4 obrukad ( lite ironi ) men ändå
Gammal 2016-06-04, 12:42   #78

Helges avatar

Standard

Citat:
Den vinner inte idag...nog för att Nurmos brukar ha hästarna i ordning, men 8 månaders frånvaro mot Veijos kanon som sprang 11.4 obrukad ( lite ironi ) men ändå
Jag ser RE som en rolig, omvänd kommunare idag, alla dissar, den vinner
Men kanonlopp! Mums! Flera med chans.
Gammal 2016-06-04, 12:45   #79

Shooters avatar

Standard

Citat:
Fyra hästar som är jämnstreckade. Den kan nog vinna, men kanske är lite överstreckad efter vila.
Gammal 2016-06-04, 12:50   #80

Helges avatar

Standard

Citat:
Jag ser RE som en rolig, omvänd kommunare idag, alla dissar, den vinner
Men kanonlopp! Mums! Flera med chans.
Kika på oddset på Bet365 tex.

Gammal 2016-06-04, 12:58   #81

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Nästan 40% slash på mina spel.
Hoppas det betyder att jag har rätt.

Edit: 3-4 rankade av "alla tjänster", 10 ggr fläsket.
Det är där jag vill ligga.
Bättre chans än oddset, sedan får vi se hur det går.
Spel är ett maraton

Senast redigerad av putte64 den 2016-06-04 klockan 13:38.
Gammal 2016-06-04, 13:01   #82

Standard

Furious Francis litar jag inte alls på. Det känns som hästen kan hoppa när som helst, speciellt om den får svar in mot första kurvan..
Gammal 2016-06-04, 13:11   #83

Reg.datum: aug 2015
Sharp$: 480
Standard

Kan inte Flemming och Obi wan svara Springerom i guld om han vill?
Spetsochslut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 13:19   #84

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spetsochslut Visa inlägg
Det kan han men brukar vilja ha ryggresa och säger så även inför detta (köras på chans i dessa sällskap),
vinkar nog fram Spring Erom. Ska till Frankrike och tävla efter detta lopp, många som drar eller planerar dra dit....
Gammal 2016-06-04, 13:38   #85

Sharp$: 15718
Standard

2 Poet Broline spikar jag.... formen är ju i zenit och jag tror det blir spets och slut.
Björnland (+20)
elwiz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 13:39   #86

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26732
Standard

Citat:
Ja. Frågan är ju om han vill det. Förmodligen inte över den distansen mot den hästen. Flemming kan stöna på i ledningen helt plötsligt ibland, men mot en storfavorit han vet är i form med Björn som kommer? Nej han lägger sig platt. Och från rygg på det ledarekipaget ser han aldrig dagens ljus igen. Inte i tid iallafall.

Tänkte gardera upp för det är ju trots allt omgångens största, men det blir walk over i det här loppet har jag kommit fram till och det är bara en dålig dag som kan fälla egentligen. Han är knappast mycket bättre än flera av motståndarna men vinner även om han är lite sämre när han får fuska bort loppet i spets. Goop tar en halvoffensiv start och vet att han får överta från 2 eller 4 som sitter i spets inledningsvis. Spik!

Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 14:04   #87

Sharp$: 2528
Standard

Ngn som klan lägga ut travtjänstens rank, system?
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 14:17   #88

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5395
Standard

Citat:
Är helt inne på samma spår. PU har inte kört speciellt mycket på Flashen i de två inledande loppen i år. 4%🍸
Gammal 2016-06-04, 14:21   #89

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 2371
Standard

2 Part Two (Jorma Kontio) har rest bra. Vi kom hem med henne och hon har ätit och druckit. Gick två lätta intervaller i onsdags och allting verkar vara bra. Har ett bra läge den här gången och gjorde ett kanonlopp senast. Hästen håller väldigt fin form. Går nedåt 1.12 på full distans. Borde räcka, säger Risto Airaksinen.
Spojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 14:22   #90

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 2371
Standard

8 Pampalo (Björn Goop) var den vi hade störst förväntningar på inför den här tävlingsdagen och naturligtvis måste jag fortsätta att tro lite på honom trots spåret. Han hoppade bort en tredje-, fjärdelats i Kungapokalen och jämför man med lördagen är det ju inte alls lika hårt. Med ett bättre spår så … Även om jag inte kan förvänta mig någon seger så måste jag i alla fall ha bra förväntningar på honom. Jag gissar att Björn kommer att köra framåt och inte backa med honom. Han är väldigt, väldigt startsnabb, så vi måste testa, säger Ulf Stenströmer.
Spojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 14:26   #91

Standard

Svarar inte Flemming är nog loppet över för jag har väldigt svårt att se att Magus och On hold kan vara först för att överta eller klarar att vinna från dödens. Känns som att fleris är modellen idag då i sådana fall då det är klass skillnad i de flesta lopp. Såg möjligheten i scenarion som Obi Wan i spets osv men då måste det tävlas, det här är ju rena prepare styrningarna i sådana fall. Trist.
Gammal 2016-06-04, 14:35   #92
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5226
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spojs Visa inlägg
2 Part Two (Jorma Kontio) har rest bra. Vi kom hem med henne och hon har ätit och druckit. Gick två lätta intervaller i onsdags och allting verkar vara bra. Har ett bra läge den här gången och gjorde ett kanonlopp senast. Hästen håller väldigt fin form. Går nedåt 1.12 på full distans. Borde räcka, säger Risto Airaksinen.
Hade det inte varit bättre att hon sprungit en 12-tid förra starten, när det var mycket enklare och bara ston....?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 14:37   #93

Sharp$: 4082
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Hade det inte varit bättre att hon sprungit en 12-tid förra starten, när det var mycket enklare och bara ston....?
Då kanske du skulle kolla vilken banförhållande det var då, mot idag.
PhilipBIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 14:55   #94

Shooters avatar

Standard

Nurmos på Twitter:

"Readly Express i årsdebut. Inte toppad till idag, tippar löpformen till 80%, avelsformen 100%. Siktet är mot hösten. BF fram och öppet"

Jag står över. För mycket streckad.

Senast redigerad av Shooter den 2016-06-04 klockan 14:59.
Gammal 2016-06-04, 15:03   #95

Stekels avatar

Standard

En av de sämsta strecken man kan sätta idag borde vara Star Advisor Joli. 22 vinster på 54 försök är ett jäkla fint facit men 0/13 från bakspår lika uselt.

L Dees Maggiesbest (3%) och Hero Sjöhammar (5%) är mina bästa drag i omgången. Sällan har jag sett en så bra häst med så fel lutning på karriärfacit (1 vinst och 10 andraplatser). Den spurten biter bara den sätts in i tid! Hero är väl spetsfavorit och svarar han ska han slås. Även från rygg ledaren finns chansen men då är det lite långsökt.

Även Part Two och Slide So Easy i sista (bra hästar med form och riktigt bra tränare) är tappade i sista. Och Rough Stuff på 3% i femte? Toppspår, barfota, topptränare och kusk!

Kalle Kalas är en märklig jättefavorit också. Visst är väl chansen/risken rätt stor för spets och slut om den fungerar. Men det är det också. Absolut en skitspik i ett såpass snedstreckat lopp!

Readly Express låter det ju absolut inte särskilt påställt om från stallet och att han då är jämnspelad med de som visat toppform ett tag är väldigt konstigt. Cruzado också kraftigt överskattad på fjärdeplatsen senast. Det är lätt att överskatta en upphämtning efter galopp och det var inga märkvärdiga djur han kryssade förbi över upploppet direkt. Vet inte mycket om startsnabbheten men känslan säger vingel och den har inte staplat några segrar innan den kom hit heller så jag är väldigt tveksam över storheten. Låser på 2,4 där!

