Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-05-29, 13:00   #1

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58073
Standard

V75-Mantorp 4 juni

Det blir väl baksmälla på flera sätt för många travspelare i några dagar efter elitloppshelgen. Det är heller inga högklassiga tävlingar i veckan, men Mantorp har fått till en ok V75 omgång på lördag jämfört med vad som erbjuds i övrigt i veckan med bl a tidernas troligen sämsta V86a i Boden. Det är ordinarie starttid men sedan väntar två lördagar med kvälls V75or i Östersund och Boden. På lördag är också sista lördagen utan gigantiska krockar med EM i fotboll på ett tag. Återstår att se i eftermiddag om det genereras extra pengar från söndagens extra V75a på Solvalla.

Klass 2

Ingen högre klass på detta klass 2 försök och som vanligt inte hästar de flesta har stenkoll på. Kalle Kalas gick 11,6 senast i årsdebuten och vann. Den får bli söndagsvinnaren. 1640a igen så spårlottningen blir såklart viktig senare idag.

Klass 1

Några riktigt bra hästar här men samtidigt känns det som det är lite för stor skillnad mellan de bästa och resten för att loppet ska kännas intressant spelmässigt. Edge Boko gjorde årsdebut senast och imponerade inte då men alla vet från i fjor vad den kan. Bästa hästen är dock Untersteiners megastjärna Day Or Night In som borde vinna detta felfri.

Bronsdivisionen

Ett väldigt bra lopp. Furious F väldigt bra senast i Halmstad. Research har verkligen fått en formtopp och det blir kanske den som blir favorit. Flera andra bra hästar så gissar att detta blir ett dd lopp.

Silverdivisionen

Detta blev verkligen ingen höjdare och inte ens fullt men ändå några riktigt bra hästar med. Ska Veijo äntligen ha tur i spårlottningen med sin megastjärna Fridericus ? Får han skitspår igen och Staro A J drar spetsläge kanske den leder runt om. Order To Fly duger långt. Bäst kapacitet har Archangel Am men när ska den visa det igen ?

Gulddivisionen

Undrar om det någonsin körts en sämre gulddivision i juni. Poochai borde väl vinna om det nu är viktigt. Ingen final i detta meeting i guld. Poochai såg i alla fall fin ut i årsdebuten i veckan även om den bara mötte en massa skräp. Lång distans. On Hold och Spring Erom är dom andra två som väl kan vinna med fördel den sistnämnda.

Stoloppet

Ett mediokert V75 lopp. Bergh borde väl runda dessa hästar med Angel Rain.

Ina Scots Ära

Fjorårets kriterievinnare årsdebuterar på V75. Det känns inte alls bra. Jag tror inte på vad Nurmos sagt under vintern och våren att den kommer prestera på lördag. Man är helt inriktade på höstens storlopp med Readly Express. Detta är annars så klart lördagens höjdare som slår ut alla loppen med hästlängder när det gäller sportslig klass. Tror det står mellan Cruzado DN, Poet Broline och Southwind Mozart.

Lördagsloppet är rätt fint och kan tänkas komma in på V75 denna vecka. I så fall blir nog Rogert Berghs Tudor Kronos favorit. Den såg fin ut sist på Jägers.

Lycka till nu med V75an
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
forbidden_closet (+10), Dodo (+18)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-30, 09:27   #2

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 37778
Standard

Jag spikade Angel Rain i lördags, men hon hoppade för andra starten i rad. Volt nu och innerspår på tillägg. Borde ta sig ut och även om det var länge sedan hon gick med volt så ska jag ta mig en rejäl funderare på om jag inte ska spika igen.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-30, 18:24   #3

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1606
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag spikade Angel Rain i lördags, men hon hoppade för andra starten i rad. Volt nu och innerspår på tillägg. Borde ta sig ut och även om det var länge sedan hon gick med volt så ska jag ta mig en rejäl funderare på om jag inte ska spika igen.
Tyckte du hon såg bra ut innan loppet i lördags? Nej usch ska mkt till om bergh ska kunna få den så mkt fräschare på en vecka...
Liljendahl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-31, 09:06   #4

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Liljendahl Visa inlägg
Tyckte du hon såg bra ut innan loppet i lördags? Nej usch ska mkt till om bergh ska kunna få den så mkt fräschare på en vecka...
Hon ska gå med skor på lördag och som jag skrev så har hon nu hoppat 2 ggr på rad och jag ska ta mig en rejäl funderar på hur jag ska göra. Det innefattar att läsa vad som sägs om hennes status.
Gammal 2016-06-02, 10:11   #5

Shooters avatar

Standard

Två intressanta strykningar: Angel Rain och Jairo.
Gammal 2016-06-02, 15:52   #6

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 3119
Standard

Två ännu viktigare strykningar i min mening, Lea Chip och Ilikeitlikethat i femte. Det betyder att Faloria Bokos läge förbättrats avsevärt, och som den såg ut senast borde den ha riktigt fin chans att vinna det här loppet. Kalle Kalas verkar bli väldigt stor favorit, vilket jag inte har något emot..
mocka (+2), spalato (+2)
luggen77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-02, 16:30   #7

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 699
Standard

Draget: On Hold som gick 11 sista 1000 senast med träningsbalans,
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-02, 17:26   #8

Dyngjohans avatar

Reg.datum: mar 2016
Sharp$: 773
Standard

Nån som vet nått om Kalle Kalas?
Dyngjohan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-02, 20:44   #9

Sharp$: 1794
Standard

Snabb-analys

V75-1
1 Javier Palema är loppets spetsbud och kan överraska. Se upp! Den som sitter i vinnarhålet är 8 Snyting. Tar med Örjan i alla lopp , utom där jag spikar.

