|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2016-04-29, 09:50 | #31 |
Sen är det väl ett Göteborgsderby mellan Gais-Öis Kl.15.00 i superettan.Snackas upp emot 10.000 personer och det är väl en liten krock för travet?
2016-04-29, 10:09 | #32 |
Enligt Uhrberg så kan banan bli lite hård och krävande.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Kusken1 (+2) |
|
2016-04-29, 10:39 | #33 | |
Citat:
10 ggr skulle Bet365 betala enligt aftonbladets papperstidning idag. 7,25 hos Unibet. |
||
2016-04-29, 11:12 | #34 |
Det vet jag Olle den har jag stenkoll på men frågan är vad Veijo gör när han ser banan.
Har redan spelat den två gånger barfota runt om.
2016-04-29, 11:24 | #35 |
För er som är intresserade av att se 8.TOUCH OF WIND BI som startar i avd4 senaste lopp.
https://www.youtube.com/watch?v=-QgyfrjpEKQ Nr4. i loppet. Senast redigerad av spikpaddy den 2016-04-29 klockan 11:27. |
|
2016-04-29, 15:51 | #37 |
De flesta prognoser pekar på ihållande regn och blåst i morgon, men ett litet halmstrå finns fortfarande att merparten av regnet inte kommer in över västkusten.
Det är ju närmast omöjligt att seriöst försöka sammanställa vilka som gynnas resp missgynnas av dåligt väder och sämre bana. Det enda som är säkert är att det blir annorlunda prestationer och annorlunda resultat jämfört med vid perfekt bana och perfekt väder. Det som väl är ganska klart i alla fall är att -Nahar gynnas enormt. Kasst väder i Umeå när den imponerade stort förra helgen och kasst väder och dålig bana när den vann elitloppet bland annat. - Det är nog större chans för dom som inte har spets eller open stretchen vid kasst väder och sämre bana. - Halshästar missgynnas normalt väldigt mycket, men det går ju inte att få en komplett bild av vilka som är sådana heller. Jag har själv sedan flera år en spelfilosofi att ligga lågt med spelen när det är dåliga yttre förutsättningar, men det är ju inget man generellt kan rekommendera en lördag när de flesta fått lön i veckan och när det är jackpot och toppsport. Men om det skulle bli riktigt dåligt väder och bana i morgon bör man nog lägga väldigt mycket jobb på att försöka gå igenom sådana starter för morgondagens hästar, att försöka kartlägga halshästarna och att in i det sista försöka ta reda på hur det kommer bli med hästarnas balanser. En positiv sak är i alla fall att Åby nu verkar ha väldigt duktig banpersonal. För några år sedan blev ju banan närmast en katastrof bara av en regnskur och kritiken haglade mot deras banunderlag. Så är det inte just nu. |
|
2016-04-29, 15:58 | #38 |
Sen om man ser det positivt så är ju omgången i morgon på förhand vidöppen och dåligt väder och bana kan öka chansen till jätteutdelning ännu mer (om man spelar på det såklart).
I fjor gav 7 rätt över 4 miljoner kr denna omgång och de två senaste V75 omgångarna på Åby har 7 rätt betalat 15 mkr resp 11 mkr, och bara en favorit har vunnit lopp resp omgång. Därför är det ju guldläge för alla här på Sharps som hatar favoriter och älskar att göra system där potentialen till att bli ensam vinnare finns. Åbys V75 omgångar på slutet har verkligen varit svåra att lösa. |
|
2016-04-29, 16:47 | #39 |
Angående vädret: http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle22729027.ab
Jag räknar med hård bana i morgon. Vilka som ändå kommer att köra utan skor är inte helt lätt att räkna ut. Det gäller att ha fötter till det. |
|
2016-04-29, 16:52 | #40 |
Bo E brukar ha rätt(ibland nja ganska ofta faktiskt) men detta är kanske långsökt men spikar PUNK i sista.lassar in på 1,4-9 på dubbeln.Brukar vara stenborta på V75 som oftast men..........hoppet är det sista som ...
|
|
2016-04-29, 16:53 | #41 |
Experterna verkar eniga att Goop ska hålla undan i sista. Mitt scenario: Fridericus fint igenom från start. Intar dödens på Goop med varvet kvar och fullt tryck sista rundan. Då vinner Fridericus på ren klass. Tror ingen smygkörd hakar på dessa två heller. Veijo kör 09 i sommar med den säger han.
Vann final senast med tryckare mitt i loppet på 2140 och knäproblem. Tror personligen att den är klar. Perfekt distans, åtgärdad och finare nu enligt Veijo samt trevlig starttygg. Trodde den skulle bli klar favorit! Stor brasklapp om banan skulle bli skum så barfota ej fungerar. |
|
2016-04-29, 17:12 | #42 | |
Citat:
|
||
2016-04-29, 17:23 | #43 | |
Citat:
Vinner vi inte kommer vi ändå inte med. Chansen att jag anmäler dit är hursomhelst väldigt liten. Det var planen från början, men inte nöjd sist, valde därför avstå silver på Jägers. Och då blev det lite för långt mellan starterna för att gå ut i Örebro intl |
||
2016-04-29, 17:30 | #44 |
Blir det kass bana vet jag inte hur vi gör.
Olika sorters dålig bana sliter olika på hovarna. Jag får ta med skolådan helt enkelt och lösa det på plats isf. Utgångspunkten är iaf optimal balans. Sen får vi se vad det innebär imorn. Tanken är barfota |
|
2016-04-29, 17:33 | #45 | |
Citat:
Lycka till med din häst! |
||
|