Gammal 2016-06-04, 15:17   #96

Sharp$: 11975
Standard

Kalle Kalas har tre galopper på 14 starter bakom bilen, varav fyra senaste felfritt...är den så väldigt osäker egentligen?!?...sen att den är hårt streckad är en annan femma, men det kanske är befogat...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 15:19   #97

Manprinsens avatar

Standard

Oskar har trimmat idag. En andraplats och en seger på V4:an efter 2 avd.
Gammal 2016-06-04, 15:26   #98

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Kom igen nu Erik!!!

V4
Inlämnat: 2016-06-04, 12:53
Mantorp
Lördag 2016-06-04
Start: 14:45
Kostnad: 288,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 5, 7 (8)
2: 2, 4, 7, 8 (10)
3: 8 Comanche Moon (5)
4: 1, 3, 4, 8, 9, 10, 13, 14, 15 (7)

4x4x1x9 = 144 rader.
144 x 1 x 2,00 kr = 288,00 kr.
Totalt: 288,00 kr.
Gammal 2016-06-04, 15:29   #99

Shooters avatar

Standard

Det här tror jag att Rajah Silvio vinner. Svårt för bakspåren idag.

Senast redigerad av Shooter den 2016-06-04 klockan 15:30.
Gammal 2016-06-04, 15:30   #100

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Kalle Kalas har tre galopper på 14 starter bakom bilen, varav fyra senaste felfritt...är den så väldigt osäker egentligen?!?...sen att den är hårt streckad är en annan femma, men det kanske är befogat...
Tydligen enorma problem med resandet, brukar springa loppet i transporten redan, idag 2 timmars resa, nära till E-tuna senast.
Gammal 2016-06-04, 15:32   #101

Helges avatar

Standard

Nuncio kommer!!! #OGP
Gammal 2016-06-04, 15:35   #102

Sharp$: 11975
Standard

Citat:
Tydligen enorma problem med resandet, brukar springa loppet i transporten redan, idag 2 timmars resa, nära till E-tuna senast.
OK!
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 15:35   #103

doobs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Kom igen nu Erik!!!

V4
Inlämnat: 2016-06-04, 12:53
Mantorp
Lördag 2016-06-04
Start: 14:45
Kostnad: 288,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 5, 7 (8)
2: 2, 4, 7, 8 (10)
3: 8 Comanche Moon (5)
4: 1, 3, 4, 8, 9, 10, 13, 14, 15 (7)

4x4x1x9 = 144 rader.
144 x 1 x 2,00 kr = 288,00 kr.
Totalt: 288,00 kr.
Meeeen vilken besvikelse!! Trodde det va en kanon!!?
Gammal 2016-06-04, 15:36   #104

Standard

Citat:
Nuncio kommer!!! #OGP
Inside information?
Gammal 2016-06-04, 15:39   #105

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av PhilipBIF Visa inlägg
Inside information?
Twitter först med allt men ute på andra medier nu med

Gammal 2016-06-04, 15:40   #106

Sharp$: 3575
Standard

doob hej vad har du för 75 system tack
jeanpier007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 15:49   #107

Shooters avatar

Standard

Idag blir det spik på 2 x Goop. Spring Erom och Furious Francis.
Gammal 2016-06-04, 16:01   #108
Banned

Standard

Citat:
Tror du inte dom släpper in ensamkommande travkuskar utan papper?
Danskarna är försiktiga. De tar inte in folk som inte kan förtjäna sitt uppehälle.

Tror att Sjunnesson - precis som Haugstad m fl- skulle få svårt att komma in i Danmark utan papper....
Manprinsen (+5)
Gammal 2016-06-04, 16:03   #109

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3255
Standard

Hade ojsåfin på 3 hästar men missade. Hade 2BONBON MEARAS spik
Gammal 2016-06-04, 16:04   #110

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 383
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
Hade ojsåfin på 3 hästar men missade. Hade 2BONBON MEARAS spik
de är lätt att spela trav efter löpen....
thefatgoose är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 16:06   #111

Helges avatar

Standard

Ola i stallet hos Björn om Furious Francis, "Jag tycker att det är en toppchans och han är absolut vår bästa chans." Likaså sa han att Björn sagt, "Crusado De La Noche" ska bara vinna. Så Goop tror på en DD med sig själv.
asgaya3141 (+3)
Gammal 2016-06-04, 16:10   #112
Banned

Standard

Har haft lite flyt på Mantorp genom åren men idag hittar jag f-n ingenting.

Skulle inte förvåna mig om Björn sätter dit sina megamegamegastjärnor och utdelningen lär stanna under 10 papp - trots jackpot.

Funderar på om jag ska gå all-in på Untersteiner, tror (precis som flera andra) att 2 Poet Broline bara är bäst och att det är spets och slut. Ger den verkligen 5-6 ggr pengarna?

System 1
Avd
1: 2, 3, 9
2: 3, 5
3: 5, 6
4: 6 Caresse
5: 2, 3, 4, 5, 8, 12
6: 2 Poet Broline
7: 5, 6, 11, 12

3x2x2x1x6x1x4 = 288 rader.

System 2
V75

Avd
1: 2, 3, 6, 7, 9, 10
2: 5 Fridericus
3: 5 Spring Erom
4: 6 Caresse
5: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 12
6: 2 Poet Broline
7: 1, 2, 4, 5, 6, 7, 9, 11, 12

6x1x1x1x8x1x9 = 432 rader.

Senast redigerad av Stankarn den 2016-06-04 klockan 17:40.
Gammal 2016-06-04, 16:14   #113

Manprinsens avatar

Standard

David säger sanningen om Kontio. Åldern har travat ifrån honom.
doob (+25)
Gammal 2016-06-04, 16:22   #114

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2099
Standard

Omstart vafan ?
sejoh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 16:26   #115

Manprinsens avatar

Standard

Fan vad jag börjar hata den här jävla sporten.
PinkiePie (+1)
Gammal 2016-06-04, 16:27   #116

Helges avatar

Standard

Veijo/Sjunnesson gick ju finfint ☺
Gammal 2016-06-04, 16:28   #117

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Fick innåtstånd.
Nära räcker inte, men loppet blev exakt som jag trodde.
Mesvinst på platsen, men det hjälper inte ett skit
Gammal 2016-06-04, 16:28   #118

Manprinsens avatar

Standard

Johan Untersteiner totalt formlös. "Jag ska köra som om jag har bästa hästen".
Ja, ska du köra som du har det så lär du fan ha tränat bättre än så här.
Gammal 2016-06-04, 16:28   #119

Standard

Bra körning av Sjunnesson. 5 %. Tack!
Nu vinner du med Fridericus också
asgaya3141 (+3), SO (+5), Trinity (+1)
Gammal 2016-06-04, 16:29   #120

Standard

Som vanligt gar allt at helvete !
Gammal 2016-06-04, 16:31   #121
Banned

Standard

Citat:
Veijo/Sjunnesson gick ju finfint ☺
Ja, otroligt att Sjunnesson inte fastnade i tredjepar invändigt. Som han brukar.