V75-2
Nu måste det vara dags för 5 Fridericus. Spik !

V75-3
Tar aldrig bort en häst som kommer från seger i 4 Nato Dream. Örjan ett plus nu på sjuan.

V75-4
Lirar 5.6.7.11 (turordning; elvan struken)

V75-5
Omgångens fynd hittar jag i 12 Faloria Boko . Gynnas av strykningar!

V75-6
Lirar sex hästar , där 8, 9 ses som skrällbud med bra kuskar !

V75-7
Avslutar med ett roligt lås. Spetsbudet 4 Hero Sjöhammar som kan leda hela vägen. 11 Mellby Collector blev tempotorsk senast. Glöm.

Systemförslag
1.2.3.7.8
5 Fridericus
4.5.6.7
5.6.7.11
12 Faloria Boko
2.4.5.6.8.9
4.11

Systemförslag NY info
1.2.3.7.10
1.2.3.5.6
2.5.6
3.6
3.5.8.12
2.4.5.6.11
9 Slidesoeasy

3000 rader / bolagsspel
SO (+5)

Senast redigerad av spalato den 2016-06-03 klockan 23:28.
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-02, 23:15   #10
Banned

Reg.datum: maj 2016
Sharp$: 85
Standard

Systemförslag!

7
3
1,4,5,6,7,8,9
6
3
2,5
2,3,4,5,6,7,9,11,12
Starman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-02, 23:49   #11

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 921
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av luggen77 Visa inlägg
Två ännu viktigare strykningar i min mening, Lea Chip och Ilikeitlikethat i femte. Det betyder att Faloria Bokos läge förbättrats avsevärt, och som den såg ut senast borde den ha riktigt fin chans att vinna det här loppet. Kalle Kalas verkar bli väldigt stor favorit, vilket jag inte har något emot..
Tjatade senast om att Djuse skulle rycka skorna på Faloria Boko men han vägrade då han tyckte det var för tufft emot. Nu är det ett enklare löp så hoppas han ändrar sig.

Kalle Kalas är en väldigt fin häst för klassen men med tanke på hur osäker han är så är ju dryga 60% löjligt.

Furious Francis är omgångens bästa spik. De hästar Research har rundat har inte varit av samma kaliber.

Senast redigerad av mocka den 2016-06-02 klockan 23:51.
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-03, 00:13   #12

Sharp$: 1794
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mocka Visa inlägg
Tjatade senast om att Djuse skulle rycka skorna på Faloria Boko men han vägrade då han tyckte det var för tufft emot. Nu är det ett enklare löp så hoppas han ändrar sig.

Kalle Kalas är en väldigt fin häst för klassen men med tanke på hur osäker han är så är ju dryga 60% löjligt.

Furious Francis är omgångens bästa spik. De hästar Research har rundat har inte varit av samma kaliber.
Den stora frågan är om Furious Francis når ledningen. Släpper Erik ? Om ja , då är loppet över! Mitt tips: Erik släpper EJ !
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-03, 00:27   #13

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 921
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spalato Visa inlägg
Den stora frågan är om Furious Francis når ledningen. Släpper Erik ? Om ja , då är loppet över! Mitt tips: Erik släpper EJ !
We'll see. Tror att både Erik och Stig är nöjda med att få med sig några spänn från det här loppet. Erik vill mest troligt inte ha en stekhet Björn i dödens.

I procent räknat mycket bättre spik än Kalle Kalas och Fridericus. Det är miljonerna man är ute efter. Syna favvisarna.
Trinity (+1)
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-03, 00:27   #14
Banned

