Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-04-29, 20:50   #61

Reg.datum: aug 2015
Sharp$: 481
Standard

Using hennas form skala 1-10 Oskar?
Spetsochslut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-29, 20:52   #62

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58366
Standard

Det regnar rejält nu på Åby och då kommer nog banpersonalen som dom sa att efter dagens lopp lägga på grövre material. Det i sig missgynnar väl ev barfotahästar i morgon. Det blir nog väldigt vanskligt med spelen.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-29, 20:52   #63

Reg.datum: aug 2015
Sharp$: 481
Standard

Autocorrect....%#%^#^€<<$*
Spetsochslut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-29, 21:09   #64

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 1097
Standard

Busväder i Gbg nu. Kommer att vara likadant imorgon.

Sent from my iPhone using Tapatalk
riddler är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-29, 21:14   #65

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 128
Standard

king sir kir spik på allt ,,
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-29, 21:36   #66

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6590
Standard

Sitter och lyssnar på regnet i Gbg. Känns som det blir ett lotteri i morgon och jag tänker läsa på först, sen blunda, peka och hoppas på turen.

All cred till Oskar Svanberg för balanserade och raka kommentarer, stort lycka till i morgon.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-29, 21:45   #67

Reg.datum: apr 2014
Sharp$: 1190
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av OskarSvanberg Visa inlägg
Om du ger mig ett rakt besked om hur underlaget kommer vara kommer jag ge dig ett rakt besked om hur jag kommer utrusta hästen för att få optimalt fäste på det underlaget. Det du säger är som att F1-stall måste säga dagen innan vilka däck de ska välja.
Om banan inte är bra att köra barfota på, komer han att vara sämre. Som jag skrev nån annanstans, jag valde skor i Harpers, vilket han varit i segerstriden med om jag inte valt att sitta kvar i rygg på Bergh.

Era kommentarer om att man måste ge raka besked hit och dit är ju inte friska. Vi måste ju göra vad vi tror är bäst för att vinna loppet, inte vad ni tror är bäst.

När han var trea i klass I på mantorp dec-14 gick han barfota runt om. Han blev dock hovöm till slut, han hade varit sämst tvåa med skor bak.
Det var läraktigt för mig. Därför valde jag att ha skor bak i Harpers.
Kan bara hålla med Oskar. Klart som fan att han inte kan ge raka besked dagen innan när han inte vet hur banan kommer bli. Fattar inte hur man kan tro det ens, måste fan vara fulla
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fidus (+100), SO (+10)
Amadeus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-29, 21:53   #68

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5784
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av riddler Visa inlägg
Busväder i Gbg nu. Kommer att vara likadant imorgon.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Nahar väder
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-29, 22:07   #69

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 221
Standard

Citat:
Om du ger mig ett rakt besked om hur underlaget kommer vara kommer jag ge dig ett rakt besked om hur jag kommer utrusta hästen för att få optimalt fäste på det underlaget. Det du säger är som att F1-stall måste säga dagen innan vilka däck de ska välja.
Om banan inte är bra att köra barfota på, komer han att vara sämre. Som jag skrev nån annanstans, jag valde skor i Harpers, vilket han varit i segerstriden med om jag inte valt att sitta kvar i rygg på Bergh.

Era kommentarer om att man måste ge raka besked hit och dit är ju inte friska. Vi måste ju göra vad vi tror är bäst för att vinna loppet, inte vad ni tror är bäst.

När han var trea i klass I på mantorp dec-14 gick han barfota runt om. Han blev dock hovöm till slut, han hade varit sämst tvåa med skor bak.
Det var läraktigt för mig. Därför valde jag att ha skor bak i Harpers.
Ge och ta,
friskt?!...visst, men det är så många tränare/ägare/skötare som säger en sak i en intervju och helt motsatt information i nästa....Mitt budskap var initialt att det är vanskligt att välja en spik när inte ens tränare/skötare/ägare har koll på eller vill lämna information hur en häst går på ett visst underlag...Då få även Du Oskar förstå att Vi i spelarkollektivet inte köper att hela skolådan får åka med å att det med den infon skapa sig en klar bild hur det ser ut för Din/Dina uppsittningar. Lycka till i morgon //E
Enrico1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-29, 22:08   #70

OskarSvanbergs avatar

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 6083
Standard

" Nahar väder"

I Och till elitloppsfinalen klurade Bergh lite och vann Nahar med skor om jag inte minns fel, ändrade alltså från barfota till skor...
...just saying.

Hade troligen inte vunnit utan den ändringen. Så jag vet inte, vad tycker ni, ska man stryka om inte banan passar att köra barfota eller försöka göra det vi lagt ett liv på att bli bra på och utrusta hästen såsom vi tycker är optimalt?
MatsE (+5), lokatten (+10), Ardberg (+3), stoffolainen (+5), SO (+5)

Senast redigerad av OskarSvanberg den 2016-04-29 klockan 22:11.
OskarSvanberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-29, 22:10   #71

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6590
Standard

Intressant omgång det här och känns mer eller mindre omöjligt. Några tankar efter lite plugg:
1: Känns som det borde räcka långt med 2,4 men 4 är första streck för mig. Bakom dem känns alla aktuella men 10,12 mest intressanta som skrällar.
2: Mkt surr om 9 som är tidig. Men hur ofta vinner kusken på V75. 4 förstastreck för mig. 1 är tokskrällen.
3: Tror 14 vinner 8 ggr av 10 och solklart förstastreck. Men 15 var grym senast och känns spelvärd. Så även 6 om den går optimalt. Möjligen åker favoriten med också.
4: Ingen verkar tro att det går utanför 7,9,10. Av dem känns 9 tydlig som etta med stort kuskplus. Letar man utanför topptrion kanske 1 kan överraska från bra läge.
5: Jättekonstig favorit även om hästen är fin. Men står tufft väldigt tufft inne och har vinglat på slutet av loppen. Jag tror 7,8 är bästa hästarna men lägena ställer till det. Chansar ev. med dessa två, annars blir det stor gardering.
6: Känns eg. som alla utom 10 kan vinna. Kanske inte 7 heller med den kusken. Men är förvånad över hur lite det pratas om Mosaique Face och min tidiga tanke är att spika den.
7: Tråkigt då jag inte tror favoriten är så bra men det finns risk att den rinner undan ändå. För vem ska trycka? Intressant att en tipstjänsterna spikar 4. Den kommer nog med på det. 9,10 är nog bästa hästarna. Men vill också ha med 1 från perfekt smygläge. Svårt lopp.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-29, 22:27   #72

OskarSvanbergs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Enrico1 Visa inlägg
Ge och ta,
friskt?!...visst, men det är så många tränare/ägare/skötare som säger en sak i en intervju och helt motsatt information i nästa....Mitt budskap var initialt att det är vanskligt att välja en spik när inte ens tränare/skötare/ägare har koll på eller vill lämna information hur en häst går på ett visst underlag...Då få även Du Oskar förstå att Vi i spelarkollektivet inte köper att hela skolådan får åka med å att det med den infon skapa sig en klar bild hur det ser ut för Din/Dina uppsittningar. Lycka till i morgon //E
Underlagen skiljer sig från gång till gång, precis som jag skrev i meddelandet till dig. Vi kan inte veta alla gånger helt enkelt.
Nu var det ett svar på korpos kommentar Naharväder jag skrev nyss, men vi måste väl få göra det som är bäst för hästen?
Om underlaget blir sådant att hästen går bättre med skor ska jag då välja att förlora för att några spelare då är nöjda för att de lever i villfarelsen att jag då försökt vinna?

Att hela skolådan åker med är inte så konstigt eftersom det är den man använder när man skor. Jag vet inte hur jag kan ge dig rakare besked än att jag kommer köra optimalt. Vad som är optimalt kan jag inte ta ställning till förrän typ lopp 3, och då får jag helt enkelt gissa, för jag hinner inte sko annars till lopp 7.

Om jag tror chansen ökar om jag lägger en massa tid och energi på att sko om så gör jag det. Hade jag inte haft tid till det hade vinstchansen varit mindre, då hade han fått gå barfota även om det inte var optimalt.

Som sagt så dög det att ha skor bak i harpers.
mocka (+20), Ardberg (+3), korpo (+1), greyhound (+20)
Gammal 2016-04-29, 22:31   #73

Reg.datum: sep 2014
Sharp$: 2521
Standard

Jag blir så jäkla imponerad av tiden du lägger för att svara här Oskar! Stor cred och en ny favorit som jag följer extra bara pga detta!

Lycka till imorgon!
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-29, 22:42   #74

OskarSvanbergs avatar

Standard

Min fru är inte lika imponerad
Blir lite för mycket.

Men jag brinner för sporten och det är viktigt för mig att ni förstår hur det funkar. Tror det ökar intresset och det är ett måste för att vi ska överleva.
Tyvärr har det här med utrustning tagit över helt. Vilket är väldigt tråkigt.
Det beror på att de som får/tar betalt för att promota spel i regel inte kan nåt alls egentligen. Men att skrika jänkarvagn och barfota är saker man kan ta på.

Jag skulle önska att mer fokus lades på hästen. Visste ni att det fanns jänkarvagn som gjorde lika stor skillnad långt innan den här varianten kom? Bara ingen som pratade om den då...
doob (+100), SuprMario (+50), SO (+5), korpo (+1)
Gammal 2016-04-29, 22:50   #75

Moonfalas avatar

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 4877
Standard

Citat:
Tyvärr har det här med utrustning tagit över helt. Vilket är väldigt tråkigt.
Det beror på att de som får/tar betalt för att promota spel i regel inte kan nåt alls egentligen. Men att skrika jänkarvagn och barfota är saker man kan ta på.

Jag skulle önska att mer fokus lades på hästen. Visste ni att det fanns jänkarvagn som gjorde lika stor skillnad långt innan den här varianten kom? Bara ingen som pratade om den då...
Bergh skrev också om samma sak idag: http://www.expressen.se/sport/trav/b...-jankarvagnen/
Moonfala är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td