Men nu dubblade han väl vinstprocenten?
Gammal 2016-06-04, 16:31   #122

Manprinsens avatar

Standard

Kommer förmodligen bli en sån här bögomgång igen där alla ickepresterare helt plötsligt ska ut och ta ner månen samtidigt.
Gammal 2016-06-04, 16:32   #123

Shooters avatar

Standard

Erik orsakar en omstart. Sedan blir hästen het i den giltiga och hoppar bort sig. Johans häst hoppar i första försöket och pallar inte i den giltiga. Goop i ledningen med en häst som viker ner sig och Sjunnesson vinner med lucka. Man kan inte annat än att garva åt eländet.
Gammal 2016-06-04, 16:32   #124

Standard

Korde inte Sjunnesson mycket at hultman ett tag ?
Gammal 2016-06-04, 16:33   #125

Sharp$: 2181
Standard

Bara den kvar

V75
Inlämnat: 2016-06-04, 14:23
Mantorp
Lördag 2016-06-04
Start: 16:20
Kostnad: 10,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 6, 7, 11 (12, 2)
2: 3 Archangel Am (5, 1)
3: 5 Spring Erom (2, 6)
4: 6 Caresse (3, 12)
5: 1, 3, 6, 8 (7, 5)
6: 2 Poet Broline (6, 4)
7: 6 Furious Francis (12, 11)

5x1x1x1x4x1x1 = 20 rader.
20 x 1 x 0,50 kr = 10,00 kr.
Totalt: 10,00 kr.
Trinity (+1)
rasa59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 16:33   #126

Manprinsens avatar

Standard

Tobacco visade återigen att han är en vardagshäst. Kan inte gnälla på Kenneths styrning heller, men det gick inte framåt ett skit trots drömresa.
Gammal 2016-06-04, 16:36   #127
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sejoh Visa inlägg
Korde inte Sjunnesson mycket at hultman ett tag ?
Jo, Hultman hade ju en downperiod ett tag...
Gammal 2016-06-04, 16:36   #128

Standard

Fyfan vad surt med mohammed i liven med ....
Gammal 2016-06-04, 16:37   #129
Banned

Standard

Citat:
Tobacco visade återigen att han är en vardagshäst. Kan inte gnälla på Kenneths styrning heller, men det gick inte framåt ett skit trots drömresa.
Och varför tror du att han inte "går framåt", trots drömresa.....?
Gammal 2016-06-04, 16:38   #130

Manprinsens avatar

Standard

Tror Jörgen tar sin andra raka nu. Veijo har ställt sina i ordning, dom andra har käkat skrovmål.
Gammal 2016-06-04, 16:39   #131

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Har Sofia sugit av någon ?
Gammal 2016-06-04, 16:40   #132

Standard

Citat:
3.e inv, 2.a utv drygt varvet kvar, och ändå så "dålig".
Gammal 2016-06-04, 16:40   #133

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Och varför tror du att han inte "går framåt", trots drömresa.....?
Tycker det såg rätt tomt ut i tanken, spänstlöst. Sen är inte Kenneth nån mästare på att elda på dom heller, men tror inte nån annan kusk hade kunnat lura den där till seger idag.
Gammal 2016-06-04, 16:45   #134

Manprinsens avatar

Standard

Såja Erik!!!!!!!
Gammal 2016-06-04, 16:46   #135

Shooters avatar

Standard

Det var snyggt att ta spets och dra sönder dem.
Gammal 2016-06-04, 16:47   #136

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Har Sofia sugit av någon ?
Hade hon sagge runt munnen eller vad ?
Gammal 2016-06-04, 16:48   #137
Banned

Standard

Bara att lyfta av hatten. han är en mästare att packa ihop packet i sista kurvan. Och ingen fattar något förrän han redan är i mål....

Varför Jörgen Sjunnesson inte laddar från start? Bortfintad redan i omklädningsrummet..
Gammal 2016-06-04, 16:49   #138
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rasa59 Visa inlägg
Bara den kvar

V75
Inlämnat: 2016-06-04, 14:23
Mantorp
Lördag 2016-06-04
Start: 16:20
Kostnad: 10,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 6, 7, 11 (12, 2)
2: 3 Archangel Am (5, 1)
3: 5 Spring Erom (2, 6)
4: 6 Caresse (3, 12)
5: 1, 3, 6, 8 (7, 5)
6: 2 Poet Broline (6, 4)
7: 6 Furious Francis (12, 11)

5x1x1x1x4x1x1 = 20 rader.
20 x 1 x 0,50 kr = 10,00 kr.
Totalt: 10,00 kr.
Snygg spik där...!
Gammal 2016-06-04, 16:51   #139

Manprinsens avatar

Standard

Man ska alltid passa Kolgjinis hästar när dom körs av kompetenta kuskar.
Gammal 2016-06-04, 16:51   #140

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 50369
Standard

Travnet:

Förra veckans luring (Alvena Take It) kördes optimistiskt, men räckte inte, så det är bara att hoppas på bättre utdelning denna gång.

Väljer i avd. 2 nr 3 Archangel AM. Bra senast och nu utan skor och Erik Adielsson i sulkyn känns väldigt bra.

/Lasse Kinch
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 16:52   #141

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Hon är med i alla program, men förstår lika lite som lillsvanen.
Sämst i Europa, måste finnas en annan anledning än yrket.

Citat:
Ursprungligen postat av sejoh Visa inlägg
Hade hon sagge runt munnen eller vad ?
Gammal 2016-06-04, 16:53   #142

Klankes avatar

Standard

Börjar bra för ett av mina bolag. Idag sitter den

https://pinracer.se/systems/povymbni...ua-381k/shared
Gammal 2016-06-04, 16:54   #143

Manprinsens avatar

Standard

Spring Erom är travets svar på Jaromir Jagr.
Gammal 2016-06-04, 16:55   #144

Emeffeffs avatar

Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Nivån på det här forumet har nog aldrig varit lägre. Tråkigt.
Helge (+5)
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 16:55   #145
Banned

Standard

Redan kört på V75, det får bli en tröst-v5a.....

Avd
1: 5 Spring Erom
2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 12, 13, 14, 15
3: 3, 4, 5, 8, 12
4: 2 Poet Broline
5: 4, 5, 6, 7, 11, 12

1x13x5x1x6 = 390 rader.
Gammal 2016-06-04, 17:02   #146

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Nivån på det här forumet har nog aldrig varit lägre. Tråkigt.
Bara att lyfta den.
Gammal 2016-06-04, 17:03   #147

doobs avatar

Standard

Snälla snälla bränn med Spring Erom nu!!

V5
Inlämnat: 2016-06-04, 16:38
Mantorp
Lördag 2016-06-04
Start: 17:05
Kostnad: 210,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 4, 5, 6 (5)
2: 6 Caresse (3)
3: 2, 3, 4, 5, 8, 12 (1)
4: 4 Southwind Mozart (6)
5: 2, 5, 6, 8, 9, 11, 12 (4)

5x1x6x1x7 = 210 rader.
210 x 1 x 1,00 kr = 210,00 kr.
Totalt: 210,00 kr.
Gammal 2016-06-04, 17:03   #148

Sharp$: 635
Standard

Dags för att se Flemming förstöra ytterligare ett lopp då :-D

Edit: en kul V5. Man får alltid räkna med en Flemming som pajar loppen.

Avd
1: 1, 2, 5, 6
2: 3, 6
3: 2, 3, 4, 5, 8
4: 2, 4, 6
5: 6 Furious Francis
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 17:05   #149

Cleon_9s avatar

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 2729
Standard

Lirar On Hold nu. Tror den bara är bäst och gynnas av det långa upploppet
Cleon_9 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 17:06   #150
Banned

Standard

Se och lär, Jörgen. Så ska man köra från start om man sitter bakom favoriten....
Gammal 2016-06-04, 17:08   #151

Manprinsens avatar

Standard

Kung Björn levererar alltid!
Gammal 2016-06-04, 17:08   #152

Standard

Överlägset.
Gammal 2016-06-04, 17:09   #153

Shooters avatar

Standard

Goop sätter sin straffspark.
Gammal 2016-06-04, 17:09   #154

Cleon_9s avatar

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 2729
Standard

Kattens lek med råttorna
Cleon_9 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 17:09   #155

Standard

Vilken utklassning!
Gammal 2016-06-04, 17:10   #156

Shooters avatar

Standard

Spik såväl på V75 som V5 med den 11-åringen.
Gammal 2016-06-04, 17:11   #157

Stekels avatar

Standard

Helvete vilket tråkigt lopp! Helt enligt plan

Citat:
Se och lär, Jörgen. Så ska man köra från start om man sitter bakom favoriten....
Ganska pantat att köra livet ur hästen för att försöka få överta från en barfotalöpande Kolgjini-häst med bra kusk i sulkyn. Ser inga fel i att ta en lugn dödens där. Däremot kunde han kanske valt att försvara dödens, för att Panoramic skulle slockna tidigt efter den inledningen var ju ganska givet. Bättre några längder längre fram och slippa tredjetagg samtidigt som man kan bestämma tempot än att sitta därbak och behöva göra jobbet för alla. Nu hade han väl förlorat ändå i och för sig.

SO (+5)
Gammal 2016-06-04, 17:11   #158

Helges avatar

Standard

11 år och bara lattjar ♥
Gammal 2016-06-04, 17:12   #159
Banned

Standard

Mäktigt!

Och bra jobbat Dan, Fantastiskt skick på den här pensionären.

Och till dig Veijo (och en massa andra lallare) som "inte tror att loppet avgörs i starten"....

Jo! Många travlopp avgörs i starten. Det handlar om positioner och att skaffa sig fördelar mot värsta konkurrenterna. Och att inte vara helt beroende av att de andra kör loppet i halsen på dig för att du ska kunna vinna.....
hoola (+5)
Gammal 2016-06-04, 17:13   #160

Manprinsens avatar

Standard

Ett grymt statement för djurhållningen i Sverige när 11 åriga hästar kan fortsätta prestera på denna nivå.
Gammal 2016-06-04, 17:16   #161

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 409
Standard

Citat:
11 år och bara lattjar ♥
Helge (+5)
kasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 17:18   #162

Standard

Citat:
Snygg spik där...!
Tack .det är en jokersystem . vi får se.
Gammal 2016-06-04, 17:19   #163

Sharp$: 964
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Helvete vilket tråkigt lopp! Helt enligt plan

Ganska pantat att köra livet ur hästen för att försöka få överta från en barfotalöpande Kolgjini-häst med bra kusk i sulkyn. Ser inga fel i att ta en lugn dödens där. Däremot kunde han kanske valt att försvara dödens, för att Panoramic skulle slockna tidigt efter den inledningen var ju ganska givet. Bättre några längder längre fram och slippa tredjetagg samtidigt som man kan bestämma tempot än att sitta därbak och behöva göra jobbet för alla. Nu hade han väl förlorat ändå i och för sig.
Ja. Den hade i princip helt säkert förlorat ändå. Men nu såg han till att chansen gick från låg till noll.

Maken till mer defensiv kusk tror jag inte att det går att hitta.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 17:20   #164

Standard

Asgaya - ditt system sitter snyggt. Grattis hittills. Men (alltför) spännande tunt på slutet. Vi håller tummarna för dig
asgaya3141 (+3)
Gammal 2016-06-04, 17:31   #165

Manprinsens avatar

Standard

Han spelar i en egen division Goopen. Så överlägsen.
Gammal 2016-06-04, 17:31   #166

Standard

Goop finta bort alla igen herregud
Gammal 2016-06-04, 17:34   #167

Shooters avatar

Standard

Det var ju risk för S&S på Goopen och alla var nöjda med att sitta lugna och sola.
Gammal 2016-06-04, 17:36   #168
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Ja. Den hade i princip helt säkert förlorat ändå. Men nu såg han till att chansen gick från låg till noll.

Bara att konstatera - dumstrut på hela spelarkollektivet.
Gammal 2016-06-04, 17:41   #169

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 4896
Standard

Finns det någon mer komplett kusk än B. Goop!
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 17:43   #170

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Finns det någon mer komplett kusk än B. Goop!
Nix
Lobo (+5)
Gammal 2016-06-04, 17:44   #171

Sharp$: 1178
Standard

Startar POET BROLINE är det inte klokt, ser ju inte bra ut , sen skiter jag i vad nalle pu, säger.
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 17:49   #172

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg

Citat:
Bara att konstatera - dumstrut på hela spelarkollektivet.
Alltså han gick ju för ledningen (om än ingen tokladdning) och räknade väl att få överta från vem som än tog spetsen. Vilket nog hade stämt för vilken annan konkurrent som helst undantaget Erik och Johan skulle jag tro. Insåg snabbt att det var i princip omöjligt att få överta och ödslade ingen kraft.

Den passiva stilen ger rätt bra resultat i längden ändå. Inte i vinster men i pengar och långlivade hästar. Problemet är att man måste vara mer offensiv för att vinna. Och att det är livsfarligt att ha en passiv image eftersom kompetenta kuskkonkurrenterna då hoppar på en oavsett vad man sitter bakom. Och det är väl just därför som de bättre tränarna inte sätter upp Sjunnesson ens som tredje-fjärdeval. För att de har bra hästar man ska svara med, och som man gärna har en kusk på som har respekt med sig i loppen.

Sjunnessons förmåga i sulkyn i övrigt tycker jag inte är problemet, bortsett från taktiken då. Och det stora problemet är ju då att taktiken nästan är lika viktig som körhanden i svenskt trav.

SO (+5)
Gammal 2016-06-04, 17:49   #173
Banned

Standard

Torsk för Erik nu så blir det här bra....

Jag kör första tvillingspelet med 12 mot 2,4,5,8 - 200 runt om.
Gammal 2016-06-04, 17:52   #174
Banned

Standard

F-n....man tror ju inte att det är sant....
Gammal 2016-06-04, 17:52   #175

Shooters avatar

Standard

Fan vad trist. Han får lucka invändigt och vinner.
Gammal 2016-06-04, 17:52   #176

Standard

Släppte precis Tony Wallin till Mattias? Det tyckte jag det såg ut som.
Gammal 2016-06-04, 17:54   #177

Stekels avatar

Standard

Ja det märks skillnad på kuskar och kuskar. Byter de vinner tolvan 100 gånger av 100 och inte med någon knapp marginal heller.

jyzyss (+30)
Gammal 2016-06-04, 17:55   #178

Manprinsens avatar

Standard

Trist när man hade målat på.
Gammal 2016-06-04, 17:57   #179

Sharp$: 405
Standard

Usch orkar inte höra allt beröm som slösas på Kalle. Det var ju Faloria som var duktig. Hade båda så det är inte det...
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 18:12   #180

Shooters avatar

Standard

Förvånar mig inte om Peter tar hem nästa från ledningen.
Gammal 2016-06-04, 18:12   #181

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6325
Standard

Jag som målat i dessa sista lopp. Så vinner bara favoriter, spikade dubbelgoop å det var ju rätt
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 18:15   #182

Standard

Mattias Djuuse kör så pinsamt bort vinsten med Faloria.. Verkligen ingen stor kusk där inte..
jyzyss (+30)
Gammal 2016-06-04, 18:18   #183

Standard

Rak DD 6-11 till 35 ggr fläsket.
Gammal 2016-06-04, 18:19   #184

Stekels avatar

Standard

Citat:
Mattias Djuuse kör så pinsamt bort vinsten med Faloria.. Verkligen ingen stor kusk där inte..
Det där var överdrivet, han gör vad han kan för att låsa fast Erik och Erik får luckan förr eller senare hur han än gör. Men han är tyvärr inte tillräckligt skicklig för att tajma det där så marginalerna är på hans sida till slut, och det är honom fullt förlåtet då han inte är någon toppkusk med rutinen i ryggen som Erik och gänget.

Gammal 2016-06-04, 18:21   #185
Banned

Standard

Vaf-n, tror Peter Untersteiner att han jobbar på Samhall....?

Haha, väljer att släppa ledningen till en häst som stapplade i mål i förra starten....vilken looser....!