Reg.datum: maj 2016
Sharp$: 85
Standard

Olle:
I inledningen håller jag med dig! Vilket skämt travet var i Boden!!! ATG:s största bottennapp! Under 15Mille. Det var väntat från min sida som jag skrev tidigt! det var därför jag avstod spel. Tycker du är lite jobbig när du inte skriver ut loppen som V75-1,V75-2 osv....... Klass2(V75-5): Jag håller helt med dig på att det finns en kalas spik i klass 2 man kanske rent av kan snacka klassblandning? . Klass1(V75-1): Här håller jag inte med dig ! Kommer spika BG med Sir Corneliani. Man måste tänka på att det är voltstart!!!!!! och till bara 7% så är detta omgångens fynd spik! Bronsdivisionen(V75-7): Har har ju redan alla kastat bort sina streck och har inga streck kvar och tvingas spika! Det är ett as svårt lopp! så en helgardering är inte helt fel!. Ger dussutom bra betalt! Silverdivisionen (V75-2):Hmm.... du skriver innan spårlottningen nu fattar jag = sry! Jag kommer ju spika den hästen som du tyckte har bäst kapcitet som nu fått ett bra spår dvs Archangel Am spår 3 med Erik Adielsson. Just nu bara 9%....Gulddivisionen(V75-3): Håller med dig om att det är jävla dåligt klass på loppet! Det är därför jag kanske kommer hel gardera detta loppet!. Stoloppet(V75-4): Angel Rain är struken så du får tänka om i hela omgången då! Personligen tror jag BG sitter på leken med Caresse! Favorit ja visst men BG spår 6 på volt = mycket talar för ledningen så hur skall de andra slå BG då?. Ina Scots Ära(V75-6): Här kommer ju omgången mest stensäkra lås 2 Poet Broline och 5 Readly Express och precis som du sa. Om man inte tror på Nurmos så är det bara att spika Poet Broline som kommer leda runt om!

Och till Er som bara håller på och klagar på andra medlemmars inlägg här inne i Forumet vill jag bara jag säga: Lägg av med det! Skriv något vettigt själv istället och sluta skriv skit om andra medlemmar i forumet. Det är okej att skriva skit om en kusk styrning ju då direkt efter loppet när man är förbannad! Är man inte förbannad när man förlorat så är man ingen Vinnare då är man bara en lagom Svensson som sitter tyst i soffan...

Glömde skriva att Jag tycker Du är bra Olle! fortsätt på samma sätt så kommer jag också göra det

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det blir väl baksmälla på flera sätt för många travspelare i några dagar efter elitloppshelgen. Det är heller inga högklassiga tävlingar i veckan, men Mantorp har fått till en ok V75 omgång på lördag jämfört med vad som erbjuds i övrigt i veckan med bl a tidernas troligen sämsta V86a i Boden. Det är ordinarie starttid men sedan väntar två lördagar med kvälls V75or i Östersund och Boden. På lördag är också sista lördagen utan gigantiska krockar med EM i fotboll på ett tag. Återstår att se i eftermiddag om det genereras extra pengar från söndagens extra V75a på Solvalla.

Klass 2

Ingen högre klass på detta klass 2 försök och som vanligt inte hästar de flesta har stenkoll på. Kalle Kalas gick 11,6 senast i årsdebuten och vann. Den får bli söndagsvinnaren. 1640a igen så spårlottningen blir såklart viktig senare idag.

Klass 1

Några riktigt bra hästar här men samtidigt känns det som det är lite för stor skillnad mellan de bästa och resten för att loppet ska kännas intressant spelmässigt. Edge Boko gjorde årsdebut senast och imponerade inte då men alla vet från i fjor vad den kan. Bästa hästen är dock Untersteiners megastjärna Day Or Night In som borde vinna detta felfri.

Bronsdivisionen

Ett väldigt bra lopp. Furious F väldigt bra senast i Halmstad. Research har verkligen fått en formtopp och det blir kanske den som blir favorit. Flera andra bra hästar så gissar att detta blir ett dd lopp.

Silverdivisionen

Detta blev verkligen ingen höjdare och inte ens fullt men ändå några riktigt bra hästar med. Ska Veijo äntligen ha tur i spårlottningen med sin megastjärna Fridericus ? Får han skitspår igen och Staro A J drar spetsläge kanske den leder runt om. Order To Fly duger långt. Bäst kapacitet har Archangel Am men när ska den visa det igen ?

Gulddivisionen

Undrar om det någonsin körts en sämre gulddivision i juni. Poochai borde väl vinna om det nu är viktigt. Ingen final i detta meeting i guld. Poochai såg i alla fall fin ut i årsdebuten i veckan även om den bara mötte en massa skräp. Lång distans. On Hold och Spring Erom är dom andra två som väl kan vinna med fördel den sistnämnda.

Stoloppet

Ett mediokert V75 lopp. Bergh borde väl runda dessa hästar med Angel Rain.

Ina Scots Ära

Fjorårets kriterievinnare årsdebuterar på V75. Det känns inte alls bra. Jag tror inte på vad Nurmos sagt under vintern och våren att den kommer prestera på lördag. Man är helt inriktade på höstens storlopp med Readly Express. Detta är annars så klart lördagens höjdare som slår ut alla loppen med hästlängder när det gäller sportslig klass. Tror det står mellan Cruzado DN, Poet Broline och Southwind Mozart.

Lördagsloppet är rätt fint och kan tänkas komma in på V75 denna vecka. I så fall blir nog Rogert Berghs Tudor Kronos favorit. Den såg fin ut sist på Jägers.

Lycka till nu med V75an

Senast redigerad av Starman den 2016-06-03 klockan 00:55.
Starman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-06-03, 01:24   #15

ricBLo636s avatar

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2482

Första försöket
Stats: 11 - 7 - 0
ROI: 109.81%
Vinstprocent: 61.11%

Standard

Okej...
ricBLo636 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat