![]() |
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
![]() |
#1 |
![]() V75 Åby 14 maj (jackpot)
Tätt mellan V75 omgångarna på Åby, men efter lördagens omgång dröjer det länge till nästa gång. Tätt är det minst sagt mellan V75 omgångarna också i maj. Även denna helg dubbla V75or. Kanske lite intressantare söndags V75a på Charlottenlund jämfört med en omgång i Finland, men ändå bäst att hålla sig till travet i Sverige känns det som vad gäller att satsa pengar. Höjdpunkterna på lördag är såklart finalerna i pokalloppen. Gulddivisionen får ju också ett lyft nu när vinnaren får en plats i elitloppet. Gissar att det är viktigare än de 150 tkr som är förstapriset i loppet för flera.
Kungapokalen Farbror Lasse blir gigantisk favorit är känslan. Det intressanta är att det finns väldigt mycket att göra utrustningsmässigt på den hästen till skillnad från de hetaste kandidaterna som gick maxade balansmässigt redan i försöken. Skulle Tarzan bestämma sig för att det nu är dags för första barfota och skygglappar så är det nog en spelvärd spik oavsett insatsfördelningen. Drottningpokalen Känns på förhand mycket mer öppet efter att Timbal försvann redan innan kvalen. Det är nog ett lopp där spelarna tar med i första hand försöksvinnarna. Treasure Kronos är en fantastisk häst barfota så drar till med den från innerspåret på Åby. Klass 2 Fint lopp, men obesegrade Erik Stig står perfekt inne och är troligen obesegrad även efter lördagens lopp. En väldigt fin häst ser det ut att vara. Men motstånd saknas inte så skulle den få ett dåligt spår vet alla vad det betyder på Åby. Då blir loppet spelvänligt. Klass 1 Här ska Helena Burmans nya megastjärna Eldrick Boko ut och ha ett lopp inför finalen elitloppshelgen som den redan är klar för. Därför lite vanskligt spelmässigt med den. Moststånd saknas verkligen inte här heller. Everning Prayer (om barfota) och Legend Brodde som såg väldigt fin ut sist är två som ska nämnas. Brons Härligt lopp. King Sir Kir är verkligen värd en vinst nu efter flera riktiga toppinsatser. Heartbreaker VS såg dock väldigt fint ut med bike och barfota igår så får den bättre spår på lördag blir den farligt. Flera andra kanonfina hästar med. Silver Fridericus om bra spår även om distansen på lördag inte känns som ett plus efter vad Veijo sagt innan. Guld Blandad kompott. Topphästar och chanslösa i loppet. De som kan vinna är On Track Piraten, Papagayo E, Hillustrious med lopp i kroppen och Nahar om det skulle bli sämre yttre förutsättningar. Vill dock även nämna Al Dente som såg väldigt fin ut sist. Får den typ spår 1 och skygglapparna skulle sättas på som i fyraårseliten under elitloppshelgen i fjor så kommer det gå undan. Lycka till Nu med V75an. Ska kolla skånderbyt i fotboll nu på C more. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#2 |
![]()
Spårlottningen i flera lopp gjorde omgången väldigt mycket svårare. Nu får man hoppas på lite positiva utrustningsändringar på farbror Lasse så att det finns en säker spik. Drottningens pokal kändes nästan mer spelvänlig så undrar varför dom inte lade det på dd istället.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#3 |
![]()
Åby levererar topplopp igen vilken lördag.
![]() ![]() |
![]() |
#4 |
![]()
Synd på spåret för Sir Ratzeputz. Den tokrusade ju in i mål senast trots en tidig galopp och en resa långt bak i fältet.
Klass 2 är ju ett ruggigt spännande lopp på förhand med fina Erik Sting med pisspår mot Erik, Malkin och Platon Face har ju blivit kraftigt kuskförstärkt. Riktig kusk på Princess Face och nu ryker dojjorna. In Toto Sund ser ju verkligen läcker ut för dagen. Undrar om Bergh vågar rycka alla skorna på Angel Rain. Kul lopp detta med. Spikar nog Goop i V75-6. Hillustrious hamnade ju snett på det i årsdebuten och hade skor på dessutom men det såg ruggigt segt ut. Gör säkert en bättre insats på lördag utan skor och från bättre läge och med Erik i vagnen. Papagayo har varit struken inför detta. OTP trots bakspår över fel distans kanske ändå sänker allt. Kul omgång på förhand i alla fall. Senast redigerad av mocka den 2016-05-09 klockan 00:01. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#5 |
![]()
...kul omgång, verkligen. Högoktanig travsport!
Sir R, dunderavslutning senast. Jo, jo, men jag måste ta omtag på 1 Kemas Magic. Luktar spetschans här väl? Jag gillar grundklassen på den här pållen. Givet streck för min del. Klass II: 6 Sevilla står för helgjutna insatser alltid. Ej någon sköntravare, men bär på stora resurser. Jag plitar ner ett streck. Saknar maxfarten för att kunna hamna helt i topp med det taskiga travet? Flera hästar som osar klass i löpet. Även Ludde erkänner att Björn är överlägsen, när det kommer till att få ut maximal fart och prestation av en häst som visar tveksam(förlorad moral passar nog bättre på denna individ!) moral? Han är inte dum, Ludde. Jag avstår ändå. Jovisst är Örjan lika överlägsen på att gjuta nytt mod i hästar. Han kanske vinner loppet med en häst i knallform? Nä, jag är mer rädd för Berghs häst än Luddes, vad gäller "tanks" i loppet. Det blir till att måla på eller spika 1 Treasure Kronos. Open Stretch och slut för Christoffer? Spikar nog 2 Shogun D.K. i avd 6. Spets och slut. Äntligen bra spår och kort distans känns bra. Hästen tappade lite över upploppet vid 5:e-platsen näst senast. En varningsklocka? Det bortser jag ifrån den här gången. Tillägg: Tveksamt om hästen håller spets, men jag tror den som tar tidig spets släpper och vill ha rygg på just Shogun. Vi får se. Guld känns svårt. ![]() Senast redigerad av Fidus den 2016-05-09 klockan 09:51. Anledning: Anklaga Princess Face för tveksam moral är att vara orättvis! |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#6 | |
![]() Citat:
Många formstarka i loppet dock, så man får nog höra lite vad de säger under veckan. Lövgrens från vinnarhålet känns farlig med då ledaren knappast kommer få sitta i fred
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#7 |
![]()
Arazi Boko torskar inte på lördag stenklar här.
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#8 |
![]()
Var min första tanke också från det läget. Kan inte bli bättre förutsättningar än så här.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiken64 (+5) |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#9 |
![]()
Tidiga tankar inför v75 Åby
v75-1 1 Kemas Magic var stallskriket senast. Såg fin ut i sista sväng, då galoppen kom. Givet streck! 8 Sir Ratzeputz gick oerhört fort efter galopp bakom vinnande Global Patriot. Kan sitta i vinnarhålet om ettan håller upp ledningen. Se upp! 4 Tosca Victory är på gång liksom Conny Lugauers stall. Sista strecket går till självklare 9 Fridericus. v75-2 Låser loppet med spetshästen 6 Legend Brodde och 11 Eldrick Boko v75-3 1 Arazi Boko lär få ett fint lopp från innerspåret och kan därmed välja taktik. 2 Hillastrious lär köras optimalt nu d v s barfota runt om. Erik upp ffg. Streckvärda hästar är 5 Exodus Hannover & Smilin Eli. 11 On Track Piraten lär säkert blanda sig i slutstriden trots läget. v75-4 Tar alla tolv och hoppas på Fru Fortuna. v75-5 Låser loppet med 1 Treasure Kronos & 2 Angel Rain. v75-6 Körning väntas. Medveten om att OP finns att tillgå, chansspikas 11 Heartbreaker V.S. v75-7 4 Uncle Lasse vinner alla vägar. Spik! Systemet (inlämnat) 1.4.8.9 (10,3) 6.11 (12,7) 1.2.5.6.11 (8,3) Alla tolv (6,11) 1.2 (4,11) 11 Heartbreaker V.S (5,2) 4 Uncle Lasse (2,12) 960 rader / 10 pers Senast redigerad av spalato den 2016-05-09 klockan 15:02. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#10 |
![]()
I Guld tror jag att Hillustrious vinner. Erik lär inte sumpa detta och hästen är ju ofantligt mycket bättre barfota runt om (förutsätter att det blir så om det är Elitloppet som är målet för hästen).
I första avdelningen tror jag att det äntligen är dags för Flemming Jensen och Evens First Boy - har varit favorit ett antal ggr (vilket inte varit rättvist mot hästen), men nu när det är rätt förutsättningar med distansplus och Flemmings favoritbana, Åby, så känns den väldigt intressant. Även Navigator Sib med formstallet Westholm och formkusken Takter är mycket intressant nu när det är distansplus. Jag litar inte på Shogun DK som vissa har nämnt, på tok för opålitlig för min smak. Tror att det är dags för Jockes häst Xlnt Chili Tripel - bra spår och toppform. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#11 | |
![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#12 | |
![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#13 |
![]()
Spontant drog den ju vinstlotten i spårlottningen men det är inte bara den där framme som är startsnabb så man får läsa på spetsstriden och ev taktik från dom ekipagen ordentligt i veckan.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#14 |
![]()
Eftersom Tillman säger att Food Money är Sveriges startsnabbaste häst så tror jag att dom skulle få svårt att ta en längd på Arazi Boko när dom trycker av den rejält.
![]() ![]() |
![]() |
|