Senast redigerad av Stankarn den 2016-06-04 klockan 18:24.
Gammal 2016-06-04, 18:23   #186

Stekels avatar

Standard

Nu fick alla Sjunnesson-haters på pälsen, helt perfekt kört!

satori (+20), SO (+5)
Gammal 2016-06-04, 18:23   #187

Standard

Hit med alla sharps!!! Vad var det jag sa!!
Gammal 2016-06-04, 18:24   #188

Sharp$: 2445
Standard

Livrädda för J sjunnesson e ju pinsamt att se ett sådant lopp
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 18:24   #189

Shooters avatar

Standard

Nog är det en spetsbana alltid. Ingen som utmanas när man väl har fått den.
Gammal 2016-06-04, 18:25   #190

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 2079
Standard

Jalla jalla Malla
Wolfman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 18:25   #191

Manprinsens avatar

Standard

Hade inte Untersteiner häst till att svara? Eller har han dåligt självförtroende?
Gammal 2016-06-04, 18:25   #192
SO

SOs avatar

Standard

Härligt Sjunne. Du är dagens man, ( kanske tillsammans med Björn ), Du fintade packet upp på läktaren. grattis
mackpeter (+3)
Gammal 2016-06-04, 18:26   #193

Standard

Peter U. du är en feg och shit .
Gammal 2016-06-04, 18:27   #194

Standard

Sjunnesson lurade ingen....dom var livrädda för den berömda sjunnesson och sprang bara för pengar
SO (+2)
Gammal 2016-06-04, 18:27   #195

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Härligt Sjunne. Du är dagens man, ( kanske tillsammans med Björn ), Du fintade packet upp på läktaren. grattis
Fintade och fintade? Han körde rakt fram typ? Är väl ungefär minimikravet för att få kusklicensen.
Dalle82 (+10)
Gammal 2016-06-04, 18:28   #196

Standard

Citat:
Hade inte Untersteiner häst till att svara? Eller har han dåligt självförtroende?
Dålig värmning, borde strykas, men men , Spelsäkerhet eller hästens hälsa är bara fina ord när det passar
Gammal 2016-06-04, 18:29   #197
Banned

Standard

Citat:
Nu fick alla Sjunnesson-haters på pälsen, helt perfekt kört!

Du kanske har slantat upp ett par hundra för ett livslångt medlemskap i Jörgens fan-club?

Man måste nästan vara Sjunnesson-frälst för att kalla det där för "perfekt kört". Han gjorde inte ett piss.

Det var Untersteiner som gav bort loppet. Peter Untersteiner när han är som sämst. Väljer medvetet att inte köra för vinst. Väljer medvetet att låta värsta motståndaren få överta gratis, utan strid.

Valde att släppa till en häst som stapplade i mål efter en 200-metersrepa på bortre lång senast. Märkligt skulle jag säga, att man inte synar "kommunaren"....

Peter Untersteiner när han är som sämst.
hoola (+5)

Senast redigerad av Stankarn den 2016-06-04 klockan 18:33.
Gammal 2016-06-04, 18:31   #198
Banned

Standard

Citat:
Fintade och fintade? Han körde rakt fram typ? Är väl ungefär minimikravet för att få kusklicensen.
SO har sin egen ordlista, "finta" betyder inte "finta" som hos oss andra....
Gammal 2016-06-04, 18:32   #199

Sharp$: 2404
Standard

Citat:
Nollan Untersteiner visste nog inte att 14 av de 19 senaste starterna i Ina Scots Ära har vunnits ifrån spets. Han satt nog och tänkte på Sprintermästaren under loppets gång, herregud.
MattiasB75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 18:33   #200

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1William Visa inlägg
Dålig värmning, borde strykas, men men , Spelsäkerhet eller hästens hälsa är bara fina ord när det passar
Det här är tävling inte träning .
Gammal 2016-06-04, 18:33   #201

Standard

2 eller 12 nu för dubbeln
Gammal 2016-06-04, 18:35   #202

Standard

2,6,9,11,12 för 7. Lär ju inte bli någon stor kaka denna gången dock.
Gammal 2016-06-04, 18:36   #203

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1William Visa inlägg
Edit: Glömde en kommentar, du såg inte att den gick i mål som knappt slagen om andraplatsen mot årgångstopparna precis? Om man skulle stryka alla hästar som inte ser perfekta ut skulle man få stryka väldigt många, en del värmer alltid dåligt men det är inga fel på dem. Det är individer och inga maskiner.

Citat:
Du kanske har slantat upp ett par hundra för ett livslångt medlemskap i Jörgens fan-club?

Han var trea i mål mot kulltoppar eller missade du loppet? Alla hästar ser inte lysande ut i värmningar, några topphästar skulle man aldrig starta om man skulle ha stelbenta regler som inte tar hänsyn till att det är djur och inte maskiner man kör med.

Man måste nästan vara Sjunnesson-frälst för att kalla det där för "perfekt kört". Han gjorde inte ett piss.

Det var Untersteiner som gav bort loppet. Valde att släppa till en häst som stapplade i mål efter en 200-metersrepa på bortre lång senast. Märkligt skulle jag säga, att man inte synar "kommunaren"....
Vad skulle han göra bättre? Jag ser några saker han skulle kunna göra sämre (krypa ner i rygg ledaren/inte testa för spets/köra undan för tidigt/köra undan för sent) men inte något han kunde göra bättre.

Finns bara gnäll på den här sajten, aldrig kan man säga att något eller någon är bra (om det nu inte är om Björn eller någon annan som är untouchable). Att säga att ATG gör någotsomhelst bra är väl den värsta svordomen i kyrkan. I kuskväg verkar det vara Jörgen Sjunnesson.

satori (+20), SO (+10)

Senast redigerad av Stekel den 2016-06-04 klockan 18:40.
Gammal 2016-06-04, 18:39   #204

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MattiasB75 Visa inlägg
Nollan Untersteiner visste nog inte att 14 av de 19 senaste starterna i Ina Scots Ära har vunnits ifrån spets. Han satt nog och tänkte på Sprintermästaren under loppets gång, herregud.
Känns som taskigt självförtroende när demonformen han hade för ett par år sedan inte vill infinna sig. Kan aldrig tänka mig att han släppt i samma situation för 2 år sedan.
Gammal 2016-06-04, 18:45   #205

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zabatsu Visa inlägg
2,6,9,11,12 för 7. Lär ju inte bli någon stor kaka denna gången dock.
Naee, fyfaaaaan....
Gammal 2016-06-04, 18:45   #206

Manprinsens avatar

Standard

Nu tycker jag Björn körde bort hästen däremot.
Gammal 2016-06-04, 18:46   #207

Standard

DD mitt enda spel idag tjooong tar en kall på det
Gammal 2016-06-04, 18:46   #208

Shooters avatar

Standard

Citat:
Nu tycker jag Björn körde bort hästen däremot.
Tja, man undrar ju vad han tänkte.
Gammal 2016-06-04, 18:46   #209

putte64s avatar

Fotboll, testet slutfört

Standard

Alla ser han ska förlora, men dåren babblar på.
Galoppen spelar ingen roll, steget sa allt.
Mesen måste bort !!!
Gammal 2016-06-04, 18:49   #210

Standard

Citat:
Tja, man undrar ju vad han tänkte.
Hästen var inte tött, men skabblade med travet,hade han klarat svängen så b lir det inte hårt i mål. tog en rövare men denna gång gick det inte.
Gammal 2016-06-04, 18:49   #211

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 2079
Standard

Alla som klagar på Jörgen: jag rekommenderar er att skaffa en annan hobby. Till exempel att gräva i det egna rövhålet och känna efter var skiten kommer ifrån.
SO (+5)
Wolfman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 18:49   #212
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
SO har sin egen ordlista, "finta" betyder inte "finta" som hos oss andra....
haha, visste väl att Sharps skulle explodera om jag berömde Jörgen. Hatet här på Sharps når ibland inga gränser, skjut kuskjäveln.
Gammal 2016-06-04, 18:49   #213
Banned

Standard

Citat:
Vad skulle han göra bättre? Jag ser några saker han skulle kunna göra sämre (krypa ner i rygg ledaren/inte testa för spets/köra undan för tidigt/köra undan för sent) men inte något han kunde göra bättre.
.
Står du i slalombacken och bedömer folk som åker liften också?

