![]() |
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
![]() |
#1 |
![]() V75-Gävle 21 maj
Ingen jackpot mer än möjligen en mindre från V75 senare idag nästa lördag. Helgen innan elitloppet och helgen innan lön för de flesta gör nog att omsättningen i bästa fall närmar sig 80 mkr denna lördag. V75 tävlingar norröver innebär också sämre sport. Dock ligger Gävle betydligt bättre till geografiskt än banorna längre norrut för att locka dit bra hästar söderifrån.
Gävle är en extrem spetsbana i paritet med Örebro, så det är risk för ett antal mindre sevärda spets och slut lopp precis som i Örebro förra lördagen. Klass 2 Ett ganska bra klass 2 försök där det väl nästan står solvallaseger i programmet när man ser vad som är anmält. Min söndagsvinnare får bli Nurmos Ceasar Sisu om barfota runt om igen. Snacka om barfotaeffekt senast när den utan skor ffg rekordsänkte över 2 sekunder och vann på 12,2 vilket är starka papper för lägsta klassen. Klass 1 När jag ser vad som är anmält är känslan att det kommer stå mellan två hästar. PG Normans Scarlets Miracel som var ett jätteskrik senast. Speciellt hos de på detta forum oerhört populära betaltjänsttipsen. Då blev det galopp direkt. Tränaren kör själv igen ser det ut som. Kanske Veijos fina Tellmeastory ändå ska ha tipset efter den mycket imponerande vinsten senast i derbytestet på Jägersro. 13,8 över 2640m är oerhört starka papper att komma med till ett klass 1 försök. Bronsdivisionen Spontant inget topplopp när man ser vad som är anmält här. Får Seedorf OMF ett bra spår borde det vara toppchans. Grym näst senast i duellen mot Claes Svenssons megastjärna King Sir Kir och senast i Örebro var det som alla minns hopplöst med bakspår. Den mötte då dessutom bättre hästar än nu är känslan. Loppet vanns av Fossens Bonus. Silverdivisionen Atg vill nog ha jackpot till elitloppshelgen. Annars är detta ett lopp som inte blev fullt och dessutom fyllts ut med några hästar som är rent sk "norrlandsskräp" för att vara V75. Dock några kanoner med och snacka om att spårlottningen blir viktig. Får Veijo äntligen ett bra spår nu med Fridericus är det inte omöjligt att den där 09 tiden kan komma redan på lördag efter spets och slut på en erkänt snabb Gävleoval. Får han dåligt spår igen är det kanske Staro Advisor Joli som blir den som brakar till spets och vinner på en topptid. Vad är statusen på Jeppas Maxi ? Gulddivisionen, vägen till elitloppet Om spårlottningen är viktig i silver vet jag inte vad man ska säga att den är här. Litet men naggande gott fält. 1an och 2an i elitloppet i fjor möts. Det har sagts att Magic Tonight får vara med i elitloppet om man vill och känslan är att Mosaique Face också får en inbjudan bara den gör en ok prestation på lördag. Ett elitlopp utan en luddehäst vore ju som en julafton utan julmat. Därför kan loppet beroende på hur spårlottningen blir vara vanskligt att räkna på. Det är ju massor av startkatapulter med. Det är i alla fall ett härligt race såväl sportsligt som spelmässigt. Hoppas få se samma Mosaique Face som i fjor i detta lopp. Diamantstoet Detta lopp blev ingen höjdare sportsligt. Riktigt dåligt tom för att vara V75. Legoholm Zon startade i Kalmar förra fredagen i ett bättre lopp än det här och kom då med två raka. Bra då igen men fick stryk av en smygkörd Magnesia. Borde ha riktigt bra chans i ett sånt här gäng. Kallblodsloppet Är väl inte heller någon sportslig höjdare direkt men ser ok ut spelmässigt. Tjomslands häst och JO Perssons båda på startvolten. Tangen Haap och Lesja Kongen på 40 meter. Men känner nog mest ändå för Art Nökkve på 20 meter som när man ryckte alla skorna senast uppe i Umeå såg riktigt vass ut i sådana här sammanhang. Men man får ta fram räknedosan och börja räkna på tider innan man tar slutlig ställning i dessa nordislopp. Blir nog dessa 7 lopp på V75an. Ska man flytta ut något så är det väl diamantstoförsöket. Men lördagsloppet ser inte så vasst ut. Mest för spelarna helt okända hästar. Lycka till nu med V75an....... |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#2 |
![]() Olle
Gävle är ingen spetsbana som Jägersro, Örebro ....
Ang. Geografi-Gävle ligger ca 30 söder om Sveriges mitt. Gävle ligger nära Solvalla. Sluta tjata om Norrlandstrav, här det fyllda lopp inte som Jägersro och Halmstad, verkligen överreklammerade. Gäststallarna under all kritik. Besök andra banor, stallbackar och publikplatser och skapa dig en seriös uppfattning. ÅBY överlägsen bana! Antal banor har jag ingen uppfattning om, politiska beslut. ![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#3 | |
![]() Citat:
Ang Norrlandstrav så är det inte du som bestämmer vad jag ska skriva om. Tycker du inte det är mer allvarligt med alla inlägg om utvecklingsstörda och inkompetenta kuskar som du hittar här varje dag än mina inlägg om sporten i Norrland om du nu ska agera bror duktig på forumet? |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#4 |
![]() Gävle
Dina inlägg respekterar jag mycket med undantag -dina nedvärderingar av
travet norr om Halmstad. Respekterar även dina kunskaper om travet. Ang Gävletravet delar jag inte din och andras uppfattning efter haft Gävle som hemmabana mer än 40 år och upplevt tävlingarna där kontinuerligt. Absolut att det finns anledning att kommentera Norrlandstravet och dess status sportsligt. Senast redigerad av Knutman den 2016-05-15 klockan 16:47. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#6 |
![]()
Gävle är ingen extrem spetsbana, ligger på ganska normala 47,4% i min statistik, ja Gävle ligger tom klart undersnittet på dryga 49% i min statistik
visst det är lite svår mätt men kan nästan garantera att Gävle är en ganska normal bana var det gäller andelen spetsvinnare Men i Maj är ledaren lite extra gynnad, men det gäller väl alla banor |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#7 |
![]()
Om seedorf omf galopperar, tycker jag avd1 ser mycket öppet ut.
Kommer bli högt spelvärde. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#8 |
![]()
V75-1
SPRINGSPÅREN 6,7 KAN VARA AVGÖRANDE I DETTA LÅNGLOPP. CHANSAR BORT FAVORITEN SOM KAN VARA BÖKIG I VOLTSTART. V75-2 4 SCARLETS MIRAKEL HAR NU FRAMSPÅR OCH ÄR SÄKERT MED I AVGÖRANDET. TAR ÄVEN MED NÅGRA KANTBOLLAR, DÄR JAG VILL VARNA LITE EXTRA FÖR 7 BARYTON. V75-3 VEIJO VAR NÖJD MED VÄRMNINGEN SENAST PÅ FREDIRICUS.. GYNNAS NU AV AUTOSTART. LITE KÖRNING VÄNTAS DESSUTOM DÅ ETTAN , FYRAN & FEMMAN LÄR LADDAS. SPIK! V75-4 TAR HELA TIO HÄSTAR I KALLBLODSLOPPET. TIPSETTAN GÅR TILL 10 ART NÖKVE V75-5 2 CLADIUSZ ZAZ FICK EJ FRITT SENAST PÅ UPPLOPPET. SAMMA UTRUSTNING NU D V S BARFOTA & JÄNKARVAGN. SE UPP! V75-6 5 ADRIANS GIRL SÄKERT MOTIVERAD FAVORIT. TAR ÄVEN MED STALLETS ANDRA-HÄST I 14 KIRIN DE ZEUN. ERIK UPP NU. 3 ALVENA ULLABELLA HAR INTE FÅTT TILL DET RIKTIGT. DAGS NU? V75-7 OMGÅNGENS BÄSTA SPIK HITTAR JAG I 2 MAGIC TONIGHT SYSTEMFÖRSLAG 6.7 4.5.6.7.11 9 FRIDERICUS 3.5.6.7.10.11.12.13.14.15 2.5.7 3.5.14 2 MAGIC TONIGHT 900 RADER |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#9 | |
![]() Citat:
![]() ![]() |
![]() |
#10 |
![]()
Jägersro är Malmös överlägset sämsta anläggning att besöka för att se sport på elitnivå. Det kommer heller inte finnas pengar inom översiktlig framtid att göra den till en modern och tidsenlig anläggning och därmed kommer den heller inte bli populär att besöka i den konkurrens som råder mellan evenemangen i de större städerna. Malmö har en av landets modernaste fotbollsarenor (Swedbank stadion) en an landets modernaste anläggningar för hockey och konserter mm (Malmö arena) och ännu en supermodern anläggning för musik mm som nyligen invigdes (Malmö Live). Travbanan och anläggningen Jägersro däremot ser ut ungefär som den gjort de senaste 40-50åren. Med dessa förutsättningarna kombinerat med de nedskärningar som stc gjort av storbanorna är det kanske ännu mer imponerande att tränarna och hästarna på Jägersro fortfarande håller absolut högsta klass och att Jägersros hästar varje år sopar hem otaliga stora unghästlopp, V75 lopp och andra storlopp. Dessutom finns det fortfarande många kapitalstarka hästägare här fortfarande som satsar enorma pengar på travet. Men frågan är hur länge med den nedmontering som sker.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Knutman (+10) |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#11 |
![]()
[QUOTE=spalato;490489]V75-1
SPRINGSPÅREN 6,7 KAN VARA AVGÖRANDE I DETTA LÅNGLOPP. CHANSAR BORT FAVORITEN SOM KAN VARA BÖKIG I VOLTSTART. ....tråkigt om det blir omstart, då har båda dina streck fått lägga en speed |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#12 |
![]()
[QUOTE=biddybye;490497]
Kan inte tänka mig att båda får en sådan start. Dom kör knappast 500m , utan dom tar upp direkt i sådana fall. Lägga en speed när det handlar om.2640 m tror jag inte heller på. Det finns ju spets o släpp scenariot. Örjan är en cool snubbe dessutom som sällan förivrar sig. Sören är en renodlad spetskusk som var nära vinna nästsenast från just samma spår. Den är stark och är bäst därifrån. . Det finns ju andra spår som kan förivra sig med omstart. Favoriten te x ettan Seedorf kan ju oxå lägga en speed från sitt innerspår...tror inte ett smack på den
Senast redigerad av spalato den 2016-05-16 klockan 18:11. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#13 |
![]()
Jag tror på en skum spik......
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#14 |
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#15 | |
![]()
[QUOTE=spalato;490508]
Citat:
Det var en rejäl urblåsare seedorf fick, jag antar det är anledningen till varför du inte tror på den. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
|