"Perfekt kört!"

"Perfekt kört!"

"Perfekt kört!"

"Perfekt kört!"

"Perfekt kört!"

Lite byfånevarning på det, är det inte?
Major (+10), jyzyss (+10), hoola (+10)
Gammal 2016-06-04, 18:50   #214

Standard

Citat:
Det där var överdrivet, han gör vad han kan för att låsa fast Erik och Erik får luckan förr eller senare hur han än gör. Men han är tyvärr inte tillräckligt skicklig för att tajma det där så marginalerna är på hans sida till slut, och det är honom fullt förlåtet då han inte är någon toppkusk med rutinen i ryggen som Erik och gänget.
Att han inte kör mot Erik och stänger inne honom är ju en amatörmiss modell större, självklart förväntar jag mig inte sådant på V75.
Gammal 2016-06-04, 18:53   #215

Standard

Citat:
Edit: Glömde en kommentar, du såg inte att den gick i mål som knappt slagen om andraplatsen mot årgångstopparna precis? Om man skulle stryka alla hästar som inte ser perfekta ut skulle man få stryka väldigt många, en del värmer alltid dåligt men det är inga fel på dem. Det är individer och inga maskiner.

Finns bara gnäll på den här sajten, aldrig kan man säga att något eller någon är bra (om det nu inte är om Björn eller någon annan som är untouchable). Att säga att ATG gör någotsomhelst bra är väl den värsta svordomen i kyrkan. I kuskväg verkar det vara Jörgen Sjunnesson.
Knappt slagen av en som inte har startat på 6mån, imponerar inte på mej,
hade han värmt bra så släpper han inte ledningen, borde du oxså förstå.
Gammal 2016-06-04, 18:54   #216
Banned

Standard

Citat:
haha, visste väl att Sharps skulle explodera om jag berömde Jörgen. Hatet här på Sharps når ibland inga gränser, skjut kuskjäveln.
Tror att du megaövervärderar din egen betydelse....vem f-n bryr sig om dina "stjärnkuskar"....Ove A L, Jörgen S, Kenneth H....? Men lite kul blir det när du påstår att han "fintade" packet....efter den styrningen....
hoola (+5)
Gammal 2016-06-04, 18:55   #217

Standard

Sådär skulle det ju inte bli, varit kass och sjuk , sen klämmer sjöhammar i med ett perfekt nästan rekordlopp. Men vars var haugstad ? Körde i sista sväng... sånt går inte. Fräs på förfan sista tusen , hästen har ju gått i.ål med sparat 2 ggr. Töm skiten och låt tränaren fixa det sen
Gammal 2016-06-04, 18:57   #218

Stekels avatar

Standard

Citat:
Står du i slalombacken och bedömer folk som åker liften också?

"Perfekt kört!"

"Perfekt kört!"

"Perfekt kört!"

"Perfekt kört!"

"Perfekt kört!"

Lite byfånevarning på det, är det inte?
Det var några som hyllade Björn efter han vann med Caresse. Ingen svår kuskbedrift det heller, ett 50-tal kuskar hade väl klarat det minst lika bra. Ingen orkade uttala sig och påpeka att berömmet var överdrivet.

Förresten, letade du länge efter den liknelsen?

Citat:
Att han inte kör mot Erik och stänger inne honom är ju en amatörmiss modell större, självklart förväntar jag mig inte sådant på V75.
Han körde mot Erik. Se om loppet, håller i så gott det går och är bara lite för orutinerad för att tajma det tillräckligt bra för att vinna. Synd tyckte jag, hade blivit en fin sexsiffrig sjua då. Men man kan inte såga och gnälla för det, kusknamnet står ju direkt man slår upp programmet.

SO (+4)
Gammal 2016-06-04, 18:58   #219
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shjuve9le Visa inlägg
Sådär skulle det ju inte bli, varit kass och sjuk , sen klämmer sjöhammar i med ett perfekt nästan rekordlopp. Men vars var haugstad ? Körde i sista sväng... sånt går inte. Fräs på förfan sista tusen , hästen har ju gått i.ål med sparat 2 ggr. Töm skiten och låt tränaren fixa det sen
Svårt att vinna travlopp när man sitter och surfar på mobilen fram tills det är 300 kvar...
Gammal 2016-06-04, 19:04   #220

Standard

Han körde mot Erik. Se om loppet, håller i så gott det går och är bara lite för orutinerad för att tajma det tillräckligt bra för att vinna. Synd tyckte jag, hade blivit en fin sexsiffrig sjua då. Men man kan inte såga och gnälla för det, kusknamnet står ju direkt man slår upp programmet.[/QUOTE]

Vadå håller så gott det går, tajmade det fel? Det där är ju bara bortförklaringar för att han körde uruselt i sista kurvan! Djuuse ska ha en väldigt överlägsen häst som tävlar igen för att jag ska betala för honom igen såklart för det där var så risigt kört. Tråkigt för ägarna och som du säger de som missade 7:an pga det där.
Gammal 2016-06-04, 19:07   #221

Sharp$: 664
Standard

Citat:
Det var några som hyllade Björn efter han vann med Caresse. Ingen svår kuskbedrift det heller, ett 50-tal kuskar hade väl klarat det minst lika bra. Ingen orkade uttala sig och påpeka att berömmet var överdrivet.

Förresten, letade du länge efter den liknelsen?

Han körde mot Erik. Se om loppet, håller i så gott det går och är bara lite för orutinerad för att tajma det tillräckligt bra för att vinna. Synd tyckte jag, hade blivit en fin sexsiffrig sjua då. Men man kan inte såga och gnälla för det, kusknamnet står ju direkt man slår upp programmet.
kör mot erik.... då får jag nog lägga ner !!!!
jyzyss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 19:08   #222
Banned

Standard

Citat:
Nu kan man nästan tro att Mattias Djuse är amatör. Eftersom så många på forumet tar honom i försvar och gärna förklarar hans insats med att han inte är lika erfaren som Erik A (med flera).

Mattias Djuse körde 500 lopp i fjol. Eller 40 lopp i månaden. Eller två lopp per arbetsdag.

Finns det någon gräns för hur många lopp Djuse behöver innan han slutar köra som en amatör?
jyzyss (+10), SO (+1)
Gammal 2016-06-04, 19:13   #223

Standard

Det var kasst, hade haft 7 om Sir corn i första vunnit. Day or night tvärdog så luckan kom.

Mindre bra prestationer av endel idag, kuskmässigt. Men i sista var det bara 2 som hade bra hästar. Resten siktade in sig på skräpkronorna. Haugstad körde för sent som han gör med research. Dugit mot sä re hästar men i te på v7
Gammal 2016-06-04, 19:16   #224

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 7617
Standard

Sharps skulle starta en sida där alla kunde få vräka ur sig sin ilska på kuskar och allt vad det klagas på.
Kanske ett sätt att bli av med all smörja som skrivs här i travtråden.
Skulle vara skönt och slippa läsa allt trams.
Hoppas på bättring.
protoss (+10)
hanscrispi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-04, 19:19   #225

Helges avatar

Standard

Ni är sjuka hela högen.
SO (+5), bokis29 (+5)
Gammal 2016-06-04, 19:22   #226

Stekels avatar

Standard

Han kör rätt uppenbart mot Erik och de som kommer bakifrån längre ut i banan (Magnus). Tittar sig om flertalet gånger åt båda håll i utgången av sista kurvan för att maximera sina chanser att inte bli avslagen från någon av hållen. Håller i och kör undan i det läget han anser är det bästa. Jag har aldrig kört häst. Men jag har sett tillräckligt många travlopp för att inse att den manövern och timingen inte är busenkel. Dåliga kuskar klarar bara att köra sin häst. Bättre kuskar fixar att hålla koll på sånt här samtidigt som man kör sin häst. Riktigt bra kuskar gör det med utmärkt timing. Ni kan inte hålla alla till samma standard som toppkuskarna och sen säga att de är genomusla när de inte fixar det på samma nivå.

Slut på lektionen och tack för idag! Nu ska jag fira sjuan lite och inte vara det minsta bitter på att inte Djuse vann och vinsten blev fem-sex gånger större. För jag såg ju hans namn i programmet och insåg att det inte kommer bli någon elitstyrning. Som vilken tänkande människa som helst.

Gammal 2016-06-04, 19:28   #227
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hanscrispi Visa inlägg
Sharps skulle starta en sida där alla kunde få vräka ur sig sin ilska på kuskar och allt vad det klagas på.
Kanske ett sätt att bli av med all smörja som skrivs här i travtråden.
Skulle vara skönt och slippa läsa allt trams.
Hoppas på bättring.
Det är faktiskt så att antalet inlägg med "kuskhat" överstiger inläggen med genuina TRAVTIPS - tyvärr.
Spiken64 (+10), protoss (+10)
Gammal 2016-06-04, 19:43   #228
SO

SOs avatar

Standard

sejoh

Sharp$: 1278
Standard

--------------------------------------------------------------------------------
Citat:
Goop finta bort alla igen herregud

Det är tydligen skillnad vem som fintar, hehe
Gammal 2016-06-04, 20:07   #229

Standard

Citat:
Veijo har alltid tränat SO
Gammal 2016-06-04, 20:35   #230
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Veijo har alltid tränat SO
Jo, men är själva styrningen som var så magnifik!!

Läste just att det blev nationella hyllningar av Sjunnes framgångar idag

Citat från ATG-nyheter

V75: Inhopparen blev huvudperson

Han skulle inte ens ha kört lopp under lördagen.
Men efter att ha ringts in som inhoppare blev Jörgen Sjunnesson dagens kusk på Mantorp.
Gammal 2016-06-04, 23:44   #231

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2248
Standard

Tydligen bara jag som ser travet på teve så jag kan berätta vad Björn sa efter sista löpet.

Hästen tog tag i grejerna redan 1100 kvar (jag tyckte han skentrava). Fick inte fäste bak och slog i vagnen.

Ja tanke på det blir det svårt att defilera hem loppet.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-05, 01:03   #232

hammmmmars avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 1706
Standard

Citat:
Jo, men är själva styrningen som var så magnifik!!

Läste just att det blev nationella hyllningar av Sjunnes framgångar idag

Citat från ATG-nyheter

V75: Inhopparen blev huvudperson

Han skulle inte ens ha kört lopp under lördagen.
Men efter att ha ringts in som inhoppare blev Jörgen Sjunnesson dagens kusk på Mantorp.
Kanske lite överdrivet, som vanligt om en liten mindre kusk vinner på V7. För mig är Veijo Sveriges bästa tränare. Han är och kommer förbli bäst i många år framöver. Fattar absolut inte varför han inte har fler hästar i sitt stall.

Första loppet med spets och släpp sedan lucka, okej? Kanske bra att vända upp hästen och ta sig till spets och sedan ta beslutet att släppa, dock är väl hästen som ska hyllas mest som faktiskt orkar spurta förbi.

Andra loppet sitter han på en överlägsen häst med spår innanför värsta konkurrenten som som inte startat på vad, åtta månader?

Visst, absolut bra kört. Men att hylla sönder är enligt mig helt jävla bisarrt. Jörgen är annars fullkomligt värdelös på att köra häst, med en beslutsförmåga som en sparv hög på amfetamin.
hammmmmar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-05, 08:30   #233

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 887
Standard

Citat:
Vadå håller så gott det går, tajmade det fel? Det där är ju bara bortförklaringar för att han körde uruselt i sista kurvan! Djuuse ska ha en väldigt överlägsen häst som tävlar igen för att jag ska betala för honom igen såklart för det där var så risigt kört. Tråkigt för ägarna och som du säger de som missade 7:an pga det där.[/QUOTE]

Djuse får såklart toppbetyg för sin styrning. Den som påstår annat kan inget om trav. Han håller inne Erik så länge det går men är till slut tvungen att köra då Magnus J kommer med sådan fart över mål. För att då hålla inne Erik skulle Djuse vara tvungen att ta upp ytterligare dvs minska på sin hästs fart tå innerspårets är stum, och då skulle Jakobssons i tredje snart fått grepp. Att få sin häst att i det läget att tända om för Djuse skulle vara oerhört svårt. Nej, Djuse gjorde vad han kunde och blir naturligtvis bättre och bättre och tillhör absoluta toppskiktet inom 10 år.
SO (+7)
greyhound är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-05, 08:35   #234

Reg.datum: jun 2012
Sharp$: 887
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hammmmmar Visa inlägg
Kanske lite överdrivet, som vanligt om en liten mindre kusk vinner på V7. För mig är Veijo Sveriges bästa tränare. Han är och kommer förbli bäst i många år framöver. Fattar absolut inte varför han inte har fler hästar i sitt stall.

Första loppet med spets och släpp sedan lucka, okej? Kanske bra att vända upp hästen och ta sig till spets och sedan ta beslutet att släppa, dock är väl hästen som ska hyllas mest som faktiskt orkar spurta förbi.

Andra loppet sitter han på en överlägsen häst med spår innanför värsta konkurrenten som som inte startat på vad, åtta månader?

Visst, absolut bra kört. Men att hylla sönder är enligt mig helt jävla bisarrt. Jörgen är annars fullkomligt värdelös på att köra häst, med en beslutsförmåga som en sparv hög på amfetamin.
Jörgen är Sveriges kanske mest underskattade kusk. De som dissar honom är i regel spelare, dåliga sådana. Kan man trav inser man att Jörgen är en toppkusk av rang och även mycket populär bland amatörer då han tänker på hästens bästa och inte på lirarna vilket är helt rätt! Han är som Örjan, med skillnaden att han får köra MYCKET sämre hästar!
greyhound är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-05, 09:37   #235
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av greyhound Visa inlägg
Jörgen är Sveriges kanske mest underskattade kusk. De som dissar honom är i regel spelare, dåliga sådana. Kan man trav inser man att Jörgen är en toppkusk av rang och även mycket populär bland amatörer då han tänker på hästens bästa och inte på lirarna vilket är helt rätt! Han är som Örjan, med skillnaden att han får köra MYCKET sämre hästar!
Det där var in i helsicke bra skrivet. Visst har du rätt. Jag tycker det är synd att "man" inte utnyttjar Jörgen mera nuförtiden. Credit till Veijo!! Minns för många år sedan när Bergh åkte ner till Valla, flera gånger anlitade han Jörgen med mycket goda resultat.

Citat: De som dissar honom är i regel spelare, dåliga sådana

Huvudet på spiken. Finns massor av dåliga spelare på Sharps. Deras kuskhat gör att dom sällan har chans att nå framgångar i spelandet. Som Örjan sa en gång, det är hårfin skillnad mellan dom 15-20 bästa kuskarna i Sverige. Örjan och även Björn och Erik gör ibland missbedömning, den sistnämnde är suverän på att påpeka detta. Men självklart måste alla få göra missbedömningar, dom har ibland en tiondels sekund på sig att fatta ett beslut det ibland rena slumpen att det råkade bli rätt. Dom som på sharps mest ägnar sig åt att ta ut sitt misslyckade spel på kusken är körda. Lyckligtvis så genomskådas dom ganska ofta och jag säger som jag sagt många gånger. Minst 80-90% av "sågningarna" på Sharps är riktiga stolpskott eftersom dom inte vet bakgrunden till händelsen. Finns förklaringar som kanske bara kusken känner till.
Knutman (+10), bokis29 (+5), Altoc (+5)
Gammal 2016-06-05, 09:54   #236

Rickarts avatar

Reg.datum: mar 2013
Sharp$: 2592
Standard

Igår satte jag sjuan, kul!
Men är det någon som kan ta fram vad den gett om Faloria vunnit istället? Dränkandes lite synd!
Här är systemet om någon är nyfiken
http://app.jokersystemet.se/pdf/Namnlöst_waqk3Z5NwP.pdf
Gammal 2016-06-05, 10:00   #237

Migges avatar

Sharp$: 3527
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rickart Visa inlägg
Men är det någon som kan ta fram vad den gett om Faloria vunnit istället? Dränkandes lite synd!
Beräknad utdelning enligt Jokersystemet för 7 rätt är isf 157042:- med Faloria Boko som vinnare...
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-05, 10:18   #238
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Jättegrattis, fin slant på sådan rad. Gräm dig inte över Faloria, du kanske hade tur i andra lopp så att allt jämnar ut sig.
Gammal 2016-06-05, 10:43   #239

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Jag tillhör dem som gärna är lite kritisk mot kuskar som inte levererar. Ingen är gladare än jag när små kuskar vinner och får visa vad de kan, men när jag spelar måste jag tänka lite. Jörgen Sjunnesson körde igår Lopp 108-112 för året på svensk mark. När startlistorna kom ståtade han med segerprocenten 4, och runt 6000kr inkört per start. För trogna supporters som alltid spelar honom hans få vinster gett runt hälften av det satsade tillbaka.

När startlistorna kom hade han under året kört 10 hästar spelade till mindre än 5ggr pengarna, utan att vinna med någon av dem. I torsdags vann han med Temptation på Åby, och så blev den en favoritseger till igår.

Totalt sett är det ganska svaga siffror. För att vara V75-kusk med tre uppsittningar definitivt bland de sämre. Nu är ju inte kusken en så väldigt stor del av hästarnas insats totalt sett, så man skall inte vikta kusken så hårt när man rankar. Men jag håller mycket hellre en kusk med bättre siffror i handen, än en med sämre siffror.
Gammal 2016-06-05, 10:53   #240

Rickarts avatar

Standard

Citat:
Jättegrattis, fin slant på sådan rad. Gräm dig inte över Faloria, du kanske hade tur i andra lopp så att allt jämnar ut sig.
Närå, bara på't igen. Tack
Gammal 2016-06-05, 11:03   #241

Sharp$: 1814
Standard

Citat:

Med Faloria hade du haft 14 poäng och alltså bara haft 6 rätt. Så rätt häst vann för dig. Grattis!
Fefaifb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-05, 13:00   #242

Rickarts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fefaifb Visa inlägg
Med Faloria hade du haft 14 poäng och alltså bara haft 6 rätt. Så rätt häst vann för dig. Grattis!
Jo jag vet!
Dock vet jag inte hur Faloria har fått 3 poäng! Där har ett misstag skett.
Dock, tur att Kalle vann!
Gammal 2016-06-05, 15:40   #243

korpos avatar

Standard

Succétränaren Ulf Stenströmer använder ofta trav-Sveriges kuskelit på stallets hästar.

Men det finns två stycken han helst undviker.

I nya programmet ”Travsnack med Ulf” på BjertorpTrav(2014-11-10) avslöjar han varför.

– Jag använder inte Jörgen Sjunnesson av principskäl

Kan det vara orsaken att han inte får köra så många lopp?

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle19832916.ab
Gammal 2016-06-05, 21:29   #244

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Succétränaren Ulf Stenströmer använder ofta trav-Sveriges kuskelit på stallets hästar.

Men det finns två stycken han helst undviker.

I nya programmet ”Travsnack med Ulf” på BjertorpTrav(2014-11-10) avslöjar han varför.

– Jag använder inte Jörgen Sjunnesson av principskäl

Kan det vara orsaken att han inte får köra så många lopp?

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle19832916.ab
Med tanke på hans fantastiska segerprocent så är det väl närmast ett hån att han tar betalt för att sitta upp.
Gammal 2016-06-05, 21:50   #245

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag tillhör dem som gärna är lite kritisk mot kuskar som inte levererar. Ingen är gladare än jag när små kuskar vinner och får visa vad de kan, men när jag spelar måste jag tänka lite. Jörgen Sjunnesson körde igår Lopp 108-112 för året på svensk mark. När startlistorna kom ståtade han med segerprocenten 4, och runt 6000kr inkört per start. För trogna supporters som alltid spelar honom hans få vinster gett runt hälften av det satsade tillbaka.

När startlistorna kom hade han under året kört 10 hästar spelade till mindre än 5ggr pengarna, utan att vinna med någon av dem. I torsdags vann han med Temptation på Åby, och så blev den en favoritseger till igår.

Totalt sett är det ganska svaga siffror. För att vara V75-kusk med tre uppsittningar definitivt bland de sämre. Nu är ju inte kusken en så väldigt stor del av hästarnas insats totalt sett, så man skall inte vikta kusken så hårt när man rankar. Men jag håller mycket hellre en kusk med bättre siffror i handen, än en med sämre siffror.
Det där med spelvärd kusk eller snarare inte som du skriver är nog inget bra mått. Det är inte så många år sedan Sjunne toppade en sådan lista. Dvs att om man spelat 100 kr vinnare på alla hans uppsittningar hade man gått plus. Örjan, Björn G och Erik A kommer aldrig toppa sådana listor. Inte för att dom är dåliga utan för att dom alltid blir hårt spelade. 100 kr v på alla deras uppsittningar under en längre period är lika säkert som att slänga pengarna i sjön om man vill förlora pengar .
Gammal 2016-06-05, 22:08   #246

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det där med spelvärd kusk eller snarare inte som du skriver är nog inget bra mått. Det är inte så många år sedan Sjunne toppade en sådan lista. Dvs att om man spelat 100 kr vinnare på alla hans uppsittningar hade man gått plus. Örjan, Björn G och Erik A kommer aldrig toppa sådana listor. Inte för att dom är dåliga utan för att dom alltid blir hårt spelade. 100 kr v på alla deras uppsittningar under en längre period är lika säkert som att slänga pengarna i sjön om man vill förlora pengar .
Sjunnesson brukar ju ha en högre segerprocent än han ståtar med i år, och därmed ett bättre spelvärde. T.ex. gav han 2014 höga 95% tillbaka till sina trogna supportrar. Men kuskarnas form och förmåga att avkasta är en färskvara, tycker jag. Det fick jag väl äta upp igår, men för det mesta stämmer det.

Däremot håller jag helt med om det meningslösa med att alltid spela de skickligaste kuskarna. De är grymt påpassade på spelet och lämnar sällan något spelvärde för den som spelar vinnare. Men de vinner en himla massa V75-lopp varje år, och därför måste man ju se till att strecka dem om man vill ha alla rätt. Det är väldigt få omgångar som inte innehåller någon seger av de största namnen.
Gammal 2016-06-06, 09:32   #247

Standard

Alltid bra och segra och va kusk i ett stall som har toppform som Veijos hästar.

Där är nog inte kusken den här gången utan vem som helst hade vunnit med dom den här dagen.

Lyssna gärna på Veijo hur han ser på sinna hästchanser inför v75.
Gammal 2016-06-06, 11:48   #248

Grants avatar

Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Alltid bra och segra och va kusk i ett stall som har toppform.
Där är nog inte kusken den här gången utan vem som helst hade vunnit med dom den här dagen.
Lyssna gärna på Veijo hur han ser på sina hästchanser inför v75.
Kusken har alltid en väldigt stor betydelse.
Men varken kuskar eller hästar är maskiner därför varierar utfallet.

Mvh Uffe
Svara

td